eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
3⃣ بخش سوم: ⏪🔹 در این حادثه[حادثه ولیعهدی] امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا ع در برابر یک تجربه تاریخی عظیم قرار گرفت و در معرض یک نبرد پنهانی سیاسی که پیروزی یا ناکامی آن می‌توانست سرنوشت تشیع را رقم بزند، واقع شد. ⏪🔹 مأمون با هوشی سرشار و تدبیری قوی و فهم و درایتی بی سابقه قدم در میدانی[حادثه ولیعهدی] نهاد که اگر پیروز می‌شد و اگر میتوانست آنچنانکه برنامه ریزی کرده بود کار را به انجام برساند، یقیناً به هدفی دست می‌یافت که از سال چهل هجری یعنی از شهادت علی‌بن‌ابی‌طالب ع هیچ یک از خلفای اموی و عباسی با وجود تلاش خود نتوانسته بودند به آن دست یابند، یعنی می‌توانست درخت تشیع را ریشه‌کن کند، و جریان معارضی را که همواره همچون خاری در چشم سردمداران خلافتهای طاغوتی فرو رفته بود، بکلی نابود سازد. اما امام هشتم با تدبیری الهی بر مأمون فائق آمد و بطور کامل او را شکست داد. و تشیع، نه تنها ضعیف یا ریشه‌کن نشد بلکه حتی سال دویست و یک هجری، یعنی سال ولایت عهدی آن حضرت، یکی از پربرکت‌ترین سالهای تاریخ تشیع شد. 💬 بخشی از پیام رهبر انقلاب به کنگره امام رضا ع در سال۶۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 ❓بهشت کجاست؟ ❓بهشت را کجا و چگونه میشود دید؟ ❓ویژگی بهشت چیست؟ ❓"پدرت رو در اومده" یک ضرب المثل قرآنی! ❓چه زمانی برای آیت الله بهجت مکشوف شد؟ 👤 حجت‌الاسلام 🌺 ویژه ولادت 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣ بخش چهارم: مأمون از دعوت امام هشتم به خراسان چند مقصود عمده را تعقیب می‌کرد: 1️⃣ اولین و مهمترین آنها، تبدیل صحنه‌ی مبارزات حاد انقلابی شیعیان به عرصه‌ی فعالیت سیاسی آرام و بی‌خطر بود ... این مبارزات که با دو ویژگی همراه بود، تأثیر توصیف‌ناپذیری در برهم زدن بساط خلافت داشت، آن دو ویژگی، یکی مظلومیت بود و دیگری قداست. 2️⃣ دوم: تخطئه مدعای تشیع مبنی بر غاصبانه بودن خلافتهای اموی و عباسی و مشروعیت دادن به این خلافتها بود ... علی‌بن‌موسی‌الرضا با ورود در آن دستگاه و قبول جانشینی مأمون، او را قانونی و مشروع دانسته پس باید بقیه خلفا هم از مشروعیت برخوردار بوده باشند. 3️⃣ سوم: این‌که مأمون با این کار، امام را که همواره یک کانون معارضه و مبارزه بود در کنترل دستگاههای خود قرار می‌داد و بجز خود آن حضرت، همه سران و سلحشوران علوی را نیز در سیطره خود در می‌آورد، و این موفقیتی بود که هرگز هیچیک از اسلاف مأمون چه بنی امیه و چه بنی عباس برآن دست نیافته بودند. 4️⃣ چهارم: این‌که امام را که یک عنصر مردمی و قبله امیدها و مرجع سئوالها و شِکوِه‌ها بود در محاصره ماموران حکومت قرار می‌داد و رفته رفته رنگ مردمی بودن را از او می‌زدود. 5️⃣ پنجم این بود که با این کار برای خود وِجهه و حیثیتی معنوی کسب می‌کرد. 6️⃣ ششم آن‌که در پندار مأمون، امام با اینکار به یک توجیه‌گر دستگاه خلافت بدل می‌گشت. 🌀 بجز اینها هدفهای دیگری نیز برای مأمون متصور بود. 💬 بخشی از پیام رهبر انقلاب به کنگره امام رضا ع در سال۶۳ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📞 گفتگو تلفنی با خانم کمالی 🔹 از شهروندان مقیم شهر بیرمنگام که در روز انتخابات مورد تعرض گروه‌های معاند قرار گرفتند. 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 🌀گفت و گو با خانم کمالی که در شهر انگلیس، هنگام رای گیری مورد هجوم منافقین قرار گرفت. ⚡شرح ماجرا از زبان ایشان ♦️با چوب پرچم به جانمان افتادند. ♦️از همه کسانی که برای رای گیری می آمدند، عکس می گرفتند و فحش می دادند و تهدید می کردند. ♦️ایران نیستم ولی سرنوشت و اقتدار کشورم برای من مهم است. 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جوان انقلابی جهت شرکت در دوره معرفتی تشکیلاتی ✅ آموزش منظومه معارف اسلام ناب مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب اسلامی زمان دوره: 📅  ۱ لغایت ۱۳ مرداد ماه 🏞 مکان دوره: آبعلی (اردوگاه سیدالشهداء علیه السلام) 🖊 ثبت نام در: www.eslamenaab.ir 🗓 مهلت ثبت نام تا ٢۰ تیر ماه 🌐 برای کسب اطلاعات بیشتر، با شناسه زیر در تمامی پیام رسان ها در ارتباط باشید: 🌐 @eslamenab_dore @eslamenaab♨️ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ کمال انسان در این است که از منِ محدود و مضيّق که همان «منِ دانی» او و محدود به حدود تن و بدن است، خارج شده و به «منِ عالی» و روحانیِ خود که قابل توسعه است، توجه کند و از این طریق، منِ حقیقی اش را توسعه دهد. در این صورت، همه كثرات حیات اجتماعی به جای آن که انسان را به خود مشغول کند و از مسیر حقیقی بازدارد، موجب توحّد و جمعیت انسان شده و کثرات اجتماعی، ذیل وجود واحد انسانی جمع می شوند. با تحقق توسعهٔ من، اساساً كثرات اجتماعی و افراد دیگر در عرض انسان مطرح نیستند و انسان، دیگران را به نحوی شئون وجودی خویش یافته و کمال و سعادت دیگران را کمال و سعادت خویش می یابد. این مسیر، مسیر حقیقی وصول به توحید از طریق «منِ شامل جمع» است. ✅ بنابراین، انسان هر مقدار کامل تر شود و بزرگی روح پیدا کند، خود را در مقابل دیگران نمی بیند و دیگران را از خود و شئون منِ حقیقیِ خویش می یابد. با این نگاه، ایثار و از خودگذشتگی به معنای ندیدن خود نیست، بلکه بدین معناست که انسان از خودِ محدود به تن بگذرد و منِ خود را توسعه دهد. در این صورت است که اگر انسان - مثلاً - امر به معروف و نهی از منکر کند، ابتدا از روی دلسوزی برای دیگران و بلکه از سر دلسوزی برای خویشتن است؛ همان گونه که امر و نهی پدر به فرزندش چنین اقتضایی دارد. 📘 بخشی از کتاب استاد عابدینی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⁉️ معنای خرداد ۱۴۰۰ 🔻اینکه بر اساس محاسبات کمی متوسط حضور مردم در تمام انتخابات های ریاست جمهوری قبلی حدود ۶۶.۸ درصد بوده و در این انتخابات به عدد ۴۸.۸ رسیده و این یعنی ۱۸ درصد از متوسط انتخابات های قبلی کمتر شرکت کرده اند، ظاهر ماجرا است. اینکه این میزان شرکت کننده در انتخابات های ایران، نرم متوسط پذیرفته شده در دنیای امروز هست نیز ظاهر ماجرا است. 🔻آنچه برای من مهم است و در این چند روز منتهی به انتخابات تا الان مرا محو خودش کرده، معنای این انتخابات است. معنایی که حقیقتا اعجاب آور است. حدود ۴۹ درصد شرکت کرده اند و حدود ۵۱ درصد هم شرکت نکرده اند و حدود ۱۸ درصد هم ریزش آرا داشته ایم. 🔻آنانکه آمده اند چرا آمده اند؟ این حدود سی میلیون نفر واقعا چرا آمده اند؟ سفره هاشان که کوچک شده بود. بمباران تبلیغات ناامیدی هم که شده بودند. توسط بی بی سی و دبلیو سی های خارج، توسط عدالتخواه ها و خوحقیرپندارهای داخل، توسط نانجیبان پوششی و روکشی دولت پنهانکار و تنبل، توسط احمدی نژاد نمک به حرام و عمالش، خوب پس چرا آمدند؟ چرا فقط هجده درصد ریزش آرا؟ چرا؟ 🔻من با رفقایم وقتی وارد کرمان شدیم، کارگری را دیدیم که بالای جرثقیل رفته بود که خودکشی کند از فشار، پیمانکارش هم در فشار بود. مردی را دیدم که بعد از شنیدن نطق آتشین مثل منی آمد و گفت ساعتها است از خجالت دارم در خیابان راه میروم، صاحبخانه ام گفته بروید بیرون، قاضی به نفعش حکم داده، اجاره را چند برابر کرده، الان نمیدانم چه کنم؟ کرمان محروم حدود ۵۷ درصد در انتخابات شرکت کرده بودند. یزد استان بومی اصلاحات و خاتمی، همین مقدار شرکت کرده بودند چرا؟ آنها را که نیامدند میتوانم تحلیل کنم، آنها که آمدند چرا آمدند؟ 🔻توی صف انتخابات در قم از اول وقت سه ساعت معطل دولت بی خاصیت و دروغگو و فرسوده روحانی بودیم که بتوانیم رای بدهیم. عده ای رفتند جای دیگر، عده ای از جای دیگر آمده بودند اینجا، مردم سرگردان که کجا رای بدهند، کجا؟ در قم. خانه هایی را در قم میشناسم که خجالت میکشم واردش شوم، از نداری، از رنج همراه آبروداری، ۵۳ درصد شرکت کردند چرا؟ شب زنگ زدیم به دانشجویان در خارج کشور میگفتند صندوقها کمتر از سال نود و شش است در فلان کشور پهناور فقط دو صندوق بر خلاف همیشه، دولت خیلی گویا برایش مهم نبوده یا هر چه، نمیدانم، اراذل و اوباش هم کتک میزدند ایرانی ها را، فحش میدادند، تهدید میکردند، باز هم رای دادند چرا؟ 🔻من به جوانانی که ساعتهای آخر با هیجان تلاش میکردند همتی رای بیاورد و انتخابات به دور دوم برود تا نگذارند جریانی که غلطش میدانند رای بیاورد غبطه میخوردم. امید میدادند، دیگران را راضی میکردند، با اینهمه عدم شفافیتهای حاکمان و با این همه نارضایتی شان از روال ها، اینها چرا پای کار آمده بودند چرا رای میدادند؟ این درصد آرای همتی برای من خیلی ارزشمند است خیلی معنا دار. 🔻به خدا اگر میشد جلوی موجودی سجده کرد غیر از خدا ، من جلوی ایران سجده میکردم. عجب هویتی عجب امتی، همه عالم و آدم ، همه اراذل و‌ اوباش از منافقهای داخلی نمک به حرام تا یزیدهای خارجی همه خواستند اراده عمومی اینها، معنای مقاومت ندهد و این مردم مظلوم و زخم خورده باز هم پای کار آمدند. بچه ها این انتخابات با هجده درصد رای کمتر از متوسط همه انتخاباتها، برایم ارزشش از همه انتخاباتهای دیگر بیشتر بود. اینجا اراده عمومی بیش از هر زمان هویت مقاومت ایران را نشان داد. این را همه فهمیده اند، همه دنیا فهمید. خدا را شکر حقیقتا شکر که در دامن چنین امتی زاییده شدم. ✏️ نوشته استاد علی مهدیان 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ بازتاب خبر دلجویی اعضاء ستاد ملت‌ امام حسین (علیه السلام) و طلاب خانه طلاب قم از رأی دهندگان کتک‌خورده در در خبرگزاری 🌐 لینک خبر: 🌀 https://b2n.ir/x33020 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☎️ گفتگوی خانه طلاب جوان قم با آقای کاظمی شهروند مقیم انگلیس، دردر روز انتخابات ۲۸خرداد مورد تعرض قرار گرفت. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📞 گفت و گوی خانه طلاب جوان با آقای کاظمی همسر خانم کمالی که در شهر بیرمنگام و حین رأی دادن، مورد هجوم منافقین قرار گرفتند. ✅ در این فایل صوتی با مردی آشنا میشوید که سال ۸۸ در جنبش سبز فعال بوده و به حالت قهر از جمهوری اسلامی به انگلیس، مهاجرت می کند. 👈 اما باطن دروغ گوی غرب و مدد حاج قاسم دستش را می گیرد. 🎙 بشنوید و لذت ببرید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
گفت و گو با آقای کاظمی، همسر خانم کمالی (بیرمنگام) 🔰🔰 ⁉️ چرا دروغ بگویم؟! تصورم از این خانواده قبل و بعد تماس کلی عوض شد. خیلی سریع آقای کاظمی را فردی باغیرت و با اعتقاد و دوست داشتنی یافتم. 😭می گفت آن روز جلوی درب مرکز اسلامی بیرمنگام تمام تلاشم را کردم که زن و بچه ام کتک نخورند اما نشد و چقدر این شرمندگی برای یک مرد، دردناک است. واقعا هم برای ایشان و هم همسرشان، سخت بود راجع به حوادث آن روز صحبت کنند. 💠به ایشان گفتم: شما مقابل چشم همه دنیا، هتک شدید، حالا هم پیش چشم همه، باید تکریم و عزیز شوید. شما قهرمانان ملی ما هستید و نماد مظلومیت مردم ایران. مسیر گفت و گوی ما رفت به سمت سابقه ایشان... ‼️ عجیب بود به قول خودش سال ۸۸ جزء جنبش سبز بودم، همان سال به حالت قهر از جمهوری اسلامی، انگلیس آمدم. نزدیک به ده سال طول کشید تا کاملا غرب را شناختم و فهمیدم دموکراسی و آزادی بیان در اینجا هیچ واقعیتی ندارد. 🔔 از طرف دیگر شخصیت حاج ق ا س م مرا یک بار دیگر به کشور و نظامم برگرداند. من با اینکه این ماجرا برایم گران تمام می‌شود به همه عالم می گویم که شیفته سردار دلهایم و وصیت کردم هر جای این کره خاکی از دنیا رفتم، جنازه ام را مزار حاج قاسم ببرند. 📩 به خدا شهید زنده است سندش این ارتباط ایشان با سردار است. 🔑🔑 جمله نهایی و طلایی آقای کاظمی: من برای بردن آبروی حقوق بشر غربی، قید اقامتم را هم زدم. مدد کنید و آبروی این دا ع ش مسلکان را با هم ببریم. ✏️ نوشته استاد حسین کاظم‌زاده 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔻 اندیشه جهادی منتظران در صحنه عمل، عامل وحدت و پیوستگی در جبهه مقاومت ⚡️ محور مقاومت از ایران بسمت کل منطقه و بخصوص در سوریه و یمن منتقل شده، و از منطقه بسمت جهانی شدن پیش میرود، که این حرکت، با پیاده سازی نگاه اندیشه مهدویت در مقاومت عملی، در حال آماده سازی خود برای ظهور است. ⚡️ کاری که ما دارد برعلیه مسلمانان و شیعیان میکند، از یکطرف خودش را مجبور می‌بیند در دخالت کردن، تا بتواند جلوی یکسری حرکت هایی را بگیرد، اما از طرف دیگر دارد می‌بیند که هر دخالتی که میکند اثرش در راستای سرعت حرکت اندیشه جهادی و تقویت و تثبیت محور مقاومت به نتیجه میرسد. کشورهایی با فرهنگهای مختلف در محور مقاومت، به هم متصل شده اند، که این انتظار با حالت جهادی، همان اندیشه‌ی در حرکت است. ⚡️ این اتصال منطقه ای در اندیشه جهادی و وحدت و پیوستگیشان به هم، موجب تعجیل در حرکت بسوی ظهور است. کما اینکه در روایات از «روحیه جهادی و صبر فعال در انسان منتظر» می فرمایند «الْمُنْتَظِرُ لِأَمْرِنَا كَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِي سَبِيلِ اللَّه»، و «من حبس نفسه لداعينا، و كان منتظرا لقائمنا، كان كالمتشحط بدمه‏ بين سيفه و ترسه في سبيل اللّه». ⚡️ حرکت های منتظرین ظهور، حرکت های جهادی و اندیشه ای است که یک موج منطقه ای و جهانی ایجاد میکند، مانند حرکت جهادی در محور مقاومت، که این حرکت نمونه ای از «الفرج من الله عزوجل» است، که در روایت میفرماید: «أَفْضَلُ أَعْمَالِ أُمَّتِي انْتِظَارُ الْفَرَجِ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ». ظهور را در پیش روی اقدام و حرکت جهادی خود می بینند، و هر گشایش و فرجی را هم از خدا می دانند و دست قدرت خدا را آشکار می‌بینند، که با تثبیت این روحیه جهادی و خلوص الهی در منطقه به ظهور نزدیک میشویم. ⏪ بخشی از بیانات استاد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🖼 رهبر انقلاب: افتخار ملی تولید واکسن ایرانی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم. 🔻 خیلی متشکّرم از همه‌ی کسانی که تلاش کردند و دانش و تجربه و کوشش علمی و عملی خودشان را به کار انداختند برای اینکه بتوانند کشور را از این امکان بزرگ و آبروبخش، یعنی واکسن ضدّ کرونا برخوردار کنند. 🗓 ۱۴۰۰/۴/۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔰سی‌وسه‌ سال قبل در چنین روزی 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در روز چهارم تیرماه ۱۳۶۷، زمانی که رئیس‌جمهور ایران بودند، به درخواست دکتر علیرضا مرندی -وزیر بهداشت و درمان وقت- در مراسم افتتاح طرح «بسیج سلامت کودکان» شرکت کردند و پس از سخنرانی در آن مراسم، با خوراندن قطره‌ فلج اطفال به چند کودک، فاز عملیاتی این طرح را افتتاح کردند. 🔅 دقیقا سی‌وسه‌ سال بعد در روز چهارم تیرماه ۱۴۰۰ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دُز اول واکسن کوو ایران برکت را دریافت کردند. 🔹 این واکسن که محصول تلاش محققان و دانشمندان جوان ایرانی است به تازگی مجوز مصرف را با اتکا به دانش بومی دریافت کرد و ایران را به یکی از ۶ کشور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان تبدیل کرد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعه‌ی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، مسئولیّتهای متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. ❓چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شما است. 🗓 بیانات در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه؛ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔆 فرهنگ نجات دهنده... 📢 سخنرانی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در کنگره شهدای گیلان: 🔹 در والفجر ۸ شنیدم فرمانده ای از فرماندهان بچه‌اش در اثر تصادف کشته شده است. او را خواستم، در بحبوحه عملیات والفجر۸ او را خواستم به او گفتم فلانی این جنگ طولانی است، فکر کردم به او نگویم پسرش کشته‌شده است. گفتم این عملیات طولانی است. تو برو جانشین تو بماند. یک خنده‌ای کرد. وقتی پیش من آمد، خیلی شاداب بود. به‌رغم سختی‌های فراوان جنگ، خندید و گفت: می‌دانی چی میگی. به من میگی تو بحبوحه عملیات من بروم. گفتم آره. گفت بخاطر پسرم؟! او امانت بود از پیش خدا به من، تماس گرفتند و گفتم که بچه را دفن کنید، رضایت بدهید و راننده را آزاد کنید. 🔸از این موضوع گذشت، و من در روز پاسدار یکسال قبل از شهادت او در اجتماعی که پاسدارها بودند، گفتند که من پاسدار نمونه رو بنابه توصیه برادری انجام بدهم. بالای سِن آمدم، آنجا شروع کردم به صحبت کردن در بحث پاسدار نمونه او هم آن آخر جمعیت نشسته بود، دستش زیر چانه‌اش بود. این چهره توی چشمان من به یادگار جامانده است. وقتی رسیدم به اسم او و گفتم فلانی، من دیدم، احساس کردم انگار زمین بازشده و او در زمین فرومی‌رود. آن‌قدر گریست، زیر بازوهایش را گرفتند آوردند به سمت من، وقتی این شیء را از دست من گرفت با چشم پر از اشک تو چشم من نگاه کرد و گفت به من ظلم کردی. 🔘 این فرهنگ، این فرهنگ ناجی است. . این فرهنگ است که بقا به یک ملت می‌دهد. این فرهنگ است که این شهیدان را سربلند نگه می‌دارد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/khanetolab_ir
⁉️ چرا قهرمانانه؟ 🔸🔹 (با توجه به بحث این روزهای فضای مجازی، حول میزان مشارکت در انتخابات، خواندن این یادداشت توصیه می‌شود.) 🌱 خیلی ها فکر میکنند بحث درباره نتایج انتخابات ایران، بحث خیلی مهمی نیست. درسته مفتضح نشدیم اما پیروزی آنچنانی هم نداشتیم. 🌱 این فهم البته به وضوح با فهم رهبری از صحنه متفاوت است. «حضور حماسی و شورانگیز»، بروز «نظر رحمت الهی» بر ایران، اینکه «هیچ کس نتوانست بر عزم ملت فائق آید»،این ها یعنی چی؟ برخی البته عادت دارند بخشی از بیانات رهبری را تعارف بدانند. و به آن فکر هم نکنند. 🌱 یادم نمیرود برخی از دوستان به وضوح اعلام میکردند که معنای «بیانیه گام دوم» رهبری که سراسر ابتهاج از پیروزی غیر قابل وصف مردم ایران است، را نمیفهمند. معنای این جمله از وصیتنامه سردار دلها که میگفت امروز «نظام جمهوری اسلامی در اوج و قله است» را نمیفهمند. 🌱 خدا رحمت کند امام را. بعد از پایان جنگ خودش دست به قلم شد و پاسخ آرمانجویان به ظاهر انقلابی مثل منتظری را داد که چرا ما در جنگ پیروز شدیم و شکست نخوردیم. «منشور روحانیت» را ببینید عذرخواهی میکند امام از مردم به خاطر این تحلیلها. قطعا اگر بعضی رفقای ما بودند میگفتند حالا در جنگ اگر شکست هم نخورده باشیم پیروز هم نشده ایم. بیخیالش شوید. اما واقعا نگاه رهبران انقلاب با ما در چه نکاتی تفاوت میکند؟ 3⃣ سه تفاوت مهم: 🔻 اولا نگاه ما انتزاعی است. یعنی صرفا میگوییم خب، چند چند شدیم؟ پایینترین آمار بود یا نبود؟ چند درصد رای؟ اما نگاه آنها واقعی است. حجم رسانه های پر خرج خارجی و جنگ واقعی رسانه ها، حجم خودحقیرپنداری نادانهای انقلابی، حجم بی کفایتی مسوولین، حجم فشار اقتصادی چندین ساله بر گُرده مردم، همه را میبینند و محاسبه میکنند. درختی که خم شده ولی نشکسته، اگر با محاسبه فشار طوفان ملاحظه نشود، خم شده دیده میشود نه مقاوم. 🔻 ثانیا نگاه ما فقط خرد است و نه کلان. اما او یک ملت را میبیند. نه افراد را فقط. لذا اصل و فرع‌هایش متفاوت است. اراده یک ملت و اثرش در دنیا را میبیند. بله در این ملت کسانی بوده اند که رای داده اند. کسانی تبلیغ رای دادن هم کرده اند. کسانی کتک هم خورده اند و رای داده اند. کسانی خواسته اند نظام را تایید کنند اما به مسوولین اعتراض کنند و سفید داده اند. کسانی آمده اند رای بدهند چند ساعت معطل ساختار فشل دولت شده اند و بی خیال شده اند و برگشته اند. کسانی رای نداده اند که نظام را مفتضح کنند برخی تبلیغ هم کرده اند. کسانی سفید رای داده اند که با شورای نگهبان یا فلان نهاد مخالفت کنند. همه و همه هستند، اما کل ملت چه کرد؟ اراده کل چه شد؟ ایران چه کار کرد؟ این مهم است. 🔻 ثالثا نگاه ما عمیق نیست.یعنی چه؟ یعنی ما فعل را میبینیم، فاعل را نمیبینیم. اینکه کیفیت این تصمیم و این پیروزی چه بوده غیر از ظاهر پیروزی است. اگر عمیق نبینیم نمیفهمیم معنای حضور چهل و نه درصدی مردم چیست. واقعا این ها که آمده اند چرا آمدند. چه فکر کردند؟ این فکر چطور در کل جامعه حضور دارد چطور حضور دارد؟ اینها چه امیدی دارند؟ چه اعتقادی دارند؟ این ملت چطور این فهم و نگرش و صبر و امید را در خود جای داده. قهرمانانه بودن و حماسی بودن به این فاعل است. و این عمق نگاه را اگر نداشته باشیم اصلا عیار پیروزی ها را نمیفهمیم. گاهی حتی شکست و پیروزی را هم تشخیص نمیدهیم. ✏️ نوشته: استاد علی مهدیان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
بخشی از پیام حضرت امام خمینی ره در پی ترور نافرجام آیت الله خامنه ای: 📜 خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروهها و اشخاص احمق قرار داده است، و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر نقشه که کشیدند و هر توطئه که چیدند و هر سخنرانی که کردند ملت فداکار را منسجم‌تر و پیوندها را مستحکم‌تر نمود و مصداق «لا زال یُویّدُ هذا الدّین بالرجل الفاجر» تحقق پیدا کرد. 📜 ما در پیشگاه خداوند متعال و ولی بر حق او حضرت بقیه الله -ارواحنا فداه- افتخار می‌کنیم به سربازانی در جبهه و در پشت جبهه که شبها را در محراب عبادت و روزها را در مجاهدت در راه حق تعالی به سر می‌برند. من به شما ، تبریک می‌گویم که در جبهه‌های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده، و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. 🗓 روح الله الموسوی الخمینی‌؛ ۷ تیر ۱۳۶۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ بخشی از واکنش آیت الله خامنه ای به پیام محبت‏ آمیز امام خمینی ره: 📜 هر وقت به یاد این می‏افتم که این حادثه موجب شده امام عظیم الشان ما اظهار لطف کنند و در پیامشان اظهار دلسوزی بکنند و ملت بزرگ و قهرمان ما دست به دعا بردارد و دعا کنند، در خودم احساس شرمندگی می‏کنم. 📜 در راه انجام وظیفه این گونه حوادث، حوادثی نیست که این همه لطف و محبت و بزرگواری را چه از سوی امام، چه از سوی امت این همه اظهار شد ... من بدین وسیله از همین جا عرض سلام و ارادت بی‏پایان خودم را خدمت امام امت می‏کنم و به ایشان عرض می‏کنم که در مقابل حوادث این چنین ما هیچ انتظار نداریم و توقعی نداریم که کمترین رنجشی به خاطر ایشان بنشیند. ما معتقدیم که، سر خُم می به سلامت، شکند اگر سبویی ...» 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
1⃣ 🔸 در دهه شصت نقش در تقابل با جریان بنی صدر و لیبرال ها قابل چشم پوشی نیست. 🔸 هم اندیشه او و هم حرکت و اقدام او چه در قالب حزب و تشکیلات و چه در کمک به نظام سازی اسلامی، فوق العاده بود. او با شهادت خود نیز به این جریان و این رجوع عمومی به خط امام مدد رساند. شهید بهشتی تمایز خط اسلام ناب و اسلام دیگر را در نامه ای که به حضرت امام نوشت به خوبی به دید عموم مردم رساند. حقیقتی که در انتهای دهه شصت جزو پر بسامدترین تأکیدات حضرت امام بود. 📖 [برشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت/ص14] 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
2⃣ ✅ یکی از خصوصیات بارز شهید بهشتی، عادت به کار دسته جمعی و محور کار دسته جمعی قرار گرفتن بود، کاملا به جاست که اینجا شخصیت شهید بهشتی را از این دیدگاه تحلیل کنیم. شاید بتوانم من بگویم که همه ی ویژگی های یک مدیریت دسته جمعی را ایشان داشت؛ نه فقط کار دسته جمعی، بلکه مدیریت دسته جمعی. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
3⃣ ✅ آن کسی می تواند یک مدیر خوب باشد برای کار دسته جمعی که خصلت های کار دسته جمعی هم در او باشد. ⏪ اولا روی خصلت های کار دسته جمعی من بگویم؛ یکی از بارزترین خصلت های کار دسته جمعی این است که آدم بتواند از عقیده ی خودش در مقابل عقیده ی جمع صرف نظر کند؛ یعنی تشخیص جمع را بر تشخیص خودش غلبه بدهد، و آقای بهشتی این جوری بود. ⏪ ایشان با اینکه ی آدمی بود که تقریبا در همه ی مسائلی که مطرح می شد، یک نظری داشت، آدمی که بنشیند، هیج نظر نداشته باشد نبود. یعنی با وجود اینکه آدمِ نظر داری بود و منفعل نبود در مقابل قضایا، خیلی از اوقات می شد که نظر دیگران را وقتی که مثلا تشخیص داده می شد، جمع تشخیص می داد که آن نظر بهتر است، ایشان کاملا قبول می کرد، یک خصوصیت این چنینی داشت. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
4⃣ ✅ یکی از خصوصیات ایشان[شهید بهشتی] که در این زمنیه به او کمک می کرد، ایشان بود. ⏪ آقای بهشتی مردی بود به معنای حقیقی کلمه حلیم. حلم را غالباً نمی توانند معنا کنند. بنده آن معادل فارسی اش را پیدا کردم. آن وقت‌ها می گفتند که، ما مشهدی‌ها می گوییم، فلانی جنبه دار است، با جنبه است؛ مراد، ظرفیت نفسانی است. مراد از این کلمه ی جنبه داری که در مشهد خیلی معمول و رایج است، این است که فلانی ظرفیت نفسانی دارد، ظرفیت روحی دارد، به هر نسیمی برآشفته نمی شود. آقای بهشتی یک همچین آدمی بود، آدمی که از میدان در برود، اصلا نبود. ⏪ حلم آن ظرفیت و جنبه دار بودن، در همه جا اثر خودش را نشان می دهد. 💬 بخشی از کتاب قرارگاه های فرهنگی؛ بیانات رهبر معظم انقلاب 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
5⃣ ✅ شش و هفت درباره جملاتی که این روزها از زبان شهید بهشتی دست به دست میشود. ⚡️ شاید حدود ده دوازده سال پیش بود در جلسه ای که شیخ سخنرانش بود حضور داشتم. موثر و قوی طوری که جماعت مجذوب سخنانش شده بودند. گفت به نظرتان این نامه ها را چه کسی به چه کسی نوشته؟ «فاتق الله واذکر موقف القیامه و اقلع عما اسرفت فیه من الخوض فی دماء المسلمین و خف الله و سطواته و اتق باسه و نکاله و اغمد سیفک عن الناس» یعنی تقوا پیشه کن و از خدا بترس یاد قیامت باش و از غوطه ور شدن در خون مسلمانان بپرهیز. ⚡️ با آن طنین قوی صدایش این جملات را از حفظ میخواند و بعد میپرسید این جملات از کیست ؟ خطاب به کی؟ توی دلمان میگفتیم لابد از یکی از اهل بیت خطاب به دشمنانش است. آنگاه او میگفت اول نامه این است: من امیرالمومنین معاویه بن ابی سفیان الی علی بن ابیطالب از معاویه به علی.... ⚡️ شاید داشت اشاره میکرد به سران وقایع ۸۸ و مخالفتشان با رهبری. او میخواست بگوید گول ظاهر را نخورید و اما جالب است که اشاره اتهامش به رهبری بود. خیلی جالب است. استفاده از داستان ظاهرگرایی مردم و صورت به ظاهر حق معاویه برای ایجاد تردید نسبت به امیر بر حق در این دوران. عجیب نیست! ⚡️ لابد او هم تشخیص داده بود که در آن جمع ظاهرگرایانی هستند که کلمات حق را میبینند و اراده های باطل پشت سرش را نمیفهمند. کسانی که شجاعت تقابل با حاکمان را دارند از سر ایمان اما ظاهرگرایانه. اینها اگر قصه ظاهرگرایی دوران علی ع را هم برایشان بگویی باز میتوانی معاویه را برایشان تطبیق بدهی بر علی این زمان. ظاهر گرایان سیاسی خطرناکند. چون با اعتقاد و احساساتشان خوب بازیچه معاویه ها میشوند در هر زمان. ⚡️ این روزها در سالگرد تیر، جملات را دست به دست میکنند که «چه تاج سرمان باشد چه عمامه نگذاریم استبداد شود و فاصله بیفتد» یا «جامعه ای که فاصله های طبقاتی کذایی دارد، در قرآن هم بپچیدش، لجن است» و امثالهم. جملات درستی است اما اراده شان کیست؟ اراده شان رهبر امروز است و نظام مقدس امروز. هر چند نمیگویند. چون تطبیقش را ظاهرگرایان سیاسی انجام میدهند در ذهن و دلشان. ⚡️ اگر بگوییم «قرار نیست پیامبران عدالت را برقرار کنند» بلکه «بنا است به دست مردم عدالت را برقرار کنند لیقوم الناس بالقسط»، دیگر نمیشنوند. اگر بگوییم «شیبتنی سوره هود» جمله پیامبر است که سوره هود مرا پیر کرد «لمکان هذه الایه» به دلیل این آیه که «فاستقم کما امرت و من تاب معک». یعنی مردم باید استقامت و حرکت در صراط مستقیم آنهم آزادانه داشته باشند و این رهبران را پیر میکند، نمیفهمند. ⚡️ اگر بگویی همین عدالت بدون عقلانیت و معنویت باعث شد که دولت پنهانکار تنبل و فرتوت با شعار تدبیر و امید روی کار بیاید، قبول نمیکنند. حالا این مظلومیت رهبر و نظام مقدس را در وصیت نامه سردار عمار بی مرز بخوانید. ⚡️و این قصه ادامه دارد. @ali_mahdiyan 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f