eitaa logo
خط حزب‌ اللّه
10.2هزار دنبال‌کننده
886 عکس
18 ویدیو
163 فایل
نشریه خط حزب الله ‏‏‏هفته‌نامه جامعه مؤمن و انقلابی 🔗 farsi.khamenei.ir/weekly 🔗 ble.ir/khattehezbollah 🔗 virasty.com/khattehezbollah
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نامزدهای انتخابات، نیت ها را خدایی کنند 📜 khl.ink/khat |
🔰 خودباوری علمی و اعتماد به نفس ملی، ثمره پیروزی انقلاب اسلامی است 📜 khl.ink/khat |
🔰 پیروزی انقلاب مرهون اسلامی و مردمی بودن آن است 📜 khl.ink/khat |
🔰 کودکان و جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم 📜 khl.ink/khat |
🔰 انتقاد نامزدها از عملکرد مسئولان 📜 khl.ink/khat |
🔰 ملت اسلام با الگو قراردادن امام حسین(علیه‌السلام) از همه موانع عبور خواهد کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 ابالفضل العباس(علیه‌السلام) مظهر وفا و بصیرت 📜 khl.ink/khat |
🔰 داعیه سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است 📜 khl.ink/khat |
📃 نشریه خط حزب الله هر هفته در سه قطع (A3 ،A4 و نسخه تابلو اعلانات) منتشر می‌شود. ✏️ شما می‌توانید با نصب نسخه تابلواعلانات در مساجد، هیئات، پایگاه‌های بسیج، مراکز فرهنگی، توزیع در نمازهای‌جمعه و بازنشر در فضای مجازی در انتشار معارف انقلاب‌اسلامی، ایفای نقش داشته باشید. 📥 جهت دریافت و مطالعه کلیک کنید
📣 خط حزب‌الله ۴۳۲ | اکسیر امید‌بخش زندگی 🔹چهارصد و سی‌ و دومین شماره هفته‌نامه‌ خط حزب‌الله، با عنوان «اکسیر امید‌بخش زندگی»‌ منتشر‌ شد. 🔹یادداشت هفته این شماره خط حزب‌الله، در آستانه نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) به این سؤال، پاسخ داده است که ایمان به مهدی موعود(عج) و انتظار فرج چه نقشی در زندگی فردی و اجتماعی دارد؟ 📝 سخن هفته این شماره خط حزب‌الله با عنوان «شتاب به حرکت عمومی مردم»‌ پاسخی به این پرسش است که خواص در مسائل مهم جامعه چه وظایفی دارند و در انتخابات چگونه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند؟ 🌷 این شماره‌ هفته‌نامه خط‌ حزب‌الله به روح مطهر سردار شهید حسین خرازی، فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) تقدیم می‌شود. 📥‌ نسخه PDF👇
شماره ۴۳۲ نشریه خط حزب‌الله.pdf
2.07M
🖼 شماره ۴۳۲ نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
📝 / اکسیر امیدبخش زندگی 👈 ایمان به مهدی موعود و انتظار فرج چه نقشی در زندگی فردی و اجتماعی دارد؟ 🔸مفهوم «انتظار فرج»، یکی از بنیادی ترین مفاهیم دینی است. در طول تاریخ، ملت های منتظر فرج و معتقد به وجود حضرت صاحب الزمان موفق بوده و از بن بست های زندگیِ فردی و اجتماعی یک به یک عبور کرده اند. حال سوال اساسی این است که، «انتظار فرج» دارای چه معنا، مفهوم و ابعادی است که چنین نیروی امیدوار کننده و قدرت پیشرفت دهنده ای دارد؟ 🔹انتظار، کلیدواژه فهم دین 🔸«مسئله‌ی انتظار ... از آن کلیدواژه‌های اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ این واژه بنیادین، دارای معنای تمدن سازانه است؛ زیرا «انتظار فرج یک مفهوم بسیار وسیع و گسترده‌یی است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ یک معنای «انتظار، انتظارِ فرجِ نهایی است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ «یعنی انتظار فرج حضرت ولیّ‌عصر؛ این یک مصداق از انتظار فرج است.»۱۳۹۹/۱/۲۱ «یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ «لیکن انتظار فرج مصداق‌های دیگر هم دارد. وقتی به ما می‌گویند منتظر فرج باشید، فقط این نیست که منتظر فرج نهایی باشید، بلکه معنایش این است که هر بن‌بستی قابل گشوده شدن است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ به عبارت بهتر «وقتی در نهایتِ زندگیِ انسان، در مقابله‌ی با این‌همه حرکت ظالمانه و ستمگرانه، خورشیدِ فرج ظهور خواهد کرد، پس در بن‌بست‌های جاری زندگی هم همین فرج متوقَّع و مورد انتظار است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ 🔹ابعاد مفهوم انتظار 🔸بر اساس این مفهوم گسترده، انتظار دارای ابعاد مهمی است که آگاهی از آن، وظیفه انسان را در زندگی بهتر روشن میکند. «یک بُعد، این است که انتظار به معنای قانع نشدن به وضع موجود است. «انتظار داریم»، یعنی هرچه خیر و عملِ خوب انجام دادیم و به وجود آمده، کم و غیرکافی است و منتظریم، تا ظرفیت نیکیِ عالم پُر بشود.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ به عبارت دیگر «انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجودِ زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب.» ۱۳۸۷/۵/۲۷ «یک بُعد دیگر از ابعاد انتظار، دلگرمی مؤمنین نسبت به آینده است.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ «انتظار یعنی اعتقاد به اینکه یک آینده‌ی قطعی‌ای وجود دارد.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ «انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است؛ بخصوص انتظارِ یک موجود حىّ و حاضر.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ «یک بُعد انتظار این است که منتظر، با شوق و امید حرکت بکند.» ۱۳۶۹/۱۲/۱۱ پس «انتظار به معنای بی‌‌صبری کردن و پا به زمین کوبیدن و چرا دیر شد و چرا نشد و مانند اینها نیست.» ۱۳۹۶/۲/۲۰ بلکه به عکس «در انتظار فرج، امید هست.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ 🔹انتظار، زندگی دوباره 🔸بر اساس آنچه در ابعاد انتظار گفتیم، می توان نتیجه گرفت که «انتظار فرج یعنی همه‌ی سختی‌ها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است.» ۱۴۰۲/۱/۲۹ این باور، به زندگی انسان جان دوباره می دهد. به این معنا که «خود این انتظار، فرج است؛ خود این انتظار، دریچه‌ى فرج است، امیدبخش است، نیروبخش است؛ از احساس بیهودگى، از احساس ضایع شدن، از نومیدى، از گیج و گمى نسبت به آینده جلوگیرى میکند.» ۱۳۹۳/۳/۲۱ دلیل چنین باوری، این است که «حرکت عالم به سمت صلاح است، به سمت آفاق روشن است. مستکبران عالم هر چه میخواهند بگویند، تظاهر به قدرت نمایی بکنند... اما طبیعت و فطرت عالم این است، طبیعت عالم این است که به سمت کمال برود و می رود.» ‌۱۳۷۹/۸/۲۲در حقیقت «امید به اصلاح نهایی به‌وسیله‌ی ولیّ مطلق حضرت حق، حضرت صاحب‌‌‌‌الزّمان... وعده‌ی تضمین‌شده‌ی خدا است.» ۱۳۹۷/۲/۱۰ پس «انتظار، یکی از پربرکت ترین حالات انسان است.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲نتیجه باور به این قانون الهی این است که وقتی «مشکلات گوناگونی در زندگی پیش می‌آید، انسان در مواجهه‌ی با این مشکلات نبایستی مأیوس بشود؛ باید انتظار فرج داشته باشد؛ باید بداند که فرج خواهد آمد. خود انتظار فرج، یک نوع فرج است.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ در واقع «ملتی که در دلش خورشید امید به آینده و زندگی و لطف و مدد الهی میدرخشد، هرگز تسلیم و مرعوب نمیشود و با این حرفها، از میدان خارج نمیگردد... عقیده به امام زمان، هم در باطن فرد، هم در حرکت اجتماع و هم در حال و آینده، چنین تأثیر عظیمی دارد.» ۱۳۷۴/۱۰/۱۷ چنین مردمی «در هیچ حادثه‌ای از حوادث زندگی دچار یأس و نا‌امیدی نمیشوند و همیشه در همه حال انتظار فرج دارند.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ 🔹انتظار، برای عمل نه بی عملی 🔸کسب آمادگی حداکثری لازمه‌ انتظار است.«انتظار ایجاب میکند که انسان خود را به آن شکلی، به آن صورتی، به آن هیئت و خُلقی نزدیک کند که در دوران مورد انتظار، آن خُلق و آن شکل و آن هیئت متوقع است.» ۱۳۹۰/۴/۱۸ به همین دلیل، وقتی در روایات، «انتظار فرج را افضل اعمال دانسته‌اند، معلوم می‌شود انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست... یک آماده‌سازی است.» ۱۳۸۴/۶/۲۹ در حقیقت «اعتقاد به حضرت مهدی... 🔰 ادامه👇
📝 ادامه آرمانی است که باید به دنبال آن عمل بیاید.» ۱۳۸۱/۷/۳۰ حال این سؤال پیش می آید که چگونه خود را آماده کنیم؟ اولین عمل، تقویت رابطه با امام زمان است. «رابطه‌ی قلبی و معنوی بین آحاد مردم و امام زمان یک امر مستحسن، بلکه لازم و دارای آثاری است؛ زیرا امید و انتظار را به طور دایم در دل انسان زنده نگه میدارد.» ۱۳۶۸/۱۲/۲۲ دومین عمل این است که «تلاش کنیم در راه ایجاد جامعه مهدوی؛ هم خودسازی کنیم، هم به قدر توانمان، به قدر امکانمان، دگرسازی کنیم و بتوانیم محیط پیرامونی خود را به هر اندازه‌ای که در وسع و قدرت ما است، به جامعه مهدوی نزدیک کنیم.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ سومین عمل، دعا برای فرج و آرامش و اطمینان قلبی است. «این آرامش روانیِ ناشی از انتظار فرج، این اطمینان نفْسی را که انسان دارد که نفْس او و دل او تلاطم ندارد، میشود افزایش داد؛ به وسیله‌ی دعا، به وسیله‌ی استغاثه، به وسیله‌ی مناجات با پروردگار.» ۱۳۹۹/۱/۲۱ چهارمین وظیفه، آمادگی برای مقابله با دشمن است. «بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.» ۱۳۸۱/۷/۳۰ پر واضح است «کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته اسلام است، ‌میتواند ادّعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت.» ‌۱۳۸۱/۷/۳۰ 🔹حکومت آینده حضرت مهدی، یک حکومت مردمىِ به تمام معنا 🔸ملت ایران، بر اساس باور به انتظار و توجه به همین وظائف، نظام جمهوری اسلامی را به رهبری امام خمینی تشکیل داد. بر این اساس می توان گفت: «تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست.»۱۳۸۷/۵/۲۷ به عبارت دیگر «تشکیل حکومتی بر مبنای قرآن، بشریّت را به حکومت امام زمان یک قدم نزدیک تر کرد.» ۱۳۶۳/۲/۲۷ بنابراین آمادگی برای ظهور امام زمان متکی به حضور اجتماعی همیشگی مردم است؛ چراکه «حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست... امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد.»۱۳۸۱/۷/۳۰ نکته پایانی اینکه، «اعتقاد به مهدویّت و به وجود مقدّس مهدی موعود ارواحنافداه، امید را در دلها زنده میکند.» ۱۳۷۶/۹/۲۵ از این رو «هر قلمی که کلمه‌ای را در جهت ناامید و مأیوس کردن مردم روی کاغذ بیاورد، متعلّق به دشمن است. چه صاحب این قلم بداند، چه نداند، دشمن از او استفاده میکند.» ۱۳۷۶/۹/۲۵ زیرا «اگر ملتی برای خودش تحرّکی نداشت و ارزش و آینده‌ای برای خود قائل نبود، دشمنان میتوانند بیایند و برایش نقشه بکشند.» ۱۳۷۶/۹/۲۵ پس «با تلاش مسئولان و با امید و پشتیبانی قشرهای مختلف مردم بایستی قدم به قدم این راه را طی کنیم و پیش برویم.» ۱۳۷۹/۱۲/۲۴ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 📄 بله | ایتا | ویراستی
🔰 جمکران از مساجدی است که توجه به خدای متعال و تضرع در آن برای انسان فراهم‌تر است 📜 khl.ink/khat |
🔰 دفاع مقدس، اسطوره‌ای مثل شهید خرازی تربیت کرد 📜 khl.ink/khat |
🔰 وظیفه خواص در معرفی نامزد اصلح 📜 khl.ink/khat |
🔰 به‌سمت عاقبت روشن مسئله فلسطین در حرکت هستیم 📜 khl.ink/khat |
🔰 مجموعه‌های خودجوش مردمی باید توسعه پیدا کنند 📜 khl.ink/khat |
🔰 بیداری در برابر دشمن را حفظ کنید 📜 khl.ink/khat |
🔰 از فرصت ماه شعبان غفلت نکنید 📜 khl.ink/khat |
🔰 با ایستادگی و وحدت‌کلمه، پیروز خواهیم شد 📜 khl.ink/khat |
🔰 نسل جوان امروز آماده جبران عقب ماندگی‌های گذشته است 📜 khl.ink/khat |
💬 / شتاب به حرکت عمومی مردم 👈خواص در مسائل مهم جامعه چه وظایفی دارند و در انتخابات چگونه می توانند نقش‌آفرینی کنند؟ 🔹معجزه مشارکت مردم در انتخابات 🔸انتخابات یکی از صحنه‌های تبلور اراده ملت و آزمونی برای انتخاب نمایندگانی است که قرار است به وکالت از مردم در چارچوب گذاری اداره امور و حل مسائل کشور، ایفای نقش کنند. در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ظاهرِ قضیه انتخاب نمایندگان حوزه انتخابیه شهر محل سکونت برای نشستن چهار‌ساله روی صندلی نظارت و قانون گذاری مجلس شورای اسلامی است اما حقیقت آن است که اتفاق مهم‌تری در حال رخ دادن است؛ در روز یازده اسفند امسال نه فقط نمایندگان مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شهرهای مختلف کشور، انتخاب می شوند بلکه پایه‌های شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در طول سال‌های آینده و چگونگی گذار از مشکلات موجود در این عرصه‌ها، توسط مردم بنا گذاشته می شود و میزان تحقق این اهداف، رابطه تنگاتنگی با میزان مشارکت مردم در انتخابات دارد. «اگر حضور پُرشور مردم در انتخابات باشد، این وحدت ملّی را نشان میدهد، این انگیزه‌ی ملّت ایران را برای حضور در صحنه نشان میدهد؛ انگیزه‌ی ملّت ایران و وحدت ملّی، قدرت ملّی به وجود می‌آورد؛ قدرت ملّی موجب امنیّت کشور میشود؛ وقتی کشور امنیّت پیدا کرد، آن‌وقت علم در آن کشور پیشرفت میکند، اقتصاد در آن کشور به شکوفایی میرسد، مشکلات گوناگون فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در کشور قابل حل میشود؛ مشارکت یک چنین معجزه‌ای میکند. انتخابات در کشور تحوّل ایجاد میکند»۱۴۰۲/۱۰/۲ هر چه قدر حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای می تواند معجزه آفرینی کرده و به سرعت پیشرفت کشور جان تازه ببخشد، ضعف مشارکت در انتخابات یازده اسفند، امکان حل مشکلات کشور را کاهش و مسیر رشد و بالندگی کشور در عرصه‌های گوناگون را دچار اختلال می کند. «اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن] استنتاج می‌کنند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است؛ در این صورت راه را برای دخالت و سلطه و پنجه انداختنِ دوباره بر کشور هموار می‌بینند.» ۱۳۸۲/۱۱/۲۴ نمایش پیوند ناگسستنی مردم و جمهوری اسلامی در انتخابات ۱۱ اسفندماه، همچون برگزاری باشکوه ۲۲ بهمن ماه، می تواند یکبار دیگر، شکوه وحدت و یکدلی ایرانیان در مقابل دشمنان را به تصویر کشیده و خط بطلانی بر توهم باطل دشمن مبنی بر فاصله گرفتن مردم از نظام اسلامی باشد. 🔹وظیفه شتاب دهندگی خواص در انتخابات 🔸انتخابات «مظهر خداباوری، مردم‌باوری و خودباوری»۱۳۹۲/۳/۱۴ «رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی» ۱۴۰۲/۱۱/۲۹«راه اصلاح کشور»۱۴۰۲/۱۱/۲۹ و «مظهر حماسه‌ی سیاسی» ۱۳۹۲/۱/۱ است و از همین رو « همه باید در انتخابات شرکت کنند.»۱۴۰۲/۱۱/۲۹ این حضور همگانی مردم البته الزامات خاص خودش را دارد که از مهمترین آنها، ایفای نقش متعهدانه و مسئولانه خواص و نخبگان جامعه در تبیین نقش آحاد مردم در حضور پای صندوق‌های رای است. در کشور ما و در میان ملّت ما به برکت انقلاب اسلامی البته خواص در اقلّیّت نیستند؛«خواص» کسانی هستند که « در کار خود، با فکر و با شناخت و با تشخیص عمل میکنند و تابع جَو نیستند... این «خواص» میتواند در بین فعّالان گوناگون انقلابی، در بین اصناف، کارگران، نظامی‌ها، روحانیّون و گروه‌های مختلف باشد، میتواند در بین فعّالان مطبوعاتی باشد، میتواند در بین فعّالان دانشجویی باشد، میتواند در بین فعّالان سیاسی باشد.» ۱۴۰۲/۱۱/۱۶ 🔹 بایسته های جهاد تبیین خواص 🔸دشمنان انقلاب اسلامی در طول سالهای گذشته، از هیچ توطئه ای برای توقف مسیر پیشرفت و تعالی ایران فروگذار نکرده اند اما آنچه «مکر آنان را نقش بر آب کرده است، در اصل دو عامل اساسی است: ایستادگی بر سر اصول اسلامی، و حضور مردم در صحنه. این دو عامل در همه جا کلید فتح و فرج است. عامل اوّل به وسیله‌‌ی ایمان صادقانه به وعده‌‌ی الهی، و عامل دوم به برکت تلاش مخلصانه و تبیین صادقانه تضمین میشود.» ۱۳۹۲/۲/۹ از آنجا که «از کارهای مهم نخبگان و خواص، تبیین است» ۱۳۸۸/۵/۵خواص می توانند با جهاد تبیین در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، نقش آفرینی کنند و به حرکت عمومی جامعه شتاب دهند «آن کسانی که توانایی حرف زدن با مردم را دارند و مردم از آنها قبول [میکنند] و اذعان به آنها دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.» ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ همچنین خواص و نخبگان جامعه می توانند در معرفی نامزد اصلح، تاثیرگذار باشند «ملّت ایران آنجایی که میتوانند، بروند تشخیص بدهند، تحقیق کنند؛ آنجایی که نمیتوانند، به کسانی که اعتماد دارند اتّکاء کنند؛ آنها معرّفی میکنند، از معرّفی آنها استفاده کنند و اصلح را بشناسند.» ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ 🔰ادامه👇