eitaa logo
اخبار جبهه مقاومت
137 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
2.8هزار ویدیو
4 فایل
┄┅═✧ اخبار جبهه مقاومت ✧═┅┄ #شبکه_مدیران_جبهه_حماسه_سازان_ایران @Jebhe_News1
مشاهده در ایتا
دانلود
فرقه شخصیت توسط وسایل ارتباطات جمعی و تبلیغات رسانه‌ای ایجاد می‌شود.  https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی کامل از شکست، اختلاف و ناکامی اپوزیسیون در این روزها! 🔺از شوکه بودن تا اعتراف به نداشتن هیچ پایگاه اجتماعی در ایران و اظهار پشیمانی توسط براندازان در برنامه‌های مختلف! https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
🔰 وزیر کشور: امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است / برای مؤمنین یک الزام است، لذا امر به معروف نیازی به مجوز ندارد. 🔹احمد وحیدی، بعد از ظهر جمعه در اولین آئین تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر با بیان این‌که می‌خواهند به زور کشف را به ملت ایران تحمیل کنند، افزود: اگر بانویی بخواهد خود را رعایت کند با برچسب‌های مختلف سعی در تخریب وجهه او می‌کنند. 🔹حجاب امری قانونی شرعی و اخلاقی است لذا برای نباید دچار انفعال شویم. 🔹وزیر کشور ادامه داد: ما با حُسن نیت می‌گوئیم افرادی که را رعایت نمی‌کنند، با بی‌اطلاعی فریب دشمن را می‌خورند. (بیخود! آقا فرمود اینجوری نگین. بعضیاش عامدانه‌س و از روی عناد و معارضه با نظامه) 🔹وحیدی با اشاره به قانون عفاف و حجاب، گفت: همه باید حمایت کنند و قانون هم همین را می‌گوید که اگر کسی مانع امر به معروف و نهی از منکر شد جرم مرتکب شده است. امر به معروف و نهی از منکر هم اجازه نمی‌خواهد. امر به معروف و نهی از منکر هم قانونی و هم شرعی است و لذا نیاز به مجوز ندارد. 🔹وی با بیان این‌که البته امر به معروف و نهی از منکر چارچوب خود را دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر هم زبانی است در مراحل بعدی مسئولیت قوه قضائیه است که به عنوان جرم به آن نگاه و رسیدگی کند. 🔹وزیر کشور تأکید کرد: ما وظیفه داریم از شما حمایت کنیم و به همه شما بگوییم دچار انفعال و سردی نشوید. یک امر شرعی و زیرساختی است. 🔹وی خاطرنشان کرد: دشمن فقط به دنبال لطمه به نیست، حجاب مقدمه و شروعی برای دشمنان است که به حیا خدشه وارد کنند.
از نگاه اساتید بزرگ تشکیلاتی 👤 امام خامنه ای 📕 نقش تشکل در تداوم انقلاب https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥در چین؛ گرامیداشت یاد آرون بوشنل سرباز آمریکایی که برای دفاع از مردم مظلوم و خروج نامش از طومار جنایتکاران علیه ، خود را آتش زد https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹سالروز شهادت بیدارگر مشرق زمین🌹 ♦️۱۸ اسفند سالروز بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی ♦️سید جمال الدین اسدآبادی آغازگر بیداری در کشور‌های اسلامی و در زمان حیات خود با اندیشه‌های درخشانش از رهبران نهضت ضداستعماری در جهان اسلام بود. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
سید جمال‌الدین اسدآبادی یا سید جمال‌الدین افغانی (۱۲۵۴-۱۳۱۴ق) عالم روشنفکری که برای تقریب مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی کوشید و با همین هدف، سفرهایی به مناطق مختلف جهان اسلام و اروپا داشت. او از منتقدان حکومت‌های سلطنتی مانند عثمانی و قاجار بود. هم‌چنین به سیاست استعماری انگلیس در کشورهای اسلامی اعتراض داشت. سخنرانی، انتشار نشریه، تشکیل انجمن و ارتباط و گفتگوی رودررو مخصوصا با مسئولان حکومتی از روش‌های جمال‌الدین برای انتقال افکار و اثرگذاری بود. درباره موطن، زندگی و تفکر وی بین نویسندگان اختلاف است. میرزا رضای کرمانی از شاگردان او در ایران بود که ناصر الدین شاه را به قتل رساند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
مروری بر اقدامات سید جمال‌الدین سید جمال‌الدین در ۱۲۷۸ق/۱۲۴۱ش/۱۸۶۲م به افغانستان رفت و پس از مدتی جزء نزدیکان دوست محمد خان، امیر کابل قرار گرفت. به تشویق جمال‌الدین، دوست محمد خان دستور انتشار اولین روزنامه را در افغانستان با عنوان شمس النهار صادر کرد. سپس کتاب تتمةالبیان فی تاریخ الافغان توسط سید جمال‌الدین نوشته شد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
تأسیس مجلات مجله شفیق: سید جمال در ربیع‌الآخر سال ۱۲۹۶ق به حیدرآباد که مرکز همه تبعیدیان هند بود رفت و در این شهر مجله‌ای با عنوان معلم شفیق به دو زبان اردو و فارسی منتشر کرد. مجله عروة الوثقی: سید جمال در ۱۳۰۱ق / ۱۸۸۴م به پاریس رفت و عروة الوثقی را انتشار داد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
مصر سید جمال از اول محرم ۱۲۸۸- ۱۲۹۶ ه. ق، به مدت ۸ سال در مصر اقامت گزید و اقداماتی انجام داد. تشکیل جلسات علمی سید جمال‌الدین در مصر، جلسات علمی و دروس رسمی را آغاز کرد که با شرکت علمای برجسته‌ای همچون شیخ محمد عبده، شیخ عبدالکریم سلمان، شیخ ابراهیم اللقانی، شیخ سعید زغلول و شیخ ابراهیم الهلباوی برگزار می‌شد. اما بی‌تردید بزرگ‌ترین شاگرد وی شیخ محمد عبده بود که بعدها نیز با او همراه شد و با تاثیرپذیری عمیق از سید جمال، به نشر افکار اصلاحی او پرداخت. البته کسانی که در محضر سید جمال حضور می‌یافتند منحصر به جامعه مسلمانان نبودند، بلکه برخی چون یعقوب صنوع یهودی و لوئی صابونچی و ادیب اسحاق و شبلی شمیل مسیحی نیز حضور می‌یافتند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
«سید جمال، ادبیات را در مصر دگرگون ساخت. ادبیات اشرافی را که کاری جز مدح پادشاهان و امیران و اشاره به اعمال آنان نداشت، منقلب ساخت و در خدمت خلق گماشت. با زبان قلم از حقوق انسان‌ها بازخواست کرد و با ستمگری و ستمگران به مبارزه برخاست.» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
تأسیس حزب الوطنی از جمله اقدامات سید جمال‌الدین در مصر، تأسیس «حزب الوطنی» بود. این حزب با تلاش و پایداری سید و شاگردانش موفقیت بسیاری به دست آورد. بنابر گزارش لرد کرومر مستشار انگلیسی در مصر، با اقدامات این حزب، ۴۵ درصد از نفوذ انگلیس در مصر کاسته شد، و ۳۵ درصد تجارت و داد و ستد انگلیس کاهش یافت. همچنین مرکز «دعات نصارا» با مقایسه عملکرد «حزب الوطنی» با زحمات ۳۵ ساله همه مبلغان مسیحی در تمام نقاط آفریقا، اعلام کرد که نسبت آنها یک به ۱۶ است. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
نفوذ و موفقیت این حزب به قدری گسترده بود که کرومر در گزارشی به لندن نوشت: «اگر انجمن حزب الوطنی یک سال دیگر برقرار باشد و سلسله‌جنبان امروز آسیای غربی مرکزی و افریقای شرقی و شمالی، سید جمال همدانی، مرفه‌البال و آسوده خاطر در مصر زیست کند، گذشته از اینکه تجارت و سیاست بریتانیا در قاره افریقا بالمرة معدوم گردد که سهل است، ترس آن است که سیادت قاطبه اروپا از هیمنه این انجمن عجیب، به تاریخ پیوسته و اثری از او در صفحه عالم باقی نماند.» وی در گزارش دیگری وحشت‌زده خواستار نابودی حزب الوطنی شد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
یکی از مبلغان نصارای قاهره با ابراز تعجب از پیشرفت و نفوذ بسیار گسترده افکار سید جمال در قالب «حزب الوطنی»، در گزارش خود نوشت: «در‌ دار خیال، هیچ امری از این واقعه عجیب‌تر رخ نداده که ۷۰۰ میلیون اولاد انجیل با کمال علمیت و اقتدار و غیرت که در خور طبیعت بشر است، در مقابل ۴۰ نفر که در حقیقت روح یک سید درویش ایرانی بیش نیست، مقهور گردند.» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
به هر روی، استعمار به شدت از نفوذ سید جمال در مصر به وحشت افتاد و سرانجام، سید و یارانش را از فعالیت‌های فکری و سیاسی بازداشت و انجمن «حزب الوطنی» یا مفتاح سعادت مصر، پس از ۹ ماه و چند روز تعطیل شد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
سید جمال به دستور توفیق پاشا در ۱۷ رمضان ۱۲۹۶ ه‍.ق توقیف و به سوئز فرستاده شد تا وی را از آن طریق به ایران اعزام نمایند. برای آنکه کسی از مردم مصر با او ملاقات نکند و دنباله تعالیم اسلامی او بریده شود، وی را چند روز در بندر سوئز نگه داشتند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
حضور در لژ فراماسونری در فاصله سال‌های ۱۲۸۸-۱۲۹۰ق/۱۸۷۱-۱۸۷۳م نفوذ فکری سید جمال در میان جوانان مصری گسترش یافت. سید ضمن ادامه فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی درصدد برآمد که از تشکیلات فراماسونی مصر برای گسترش نقشه‌های سیاسی آینده خود استفاده کند. از این‌رو در ۱۲۹۲ق به تقاضای خود به عضویت لژ فراماسونری قاهره درآمد. برابر نامه یکی از اعضای لژ شرق (اوریان) که در اسناد امین‌الضرب موجود است، گروهی او را نامزد تصدی ریاست آن لژ کرده بودند. با این همه، بنابر نقل برخی، عضویت سید در این سازمان به درازا نکشید و به عنوان اعتراض به ورود ادوارد هفتم، پادشاه انگلستان، و استقبال رسمی اعضای لژ ایتالیایی‌ها از او، استعفا کرد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
هند سید جمال پس از حرکت از بندر سوئز، به جای ایران به هندوستان رفت و به حیدرآباد رسید. اقدامات سید جمال در هند شامل مواردی مانند سخنرانی‌هایی برای جوانان، همکاری با مطبوعات، تشکیل جمعیت سری به نام العروه و با سرسید احمدخان که نوعی آئین مثل وهابیت راه انداخته بود مخالفت کرد. از سر سید احمد خان انگلیسی ها حمایت می کردند.
ایران لغو امتیاز تنباکو وقتی ناصرالدین شاه امتیاز تنباکو را به یک شرکت انگلیسی واگذار کرد، با مخالفت علمای شیعه روبه‌رو شد. در این بین، سید جمال الدین اسدآبادی و به تبع وی، میرزا رضای کرمانی، مرید خاص سید جمال، از سرسخت‌ترین مخالفان امتیاز تنباکو بودند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
نامه به علما برای خلع ناصرالدین شاه جمال‌الدین به آیت الله العظمی میرزای شیرازی پیغام‌هایی فرستاد و او را به اقدام برای لغو امتیاز دخانیات تشویق کرد. علاوه بر آن، با نوشتن نامه به علمای ایران، آنان را به مخالفت با شاه تشویق می‌کرد و از آنها می‌خواست که از فرصت به وجود آمده برای واژگون ساختن رژیم استبداد استفاده کنند.» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
سید جمال در نامه‌ای که به مرحوم میرزای شیرازی نوشته، پس از اظهار ارادت به وی، از پادشاه ایران (ناصرالدین شاه) به عنوان فردی سست‌عنصر و بدسیرت نام می‌برد که از اداره کشور و حفظ منافع عمومی عاجز است و قسمت عمده کشور و درآمد آن را به دشمنان دین فروخته است. وی در این نامه، پس از ذکر ۸ فقره خیانت ناصرالدین که شامل بخش اعظمی از دارایی کشور است که وی به دشمنان اسلام فروخته، از او با عنوان «خائن احمق» یاد می‌کند و با به کار بردن مهیج‌ترین جملات و بیانات، از مرحوم میرزای شیرازی تقاضا کرد سکوت خود را شکسته، تصمیم قاطعی در این مورد بگیرد. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
سید جمال در نامه به علمای ایران، صریحا از آنان می‌خواهد که پادشاه را از سلطنت خلع کنند: «ای مردان علم! مبادا در خلع این مرد تردید داشته باشید. مردی که غاصبانه سلطنت یافته. مردی که کارش فسق و فرمانش ستم است. مردی که پس از مکیدن خون‌های مسلمانان و خرد کردن استخوان فقرا و برهنگان و تهیدست نمودن ملت، جنونش گل کرده و درصدد برآمده است کشوری را که مایه عزت اسلام و پناهگاه دین است، به اجانب بدهد. مردی که از فرط نادانی، درصدد برآمده است نام کفر را بلند ساخته و زیر پرچم شرک درآید. باز می‌گویم وزرا، فرماندهان، عموم طبقات، ارتش، و پسران این ستمکار سرکش منتظر دستور شما هستند، دیگر کاسه صبرشان لبریز شده...» https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر می‌گوید دردهایی که سید جمال در جامعه اسلامی تشخیص می‌داد عبارت بود از: استبداد حکام جهالت و بی‌خبری توده مسلمان، و عقب ماندن آنها از کاروان علم و تمدن نفوذ عقاید خرافی در اندیشه مسلمانان و دور افتادن آنها از اسلام نخستین جدایی و تفرقه میان مسلمانان به عناوین مذهبی و غیرمذهبی نفوذ استعمار غربی در کشورهای اسلامی. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
استاد شهید مطهری در ادامه بیان می‌دارد که سید جمال چاره دردهایی را که تشخیص داده بود در موارد ذیل می‌دانست: مبارزه با خودکامگی مستبدان از طریق آگاهاندن مردم به اینکه مبارزه سیاسی یک وظیفه شرعی و مذهبی است مجهز شدن به علوم و فنون جدید بازگشت به اسلام نخستین و دور ریختن خرافات و پیرایه‌ها و ساز و برگ‌هایی که در طول تاریخ به اسلام بسته شده است. از نظر سید، بازگشت مسلمانان به اسلام نخستین، به معنای بازگشت به قرآن و سنت معتبر و سیره سلف صالح است. ایمان و اعتماد به مکتب و ایمان به اینکه اسلام قادر است به عنوان یک مکتب و یک نظام اعتقادی، مسلمانان را رهایی بخشد و به استبداد داخلی و استعمار خارجی پایان دهد و به مسلمانان عزت و سعادت ارزانی دارد. مبارزه با استعمار خارجی، اعم از استعمار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی اتحاد اسلام دمیدن روح مبارزه و جهاد به کالبد نیمه‌جان جامعه اسلامی. او اصل فراموش شده جهاد را پیش کشید و فراموش شدن این اصل را عامل بزرگی برای انحطاط و مسلمانان تلقی کرد. مبارزه با خودباختگی در برابر غرب https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh
او به مسلمانان اصرار می‌کرد که تفاوت‌های فرقه‌ای خود را به فراموشی سپرده، یکدیگر را به خاطر خیر و صلاح امت اسلام تحمل نمایند. https://eitaa.com/Hossain_mahdizadeh