eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
3⃣ 🔸 یک کار (ع) این است که را که در ماجرای عاشورا و واقعه‌ی حره و واقعه مختار تقریباً زمینه‌هایش متلاشی شده است را نوسازی و بازسازی کند. 🗓 انسان ۲۵۰ ساله 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسينيه مجازی 2⃣1⃣ ✅ ویژه شهادت امام سجاد (علیه السلام) - بخش اول ☑️ اگر عاشورا اتفاق نمی‌افتاد، حقیقت نابود می‌شد! 💠 کاری از واحد رسانه خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسینیه مجازی 3⃣1⃣ ✅ ویژه شهادت امام سجاد (علیه السلام) - بخش دوم 🔹 علت انتخاب قالب دعا برای بیان مقصود توسط امام سجاد (ع)؟ 🔹 صحیفه سجادیه، سومین افتخار شیعه بعد از قرآن و نهج‌البلاغه 🔹 تأسیس مکتب دعا 🔹 سه رکن حقیقت دعا 💠 کاری از واحد رسانه خانه طلاب جوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
5⃣ 🔹 آنچه از ملاحظه‌ی استعمالات گوناگون، چه در شرع، چه در لغت و چه در عرف به نظر ما رسیده این که به دو معنا استعمال می‌شود که یکی از دو معنا داخل در آن معنای دیگر است. 🔹 پس لفظ غناء مشترک لفظی نیست، بلکه غناء تارةً در معنای عام بکار می‌رود و تارةً استعمال می شود در بخش و حصّه‌ای از همان معنای عام. 🔹 آن معنای عامّ غناء عبارت است از مطلق ؛ مطلق آنچه به شکل آواز اداء می شود، که ارکان آن عبارت است از کشیدن صدا همراه با برخی از زیر و بم‌ها و فراز و فرودهایی که در صدا هست، که به آن ترجیع می‌گویند. 🔹 معنای خاصّ غناء عبارت است از آوازی که با یک زیر و بمی، با یک قواعد و قوانینی، با یک شکل و اسلوب خاصّی خوانده می شود؛ که ما اگر بخواهیم معادل فارسی برایش بیان کینم، خوانندگی است. مُغَنّی یعنی خواننده. 🗓
جلسه ۲۷۸ درس خارج فقه رهبر انقلاب
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✏️ بخش‌هایی از نامه تاریخی به مرحوم علامه محمدرضا حکیمی ▪️جناب مستطاب ثقةالاسلام آقای - دامت افاضاته ▫️ ... اینجانب روزهای آخر عمر را می گذرانم، و مع‌الأسف نتوانستم خدمتی به اسلام عزیز و مسلمین بنمایم! ▫️ ملتهایی که با جمعیت بسیار انبوه و اراضی بسیار وسیع و ذخایر بسیار گرانبها و سوابق بسیار درخشان و فرهنگ و قوانین آسمانی در تحت اسارت استعمار با گرسنگی و برهنگی و فقر و فلاکت و عقب ماندگی دست به گریبان و در انتظار مرگ نشسته اند، [و] دولتها که به دست تشکیل می شوند، جز در خدمت آنها نمی‌توانند باشند. ▫️ اختلافات موجوده در بین سران دُوَل اسلامی -که میراث ملوک الطوایفی و عصر توحش است و با دست اجانب برای عقب نگاه داشتن ملتها ایجاد شده است- مجال تفکر در مصالح را از آنها سلب نموده است. ▫️ روح یأس و ناامیدی که به دست استعمار در ملت‌ها حتی در رهبران اسلامی دمیده شده است آنها را از فکر در چاره جویی بازداشته است. ▫️ امید است طبقه که به سردی‌ها و سستی‌های ایام پیری نرسیده‌اند با هر وسیله‌ای که بتوانند ملت‌ها را بیدار کنند؛ با شعر، نثر، خطابه، کتاب و آنچه موجب آگاهی جامعه است؛ حتی در اجتماعات خصوصی از این وظیفه ! ▫️ باشد که مردی یا و غیرتمند پیدا شوند و به این اوضاع نکبت بار خاتمه دهند. ▫️ باید جوان‌های تحصیل کرده از این خود را نبازند، و سرگرم بساط عیش و نوشی که به دستور استعمار برای آنها و عقب نگه داشتن آنها فراهم شده است نگردند. ▫️ باید اشخاص بیدار، تولید مثل کنند و هر چه بیشتر همفکر و هم‌قدم پیدا کنند و صفوف خود را فشرده کنند، و در ناملایماتْ پایدار و جدی و باشند و از و ، که دستوری است الهی، غفلت نکنند. ▫️ از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین را خواهانم. 🗓
صحیفه امام؛ ج ۲، صص۲۵۳
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
نفس المهموم 🔸 شما اگر بدانید جریان و عظمت اشک برای آنها چیست ثواب بیشتری می ‌برید. 🔸 در ماه مبارک که آدم «ضیف الله» است مهمان خدا است و عزیزترین ماه سال است، آنجا در روایاتِ «روزه» آمده است که «أَنْفَاسُكُمْ فِیهِ تَسْبِیحٌ وَ نَوْمُكُمْ فِیهِ عِبَادَةٌ‏»؛ نَفَسی که می ‌کشید عبادت است تسبیح است مثل اینکه دارید می‌ گویید «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ» 🔸 در جریان سیدالشهدا این را آورد در حدّ ضیافت خدا در حدّ مهمانی خدا فرمود: «نَفَسُ الْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِیح»، آدم اگر بگوید «سبحان الله» ذکر است، اگر در ماه مبارک رمضان که روزه دارد نَفَس می ‌کشد مثل اینکه بگوید «سبحان الله»، اگر در عزای پسر پیغمبر آهی بکشد، یک آه! فرمود: «نَفَسُ الْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا» این مثل «سبحان الله» است، حیف است که ما این را کم بگیریم! 🔸 بله گریه می ‌کنیم اما بدانیم برای چه کسی گریه می‌کنیم برای چه گریه می کنیم، خیلی است این! ... 🗓
بخشی از جلسه ۴۸۶ خارج فقه 
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐eitaa: http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🌐Telegram: https://t.me/khanetolab 🌐instagram: https://instagram.com/khanetolab_ir?utm_medium=copy_link
دو عامل گمراهی جامعه: فراموشی خدا و دنیا طلبی 🔻 به نظر من این ، از درس‌ها و پیام‌های دیگر عاشورا برای ما امروز فوری‌تر است. ❓ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‌بن‌علی (ع)، آقازاده‌ی اول دنیای اسلام و پسر خلیفه‌ی مسلمین، پسر علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)، در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت می‌نشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد!؟ ❗️از همان شهر آدم‌هایی به کربلا آمدند، او و اصحاب او را با لب تشنه به شهادت رسانند و حرم امیرالمؤمنین را به اسارت گرفتند!  🔻 حرف در این زمینه، زیاد است. من یک آیه از را در پاسخ به این سؤال مطرح می‌کنم. قرآن جواب ما را داده است. قرآن، آن درد را به مسلمین معرفی می‌کند. ⏪ آن آیه این است که می‌فرماید: «فَخَلَفَ مِن بَعدهِم خَلفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاة وَاتَّبَعُوا الشَّهَوات فَسوفَ يَلقَوْن غَيًّا». 🔻 دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: 1⃣ یکی دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن و توجه و ذکر و دعا و توسل و طلب از خدای متعال و توکل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتن. 2⃣ دوم «وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ»؛ دنبال شهوترانیها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: . به فکر جمع‌آوری ثروت، جمع‌آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. 🔻 این، درد و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم. اگر در جامعه اسلامی، آن حالت آرمانخواهی از بین برود یا ضعیف شود؛ هر کس به فکر این باشد که کلاهَش را از معرکه در ببرد و از دیگران در دنیا عقب نیفتد؛ این‌که «دیگری جمع کرده است، ما هم برویم جمع کنیم و خلاصه خود و مصالح خود را بر مصالح جامعه ترجیح دهیم»، معلوم است که به این درد دچار خواهیم شد. 🗓 ۱۳۷۱/۰۴/۲۲  🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
مأموریت طلاب انقلابی ▫️ مأموریت اصلی ، اخذ اندیشه از کانون یعنی حضرت و و رساندن آن مانند زنبورهای عسل(به تعبیر رهبری) به مردم است. 🗓
برشی از کتاب طرح کلی اندیشه مقاومت
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
6⃣ "وَإِن يُريدوا أَن يَخدَعوكَ فَإِنَّ حَسبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذي أَيَّدَكَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنينَ" (انفال؛ ۶۲) 🔸 در ايران، چند خصوصيت مهم وجود داشت كه همه منطبق بر بود: 1️⃣ نخست؛ هدف‌گيرى سياسى؛ يعنى اراده‌ى قاطع بر خدا و اينكه قدرت از دست شيطان‌هاى ظالم و فاسد گرفته شود و حاكميت و قدرت سياسى جامعه بر اساس ارزش‌هاى اسلامى شكل گيرد. 2️⃣ دوم؛ آنكه براى تحقق اين هدف، از و آگاه و دردمند و فداكار و نه از احزاب و گروه‌ها و سازمان‌هاى سياسى نيروى انسانىِ لازم گرفته شد و رهبر حكيم، نصرت را پس از توكل به خدا، از نيروى لا يزال جستجو كرد و در سايه‌ى مجاهدت پانزده‌ ساله، جنود رحمان را از بندگان خدا به وجود آورد و در راه خدا به حركت درآورد: «هُوَ الَّذِي أَيَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِينَ‌». 🗓 ۱۳۶۹/۰۳/۱۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐eitaa: http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🌐Telegram: https://t.me/khanetolab 🌐instagram: https://instagram.com/khanetolab_ir?utm_medium=copy_link
علما 7️⃣ ✅ به خودت وعده نده 🔸 رسول اکرم ص فرمود: «إذا أصبَحتَ فلا تُحَدِّثْ نَفسَكَ بِالمَساءِ ، و إذا أمسَيتَ فلا تُحَدِّثْ نفسَكَ بِالصَّباحِ» [مکارم الاخلاق] 🔹 هنگامی که شب را به روز آوردی، به خود وعده ندهی تا شب زنده خواهی ماند! و شب به خود وعده ندهی تا صبح زنده می مانی! 🔸 هیچ گاه در دنیا این گونه نباشد که به خود وعده «بودن» بدهی. همیشه در گوش دلت بگو: رفتنی هستی! زیرا «رفتن» نه جوان سرش می شود نه پیر، نه سالم سرش می شود نه مریض، ملاکی ندارد؛ لذا به این معنا که ما گفتیم، از رذایل قوه‌ی عاقله محسوب می شود. زیرا اگر انسان عاقل باشد با دیدن این وضع، چنین وعده‌ای به خود نمی‌دهد. هر عاقلی این است. اینکه ما به خود وعده‌ی «ماندن» می دهیم، به خاطر جهل ما است. 🗓
کتاب رسائل بندگی، 
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
6⃣ 🔸 خلقت ما در این دنیا، برای تولید است و این ارزش افزوده، نوع حیات ما را در آخرت تعیین می کند. 🔸 ما به اشتباه مدام دنبال حل مشکلات زندگی نیوی خود هستیم، در حالیکه اختیار ما برای انتخاب چگونگی حیاتمان در آخرت است و بسیاری از مشکلات دنیایی ما اصلا حل نمی شود. 🔸 و اصیل، در آخرت است چرا که حیات در این دنیا همراه با ممات است، نیمی از آن را در خواب میگذرانیم، گاهی حال انجام کارها را داریم و گاهی بی حوصله ایم؛ ولی در حیات اخروی همیشه سرحال هستیم و انرژی داریم. فلسفه حیات و خلقت انسان، تولید ارزش افزوده برای است. 🗓
سلسله جلسات تنها مسیر - 
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f