eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.7هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @t_hekmat ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اختصاصی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم عرضه میکند: 🎙 صوت درس گفتار کتاب شریف «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا» ▪️با رویکرد 💠استاد امین اسدپور —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
rouh tohid 005.mp3
7.35M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 5 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
rouh tohid 006_Default_1586343569.mp3
12.34M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 6 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اختصاصی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم عرضه میکند: 🎙 صوت درس گفتار کتاب شریف «روح توحید نفی عبودیت غیر خدا» ▪️با رویکرد 💠استاد امین اسدپور —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
rouh tohid 007_Default_1586603055.mp3
13.01M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 7 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
rouh tohid 008_Default_1586776078.mp3
12.95M
درسگفتار شرح کتاب شریف با رویکرد استادبزرگوار حجه الاسلام و المسلمین جلسه 8 https://eitaa.com/Roohetohid —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
مقام معظم رهبری: قضیه‌ی گشوده شدن به روی امت اسلامی است و همه‌ی دنیای اسلام باید مسأله‌ی فلسطین را مسأله‌ی خود بدانند. ۱۳۸۵/۱/۲۵ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🔺 پیام تصویری رهبر انقلاب به مناسبت روز جهانی قدس: ۱- مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسأله‌ی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است. ۲- هدف مبارزه، آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. ۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد. ۴- راه‌اندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید. ۵- سیاست‌ عمده آمریکا، عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد. ۶- همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند. ۷- فلسطین باید با همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود. ۹۹/۳/۲ —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .
🖌یادداشت وارده 📃 💠 بخش اول بسمه تعالی ظلم به حقوق بشر یا ظلمِ حقوق بشر؟! در راستای اینکه چرا باید روز قدس به میدان بیاییم بخشی از پاسخ ها به این سمت می رود که ماباید علیه ظلمی که به مردم فلسطین شده به عنوان یک عمل انسانی بایستیم و فریاد مظلوم خواهی را بلند کنیم؛ این پاسخ معمولا در مدت 30 سال اخیر جمهوری اسلامی با شبهاتی روبه روشده است که تقریبا می توان اکثر آنها را به این صورت خلاصه کرد: "اگر مخالفت شما با اسرائیل به عنوان ظلم به مردم فلسطین با فریاد و راهپیمایی بلند است چرا نسبت به ظلم به ملتهای مظلوم دیگر یک روز مجزا قرار نمی دهید؟ و هم چنین اگر به دنبال عدالت هستید اجازه دهید که جریان مخالف شما نیز راهپیمایی کند و حرفش را در مخالفت با شما فریاد زند و این همان «اخلاق عادلانه» است." این اشکال را باید از لایه ای متفاوت از جواب مذکور پاسخ داد و بررسی کرد، هم چنین باید به سراغ هسته مرکزی سوال که همان «اخلاق عادلانه» است رفت و این کلیدواژه و مفهوم را با تمام لایه های بنیادینش مورد کنکاش قرار داد. این کلید واژه متشکل از اولا، اخلاق و ثانیا عدالت است، عدالت را که می توان به اتفاق نظر همه عقلا، قرار گرفتن هر چیز در «جای خود» دانست اما اخلاق را شاید بتوان در مکاتب مختلف، تفسیری متفاوت از آن ارائه داد مثلا در وادی مکتب اسلام عمل کردن مطابق با رشد ارزش های انسانی و متعالی شدن کرامت انسانی تعریف میگردد، یعنی آن عملی که بتواند انسانیت را در پله های متعالی شدن حرکت دهد، عملی اخلاقی و مطابق با فطرت پاک بشری است. دراین تفسیر، اخلاق از گزاره های اعتباری صرف تشکیل نشده؛ بلکه هر گزاره اخلاقی به پشتوانه یک حقیقت شکل گرفته و اثر تکوینی خواهد داشت زیرا که مستقیما مرتبط با حقیقت انسانی تعریف می گردد. در مقابل این تفسیر از اخلاق، گزاره های اخلاقی، اعتباریات محض هستند و اخلاق نه تنها که ارتباط با حقیقت بشری ندارد بلکه آن قدر اعتباری است که بشر به صلاح دید خودش برای جلوگیری ازیک نزاع قابل توجه، باید به هر وسیله ای قانون هایی قرار دهد تا باب نزاع به نفع بشر بسته شود. از لوازم منطقی این تفسیر از اخلاق، این است که هرآنچه در مخالفت با مبانی حاکمیتی بر بشریت قرار گیرد به ضرر بشریت باشد و باید برای مقابله با آن قوانینی وضع کرد زیرا که فلسفه شکل گیری حکومت حل تزاحمات بشری است پس ابتدایی ترین نفع بشر حفظ حاکمیت بر اوست درنتیجه اینجا حاکم، واضع اعتباریات اخلاقی می گردد به این معنا که قوانینی وضع می کند تا هرآنچه با مبانی حاکمیتی در تقابل باشد، تخلف محسوب گردد و با آن مقابله شود. حرکت مطابق با این قوانین، حرکتی اخلاقی و عادلانه بر اساس تفسیر دوم به حساب می آید. فلسفه شکل گیری سازمان ملل و حقوق بشر فعلی، بر اساس تفسیر دوم از اخلاق است و الا اگر کسی تفسیر اول از اخلاق را بپذیرد به طور عقلی نمی تواند برای قوانینی که با حقیقت انسانی در ارتباط مستقیم است و اثر تکوینی دارد سازمان وضع قوانین تصور کند بلکه در تفسیر اول صرفا رجوع به منابع تکوینی وکشف و ابلاغ آن قوانین مطرح است و لاغیر. یعنی همین که شما به امور فطری و تکوینی رجوع کنید(حرکت) در مسیر رشد متعالی قرار گرفته اید و برداشتن موانع رشد در این مسیر از امور اخلاقی عادلانه شما به حساب می آید. به طور خلاصه مقدمه فوق را اینگونه می توان جمع بندی کرد؛ در تفسیر اول از اخلاق، اخلاق عادلانه یک مفهوم مطابق با تکوین و حقیقت انسانی است و تحقق آن نیازمند تشکیل و پشتیبانی هیچ ارگان و سازمانی نیست بلکه همین که هر انسانی به فطرت و تکوین مراجعه کند و حقیقت انسانی را درک کند به سمت عدالت واقعی حرکت می کند؛ البته که پرواضح است رجوع به تکوین منطقا نیازمند یک حرکت است و این حرکت نیز به پشتوانه اولین تنبه به هر مصداق واقعی بشریت، متحقق می شود. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243 .