eitaa logo
کشکول مطالب طلبگی
2.2هزار دنبال‌کننده
118 عکس
87 ویدیو
41 فایل
بیان نکات انگیزشی، احوالات علما، تصاویر بزرگان، احادیث اهل بیت، کلمات قرآنی و... گروه شرائع(پرسش وپاسخ علمی): https://eitaa.com/joinchat/1993736381C529fe81854 💬 ارتباط،تبادل و تبلیغ: @Qweazs 🔴کپی کردن مطالب، فقط با ذکر منبع‼️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۴۳) ایشان با وجود آن همه مشغله فکری، هیچ گاه مسئولیّت اجتماعی خویش را فراموش نکرد، بلکه بسیار نیکوکار و بخشنده بود. به گونه ای که «هیچ سائلی را رد نمی کرد و هیچ آرزومندی را ناامید نمی ساخت، بلکه خود را به زحمت می‌انداخت تا مشکل فقیر و نیازمندی را حل کند». هم چنین از اوضاع و احوال نیازمندان پرس و جو می‌کرد و با مشکلات آن‌ها آشنا می‌شد و در صدد رفع حاجت‌های آنان بر می‌آمد. 📘 یادنامه، ص ۲۳. _______ ⚠️نشر مطالب بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست. 🔹کانال /عضویت: https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠اقوال در رابطه قرآن و سنت: • اصالت حدیث و نفی حجیت ظواهر قرآن حجیت روایات منوط به همخوانی با قرآن اصالت قرآن و نفی حجیت حدیث اصالت قرآن و حدیث اصالت قرآن و حجیت حدیث 📙فهم قرآن و حدیث،سید مهدی خدائی،ص۱۴ 🔻کانال کشکول مطالب طلبگی 🔻↙️ ◽@KASHKUL_MT
💠 دیدگاه ها درباره جامعیت قرآن: • جامعیت حداکثری:بیانگر همه حقائق هستی جامعیت حد اقلی:بیانگر همه امور مربوط به هدایت اخروی بشر جامعیت در سعادت دنیوی و اخروی 📙فهم قرآن و حدیث،سید مهدی خدائی،ص۱۶ 🔻کانال کشکول مطالب طلبگی 🔻↙️ ◽@KASHKUL_MT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠مهم ترین روشها و معیارهای نقد احادیث: • عدم مخالفت حدیث با قرآن کریم؛ السلام • عدم مخالفت حدیث با احادیث دیگر و سیره قطعی معصومان • عدم مخالفت حدیث با مقتضیات عقلی • عدم مخالفت حدیث با واقعیتهای تاریخ • عدم مخالفت حدیث با قطعیات علمی شب ها به ملقا لملس • عدم تضاد حدیث با ضروریات دین • عدم تناقض و اضطراب در متن حدیث 📙قرآن و فهم حدیث،سید مهدی خدائی،ص۳۰ 🔻کانال کشکول مطالب طلبگی 🔻↙️ ◽@KASHKUL_MT
💠علل وقوع اختلاف در احادیث: عوامل بیرونی: • بدفهمی راویان • نیافتن قرینه ها • نقل به معنا • جعل حدیث • تفاوت مخاطبان • درک و بینش مختلف راویان • دخالت های عمدی و سهوی راویان و ناسخان عوامل درونی: • صدور تقیه ای روایت • تدریجی بودن بیان احکام شرعی • اختصاص برخی احکام به زمان یا موضوع خاص • تفاوت یافتن احکام حکومتی از احکام اولیه • تشابه برخی احادیث • نسخ پاره ای احادیث با احادیث دیگر 📙قرآن و فهم حدیث،سید مهدی خدائی،ص۱۳۳؛۱۳۴ 🔻کانال کشکول مطالب طلبگی 🔻↙️ ◽@KASHKUL_MT
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«انواع تحقیق»: ۱. بنیادی: هدف آن ارائه نظریه‌های جدید علمی و گسترش علوم است و بیشتر به کشف اصول کلی می‌پردازد. ۲. کاربردی: برای حل سریع مسائل و مشکلات، با استفاده از یافته‌های تحقیقات بنیادی انجام می‌شود و به کاربرد عملی آنها توجه دارد. ۳. تکوینی و توسعه‌ای: - تکوینی: به دنبال یافتن علت تکون و ایجاد یک پدیده است. - توسعه‌ای: به دنبال فهم فرآیند و مسیر تکامل یک پدیده از آغاز تا کنون است. ۴. تحقیق تاریخی، توصیفی و تجربی: - تاریخی: بر مطالعه رویدادهای گذشته تأکید دارد. - توصیفی: وضعیت موجود را توصیف می‌کند. - تجربی: روابط بین عوامل را مشخص می‌کند و امکان دستکاری و کنترل متغیرها وجود دارد. انواع دیگر تحقیقات در علوم اجتماعی: - اکتشافی: برای شناخت وضعیت‌های ناآشنا انجام می‌شود و فرضیه‌ها پیشنهاد نمی‌شوند. - توصیفی: برای توصیف و معرفی پدیده‌ها و وضعیت‌ها. - تبیینی: برای پیدا کردن روابط علت و معلولی بین متغیرها. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
«اصول نوشتن عنوان مقاله»: 1. روح مقاله: عنوان باید حاوی روح مقاله و اندیشه اصلی مطالعه باشد. 2. متغیرهای اصلی پژوهش: عنوان باید حاوی متغیرهای اصلی پژوهش باشد. 3. متناسب با هدف: عنوان توصیف‌کننده محتوای مقاله و متناسب با هدف اصلی آن باشد. 4. واضح: عنوان باید روشن و بدون ابهام باشد. 5. خبری یا استفهامی نباشد: عنوان باید تا حد ممکن به صورت یک جمله خبری یا استفهامی مطرح نشود. 6. جمله ناقص: عنوان باید غیر سوالی و به صورت جمله ناقص بیان شود. 7. سلیس: عنوان باید با رعایت سلاست و بلاغت و ایجاد وزن و آهنگ خاص، جلب توجه کند. 8. توجه به موتورهای جستجو: از کوتاه‌نوشته‌ها، اختصارات، فرمول‌ها و واژه‌های جدید در عنوان استفاده نشود. 9. مختصر: عنوان باید کوتاه و مختصر باشد، اما نه به اندازه‌ای که در انتقال موضوع پژوهش شکست بخورد. https://eitaa.com/joinchat/1881866418Cd47922eac2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا