شروع دوباره ..
سلام رفقای خط شهدایی برای کانالمون نیاز به ادمین داریم ادمین #پست و ادمین #تب اگر دوس داری کلی ثواب
رفقا کسی حاضر به همکاری نیست؟
#تمرینفکرکردن
آقای پناهیان میگفتند برای تفکرتون برنامه ریزی کنید
زمان مشخصی در نظر بگیرید
یکی از تمرین هایی که میتونید در این تایم انجام بدید اینه که به #کارخیر فکر کنید
به اخلاق های خوب خدا فکر کنید
حسن ظن نسبت به خدا و خودتون و زندگی رو تمرین کنید
@khateshohada_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
...
در لطف با گدا چه کسے بهتر از حسین
لب تر نکرده ایم ... دَرِ خانھ باز شد ...
#السلامعلیکیااباعبدلله 🍃
️@khateshohada_313
رفقا درمورد
#حسادت میخوام مطلب بذارم
لطفا در مورد هر موضوعی که نیاز میدونید در کانال خدمتتون باشیم لینک ناشناس بیو کانال هستش از اون طریق میتونید ارتباط بگیرین🌿
آرزوی زوال نعمت از مستحق آن است و گاه همراه این آرزو تلاشی هم در زوال نعمت انجام میگیرد.
در روایات نیز به این معنی اشاره شده است. از جمله امام علی علیهالسّلام میفرماید: «الحاسد یری ان زوال النعمة عمن یحسده نعمة علیه؛ حسود (زوال نعمت را از دیگران آرزو میکند و (فکر میکند زوال نعمت از (دیگران و (کسی که به او حسادت ورزیده، نعمتی برای اوست (در حالی که چنین نیست).
و در چهل حدیث امام خمینی رحمه الله میخوانیم: «حسد، حالتی است نفسانی که صاحب آن آرزو میکند سلب کمال و نعمت متوهمی را از غیر؛ چه آن نعمت را خود دارا باشد یا نه و چه بخواهد به خودش برسد یا نه. و آن غیر از «غبطه» است؛ چه که صاحب آن (غبطه) میخواهد از برای خود نعمتی را که در غیر توهم کرده است، بدون آنکه میل زوال آن را از او داشته باشد.»
آنچه از گناهان کبیره شمرده میشود، حسدی است که همراه با تخریب و ظهور باشد، مثل اینکه قبولی فرزند فردی را در دانشگاه نمیتواند ببیند، بگوید: با داشتن پارتی قبول شده است. و اما حالت نفسانی حسادت با آنکه زیانها و ضررهای فراوانی را برای روح و جسم انسان دارد؛ ولی تا زمانی که ظهور و بروز نیافته، از گناهان کبیره محسوب نمیشود.
اولین مرحله این است که در لحظهای که با خبر میشود فلان نعمت به کسی و یا فردی که رقیب او میباشد، رسیده، بی اختیار ناراحتی در قلب او خطور میکند و آرزوی زوال آن نعمت را مینماید. همه گرفتار این مرحلهاند و گناهی بر آن بار نیست.
مرحله دوم را که برخی اختیاری دانستهاند و باید از آن دوری جست، این است که انسان دل را به آن مشغول دارد و مرتب خطورات قلبی را درذهن تکرار نماید. این را هم برخی گناهشمردهاند؛ چنان که مرحوم نراقی میگوید:
«هرگاه حسد، آدمی را به افعال و گفتار ناپسند وادار کند... گناه کرده. همچنین اگر از اظهار و ابراز آن خویشتن داری نماید و از رفتار و گفتاری که دلالت بر حسد نماید، پرهیز کند، ولی در باطن زوال نعمت محسود را طالب و به درد و رنج او راغب باشد و از این نظر احساس ناراحتی نکند و بر خود خشمگین نباشد، باز گناه کرده است.
حسادت به دیگران حرام است.
ام یحسدون الناس علی ما ءاتـهم الله من فضله فقد ءاتینا ءال ابرهیم الکتـب والحکمة وءاتینـهم ملکـا عظیمـا.
«قل اعوذ برب الفلق• من شر ما خلق• ومن شر حاسد اذا حسد؛
بگو: پناه میبرم به پروردگار سپیده صبح • از شرّ تمام آنچه آفریده است •و از شرّ هر حسودی هنگامی که حسد میورزد».