eitaa logo
نشریه خط
1.2هزار دنبال‌کننده
624 عکس
179 ویدیو
11 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @Heydari7676
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻اینکه نشریه ، مسابقه اخیر را در سالروز کشته شدن اعضای این نشریه در ۲۰۱۵ توسط داعش برگزار می‌کند، یعنی تلاش برای انتساب این قضیه به جمهوری اسلامی. 🔻مسابقه اخیر این نشریهٔ هتّاک، ازین جهت حائز اهمیت است که موضوع مسابقه، نشان دهنده تغییر بسیار مهمی است که در راهبرد نشریه افتاده، و آن تغییر این است که آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر میخواهند اسلام را بزنند، باید و را بزنند! و این یعنی اذعان به اینکه جمهوری اسلامی نماینده اسلام است... 🔻نکته جالبی هم درباره کیفیت مسابقه: جالب اینکه از ۳٠۵ نفر شرکت کننده در مسابقه‌شان، فقط اثر ۳۰ نفر منتشر میشود. تعدادی از این ۳۰ نفر پناهنده هستند و آنها را میشناسم که واقعا برای ادامه دادن به زندگیشان تن به این کار داده‌اند، آن تعداد باقیمانده هم واقعا کارهایشان ضعیف است و بعضا بدون هیچگونه اسمی از صاحب اثر منتشر شده‌اند. چند نفر دیگر هم در سطح جهانی، جزو بی‌آبروترین افراد در حوزه کاریکاتور هستند! 👈البته ضعف و کیفیت پایین این اتفاق، باعث نمی‌شود که ما واکنشی در مقابل آن نداشته باشیم ... 🎙بُرشی از صحبتهای استاد (کاریکاتوریست شناخته شده بین المللی)، در نشست: 🔸«شارلی ابدو از تاسیس تاکنون» شهر مقدس قم، ۲۴ دی ماه 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
🌐جهان مدرن؛ خرافات مندرس... 🌐 🎙مصاحبه اختصاصی دکتر مجید شاه حسینی،مدرس و پژوهشگر حوزه سینما با نشریه خط🔻🔻 🔹 دنیای امروز ظاهری از عقلانیت دارد؛ ولی آنرا نه فیلسوفان، بلکه ارباب رسانه بر اساس مبانی تئوریکی یونان باستان مدیریت می کنند؛ من جمله رواج جادوگری و طالع بینی و ... به جای بررسی های عاقلانه،نشان از این مبانی غلط و دوری از عقلانیت دارد. 🔸این خرافات مدرن در قرن نوزدهم که رواج مدرنیته است برجسته میشود و در قرن بیستم با خرافات پست مدرن ادامه می یابد و در قرن بیست و یکم با خرافات ترانس مدرن به وخیم ترین حد خود می‌رسد. ✂️برشی از نشریه خط شماره ی هجدهم (ویژه نامه رشد معنویت) لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔻دین فعال است یا منفعل ؟؟🔻 🔸مصاحبه اختصاصی با دکتر سید حسین شهرستانی (جامعه شناس و مدیر گروه حرکت و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی): 🔹ما تاثیر دین را در چند جریان شاهد هستیم به عنوان مثال در روشنفکری دینی، دین حضور دارد ولی عنصر فعال نیست بلکه عنصر منفعل است برخلاف گفتمان امام که دین را عنصر فعال میبیند و همین که حکومت بر اساس دین اداره میشود و این خودش مهمترین وجه است یعنی از نظر امام این اساس ماجراست. سیاست راس امور است و در واقع دین اساسا سیاسی است و (الاسلام هو الحکومة).باز یکی دیگر از عناصر همین بحث مرجعیت ها است یعنی خیلی مهم است که شخصیت های دینی که نماد هویت دینی هستند مرجع جامعه می باشند یا سلبریتی ها و دیگر اقشار. مرجعیت داشتن عنصر دینی هم میتواند باز یک شاخص دیگر باشد. و اگر بخواهیم شاخص مرجعیت را ریشه یابی کنیم باید به لایه قلبی دین داری برگردانیم که البته عمیق ترین لایه دین داری است.و اصلا شاخص دینداری حب و بغض است. ✂️برشی از نشریه خط شماره هجدهم صفحه 158. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔻روایت جزء از کل:🔻 🔸مصاحبه اختصاصی خط با دکتر سید حسین شهرستانی ( جامعه شناس و مدیر گروه حکمت و هنر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی). 🔹این فراگیری عواطف عمومی نسبت به شخصیت های اجتماعی خودش یک نشانه است از وضعیت عمومی جامعه است. وقتی شخصیتی مثل شهید سلیمانی وقتی بالاترین محبوبیت را در جامعه دارد نشان میدهد آن عناصری که ایشان دارد از آنها نمایندگی میکند، مقبول ترین امور در تحلیل نهایی نزد عامه مردم هستند. در واقع تشییع پیکر حاج قاسم از لحاظات پدیدار شناسانه است که جزء ، کل را روایت میکند، در یک لحظاتی است که یک جزء کل را روایت میکند. این یک لحظه، رخداد است. حاج قاسم همین است یعنی در آن لحظه جامعه ایرانی خودش را بیرون میریزد و شما میفهمید که چه نحو از دینداری یا انقلابی گری میتواند مفاهمه عام پیدا بکند. و میتوانیم تبیین صحیحی از دینداری و انقلابی گری جامعه داشته باشیم. ✂️برشی از نشریه خط شماره هجدهم صفحه 176 . لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵مشکل اصلی دولت قبل در تصمیم گیری این بود که احساس میکرد،دیگه مردم را نداره! 🔷دولت مردمی یعنی ... 🎥گفتگوی با حجت الاسلام , پژوهشگر مکتب امام(ره) 🗂 پرونده ویژه؛ ✅ با موضوع: "بررسی " 🔻متن کامل گفتگو به زودی... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 ببینیم 💠 توسط استاد شیروانی (حفظه الله) مدیر موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و مدرس دوره 👇🏻 جهت ورود به هر قسمت کلیک کنید 👇🏻 🌐 ثـــبـــت نـــام در دوره مـــقـــدمـــاتـــی 🌐 مـــشـــاهـــده پـــوســــتـــر دوره 🌐 اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های دوره و عضویت در کانـال دوره مج‍ـازی کلام انقلابی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 دوره مجازی کلام انقلابی 🔗 https://eitaa.com/majazikalam
🔻انقلاب اسلامی،بستر رشد🔻 🔸(مصاحبه اختصاصی نشریه خط با دکتر سهیل اسعد): 🔹شما با یک ،انقلاب میخواهید چه کار کنید؟ میخواهید معجزه کنید و قلوب مردم را متحول کنید؟ نه انقلاب آمده یک ساختاری را ایجاد کرده که هرکسی میخواهد در این ساختار رشد پیدا کند و به درجات عالی انسانیت و ایمان و عرفان و اخلاق برسد، میتواند مانند امثال حاج قاسم و غیره باشد و لذا ارزیابی ما باید روی این ساختار باشد که آیا ما چنین ساختاری داریم؟ بله داریم. حالا این ساختار برای هشتاد میلیون جواب داده؟ نه چرا؟ چون دنیا این است یعنی آدمهای بد همیشه هستند، آدمهای کافر همیشه هستند، ما که معجزه نمیکنیم ما میگوییم انسان برای رشد خودش به یک بستر نیاز دارد قبل از انقلاب این بستر در ایران خیلی کم بود؛ خیلی پیچیده بود؛ خیلی سخت بود اما الآن در کل ایران این بستر فراهم است که اگر شما میخواهید عالم شوید، مجاهد شوید عارف شوید، میشود و میتوانید از این بستر استفاده کنید مثل خیلیها که استفاده کردند و ... شدند و جذب هزاران نفر امثال بنده از ۱۲۰ کشور به این نقطه به همین خاطر بود یعنی اگر این نبود ما که احمق نیستیم که یک چیزی بهتر از ایران را رها کردیم و آمدیم اینجا ما با یک فکر کامل و مطالعه با یک تأمل ، با یک عمق این را انتخاب کردیم. خب این خودش دلیل است ، یعنی شما که بچه ایرانید اگر نفهمیدید در ایران چه خبر است خب بیایید از ما بفهمید ، ما که ایران نبودیم و ایران را انتخاب کردیم، ایران مملکت ما نیست؛ وطن ما نیست؛ فرهنگ ما نیست و انتخابش کردیم برای اینکه آن بسترها فراهم است... . ✂️برشی از نشریه خط؛ شماره هجدهم؛ (ویژه نامه ی رشد معنویت) صفحه 152. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔻دین، متن جامعه🔻 🔸مصاحبه اختصاصی نشریه خط با دکتر سهیل اسعد (ادگارد روبین): 🔹وقتی در ایران انقلاب، شد چند اتفاق افتاد اولین اتفاق این بود که دینی که انقلاب به جهان معرفی کرد یک مفهوم و تعریف جدیدی پیدا کرد، الآن دین دیگر صرفاً در کلیساها یا مساجد نیست، دین یعنی متن زندگی انسان، دین یعنی هم فرد و هم جامعه، دین یعنی هم معنویت و هم سیاست، یعنی یک دین پویا که در آن عمق فلسفی و فکری هست؛ مبارزه در آن قالب جهاد و مقاومت هست؛ حکومت و اداره جامعه هست؛ و هر مسئله ای که مربوط به زندگی انسان باشد این اولین تحولی است که ما با پیروزی انقلاب با آن روبه رو میشویم. ✂️برشی از نشریه خط شماره هجدهم، ویژه‌نامه رشد معنویت صفحه 143. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔻سرخپوست شیعه🔻 🔸مصاحبه اختصاصی نشریه خط با دکتر سهیل اسعد (ادگارد روبین): 🔹من فکر میکنم از مهمترین خاطراتی که برای خودم اتفاق افتاده که آنجا دست غیبی مکتب اسلام و تأیید الهی این خط را دیدم، متحول شدن انسانهای ملحد و گاهی اوقات دشمن دین، بود یعنی ما نمونه هایی داشتیم که طرف کمونیست هست اما این انسان به بچه حزب اللهی مقاومتی تبدیل میشود مثلاً زمانی که کشور پرو رفته بودیم یکی از این رؤسای قبایل سرخ پوستی که هم سرخ پوست بود و هم کمونیست و خودش صاحب یک حزبی بود و طرحی داشت برای جامعه، اما این فرد به واسطه آشنایی با عدالت امیرالمؤمنین مسلمان شد. من نهج البلاغه را به او هدیه دادم و در این ماجرا کاملاً لمس کردم که تشیع و اسلام ناب چه قدرتی دارد. ،دارد از این قبیل مثالها زیاد است... . ✂️برشی از نشریه خط شماره هجدهم، ویژه نامه رشد معنویت صفحه ۱۴۴ لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔻ایران روح یک جهان بی روح🔻 🔸مصاحبه اختصاصی نشریه خط با حجت الاسلام والمسلمین حاجتی: 🔹آنتونی گیدنز که کتابهای او در دانشگاههای جهان تدریس میشود و جامعه شناسی گیدنز از کتب او است و معروف است در مقدمه کتاب خود مینویسد درست است که همین جامعه شناسانی همچون مارکس و دورکیم این طور بیان میکردند که دین افیون توده هاست و مایه تخدیر ملتهاست، اما وقوع انقلاب اسلامی در ایران بطلان این نظریه را ثابت کرد و به تعبیر ما، دین میتواند موتور محرکه برای جامعه باشد. میشل فوکو جامعه شناس فرانسوی بود که سراسیمه خودش را به تهران میرساند و حتی در برخی از راهپیماییها شرکت میکند و وقتیکه بر میگردد کتاب خودش را با عنوان «ایران؛ روح یک جهان بی روح را منتشر میکند. در این کتاب میگوید که ما یک چیزی به عنوان روح جمعی را از زبان برخی از فلاسفه غربی شنیده بودیم فکر میکردم وجود خارجی ندارد و نداشت، اما من این را در راهپیماییهایی که با فرمان آیت الله خمینی در تهران تشکیل میشد دیدم. ✂️برشی از نشریه خط شماره هجدهم ویژه نامه رشد معنویت. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd
🔻قیام برای دین، رشد معنویت است🔻 🔸مصاحبه اختصاصی نشریه خط با آیت‌الله تحریری در موضوع رشد معنویت: 🔹نفس قیام بر اساس تحقق قانون الهی در ابعاد گوناگون زندگی نمونه های بارز معنویت است. البته که ملاحظه میکنید مقدار زیادی از آن تحقق پیدا کرده و ما نباید از آن غافل شویم، به هرحال هواداری و طرفداری از اسلام این چنینی در میان جامعه ما بوده است. اصل حکومت بر همین اساس است و خود امام و مقام معظم رهبری (حفظه الله) هم :فرمودند ما هنوز در مسیر آن اسلام هستیم. لذا دشمنی با این قرائت از اسلام روز به روز بیشتر میشود و الا با تشیع انگلیسی چه مخالفتی هست؟ تازه تقویتش هم میکنند. با اسلام داعشی چه مخالفتی هست؟ همین طور اسلام سعودی و اسلام اردوغانی با اینها چه مخالفتی هست؟ کمکشان هم میکنند، عضو ناتویشان هم میکنند، و امثال این موارد، این که ایران با همه مخالفتها پای خودش ایستاده است و به استقلال سیاسی رسیدیم؛ مقداری به استقلال اقتصادی و فرهنگی رسیده ایم همه نمایانگر تحقق قانون الهی در ابعاد گوناگون زندگی و رشد معنویت است. ✂️برشی از نشریه خط شماره هجدهم، ویژه نامه رشد معنویت صفحه55. لطفا رسانه ما باشید _ 🖇کانال نشریه خط 🔰 __ https://eitaa.com/joinchat/1298202730Cddf9fdcfbd