چه کسی پیروز شد؟
(با توجه به نتایج غیرقطعی)
سی نفری که در تهران رای آوردن، برآمده از سه تا فهرست انتخاباتی هستن؛
▫️فهرست جبهه مثلا انقلاب (قالیباف)
▫️فهرست امنا(رسائی)
▫️فهرست صبح صادق (رائفیپور)
▫️فهرست شمیم(شبکه مردمی یاران مردم)
از منتخبین سی نفرهی تهران
۱۲ نفر از فهرست قالیباف هستن
۱۸ نفرِ دیگه هم افرادی هستن که در فهرست «رائفیپور و رسایی» مشترک بودن.
حالا برای اینکه بفهمیم وزن فهرست آقای رسایی در انتخاب این هجده نفر سنگینتر بوده یا وزن فهرست آقای رائفی، به انتخاب نشدهها نگاه میکنیم؛
از فهرست رائفیپور نه نفر انتخاب نشدن در حالیکه از فهرست رسایی، سیزده نفر انتخاب نشدن. ضمن اینکه مثلا نفر دوم فهرست آقای رسایی (نظامالدین) حتی به عنوان نفر سیام هم رای نیاورده. و خیلی قاطعانه میشه گفت برندهی انتخابات این دوره کسی نیست جز فهرست علیاکبر رائفیپور🤷♂
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
واژه فرقه یا کالت عبارتی برای اشاره به جنبشهای نوپدید دینی یا دیگر گروههایی است که اعتقادات آنها یا رفتارهایشان از نظر عموم مردم غیرعادی یا غریب محسوب میشود. از واژه فرقه به عنوان ابزاری برای تخریب علیه گروههایی استفاده میشود که اعتقادات یا رفتارهایی غیر منطقی دارند، بدون آن که تعریف دقیق و ثابتی از واژه فرقه ارائه شود. فرقهها در دهه ۱۹۳۰ مورد توجه پژوهشهای علوم اجتماعی در حوزه مطالعه رفتارهای مذهبی قرار گرفتند. این گروهها مورد انتقاد جریان غالب مسیحیت قرار داشتند چرا که اعتقاداتشان با قرائت رسمی مسیحیت متفاوت بود. در دهه ۱۹۷۰ جنبشهای ضد فرقهای به وجود آمدند.
#فرقه
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
پیدایش جنبشهای ضد فرقهای تا اندازهای محصول اعمال خشونتآمیز و رفتارهای مجرمانهای بود که توسط اعضای برخی از فرقهها صورت گرفته بود.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
جامعه شناسان معتقدند که بر خلاف اقلیتهای مذهبی که محصول یک انشعاب مذهبی هستند و از این رو پیوستگی خود را با اعتقادات و رفتارهای سنتی حفظ میکنند، فرقهها به شکل ناگهانی و پیرامون عقاید و مناسک بدیع شکل میگیرند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
منتقدان فرقهها، مانند اعضای جنبش ضد فرقه، تمایل به این دارند که فرقه را به عنوان گروهی تعریف کنند که گرایش به دستکاری، استثمار یا کنترل اعضایشان دارند. فاکتورهای ویژهای که برای رفتارهای فرقهای برشمرده میشوند عبارتند از، کنترل ذهنی اعضا از طریق دستکاری ساختار ذهنی و به شکل اقتدارگرایانه، ساختار کمونی (ایزوله شده از جهان خارج) و توتالیتر، تبلیغ ایدئولوژیک شدید، برنامههای سیستماتیک تلقین، و بقا در طبقه متوسط جامعه.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
در اواخر دهه ۱۹۸۰ روانشناسان و جامعه شناسان شروع به کنار گذاشتن تئورهایی چون شستشوی مغزی و کنترل ذهن کردند. هرچند آنها ممکن است معتقد باشند که مکانیزمهای کمتر اجباری برای تأثیرگزاری بر ذهن اعضای این گروهها وجود دارد، با این حال به این نتیجه رسیدند که عضویت در جنبشهای نوپدید دینی در اصل محصول یک انتخاب آگاهانه و منطقی است.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
ماکس وبر (۱۸۶۴ – ۱۹۲۰)، دریافت که فرقههایی که مبتنی بر رهبری کاریزماتیک هستند، بیشتر فرایند ایجاد و نهادینهسازی کاریزماهای جدید را دنبال میکنند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
جامعهشناس روی والیس (۱۹۴۵–۱۹۹۰) معتقد است که ویژگی اصلی یک فرقه، فرد محوری معرفت شناسانه است، و منظور او از این اصطلاح آن بود که حوزه اقتدار یک فرقه بر هر یک از اعضایش هیچ مرز مشخصی ندارد. بر اساس تعریف والیس، فرقهها عموماً گروههایی هستند که جهتگیریشان به سمت مشکلات اعضا است، ساختار منسجمی ندارند، اهل مدارا هستند، غیر انحصاریند، درخواستهای اندکی از اعضایشان دارند، مرز روشنی بین اعضا و غیر اعضا ندارند، ایجاد یا لغو عضویت اعضایشان سریع است و اعتقادات پایداری ندارند و مرزهای اعتقادیشان مبهم است. والیس مدعی است که فرقهها محصول محیط فرقهای هستند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
دلیل اولیه پیوستن مردم به فرقهها، نوع نگاه آنها به آن گروه خاص است. لانگون معتقد است که بیشتر جامعه شناسان و پژوهشگران دینی طرفدار این مدل هستند. بر اساس مدل محرکهای فکری (psychodynamic model)، که برخی از متخصصان بهداشت روانی طرفدار آن هستند، افراد جذب فرقهها میشوند تا نیازمندیهای ناخودآگاه روانیشان را برآورده کنند؛ و در نهایت بر اساس مدل اصلاحات اندیشهای (thought reform model)، دلیل پیوستن افراد به فرقهها نیازمندیهای روانی ناخودآگاهشان نیست بلکه این تأثیرات گروه است که باعث دستکاریهای روانی میشود.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
آگاه شدن مردم از بار متعصبانهای که این واژه با خود حمل میکند اهمیت دارد.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
اقتدارگرایی حالت مرسوم فرقههای سیاسی است به ویژه وقتی که به اعمال حاکمیت سیاسی در حوزههای بزرگتری در سطح یک کشور دست مییابند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
یک سیستم اقتدارگرا واجد شش ویژگی زیر هستند بهطوریکه هر ویژگی تشدیدکننده ویژگی دیگر است. این ویژگیها عبارتند از،
یک ایدئولوژی هادی طراحی شده.
یک حزب حاکم اصلی که معمولاً توسط یک دیکتاتور رهبری میشود.
یک سیستم ترور که از خشونت و پلیس مخفی استفاده میکند.
در اختیارکامل گرفتن تسلیحات.
در اختیار کامل گرفتن وسایل ارتباط جمعی.
مرکزیت کنترل و جهت دهی اقتصاد از طریق طرحهای دولتی.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
ایجاد فرقه شخصیت پیرامون رهبر فرقههای سیاسی یکی از محوریتهای اصلی اعمال ویژگی پنجم از شش ویژگی سیستمهای اقتدارگراست که توسط فریدریش و برژینسکی معرفی شدند. بهطور کلی یک فرقه شخصیت وقتی به وجود میآید که شخص از وسایل ارتباط جمعی، تبلیغات سیاسی یا دیگر روشها بهره میگیرد تا از خود شخصیتی ایدهآل، قهرمانانه، و گاهی شبه خدایی ایجاد کند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فرقه شخصیت توسط وسایل ارتباطات جمعی و تبلیغات رسانهای ایجاد میشود.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی کامل از شکست، اختلاف و ناکامی اپوزیسیون در این روزها!
🔺از شوکه بودن تا اعتراف به نداشتن هیچ پایگاه اجتماعی در ایران و اظهار پشیمانی توسط براندازان در برنامههای مختلف!
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
🔰 وزیر کشور: امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است / #حجاب برای مؤمنین یک الزام است، لذا امر به معروف نیازی به مجوز ندارد.
🔹احمد وحیدی، بعد از ظهر جمعه در اولین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان اینکه میخواهند به زور کشف #حجاب را به ملت ایران تحمیل کنند، افزود: اگر بانویی بخواهد #حجاب خود را رعایت کند با برچسبهای مختلف سعی در تخریب وجهه او میکنند.
🔹حجاب امری قانونی شرعی و اخلاقی است لذا برای #حجاب نباید دچار انفعال شویم.
🔹وزیر کشور ادامه داد: ما با حُسن نیت میگوئیم افرادی که #حجاب را رعایت نمیکنند، با بیاطلاعی فریب دشمن را میخورند.
(بیخود! آقا فرمود اینجوری نگین. بعضیاش عامدانهس و از روی عناد و معارضه با نظامه)
🔹وحیدی با اشاره به قانون عفاف و حجاب، گفت: همه باید حمایت کنند و قانون هم همین را میگوید که اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد جرم مرتکب شده است. امر به معروف و نهی از منکر هم اجازه نمیخواهد. امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد.
🔹وی با بیان اینکه البته امر به معروف و نهی از منکر چارچوب خود را دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم زبانی است در مراحل بعدی مسئولیت قوه قضائیه است که به عنوان جرم به آن نگاه و رسیدگی کند.
🔹وزیر کشور تأکید کرد: ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم و به همه شما بگوییم دچار انفعال و سردی نشوید. #حجاب یک امر شرعی و زیرساختی است.
🔹وی خاطرنشان کرد: دشمن فقط به دنبال لطمه به #حجاب نیست، حجاب مقدمه و شروعی برای دشمنان است که به حیا خدشه وارد کنند.
#تشکیلات
از نگاه اساتید بزرگ
تشکیلاتی
👤 امام خامنه ای
📕 نقش تشکل در تداوم انقلاب
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥در چین؛ گرامیداشت یاد آرون بوشنل سرباز آمریکایی که برای دفاع از مردم مظلوم #غزه و خروج نامش از طومار جنایتکاران علیه #فلسطین، خود را آتش زد
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سالروز شهادت بیدارگر مشرق زمین🌹
♦️۱۸ اسفند سالروز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی
♦️سید جمال الدین اسدآبادی آغازگر بیداری در کشورهای اسلامی و در زمان حیات خود با اندیشههای درخشانش از رهبران نهضت ضداستعماری در جهان اسلام بود.
#سید_جمال
#سید_جمال_اسدآبادی
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
سید جمالالدین اسدآبادی یا سید جمالالدین افغانی (۱۲۵۴-۱۳۱۴ق) عالم روشنفکری که برای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی کوشید و با همین هدف، سفرهایی به مناطق مختلف جهان اسلام و اروپا داشت. او از منتقدان حکومتهای سلطنتی مانند عثمانی و قاجار بود. همچنین به سیاست استعماری انگلیس در کشورهای اسلامی اعتراض داشت. سخنرانی، انتشار نشریه، تشکیل انجمن و ارتباط و گفتگوی رودررو مخصوصا با مسئولان حکومتی از روشهای جمالالدین برای انتقال افکار و اثرگذاری بود. درباره موطن، زندگی و تفکر وی بین نویسندگان اختلاف است. میرزا رضای کرمانی از شاگردان او در ایران بود که ناصر الدین شاه را به قتل رساند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
مروری بر اقدامات سید جمالالدین
سید جمالالدین در ۱۲۷۸ق/۱۲۴۱ش/۱۸۶۲م به افغانستان رفت و پس از مدتی جزء نزدیکان دوست محمد خان، امیر کابل قرار گرفت. به تشویق جمالالدین، دوست محمد خان دستور انتشار اولین روزنامه را در افغانستان با عنوان شمس النهار صادر کرد. سپس کتاب تتمةالبیان فی تاریخ الافغان توسط سید جمالالدین نوشته شد.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
تأسیس مجلات
مجله شفیق: سید جمال در ربیعالآخر سال ۱۲۹۶ق به حیدرآباد که مرکز همه تبعیدیان هند بود رفت و در این شهر مجلهای با عنوان معلم شفیق به دو زبان اردو و فارسی منتشر کرد.
مجله عروة الوثقی: سید جمال در ۱۳۰۱ق / ۱۸۸۴م به پاریس رفت و عروة الوثقی را انتشار داد.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
مصر
سید جمال از اول محرم ۱۲۸۸- ۱۲۹۶ ه. ق، به مدت ۸ سال در مصر اقامت گزید و اقداماتی انجام داد.
تشکیل جلسات علمی
سید جمالالدین در مصر، جلسات علمی و دروس رسمی را آغاز کرد که با شرکت علمای برجستهای همچون شیخ محمد عبده، شیخ عبدالکریم سلمان، شیخ ابراهیم اللقانی، شیخ سعید زغلول و شیخ ابراهیم الهلباوی برگزار میشد. اما بیتردید بزرگترین شاگرد وی شیخ محمد عبده بود که بعدها نیز با او همراه شد و با تاثیرپذیری عمیق از سید جمال، به نشر افکار اصلاحی او پرداخت. البته کسانی که در محضر سید جمال حضور مییافتند منحصر به جامعه مسلمانان نبودند، بلکه برخی چون یعقوب صنوع یهودی و لوئی صابونچی و ادیب اسحاق و شبلی شمیل مسیحی نیز حضور مییافتند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
«سید جمال، ادبیات را در مصر دگرگون ساخت. ادبیات اشرافی را که کاری جز مدح پادشاهان و امیران و اشاره به اعمال آنان نداشت، منقلب ساخت و در خدمت خلق گماشت. با زبان قلم از حقوق انسانها بازخواست کرد و با ستمگری و ستمگران به مبارزه برخاست.»
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh