توحید صدوق ۱۴.mp3
14.75M
🎙خوانش کتاب شریف توحید صدوق
✅ جلسه چهاردهم
📍معنای صحیح عبارت:
«لَیْسَ مُنْذُ خَلَقَ اسْتَحَقَّ مَعْنَی الْخَالِقِ»
📍تقریر عرفا از عبارت «عالم و لا معلوم»
#توحید_صدوق
#شیخ_صدوق
#استاد_شیرازی
#تدریس_کتب
___________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
توحید صدوق ۱۵.mp3
21.54M
🎙خوانش کتاب شریف توحید صدوق
✅ جلسه پانزدهم
📍معنای عبارت:
«لَمَّا تَجَلَّی صَانِعُهَا لِلْعُقُول»
📍عدم فرق بین معرفت و اثبات خداوند
📍انحصار ایمان به خدا از طریق عقل
📍معنای اخلاص در برابر تشبیه
📍رد قاعده معطی شیء فاقد شیء نیست.
📍تفاوت صفات خدا با صفات خلق
📍کمال ایمان به خدا اقرار به وجود اوست.
📍هر آنچه در مورد مخلوق امکان دارد در مورد خداوند متعال محال است.
📍معنای عبارت :
«وَ بِالْإِقْرَارِ یَکْمُلُ الْإِیمَانُ بِهِ»
#توحید_صدوق
#شیخ_صدوق
#استاد_شیرازی
#تدریس_کتب
___________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
توحید صدوق ۱۶.mp3
11.55M
🎙خوانش کتاب شریف توحید صدوق
✅ جلسه شانزدهم
📍معنای عبارت:
«إِذاً لَتَفَاوَتَتْ ذَاتُهُ»
📍انحصار معرفت خدا به واسطه مخلوقات
📍عدم صحت اقامه برهان لمی برای اثبات خداوند
📍استحاله ازلی بودن شیء متجزی
📍عدم امکان فرض تمام و نقصان داشتن برای خداوند
📍عدم ظلم به خدا در تنزیه ذات او از ویژگی های مخلوقات
📍استحاله ابتدا داشتن خداوند
📍بیان معنای عبارت :
«کَیْفَ یُنْشِئُ الْأَشْیَاءَ مَنْ لَا یَمْتَنِعُ مِنَ الإِنْشَاءِ»
#توحید_صدوق
#شیخ_صدوق
#استاد_شیرازی
#تدریس_کتب
___________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
بایدسُرود: جلوهیخِیبَرگُشایماصادق
بایدنِوشت: حیدرِکَرّٰارِمَعرفتاحمَــد...
ولادت پیامبر گرامی اسلام،همچنین امام جعفر صادق (ع) مؤسس مذهب جعفری بر شما بزرگواران گرامی باد.🌺
@KASHKUL_SHARAYEA
بسم الله الرحمن الرحیم
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ
الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ
صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ
آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ
وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً
وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً
وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ
تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً
وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
🎁به حول و قوه الهی با کسب اجازه از استاد بزرگوار،جناب آقای موسوی کرمانشاهی صوت تدریس کتاب رسائل شیخ انصاری ایشان در کشکول منتشر خواهد شد.
🔹علیرغم اینکه استادْ متبحّر ومعلم فنّ هستند پیشنهاد میکنم رفقای بزرگوار، مانند حقیر از استماع اصوات وی مستفیض شوند.
#موسوی_کرمانشاهی
#رسائل
#شیخ_انصاری
#پست_ویژه
_______________________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
402.7.4_اصول_استاد موسوی_جلسه 1.MP3
15.22M
📕اصول فقه، رسائل، قطع و ظن
👤 استاد موسوی کرمانشاهی
🔶 جلسه اول
📅۱۴۰۲/۰۷/۰۴
#موسوی_کرمانشاهی
#رسائل
#شیخ_انصاری
___________________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
[فاعلم انّ المكلّف اذا التفت الى حكم شرعى]:
در مورد كلمه «مكلّف» دو احتمال وجود دارد:
❇️احتمال اوّل آنست كه مراد از مكلف خصوص مجتهد است. چه آنكه غرض و هدف اصلى در كتاب رسائل، بحث و بررسى، از ادلّهاى است كه بطور تفصيل، مكلف را با احكام شرعى آشنا مىسازد و آشنائى اينچنينى تنها در مورد مكلف صاحبنظر و مجتهد، مطرح مىباشد.
ثانيا يكى از حالات عارض بر مكلف، حالت «شك» است و مكلّف در حال شك، دست به دامان اصول عمليه برده و يكى از اصول عمليه را بكار مىاندازد. جارى ساختن اصل عملى، نياز به فحص و بررسى از ادلّه ظنّيه، دارد و فحص و بررسى تنها از عهده مجتهد برمىآيد و شخص عامى و غير مجتهد عاجز خواهد بود.
❇️احتمال دوم آنست كه منظور از «مكلف»
اعمّ از مجتهد و عامى باشد. چه آنكه يكى از حالات عارض بر مكلف، آنست كه نسبت به حكم شرعى، «قطع» و يقين حاصل نمايد. لزوم عمل كردن برطبق يقين، اختصاص به مجتهد ندارد و شخص عامى ايضا مىتواند و بايد برطبق قطعش عمل نمايد.
در مسئله فحص (گرچه شخص عامى) عاجز است و لكن مجتهد و مقلّد شخص عامى بنيابت از او فحص و بررسى را انجام خواهد داد.
#تحقیق
#شیخ_انصاری
#رسائل
#مکلف
_______________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
بسم الله الرحمن الرحیم
• اللّٰهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ
الحُجَّةِ بْنِ الحَسَنِ
صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلَىٰ
آبائِهِ فِي هٰذِهِ السَّاعَةِ
وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً
وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً
وَدَلِيلاً وَعَيْناً حَتَّىٰ
تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً
وَتُمَتِّعَهُ فِيها طَوِيلاً.
402.7.5_اصول_استاد موسوی_جلسه2.MP3
15.52M
📕اصول فقه، رسائل، قطع و ظن
👤 استاد موسوی کرمانشاهی
🔸 جلسه دوم
📅۱۴۰۲/۰۷/۰۵
#موسوی_کرمانشاهی
#رسائل
#شیخ_انصاری
___________________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA
✍️ اعلم أنّ المكلّف إذا التفت...
🔷 فإن قلت إنّ التّقييد بالشّرط مستدرك إذ المكلّف لا بدّ أن يكون ملتفتا و إلاّ لم يكن مكلّفا لقبح تكليف غير الملتفت
قلت إنّ المراد بالمكلّف هنا هو المكلّف الواقعي مع قطع النّظر عن كونه ملتفتا و عدمه لأنّ الالتفات شرط لتنجز التّكليف لا لتعلق التكليف الواقعي في الجملة فيرجع الحاصل إلى أن من جميع الشّرائط العامة من البلوغ و القدرة و العقل إذا التفت إلى حكم شرعي إلى آخر ما ذكره و مقابله من لم يجمعها فيخرج منه التفات الصّبي و المجنون و العاجز لعدم ترتب أثر شرعا و عقلا على التفات هؤلاء
🔷 و يحتمل أن يريد به المكلّف العالم بالأحكام إجمالا الجاهل بتفاصيلها فيكون المراد بالحكم الّذي هو متعلّق الالتفات هي الأحكام الخاصّة من وجوب الصّلاة و حرمة شرب الخمر أو نحوهما و يحتمل أن يكون الشّرط واردا لبيان الموضوع لما عرفت من كون الالتفات شرطا لتنجّز التّكليف فيكون مأخوذا في موضوعه.
📕أوثق الوسائل في شرح الرسائل ( طبع قديم )، ص: 3
#تحقیق
#شیخ_انصاری
#رسائل
#مکلف
___________
⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست.
🔹کانال #کشکول /عضویت:
✓ ایتا ↶
https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
✓ تلگرام ↶[تنها کشکول حوزوی در تلگرام]
https://t.me/KASHKUL_SHARAYEA