استاد شهید مطهری در ادامه بیان میدارد که سید جمال چاره دردهایی را که تشخیص داده بود در موارد ذیل میدانست:
مبارزه با خودکامگی مستبدان از طریق آگاهاندن مردم به اینکه مبارزه سیاسی یک وظیفه شرعی و مذهبی است
مجهز شدن به علوم و فنون جدید
بازگشت به اسلام نخستین و دور ریختن خرافات و پیرایهها و ساز و برگهایی که در طول تاریخ به اسلام بسته شده است. از نظر سید، بازگشت مسلمانان به اسلام نخستین، به معنای بازگشت به قرآن و سنت معتبر و سیره سلف صالح است.
ایمان و اعتماد به مکتب و ایمان به اینکه اسلام قادر است به عنوان یک مکتب و یک نظام اعتقادی، مسلمانان را رهایی بخشد و به استبداد داخلی و استعمار خارجی پایان دهد و به مسلمانان عزت و سعادت ارزانی دارد.
مبارزه با استعمار خارجی، اعم از استعمار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی
اتحاد اسلام
دمیدن روح مبارزه و جهاد به کالبد نیمهجان جامعه اسلامی. او اصل فراموش شده جهاد را پیش کشید و فراموش شدن این اصل را عامل بزرگی برای انحطاط و مسلمانان تلقی کرد.
مبارزه با خودباختگی در برابر غرب
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
او به مسلمانان اصرار میکرد که تفاوتهای فرقهای خود را به فراموشی سپرده، یکدیگر را به خاطر خیر و صلاح امت اسلام تحمل نمایند.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
خواست او از مسلمانان آن بود که علم و فناوری غرب را در کنار حفظ ارزشهای اخلاقی و دینی خود اقتباس کنند. از اختلاف و تفرقه مسلمانان و حکام آنها بسیار نالان بود و در کلام دردمندانه و حاکی از تاسف عمیق خود، بیان داشت: «مسلمانان اتفاق کردند که اتحاد و اتفاق با یکدیگر نداشته باشند. دریغا که هر یک مانند خوره همدیگر را میخورند، تیشه به ریشه هستی خود میزنند! برای خرسندی دشمنان محمد (ص) پشت به قبله کنند! قرآن مجید را ندیده انگارند! غربزدگی را سرمایه افتخار خود و خاندانشان پندارند!» از این رو، او تنها هدف خود را اصلاح این وضع میدانست: «من صدراعظم نمیخواهم بشوم، من وزیر نمیخواهم بشوم، من ارکان دولت نمیخواهم بشوم، من وظیفه نمیخواهم، من عیال ندارم، من ملک ندارم و نمیخواهم که داشته باشم... من همیشه به یک حالت بوده و خواهم بود، جز نصیحت و اصلاح مقصد دیگری ندارم.... «مرا در این جهان، چه در غرب باشم و چه در شرق، مقصدی نیست، جز در اصلاح دنیا و آخرت مسلمانان بکوشم. و آخر آرزویم آن است که چون شهدای صالحین، خونم در این راه ریخته شود.»
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
سید جمال در نگاه دیگران
امام خمینی: «...جمالالدین مرد لایقی بوده است، لکن نقاط ضعفی هم داشته است و چون پایگاه ملی و مذهبی در بین مردم نداشته، از آن جهت زحمات او با همه کوششها به نتیجه نرسید...»
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
امام خامنهای:
«سید جمال کسی بود که برای اولین بار بازگشت به اسلام را مطرح کرد. کسی بود که مسئله حاکمیت را و خیزش و بعثت جدید اسلام را اولین بار در فضای عالم به وجود آورد... او مطرحکننده، بهوجودآورنده و آغازگر بازگشت به حاکمیت اسلام و نظام اسلام است. این را نمیشود دستکم گرفت و سید جمال را نمیشود با کس دیگری مقایسه کرد. در عالم مبارزات سیاسی، او اولین کسی است که سلطه استعماری را برای مردم مسلمان آن زمان معنا کرد... مبارزات سیاسی سید جمال چیزی است که قابل مقایسه با هیچ یک از مبارزات سیاسی افرادی که حولوحوش کار سید جمال حرکت کردند، نیست.» همچنین آیتالله خامنهای در سخنرانی دیگر در نماز جمعه در مورد سیدجمالالدین اسدآبادی بیان کرده است: «سید جمالالدین بزرگ، آن مرد اسلامخواه، شجاع، مبارز، بزرگ، بهترین جایی را که برای مبارزات خود توانست پیدا کند، مصر بود. بعد هم شاگردان او، محمد عبده و دیگران. حرکات اسلامخواهی در مصر یک چنین سابقهای دارد.»
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
قورقوشوم👁️
قورقوشوم یاخما بالا،بتتَر اولار داغ یاراسی
سَقّلین چاره سی تیغ دیر،نه چوورمک آراسی!
دیمدیم پارتلاما«دین،دین»المه،یِل گتیرر!
قورقوشوم یاخماگنه،باقلاما«داش شاخ» یاراسی
دین ده «واجب»یازولوب،مُستَحبین گورمه فقط !
سورتموشی دینی یره،آختاروسان حق چاراسی؟
ظاهراً بچه مسلمان،باطناً جِنّ لره شیطان
سنی گورسه بوشیکیل،کیپلیگ آتار آی پاراسی
بسکه جیردین بوغازین،عین«زیبل خان»کیمی،یوخ
گزلرینده قاماشوخ،هم قاراشیب آق قاراسی!
گدی شیرین مزه ،زامبوردا فقط زهری قالوب
کندولاردان ییقیشیب،«جان سعا»بال باراسی!!🐝
سیدعلی اصغرموسوی
قم -۱۸ اسفند ۱۴۰۲
#قورقوشوم
#شعرترکی
#سعا #استاد_سعا
#saapoem
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
13.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽صحبتهای آقای جلیل محبی در مورد ماجرای اخیر فرزند آقای قالیباف
این هم برای طرفداران قالیباف
ببینید چطوری می پیچونه
خوب با هدف وسیله رو توجیه میکنه!
#رسائی
#قالیباف
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
🔴 «موافقین چهل درصدی» که در انتخابات مشارکت کردند، همانها بودند که با تصمیم اولیهی خودشان، قصد مشارکت داشتند. جامعهی هدف نیروهای «جهاد تبیین» در عرصهی مشارکت حداکثری، «مرددین سی درصدی» بودند، اما نخواستیم یا نتوانستیم آنها را همراه کنیم. نخواستن به کنار، اما چرا نتوانستیم؟! ریشهی مشکل چیست؟!
✍ حاشیه:
جهان مجازی ما، «جهان مجازی آنها» نیست. ازاینرو، ما حرفهایمان را برای خودمان تکرار میکنیم! آنها اینجا نیستند! از هر سو که مینگریم به فتنهی شبکههای اجتماعی غربی میرسیم که از ما، یارگیری کرده و میان ما، جدایی واقعی افکنده است. گویا ما یک جامعه نیستیم.
▪️علامه طباطبائی در تفسیر المیزان میگویند: «هممکانی»، تسهیلگر «هماعتقادی» است. پس تفاوت در «زیستجهان جغرافیایی»، تفاوت در «زیستجهان فرهنگی» را به دنبال دارد. ما و آنها، دچار گسستگی مکانی شدیم. اینستاگرام، «وطن دیگر» است و «هویت دیگر»ی هم میآفریند. تکهتکه شدهایم؛ استعمار با ما چنین کرده.
✍️ویراستی و نکته جالب توجه #مهدی_جمشیدی (پژوهشگر و نویسنده عرصه فرهنگی)
🇮🇷#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
🔴 «موافقین چهل درصدی» که در انتخابات مشارکت کردند، همانها بودند که با تصمیم اولیهی خودشان، قصد مشارکت داشتند. جامعهی هدف نیروهای «جهاد تبیین» در عرصهی مشارکت حداکثری، «مرددین سی درصدی» بودند، اما نخواستیم یا نتوانستیم آنها را همراه کنیم. نخواستن به کنار، اما چرا نتوانستیم؟! ریشهی مشکل چیست؟!
✍ حاشیه:
جهان مجازی ما، «جهان مجازی آنها» نیست. ازاینرو، ما حرفهایمان را برای خودمان تکرار میکنیم! آنها اینجا نیستند! از هر سو که مینگریم به فتنهی شبکههای اجتماعی غربی میرسیم که از ما، یارگیری کرده و میان ما، جدایی واقعی افکنده است. گویا ما یک جامعه نیستیم.
▪️علامه طباطبائی در تفسیر المیزان میگویند: «هممکانی»، تسهیلگر «هماعتقادی» است. پس تفاوت در «زیستجهان جغرافیایی»، تفاوت در «زیستجهان فرهنگی» را به دنبال دارد. ما و آنها، دچار گسستگی مکانی شدیم. اینستاگرام، «وطن دیگر» است و «هویت دیگر»ی هم میآفریند. تکهتکه شدهایم؛ استعمار با ما چنین کرده.
✍️ویراستی و نکته جالب توجه #مهدی_جمشیدی (پژوهشگر و نویسنده عرصه فرهنگی)
#المیزان
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
فرقهی مصاف( رائفی پور) یک ماهیت سردارپسند است؛ نمونهی مطلوب سرداران خط استحسان که طی دههها مدرسهی بسیج را به فرقهی رأی استحاله کردند؛ حلقههای میانی تهی از حجت وحیانی...
#مصاف
#رائفی_پور
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲
متحجر کلیدواژهی مورد استفادهی حضرت روحالله بود اما مذهبیهای صورتی برای زدن متشرعها از آن استفاده کردند؛ این روزها مذهبیهای صورتی از کلیدواژهی سوپرانقلابی مورد استفادهی حضرت رهبر برای زدن انقلابیها استفاده میکنند. یحرفون الکلم عن مواضعه...
پ ن: نیروهای فعال انقلابی را به تندروی متهم کرده و به آنها سوپر انقلابی می گویتد.
#شبکه_تحول
#شبکه_مردمی_یاران_مردم
#شمیم
#حسین_مهدیزاده
https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
۱۸ اسفند ۱۴۰۲