eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
629 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹مسئولیت امروز حوزه چیست؟! 🔹امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که به معنای واقعی و سپس جامعه‌ی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، حوزه‌ی علمیّه مسئولیّتهای متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شما است. 📆 بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه (۱۳۹۸/۰۲/۱۸) 📌 نقش حوزه علمیه در تحقق دولت اسلامی؛ موضوع شماره جدید ، به زودی... 🆔 @KHAT_NASHRIYE
❓دولت اسلامی یعنی قوه ی مجریه ی اسلامی؟! 🔹منظور از این است که بر اساس آنچه که در دوره‌ی تعیین نظام اسلامی به وجود آمد، یک قانون اساسی درست شد؛ نهادها و بنیانهای اداره‌ی کشور و مدیریت کشور معین شد. این مجموعه‌ی نهادهای مدیریتی، دولت اسلامی است. در اینجا منظور از دولت، فقط قوه‌ی مجریه نیست؛ یعنی مجموع دستگاه‌های مدیریتی کشور که اداره‌ی یک کشور را برعهده دارند؛ نظامات گوناگون اداره کننده‌ی کشور. 📆 بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه (۱۳۹۰/۰۷/۲۴) 🆔 @KHAT_NASHRIYE
🔹 1️⃣ اوّلین شاخص، شاخص و است - بخصوص در مسئولان رده‌های بالا - سلامت اعتقادی، سلامت اخلاقی، سلامت عملكردی كه از اعتقاد درست و نگاه درست به حقایق جامعه ناشی میشود. این شاخص اوّل است. 🔹 ما خوشبختانه برای اعتقاد درست و برای آنچه كه باید آن را حق دانست، دچار ابهام و سردرگمی نیستیم؛ علاوه بر منابع اسلامی - كه حالا ممكن است از منابع اسلامی، افراد گوناگونی تلقّی‌های مختلفی داشته باشند - ما مجموعه‌ی بزرگوار را داریم؛ امام، مورد اعتقاد و قبول و اذعان همه‌ی ما است. 📆 بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🆔 @KHAT_NASHRIYE
🔹 2️⃣ شاخص دوّم، مسئله‌ی به خلق است؛ روحیّه‌ی خدمت، كه این گفتمان اصلی همین خدمت است؛ اصلاً فلسفه‌ی وجود ما جز این نیست؛ ما آمده‌ایم خدمت كنیم به مردم و هیچ چیز نباید ما را از این وظیفه غافل كند. 📆 بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🆔 @KHAT_NASHRIYE
🔹 #شاخصهای_دولت_اسلامی 3⃣ شاخص سوّم، مسئله‌ی #عدالت است. بنده بارها عرض كرده‌ام - در جلسات خصوصی با بعضی از شماها در طول این سالها - معتقد نیستم به پیشرفتِ بدون عدالت. ما این دهه را اسم گذاشتیم به "دهه‌ی پیشرفت و عدالت". پیشرفت بدون عدالت همان نتیجه‌ای را خواهد داد كه شما از تمدّن پرجلوه‌ی غرب، امروز دارید مشاهد میكنید. 📆 بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🆔 @KHAT_NASHRIYE
🔹بانوان عالمه در عصر صادقین 🔹در عصر صادقین، زنان در حلقه های درس امام حضور دارند و بانوان خاندان امامت، از شأنیت علمی و فقهی و تبلیغی والایی برخوردار میشوند. به گونه ای که اوقاتی از روز را صرف تعلیم زنان مدینه و تبلیغ دین می نمایند. 📝 از یادداشت آقای حسین کاظم زاده در هفتمین شماره #نشریه_خط 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔹#شاخصهای_دولت_اسلامی 4⃣ شاخص بعدی كه شاخص چهارم است، سلامت اقتصادی و #مبارزه‌ی_با_فساد است.. 🔹منصب حكومتی، جایگاه قدرت و منابع مالی است؛ وسوسه‌ها در اینجا انسان را راحت نمیگذارد.. 🔹نگذارید كه فساد و #رشوه و #پارتی‌بازی و #اسراف و #تجمّل و #خرجهای_زیادی و مانند اینها، در دستگاهتان نفوذ بكند. 📆 بیانات در دیدار رئيس جمهور و اعضای هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🌍 نگاه تمدنی امام... 🔹یکی از عرصه ها که حضور مردمی در آن نیست یا کمرنگ است عرصه بین الملل است... 🔹ما اگر یک مقدار با دید تمدنی حضرت امام دنیا را نگاه کنیم مسأله ضدیت با ظلم و برقراری عدالت جهانی موضوعی است که تقریبا میشود همه مردم دنیا را با آن به خط کرد. 📋 بخشی از مصاحبه با علیرضا کمیلی؛ نشریه خط شماره ۱۰و۱۱ 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🗓درس ویژه چهارشنبه ها 🔹آیت الله #شب_زنده_دار: مرحوم آيت الله #تبريزی - خدا رحمت کند ایشان را - بعد از پيروزی انقلاب، روزهای چهارشنبه «قضا» را بحث می‌کرد. آن موقع ايشان، خارج مکاسب می‌گفتند، ولی چهارشنبه‌ها را برای اين بحث تعطيل کرده بودند. 🔹بعد از فوت ايشان، آقای سيداحمد خاتمی می‌گفتند: «خود ايشان به من گفت که رفتم خدمت امام، عرض کردم خُب، ما چه کار کنيم؟ چه کمکی از دست ما برمی‌آيد؟ امام هم فرمودند شما قضا را بحث کنيد و من به خاطر فرمايش ايشان، اين بحث را شروع کردم». 🔹بعد هم ایشان به فراخور نیاز حکومت اسلامی، بحث «حدود» گفتند و بعد هم «ديات» و «قصاص». چاپ هم شد. تجربه‌ی خوبي بود. 🔹حالا هم خوب است عدّه‌ای از فقهاء حدّاقل روز‌هاي چهارشنبه، بحث فقه حکومتي و اين مسائل مبتلابه که بايد احکام آن روشن شود را دنبال کنند. 📋 پنجمین شماره #نشریه_خط 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔹#شاخصهای_دولت_اسلامی 5⃣ شاخص بعدی، مسئله‌ی قانون‌گرایی است. خب قانون‌گرایی خیلی مهم است... 🔹گاهی قانون ناقص است، گاهی قانون معیوب است؛ امّا همان قانون معیوب هم اگر چنانچه عمل نشود - كه منتهی به بلبشو و هر كه هر كه خواهد شد - ضرر آن عمل نشدن، بیشتر از ضرر عمل كردن به قانون است‌. 📆 بیانات در دیدار با رئیس جمهور و هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
✅ جلسه دوم- تبیین مبانی رجالی امام خمینی (ره) 🎙 استاد حسینی نسب 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane
⚠️ اشتهای بروکراتیک 🔹در دهه 90 یک دولت تنبلی آمد سر کار؛ جوان‌های انقلابی دیدند تا بنشینند و دولت اقدام بکند و ما فقط مطالبه کنیم، مردم از گرسنگی مرده‌اند! راه افتادند [درست کردند]. این همه تکثر و گروه جهادی، مال این موطن است. نیاز واقعی انقلاب و مسائلی که هرکسی خودش فطرتاً درک می‌کند؛ حالا یک جمله‌ای هم مثلاً امام و رهبر می‌گوید که در این زمینه، تلاش کنید. 🔹خب این‌جا هم دوباره دست بروکراتیک می‌آید و می‌گوید: همه‌تان بیایید زیر نظر بسیج سازندگی. این همان اشتهایی است که گفتم همه چیز را می‌خواهد مال خودش کند. خودش انجام نمی‌دهد؛ ولی همه را هم می‌خواهد مال خود کند. و به محض این‌که بروکراتیکش می‌کند، دیگر خرابش می‌کند. در حالی که آن نهاد، نهاد اجتماعی بود و به انقلاب هم کمک می‌کرد. 📋 مصاحبه جدید با حجت الاسلام ؛ متن کامل مصاحبه در شماره جدید نشریه منتشر خواهد شد... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
برای شماره جدید 🔸موضوع پرونده:ورود طلاب به بدنه حاکمیت و مقوله دولت اسلامی 🔻🔻ریز موضوعات (یادداشت ها باید ذیل این موضوعات باشند): 🔸ضرورت ورود طلاب و روحانیون به ساختار حاکمیت 🔸آسیب های ورود طلاب به ساختار حاکمیت 🔸معرفی خرده ساختارها در حاکمیت که متناسب با هویت طلبگی است ⚠ یادداشت باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۶۰ درصد مطالب آن توسط نویسنده تولید شده باشد. 🗓 تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ 📑 آثار خود را در قالب word با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود به آیدی زیر ارسال فرمایید: @Isamoalem 💳 در صورت تأیید و چاپ یادداشت حق التحریر پرداخت خواهد شد. 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
#شاخصهای_دولت_اسلامی 6⃣ یك شاخص دیگر، مسئله‌ی حكمت و خردگرایی در كارها است؛ كار كارشناسی، مطالعه‌ی درست، ملاحظه‌ی جوانب و آثار و تبعات یك اقدام، و حتّی گاهی ملاحظه‌ی تبعات یك اظهارنظر. 📆 بیانات در دیدار با رئیس جمهور و هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
#شاخصهای_دولت_اسلامی 7⃣ یك شاخص دیگر هم ... تكیه به ظرفیّت درون‌زای كشور است؛ نگاهمان به بیرون نباشد. این، توصیه‌ی ما است؛ این معنایش این نیست كه از امكاناتی كه در بیرون هست استفاده نكنیم؛ این دو حرف با هم اشتباه نشود. امیدمان را به بیرون از #ظرفیّت_داخلی_كشور ندوزیم. 📆 بیانات در دیدار با رئیس جمهور و هیأت دولت (۱۳۹۲/۰۶/۰۶) 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔵 همه اینها کار طلاب جوان است... 🔹ما نباید به عنوان طلبه های این حوزه علمیه بایستیم که حاکمیت عملیات #گفتمان_سازی را ایجاد و جلو ببرد. خودِ ما باید با یک برنامه راهبردی حاکمیت را هم پای این اتفاق بیاوریم. بنابراین مسئله از سمت حاکمیت اغاز نمیشود. از سمت همین بدنه طلاب اغاز میشود. 🔹البته هر کسی نمیتواند کله خودش را پایین بیندازد و هر کاری میخواهد بکند. بله حضرت آقا به واسطه اینکه این فرماندهی در مرکزیت خودش مختل بود فرمان #آتش_به_اختیار دادند اما این فرمان به این معنا نیست که هر کسی به هر سمتی میخواد شلیک بکند. این حالت آتش به اختیار حالت طبیعی پروژه ما نیست. 🔹ما از اول قرار نبود آتش به اختیار جلو ببریم. ما به دنبال حکومت اسلامی بودیم تا حاکمیت اسلامی نقطه عطفی بشود برای جمع کردن این توانمندی ها و کنار هم قرار دادن این ظرفیتها. همه اینها کار طلاب جوان است. 📋 بخشی از مصاحبه خط با #سید_علی_موسوی (مسئول پژوهشکده باقرالعلوم)؛ متن کامل مصاحبه به زودی از شماره جدید #نشریه_خط با موضوع حوزه و #دولت_اسلامی ... 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔵 نسبت مبانی رهبر انقلاب با مبانی امام خمینی 🔹اگر شما می‌خواهید #انقلاب_اسلامی را تحلیل کنید باید مبانی امام (ره) را با رویکردهای آقا تطبیق دهید. 🔹امام (ره) خیلی قدرتمندانه مبانی را ترسیم کردند و آقا نیز برای بنا نهادن این ساختمان بر مبنای ایشان، تمام کوششان را کرده‌اند، لذا سعی آقا بر این بوده است که مبانی امام (ره) کاملاً حفظ شود. ممکن است گاهی یک اختلافی هم وجود داشته باشد اما سعی آقا بر این بوده که بنا را بر مبنای امام (ره) استوار کنند. 📋 استاد #عابدینی در شماره 16 #نشریه_خط #مکتب_امام 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
❓چرا طلبه باید انقلابی باشد؟ 🔸چرا گفته می شود طلبه امروز حتما باید انقلابی باشد؟ به خاطر این که #انقلاب_اسلامی ، یک بخشی از این بنای رفیع و مستحکم را انجام داده است. ما نباید دوباره از صفر شروع کنیم. 📋استاد #عالم_زاده در شماره 10 #نشریه_خط 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
⛔ ظلم در حق امام 🔸 اگر فکر کنید حضرت امام (ره) تئوری #مردم_سالاری_دینی و جمهوری اسلامی را در تاثیر از نظامهای دموکراتیک ارائه کردند، ظلم در حق امام (ره) است. این تئوری، تئوری انبیاست. 📋استاد #فلاح_شیروانی در شماره 14 و 15 #نشریه_خط 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
#اسلام_آمریکایی دین مخدر ‼ عجیب است که امام شعار دین افیون توده ها است را رد نکرد بلکه آن را این طور پاسخ داد: 🔸 راستی مذهبی که ایران را در مقابل ابرقدرت ها چون کوه استوار کرده است مخدر جامعه است؟ آیا مذهبی که طالب اجرای عدالت در جهان و خواهان آزادی انسان از قیود مادی و معنوی است مخدر جامعه است؟ 🔸 آری، مذهبی که وسیله شود تا سرمای ههای مادی و معنوی کشورهای اسلامی و غیر اسامی، در اختیار ابرقدرت ها و قدرت ها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جدا است، بلکه مذهبی است که مردم ما آن را «مذهب امریکایی» می نامند. (نامه به گورباچف) #سیزده_آبان 📋 برگرفته از یادداشت #علی_مهدوی در شماره 10 #نشریه_خط 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
برای شماره جدید 🔸موضوع پرونده:ورود طلاب به بدنه حاکمیت و مقوله دولت اسلامی 🔻🔻ریز موضوعات (یادداشت ها باید ذیل این موضوعات باشند): 🔸ضرورت ورود طلاب و روحانیون به ساختار حاکمیت 🔸آسیب های ورود طلاب به ساختار حاکمیت 🔸معرفی خرده ساختارها در حاکمیت که متناسب با هویت طلبگی است ⚠ یادداشت باید بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه و حداقل ۶۰ درصد مطالب آن توسط نویسنده تولید شده باشد. 🗓 تا ۱۵ آبان ۱۴۰۰ 📑 آثار خود را در قالب word با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود به آیدی زیر ارسال فرمایید: @Isamoalem 💳 در صورت تأیید و چاپ یادداشت حق التحریر پرداخت خواهد شد. 🌐کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
‼ از این جهت مثل جناب ابی ذر هستیم! 🔸 کارهای ما نیست. من یک وقت عرض کردم که از این جهت، مثل جناب ابی‌ذر (سلام‌الله‌علیه) هستیم که «یعیش وحده و یموت وحده». 🔸 همه‌ی کارهای ما تنهاست: از استاد، تنها درس میگیریم و تنها مطالعه میکنیم. گرچه مباحثه‌مان هم کار دو نفری است، اما تنهاست؛ یعنی اشتراک فکری نیست. یک روز زید میخواند، عمرو شاگرد او میشود و گوش میکند؛ فردا عمرو میخواند، زید شاگرد او میشود و گوش میکند؛ یعنی کار فردی است. 🔸 کار دست‌جمعی، اشتراک مساعی و ابزارهای مناسب را جمع کردن و آوردن، کارهای جدید دنیاست. جدید که عرض میکنیم، این بخش آن خیلی هم جدید نیست؛ تقریباً قدیمی است؛ اما در عین حال ما هنوز با آن چندان آشنا نیستیم! 📋 بیانات در دیدار جمعی از روحانیون (70/12/1) 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ سلسله جلسات (۱) جلسه اول 🌀 معلمی واقعا شغل انبیاست🌀 جمعبندی فرمایشات رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان به عنوان نیروی گفتمان ساز ⏰ دوشنبه ۱۷ آبان ساعت ۱۳ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه حجت الاسلام محمد استادحسینی 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane
🔸 «اطیعوا الله و الرسول لعلکم ترحمون» ⁉ خب اطاعت از خدا با طاعت از پیغمبر تفاوتی ندارد، به چه مناسبت میفرماید که اطاعت کنید از خدا و اطاعت کنید از پیامبر؟ ذکر هر دو تا باهم زائد نیست؟ 🔹 نه. اگر چنانچه فقط بگوید اطیعوا الله اطاعت کنید از خدا، پیغمبر را به عنوان مصداق و نمونه ای ذکر نکند و اطاعت از پیغمبر را متذکر نگردد، آن کسانی هم که در نقطه مقابل پیغمبر قرار دارند، ممکن است ادعا کنند ما داریم از خدا اطاعت میکنیم. دامنه ادعا وسیع است، همه کس میتواند داعیه دین و ایمان و تقوا را علنی کند... لذا بایستی مشخص بشود که اطاعت خدا یعنی چه. 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن جلسه اول 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
♦️ سلسله جلسات (۳) جلسه سوم با موضوع: 🌀 نظام برنامه ریزی کشور- مطالعۀ موردی شهرستان بشاگرد🌀 ⏰ یکشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۶ و دوشنبه ۲۴ آبان ساعت ۱۳ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه آقای مهدی افراز 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane