eitaa logo
افغانستان | سرزمین خراسان و سیستان🇦🇫
1.1هزار دنبال‌کننده
300 عکس
312 ویدیو
13 فایل
بلخی مزارشریف مزاری هرات آریانا بامیان کابلستان غزنی زابلستان جاغوری هیرمند قندوز بدخشان طالقان بغلان پروان سمنگان بلخاب سرپل جوزجان پنجشیر بهسودی اسد آباد قندهار فاریاب بادغیس زرنج نیمروز غرجستان غور اخبار افغانستان https://daigo.ir/secret/2942442596
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ خراسان و سیستان(افغانستان) در روایات عَنْ بَعْضِ أَصْحابِهِ عَنْ أَبى عَبْدِاللّه ِ عليه السلام قالَ كُنّا عِنْدَهُ جالِسينَ اِذْ قالَ مُبتَدِئا; خُراسانْ! خُراسانْ! سَجِسْتان! سِجِسْتان! كَاَنّى أَنْظُرُ اِلى أَهْلِهِما راكِبينَ عَلَى الجِمالِ مُسْرِعينَ اِلى قُـم. ; يكى از ياران امام صادق عليه السلام مى گويد ما خدمت امام صادق عليه السلام نشسته بوديم. امام عليه السلام فرمود; خراسان، خراسان، سجستان(سیستان)، سجستان! گويا مردم آن دو جا را مى بينم كه سوار بر شتران شده و با سرعت به طرف قم مى روند.; بحارالانوار: 60/215 ☑️ @KHURASANO_SISTAN
❗️❗️دوستان این صفحه همین کانال در روبیکا است که به تازگی شروع به فعالیت کرده لطفا اونجا هم عضو بشید🙏 ممنون از همراهیتون بزنید رو لینک زیر و مشاهده کانال پیام‌رسان و بعد پیوستن رو بزنید👇👇 Rubika.ir/khurasano_sistan
در اعمال بقيه اين ماه است: از حضرت رضا (عليه السّلام) روايت شده: هركه سه روز آخر را روزه بدارد، و آن را به ماه مبارك رمضان پيونددهد حق تعالي ثواب روزه دو ماه پي درپي را براي او بنويسد. ابو الصّلت هروی روايت كرده: در جمعه آخر ماه شعبان خدمت حضرت رضا (عليه السّلام) رسيدم، حضرت فرمود: اي ابوالصّلت بيشتر ماه شعبان گذشت، و اين روز آخر آن است، پس تدارك و تلافي كن در انجام آنچه از اين ماه باقي مانده و كوتاهي هايي كه در گذشته اين ماه كرده اي، و بر تو باد كه بر آنچه براي تو سودمند است روي آوري و بسيار دعا و استغفار كرده و قرآن تلاوت كن، و از گناهان خود به سوي خدا توبه كن، تا وقتي ماه مبارك فرا رسد، خود را براي خدا خالص كرده باشي، و امانت و حق كسي را بر عهده خود مگذار مگر آنكه ادا كني، و در دل خويش كينه كسي را وامگذار مگر آن كه بيرون كني، و گناهي را مگذار جز آن كه ترك كني و از خدا بترس، و در امور پنهان و آشكار خود، بر او توكّل كن، كه هركس بر خدا توكّل كند، خدا او را بس است، و در باقيمانده ماه اين دعا را بسيار بخوان: «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ» خدایا اگر در آن قسمت از ماه که گذشته ما را نیامرزیده اى در آن قسمت که از این ماه مانده بیامرزمان 📚 مفاتیح الجنان
🛑 سید جمال الدین اسدآبادی جماهیر شوروی، افغانستان را اشغال کرد؛ ایالات متحده امریکا به افغانستان و عراق لشکر کشید؛ اسرائیل سرزمین‌های مردم فلسطین را غصب و مردم آن را آواره کرد، دخالت‌ قدرت‌های غربی در افغانستان، عراق، یمن، سوریه، لیبی و ... ادامه دارد.  سیّد جمال‌الدّین افغانی عامل این ضعف‌ها و حقارت‌ها را اختلاف مسلمانان می‌دانست و درمان آن را در وحدت مسلمانان تشخیص داده بود. عجبا چقدر عبرت آموز است که ما مسلمانان، خود این منادی وحدت را تبدیل به منبع اختلاف کرده‌ایم. می‌خواهیم روح او را در میان این سرزمین و آن سرزمین تقسیم کنیم. جسم سیّد از هر سرزمینی که برخاست و در هر جایی که خفت آشکار است. هیچ دلیل و مدرکی نمی‌تواند بالاتر از سخنان خود او در بارة موطن اصلی‌اش باشد. خود او بارها خود را سیّد جمال‌الدّین افغانی خوانده است و این فصل‌الخطاب است و با وجود سخن خود او، هیچ‌ادّعایی پذیرفتنی نیست. جسم سیّد در قید زمان و مکان بود؛ دربارة جسم او می‌توان گفت از کجا برخاست و در کجا خفت؛ امّا اندیشه‌های بیدارگر سیّد فوق زمان و مکان است؛ اندیشه‌ها و برنامه‌های او زنده و سازنده است و می‌تواند هم‌چنان تحوّل‌آفرین باشد. پرسش مهم این است که اندیشه‌های سیّد در کدام سرزمین و در میان کدام مردم ساری و جاری است. کدام‌ جامعة اسلامی از اندیشه‌های مترقی و بیدارکنندة سیّد استفاده کرده به تولید قدرت، عزّت، وحدت، رفاه و افتخار رسیده‌ است؟ کدام مردم راه او را که مبارزه با استعمار بود ادامه می‌دهد؟ در سال 1323 خورشیدی حکومت افغانستان قصد خود را برای انتقال استخوان‌های سیّد از ترکیه به کابل با حکومت ترکیه درمیان گذاشت. این موضوع در ترکیه بحثی را دامن زد؛ برخی دولت‌مردان ترک مخالف انتقال پیکر سیّد از ترکیه به افغانستان بودند؛ امّا سخن نهایی را وزیر خارجه ترکیه زد. او گفت: به نظر من هیچ اشکالی ندارد که ما استخوان‌های سیّد را بدهیم به افغانستان؛ افغان‌ها مرده‌ها را بیشتر از زنده‌ها احترام می‌کنند؛ ما اندیشه‌های سیّد را برای خود نگه‌داریم. ما افتخار می‌کنیم که سیّد جمال در افغانستان به دنیا آمده و مزارش هم در کشور ماست؛ امّا چرا نمی‌اندیشیم که چقدر درس‌ها و آموزه‌های سیّد را به کار بسته‌ایم و تا چه اندازه به راه و روش سیّد پایبند بوده‌ایم. اگر افغانستان را با ترکیه مقایسه کنیم، بدون درنگ باید بگوییم ترکیه بسیار نزدیک‌تر از ما به سیّد است. ایران بسیار بیش از ما از آموزه‌های سیّد آموخته است. پس سیّد می‌تواند ترک باشد و می‌تواند ایرانی باشد؛ امّا هیچ نسبتی نمی‌تواند با ملّت ضعیف، فقیر، بی‌سواد و متفرّق افغانستان داشته باشد. سیّد جمال عمر خود را بر سر وحدت امّت اسلامی گذاشت؛ از نظر او علّت ضعف مسلمانان در برابر قدرت‌های استعماری سه مسألة اختلاف، جهل، خرافه‌پرستی بود. آیا ملّتی پراکنده‌تر و متفرّق‌تر از مردم افغانستان در دنیا سراغ دارید؟ سواد و دانش در افغانستان ارزشی ندارد؛ اگر غیراز این بود، دانش و فرهنگ در این کشور پیشرفت می‌کرد و باسوادان و دانشیان در صدر می‌نشستند و قدر می‌دیدند. بگذریم از کهنه‌گرایی و خرافه‌پرستی‌ که افغانستان در جهان نظیر ندارد. ملاها و مولوی‌های نادان بر سر خوان خرافه‌پرستی ما نشسته‌اند و تغذیه می‌کنند و ما را بر ضد داشته‌های خودمان می‌شورانند.  ملّتی که سیاست‌پیشگان و نخبگان سیاسی‌اش با نامة وزیر خارجه یک کشور بیگانه چون برگی در مسیر باد بر خود می‌لرزند و جمع‌شان از هم می‌پاشد و خود را گم می‌کنند، چه قرابتی با سیّد جمال می‌تواند داشته باشد؟ آیا ما واقعا سهمی از عزّت‌طلبی، استعمارستیزی و استبدادگریزی سیّد جمال داریم؟ سید اسحاق شجاعی ✅ @KHURASANO_SISTAN
❗️باور غلط مردم ایران درباره احمدشاه مسعود 🎙سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید محمد یزدانی درباره احمدشاه مسعود
اینکه مردم را در جهالت نگه داریم از هر جنایتی بدتر است، شاید بر اثر ظلم جامعه‌ی اسلامی بیست سال عقب بیفتد ولی بر اثر کج فهمی یا نفهمی حداقل دویست سال عقب می‌افتد. 📚طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
‌ 🔴 رهبر شهید وحدت ملی افغانستان مزاری (ره): وحدت ملی را ما در افغانستان یک اصل میدانیم. خواستن حق به معنای دشمنی با کسی نیست.ما معتقد هستیم در اینجا مسأله افغانستان وقتی حل می‌شود که مردم و احزاب همدیگر را تحمل بکنند، در صدد حذف یکدیگر نباشند. چه از نگاه اقوام چه از نگاه احزاب، چه از نگاه مذاهب...
۱۴ بخش۶ ز گــفتار او رستم آمد به شور ازان دشت پرآب و نخچیرگور به چیزی که آید کــسی را زمان به پیش دلش راست گردد گمان چنین است کار جهان جهان نخواهد گـــشادن بمابر نهان به دریا نهنگ و به هامون پلنگ همـــــــان شیر جنگاور تیزچنگ ابا پـــــشه و مور در چنگ مرگ یکی باشد ایدر بُدن نیست برگ بفرمود تا رخـــــش را زین کنند همه دشت پر باز و شاهین کنند کــــــمان کیانی به زه بر نهاد همی راند بر دشت او باشغاد زواره هــــمی رفت با پیلتن تنی چند ازان نامدار انجمن به نخچیر لشکر پراگنده شد اگر کنده گر سوی آگنده شد زواره تهــــمتن بران راه بود ز بهر زمان کاندران چاه بود توضیح: رستم ازگفتار شاه کابل درمورد شکارگاه به هیجان آمد و اراده کرد که به شکار روی آورد. وقتی روز کسی تمام می شود،خیال وگمان پیش اوراست جلوه می کند،آری کار جهان گذران چنین است،پنهانی هارا به ما نشان نمی دهد.نهنگ دریا و شیر وپلنگ بیابان وپشه ومور،چون زمانشان سرآید،درچنگ مرگ یکی هستند ونمی توانند جلوی آن را بگیرند. رستم دستورداد تا رخش را زین کنند وباز هاوشاهین های شکاری را نیز آماده نمایند وخودنیز کمان کیانی را به زه کرد وباشغاد به طرف نخجیرگاه رفتند.زواره نیز با چندتن ازبزرگان به همراه رستم به شکارگاه رفتند.درشکارگاه لشکر پراکنده شدند وچاه کن ها هم از نخجیرگاه به اردوگاه خود رفتند. زواره ورستم به راهی می رفتند که به چاه می رسید. ادامه دارد. ✅ @KHURASANO_SISTAN
📷 اینفو گرافی | بیشترین ناله اهل جهنم ✍امام علی علیه السلام : به درستی که بیشترین ناله های اهل جهنم از تسویف است. 📚جامع السعادت ج ۳ ص۴۶ 👈 تسویف یعنی: کار امروز را به فردا انداختن… ❌امروز که گذشت، فردا انجام‌میدم… ❌از فردا دیگه غیبت نمیکنم… ❌فردا میرم حلالیت میگیرم… ❌بعد از ازدواج نگاهم را کنترل میکنم... ❌دفعه بعد رشوه نمیدم ... ❌ از فردا نماز می خونم.... ❌ از ماه قرآن می خونم.... و........
Menshavi01.mp3
6.88M
‌ 📖 هر روز با یک جزء از قرآن مجید با صدای مرحوم منشاوی@KHURASANO_SISTAN