eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
629 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
«در میان گریه می خندم» علی اخباری بسم الله الرحمن الرحیم دیشب حوالی ساعت 10 حصارهای کاری و امنیتی را درنوردیدم و به میان مردم رفتم. حدود 200 نفر از مردم داغدار و بهت زده و پریشان دورم جمع شدند. نزدیک دو ساعت با هم گپ زدیم. گفتم برای عرض تسلیت از قم آمده ام. بهم احترام گذاشتند و خوش آمد گفتند. اما یکی یکی گله گذاری کردند و من ایستادم و گوش دادم. گاهی بهشان حق دادم و گاهی بهشان توجه دادم. گاهی با هم گریه کردیم، و گاهی خندیدیم. از همه چی گفتند. یکی داد می زد و می گفت: به فاطمه زهرا من دیگه دین رو قبول ندارم. من به شما احترام میذارم ولی دوستت ندارم، چون آخوندی. من لبخند زدم و گفتم: اما من شما رو دوست دارم. دیگری می گفت: چرا تو استادیوم جشن سلام فرمانده گرفتن. گفتم: جشن نبوده. مداحی بوده. گفتند: ما جشن می دونیم. گفتم: جشن قهرمانی استقلال رو چرا نمی گید؟ گفتند: اونا تسلیت گفتن. گفتم: خب تو سلام فرمانده هم تسلیت گفتن. آن دیگری می گفت: چرا رهبر دیر تسلیت گفته؟ گفتم: از اول پیگیر بوده و دستور داده به رئیس جمهور برای انجام کارها ولی ابعاد قضیه دو، سه روز بعد معلوم شده،برای همین دیر شده. یک جوان هیکلی می گفت: دیشب سپاه زده توی گوش من چون روی موتور بودم و داشتم میومدم اینجا. دستم را کشیدم روی صورتش و بوسش کردم. دیگری می گفت: زن و بچه مردم رو در حالیکه گاز اشک آور خورده بودن، نجات دادم. گفتم: درسته. شاید نباید می زدن، ولی شما مردم خوب باید از اونایی که برای اغتشاش از شهرهای دیگه غشون کشی کردن، جدا بشید، خودتون رسواشون کنید. نیروی انتظامی برای حفظ امنیت خودتون و مغازه های اینجا و ماشین و اموال مردم اومده. دیگری گفت: حاج آقا چرا تو اومدی بین ما، بقیه نمیان؟ ما ترسناکیم؟ همان موقع یک عده از طلبه های بومی آمدند و سرکشی کردند و رفتند. یکی گفت: حق قدمشون رو گرفتن و رفتن. گفتم: نه اینطور نیست، اینها جهادی اند. امام جمعه اهوازتون هم واقعا وسط میدونه. خودش تو آواربرداری بوده. داره کارها رو پیگیری می کنه، با مدیران، با امدادگران. دیروز عصر هم با هم رفتیم به خانواده جانباختگان سر زدیم و تسلیت گفتیم. به همدیگر گفتند: راست میگه، اون خوبه. یکی گفت: حاجی یه دور توی شهر بزن ببین چرا وضع شهر ما اینه، ما تو کوچه هامون چشمه فاضلاب داریم، باورت میشه؟ ما نه آب درستی داریم، نه فاضلاب درستی، نه شهر و ساخت و ساز مرتبی. ما که همه چیز اینجا داریم، نفت، بندر، منطقه آزاد، چرا باید وضعمون اینجور باشه. ما که پدرامون برای این زمین خون دادن، شهید دادن چرا باید اینطور باشیم. گفتم: باید شهردار خوب انتخاب کنید. باید شورای شهر خوب انتخاب کنید. کار دست خودتونه. ما توی قم شورای خوب انتخاب کردیم، شهردار خوب آوردن، شهرو زیر و رو کرده حسابی. گفتند: عشیره ای، اتوبوسی، میان از فلان‌جا و رأی میدن و میرن. گفتم: خب خودتون باید درستش کنید. الان جلوی همون اتوبوس رو نیوری انتظامی میتونه بگیره؟ نه. آشوب میشه. خودتون باید وضعیتو اصلاح کنید. بین خودتون. یکی گفت: من وضعی ندارم، جوونم بیکاره، روغن شده دویست تومن، ما داریم له میشیم. گفتم: منم همینطوره وضعم. دو و نیم شهریه میگیرم و الباقی یارانه. و داره بهم فشار میاد. حالا امید داریم این دولت یه کارایی بکنه، مردم نجات پیدا کنن. گفتم مثلا تو همین قضیه، من از امدادگرها سوال کردم، گفتن از وقتی وزیر کشور اومد و مدیریت واحد در میدان انجام داد، وضعیت آواربرداری و کشف اجساد سر و سامون گرفته و کار سرعت گرفته. باز به هم گفتند: راست میگه، بهتر شده. یک خانمی آمد گفت‌: دوستات رفتن، جا نمونی حاجی! همه خندیدیم. دیگر آن شور و التهاب اولیه فروکش کرده بود. مردم قدری آرام تر شده بودند. یکی گفت بیا با هم عکس یادگاری بگیریم. گرفتیم. برایم آب و شربت آوردند. دعوتم کردند به شام، خورش بامیه،فلافل. گفتم: شما غذاتون تُنده. به من نمیسازه. گفتند: نه. تندش نمی کنیم برات. گفتم: کُند شما هم برای ما تنده. خندیدیم. گفتند: حاجی بیا امام جمعه ما بشو. خندیدم. دیگر ساعت حوالی ۱۲ بود، مردم رفته بودند و فقط سه، چهار نفر کنارم بودند. با آنها خداحافظی کردم و برگشتم به مسجد محل اسکان نیروهای امدادگر، مسجد قائم!
🔻دینداری را اگر نهایتا به مجاهده تعریف کنیم، که ظاهرا هم همین هست در قرآن و سیره؛ ازین جهت ما قابل مقایسه نیستیم حتی با دیگر دوران‌ها. و اینکه حضرت امام فرمود از مردم دوران پیامبر ص و امیرالمومنین ع جلوتر هستند این ملت، یک وجه اصلیش این هست که ما به واقع با انقلابمان در یک جریان مواجه تمدنی قرار گرفتیم و اساسا در این آوردگاه تمدنی اخرالزمانی یک جبهه متفاوتی با جوهره دینداری شکل دادیم... 🎙گفتگوی با حجت الاسلام 🗂پرونده ویژه؛ ✅با موضوع: ، در جامعهٔ پس از انقلاب اسلامی 🗓تاریخ: ۱۴٠۱/٠۳/٠۱۱ 🔻چکیده گفتگو به زودی... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰 ویژه‌نامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد "روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه " 💠 برخی از عناوین این ویژه‌نامه: - روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است 🎙 "گفتگو با حجت‌الاسلام غبیشاوی، امام‌جمعه محترم آبادان" - رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا 🎙 "گفتگو با حامد عسگری" - یک اربعین کوچک در دل آبادان 🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان - گفتگو با حسن باقرکلانتری 🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد روند" - قصه و غصه آبادان؛ ✍ علی مهدیان - افسران ارشد مبارزه؛ ✍ حسین کاظم‌زاده - روایت یک رویش؛ ✍ علی‌سپهران 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📢 . فهرست مجموعه روایت‌های کرونا که از اوایل دوران کرونا شروع و تا چند پیش ادامه داشت 🗓 بمناسبت صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا بعد از گذشت از شروع این ✅ فهرست قسمتی مجموعه پادکست‌های در مطلب بعد تقدیم حضورتان می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📢 . فهرست مجموعه روایت‌های کرونا که از اوایل دوران کرونا شروع و تا چند پیش ادامه داشت 🗓 بمناسبت صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا بعد از گذشت از شروع این فهرست مجموعه پادکست‌های 🔰🔰 با ضربه برروی هر قسمت، به آن قسمت از پادکست منتقل می‌شوید: 1⃣ پادکست روایت کرونا: شب عملیات 2⃣ پادکست روایت کرونا: مسابقه 3⃣ پادکست روایت کرونا: سید بخش 4⃣ پادکست روایت کرونا: تقلب مقدس 5⃣ پادکست روایت کرونا: آقام گَلدی 6⃣ پادکست روایت کرونا: جهاد بدون‌مرز 7⃣ پادکست روایت کرونا: بازگشت 8⃣ پادکست روایت کرونا: مردان میدان 9⃣ پادکست روایت کرونا: با هم 🔟 پادکست روایت کرونا: جهاد پشتِ فرمون 1⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: پنجره رو به حرم 2⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: پزشک بی نشان 3⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: منو یادت نره 4⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: یار خمینی ره 5⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: پایان خط 6⃣1⃣ پادکست روایت کرونا: سرباز مردم 🔺🔺🔺🔺🔺🔺؛ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻نقدی بر روایت های مردمی و خودجوش از حادثه متروپل آبادان
🔻درست است که در این نقد، توجه درستی صورت گرفته، و راوی هم باید دو بال را با هم روایت کند: ۱. روایت همدلی مردم ۲. روایت کاستی هایی که منجر به این فاجعه شده و برخورد با مسببین ماجرا و روایت هر یک به تنهایی، روایت ناقصی از صحنه است؛ 👈اما این تحلیل از ذهنی است که جنگ اصلی را نشناخته است اگر نفهمیم طرفین جنگ رسانه ای چه کسانی هستند نمی توانیم موضوع اصلی و فرعی را تحلیل کنیم مساله اصلی کشور چند سال است که مساله امید و نا امیدی است رسانه های دشمن تلاش می کنند که بگویند مردم ایران بد بختند، سیستم جمهوری اسلامی فاسد است و امیدی به بهبودی نیست در مقابل ادعای جریان حزب اللهی این است که مردم محور تحولات هستند و قدرت های خودجوش مردمی می توانند دولت اسلامی تشکیل دهند و مشکلات را حل کنند الان مساله اصلی این است که قدرت مردم و ظرفیت های مردم ایران برای تغییر را به نمایش بذاریم البته باید محاکمه مقصران حادثه را در اولویت دوم پی گیری کرد ولی نباید گذاشت دشمنان متروپل را به عنوان نماد ناکارآمدی نظام معرفی کنند و مردم را نا امید کنند  🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌یک‌باربرای همیشه؛ پاسخ به شبهه‌ای مهم 🎥 | آیا پس از انقلاب افزایش پیدا کرده است؟ ⁉️ مردم زمان پهلوی غالبا تر بودند یا در جمهوری اسلامی؟! ⁉️ مردم زمان پهلوی مقیدتر به ادای و بودند یا در جمهوری اسلامی؟! ⁉️ زمان پهلوی بیشتر بود یا در جمهوری اسلامی؟! ⁉️ تعداد در 20 سال اخیر چه تغییری کرده است؟! ⁉️ آیا استقبال و شرکت در اوایل انقلاب بیشتر بود یا الان؟! ⁉️ ملاک واقعی برای سنجش مردم چیست؟! ⁉️ چقدر برای افزایش معنویت جامعه تلاش کرد؟! جمهوری اسلامی چطور؟! ⁉️ آیا میدانید مناسبت ها در دوره پهلوی بر چه مبنی تعیین می شد؟! _______________________ 🔰 برشی از سخنرانی نویسنده کتاب 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
🔻فضای جامعه کارِ شیب را میکند؛ شیب کارش این است که رفتن به یک طرف را سخت و به طرف دیگر راحت میکند. جامعه دینی شیب است به طرف دیندار شدن و جامعه غیر دینی شیب است به طرف مقابلش. الان دلایل مختلفی از جمله: گسترش فناوری، قواعد حاکم بر زندگی شهری، و... یک مقدار حرکت در این مسیر را به سمت مطلوب سخت کرده. 👈ما به هر اندازه در مؤلفه هایی چون: علم، صنعت و اقتصاد، سیاست و... قوی شویم، در مواجه با تمدن غرب توازن این شیب مطلوب تر میشود... 🎙گفتگوی با آقای ، مسئول پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🗂پرونده ویژه؛ ✅با موضوع: ، در جامعهٔ پس از انقلاب اسلامی 🗓تاریخ: ۱۴٠۱/٠۳/٠۱۶ 🔻چکیده گفتگو به زودی... 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔊 🔵 «» 🔸بررسی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🎙استاد: حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده ✳️ ویژه طلاب و دانشحویان 💬با اعطای گواهی معتبر ⏰ ۲۸ جلسه 🕗آغاز دوره: شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ 🔊بارگزاری صوتها در کانال نشریه خط🔻🔻 @KHAT_NASHRIYE 📲ثبت نام از طریق آی دی زیر🔻🔻 @Sarbazyaser 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻پاسخ این سوال که جامعه دیندار هست یا نه، بله و خیر نیست؛ 🔸پاسخ جهت، ماهیت و کیفیت دینداری است 🔸تغییر در اشکال و صورتهای دینداری است. 🔻 از مهم ترین این تغییر شکلها: 🔹نقش دین در اداره جامعه است. دین میتواند عنصر منفعل اجتماعی باشد (کمااینکه قبل از انقلاب اینگونه بود) و یا یک عنصر فعال اجتماعی و سازنده تاریخ باشد و جهت دهنده در مسیر زندگی. 🔹عمیق ترین لایه دینداری یک انسان قلب اوست، که آن را دیگر با مناسک نمیتوان تشخیص داد. با حُبّ و بغض میتوان تشخیص داد. «هل الدین إلّاالحُبّ و البغض» این حب و بغض جایی قابل لمس است که ارزش های دینی در یک شخصیت تبلور پیدا میکند و او موضوع حب و بغض میشود. ما خیلی نمیتوانیم به احکام دین حُبّ و بغض داشته باشیم ولی نسبت به افراد چرا. فراگیری عواطف عمومی نسبت به الگوها و شخصیت های اجتماعی خودش نشانه ای از وضعیت عمومی جامعه هست. مثلا وقتی شخصیتی مثل شهید سلیمانی بالاترین محبوبیت را در ایران دارد، نشان میدهد که عناصری که شهید عزیز، از آن نمایندگی میکند،در تحلیل نهایی نزد مردم، آن امور مقبول ترین امور هستند؛ 🔻چکیده گفتگو به زودی... 🎙گفتگوی با آقای ، مدیر گروه حکمت هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی 🗂پرونده ویژه؛ ✅با موضوع: ، در جامعهٔ پس از انقلاب اسلامی 🗓تاریخ: ۱۴٠۱/٠۳/٠۱۶ 📢 لطفا رسانه ما باشید 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻از عصبانی هستند... 1⃣ چند سال است که به اعجاز فضای مسموم و رها و بی‌قانون مجازی در ایران توانسته‌اند وهم بزرگی ایجاد کنند... که ایرانی بدبخت و حقیر است اسلام و مذهب عامل تخدیر و واپس‌گرایی است و انقلاب اسلامی و مقاومت بر علیه استکبار جهانی اشتباه می‌باشد... و این‌که مردم از مقاومت در برابر هژمونی سلطه ناراحت‌اند و انقلاب چیزی جز گرفتاری و مشکلات عدیده برای آن‌ها به‌همراه نداشته... و اساساً مردم در حسرت ذلت و استثمار زمان پهلوی به سر می‌برند... هر روز بر فربهی این وهم می‌دهند تا شاید نسلی بر خط مقاومت بشورند و طومار این حکومت انقلابی را در هم بپیچند و ایران را در دستگاه هاضمه شیطان بزرگ هضم کنند... 🔘اما سلام فرمانده ناقض این وهم بزرگ است... آیا نتیجه آن تجهیز بزرگ رسانه‌ای این است که دهه نودی ها چنین با شور و اشتیاق از ادامه مسیر انقلاب و تحقق اهداف متعالی ظهور دم بزنند و بگویند؟؟ پر واضح است که سلام فرمانده از دولت و سیاست اقتصادی و اجتماعی خاصی حمایت نمی‌کند… اما سرتاسر دفاع از اهداف و آرمان‌های انقلاب است... و این مسئله یعنی آن‌همه خرج و تجهیز و فعالیت و سیاه‌نمایی و دروغ پراکنی...کشک بوده.. ✍محسن بهرامی 🔻ادامه... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻مشکل اینجاست که امام زمانِ سرباز دارد فدایی و آماده‌ی قیام دارد نسل جدید خود را پابه‌رکاب نواب عامش یعنی ولی‌فقیه می‌دانند از سلام فرمانده عصبانی هستند… زیرا امام زمانی را ترسیم کرده که بیابان‌گرد و منزوی از عالم و آدم نیست بلکه در وسط عصر مدرن که سیطره نفسانیت و نهیلیسم به اوج رسیده و بشر راهی جز پذیرش سکولاریسم ندارد... از همین نسل کلی سرباز و فدایی و لبیک گو دارد… 2⃣ سال‌هاست که انجمنی‌ها، بهاییان، سکولارها، و شیخیه از دین حداقلی دم می‌زنند امامتی را ترسیم می‌کنند که در عصر غیبت دچار عسرت شده و ثقل رفتار یافته و نوعی سکوت و انزوا و گوشه‌گیری بر او حاکم شده… امام زمانی‌(عج) که بیابان‌گرد است و از شیعیان خود ناراحت و ناامید می‌باشد… ما نیز باید به او اقتدا کرده و کار سیاست و تمشیت قدرت را به اهلش (یعنی سکولارها) بسپاریم و در کنجی خزیده و ژاژ بخوائیم!!! اما سلام فرمانده از امام زمانی(عج) دم می‌زند که این نسل بزرگ‌شده در توفان اوهام مجازی، خود را سرباز و فدایی او می‌خوانند… امامتی که حداکثری است… و برای اصلاح امور و مهار و هدایت قدرت آمده. ✍محسن بهرامی 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🔻‏در ‎، فساد، عدم هوشیاری مسئولین، عدم توجه به استانداردها نتیجه‌اش فروریختن ساختمان بود که هم خسارت جانی داشت وهم روانی و... اما با ‎ یعنی بستر جنگ شناختی-ترکیبی شاهد فروریختن هویت،اعتقادات،ارزش‌ها و سرمایه اجتماعی کشور هستیم. آواربرداری هویتی-شناختی سخت خواهد بود! ✍سیدعلیرضا آل داوود @aledavood 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
عرض سلام و تبریکِ ولادت ولی نعمتمان حضرت رضا جان علیه السلام🌸🌸🌷 🔻قابل توجه شرکت کنندگان در دوره ؛ از امشب به امید خدا حوالی⏰ ساعت ۲۱:٠٠ 🔻جلساتِ دوره که شامل: 1⃣کلیپ تصویری استاد باقرزاده 2⃣فایل صوتی همان درس(استاد باقرزاده) 3⃣صوت اصلیِ رهبر انقلاب (مربوط به سال ۱۳۵۳، که کتاب حاضر پیاده شده همین صوت‌ها می‌باشد) در کانال بارگزاری میشود. 📌پ.ن ۱: فقط خلاصه نویسی صوت استاد باقرزاده نیاز هست و دو صوت دیگر برای استفاده بهتر شما عزیزان از دوره هست. 📌پ.ن ۲: جلسات از شنبه تا چهارشنبه هر هفته بارگزاری میشود و آخر هفته ها، مهلت ارسال خلاصه نویسی ها به آدرس ادمین نشریه می‌باشد: @Sarbazyaser 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵بسم الله الرحمن الرحیم 🔻شروع دوره 🎥فایل تصویری 🔷پیش‌گفتار 🎙مدرس: حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧فایل صوتی 🔻پیش‌گفتارِ دوره 🎙حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE