#ماندلای_ایران
قسمت صد و بیست و هفت:
در منطقه گچساران بهبهان مشغول بهکار شدم.
*****************
اوایل کارم در شرکت خدمات حفاری نفت و گاز بود که خبر استعفای مهندس بازرگان و اختلافش با امام را شنیدم.
با خودم عهد کردم که دیگر هیچوقت به مهندس سر نزنم و از او سراغی نگیرم.
او را خیلی دوست داشتم و کارم را هم مدیون او بودم،اما حاظر بودم از کار بیکار شوم،ولی مهندس از امام عذرخواهی کند و جزو یاران امام باقی بماند که متاسفانه نشد.
۱۵شهریور۱۳۵۹،برای یک هفته،به چاههای نفت دهلران مامور شدیم.
اعتراض کردم،اما گفتند که این انتقال بهخاطر کمبود نیرو و موقتی است و شما پس از پایان چهارده روز به خوزستان برمیگردید.
قبول کردم.
بچهها را از اول به خدا و بعد به شهربانو سپردم و راهی منطقه دهلران شدم.
فرزند سومم،خدیجه هم تازه متولد شده بود.
به شهربانو دلداری دادم که راه دور نیست و به زودی برمیگردم.
همسرم از این میترسید که مبادا ماموریتم به دهلران دائمی شود.
به او اطمینان دادم که موقتی است.
بعد،از مادر و برادرهایم هم خداحافظی کردم و سفارش کردم هوای زن و فرزندانم را داشته باشند.
بعد از یک سفر طولانی و خسته کننده،خودمان را به دفتر نیروی انسانی شهرستان دهلران معرفی کردیم و یک ساعت بعد عازم چاه شماره ۶ در منطقه دهلران شدیم.
هوای آنجا هم گرم بود.
بین راه کارگران از درگیری مرزی بین نیروهای ایران و عراق صحبت میکردند.
لهجهشان طوری بود که زیاد متوجهشان نمیشدم چه میگویند،اما نگرانی در چهرهشان پیدا بود.
اهمیت ندادم.
کار سنگین در چاه نفت،گرما و خستگی زیاد وقتی برای فکر کردن به مسائل دیگر نمیگذاشت.
تنها دلخوشیام غذای خوبی بود که از موسیان میرسید.
فاصله چاه تا دهلران بیش از سی کیلومتر و تا مرز عراق کمتر از ده کیلومتر بود.
از ۲۰شهریور به بعد صدای تیراندازی و انفجارهای پراکنده بیشتر شد.
تایپیست : کوثربانو
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
🔰دورهمی بانوان انقلابی
✅گروه سیاسی عماریون گفتمان محور است و به مسائل سیاسی روز میپردازد و به شبهات و سئوالات در حد توان پاسخ داده میشود...
✅ از شما دعوتمی شود به گروه سیاسی عماریون بپیوندید...
♨️گروه سیاسی عماریون👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3092382450C2d7052bf99
♥️سلام امام زمانم
السلام علیک یا صاحب الزمان عج
چه سپیدهدمان دلربایی است
وقتی آفتاب یادت بر آستان دلم میتابد
و گوشه گوشهے دلم پر از شکوفههاے
معطر محبتت میشود ...
انگار پُر از امید میشود،
پُر از لبخند، پُر از آرامش و زندگی...
من با تو بهارےام،
حتی در یخبندان زمستان،
من با تو زندهام.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
به حق حضرت زینب کبری
ســــــلام اللـه علـــــیهـا
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خوب دقت کنید👆
.... چی میبینید⁉️
👈پدری مهربان که با صبر و حوصله، برای فرزندش قصهای تعریف میکند…
قصهای که رویای یک «کودک مهاجر» است!
پدری را میبینید که دارد برای فرزندش رویای رفتن به لبنان را میسازد؛
اما لبنانی که در ذهن او متعلق به اسرائیلیهاست‼️
لبنانی که به باور او توسط ساکنان مسلمان و لبنانیاش اِشغال شده😳 و تا زمانی که “پاکسازی” نشود، رفتن به آنجا برای آلون و سایر یهودیان خطرناک است⚠️
📌رقیب تمدنی شما، مسأله خط انتقال معارفش را بسیار جدی گرفته!
او سعی میکند تارویاهای تمدنی خودش را در نسلهای بعدی بازتولید میکند و انسان ایدهآل خودش را بسازد.
اساساً در فضاهای آخرالزمانی و در بحبوحه جنگهای جهانی،
یکی از مهمترین مواردی که باید در تربیت نسلها مورد توجه قرار بگیرد، انتقال ایدئولوژیها و باورها است.
🚸 آیا اصلاً نظام تعلیم و تربیتی را در دنیا سراغ دارید که خارج از چارچوب ایدئولوژیهای حاکم، به امر آموزش و پرورش بپردازد؟🤔
از آموزش و پرورش در نظامهای لیبرال و نئولیبرال گرفته تا نظامهای کمونیستی، همگی در حال انتقال مفاهیم، ارزشها و اصول خود به نسل های بعدی هستند.
پس لطفاً کسی برای ما ژست روشنفکری نگیرد که
😏 اینقدر ایدئولوژیک با بچهها صحبت نکنید!
متاسفانه، رقبای تمدنی ما به مراتب ایدئولوژیکتر از ما عمل میکنند.😞
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار👇
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمله موشکی یمن به وزارت دفاع اسرائیل
بيانيه نیروهای مسلح یمن:
🔹نیروهای موشکی نیروهای مسلح یمن، وزارت دفاع رژیم صهیونیستی در منطقه یافای اشغالی تل آویو را با موشک بالستیک مافوق صوت فلسطین ۲ هدف قرار دادند و این موشک بفضل الهی به هدف اصابت کرده و سامانههای دفاعی دشمن از رهگیری آن ناتوان بودند.
🔹این سومین عملیات در طول ۱۲ ساعت گذشته علیه اهداف صهیونیستی در یافای اشغالی می باشد.
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
523.1K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کاربر آمریکایی نوشته:
حتی طبیعت هم
به محور مقاومت پیوسته!
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴کاربر آمریکایی نوشته بود:
چیزی که دولت ما
برای #سوریه میخواست
در لس آنجلس اتفاق افتاد...👆
🔴ابرقدرت دنیا که در مهار آتشسوزی ناتوان مونده
جنگ رسانهای بپا کرده و گفته
👇👇👇
❌ این آتشسوزی عمدی بود
❌ این آتشسوزی فقط با هوش مصنوعی بوده و واقعیت نداره😐😐
- همینقدر مضحک...
🔴 آیا تصاویر ماهوارهای نیز دروغ است⁉️⁉️
آیا کلیپهایی که توسط خود مردم آمریکا ضبط و منتشر شده
دروغ است⁉️⁉️
⭕️این آتشسوزی هیمنه ، ابهت و قدرت پوشالی آمریکا رو بر باد داد و آمریکا چارهای جز دروغ گفتن ندارد...
-هیمنهی آمریکا در آتش سوخت...
✅ آقای حکیم ما چه خوب فرمودند که
دشمن ضعیف است
اما خودش را قوی نشان میدهد...
- در این آتشسوزی
دنیا ضعف و ناتوانی آمریکا رو به تماشا نشست...
#ابرقدرت_پوشالی
کانال خبری-تحلیلی نَحنُ عمار
╔═🍃🇮🇷🍃══════╗
@NaebeMola313✍
@Keynoo
╚══════🍃🇵🇸🍃═╝