eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 پای منبر استاد سید علی حسینی خامنه ای 📻 📢 سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن 📢 💠 جلسۀ پنجم: ایمان و پایبندی به تعهدات 🗓 دوشنبه ۱ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۶ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 سحرهای ماه مبارک رمضان با یاد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز 🌙 🌕 خوب زندگی کرد 🌕 🌒 این مصیبت برای من سخت تر است... 💠 مجاهدتهای متکی به مجاهدتهای است... 📿 به مجاهدتهای درونی تکیه کنید... 🍀 با یاد خدا دلتان را آرامش دهید... 📿صلوات📿 ✅✅ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 پای منبر استاد سید علی حسینی خامنه ای 📻 📢 سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن 📢 💠 جلسۀ ششم: نویدها (١) 🗓 سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ۷ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 سحرهای ماه مبارک رمضان با یاد شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز 🌙 🌕 سردار آسمانی 🌕 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
📸 📚 بزرگ ترین ضامن اجرایی حرکت در یک جامعهٔ مسلم...📚 (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 📒📒 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 روش مداوای احساس ضعف پیامبر (صلی اللّه علیه و آله) 💠 🔹 روزی پیامبر وارد خانه فاطمه شد فرمود ((انی اجد فی بدنی ضعفا)). در بدنم ضعف میابم. فاطمه (سلام الله علیها) فرمود ((اعوذ بالله من الضعف)) من به خدا پناه میبرم از ضعف. به این بخش از قصه فکر کردید؟ 🔸 در روایت از امام صادق(علیه السّلام) میخوانیم که خلقت جسم ولی خدا و روح مومنین از یک سنخ است و از علیین است.(کافی ج۱ ص۳۸۹). پس ضعف در جسم ولی خدا تناسب دارد با ضعف در روح امت او. 🔘 حضرت امام(ره) میفرمایند: کل امت مانند پیکره ولی خدا هستند و استغفارهای او استغفار از گناه های امت است. وقتی امت رشد روحی اش کم است یا ضعف دارد، خلل در حرکت و پیشرفت کار ولی خدا در دنیا رخ میدهد. ☑️ اما پیامبر خدا این ضعف را چگونه جبران کرد؟ با قدرت . همه را تحت یک پوشش واحد جمع کرد. هر کس شمیم او را شنید ((انی اشم رائحه طیبه)) به این حلقه متصل شد. این طور شد که جبرئیل که شدید القوی است هم نازل شد. و ضعف ولی خدا جبران شد. ◽️آنگاه این صحنه چنان گسترش پیدا کرد که اگر شیعیان در محافل خود آن را متذکر شوند یعنی به قول و به عمل آنگاه ((اذا والله فزنا و سعدنا و فاز شیعتنا و رب الکعبه)). جمله ای که امیرالمؤمنین(علیه السّلام) درباره خود در لحظه آخر حیاتش میگوید که فزت و رب الکعبه اینجا درباره کل شیعه به کار میبرد ((اذا و اللّه... فاز شیعتنا و رب الکعبه)) ◀️ این اتصال ذیل باعث میشود تمام رنجهای مؤمنین مداوا شود. چه باید کرد؟ ارتباط روحی و معنوی منسجم تر و البته ارتباط جدی تر با هم حول ولی خدا. این هویت کسا است. 🌱اگر بنا است شعار به سرانجام برسد، باید کسانی که شمیم اندیشه ولی خدا را استشمام میکنند اتصال فکری و عملی خود را حول او جدی تر کنند. نیمه شعبان رهبری توضیح دادند که اسلام ناب نبوی و مکتب نبوی همان مکتب امام خمینی(ره) است. 🌕 هر کس علاقه ای در جان خود به امام و اندیشه او دارد باید به این متصل شود و وارد یک تر شود. ما در صحنه و ضعیفیم و از اینجا ضربه میخوریم این ضعف نیز با اتصال به امام و رهبری و رابطه منسجم تر خودمان با یکدیگر مداوا شدنی است. ✏️ حجت الاسلام مهدیان 📲 لینک طرح کسا 🔰🔰 http://www.khanetolab.ir/kasa-form/ 📡📡 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 پای منبر استاد سید علی حسینی خامنه ای 📻 📢 سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن 📢 💠 جلسۀ هفتم: نویدها (٢) 🗓 چهارشنبه ٣ مهر ۱۳۵۳ شمسی، ٨ رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🌐🌐 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
💠 در میان فلاسفه معروف اسلامی، تنها فردی است كه دیدگاه فلسفی او به مسائل و و حتی تسری می‌یابد و باید این استاد مطهری به طور صحیح معرفی شود. 🎙 ۱۳۸۵/۰۲/۱۰ 📖📖 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🖋 حواشی ✒️ ✏️ یادداشت کتاب ((طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن)) 6⃣ 📝 ____________________________ 🗓 هفته پنجم: 📕 بخش توحید: درس (١٠) و (١١) -------------------------------------------- 💠 اولین در اندیشه استاد خامنه ای در این دو درس بحث می شود. ❇️ توحید که در دو درس قبلی جایگاهش در جهان بینی و ایدئولوژی اسلام روشن شد، حال بناست که در سازمان بخشی اجتماعی نقش آفرین باشد و بازتعریف شود. ◀️ اولین توصیف توحید در جامعه، توحید در و فرمان برداری است. اینکه بناست در جامعه، اراده و خواست چه کسی اجرایی شود. چه قوانینی به عنوان قانون اساسی یک جامعه پذیرفته شود. چه کسی حاکم باشد و حق حاکمیت از آن کیست؟ در نقطه مقابل اراده و خواست چه کسانی را نباید پذیرفت؟ مقابل چه قوانینی باید ایستاد؟ چه کسانی حق حاکمیت ندارند؟ اولین بند قطعنامه توحید در ساخت یک جامعه توحیدی این است که اطاعت بی چون و چرا یعنی عبودیت از آن خداست. اولین مساله در توحید اجتماعی این است که از چه کسی می خواهید تبعیت کنید؟ اراده تان را تحت اراده چه کسی تعریف می کنید؟ 🌀 البته در این دو درس بیشتر تمرکز بر روی جنبه سلبی توحید شده است و عبودیت و اطاعت غیر خدا نفی می شود. 🔴 عدم اطاعت از که در ادبیات طرح کلی، نامیده می شوند، اولین اصل از اصول اجتماعی توحید است. این عدم تبعیت از دشمنان جبهه حق که در لسان قرآن نامیده می شود، در منظومه فکری رهبری ذیل توحید و به عنوان بسط اجتماعی توحید تعریف می شود. 🔘 بر این اساس، مبارزه با طاغوتهای اجتماعی که مصداق امروزین آن شبکه استکباری آمریکایی و صهیونیستی است، کاملا رنگ و بوی توحید و بندگی خدا می گیرد و به عنوان یک معنا می شود. ☑️ در اندیشه رهبری، یک راهبرد سیاسی صرف نیست، اصالت و رنگ و بوی بندگی و توحید دارد. _________________ 📌 پی نوشت: در مورد تفسیر آیه فَلا تُطِعِ الْكافِرينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً كَبيراً دو نظر راجع به ضمیر در «به» وجود دارد خود ایشان این دو احتمال را این طور مطرح کرده اند: در تفاسیر گفته‌اند مراد از این ضمیر «بِه‌»، قرآن است، با اینکه حالا کلمه‌ی قرآن در عبارت نیامده است که ضمیر به آن برگردد لکن، هم مرحوم طبرسی در «مجمع‌البیان» [گفته است‌]، هم مرحوم علّامه‌ی طباطبائی؛ مرحوم علاّمه‌ی طباطبائی میگویند سیاق کلام نشان میدهد که مراد از «بِه‌» یعنی «بالقرآن»؛ اما یک وجه اوضحی در اینجا وجود دارد که «فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌»، یعنی «بعدم الاطاعة»؛ عدم‌الاطاعة یعنی آن مصدری که فعل از آن انشقاق پیدا [میکند] و مستتر در آن فعل است؛ فَلا تُطِعِ الکٰفِرینَ وَ جٰهِدهُم بِه‌، یعنی به این عدم‌الاطاعة، جِهادًا کَبیرًا؛ پس عدم‌الاطاعة شد جهاد کبیر؛ این معنا اقرب به ذهن است. (۹۵/۳/۶) (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 📝📝 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f