خانه طلاب جوان
♦️سلسله نشست های #میز_عینیت 1⃣ نشست اول 🌀 تئوریهای مدیریت دولتی 🌀 🎤 با حضور: آقای امیر #میانبند
✅ توضیحی پیرامون "سلسله نشست های #میز_عینیت "
🔸 مراد ما از #مکتب_امام، -منظومه_فکری_مقاممعظمرهبری و.... این است که تلاش شود در یک ملاحظه #جامع از #مبانی تا #روبناییترین لایه اندیشه حرکت کنیم.
🔸 بر این اساس در #واحد_علمی_خانه_طلاب جوان، بخشها و میزهای متنوعی شکل گرفته است.
▫️ میز عرفان امام
▫️ مباحثات فلسفه امام
▫️ اصول فقه امام
▫️ فقه امام
▫️ میز #عینیت_مکتب_امام
🔸 مراد ما از مکتب علمی حضرت امام، ترکیبی معنادار از همه این لایههای معرفت است.
🔸 میز عینیت خانه طلاب تلاش دارد به موضوعات کلان حاکمیتی از منظر منظومه فکری امام و آقا بپردازد.
🔸 این -منظومه_فکری باید قدرت #تحلیل و ارائه #راهکار برای مسائل امروز جمهوری اسلامی داشته باشد؛ مسائل مختلفی در حوزههای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، امنیتی و....
⏪ دو اتفاق باید رقم بخورد:
1⃣ اول اینکه تصور صحیحی نسبت به مسائل کلان کشور داشته باشیم.
🔻 مسأله بانک و معضلات واقعی و اصلی آن را بدانیم.
🔻 تصور صحیحی از حکمرانی آب و نفت و انرژی پیدا کنیم.
🔻 پاسخهایی را که به این مسائل در مکاتب مختلف مدیریتی داده میشود، بشناسیم و....
🔻 بدانیم آسیبهای اجتماعی امروز ایران در چه حد عمیق شده، پرونده های امنیتی، موشکی، هسته ای و....
2⃣ دومی اینکه تلاش و تمرین کنیم مبتنی بر مکتب فکری امام و آقا، به این مسائل، پاسخ در خور بدهیم.
▫️ این کارویژه اصلی ما در این میز است.
🔸 اما تا مدتی باید تلاش کنیم تصور صحیحی نسبت به آنچه در کشور میگذرد پیدا کنیم.
بر این اساس جلسات #میز_عینیت، یک هفته در میان با #اساتید مختلف تشکیل خواهد شد.
🔸 تلاش میشود اساتیدی انتخاب شوند که هم از آنچه در عینیت ایران، رقم میخورد مطلع باشند و اهل عدد و رقم و آمارهای کلان باشند و جریانات مختلف را بشناسند و هم اهل ارجاع این مسائل به حوزه مبانی فکری، خاصه مبانی امام و آقا باشند.
🔸 به عنوان تمهیدِ این جلسات، چند جلسه به بررسی کلان جریانهای مدیریت دولتی خواهیم پرداخت، جریانهایی که برای اداره و مدیریت مسائل کشور صاحب سبک و مبنا هستند.
جریانهای تمرکزگرا، بازارمحور و مردم گرا
🔸 این چند جلسه به ما یک نگاه کلان و از بالا ارائه می کند تا در بررسی مسائل کشور، با یک محک و سنجه ای، تحلیل کنیم.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#تاریخ_معاصر 🔟
"به مناسب ۲۰ دی شهادت، میرزا محمدتقی خان امیرکبیر"
▫️ در مورد #استعار، از اواسط #قاجار، اروپاییها به ما ضربه زدند.
- در جنگهای ایران و روس، #انگلیس ها به ایران خیانت کردند؛ به عنوان واسطه وارد میدان شدند، امّا از پشت خنجر زدند.
- در قضیّهی امتیاز تنباکو
- در قضیّهی #امیرکبیر و رفتاری که با #امیر_کبیر کردند؛ فشارهای انگلیسها و سفارتخانههای اروپایی در تهران بود که پادشاه ابله قاجار را وادار کرد خون امیرکبیر را بریزد و او را که میتوانست ایران را متحوّل کند، کنار بگذارد.
- [همچنین] رفتار اروپاییها در روی کار آوردن حکومت دیکتاتوری #رضاخان
- رفتار اروپاییها و آمریکاییها در ساقط کردن دولت مصدّق
- رفتار آنها در قضایای گوناگون اقتصادی و سیاسی و امنیّتی ما و رفتار آنها در قضیّهی جنگ تحمیلی
- و بعد هم رفتار آنها در قضیّهی تحریم؛
▫️اینها را ما نباید از یاد ببریم. غربیها با ما همیشه همین جور رفتار کردهاند؛ نمیتوانیم به آنها هیچ امیدی داشته باشیم.
🗓 ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 5⃣1⃣ "وَمِنَ النّاسِ مَن يَشري نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللَّه وَاللَّهُ رَءوفٌ
#پای_درس_تفسیر_رهبر 6⃣1⃣
"أَنّي أَخلُقُ لَكُم مِنَ الطّينِ كَهَيئَةِ الطَّيرِ فَأَنفُخُ فيهِ فَيَكونُ طَيرًا بِإِذنِ اللَّهِ وَأُبرِئُ الأَكمَهَ وَالأَبرَصَ وَأُحيِي المَوتىٰ بِإِذنِ اللَّهِ" (آلعمران؛ ۴۹)
🔸 اما در پاسخ به نکتهای که گفته شد اگر روزی مثلاً #دانش_بشر به جایی برسد که آن علت ناشناختهی تأثیرگزاری که با زدن عصای حضرت #موسی (ع) به سنگ آب را از آن جاری کرد، بشناسد. آیا #معجزه بودن آن کار از بین میرود یا نه؟
🔻 پاسخ این است که از بین نمیرود، زیرا چه معجزی از این بالاتر که انسان [فیالمثال حضرت موسی (ع)] کاری را بکند که بعد از #سه_هزار_سال دانش بشری بتواند به راز آن پی ببرد؟ این خودش معجزه بزرگی است و چیز کمی نیست.
🔻 مثلاً فرض بفرمائید: "وابری الاکمه والابرص" که در باب حضرت #عیسی قرآن میگوید: پیسی و برص را معالجه میکرده، ممکن است دانش بشری و دانش پزشکی بتواند بیماری پیسی را علاج کند لکن این مربوط به دو هزار سال بعد از ان تاریخ است.
🔻 بهرحال معجزه آن کاری است که از یک علتی ناشی میشود، منتها آن علت برای بشر شناخته شده نیست، ولو اینکه یک روزی برای بشر شناخته خواهد شد و ما اتفاقاً امیدواریم یک روزی بشر تمام این اسرار را بشناسد، کما اینکه تدریجاً هم دارد شناخته میشود.
🗓 بیانات در جلسه بیست و پنجم تفسیر سوره بقره؛ ۱۳۷۱/۰۲/۱۶
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مستند پرواز یک و بیست دقیقه
💻 لینک دانلود مستند 🔰🔰
https://www.namasha.com/v/NxenAkFe
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#گزارش 🔹
#هماکنون
✅ هماکنون برگزاری آیین تودیع و معارفه مدیریت جدید #خانه_طلاب_جوان
💠 با حضور:
- حجتالاسلام و المسلمین #ملکی "قائم مقام حوزههای علمیه"
- حجت الاسلام و المسلمین #عباسی "مدیر سابق خانه طلاب جوان"
- حجت الاسلام و المسلمین #عصاره "مدیر فعلی خانه طلاب جوان"
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#گزارش 3⃣
#هماکنون
💠 تقدیر و تشکر از خانوادهها و همسران محترم اعضای خانه طلاب جوان
🔻 با حضور:
- حجتالاسلام و المسلمين #ملکی "قائم مقام حوزههای علمیه"
- و همسر گرانقدر #شهید #علیزکی_صالحی
#خانه_طلاب_جوان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
✅ مسئله جمعیت
🔸 ما الان از لحاظ #نیروی_انسانی و از جهت دارا بودن نیروی جوان در بهترین وضعیتیم؛ یعنی الان بیش از ۳۱ درصد جمعیت ما بین پانزده سال تا بیستونه سال سن دارند؛ این وضعیت عالی است، فوقالعاده است.
🔸 البته اگر آنچه من مکرر توصیه کردم در مورد نسل مورد توجه قرار نگیرد، این امتیاز را در آیندهای نهچندان دور از دست خواهیم داد؛
🗓 ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
#افزایش_نسل
#مسئله_جمعیت
#جمعیت
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_اخلاق آقا 9⃣1⃣ ☑️ گناههای خودمان را بشناسیم و آنها را کوچک نشماریم! ▫️ یکی از مشکلات ما
#پای_درس_اخلاق علما 0⃣2⃣
❓ برای کنترل غضب چه باید کرد؟
⏪ اول باید بدانیم #غضب، از چه چیزی ناشی می شود تا بتوان برای رفع آن راهکار ارائه کرد.
🔻 اصل و منشأ غضب، #حبّ_دنیا است، و این حبّ به حدی می رسد که انسان برای به دست آوردن دنیا، به صورتِ دیگری چنگ می اندازد؛ در روایت نیز از آن به «#تکالب» یعنی «مانند سگان به هم پریدن» تعبیر شده است.
🔻منشأ دیگر غضب، #جهل است؛ زیرا هر چه انسان عالِم باشد، اثر علم، این است که باید جلوی غضب را بگیرد.
⏪ با توجه به این مقدمه؛ اولین نکته که باید بدانیم این است که غضب، چون مانند آتشی است که کم کم شعله ور می شود و زبانه می کشد، باید در همان ابتدای غضب، فکری به حال آن کرد؛ و الّا وقتی زیاد شود، کنترل آن بسیار مشکل است.
🔻همه ما نیز مرتبهای از غضب را داریم و وجود آن، همانگونه که قبلا بیان شد، لزوما بد نیست و باید آن را #تعدیل و کنترل کرد.
⏪ یکی از راه های #کنترل_غضب، این است که اصلا نگذاریم که به مراحل آخر غضب برسد و جلوی آن را بگیریم؛
🔻 مثلا وقتی می دانیم که اگر با شخص خاصی گفتگو می.کنیم، ، به #مشاجره و دعوا کشیده می شود، از همان ابتدا مدیریت کنیم که بحث اصلا به موضوعات مورد اختلاف کشیده نشود.
🔻 یکی دیگر از راه های کنترل غضب، #تغییر_حالت است. یعنی حین غضب سعی کنیم جایمان را عوض کنیم و از آن مکان خارج شویم؛ اگر ایستاده ایم بنشینیم، اگر نشسته ایم شرایط را مهیا و دراز بکشیم.
🔻 سعی کنیم مراقبه مان را همین مسئله #حِلم و بردباری قرار دهیم و هر شب نیز آن را #محاسبه کنیم.
🗓 #استاد_عابدینی؛ شرح حدیث عنوان بصری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
#نشر_حداکثری
📻 روایت کرونا - قسمت شانزدهم - سرباز مردم✌️
✅ سرباز مردم✌️
📋 روایتی پزشکی که در میدان کرونا، همانند دوران دفاع مقدس جنگید.
📋 پزشکی که با دست خالی بخش بیماران کرونایی را افتتاح کرد.
📋 پزشکی که در نقطه ای دور، چراغ امیدی برای مردم روشن کرد.
📋 در این قسمت روایت کرونا، خاطرات یک پزشک رو میشنویم که محافظت و درمان مردم در دوران کرونا رو مثل دفاع از خاک کشور در دوران دفاع مقدس میدونست و مجاهدانه با کمترین امکانات در سنگری که هیچ رزمنده ای در آن نبود، جنگید.
⏳ زمان انتشار: #امشب ساعت 21
پخش از صفحه ی رادیو روایت و خانه ی طلاب جوان
📻رادیو روایت – صدای خانه ی طلاب جوان
#رادیو_روایت
#پادکست_مردان_میدان
#خانه_طلاب_جوان
#طلاب_جهادی
#جهادگران_سلامت
#کرونا
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
روایت کرونا - قسمت شانزدهم - سرباز مردم.mp3
13.27M
#نشر_حداکثری
📻 روایت کرونا - قسمت شانزدهم - سرباز مردم
📋 روایت ویروسی که پزشک روایت ما دوباره به حال و هوای جنگ برگشت.
📋 پزشکی که از نیروهای خدماتی و پرستارها طلب بخشش میکرد.
📋 در گیر و دار نجات جان بیماران، معنویت رزمنده ی روایت ما نجاتش داد.
📋 روایت بیمارستانی که امکانات حداقلی برای بیماران کرونایی را نداشت.
📋 در این قسمت از روایت کرونا، خاطرات آقای دکتر آسیابانی رو میشنویم. ایشون به عنوان مختصص بیماری های عفونی به بیمارستانی در شهرستان عجب شیر رفتن و با توجه به نیاز مردم، بخش کرونای بیمارستان را با حداقل امکانات راه اندازی کردن و مثل دوران دفاع مقدس برای نجات مردم مجاهدانه تلاش کردند.
.
⏰ مدت زمان: ۱۶ دقیقه و ۱۷ ثانیه
🌀🌀 رادیو روایت - صدای خانه طلاب جوان 🔰🔰
https://eitaa.com/radiorevayat
@khanetolab_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگو استاد ندارم؛ شهدا استادان راه سلوکاند!
🎙 استاد #مؤیدی "از اساتید اخلاق و شاگردان آیتالله سعادتپرور"
#شهداء
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#تاریخ_معاصر 🔟 "به مناسب ۲۰ دی شهادت، میرزا محمدتقی خان امیرکبیر" ▫️ در مورد #استعار، از اواسط #قاج
#تاریخ_معاصر 1⃣1⃣
"به مناسبتِ سالروز انتصاب آیتالله خامنهای به امامت جمعۀ تهران در ۲۴ دیماه ۵۸ با حکم حضرت امام رحمتاللهعلیه"
✏️ متن نامۀ حضرت امام رحمتاللهعلیه
بسماللهالرحمنالرحیم
خدمت جناب مستطاب سیدالاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنهای دامت افاضاته
چون حضور جناب مستطاب حجتالاسلام و المسلمین آقای منتظری دامت افاضاته در حوزۀ مقدسۀ علمیه قم لازم بود و ایشان انصراف خودشان را از امامت جمعۀ تهران اعلام نمودند، جنابعالی که بحمدالله #بحسن_سابقه موصوف و در #علم و #عمل شایسته هستید به امامت جمعۀ تهران منصوب می باشید. از خدای تعالی، توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم.
والسلام علیکم و رحمةالله
🗓 ۲۵ صفر ۱۴۰۰/ ۲۴ دیماه ۵۸
روحالله موسوی خمینی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری #استاد_یزدان_پناه
🗓سال ١٣٩٧ که به قم هجرت کردم از اولین درس هایی که خدای متعال توفیق حضور در آن را روزی نمود. درس خارج تفسیر المیزان حضرت استاد در آن سال با شروع تفسیر سوره حمد بود.
✅امروز ٢۱ دی ماه ١۴٠٠ بعد از ٢٣٠ جلسه درسی پیرامون تفسیر سوره حمد به توفیق الهی این سوره به پایان رسید.
🔅به خاطر دارم زمان شروع تفسیر سوره حمد استاد فرمودند:(چون این سوره به منزله کل قرآن است و از بُطنان عرش است باید حوصله کنیم و عُمق مباحث را تا جایی که میتوانیم مطرح کنیم؛ لذا ایشان در تفسیرسوره حمد تمام تلاش خود را برای این امر مهم به صحنه آوردند).
☑️ مناسب است به برخی از روش های تفسیری استاد در حد فهم و وُسع خود بپردازیم:
1⃣استاد ابتدا متن المیزان را تدریس می فرمودند و بعد از آن به بیان مختار خودشان می پرداختند و در بیان مختار مباحث فراتر از المیزان را مطرح می کردند از جمله: عمق بخشیدن به مباحث علامه طباطبایی، جوانب کار علامه، نقد برخی از آراء علامه، بررسی نظرات مفسرین و...
2⃣معتقد بودن و استفاده از تفسیر قرآن به قرآن: ایشان در شروع هر آیه تمام سعی خود را می کردند هر آیه ای با آیات دیگر تفسیر شود، به صدها آیه ارجاع داده می شد برای اینکه معنای قرآنی آیه و مراد خدای متعال فهم شود(بحث قرآنی).
3⃣ظهورگیری:از آیات فروان قرآن کمک گرفته می شد تا ظهور آیه مد نظر معلوم گردد. البته اندیشه پشتیبان استاد به ایشان تیزبینی خاصی داده است که بصورت جامع به آیات می پردازند.
4⃣پرداختن به بحث لغوی کلمات هر آیه و استفاده از منابع لغوی و عدم توقف در آنچه که فقط در کتب لغوی اشاره شده است. در کنار رجوع به منابع لغوی ایده ارتکاز را مطرح می فرمودند.
5⃣بهره بردن از روایات اهل بیت(ع) و سطح بندی آن برای تفسیر آیات.
6⃣نگاه دقیق و جامع به آیات قرآن و سوره های قرآنی.ایشان احاطه جامع به جوانب آیه دارند لذا گاهی اوقات تقسیم بندی ها، نسبت سنجی ها، کلی و جزئی کردن های چندگانه برای یک آیه و یا کلمات آیه مطرح می کردند برای مثال: تقسیم بندی دوگانه و سه گانه (صراط) و (سبیل) و تفاوت و نسبت های بین آن ها، تقسیم بندی دو گانه هدایت،بحث جامع پیرامون اسم اعظم، بحث پیرامون الله ذاتی و الله وصفی ذیل آیه بسم الله الرحمن الرحیم، بررسی مراحل بندگی و عبودیت بصورت ذیل آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین که از سطح ایمان ظاهری تا لایه بقاء بعد فناء و تکمیل فناء را در بر میگیرد.
7⃣بررسی قواعد و مبانی تفسیری که علامه طباطبایی به آن ها اشاره کرده بودند و حضرت استاد بصورت مفصل این مبانی را توضیح فرمودند مانند: مباحث لغت، مباحث جری که حدود ٣٣جلسه به آن پرداخته شد. در حقیقت این مبانی که دانش پژوه را برای فهم بهتر متن کمک می کند. معمولاً به قواعدی پرداخته می شد که اصل و اساس کار تفسیری مبتنی بر آنها بود و در کار تفسیری از آن ها بهره برده می شد.
8⃣عدم ورود و مخلوط کردن مباحث فلسفی و عرفانی با آیات در مراحل ابتدایی: از هنرهای استاد این است با اینکه به مطالب فلسفی و عرفانی احاطه کامل دارند ولی ابتدا مصمم هستند از خود قرآن کریم و روایات برای تفسیر قرآن استفاده کنند و ظهورگیری ها را انجام دهند لذا مباحث را با کلمات و مباحث فلسفی و عرفانی گره نمی زدند. بعد از اینکه تفسیر آیه با بیان قرآنی و روایی آن تمام می شد و ظهورگیری ها انجام می شد، بحث جداگانه ای پیرامون تفسیر فلسفی و عرفانی آیه مطرح می کردند.
9⃣پرداختن به سیاق هر آیه و هر سوره، هم از سیاق آیه به فهم آیه می رسیدند و هم از سیاق سوره، آیات را تفسیر می کردند. به سیاق های شناور قرآنی نیز واقف بودند و از آن استفاده می نمودند.
0⃣1⃣پرداختن به تفسیر سلوکی آیات: استاد قائل هستند یک دوره تفسیر سلوکی برای قرآن کریم نگاشته شود، برای این امر متناسب با هر آیه ای به بیان و بهرهای سلوکی آیات پرداخته می شدو اسرارسلوکی هر آیه مطرح میشد.
1⃣1⃣پرداختن به تفسیر اجتماعی: یکی از مهم ترین ویژگی های مباحث استاد این است که امتداد اجتماعی آن را بیان می کنند و قائل هستند نزول و بستر اولیه قرآن، اجتماعی بوده و باید تفسیر اجتماعی قرآن همراه با مبانی آن جمع آوری شود لذابه تفسیر اجتماعی آیات سوره حمد پرداختند و نقش برخی ازآیات را در ایجاد تمدن نوین اسلامی بیان نمودند.
2⃣1⃣بیان روان و پرهیز از بیان دشوار: بیان استاد، بیان روان و بسیار قابل فهم هست. دسته بندی ها و مرحله مرحله بحث را ادامه دادن با بیان روان از ویژگی های درس ایشان است.
3⃣1⃣ذهن نظامند: به علت احاطه نظام اندیشه ای به مباحث اسلامی و مبانی،سوره حمد را با دید کلان تفسیر نمودند و تمام جزئیات سوره را ذیل نگاه کلان سامان می دادند و نظام واره مباحث را مطرح می نمودند.
✏️ نویسنده: محمدرضا سعادتیفرد
@rastakhiz_ir
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
🌀چند جمله ای پیرامون درس خارج تفسیر المیزان و روش تفسیری #استاد_یزدان_پناه 🗓سال ١٣٩٧ که به قم هجرت
[ناظر به مطلب قبل👆👆]
✅ درس خارج تفسیر قرآن کریم "بر اساس تفسیر شریف المیزان"
🔸 توسط آیتالله #یزدانپناه
⏰ زمان: یکشنبه تا سهشنبه هر هفته؛ ساعت ۱۱ الی ۱۲
📍 مکان: خیابان چهارمردان قم، مسجد #آیتالله_جوادی_آملی
📌 قابل توجه علاقهمندان: شروع تفسیر سوره بقره از یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ میباشد.
"امکان حضور بانوان نیز فراهم میباشد."
#استاد_یزدان_پناه
#المیزان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#تاریخ_معاصر 1⃣1⃣ "به مناسبتِ سالروز انتصاب آیتالله خامنهای به امامت جمعۀ تهران در ۲۴ دیماه ۵۸ با
#اولین_خطبه
🔸 اولین سخنی که در این اولین دیدار، با این جمعیت عظیم و انبوه باید گفته شود، اظهار سپاسگزاری از خدای بزرگ است، خدای قادر متعال، خدای الفتدهندۀ دلها، خدای نیرودهنده و تواندهندۀ به جمعیتها، خدای کوبندۀ مستکبران و رفعتبخشندۀ به مستضعفان. خدا را بر این لطف عظیمی که بر ملت ایران مبذول داشت، باید همه با همۀ وجودمان سپاس بگذاریم.
🔸 آنچه پیش آمده است و آنچه ما در تکتک حوادث زندگی خود، در این روزگار مشاهده میکنیم و آنچه این جمعیت عظیم و انبوه، این اجتماع، با این جهتگیری واحد، با این وضعیت زمانی و مکانی به ما میآموزد، ما را به سپاس هرچه بیشتر و جدیتر از خدای بزرگ دعوت میکند.
🔸 و آنگاه سپاس از امام این امت، از آن دست معجزهگر، از آن حنجرهای که غریو الهی را در سراسر آفاق این کشور و در سراسر کشورهایی که مستضعفان جهان در آن زندگی میکنند با مَنِشی پیامبرانه آنچنان استوار و کوبنده سَر داد که تاریخ، نظیرش را جز در بعثتهای پیامبران به یاد ندارد.
🔸 و سپاس از امام امت، از اینکه سخنگوی این جمعیت عظیم را و امام جماعت این جمع را آن کسی قرار داده است که به ضعف و عجز خود معترف است.
«اللّهم إنّ هذا مقام اولیائک و احبّائک» این مَسند اولیای بزرگ خداست، این مَسند صالحان و شایستگان است.
🗓 بخشی از اولین نمازجمعۀ تهران به امامت مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۸ دیماه ۱۳۵۸
💠 نشر صهبا
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab