eitaa logo
نشریه خط
1.3هزار دنبال‌کننده
668 عکس
181 ویدیو
12 فایل
💠 نشریه علمی_فرهنگی خط؛ تلاشی در جهت تبیین مکتب امام خمینی(ره) 🔰 متعلق به خانه طلاب جوان ☎️تلفن: 02532603677 💻سایت: www.khanetolab.ir 🔖کانال خانه طلاب: @khanetolab 🗃مدیر کانال: @mor_heydarii
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ از متن جامعه جدا نشوید 🔸 مگر اتحاد کار آسانی است؟ هم از درون ما یک «أعدی عدوّ» است که ما را به اختلاف می‌خواند هم دشمنانی از بیرون صف کشیده‌اند تا ما را ارباً ارباً کنند. 🔹ذات اقدس الهی خطر اختلاف را به عنوان یک عذاب بازگو کرده که در مسیحی‌ها، در یهودی‌ها القاء کرده تا آنها را تعذیب کند: «و ألقينا بينهم العداوة والبغضاء إلى يوْمِ القِيامَةِ» و «فَأَغْرَينَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إلى يوم القيامة» می‌گوید ما آنها را به تازیانه‌ی اختلاف تنبیه کردیم اگر خدای ناکرده اختلافی در بین گروهی، مخصوصا عالمان دین ظهور کند، نشانه‌ی تعذیب الهی است و تنها راه رهایی، التجای به درگاه خدا است. 💠 یکی از بیانات نورانی حضرت امیر سلام الله علیه که در نهج البلاغه آمده، این است که فرمود: هیچ امتی چه در گذشته و چه در آینده از اختلاف خیری ندیده و به جایی نمی‌رسد: «إِنَّ الله سُبْحَانَهُ لَمْ يعْطِ أَحَدًا بِفُرْقَهٍ خَيرًا مِمَّنْ مَضَى وَلا مِمَّنْ بَقِى.» هرگز امت از ناحیه‌ی اختلاف به جایی نمی‌رسد. 💠 همو فرمود که از جماعت کبری و از سواد اعظم یعنی از متن جامعه جدا نشوید. بعد هم فرمود: اگر رهبری مثل من هم در میان شما باشد، مادامی که شما فضای فکری بیگانگان را نشناسید و جامعه را گرفتار اختلاف کنید، به بدترین خطر مبتلا می‌شوید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 تیتر مجله بریتانیایی اکونومیست : 🔹 نظم بین المللی لیبرال به آرامی در حال فروپاشی است. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🕯 نشریه ایوان منور 💠 وحدت؛ مسئله‌ای راهبردی که مورد غفلت ماست. درحالی که «به حجم فرمایش‌های امام نگاه کنید. من گمان نمی‌کنم که در هیچ موضوعی به قدر موضوع اختلافات ایشان مطلب فرموده باشند.» 🔸 ایوان منور به دنبال طرحی برای وحدت است. 📔 نسخه چاپی با ۱٠٪ تخفیف: ۴٠۵٠٠ت 📱نسخه الکترونیکی با ۱٠٪تخفیف: ۲۲۵٠٠ت 🛍 لینک خرید نشریه 👈 «ایوان منور» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🔍 درجستجوی طرحی برای وحدت 🔸 نشریه «خط» به دنبال ارائه یک طرح جامع در بحث وحدت است؛ چیزی که بتواند دغدغه‌ای به این وسعت را به سمت اجرایی شدن و عملیاتی شدن پیش ببرد. در این شماره سعی شده محورهای مقدماتی رسیدن به این طرح استخراج شده شرح و بسط داده شود. و امید است پرداختن به این محورها بتواند بحث را به نقطه‌ای برساند که بتوان آن طرح جامع را یافت و ارائه کرد. 🔻اتحاد، راه دشوار (آیت الله جوادی آملی) 🔻وحدت در معنا (استاد یزدان پناه) 🔻تشکیل جامعه اسلامی، روش تربیت نفوس 🔻ایجاد وحدت با رجوع به شخصیت حضرت امام خمینی (استاد طاهرزاده) 🔻مشترک کردن تلقی، حیاتی است (استاد واسطی) 🔻حقیقت وحدت در اندیشه امام خمینی 🔻ولایت یعنی هم‌جبهگی 🔻جای خالی باب تولی و تبری در فقه 🔻آسیب شناسی اجتماعات و گروه‌های دینی 🔻نقد و بررسی گروه‌های استاد محور 📔 نسخه چاپی با ۱٠٪ تخفیف:۴٠۵٠٠ت 📱نسخه الکترونیکی با ۱٠٪تخفیف: ۲۲۵٠٠ت 🛍 لینک خرید نشریه 👈 «ایوان منور» 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
هدایت شده از خانه طلاب جوان
«الدعاء يرد القضاء بعد ما ابرم إبراما، فأكثر من الدعاء فإنّه مفتاح كل رحمة و نجاح كلّ حاجة» (کافی، ج2، ص470) برای سلامتی رییس جمهور و همراهانش دعا کنیم 🔹.............🔹............🔹 💫 به "خانه طلاب جوان" بپیوندید: 🌐 @khanetolab
❤️سلوک مردم‌سالارانه و شهیدجمهور ما 1️⃣ یکم. عبارتی از رهبرانقلاب هست که برایم بسیار شیرین و دوست داشتنی است. از آن گزاره هاست که ریشه توامان در اخلاق فردی و جامعه سیاسی دارد. از آندست گزاره که یک سوی آن فرد است و یک سوی دیگر آن نظام سیاسی و حکومت اسلامی. سالها پیش فرمودند: " امروز بهترین چیزی که ممکن است ما بتوانیم برای تصحیح اخلاق و رفتار و منش خودمان یعنی مسئولان کشور ملاک قرار دهیم، مردم‏سالاری دینی است". 🔺و حالا عروج شهادت گونه رئیسی برایم سخت است چون او را جلوه و تجسم عینی این توصیه اخلاقی-سیاسی می دانستم. شهادت و سلوک فردی رئیسی از دل سلوک سیاسی او و در بستر مردمسالاری دینی رقم خورد. عجیب قیمتی است. 🔸مردم سالاری دینی چیست؟ سالار دانستن مردم. مردم را ولی نعمت و نفس جامعه را نفس الهی دانستن . اما مردمسالاری دینی چه کارکردی دارد؟ با مردم به سمت حق حرکت کردن. حرکت جمعی به سمت توحید آنهم با اختیار و اراده ایمان خود مردم. اینجاست که حاکم و مسوول اسلامی نقش طریق پیدا می کند. نقشی از جنس راه و مسیر . مسیر رسیدن به هدف. نقشی از جنس دستگیری کردن و پیشرو شدن و هدایت کردن. نقشی تعلیمی. 🔹اما چنین مسوولی چه وقت می تواند نقش راهبری و تعلیمی داشته باشد؟ زمانیکه برای تحقق چنین نقشی خودش نیز رشد کند. متحول شود. به بعثت برسد. نه رشدی جدا از سلوک اجتماعی؛ بلکه رشد فردی اش را در دل تحقق مردمسالاری ببیند. یعنی تلاش کند تا خاک راه مردم شود و از فرشی بودن به عرشی شدن برسد. 🔺رئیسی از نگاه من چنین بود. 2️⃣دوم. شهید جمهور ما از خادمی امام رضا به خادمی مردم رسید. جنس ایندو یکی است. اما دومی ارتقای یافته اولیست. خادم الرضا بودن یعنی خادمی زائرین کردن. یعنی خادمی کسانی که می خواهند با توسل به انسان کامل به رشد و تعالی برسند. با این نگاه، خادمی تنها به صحن وسرای رضوی متوقف نیست. چون این صحن و سرا تنها در حریم گنبد و بارگاه نیست و صحن رضوی به وسعت جمهوری اسلامی است و بلکه بیشتر. 🔺اینجاست که خادم الرضا یعنی خادم زائرین رضا یعنی خادم مردمی که هرجای این خاک می خواهند با اتصال به امام معصوم رشد کنند. و جمهوری اسلامی حرم است یعنی همین. یعنی جمهوری اسلامی مانند صحن رضوی کارخانه انسان سازی است و خادمین آن خادم دستگیری از انسان ها هستند. 🔻و حالا این جمله پرتکرار رئیسی معنی می شود که بارها وبارها گفت: "راه تقرب ما مسوولین خدمت به خلق است." او از خادمی امام رضا به خادمی مردم رسید و از نشان خادمی رضوی تا آغوش امام رضا را با خدمت به خلق طی کرد. 3️⃣ سوم. با این دو بند شهید جمهور را مرور کنید. او تنها در خلوت و پای سجاده شهید نبود. زندگی شهیدوار او در عمق فعالیت سیاسی و اجرایی و در بالاترین جایگاه تحقق مردمسالاری دینی بود. اینجاست که ادب اجرایی و اخلاق سیاسی و رفتار وحدت بخش و خدمت پرتلاش و خالصانه اش جور دیگری فهم می شود. 🔺شهید شدن را در شهید بودن و این سلوک فردی را در بستر سلوک سیاسی و مردم سالاری دینی محقق دید. اینجاست که خادمی زائران رضوی را به خادمی ملت ایران ارتقا بخشید. خادمی در ابعاد یک ملت یعنی تابش یکنواخت مثل خورشید. چنین تابشی بسیار سخت است و عظمت و بزرگی می خواهد و تنها از انسان های بزرگ ساخته است. ✍️ محسن مهدیان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
وقت عذرخواهی است. وقت توبه است. ❤️ابن شهرآشوب روایتی از موسی بن سیار نقل می‌کند که می‌گوید با امام رضاع از جایی عبور میکردیم، متوجه شدیم کسی از دنیا رفته، امام هشتم خود را به او رساند، جنازه را به خود چسباند، گفت نگران نباش، دیگر آرامش میبینی، همه نگرانی‌هایت تمام شد. پرسیدم آقا چطور او را میشناسی؟ فرمود من امامم، معلوم است که شیعیانم را هر جا باشند میشناسم. آقا دستش را بر سینه آن جنازه گذاشت و گفت بشارت باد بر تو. ❤️روایت نکته دیگری هم دارد که می‌گویم اما تا همینجا میخواهم بگویم تصور کنید سیدابراهیم، این خادم شصت و چند ساله امام هشتم را که امام بدن سوخته و گل و لای گرفته اش را به آغوش می‌کشد و مژده آرامش به او می‌دهد. میگوید دیگر خسته نباش، نگران نباش، و او مگر خسته چه بود؟ نگران چه بود؟ نگران مردم بود، خسته خدمت بود. آقا او را آرام میکند، یعنی کسی که اندازه یک امت درد داشت را آرام می‌کند. گویا دست بر سینه ایران می‌گذارد و میگوید، نگران نباشید، بشارت به شما. ثلمه و خلا نبودن این خادم عالم و مجاهد را خودم پر میکنم. اما ادامه روایت چیست؟ ❤️آقا امام رضاع به موسی بن سیار میگوید، "ای موسی بن سیار؛ هر کس مشایعت کند جنازه دوستی از دوستان ما را، از گناهان خود بیرون می شود مانند روزی که از مادر متولّد شده که هیچ گناهی بر او نیست." پشت سر این جنازه‌ها، وقت توبه است، وقت بازگشت است، وقت عذرخواهی است. ❤️آنها که مسخره اش کردند،به او تهمت زدند، برگردند، عذرخواهی کنند، خدا میبخشد، رییسی هم میبخشد، مگر ندیدید بعد از بی ادبی و دروغ مهرعلیزاده، سید ابراهیم، سراغش رفت و گفت برایت طلب غفران و بخشش الهی میکنم. پس او هم میبخشد. همانجا بخشید. ❤️آنها که دولت را تنها گذاشتند، حاضر نشدند دست آوردهایش را با صدای رسا فریاد بزنند و در این جنگ نا برابر رسانه ای تنهایش گذاشتند، بروند پشت تابوتش، وقت توبه است، وقت عذرخواهی است. ❤️آنها که در انتخابات نیامدند، می‌دانستند این مدیران بدون حضور و رای ما، فشار بیشتری را باید تحمل کنند، ولی نیامدند، می‌دانستند بدون حضور تک تک ما، مدیران ما دشمن شاد میشوند، با نیامدنشان بار روی شانه های این سید اولاد پیامبر را بیشتر کردند، بیایند تشییع جنازه، پشت تابوتش توبه کنند، عذرخواهی کنند. خدا میبخشد، امام هشتم میبخشد، این سید مظلوم هم میبخشد. ❤️آنهایی که به خاطر حب فلان حزب و فلان شخص به این خادم"عزیز" و "مغتنم" کم محلی کردند، گاهی تهمت زدند، نمازش را، گریه هایش را، خدمتش را، خلوصش را ، زبان و بیانش را نیشخند کردند، بیایند پشت این بدن‌های سوخته، عذرخواهی کنند خدا میبخشد. ❤️آنها که مردم را از مسوولین نظامشان مایوس کردند، فساد را چنان فراگیر جلوه دادند، که مردم ناامید شوند، مایوس شوند، پیشرفت‌ها را نبییند، بیایند پشت تابوت ها، وقت بازگشت است. ❤️من هم باید بیایم، تو هم باید بیایی، همه مان برویم وقت بازگشت است، وقت شروع دوباره است. به جای دعوا با هم کردن، برای هم دعا کنیم، کاری کنیم خدا توبه جمعی ما را ببخشد، اینگونه دلها نزدیک میشود، همانطور که سیدابراهیم دوست داشت ، بر خطاهای قبلیمان اصرار نکنیم. این وقت مناسب را از دست ندهیم. این بدن‌های سوخته، ثابت کرد همگی خطا کردیم، همگی کم گذاشتیم، همگی باید برگردیم. بسم الله. ✍ علی مهدیان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
نوبت من است نقاشی کنم ❤️دیدم اینها مردم خوبیند. بدهاشون هم از بدهای دنیا باز بهترند، خوبانم را دوست دارند، دلهایشان خواستنی است. بار سنگینی بلند کرده اند، کمک لازم دارند، همه رسانه های پیچیده دنیا ذهنشان را هدف گرفت، گفتم نوبت من است وسط بیایم. یک نقاشی رسانه ای میکشم، بزند به قلب همه شان. چطوری؟ ❤️اینها رابطه شان با کارگزارانشان شکرآب شده بود، بی اعتماد شده بودند. رفتم یکی را انتخاب کردم ساده، ساده‌ی ساده، با اخلاص، اهل "سکوت سکوت سکوت"، همیشه در مناصب حکومتی، ولی خادم امام رضا ع، این مردم امام رضا را یک طور دیگری دوست دارند، طلبه سید، مردم به ساداتشان احترام میگذارند، شاگرد بهشتی، که معروف بود به شهید مظلوم، اهل منبر و روضه. اینها بود اما کسی توجه نمیکرد، همه اینها را نگه داشتم تا به وقتش، دلسوز بود و کارآمد، تولید را رونق داد، کلی واحد تولیدی تعطیل را راه انداخت، آبرو می‌گذاشت که فساد نباشد، نمونه اش حذف ارز ترجیحی، فعال، مردمی، خستگی ناپذیر، مردمی، اینها بود اما کسی توجه نمیکرد، گذاشتم تا به وقتش. ❤️نشاندمش در بالگردی کوچک، بعد کنارش اینها را قرار دادم، یک امام جمعه سیدی دیگر، آذری زبان، مردمدار، بیشترین رای را برای خبرگان آورده بود، مشهور بود به مردمی بودن، کنارش یک مرد دیپلمات نشاندم، اما چه مردی، بهترین وزیر خارجه کل تاریخ ایران، اهل عزت، اهل اقتدار، اما باهوش، زیرک، وزیر خارجه کودکان غزه هم بود همزمان، بوی مقاومت میداد، بوی حاج قاسم، بوی غزه، بوی جنگ جهانی علیه مقاومت، کنارشان یک جوان گام دومی نشاندم، یک استاندار جوان، گام دومی، که نشان دهم معنای راهبرد رهبرشان را، آینده را، همیشه را، کنارشان چند تا سپاهی و رزمنده بی نام و نشان، که بشوند هشت نفر. ❤️هشت نفر، شب ولادت، ولادت، ولادت امام هشتم، هشتمین رئیس جمهور، بعد بین مه، گمشان کردم، مه، مظهر چیست؟ ندیدن، گم کردن، بعد در مه که گم شدند، کم کم توجه ها جلب شد، حالا نقاشی ام داشت شکل خود را نشان می‌داد. ❤️اینطرف دلهای سوخته و شکسته آن طرف ابزارهای نظامی که کار نمیکرد که بگوید ما کاره ای نیستیم، اینطرف گریه های پیرزن روستایی و کارگری که سر کار رفته و از آقای رییس، ببخشید خادم، هنوز خوب تشکر نکرده، آن طرف بزن و بکوب و رقاصی، اینطرف بدن سوخته و به هم ریخته، آن طرف بدن‌های عریان سلیطه ها، این طرف انگشتر و نقش نام حسین، آن طرف روشنفکران همیشه سرگردان. نقاشی ام تمام. ❤️دست من چهل پنجاه سال است با شما است. مدد می‌دهم. روشم اینگونه است. تاریخ را با خون عزیزترینهایم پیش برده ام، کمکتان کردم مثل همیشه. با خادمین جمهوری اسلامی مهربان‌تر باشید. دشمن را تحقیر کنید و خودتحقیر نباشید، به راهتان شک نکنید، به قدرت من که همیشه قیام کنندگان در راه سعادت و حق را مدد میکند، شک نکنید. ❤️مردم این نقاشی را خدایتان کشیده، پر از رمز و راز است، پر از استعاره است. گریه کنید، اشک بریزید، اما وقت فکر کردن است. وقت عبرت است. عبرت. ✍ علی مهدیان 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دولت شهید رئیسی، پیروز جنگ اراده‌ها 💠 وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع مجلس سنای آمریکا به چالش کشیده می‌شود. 🔸 دستاوردهای دولت ، شکست سیاست خارجی بایدن در محدود کردن ایران را به دنبال داشت. 🏳️ ببینید و لذت ببرید و انتشار دهید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
💠 برای تبیین نقاط قوت دولت شهید رئیسی، نشریه «همه با هم» منبع خوبی‌ست 🔹 تیر ماه ۱۴۰۱ بود. هنوز دولت به یک‌سالگی خود نرسیده بود که انتقادها از افراد و احزاب مختلف راست و چپ به سمت دولت روانه شده بود. حذف ارز ترجیحی و تورم ناشی از آن نیز فشار مضاعفی بود بر دولتمردان. از طرفی کار شبانه روزی و جهادی هیئت دولت نیز جلوی چشم‌مان بود. 🔸 باتوجه به رسالت نشریه خط که در آن سال تأمین محتوای تببینی برای مجاهدان این عرصه بود، با دوستان هیئت تحریریه تصمیم گرفتیم تا عملکرد دولت را از زاویه نگاه طلبگی و بصورت کلان بررسی کنیم و نتیجه را به دست مخاطبان برسانیم. 🔹 در حین اندیشه‌ورزی و ابتدای روند تولید محتوا، جریان فوت مهسا امینی و حواشی پیرامونش روند کار را بشدت با مشکل مواجه کرد اما جمع ما همچنان مصمم بود. افراد مختلفی را باید می‌دیدیم، منتقدین، مسئولین، موافقین، چهره‌های حوزوی و دانشگاهی، متخصصین مسائل فرهنگی و سیاسی و اقتصادی. با حدود ۶۰ نفر فقط در خلال تولید محتوای یک پرونده گفتگو صورت پذیرفت. 🔸تلاش کردیم روی آمار تمرکز نکنیم بلکه سعی بر این بود تا با مسئله میدانی مواجهه طلبگی و کلان و اندیشه‌‌ای داشته باشیم. امروز که یکی از دوستان که مشغول مرور نشریه بود گفت این شماره در انتخابات پیش رو نیز قابل استفاده است. ✍️ علی سپهران عضو هیئت تحریریه نشریه خط 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
خروج دولت شهید رئیسی از انفعال 🔹 رویکرد تمدنی، شکل دهنده قواره آن دولت است. تمدن‌ها بر پایه اندیشه و علم و با محوریت سبک زندگی شکل می‌گیرند و به همین دلیل پدیده‌ای بومی محسوب می‌شوند. 🔻 تمدن وارداتی به همان میزان مسخره است که سبک زندگی وارداتی. 🔺 تمدن وارداتی یا بومی؟ سخن اینجاست. حکماً هر کدام از این دو رویکرد در عرصه اداره کشور مقتضیات خاص خود را به دنبال دارند؛ برخورد فعالانه با مسائل در برابر برخورد انفعالی، تمرکز بر ظرفیتهای داخلی در برابر معطل تصمیمات خارجی ماندن و... 🎙 حمیدرضا مقصودی، استادیار گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم که به عنوان منتقد سياست حذف ارز ترجیحی شناخته می‌شود در مصاحبه با خط با اشاره به جهت‌گیری مثبت دولت سیزدهم به سمت تمدن اسلامی یکی از مهمترین اتفاقات این دولت را خروج از انفعالی ده ساله در حل مسائل کشور عنوان نمود. ♨️ این مصاحبه خواندنی را در نشریه خط بخوانید. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
📋 عملکرد دولت نسبت به اسناد بالادستی 🔹 برای دستیابی به تصویری کلان از حرکت اقتصادی کشور نیاز بود تا با هندسه این حرکت و ارکان تصمیم‌گیر کشور و قوانین، آشنایی اجمالی پیدا می‌کردیم. 🔸 بدین منظور برای گفتگو با دکتر عادل پیغامی راهی دانشگاه امام صادق(ع) شدیم. 🔖 رزومه: دکترای علوم اقتصادی، هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️برای ما طلبه‌ها ضروری‌ست که تحلیلی جامع از وضعیت کشور داشته و با اطلاع و آگاهی بتوانیم در افزایش امید و انگیزه مردم موثر باشیم. 🔰ما در این شماره از نشریه عملکرد دولت را در ۳پرونده مورد بررسی قرارداده‌ایم: 🔸۱.ابتدای جاده ابریشم (اقتصادی) 🔹۲.به توان مردم (مردمی سازی) 🔸۳.تغییر ریل (استقلال و ظرفیت داخلی) 🔰تهیه نشریه از طریق 👈 سایت خانه طلاب جوان 👉 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
❇️ سفر الی الخلق 🔺روایتی از سفرهای استانی 🔸دولت در جریان سفرهای استانی وعده‌های مشخص و قابل اندازه‌گیری به مردم داده است. 🔻پروژه های مهمی که رئیس جمهور و وزرای دولت در این دو روز افتتاح کردند و پروژه‌های مهم افتتاح شده در دو سه ماه گذشته (حل مشکل آب اهواز، همدان و سنندج، بهره‌برداری از شش نیروگاه برق با ظرفیت هزار مگاوات...) در واقع تکمیل مرحله دوم پروژه احیای امید است. 🔹اما حضور و استقبال باشکوه مردم شهرها و روستاهای خراسان جنوبی، علاوه بر پیام اعتماد به نظام یک پیام مهم نیز برای ایران‌ستیزان داشت؛ جریان ویرانی‌طلب که در دو سه ماه گذشته همه توان سیاسی و تبلیغاتی خود را بسیج کرد تا بگوید مردم از نظام اسلامی رویگردان شده و جریان کار و زندگی و پیشرفت در ایران مختل شده است بعد از ضربه هایی که در راهپیمایی ۱۳ آبان و تشییع شهدای اغتشاشات و حملات تروریستی و مراسم‌های باشکوه روز دانشجو به ویژه دانشگاه تهران خورده بود، ضربه کاری دیگری نیز در جریان این سفر دریافت کرد 🔻 مجدداً این پیام به همه ناظران مخابره شد که تصویر واقعی از مردم آن چیزی نیست که شبکه های تجزیه طلب سعودی و لندنی و ربات‌ها و فیک‌های توییتری برای بازنمایی آن دست و پا می‌زنند. مردم واقعی مردمی هستند که عاشق کشورشان و آرزومند زندگی و نشاط و امید هستند و فرق خادم و خائن را خوب می‌دانند. 🎙 سپهر خلجی رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی دولت 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
📮 اجوبة الاستفهامات 📩 پرسش طلاب از سخنگوی دولت ❓چرا ما تا این حد تورم داشتیم؟ ❓رهبر انقلاب در دیدار با نیروهای مسلح از عبارت«باز شدن گره‌های کهنه» استفاده کردند. مصادیق اینها که توسط دولت در حال باز شدن است، چیست؟ ❓برنامه دولت برای مدیریت و حکمرانی در فضای مجازی چیست و چه موانعی بر سر راه وجود دارد؟ ❓چرا دولت در عرصه رسانه و اطلاع‌رسانی ضعیف است؟ و... 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🌐 شانگهای‌، ترانزیت، نفت 💠 تفاوت عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی در مقایسه با رژیم پهلوی از نقاط مبهم تاریخ در اذهان بسیاری از ماست. ❓آیا اقتصاد ایران در دوران رژیم گذشته، اقتصادی پویا بوده است؟ ❓اشتغال و تولید وضع خوبی داشتند؟ ❓فروش نفت در آن دوران چگونه بود؟ 🔺و دهها سؤال دیگر در این رابطه. 🔸 همین جنس سؤالات را می‌توان در مقایسه دولت‌های مختلف و مقاطع گوناگون تاریخ انقلاب مطرح نمود؛ مانند تفاوت اقتصاد دوران جنگ در مقایسه با پس از آن یا تفاوت دولت سازندگی با دولت بهار. 🔺 در این زمینه دکتر علی سعیدی، استادیار گروه اقتصاد اسلامي دانشگاه قم در مصاحبه خود با خط در کنار ارائه پاسخ به سؤالات ذکر شده و واکاوی تاریخی اقتصاد ایران به برخی از مهمترین اتفاقات اقتصادی سیاسی دولت سیزدهم از جمله پیوستن ایران به پیمان همکاری‌های شانگهای پرداخته است. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
⚖️ مالیات هوشمند 🔺کارکرد‌های نظام مالیاتی و عملکرد دولت 🎙 در مصاحبه با آقای موحدی بک‌نظر 📋 رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
مهدی موحدی بک نظر.mp3
2.18M
📂پرونده «ابتدای جاده ابریشم» 🛢 استقلال از نفت با درآمد مالیاتی 🎙 مهدی موحدی بک نظر- رئیس مرکز آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی مالیاتی کشور 💠حرکت به سمت نظام یکپارچه مالیاتی 💠أخذ مالیات از فراریان مالیاتی و طبقات مرفّه 💠شناسایی دو میلیون مؤدی جدید 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌برش‌هایی از شماره ۱۹-۲۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🌀 همه با هم 🌀 تبیین طلبگی عملکرد دولت سیزدهم ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔰تهیه نشریه از طریق 👈 سایت خانه طلاب جوان 👉 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🖋 وزارتخانه لوازم تحریر 🔗 روایتی از یک حلقه میانی ❇️ بیش از چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. در این سالها دهها هزار هسته فعالیت فرهنگی مردمی شکل گرفته است و گنجینه‌ای بزرگ از تجربه را به وجود آورده است. 🔸استخراج و بهره‌گیری از این تجربیات بی‌گمان راهگشای تشکلهای نوپا و جوان خواهد بود. به همین رو نشریه خط به سراغ یکی از مجموعه‌های موفق در عرصه محصولات فرهنگی رفته است. 🔹«مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی» از پیشروان صنعت لوازم تحریر در کشور است. به گمان ما این مجمع مصداقی از جریان حلقه‌های میانی است که به صورت یک قرارگاه، مسئله نوشت افزار را دنبال می‌کند. از یک سو با مردم و تولیدکنندگان در ارتباط است و از سوی دیگر با حاکمیت در تعامل است و نسبت روشنی با رهبر انقلاب و مطالبات و رهنمودهای ایشان دارد. 🔸 سعید حسینی از پایه‌گذاران مجمع ایران نوشت و از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب است. از او خواستیم در کنار ارائه روایتی از سرگذشت مجمع، تجربیات خود را در عرصه کار فرهنگی مردمی برای آنانی که قصد فعالیت در جریان حلقه‌های میانی دارند بیان کند. 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🔘روح بلند پیشوای مسلمانان جهان به ملکوت اعلی پیوست. 🔺 نه اینکه از میان ما رفت. بلکه در لایه بالاتری از جهان هستی قرار گرفت و ما بیش از هر زمان دیگری دست گرم و قدرتمند او را حس می‌کنیم. 🔸 صدای ملکوتی اوست که امروز از منطقه فراتر رفته و به وضوح در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان شنیده می‌شود. ◼️ سالروز عروجش تسلیت باد. (ره) 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🗂 منتظر پرونده جدید کانال نشریه خط باشید 🌐 کاری از کانون نویسندگان نشریه خط 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
ا﷽ 💠 پرونده ویژه کانال نشریه خط 💠 🔻 مبدأ دنیای جدید 🔻 🔸قیام ۱۵خرداد و آغاز تحولات عمیق جهانی🔸 🔖 قرن تحولات 🔖 عظمت 15 خرداد 🔖 درگیری تمدنی بر سر ایران 🔖 ایران و اسرائیل 🔖 نقش حوزه قم در تحولات ایران 🔖 تعامل امام با مردم 🔖 اتحاد خواص و علما 🔖 15 خرداد؛ پیروزی یا شکست؟ (ره) 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــط ✾═┅┄┈
🗂 پرونده قیام پانزده خرداد 🌐 1️⃣ جهان تحول (1/2) نگاهی به قرن تحولات 🔸 تحول، همواره قرین اجتماعات بشر است. از علل عمده بروز شرایط انقلابی می‌توان به عوامل متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی اشاره کرد. عواملی چون نابرابری‌های اجتماعی، مالیات‌های سنگین، بالا بودن نرخ کالا و خدمات، فقر شدید، فساد طبقه حاکم، ایجاد اختناق و سلب آزادی‌های فردی و اجتماعی، شکست‌های نظامی و دیپلماتیک، سلطه و نفوذ مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان و نادیده گرفتن ارزش‌های جامعه از جمله عوامل موثر در ایجاد تحول‌های عمیق در جوامع می‌باشد.1 🔺باتوجه به مطالب فوق مهم‌ترین و معروفترین انقلاب‌ها را بررسی می‌کنیم؛ 🇫🇷 فرانسه: از جمله انقلاب های مشهور جهان، جامعه فرانسه است که در قرن هجدهم با قرن هفدهم تفاوتی نداشت و به سه طبقه تقسیم می‌شد، دو طبقه ممتاز، یعنی روحانیان و نجبا و یک طبقه غیر ممتاز که رعایا بودند. همه سنگینی مالیات بردوش طبقه سوم بود. بیشتر مردم فرانسه در آن زمان در خارج از شهرها و در شرایط نامساعد اقتصادی بودند،قیمت نان افزایش یافت و مردم دست به شورش زدند. از اول تا چهارم ماه مِی دسته‌های منظم در سرزمین‌های اطراف «پاریس» و «ورسای» و سرانجام در خود پایتخت، مغازه‌های نانوایی را غارت کردند. پس از محاکمه رهبران شورشی در دادگاه این نهضت به نام «جنگ آرد» مشهور شد.زمستان سرد سال‌های بعد پیامدهای سخت‌تری برای مردم فقیر به بارآورد و کمبود نان از معضلات مهم آن سال بود. باتوجه به آن شرایط میتوان دریافت که جامعه فرانسه از نظر اقتصادی درشرایط کاملا بحرانی بوده است.بدین ترتیب بدهی های کلان، درآمد کم، قحطی و گرسنگی مردم، موجبات تضعیف قدرت سیاسی را فراهم آورد و طبیعی بود که شورش و هیجان عمومی را در جامعه قبل از انقلاب به اوج خود برساند. 🇷🇺 روسیه: اقتصاد این کشور در اوایل قرن بیستم وضع نامطلوبی داشت و دو جنگ جهانی نیز که در این دوره اتفاق افتاد، بر مشکلات و نابسامانی های اقتصادی شدت بخشید. شرایط ناگواری برای کارکنان و دهقانان ایجاد شد و بیکاری را سخت دامن می‌زد. از سویی دیگر، شرایط کار و میزان درآمد نیز وضع دو طبقه را طاقت فرسا و تحمل ناپذیر ساخته بود، اعتصابات کارگران در این دوران عمدتاً ماهیت اقتصادی داشت و هر لحظه برتعداد آن و برشمار شرکت کنندگان افزوده می‌شد. انقلاب روسیه نیز غرب سرمایه داری را دچار شگفتی کرد و به ملت‌های درحال پیدایش نشان داد که قدرت یک دولت درطول دو نسل می‌تواند یک کشور کشاورزی عقب افتاده را به دومین قدرت صنعتی_نظامی جهان تبدیل کند. 🇨🇳 چین: بعد از جنگ جهانی دوم گسترش روند انقلابی که برای مدتی طولانی در جریان بود، چینِ لرزان و درهم ریخته را به کشوری قوی و وحدت یافته بدل کرد و انقلاب چین هم نشان داد فقط با یک حزب می‌تواند جامعه‌ای را با اکثریت روستایی به گونه‌ای هدایت کند که قدرت بزرگی بوجود آورد، امری که بی گمان موجب تجدد حیات امیدهای وطن پرستان انقلابی اواسط قرن بیستم شد.2 🔰ادامه در پست بعدی 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈
🗂 پرونده قیام پانزده خرداد 🌐 1️⃣ جهان تحول (2/2) نگاهی به قرن تحولات «قرن بیستم میلادی قرن تحولات عظیم اجتماعی و سیاسی است. ملت‌ها هرکدام برحسب موقعیت، شرایط استعداد و هوشیاریشان زودتر یا دیرتر، به تحولات عظیمی دست پیدا کردند. البته ملت ایران جزو اولین ملت‌هایی بود که در این قرن میلادی به یک تحول عظیم سیاسی و اجتماعی دست پیدا کرد، یعنی در سال ۱۹۰۵ یا ۱۹۰۶ میلادی که برابر است با ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۵ قمری، ملت ایران زودتر از اغلب ملت‌های عالم به یک تحول سیاسی و اجتماعی نزدیک شد که آن تحول در دوران مشروطیت اتفاق افتاد. ملت ایران با هوشیاری، پیشروی، مجاهدت و شرایط مناسب خودش را با این عمل ثابت کرد. علمای دین و دلسوزان جامعه، پیشوایان آن حرکت بودند. یک غفلت از سوی سیاستمداران وابسته به انگلیس آن زمان موجب شد که قدرت‌های غربی و خارجی بتوانند از این حرکت ملت مسلمان سوءاستفاده کنند. عدالت خواهی ملت ایران را در قالب از پیش ساخته‌ای مطابق نظریات خودشان بریزند. و حرکت ملت ایران را منحرف کنند، بعد از چند سال هم سلسله‌ی پهلوی را برسر کار آوردند. در واقع نزدیک به شصت سال حرکت ملت ایران و تحول کشور را عقب انداختند. این کار را انگلیسیها درحق ملت ایران کردند. اینها دشمنی های فراموش نشدنی و بسیار مهم است والا قبل از کشور هند و روسیه و الجزایر و قبل از بقیه‌ی انقلاب‌های‌ بزرگ قرن بیستم ما وارد میدان تحول اجتماعی شدیم، ما آمدیم کشور و سازمان حکومت و نظام اجتماعی مان را متحول کنیم. ملت ما در تهران، در تبریز، در خراسان، در فارس، در بسیاری دیگر از نقاط این كشور، فداكاریهای بزرگی هم كردند؛ منتها بیگانگان نگذاشتند؛ عامل هم آن سیاستمداران وابسته‌ی به غرب بودند. کسانی که آن روز با غربی‌ها و با قدرت دولت انگلیس میانه‌ی صمیمی و گرمی داشتند حرکت ملت ایران را منحرف کردند. بعد از آن هم رضاخان را سرکار آوردند لذا تحول ملت ایران شصت سال عقب افتاد! ملت‌های دیگر هم در این قرن هرکدام به گونه‌ای وارد میدان شدند، در هندوستان این تحول اجتماعی به یک شکل انجام گرفت، درکشور روسیه این تحول یک طور انجام گرفت، درکشور الجزایر این تحول به یک شکل دیگر انجام گرفت.در دهها کشور در آسیا و آفریقا و در نقاط مختلف دیگر عالم، این تحول اجتماعی به شکل خاصی انجام گرفته است. همه این تحولات در یک نقطه باهم مشترکند و آن این است که در همه‌ی این تحولات نیروهای بشری و انسانی بر نیروهای استکباری غلبه کردند. منتها این غلبه در یک جا غلبه‌ی واضح و قاطعی بود و اثر ماندگاری به جا گذاشت، اما در جاهای دیگر نه؛ اثر آن زودگذر بود، و به خاطر غفلت ها از بین رفت.»3 همچنین باید در نظر گرفت، شیوه رهبری و مبارزه امام در انقلاب اسلامی نتیجه یک سنت تاریخی طولانی از صدر اسلام است، امام با درک و شناخت عمیق از قرآن و سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) و بررسی سیر تاریخی تحولات سیاسی_اجتماعی جهان اسلام و به خصوص ایران و همچنین مطالعه اوضاع سیاسی_اجتماعی زمان معاصر شیوه مبارزه خود را برگزید. 1و2. انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلابهای فرانسه و روسیه، ص 41 و 68-69 3. رهبر معظم انقلاب 1379/3/14 ✍️ سیده ناهید موسوی 👇پیوستن به کانال نشریه خط 👇 ┈┄┅═✾ خــــــــــــــــــط ✾═┅┄┈