eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
نظر حجت‌الاسلام والمسلمین درباره (منظومه فکری مقام معظم رهبری) 🔻 حوزه‌ی علمیه کانون پرورش عالمان ربّانی اسلام است و طلبه به این پایگاه الهی با شکوه آمده تا با دین خدا آشنا و در نهایت شود "لیتفقّهوا فی الدّین". 🔻 آثار علمی ، به منزله‌ی نقشه کلانی است که کار شناخت و اشراف بر اهم موضوعات آن را برای طلبه آسان و راه عالِم شدن را کوتاه می کند... ❓چه فرصتی از برتر و چه نعمتی از این گواراتر؟ ⏪ ثبت‌نام : 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🌐eitaa: http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f 🌐Telegram: https://t.me/khanetolab
3⃣ "ناظر به دوره مکتب امام از بیانات رهبر انقلاب" 🔸 سیاستمدارانى که دائماً دم از جدایى دین و سیاست می‌زنند و کسانى از مدّعیان دین‌دارى که به کمک آنان شتافته همین سخن را تکرار می‌کنند، آیا هرگز در آیات قرآن و تاریخ اسلام و احکام شریعت اندیشیده‌اند؟ آیا فکر کرده‌اند که اگر دین جدا از سیاست است، پس چرا قرآن همه‌ی امور سیاسى را ‌-یعنى حکومت را، قانون را، صف‌بندی‌هاى زندگى را، جنگ و صلح را، تعیین دوست و دشمن را، و دیگر مظاهر سیاست را، همه‌وهمه را- به خدا و دین خدا و اولیاى خدا مرتبط میکند؟ 🔸 آیا در آیه‌ی «یًّـاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا لا تَتَّ‌ـخِذوا عَ‌ـدُوّی وَ عَدُوَّکُم اَولِیاّْء» و آیه‌ی «وَ لاتُطیعوا اَمرَ المُسرِفین؛ اَلَّذینَ یُفسِدونَ فِى الاَرضِ وَ لایُصلِحون» یا آیات معرّفى حزب‌ا‌لله‌ و حزب‌الشّیطان، یا آیات ولایت‌ا‌لله‌، یا آیات حکم به غیر ما انزل ا‌لله‌، اندیشیده و در آن تأمّل کرده‌اند؟ 🔸 آیا اعمال و رفتار سیاسى و اجتماعى انسان‌ها که بیشترین بخش زندگى آنها است، بدون جزا است؟ 🗓 پیام به حجاج بیت‌ا‌لله‌الحرام ۱۳۶۸/۰۴/۱۴ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8⃣ ✅ نهی از دوستی با دشمنان 🔸 «بسم الله الرحمن الرحيم. يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا»؛ اى كسانى كه ايمان آورديد به اسلام و به اين آيين و به اين حركت! خطاب به شما است. 🔸 «لاٰ تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَ عَدُوَّكُمْ أَوْلِيٰاءَ‌»؛ مگيريد من و دشمن خودتان را ولىّ خود. بارها گفته‌ايم كه «ولى» به معناى دوست، به معناى هم‌پيمان و به معانى ديگرى است كه اينجا، به قرينه‌اى كه بعد ذكر مي‌شود، دوستِ داراى رابطه‌ى دوستانه معنا مي‌دهد، نه دوستى كه شما آن را واقعاً دوست مي‌داريد و محبّتى به او داريد. اينجا «ولى» به آن معنا نيست؛ چون مورد خاصّش كه حاطب‌بن ابى‌بلتعه باشد، با آن كفّار قريشى كه براى آنها نامه مي‌نوشت، دوستىِ به معناى عطوفت شخصى نداشت بلكه رابطه‌ى دوستانه با آنها برقرار كرده بود، پيوند دوستى با آنها ايجاد كرده بود. 🔸 پس ميفرمايد كه دشمن من و دشمن خودتان را دوستانى مگيريد كه با آنها رابطه‌ى دوستانه برقرار كرده باشيد كه «تُلْقُونَ إِلَيْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ‌»؛ مودّت و دوستى خودتان را به آنها بدهيد، در اختيار آنها بگذاريد و آنها را به‌وسيله‌ى دوستى خودتان كمك كنيد؛ اين‌جور نباشد؛ چرا؟ دو دليل در ادامه آیه ذكر ميكند. 🗓 تفسیر آیه یک سوره ممتحنه 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انقلاب یک منظومه‌ی فکری نویی را عرضه کرد.(منظومه‌ فکری مقام معظم رهبری) ⏪ ثبت‌نام در سیر مطالعاتی صراط ( و ) از طرق زیر: 1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 جلسه ششمنقش حوزه و طلبگی ❓مشکل و ❓قابل تصور نیست، طلبه ای بگوید من انقلابی‌ام اما درس خوان نباشد! ❓اولین خروجی مورد انتظار حوزه، تربیت انسان جامع ❓، ، سه ضلع جامعیت 🎙 استاد مهدیان 🔺 عزیزانی که اين جلسات را گوش داده و هر جلسه را کنند، در پایان دوره هدایایی از طرف خانه طلاب به همراه مدرک پایان دوره تقدیم آنان می‌گردد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ارائه پایان‌نامه استاد علی مهدیان، یکی از اعضاء خانه طلاب جوان 📚 موضوع: مصیر عصر توحید - تأملی در منظومه و زمانه اندیشه -امام_خمینی ره ◀️ استاد راهنما: استاد ◀️ استاد مشاور: استاد 🔸 بحث با پرسش فلسفۀ تاریخی شروع می شود. 🔸 این پایان‌نامه تلاش می کند بر اساس پاسخی که به مسألۀ فلسفۀ تاریخ می‌دهد ساختار را در لایه های مختلف تبیین کند و نسبت لایه‌ها را با هم نشان دهد، و انسجام واره از مکتب حضرت امام در ساحت‌های مختلف داشته باشد. و در موقف تاریخی اکنون قابل تبیین باشد. 🔸 چهارلایه مکتب امام عبارتند از: 1⃣ اندیشه‌های بنیادین (عرفان نظری) 2⃣ سطح سلوکی(جایگاه در تاریخ دانش و رابطه با لایۀ بنیادین) 3⃣ سطح فقهی (جایگاه در تاریخ دانش و رابطه با دو لایۀ قبل) 4⃣ کاربست دانش یا عملیات و معماری سطوح دانش قبل یا مکتب سیاسی ⏪ لینک خرید کتاب: 🌐 https://b2n.ir/r61126 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
9⃣ 🔹 در پاسخ به اشکالات نسبت به عدم اعتبار روایت (مذکور در ابتدای کتاب مکاسب) 🔸 امّا اشکال اوّل که مسألۀ غموض بود، این اشکال دو جواب دارد: 1⃣ اوّلاً ما تصحیف و تحریف در روایت را نفی نمی‌کنیم و وجود تصحیف یا تحریف در یک روایت، موجب اجمال در آن قسمتی که تصحیف یا تحریف صورت گرفته، می‌شود، امّا روایت را از اعتبار نمی‌اندازد. 2⃣ ثانیاً: غموض ادّعا شده، ناشی از تغییر در ادبیّات محاوره از زمان صدور روایت تا زمان ما است، و در خیلی از روایات این معنا مشاهده می‌شود؛ فلذا این مورد به عنوان اشکال بر متن روایت، مورد قبول نیست. 🔸 اشکال دوّم که فرمودند: بعضی از فقرات حدیث، مُفتَی به نیست، اگر چنین چیزی هم وجود داشته باشد -کما اینکه در روایت، فقراتی داریم- این، موجب می‌شود که در همان فقره، تردید پیدا کنیم و در عمل به آن جزم‌مان را از دست بدهیم، و این موضوع، باعث نفی همۀ روایت نمی‌شود و در حقیقت حجیّت روایت در ماعدای این بخش، به حال خودش باقیست. 🔸 اشکال بعدی این بود که گفته شد: روایت، به صورت فصل‌بندی و باب‌بندی آمده و لحن کلام ائمّه(ع) این‌گونه نیست! ⏪ در جواب می‌گوییم: در کلام امام(ع) این‌گونه تقسیم‌بندی وجود دارد و فرق نمی‌کند در باب احکام باشد یا در غیر باب احکام. در روایات غیر باب احکام، در کتاب کافی در باب جنود عقل و جهل، تقسیم‌بندی دقیق و مفصّلی از جانب امام(ع) بیان شده است، در روایات احکام، کتاب قضایا (ع) که نوشتۀ است، این‌گونه تقسیم‌بندی دارد، یا در روایاتی که در باب قصاص و دیات وجود دارد. 🗓
درس خارج فقه مکاسب جلسه ۱۴
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
⚠️ توجه توجه 🔻🔻 ✅ از واجد شرایط زیر، جهت همکاری با مجموعه خانه طلاب جوان دعوت به عمل می آید: 1️⃣حضور حداقل سه ساعت در خانه طلاب جوان 2️⃣ ساکن قم 3️⃣ ترجیحا دارای سابقۀ کار تشکیلاتی 4️⃣ زمینۀ همکاری: ارتباط با گروه های جهادی طلبگی 🎁 مزایا: ♦️ دریافت حقوق ماهیانه ♦️ بهره مندی از امکانات موسسه خانه طلاب جوان ♦️ امکان انتخاب موسسه خانه طلاب جوان به عنوان مرکز هدایت علمی تربیتی در سایت نجاح ⏪ برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @Ba_emam پیام بدهید. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f