eitaa logo
کشکول مطالب طلبگی
2.1هزار دنبال‌کننده
98 عکس
87 ویدیو
41 فایل
بیان نکات انگیزشی، احوالات علما، تصاویر بزرگان، احادیث اهل بیت، کلمات قرآنی و... گروه شرائع(پرسش وپاسخ علمی): https://eitaa.com/joinchat/1993736381C529fe81854 💬 ارتباط،تبادل و تبلیغ: @Qweazs 🔴کپی کردن مطالب، فقط با ذکر منبع‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘️آمد که بگیرد از علی نقطه ی ضعفی ☘️بیچاره ندانست که علی نقطه ندارد ولادت امیر المؤمنین علی علیه الاسلام بر حلال زاده های عالم مبارک🌺 💯به حول وقوه الهی اصوات استاد سلیمانیان آماده شد، پیشنهاد میشود تماما استماع شود👌 تقدیم نگاهتان🔰🔰🔰 🌐کشکول،از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
اعجاز القرآن 1.mp3
49.49M
🎙|جلسه اول 🔹روش نجفی چگونه است؟ 🔸نظر آقای بهجت در مورد مطالعه فقه 🔹فایده تعلیم فقه در علم اعتقادات 🔸رشته های مختلف با قران 🔹نظر چه کسانی را راجع به قران بیان کنیم؟ 🔸اولین کتابی که باید بخوانی...! 🔹تاریخچه، منبع شناسی، محل فعلی بحث، جایگاه بحث 🔶معرفی چند منبع: ۱_اعجاز قران، محمد جواد اسکندرلو ۲_پژوهشی در اعجاز قران، رضایی اصفحانی ۳_قران وعلوم طبیعت، مهدی گلشنی https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❇️❇️ 💠سینای دانش 🔰آخوند خراسانی [8]: ✔️آثار فقه استدلالی آخوند خراسانی: 1️⃣حاشیه کتاب المکاسب 2️⃣اللمعات النیره 3️⃣الرسائل الفقهیه ✔️آثار فقه فتوایی آخوند خراسانی: 🔸۱. تكملة التبصرة 🔹۲. روح النجاة و عين الحياة 🔸۳. رسالة سؤال و جواب 🔹۴. الربائية و الرضاعية 🔸۵. ذخيرة العباد . 🔹۶_حاشیه بر جامع عباسی شیخ بهایی ( م ۱۰۳۱ ) 🔸۷ . حاشیه بر آداب التجارة وحيد بهبهانی ( ۱۲۰۵۰ ق ) 🔹۸_ حاشیه بر نخبه کلباسی ( م ۱۲۶۲ ق ) . 🔸۹_حاشیه بر تجاه العباد صاحب جواهر ( م ۱۲۶۶ ق ) 🔹 ۱۰ ، حاشیه بر رسالة في احكام الحيض صاحب جواهر ( م ۱۲۶۶ ق ) 🔸۱۱. حاشیه بر ترجمه فارسي نجاة العباد صاحب جواهر ( م ۱۲۶۶ ق ) 🔹۱۲. حاشیه بر سراج العباد شیخ انصاری ( م ۱۲۸۱ ق ) 🔸 ۱۳. حاشیه بر مناسک حج شیخ انصاری ( م ۱۲۸۱ ق ) 🔹۱۴. حاشیه بر منهج الرشاد شیخ جعفر شوشتری ( م ۱۳۰۳ ق ) 🔸۱۵. حاشیه بر مجمع الرسائل با مجمع المسائل میرزای شیرازی ( م ۱۳۱۲ ق ) 🔹۱۶. حاشیه بر وسيلة النجاة شربیانی ( م ۱۳۲۲ ق ) 🔸۱۷. حاشیه بر زينة العباد مازندرانی ( م ۱۳۲۸ ق ) 🌐کشکول،از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
کشکول مطالب طلبگی
🎙#استاد_مصطفی_سلیمانیان|جلسه اول 🔹روش نجفی چگونه است؟ 🔸نظر آقای بهجت در مورد مطالعه فقه 🔹فایده تعلی
🎁 ان شاءالله فردا صوت جلسه دوم تقدیم میشود. ⭕استماع صوت اول فراموش نشود... 🌐کشکول، ازمقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
اعجاز القرآن 2(۱).mp3
29.31M
🎙|جلسه دوم ⭕قسمت اول 🔹هدف تفتازانی از تالیف کتاب مطول 🔸تفسیر آیة الله جوادی آملی 🔹آیة الله مشکینی ودرس استادجوادی املی 🔸مطول وآیة الله جوادی 🔹معلقات سبع 🔸فوائد خواندن اشعار جاهلی 🔹انا اعطیناک الکوثر 🔸علم الحروف 🔹سعدی وفردوسی 🔸معرفی چند منبع: ۱_مطول ۲_ایضاح المراد فی شرح کشف المراد ۳_محاضرات فی الالهیات ۴_التصویر الفنی فی القرآن https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
اعجاز القرآن 2(۲).mp3
24.54M
✔️اعجاز القرآن جلسه دوم ⭕قسمت دوم 🌐کشکول، از مقدمات تا اجتهاد🔰 https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
❇️❇️ [علامه مجلسی]: 9️⃣ ✔️آخرین درس 🔷 نوای دلنشین « بسم الله الرحمن الرحيم » علامه همهمه طلابی را که برای فراگیری فلسفه در مسجد جمع شده بودند خاموش کرد ، او که فيلسوفی موشکاف و صاحـبـنظر بود در درس و بحث شیوه منحصر بفرد خویش را داشت ، بطوریکه نخست فرقه ها و مکاتب مختلف را با ادله خود آنان به شاگردان معرفی میکرد . 🔶 سپس با کلامی شیوا و بیانی زیبا واستدلالهای محکم و رسا خط بطلان بر عقاید و افکار آنان میکشید ، بر فراز منبر بسان شمعی بود که می سوخت و طلاب همچون پروانه برای نزدیک شدن به او از همدیگر سبقت می گرفتند پس از صلوات فرستادن بر پیامبر ( ص ) و اهلبیت عصمت و طهارت ( عليهم السلام ) ، « علامه شروع به معرفی فرقه دهری* و استدلالهای خود آنان برای شاگردان نمود ، هنوز به رد دلایل آنان نپرداخته بود که ناگهان صدای بلند طلبه ای سخنان او را قطع کرد ، نگاهها بطرف صدا خیره شد و علامت تعجب در ذهن یکایک شاگردان نقش بست ، طلبـه رو به علامه کرد و گفت : 🔹با این ادله ، این فرقه حق است و از جایش برخاست و به طرف در رفت تا از مسجد خارج شود ، سکوت سراسر مسجد را فرا گرفت و نگاهها بطرف استاد برگشت ، همه منتظر عكس العمل علامه بودند که علامه با لحنی ملایم و پدرانه گفت : 🔸 صبر کن تـا جـواب استدلالهایشان را بشـنـوى بعد قضاوت کن ، شاگرد بدون توجه به کلام علامه مجلس درس را ترک کرد و گرفتار تارهای عنکبوتی جهل خود شد . علامه از این بی ظرفیتی در خود فرو رفت و مجلس درس را تعطیل کرد . »(۱) * . فرقه دهریه ، گروهی از فیلسوف مسلكان مادی بودند که معتقد به سرمدی بودن دهری دهر یا روزگارند . شهرستانی می گوید : دهریه منکر « معقولات » شدند و جز به « محسوسات » اعتراف نکردند. مذهب دهریه به جهت انکار خداوند و اعتقاد به اصالت ماده مورد رد علمای اهل کتاب قرار گرفتند . ( فرهنگ فرق اسلامی ، ص ۱۵۹ ) 📚قصص العلماء، ص209 https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا