eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
298 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣ ✅ شکل و هویت یک کار تشکیلاتی 🔻 يك ، يك كار جمعي خصوصيتش اين است كه فرد بايد خودش را در جمع حل كند، گم كند؛ كه اين گم كردن عين باز يافتن به نحو درست است. چيزی كم نمی‌شود از آدم، چيزها افزوده مي شود. 🔻 من مثال مي زنم به اين ليوان آبي كه توي آن يك حبّه قند را شما می‌اندازيد. اين يك حبّه قند يك چيز مشخصی است، به قدر خودش شيرينی دارد، به قدر خودش همه چيزهاي خوبي كه توي قند هست، در اين است. وقتي در ليوان آب انداختی، تمام است، يعني يك دانه از اين ذرّات ريزی كه زير دندان می‌آمد و صدا می‌كرد و خودش را نشان می‌داد كه هان! منم؛ يك دانه از اينها باقي نمي ماند، تمام حل مي شود در آب. در آن جايي كه قبل از آن، يا بعد از آن، ده حبّه قند ديگر هم حل شده. 🔻 اما به نظر شما از اين حبّه قند يك ذرّه اش، يك سر سوزنش از بين رفت؟ هيچ چيز از آن از بين نرفت. اين قند يك ذره كم نشد، بلكه يك خرده به آن زياد شد. زيرا آن مقدار شيريني اي كه در اين قند بود آميخته شد با شيريني هاي ديگري كه در قندهاي ديگر بود و در تمام اجزاي اين آب حل شد، سرايت پيدا كرد، چيزي هم از آن كم نشده، اما آن تشخّص خودش را از دست داده، آن فرديّت خودش را از دست داده؛ يك بايد اين جور باشد. شكل كامل يك تشكيلات درست، اين جوري است كه بايد فرد در جمع حل بشود. اين شكل درست تشكيلات است. 🗓 ۱۳۵۹/۰۳/۰۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💢چهارمين دوره معرفتي-تربیتی-تشكيلاتي ❇️مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب در راستای تربیت رهبران دینی با محوریت منشور روحانيت 🔻برخی از سرفصل ها 🔸اسلام امام خمینی (ره) 🔹کارگاه فقه اقامه 🔸کارگاه تحجرشناسی 🔹الگوهای رهبری اجتماعی 🔸طرح کلان رهبری بعد از انقلاب 🔹جهاد تبیین و هدایت فکری مردم 🔸مشهد، شهرقیام و شهادت(ویژه برنامه حرم مطهر) 🔹رهبری اجتماعی در میدان مبارزه(بازدید از مسجد کرامت) 🔻برخی از اساتيد دوره حجج الاسلام و المسلمین 🔸محسن 🔹مصطفی 🔸سیدعلی 🔹محمد 🔸مهدی 🔹مجتبی و آقایان 🔹دکتر موسی فقیه 🔸دکتر سید مهدی محسنی 🔹دکتر محمدرضا ↙️لینک ثبت نام b2n.ir/asr4 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐 @rebbiion 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
معرفی کتاب "ثلاث رسائل فی الجهاد - الأمان و الصابئه و المهادنه" تألیف آیت‌الله العظمی خامنه‌ای 🔹 در ایام تعطیلات، توفیق حاصل شد بخشی از کتاب «ثلاث رسائل فی الجهاد» از آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) را مطالعه کنم. به نظر می‌رسد مهمترین ویژگی این کتاب، «انضباط فقهی» حاکم بر آن است؛ 1⃣ هم انضباط حاکم بر سیر مباحث که ابتدائاً از دقتهای لغوی، اصطلاحی آغاز کرده، سپس به دسته‌بندی مسائل کلان پرداخته و ذیل هر مسئله‌ای نیز با فحص از ادله قرآنی و سپس روایی، بحث را به پیش برده، و به کلمات فقهاء پرداخته و آنها را نقادی کرده و در انتهاء نظریه مختار را بیان می‌کند. (به همین دلیل، این کتاب میتواند متن آموزشی سالهای اول خارج قرار بگیرد.) 2⃣ و هم انضباطی که در درون بحث جریان دارد، و در مقام نقد آراء و اقوال فقها مشاهده می‌شود. یعنی در موضع نقد و رأی، با احاله به عناوین غیرعلمی و ذوقی و سلیقه‌ای، بحث را به پیش نمی‌برد، بلکه کاملاً فنی و با بیان صناعی به نقد آراء پرداخته، سعی در مقام جمع قرائن برای اثبات نظر خود کرده و از مبانی اصولی نیز در این مسیر بهره می‌گیرد. به عبارتی، مباحث، آکنده از نقد و بررسی اصولی و فنی است. ✍ نویسنده: محمد متقیان تبریزی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 تربیت شهید سلیمانی ها 💠 شهید سلیمانی از قبیله عمارها و ابوذرها و سلمان هاست 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🔸سلسله نشست‌های ؛ بازخوانی هویت و ماموریت نخبه نوآور حوزوی؛ ▫️نشست اول؛ بازخوانی نوآوری‌های اجتماعی شهید آیت‌الله محمدباقر صدر (ره). ▫️با ارائه استاد سید منذر حکیم. دبیر جلسه: دکتر مجتبی رستمی‌کیا. ▫️چهارشنبه 15 تیرماه، ساعت ده صبح. لینک شرکت در جلسه https://ac.ismc.ir/rj5qsmo5tnon/ 🔹ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
4⃣2⃣ "وَما أَرسَلنا في قَريَةٍ مِن نَبِيٍّ إِلّا أَخَذنا أَهلَها بِالبَأساءِ وَالضَّرّاءِ لَعَلَّهُم يَضَّرَّعونَ" (اعراف؛۹۴) ✅ وجود حوادث طبیعی و انسانی برای ایجاد تضرع انسان 🔸 اسلام به ما تعلیم میدهد که این حوادث [اشاره به زلزله‌ی مناطق شمال کشور که موجب داغدار شدن عده‌ی زیادی از مردم شد] چیست. یا بهتر بگوییم، اسلام به ما تعلیم میدهد که با حوادثی از این قبیل، چگونه باید رفتار کرد و چه‌طور باید با آنها روبه‌رو شد. فرق نمیکند، هم حوادث تلخ طبیعی - مثل زلزله، سیل و از این قبیل - و هم حوادث تلخی که به وسیله‌ی انسانها به‌وجود می‌آید - مثل جنگها، قتل‌عام‌ها، کشتارها - حوادث است. 🔸 اسلام، همه‌ی این حوادث را با یک دید نگاه میکند. «و ما ارسلنا فی قریة من نبىّ الّا اخذنا اهلها بالباساء والضّرّاء» ما همه‌ی کسانی را که به رسالت الهی مخاطب شدند و بار مسؤولیت بر دوششان قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه می‌کنیم. - هم با حوادثی از قبیل جنگ -حوادثی که به دست انسانها به‌وجود می‌آید- - و هم با حوادث طبیعی، مثل گرسنگیها، مرگ و میرها و از این قبیل مواجه میکنیم. 🔸 چرا؟ «لعلّهم یضّرّعون». این حوادث، باید انسان را به خدا نزدیک و آشنا کند و دل او را به خدا متوجه نماید. در آیه‌ی سوره‌ی انعام هم همین‌طور خداوند متعال خطاب به نبی‌اکرم میفرماید که قبل از تو، همه‌ی این امتها و جمعیتهایی که دین بر آنها نازل شد و مسؤولیت بر دوش آنها قرار گرفت، با این‌گونه حوادث مواجه شدند. 🗓 سخنرانی در دیدار با خانواده‌های شهدای هفتم تیر و مکه‌ی مکرمه؛ ۱۳۶۹/۰۴/۰۶ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
آقا 7⃣2⃣ ✅ عاقبت نیک در سایه تقوا ▫️ خیلی از کارهایی که ما می‌کنیم و لغزشهایی که از ما سر می‌زند، بر اثر عدم مراقبت است. خیلی از گناهان را ما با قصد قبلی انجام نمی‌دهیم؛ از خود غفلت می‌کنیم، زبان ما به غیبت و تهمت و شایعه‌پراکنی و دروغ آلوده می‌شود؛ دست ما و چشم ما هم همین‌طور. ▫️ بنابراین است که ما را در بلا می‌اندازد. اگر مراقب چشم و زبان و دست و امضاء و قضاوت و نوشتن و حرف زدنمان باشیم، بسیاری از خطاها و گناهان بزرگ و کوچک از ما سر نمی‌زند. اگر مراقب دلِ خود باشیم، دچار حسد، بدخواهی، بددلی، کینه، بخل، ترس‌های بی‌مورد، طمع به مال و منال دنیا و طمع به ناموس و مال دیگران در دل ما رسوخ نمی‌کند. ▫️ این مراقبت در انسان، است. عاقبت نیک، در سایه‌ی این مراقبت به دست می‌آید؛ اگر این مراقبت در انسانی باشد، امکان از او بسیار کم می‌شود. یک انسان هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ یک انسان و یک ملت هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد؛ حق‌جویی و حق‌پویی هم از همین مراقبت سرچشمه می‌گیرد. این مراقبت و این تقوا مادر همه‌ی نیکی‌هاست؛ ▫️ هم به خاطر این مراقبت ایجاد می‌شود؛ پیشرفت دنیا و آخرت هم ناشی از همین مراقبت است. وقتی مراقبت کنیم، فکر ما هم بیکار نمی‌ماند؛ دل ما هم به راه کج نمی‌رود؛ جوارح و اعضای ما هم خطا و لغزش پیدا نمی‌کند یا کم پیدا می‌کند. دنیا و آخرت زیر سایه‌ی تقواست؛ این درس است. امروز ما به این درس نیاز داریم؛ نه فقط امروز، بلکه همیشه نیازمندیم؛ اما این مقطع زمانی برای ما مهم است. 🗓 بیانات در خطبه‌های نمازجمعه‌؛ ۱۳۸۴/۰۵/۲۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
☑️ مکتب امام باقر (ع) 🏴 (علیه السلام) یک شخص نیست، بلكه یک جریان، یک و یک تفکر است. امام باقر (علیه السلام) یعنی امام و رهبر شیعه، و زنده نگاه داشتن نام آن حضرت یعنی ترویج و تبلیغ و زنده داشتن مکتب تشيع. 🗓 ؛ کتاب پیام مولا از بستر شهادت، صفحه ۲۲۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 پایه‌ریزی فرهنگ تشیّع در مکتب امام باقر و امام صادق «سلام‌ الله‌ علیهما» 🎙حضرت آيةالله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لینک مجموعه محتوای مرتبط با روز عرفه را در لیست زیر مشاهده و استفاده نمایید. 1⃣ دعای عرفه، مثل زبور اهل‌بیت ع 2⃣ دعای عرفه، موقعیت اعتراف به گناه 3⃣ فرازی از دعای عرفه، 4⃣ گریه کشیش‌ها و اسقف‌ها از مضامین دعای عرفه 5⃣ ساعات با ارزش روز عرفه 👆 جهت مشاهده هر کدام، روی عنوان کلیک نمایید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
انتظار یعنی عدم یأس ملت‌ها نسبت به گشایش در کارها 🔰 یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است. یک انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است؛ یعنی این‌که بشریت اگر می‌بیند که طواغیت عالم ترک‌تازی می‌کنند و چپاولگری می‌کنند و افسارگسیخته به حق انسانها تعدی می‌کنند، نباید خیال کند که سرنوشت دنیا همین است؛ نباید تصور کند که بالاخره چاره‌یی نیست و بایستی به همین وضعیت تن داد؛ نه، بداند که این وضعیت یک وضعیت گذراست «للباطل جولة». 🔰 و آن چیزی که متعلق به این عالم و طبیعت این عالم است، عبارت است از استقرار ؛ و او خواهد آمد. 🔰 انتظار فرج و گشایش، در نهایت دورانی که ما در آن قرار داریم و بشریت دچار ستم‌ها و آزارهاست، یک مصداق از انتظار فرج است، لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است. 🔰 ، یعنی این؛ فرج، یعنی . مسلمان با درسِ انتظار، فرج می‌آموزد و تعلیم می‌گیرد که هیچ در زندگی بشر وجود ندارد که نشود آن را باز کرد و لازم باشد که انسان ناامید دست روی دست بگذارد و بنشیند و بگوید دیگر کاری نمی‌شود کرد؛ نه، وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است. 🔰 این، درس امید به همه‌ی انسانهاست؛ این، درس انتظار واقعی به همه‌ی انسانهاست؛ لذا انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند؛ معلوم می‌شود ، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. 🗓 ‌‌بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم؛ ۱۳۸۴/۰۶/۲۹ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f