eitaa logo
کشکول مطالب طلبگی
2.2هزار دنبال‌کننده
118 عکس
87 ویدیو
41 فایل
بیان نکات انگیزشی، احوالات علما، تصاویر بزرگان، احادیث اهل بیت، کلمات قرآنی و... گروه شرائع(پرسش وپاسخ علمی): https://eitaa.com/joinchat/1993736381C529fe81854 💬 ارتباط،تبادل و تبلیغ: @Qweazs 🔴کپی کردن مطالب، فقط با ذکر منبع‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
💠علل وقوع اختلاف در احادیث: عوامل بیرونی: • بدفهمی راویان • نیافتن قرینه ها • نقل به معنا • جعل حدیث • تفاوت مخاطبان • درک و بینش مختلف راویان • دخالت های عمدی و سهوی راویان و ناسخان عوامل درونی: • صدور تقیه ای روایت • تدریجی بودن بیان احکام شرعی • اختصاص برخی احکام به زمان یا موضوع خاص • تفاوت یافتن احکام حکومتی از احکام اولیه • تشابه برخی احادیث • نسخ پاره ای احادیث با احادیث دیگر 📙قرآن و فهم حدیث،سید مهدی خدائی،ص۱۳۳؛۱۳۴ 🔻کانال کشکول مطالب طلبگی 🔻↙️ ◽@KASHKUL_MT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«انواع تحقیق»: ۱. بنیادی: هدف آن ارائه نظریه‌های جدید علمی و گسترش علوم است و بیشتر به کشف اصول کلی می‌پردازد. ۲. کاربردی: برای حل سریع مسائل و مشکلات، با استفاده از یافته‌های تحقیقات بنیادی انجام می‌شود و به کاربرد عملی آنها توجه دارد. ۳. تکوینی و توسعه‌ای: - تکوینی: به دنبال یافتن علت تکون و ایجاد یک پدیده است. - توسعه‌ای: به دنبال فهم فرآیند و مسیر تکامل یک پدیده از آغاز تا کنون است. ۴. تحقیق تاریخی، توصیفی و تجربی: - تاریخی: بر مطالعه رویدادهای گذشته تأکید دارد. - توصیفی: وضعیت موجود را توصیف می‌کند. - تجربی: روابط بین عوامل را مشخص می‌کند و امکان دستکاری و کنترل متغیرها وجود دارد. انواع دیگر تحقیقات در علوم اجتماعی: - اکتشافی: برای شناخت وضعیت‌های ناآشنا انجام می‌شود و فرضیه‌ها پیشنهاد نمی‌شوند. - توصیفی: برای توصیف و معرفی پدیده‌ها و وضعیت‌ها. - تبیینی: برای پیدا کردن روابط علت و معلولی بین متغیرها. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
«اصول نوشتن عنوان مقاله»: 1. روح مقاله: عنوان باید حاوی روح مقاله و اندیشه اصلی مطالعه باشد. 2. متغیرهای اصلی پژوهش: عنوان باید حاوی متغیرهای اصلی پژوهش باشد. 3. متناسب با هدف: عنوان توصیف‌کننده محتوای مقاله و متناسب با هدف اصلی آن باشد. 4. واضح: عنوان باید روشن و بدون ابهام باشد. 5. خبری یا استفهامی نباشد: عنوان باید تا حد ممکن به صورت یک جمله خبری یا استفهامی مطرح نشود. 6. جمله ناقص: عنوان باید غیر سوالی و به صورت جمله ناقص بیان شود. 7. سلیس: عنوان باید با رعایت سلاست و بلاغت و ایجاد وزن و آهنگ خاص، جلب توجه کند. 8. توجه به موتورهای جستجو: از کوتاه‌نوشته‌ها، اختصارات، فرمول‌ها و واژه‌های جدید در عنوان استفاده نشود. 9. مختصر: عنوان باید کوتاه و مختصر باشد، اما نه به اندازه‌ای که در انتقال موضوع پژوهش شکست بخورد. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد ربانی بیرجندی1737035120877.mp3
570.6K
🔹میرزا حسین نوری 🔸اهمیت مستدرک الوسائل 🔹تحریف قرآن 🔻کانال کشکول مطالب طلبگی 🔻↙️ ◽@KASHKUL_MT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«اصول نوشتن مولف یا مولفان پژوهش»: 1. نام، اولین حرف از نام میانی و نام خانوادگی نوشته شود. 2. از ذکر القاب (مثل دکتر، مهندس، پروفسور) خودداری شود. 3. نویسنده مسئول با علامت * مشخص گردد. 4. وابستگی سازمانی (affiliation) مؤلفان با شماره‌های جداگانه برای هر یک از آن‌ها مشخص شود. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
«نحوه تقسیم بندی امتیازات مولف یا مولفان پژوهش»: 1. نفر اول هر پژوهش امتیاز کامل از مقاله می‌برد. 2. با اضافه شدن نام هر نویسنده جدید، بخشی از نمره نفر اول کاهش می‌یابد. 3. امتیاز نفر اول و نویسنده مسئول یکی نیستند؛ نفر اول بالاترین جایگاه را دارد و نویسنده مسئول فقط مسئول مکاتبات است. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۴۴) علاّمه می‌گوید: روزی برای خرید به بازار رفتم و می‌خواستم گوشت تهیه کنم. در کنار مغازه قصابی، دکان یک سیّد ضعیفی بود. وقتی سیّد، مرا دید نزد من آمد و خواست مشکل خودش را بیان کند، ولی چون طلبه‌ها گِرد مرا گرفته بودند، از بیان مشکلش خودداری کرد. وقتی به خانه برگشتم، یادم افتاد که گویا آن سیّد مشکلی داشت و نتوانست مطرح کند. به سراغ او رفتم. وقتی داخل مغازه سید شدم، گفت: غیر از این عبا لباس دیگری ندارم و دخترانم فقط یک چادر دارند و لباس دیگری ندارند. وقتی گفتار سیّد را شنیدم، گفتم: کجایند سرمایه داران و صاحبان حقوق شرعی! سپس دست او را گرفتم تا او را به خدمت امیرالمؤمنین علی (ع) ببرم و از کسانی که حقوق شرعی را نمی پردازند، شکایت کنم. هنوز به در صحن نرسیده بودم که یک نفر آمد و سی دینار به من داد که در آن زمان برای زندگی یک سال یک خانواده کافی بود و گفت: «این را یکی از عشایر داده تا به شما بدهم». من آن مبلغ را به آن سیّد دادم و گفتم: «بگیر که این حواله جدّت امیرالمؤمنین است». سیّد آن مبلغ را گرفت و با خوشحالی برگشت. 📘ربع قرن مع العلاّمه، صص ۵۲ ۵۳. _______ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا