eitaa logo
پیشرفت و جمهوریت | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
1.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
97 ویدیو
84 فایل
*┄┄┄┅═✧﷽✧═┅┄┄┄* 🔳مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام(ره) 🔰متمرکز بر مطالعات پیشرفت و جمهوریت 🔗وابسته به ◼️معاونت راهبردی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی ◼️پژوهشکده باقرالعلوم(ع) ✉️نظرات و پیشنهادات: @ali_abedi273 ⚠️نشر بدون ذکر منبع جایز نیست⚠️
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سناریوی کاهش جمعیت جهان؛ توهم یا واقعیت؟! یا 🔴اندر خدمت و خیانت ابرثروتمندان به بشریت! 4️⃣ یادداشت چهارم 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید 🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3102 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🖋 🔰ضرر سالانه کرونا به 🔻 طبق براوردهایی که در همایش ها و نشست های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹(هم چون نشست های موسسه یا ) مطرح شده است، یک بحران همه گیر می تواند تقریبا 570 میلیارد دلار به (Global GDP) ضرر وارد کند. 🔻 در یادداشت اول از این سلسله یادداشت ها اشاره شد که طبق گزارشی که و از افزایش سرمایه در حوزه در مدت بحران همه گیر اعلام کرده بود، تقریبا 45 درصد به سرمایه این افراد افزوده شده که این رقم را در 23 سال اخیر بی سابقه دیده بودند. 🔰جمع و تفریقی ساده 🔻سه نفر از این افراد را میتوان ، و نام برد که مجموع سرمایه این سه نفر در سال 2020 طبق اعلام مجله از مجله های مشهور اقتصادی جهان، تقریبا دلار است. به عبارتی افزایش سرمایه این سه نفر به تنهایی در 9 ماه اخیر حدود دلار بوده است. 🔰 آمار 🔻 از طرفی دیگر آماری که بانک جهانی هر ساله از تولید ناخالص داخلی هر کشور و جهان اعلام می کند، تا سال 2019، میزان تولید ناخالص ملی کشورهای ، ، و بین 230 تا 270 میلیارد دلار و کشورهایی مثل و بین 150 تا 180 میلیارد دلار است؛ البته طبق آخرین آماری که از آن در سال 2017 به ثبت رسیده است، دارای رتبه ای با دلار است. 🔻 این در حالی است که این کشور ها دارای میزان جمعیتی ذیل می باشند: 1️⃣ پاکستان 212 میلیون نفر 2️⃣ بنگلادش 161 میلیون نفر 3️⃣ مصر 98 میلیون نفر 4️⃣ ایران 81 میلیون نفر 5️⃣ عراق 38 میلیون نفر 🔰 نتیجه گیری ‼️ با توجه به آمارها و توضیحات داده شده، اگر بخواهیم افزایش سرمایه سه نفر از ابرثروتمندان نام برده را در مقایسه با تولید ناخالص ملی کشورهای فوق مورد ارزیابی قرار دهیم، واضح است که یک بحران همه گیر مانند کرونا به راحتی میتواند به اندازه یک با جمعیت میانگین 100 میلیون نفر، تولید ثروت داشته باشد. ⚠️ این مطلب نشان گر این است که تولید ثروت در این ، با تولید سرمایه برابری می کند و منطقی است که حضور این 100 میلیون نفر مسلمان سالانه جز به جهان چیز دیگری را به دنبال نخواهد داشت. زیرا به اندازه یک یهودی تولید سرمایه نداشته بلکه ضررهای و و خطرهای اقتصادی را مطمئنا به دلیل ، رقم خواهد زد. ⁉️ نهایتا با همین جمع و تفریق ساده تا حدودی میتوان دریافت که چرا ابرسرمایه داران جهان از ضروری بودن کاهش جمعیت 7میلیارد نفری دم میزنند؟! پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰🔰 «پنج رویکرد مادر در مکتب امام» عنوان کتابچه ایست که مختصرا به یکی از ویژگی های پایه و اصلی مکتب امام می پردازد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک فرمایید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
https://hawzahnews.com/x9T2n —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰🔰 «در آمدی بر دیدگاهها و باورداشتهای اسلامی-انقلابی» عنوان سلسله گفتارهای حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی می باشد که به دنبال تبیینی از باورهای اسلامی انقلابی اصیل و نقش و مسئولیت تاریخی جبهه انقلاب متناظر با این باورداشتها می باشد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰بنیاد های خیریه ای برای کمک های بشر دوستانه یا بشرسود جویانه؟ 5️⃣ یادداشت پنجم 🖋 ▪️این یادداشت را در آدرس ذیل ملاحظه فرمایید 🌐https://eitaa.com/kalam_Enghelabi/3115 ⬅️برای ملاحظه یادداشت اول اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت دوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت سوم اینجا کلیک کنید. ⬅️برای ملاحظه یادداشت چهارم اینجا کلیک کنید. 🔴 پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🖋 🔰ثروت های دور از ذهن 🔻 از آنجا که در یادداشت های قبل نسبت به سرمایه‌ی دو سه نفر از اولین جهان صحبت شد، اما گاهی این اعداد نزدیک به ذهن نیست و تحلیل های پیرامون آن نمی تواند افراد را به لوازم این مباحث منتقل کند. 🔻در مثالی که در سال 2012 در ، نسبت به سرمایه سه ثروتمند اول دنیا منتشر شد، مثالی را برای تحلیل میزان این سرمایه زده است که این مثال قدری می تواند ذهن را به حقایق نزدیک کند. 🔻در آنجا گفته شده که: «اگر فردی از زمان ساخت (تقریباً 4500 سال پیش) ،000_دلار پس انداز می کرد ، هنوز 80٪ فقیرتر از پنج_ثروتمند جهان می بود.» 🔻درسال 2012 مجموع سرمایه 5ثروتمند اول جهان برابر با 283 میلیارد دلار است، که این رقم درسال 2020 به 414 میلیارددلار رسیده است. یعنی طبق همان مثال قبل، در سال 2020 همان شخص اکنون 98درصد فقیرتر از پنج ثروتمند جهان است. 🔰خیرخواه یا سودجو؟ 🔻نکته ای که در این میان همیشه مورد سوال و ابهام است، این است که چگونه می توان جمع کرد که از طرفی این افراد راضی به اینگونه اختلاف و شکاف طبقاتی در بین بشریت هستند اما غالبشان ای برای کمک های دارند؟! 💠 برای پاسخ به این سوال باید به (c)(3) قانون درآمد داخلی آمریکا مراجعه کرد. 🔰ماده 501(c)(3) چیست؟ 🔻 این ماده بخشی از است که اجازه فدرال از سازمان های غیر انتفاعی، به ویژه سازمان هایی را که محسوب می شوند، می دهد. یکی از شرایط معاف از مالیات بودن این بنیاد ها، داشتن هدف خیریه ای است. 🔻 هم چنین اینکه یک بنیاد خصوصی می تواند، هیئت مدیره خود را از انتخاب کند، زیرا که یک بنیاد خصوصی حمایت های مالی اش را از عموم مردم جذب نمی کند بلکه همیشه حامی یک بنیاد خصوصی یک شخص یا یک خانواده و یا یک است. 🔻 طبق همین قانون، اهداکنندگان() می توانند با اهدای دارایی های قابل توجه به یک بنیاد خصوصی ، از پرداخت مالیات بر سود سرمایه جلوگیری کنند. به عنوان مثال ، اگر شخصی به یک بنیاد، سهام قابل توجهی را اهدا کند، حق دریافت کسر مالیات بر درآمد را برای ارزش کامل و عادلانه بازار سهام خواهد داشت. وقتی بنیاد تصمیم به فروش سهام در آینده بگیرد ، فقط مالیات غیر مستقیم یعنی 1.39٪ از سود خالص سرمایه را پرداخت می کند. 🔻 وقتی دارایی های یک ابر سرمایه دار به یک بنیاد خصوصی وارد می شود، از دارایی اهدا کننده کسر می شود و درنتیجه، مالیات املاک فدرال یا ایالتی پرداخت نمی کند. برای افراد مهم که منافع خیرخواهانه زیادی دارند، بنیادهای خصوصی فرصتی را برای جلوگیری از پرداخت مالیات املاک فراهم می کنند. 🔰مزیت اصلی بنیاد خصوصی 🔻 از مزیت های اصلی داشتن یک بنیاد خصوصی این است که به جهت اینکه شامل قانون معافیت مالیاتی شود موظف به توزیع سالانه معادل تقریباً 5 درصد از دارایی های سرمایه گذاری خالص سال قبل خود است. این یعنی 95 درصد این دارایی دوباره به ثروت هیئت مدیره می افزاید.(مخصوصا آن زمانی که آن 5 درصد هم در جاهایی هزینه گردد که سرمایه گذارانش خود این هیئت مدیره باشد) 🔰جمع بندی 🔻 در نتیجه برای ابر ثروت مندانی که خودشان راه ورود به قدرت های سیاسی را باز کرده اند و با ثروت های عظیم شان بر غالب مردم دنیا در حوزه های مختلف می کنند، راه افزایش تاسیس همین ای و ورود به پروژه های به اصطلاح است. 🔻 با توجه به توضیحات فوق شاید بتوان دریافت که چرا افرادی مثل و همسرش، گیتس و همسرش، خانواده ، و در کنار تمام کارهای اقتصادی و تجاری شان یک بنیاد خصوصی راه اندازی کردند و برای تامین سرمایه شان در دست به تاسیس شرکت های دیگری می زنند و حمایت خیریه ای سالانه خود را از آن شرکت ها قرار می دهند. ادامه👇👇👇
🔰بازتحلیل یادداشت های قبل 💠 کافی است به یادداشت دوم مراجعه کنید که متوجه شوید چرا از دو شرکت تولید و توزیع واکسن که توسط در پروژه به رسمیت شناخته شده اند، حمایت مالی می کند و اتفاقا بیل گیتس در هر دو شرکت از سرمایه گذاران اصلی است... 💠 هم چنین این سوال نیز پیش می آید که چرا این ثروتمندان در تمامی که در موضوعات مختلف ، ، مباحث ، کاهش و افزایش و... به وجود می آید، ورود جدی دارند و از متخصصین این حوزه حمایت های جدی می کنند؟!(مراجعه به یادداشت سوم) 💠 چه طور یک که با های بشری دست و پنجه نرم می کند، باید بتواند در طی نه ماه به سرمایه چند نفر محدود بیافزاید؟(مراجعه به یادداشت چهارم) پرونده —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره مظلومانه‌ی دانشمند عالی‌قدر را به خانواده محترم ایشان و ملت شهیدپرور ایران تهنیت و تسلیت می‌گوید. | ۷ آذر ۱۳۹۹ شمسی. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
—---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• اندیشه • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️بیگانه با مردم / بیگانه با حق قرآن بی گمان اندیشه ساز و فکرپرور است. قرآن برای آن که در تحلیل مسائل اجتماعی و تبیین مسیرهای درست، «اندیشه» ای به جامعۀ دینی بدهد، یکی از کارهایی که می کند معرفی طوائفی از انسانها است که نگاهها و اخلاق خاصی دارند، به گونۀ خاصی عمل می کنند و به گونۀ خاصی باید با آنها مواجه شد. یکی از این طوائف نخبگان دنیاگرا هستند. در آغاز سورۀ بقره که به معرفی سه قشر متقین، کفار و منافقین می پردازد، در شمار منافقان از کسانی یاد می کند که با نخوتی آشکار مردم مؤمن را ابله می خوانند و این گونه دل به خدا سپردن را بیگانه از «عقلانیّت». «وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَمٰا آمَنَ اَلنّٰاسُ، قٰالُوا أَ نُؤْمِنُ كَمٰا آمَنَ اَلسُّفَهٰاءُ؟ أَلاٰ إِنَّهُمْ هُمُ اَلسُّفَهٰاءُ، وَ لٰكِنْ لاٰ يَعْلَمُونَ» ﴿البقرة، 13﴾ و هنگامی که به آنان گفته شود: «همانند (سایر) مردم ایمان بیاورید!» می‌گویند: «آیا همچون ابلهان ایمان بیاوریم؟!» بدانید اینها همان ابلهانند، ولی نمی‌دانند! • چون مردم (بی شائبه، صادقانه، تسلیم) • سفیه انگاری (نخوت نخبگی / سفاهت مضاعف : سفیهان سفیه انگار) • قضاوت الهی : «ابله واقعی خود اینها هستند» • نمی دانند (؟!) سفیهان را باید بیدار کرد، یا «با بیداری مردم منزوی کرد». نمی دانند، چه ندانستنی !!! دردشان را نمی شناسند. سفاهت چه درمانی دارد؟ هیچ کار دیگری جواب نمی دهد، حتی «با سر به سنگ خوردن». امروز جامعۀ ایران گرفتار و گروگان این سفاهتها است. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️https://eitaa.com/joinchat/2610757714C2e40543fde ☘️@fallahshirvani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌕سرآغاز بسم الله‌الرحمن‌الرحیم ضمن عرض سلام به شما مخاطب گرامی با توکل به خداوند متعال و استعانت از وجود مبارک حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (عج) فعالیت‌مان را در رسانه *شناخت صحنه* آغاز می‌کنیم. 🔹رسانه شناخت صحنه خود را این چنین تعریف کرده است: 📌تببینِ ضرورت شناخت درست صحنه درگیریِ تمدنی با رویکرد پژوهشی و فرمایشات امامین انقلاب ... 📌ترسیمِ خط ممتد درگیری (تاریخ.امروز.آینده) با رویکرد جریان شناسی ... 📌 تبیینِ آرایش هر دوجبهه با رویکرد ساختار پژوهی ... 📌 اخبار،تحلیل و تبیین وضع موجود عرصه های درگیری، راهبرد ها،راهکارها،اقدامات و ویژگی های هر دو جبهه ... 📌معرفی نخبگان و تولیدات این حوزه ... 🌐 📆 ششم آبان 1399 🔗 ایتا: 🔘https://eitaa.com/shenakhte_sahne 🔗بله: 🔘https://ble.ir/shenahkte_sahne 🔗جبهه: 🔘https://jebhe.app/join/shenakhte_sahne
🖌حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی 🔰 ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ ▫️پدیدۀ بی نظیر بسیج تأمل دربارۀ بسیج واجب همیشگی است. فهم راهبردی از ماهیّت و موقعیّت تمدنی بسیج لازم است تا به این سرمایه بهتر بیاندیشیم و تدبیرهای مناسبی برایش داشته باشیم. این پدیده از دل فکر و فرهنگ برآمده از مکتب مردمی حضرت امام بیرون زده است. یک پدیدۀ زندۀ اجتماعی نیازمند یک پایگاه توجیه دائمی است، مثل زیارت امام رضا ع که در تمام نوسانات حیات اجتماعی این اقلیم محفوظ مانده است، بلکه قوّت رشد و بالندگی نیز داشته است. این نهادسازی مربوط به ماهیّت انقلاب اسلامی است و از همین جا تفاوتها و اقتدارات خود را نشان می دهد. به بیانی از رهبر انقلاب توجه بفرمایید : • پدیدۀ ابتکاری «پديدۀ بسيج، يك پديدۀ ابتكارى است؛ نه به اين معنا كه در كشورهاى ديگر و در جاهاى ديگر، نيروهاى مقاومت مردمى وجود نداشتند؛ چرا، اينها را ميدانيم لكن نيروهاى مقاومت در كشورهاى مختلف دنيا، در غرب و شرق و مانند اينها، معمولًا مربوطند به دوران اختناق، دوران فشار، دوران مبارزات؛ بعد از آنكه دوران مبارزات تمام شد، حالا يا خود اين گروه‏هاى مقاومت به قدرت رسيدند يا ديگران با كمك اينها به قدرت رسيدند، اين نيروى مقاومت تمام ميشود و اين تشكيلات مردمى به پايان ميرسد؛ در دنيا اين‏جور است» یعنی نیروهای مردمی به تمامه سراغ قدرت می رفتند و سراغ هیچ فلسفۀ اجتماعی دیگر و موجودیّت دیگری نمی رفتند؛ زیرا فلسفۀ نیرومند دیگری در میان نبود. • تبدّل ماهیّت نیروهای مقاومت «اين را بنده بالعيان در بعضى از كشورها ديدم؛ همان كسانى كه در سنگرهاى سخت، روى خاك، روى زمين، چند سال مبارزه كرده بودند تا به حكومت رسيده بودند، بعد در دوران حاكميّتشان همان‏جور رفتار ميكردند كه مثلًا فرماندۀ پرتغالى كه قبل از اينها بر اين كشور حاكم بود رفتار ميكرد؛ رفتار اينها هم مثل رفتار آنها بود، فرقى نميكرد؛ هدف از مبارزه رسيدن به قدرت بود؛ مثل بعضى از احزابى كه در همين كشورها هست كه آن حزبها هم در واقع مبارزه‏شان مبارزه‏ى براى رسيدن به قدرت بود» خلاصه باید گفت بسیج فکر و فرهنگ دیگری دارد. به همین جهت باید قدر آن دانسته شود. • جریان ممتد و یادگیرنده و نقش آفرین «اينكه گروه‏هاى مقاومت، مثل يك جريان ممتد، مثل يك شطّ جوشان، در دوران پيروزى بمانند و روزبه‏روز بالنده‏تر بشوند، آگاهى‏هايشان بيشتر بشود، در ميدانهاى مختلفى كه كشور به آنها احتياج دارد به‏طور متشكّل شركت كنند، از لحاظ كمّيّت و از لحاظ كيفيّت توسعه پيدا كنند، به مفاهيم جديد دست پيدا كنند، در نبردهاى نوتولّديافته بتوانند نقش ايفا كنند، آن‏چنان‏كه بسيج ما است، اين در دنيا بى‏سابقه است؛ چنين چيزى در دنيا سابقه ندارد.» (04/ 09/ 1394) بسیج سرمایۀ اصلی مردمسالاری دینی است؛ مثلاً تحقق اقتصاد مقاومتی. رهبری می فرمایند : «امروز مشکلات اقتصادی، مسئلۀ اول کشور است که باید حل شود و حل آنها در گرو اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است.» (3/ 6/ 1395) «باید قاطعانه مانع از ادامۀ طرح‌های اقتصادی غیرهمسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شد.» (3/ 6/ 1395) «اگر اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شد، وضع زندگی مردم این‌گونه نبود!» (15/ 12/ 1395) و پیشتر فرموده بودند : «اين اقتصادي که به عنوان اقتصاد مقاومتي مطرح مي‌شود، مردم‌بنياد است، اقتصاد مردمي است؛ با اراده مردم، سرمايه‌ مردم، حضور مردم تحقق پيدا مي‌کند» (1/ 1/ 1393) و می فرمایند : «اگرچنانچه بسیج وارد اقتصاد بشود، اقتصاد میشود مردم‌سالار. این اقتصاد مقاومتی که ما عرض کردیم، اگر بتواند از قوّت و قدرت بسیج استفاده کند، میشود اقتصاد مقاومتی مردم‌سالار؛ در علم همین‌جور است، در پیشرفتهای گوناگون اجتماعی همین‌جور است، در سیاست همین‌جور است؛ مظهر مردم‌سالاری دینی، بسیج است» (1395/09/03) اگر قدر و ضرورت مردمسالاری را بدانیم توجه جدی تری به بسیج خواهیم کرد؛ یعنی معماران حیات نوین اسلامی ما نباید از کنار این سرمایه به سهولت بگذرند یا آن را به جای ایده های اصلی انقلاب خرج طرحهای مشکوک دولت مدرن بکنند. «کارهاى بزرگ بخواهید از عناصر بسیج. کارهاى بزرگ از بسیارى از مردم پراستعداد ملّت ما برمى‌آید.»(6/ 9/ 1393) حوزۀ انقلابی باید مشغلۀ دائمی اش گفتگو دربارۀ تعالی بسیج باشد. ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «عنصر ارادۀ ملّی جان‌مایۀ پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است.» (بیانیۀ گام دوم) ☘️@faslefarhang —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰🔰 «اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی» عنوان کتابی است که به معرفی به عنوان اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی می پردازد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
🔰 اطلاع‌نگاشت | چگونگی و الزامات ورود جوانان به عرصه حرکت عمومی کشور: تحول جوانانه 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانشجویان در سال ۱۳۹۸ جوانان را محور حرکت عمومی ملت ایران به سمت چشم‌اندازها دانستند و ابعاد تأثیرگذاری جوانان در این عرصه را برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود. ۹۸/۳/۱ 💻 @Khamenei_ir —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243
• تحلیل • ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ 1 ▫️ تنها یک ضرورت جامعۀ حزب اللهی می‌داند که موظّف است به خاطر مردم و به پاس خون و تلاش مصلحان و مجاهدان و شهیدان، این جریان سازشکار، بی‌رحم، بی‌تقوا و بی‌اعتقاد به مردم و انقلاب اسلامی را از مقدرات کشور کنار بزند، ولی با مشکل همراهی مردم مواجه است. اگر مردم برایشان حل باشد که به جریان انقلابی احتیاج دارد دیگر دشواری چندانی پای صندوقهای رأی نخواهد بود. ولی همین مسأله حل نیست. مردم دنبال کسانی هستند که برای رفع مشکلات به آنها اعتماد کنند. واقعاً هنوز هم شعار عقلانیّت، بسیاری از تحصیل‌کرده‌ها و خیل عظیمی از مردم خاکستری را از روی‌آوری به جریان انقلابی بازمی‌دارد. چشمان خود را باز کنیم و این را ببینیم. جریان انقلابی یعنی چه کسی؟ چه باورهایی؟ چه حال و هوایی؟ چه اقتدارات و توانی؟ چه تصوری از جریان انقلابی برای مردم ساخته‌ایم؟ صحبت انتخابات نیست، صحبت یک پدیدۀ جاری در تمام ماههای حیات این کشور است. مردم سخن ما و الگوی حل مسألۀ ما را چه می‌دانند؟ خود ما چه می‌دانیم؟ اینجا مشکلی هست. خواهیم پرسید که «چرا به فکر حل کردن این مشکل نیستیم؟». الآن مسأله این است که ذهن عمومی جامعه برای گشایش امور زندگی هیچ ایدۀ امیدبخشی در پیش رو ندارد (البته واقعیّت این است که هنوز مردم ایران به برکت انقلاب در تراز یک امید بزرگ قرار دارند، ولی سخن از یک طرح راهبردی برای حل مسائل جاری است). سخن از حادثه‌ای در سطح ملی است. تنها نقطۀ منطقی امیدبخش و قابل فهم این است که دل گرگ را رام کنیم تا قدری از فشار را کم کند تا بتوانیم نفسی تازه کنیم و حداقل به دارائیهای بلوکه شدۀ خودمان برسیم، ولو برای این موضوع هزینه هم بدهیم. صحبت چندهزار دلار نیست، صحبت سرمایۀ عظیمی است. صحبت یکی دو اقدام ساده نیست که می‌تواند بین خودمان باشد و نیازی نیست دیگران را و دشمن را ببینیم، صحبت تعاملات بزرگ اقتصادی و سیاسی و صحبت یک زندگی به هم‌پیوستۀ بین‌المللی است. هزینه‌ای هم که باید بدهیم معمولاً از اموری است که ارزشهایش خیلی معلوم نیست. اما در مقابل چه گزینه‌ای هست؟ یعنی چه که به توان داخلی تکیه کنیم؟ تودۀ گستردۀ مردم در راستای سامان‌بخشی به امور معیشت چه توانی تا به حال از داخل دیده است؟ مردم تصویر روشنی از این موضوع دارند؟ آیا واقعاً مصادیق توانسته چشم او را پر کند؟ سطح راهبردی بازار این را می‌فهمد؟ طیف قابل توجهی از جامعه را کارشناسان متنوعی تشکیل می‌دهد که دست اندر کارند و در جریان زندگی به شدت وابسته به نظام سلطه هستند. اینها چه چیزی را می‌توانند باور کنند، ولو مسلمان و انقلابی باشند، کارشناسند و ظاهراً ادبیات کار دستشان است؟ در گوشۀ این بحث به این نکته هم توجه کنیم که یک جریان سیاسی با سابقه و با دست و بالی گسترده در همۀ اکناف جامعه، قسم مؤکّد خورده است تا دیگر اجازۀ بالاآمدن یک نیروی انقلابی را ندهد و دیدیم که از تمسک به هیچ چیز ابایی ندارند، حتی اتهام پرستو و اجرای حکم آن؛ یعنی منازعه واقعاً جدی است. پس فراموش نکنیم و طرح پخته‌ای بریزیم. طرح پخته آن است که سعی کند جوانب متعددی را لحاظ کند و علاوه بر ضرورتهای منتهی به انتخاب درست، نیم نگاهی نیز به ضرورتهای پس از انتخاب درست داشته باشد. این سؤال هم در گوشه ای بماند که آیا نگاه درستی به ضرورتهای نهضت کرده ایم؟ و این سؤال که، آیا این بحثها به معنای این است که ما داریم به «دولت جوان انقلابی» می اندیشیم؟ (بحث ادامه دارد ...) ┄┄┄┅•••==✧؛❁؛✧==•••┅┄┄┄ «درودی از اعماق دل بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد، و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم می‌شود» (بیانیۀ گام دوم) ☘️@faslefarhang
🔰طی سالهای حیات حضرت امام رحمة‌الله‌علیه آنچه از ایشان در باب مردم دیدیم و شنیدیم واقعاً عجیب و نادر بود. این موضع متفاوت شامل نوع نگاه به مردم و نقش، جایگاه و اقتدارات آنها، عواطفی ویژه و پیامبرگونه نسبت به ایشان، تعاملی بسیار کریمانه و انسانی با آنها و در کنار همه اعتماد شگفت‌انگیزی بود که به تعهد، تحرک و همراهی مردم داشت.با نظر به دیدگاه‌های مردم‌محور حضرت امام و نقش مؤثر این نگاه در ویرایش زندگی معاصر کشور ما، با این که از اهتمامهای عمیق ایشان به فلسفۀ فطرت یا فلسفۀ ولایت و موضوعاتی از این دست باخبریم، می‌توانیم ایشان را «» بخوانیم و نگاه‌های جدی الهیاتی ایشان به انسان، جامعه، عیال الله و مردم را جدی بگیریم. 🔰 «مقام مردم» عنوان کتابی است که به تبیین دیدگاه و نظرگاه حضرت امام ره درباره مردم می پردازد. 🔰این کتاب که به همت پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) پیشتر منتشر شده بود بنا به درخواست فرهیختگان ارجمند بصورت منتشر شد. 🔗برای دریافت کتاب اینجا کلیک کنید. —---— 🇮🇷 کلام انقلابی | مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره 🔗http://eitaa.com/joinchat/1921384452C9bef678243