eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
137 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
4 فایل
┄┅═✧ اخبار جبهه مقاومت ✧═┅┄ #شبکه_مدیران_جبهه_حماسه_سازان_ایران @Jebhe_News1
مشاهده در ایتا
دانلود
جامعه شناسان معتقدند که بر خلاف اقلیت‌های مذهبی که محصول یک انشعاب مذهبی هستند و از این رو پیوستگی خود را با اعتقادات و رفتارهای سنتی حفظ می‌کنند، فرقه‌ها به شکل ناگهانی و پیرامون عقاید و مناسک بدیع شکل می‌گیرند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
منتقدان فرقه‌ها، مانند اعضای جنبش ضد فرقه، تمایل به این دارند که فرقه را به عنوان گروهی تعریف کنند که گرایش به دستکاری، استثمار یا کنترل اعضایشان دارند. فاکتورهای ویژه‌ای که برای رفتارهای فرقه‌ای برشمرده می‌شوند عبارتند از، کنترل ذهنی اعضا از طریق دستکاری ساختار ذهنی و به شکل اقتدارگرایانه، ساختار کمونی (ایزوله شده از جهان خارج) و توتالیتر، تبلیغ ایدئولوژیک شدید، برنامه‌های سیستماتیک تلقین، و بقا در طبقه متوسط جامعه. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
در اواخر دهه ۱۹۸۰ روانشناسان و جامعه شناسان شروع به کنار گذاشتن تئورهایی چون شستشوی مغزی و کنترل ذهن کردند. هرچند آنها ممکن است معتقد باشند که مکانیزم‌های کمتر اجباری برای تأثیرگزاری بر ذهن اعضای این گروه‌ها وجود دارد، با این حال به این نتیجه رسیدند که عضویت در جنبش‌های نوپدید دینی در اصل محصول یک انتخاب آگاهانه و منطقی است. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
ماکس وبر (۱۸۶۴ – ۱۹۲۰)، یکی از نخستین پژوهشگران مطالعات فرقه‌ها
ماکس وبر (۱۸۶۴ – ۱۹۲۰)، دریافت که فرقه‌هایی که مبتنی بر رهبری کاریزماتیک هستند، بیشتر فرایند ایجاد و نهادینه‌سازی کاریزماهای جدید را دنبال می‌کنند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
جامعه‌شناس روی والیس (۱۹۴۵–۱۹۹۰) معتقد است که ویژگی اصلی یک فرقه، فرد محوری معرفت شناسانه است، و منظور او از این اصطلاح آن بود که حوزه اقتدار یک فرقه بر هر یک از اعضایش هیچ مرز مشخصی ندارد. بر اساس تعریف والیس، فرقه‌ها عموماً گروه‌هایی هستند که جهت‌گیری‌شان به سمت مشکلات اعضا است، ساختار منسجمی ندارند، اهل مدارا هستند، غیر انحصاریند، درخواست‌های اندکی از اعضایشان دارند، مرز روشنی بین اعضا و غیر اعضا ندارند، ایجاد یا لغو عضویت اعضایشان سریع است و اعتقادات پایداری ندارند و مرزهای اعتقادیشان مبهم است. والیس مدعی است که فرقه‌ها محصول محیط فرقه‌ای هستند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
دلیل اولیه پیوستن مردم به فرقه‌ها، نوع نگاه آنها به آن گروه خاص است. لانگون معتقد است که بیشتر جامعه شناسان و پژوهشگران دینی طرفدار این مدل هستند. بر اساس مدل محرک‌های فکری (psychodynamic model)، که برخی از متخصصان بهداشت روانی طرفدار آن هستند، افراد جذب فرقه‌ها می‌شوند تا نیازمندی‌های ناخودآگاه روانی‌شان را برآورده کنند؛ و در نهایت بر اساس مدل اصلاحات اندیشه‌ای (thought reform model)، دلیل پیوستن افراد به فرقه‌ها نیازمندی‌های روانی ناخودآگاهشان نیست بلکه این تأثیرات گروه است که باعث دستکاری‌های روانی می‌شود. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
آگاه شدن مردم از بار متعصبانه‌ای که این واژه با خود حمل می‌کند اهمیت دارد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
اقتدارگرایی حالت مرسوم فرقه‌های سیاسی است به ویژه وقتی که به اعمال حاکمیت سیاسی در حوزه‌های بزرگ‌تری در سطح یک کشور دست می‌یابند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
یک سیستم اقتدارگرا واجد شش ویژگی زیر هستند به‌طوری‌که هر ویژگی تشدیدکننده ویژگی دیگر است. این ویژگی‌ها عبارتند از، یک ایدئولوژی هادی طراحی شده. یک حزب حاکم اصلی که معمولاً توسط یک دیکتاتور رهبری می‌شود. یک سیستم ترور که از خشونت و پلیس مخفی استفاده می‌کند. در اختیارکامل گرفتن تسلیحات. در اختیار کامل گرفتن وسایل ارتباط جمعی. مرکزیت کنترل و جهت دهی اقتصاد از طریق طرح‌های دولتی. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
ایجاد فرقه شخصیت پیرامون رهبر فرقه‌های سیاسی یکی از محوریت‌های اصلی اعمال ویژگی پنجم از شش ویژگی سیستم‌های اقتدارگراست که توسط فریدریش و برژینسکی معرفی شدند. به‌طور کلی یک فرقه شخصیت وقتی به وجود می‌آید که شخص از وسایل ارتباط جمعی، تبلیغات سیاسی یا دیگر روش‌ها بهره می‌گیرد تا از خود شخصیتی ایده‌آل، قهرمانانه، و گاهی شبه خدایی ایجاد کند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فرقه شخصیت توسط وسایل ارتباطات جمعی و تبلیغات رسانه‌ای ایجاد می‌شود.  https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی کامل از شکست، اختلاف و ناکامی اپوزیسیون در این روزها! 🔺از شوکه بودن تا اعتراف به نداشتن هیچ پایگاه اجتماعی در ایران و اظهار پشیمانی توسط براندازان در برنامه‌های مختلف! https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
🔰 وزیر کشور: امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است / برای مؤمنین یک الزام است، لذا امر به معروف نیازی به مجوز ندارد. 🔹احمد وحیدی، بعد از ظهر جمعه در اولین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان این‌که می‌خواهند به زور کشف را به ملت ایران تحمیل کنند، افزود: اگر بانویی بخواهد خود را رعایت کند با برچسب‌های مختلف سعی در تخریب وجهه او می‌کنند. 🔹حجاب امری قانونی شرعی و اخلاقی است لذا برای نباید دچار انفعال شویم. 🔹وزیر کشور ادامه داد: ما با حُسن نیت می‌گوئیم افرادی که را رعایت نمی‌کنند، با بی‌اطلاعی فریب دشمن را می‌خورند. (بیخود! آقا فرمود اینجوری نگین. بعضیاش عامدانه‌س و از روی عناد و معارضه با نظامه) 🔹وحیدی با اشاره به قانون عفاف و حجاب، گفت: همه باید حمایت کنند و قانون هم همین را می‌گوید که اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد جرم مرتکب شده است. امر به معروف و نهی از منکر هم اجازه نمی‌خواهد. امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد. 🔹وی با بیان این‌که البته امر به معروف و نهی از منکر چارچوب خود را دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم زبانی است در مراحل بعدی مسئولیت قوه قضائیه است که به عنوان جرم به آن نگاه و رسیدگی کند. 🔹وزیر کشور تأکید کرد: ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم و به همه شما بگوییم دچار انفعال و سردی نشوید. یک امر شرعی و زیرساختی است. 🔹وی خاطرنشان کرد: دشمن فقط به دنبال لطمه به نیست، حجاب مقدمه و شروعی برای دشمنان است که به حیا خدشه وارد کنند.
از نگاه اساتید بزرگ تشکیلاتی 👤 امام خامنه ای 📕 نقش تشکل در تداوم انقلاب https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥در چین؛ گرامیداشت یاد آرون بوشنل سرباز آمریکایی که برای دفاع از مردم مظلوم و خروج نامش از طومار جنایتکاران علیه ، خود را آتش زد https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سالروز شهادت بیدارگر مشرق زمین🌹 ♦️۱۸ اسفند سالروز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی ♦️سید جمال الدین اسدآبادی آغازگر بیداری در کشور‌های اسلامی و در زمان حیات خود با اندیشه‌های درخشانش از رهبران نهضت ضداستعماری در جهان اسلام بود. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
سید جمال‌الدین اسدآبادی یا سید جمال‌الدین افغانی (۱۲۵۴-۱۳۱۴ق) عالم روشنفکری که برای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی کوشید و با همین هدف، سفرهایی به مناطق مختلف جهان اسلام و اروپا داشت. او از منتقدان حکومت‌های سلطنتی مانند عثمانی و قاجار بود. هم‌چنین به سیاست استعماری انگلیس در کشورهای اسلامی اعتراض داشت. سخنرانی، انتشار نشریه، تشکیل انجمن و ارتباط و گفتگوی رودررو مخصوصا با مسئولان حکومتی از روش‌های جمال‌الدین برای انتقال افکار و اثرگذاری بود. درباره موطن، زندگی و تفکر وی بین نویسندگان اختلاف است. میرزا رضای کرمانی از شاگردان او در ایران بود که ناصر الدین شاه را به قتل رساند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
مروری بر اقدامات سید جمال‌الدین سید جمال‌الدین در ۱۲۷۸ق/۱۲۴۱ش/۱۸۶۲م به افغانستان رفت و پس از مدتی جزء نزدیکان دوست محمد خان، امیر کابل قرار گرفت. به تشویق جمال‌الدین، دوست محمد خان دستور انتشار اولین روزنامه را در افغانستان با عنوان شمس النهار صادر کرد. سپس کتاب تتمةالبیان فی تاریخ الافغان توسط سید جمال‌الدین نوشته شد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
تأسیس مجلات مجله شفیق: سید جمال در ربیع‌الآخر سال ۱۲۹۶ق به حیدرآباد که مرکز همه تبعیدیان هند بود رفت و در این شهر مجله‌ای با عنوان معلم شفیق به دو زبان اردو و فارسی منتشر کرد. مجله عروة الوثقی: سید جمال در ۱۳۰۱ق / ۱۸۸۴م به پاریس رفت و عروة الوثقی را انتشار داد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
مصر سید جمال از اول محرم ۱۲۸۸- ۱۲۹۶ ه. ق، به مدت ۸ سال در مصر اقامت گزید و اقداماتی انجام داد. تشکیل جلسات علمی سید جمال‌الدین در مصر، جلسات علمی و دروس رسمی را آغاز کرد که با شرکت علمای برجسته‌ای همچون شیخ محمد عبده، شیخ عبدالکریم سلمان، شیخ ابراهیم اللقانی، شیخ سعید زغلول و شیخ ابراهیم الهلباوی برگزار می‌شد. اما بی‌تردید بزرگ‌ترین شاگرد وی شیخ محمد عبده بود که بعدها نیز با او همراه شد و با تاثیرپذیری عمیق از سید جمال، به نشر افکار اصلاحی او پرداخت. البته کسانی که در محضر سید جمال حضور می‌یافتند منحصر به جامعه مسلمانان نبودند، بلکه برخی چون یعقوب صنوع یهودی و لوئی صابونچی و ادیب اسحاق و شبلی شمیل مسیحی نیز حضور می‌یافتند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
«سید جمال، ادبیات را در مصر دگرگون ساخت. ادبیات اشرافی را که کاری جز مدح پادشاهان و امیران و اشاره به اعمال آنان نداشت، منقلب ساخت و در خدمت خلق گماشت. با زبان قلم از حقوق انسان‌ها بازخواست کرد و با ستمگری و ستمگران به مبارزه برخاست.» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
تأسیس حزب الوطنی از جمله اقدامات سید جمال‌الدین در مصر، تأسیس «حزب الوطنی» بود. این حزب با تلاش و پایداری سید و شاگردانش موفقیت بسیاری به دست آورد. بنابر گزارش لرد کرومر مستشار انگلیسی در مصر، با اقدامات این حزب، ۴۵ درصد از نفوذ انگلیس در مصر کاسته شد، و ۳۵ درصد تجارت و داد و ستد انگلیس کاهش یافت. همچنین مرکز «دعات نصارا» با مقایسه عملکرد «حزب الوطنی» با زحمات ۳۵ ساله همه مبلغان مسیحی در تمام نقاط آفریقا، اعلام کرد که نسبت آنها یک به ۱۶ است. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
نفوذ و موفقیت این حزب به قدری گسترده بود که کرومر در گزارشی به لندن نوشت: «اگر انجمن حزب الوطنی یک سال دیگر برقرار باشد و سلسله‌جنبان امروز آسیای غربی مرکزی و افریقای شرقی و شمالی، سید جمال همدانی، مرفه‌البال و آسوده خاطر در مصر زیست کند، گذشته از اینکه تجارت و سیاست بریتانیا در قاره افریقا بالمرة معدوم گردد که سهل است، ترس آن است که سیادت قاطبه اروپا از هیمنه این انجمن عجیب، به تاریخ پیوسته و اثری از او در صفحه عالم باقی نماند.» وی در گزارش دیگری وحشت‌زده خواستار نابودی حزب الوطنی شد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
یکی از مبلغان نصارای قاهره با ابراز تعجب از پیشرفت و نفوذ بسیار گسترده افکار سید جمال در قالب «حزب الوطنی»، در گزارش خود نوشت: «در‌ دار خیال، هیچ امری از این واقعه عجیب‌تر رخ نداده که ۷۰۰ میلیون اولاد انجیل با کمال علمیت و اقتدار و غیرت که در خور طبیعت بشر است، در مقابل ۴۰ نفر که در حقیقت روح یک سید درویش ایرانی بیش نیست، مقهور گردند.» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh