eitaa logo
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
3.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
67 فایل
شُـده سَرشـار از خیالـ عِشقـ تــو #زِندگیمـ☺️ مِـثلـ یڪ #کُلبه‌ے‌دنجے کـہ پـُر از اِحسـاسـ است ✔برداشتن مطلب #حَلالاًطَیّباً ✖️حذف نام نویسنده مطالب کانال غیرمجاز خادم کانال(انتقاد،پیشنهادو..) @Mf4506 @Avay_asheghy آواے عـاشقـۍ✌ @esteker_kolbezendegi
مشاهده در ایتا
دانلود
━━━💠🌸💠━━━ 💠 پاداش صله رحم، سريع ترين پاداش كار خيري است كه به انسان مي رسد. (حضرت محمّد صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله) 🌸 انَّ أعجَل الخيرِ ثواباً صلةُ الرَّحم؛ 📘 الکافي، ج 2، ص 160 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
━━━💠🌸💠━━━ 🔰 قرآنِ 1400 سال پیش، چطور به درد امروز می‌خورد؟! 🔸 خدا رحمت کند آیت الله حائری شیرازی را، میفرمودند: یک نفر از من سؤال کرد: «این کتاب قرآن که هزار و چهار صد سال پیش آمده، آیا برای امروز هم می‌تواند مفید باشد؟! گفتم: «این کرۀ زمین، هزار و چهار صد سال پیش بود یا نبود؟» گفت: «بود». گفتم: «هزار و چهار صد سال پیش مردم از این زمین بیشتر می‌فهمیدند یا حالا؟» گفت: «حالا». گفتم: «آن خدایی که می‌تواند یک زمینی را خلق کند که هرچه علم مردم بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنند، نمی‌تواند یک کتابی خلق کند که هرچه علم بشر بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنند؟» 🔺 ببین! تو قبول داری که خدا زمینی ساخته است که هزارو چهارصد سال پیش، مردم با علم و درک خودشان از آن استفاده می‌کردند. حالا هزار برابر آن موقع، از آن استفاده می‌کنند؛ چون از این زمین، برق تولید می‌کنند، این صنعت‌های متفاوت را ایجاد کرده اند و ... . الان متوجه شده اید که در زمین چه عجایبی هست که آن موقع نمی‌دانستید. درست است؟! 💯 پس آن کسی که توانست این زمین را این‌طوری خلق کند که هرچه علم تو بیشتر شود، از آن بیشتر بفهمی، نمی‌تواند یک کتابی خلق کند که هرچه تو عقلت بیشتر شود و عِلمت بیشتر شود، از آن بیشتر استفاده کنی⁉️ JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
💯 تعادل بین زن و مرد در خرج کردن 💠 در اسلام سفارش شده است که مرد دست و دلـبـاز باشد و برای امور خانه خسیس نباشد، از طرف دیگر تاکید شده است که زن نباید ولـخـرج باشد، این نوع رابطه می تواند ایجاد کند. 🌸 امام صادق(علیه السلام ): بهترین زنان شما زنی است که دارای بویی خوش و دست پختی خوب باشد. هنگامی که خرج می کند، بجا خرج کند، و هنگامی که خرج نمی کند بجا از خرج کردن خودداری ورزد. چنین زنی کارگزاری از کارگزاران خداست و کارگزار خدا نه ناامید می شود و نه پشیمان. 📘 بحارالانوار، ج 103، ص۲۳۵ 🔴 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
111.mp3
15.18M
🎤 حجت‌‌ الاسلام 🗓 یکشنبه ١٣ فروردین ١۴٠٢ 🔺 مسجد مقدس جمکران 🎤 💠 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
🌸 بزرگواران و همراهان گرامی اگر ضیق وقت دارید برای صوت ها و سخنرانی های طولانی ، پس از دانلود کردن، در قسمت بالای صفحه ایتا ، سمت راست روی شماره 2x ضربه بزنید. 🌸
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ، (قسمت هفتم) 🌸 حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عجل الله) هم فرد است. صَاحِبُ هَذَا الْأَمْرِ الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِیدُ. پیرامون او اولیاء الهی بسیارند. ابدال، اوتاد، صلحا، نقبا، نجبا. ایشان شیرمردان در عالم اند و در خدمت آقا هستند اما این الشَّرِیدُ الطَّرِیدُ الْفَرِیدُ الْوَحِیدُ معنایی دیگر دارد. این همه شنیده‌اید که در محضر او اولیاء و بزرگانی هستند، جوانانی و پیرانی، مردان خدا واوتاد و ابدالی خادم درگاهش اند، اما او در نظام هستی فرید و وحید است. این فردیت به رتبه خلافت اللهی او مربوط میشود نه عالم طبیعت!!! لذا چون اولین عدد فرد ۳ است، پیغمبر حکمتش را مبتنی بر ثلاث بیان می‌کند. 💦 حبّبَ الىَّ مِن دنياكم ثلاثٌ: النساءُ و الطّيب و جُعلت قرّةُ عينى فى الصلاةِ. نساء به معنی فلان خانم نیست، نساء اشاره به نفوس دارد که سیدة نساء العالمین نفس کلی است که جامع و مربی نفوس است. نساء! و رایحه‌ی او. چیست؟ رآئِحَةً طَیِّبَةً، کَاَنَّها رآئِحَةُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ. رایحه پیغمبر و حضرت زهرا یک رایحه است. کَاَنَّها... رایحه حضرت فاطمه زهرا خیلی شبیه رایحه پیغمبر است. منتها رایحه حضرت زهرا کنه رایحه پیغمبر و اصل این عطر است.(و جُعلت قرّةُ عينى فى الصلاةِ  و أنا الصلاة.) است که نور چشم پیغمبر نیز ولایت است. 🔺 پس من سه چیز را دوست دارم: _اول زن اعنی سیدة نساء العالمین. و این زن جزء من است. فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی. زن جزء مرد است._و رایحه خوش او را که از ذات احدیت حق متعال منشعب شده است ،_و قرّةُ عينى فى الصلاةِ : نور چشم من در نماز است که است. لذا جزء به کلِّ خودش میل دارد. فاطمه میل به امیرالمؤمنین پیدا می‌کند. و همین‌گونه است که کل نیز به جزء خودش میل دارد. لذا در تمام حوادث روزگار، اهل‌بیت به مادرشان فاطمه زهرا میل پیدا می‌کنند. البته حضرت زهرا نسبت به ائمه اطهار جنبه‌ی امومت و اصالت و مبدئیت دارد. 🔺 به ادامه‌ی روایت می‌پردازیم. من او را در آسمان به همسری علی درآوردم و یک پنجم زمین را مهریه او قرار دادم. یعنی چه؟ یعنی امام در قسمت خشکی زمین است و در اینجا باید باشد. امام همواره در قسمت خشکی زمین است. چرا؟ چون مهر مادرش است. و نمی‌شود که امام در دریا باشد. امام زمان-علیه‌السلام- همواره در قسمت خشکی زمین است. اصلُه قائمٌ و نسلُه دائم. تا خدا خدایی می‌کند باید در این قسمت یک پنجم خشکی انسان کامل باشد. و از آن دو بزودی نسل و فرزندان پاکیزه‌ای بیرون خواهد آمد که آنان چراغ بهشت خواهند بود. حسن و حسین -علیهم السّلام- و از صلب حسین -علیه‌السّلام- امامانی پدید می‌آیند که کشته می‌شوند و خوار می‌گردند. وای بر کشنده و خوار کننده آنها. 🔺 این روایت و روایت دیگری می‌فرماید برای اینکه حضرت ختمی مرتبت نطفه حضرت فاطمه زهرا را در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان منعقد کند در غار حرا اربعین گرفت. این اربعین به چه معناست؟ اربعین نفوس مستکفی [نفوسی که ناقص‌اند و در مسیر استکمال اند و می‌خواهند کامل بشوند] مشخص است اما نفوس مکتفی [ که در مسیر استکمال نیستند بلکه در مسیر تکمیل‌اند، حرکتشان حرکت تکمیلی است و جنبه‌ی نقص ندارند، حالت انتظار ندارند و کامل هستند] به چه معناست؟ نفوس مستکفی چهله و اربعین می‌گیرد که قوای خودش را تکمیل کند و قابلیت‌های خودش را به فعلیت برساند و نواقص خویش را رفع کند. انسان کامل صاحب نفس مکتفی چرا اربعین می‌گیرد؟! اربعین او چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ کمااینکه می‌گوییم استغفار انسان کامل برای چیست که پیغمبر می‌فرماید، لیغان قلبی و انی لأَسْتَغْفِرُ اللَّهَ  كُلِّ يَوْمٍ سَبْعِينَ مَرَّةً. غباری بر قلب من می‌نشیند و من به دلیل آن غبار هفتاد مرتبه در روز استغفار می‌کنم. این غبار چیست؟ حضرت امام(ره) می‌فرمودند  این غبار، غبار توجه به اسماء و صفات حسنی الهی است. چرا؟ چون اسماء و صفات حسنی الهی شئون انسان کامل اند. 🌸 در آیه‌ی قرآن  می‌فرماید؛ ولله الاسماء الحسنی فَادْعُوهُ بِهَا، معصوم(ع) در ذیل آن می‌فرماید که نَحنُ وَاللهِ الأسماءُ الحُسنی بَل أمثالُ العُلیاء. پس اسماءالله شأن و مخلوق انسان کامل می‌شوند چون نَحنُ أسماءُ الله، اسماء الله به ذات انسان کامل مضاف شده است. ما اسماء هستیم. پس آن سرّ شما چیست؟ همه‌ی اسماءالله و همه‌ی اسماء و صفات نظام وجود، شئون، مظاهر و مخلوقات انسان کامل‌اند. وقتی انسان کامل به مظاهر و مخلوقات خودش توجه می‌کند یعنی به مادون توجه می‌کند. برای انسان کامل تنزل درجه است. لذا باید استغفار کند... التماس دعا 🤲 🌀 ادامه دارد... ✍ صادقزاده JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرور برخی نکات «جزء چهاردهم، پانزدهم، و شانزدهم» قرآن کریم. کوتاه و جذاب 👌☺️ JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سفارش آیت الله فاطمی نیا برای و سری که در آن نهفته است. 🌀 نشر حداکثری JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
🌺 از خدا کم نخواه 🌺 🌿 ،اسطوره ی ثروت و قدرت در جهان است. ▫️ او هنگام به خداوند میگوید: 💠 خدایا به من ملکی عطا کن که 💠 تا به حال به کسی نداده ای 💠 و بعد از من هم به کسی عطا نخواهی کرد. 🌿 او همه چیز را با هم میخواهد ▫️ چون به قدرت نامحدود خداوند ایمان دارد. ▫️ او باور دارد و دریافت میکند . 👈 پس تو هم باور کن 👈 و هنگام دعا کردن زیاده خواه باش 💪 نترس 🎤 دکتر احمد لقمانے JOiN👇 💖 @Kolbezendegi 💖‌
12.mp3
15.86M
🎤 حجت‌‌ الاسلام 🗓 دوشنبه ١۴ فروردین ١۴٠٢ 🔺 مسجد مقدس جمکران 🎤 💠 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ،(قسمت هشتم) ✅ کمال و مراد انسان کامل، توجه تام به ذات حق متعال است. یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِهِ و تنزّه عَن مجانسة مخلوقاته. این در توجه تامّ ذات به ذات است که اگر این توجه تام ذات به ذات نباشد، فیض در نظام وجود پخش نمی‌شود. فیض حق متعال که عام بر تمام ما سوی الله است به واسطه این توجه ذات به ذات انسان کامل است که خدا در آیینه وجود امام [المؤمن مرآة المؤمن] خود و کمالاتش را می‌بیند و کمالات خودش را ظاهر می‌کند. لذا یکی از اساتید ما می‌فرمودند که مطلوب بالذات حضرت بقیةالله‌الاعظم (عجل الله) این است که در این توجه باشد. لذا او ابدال و اوتادی دارد که بین انسان کامل و مردم واسطه و حجاب می‌شوند که حضرت را از این توجه خارج نکنند. هرچند او خود مظهر لایشغله شأن عن شأن است اما در بسیاری از موارد وقتی افراد به امام زمان توسل می کنند و اشخاصی می‌آیند و دستگیری می‌کنند امام زمان نیست بلکه ابدال و اوتاد امام زمان علیه السلام هستند. ما که نباید حشمت‌الله نظام وجود را از آن تخت و عرش توجه ذات به ذاتش برای اینکه می‌خواهیم ازدواج کنیم یا خانه بخریم و قرض داریم به پایین بکشیم! این اولیاء خدا حجاب نوری می‌شوند و نمی‌گذارند. 🔺لذا برای انسان کامل توجه به مادون استغفار دارد. می‌فرماید که: یا لَیتَنی لَم یَخلُق مُحَمَّداً أبداً! چرا؟! همین که توجه به همین مقام محمدیت خود دارد استغفار می کند. لذا او می‌فرماید الفَقرُ فَخری، مرادش از فقر، فقر بعد از فقر و فقر فوق فقر است. فقر فوق فقر چیست⁉️ همان است که حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در دعای عرفه می‌فرماید که: خدایا، من در غنای خود فقیرم، چگونه در فقرم فقیر نباشم؟! لذا پیغمبر می‌فرماید کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا. نزدیک است که فقر به کفر منجر شود چون ممکن است در فقر، شما فقر خود را در مقابل خدا ببینی و این دوئیت است. پس چه باید کرد⁉️باید از این فقر هم فراتر بروی که از کفر خارج بشوی و بشود الفَقرُ فَخری. آنجا دیگر بین خدا و انسان کامل دوئیتی وجود ندارد. لاَ فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُكَ وَ خَلْقُكَ.  🔺اربعین انسان کامل چیست؟ انسان کامل برای چه اربعین گرفته است؟ ای پیغمبر، شما که نفس مطلق مکتفی نظام وجود هستی، صادر اول هستی، شما که عصمتت عصمت تامّه است، علمت علم مطلق است، شما برای چه اربعین گرفتی؟! چه امر مهمی می‌خواهد واقع بشود که به پیغمبر خدا آنهم به حضرت ختمی مرتبت، به خاتم الانبیاء و خاتم علی‌الاطلاق رسولان می‌فرماید که در اربعین باش! آیا شنیده‌اید که امیرالمؤمنین علیه‌السلام اربعین داشته باشد؟! امام حسن و امام حسین علیهما‌السلام چطور؟ ایشان که اربعین ندارند! اهل‌بیت ما اربعین نمی‌گرفتند. حضرت زهرا اربعین می‌گرفته؟! موسی پیغمبر است که اربعین دارد، وَ واعَدْنا مُوسي‏ ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسي‏ لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني‏ في‏ قَوْمي‏ وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدينَ (اعراف/۱۴۲). او اربعین دارد چون موسی به مقام اطلاقی راه پیدا نکرده است. اگر به مقام اطلاق راه داشت که خطاب لن ترانی نمی‌شنید! موسی نمی‌توانی! لذا او هم اقرار به توبه می‌کند و می‌گوید که من اولینِ مسلمانان به این مقام اطلاقی هستم. تو باید اربعین بگیری. شاید در اربعین جلوه‌ای از جلوات مقام ختمی مرتبت به تو بخورد و تو رشد کنی. پیغمبر چرا باید اربعین بگیرد؟ این خانم چه حقیقتی است که خدا به حضرت ختمی مرتبت امر به اربعین می‌کند! و در این اربعین او توجه کن که جدا شدن و انقطاع از تمام ما سوی‌الله و توجه مطلق به ذات حق متعال است، یعنی در توجه تام ذات به ذات قرار گرفته و حتی از خدیجه کبری که اول خانمی است که به اسلام ایمان آورده و صاحب مقام عصمت غیر استکفائیه است نیز باید جدا شود و در این ۴۰ روز جز خرمای بهشتی نخورَد، جز به مأکولات بهشتی تناول نکند. در توجه تام ذات به ذات حق متعال بود. چرا؟ چون ذات حق می‌خواهد در ذات حضرت ختمی مرتبت نزول اجلال فرماید نه اسماء و صفاتش! فاطمه اسمٌ مکنونٌ  مخزون، صاحب مقام احدیت است. اللهُّم اسئلُک باسمِک الَّذی خَلَقتَه مِن ذاتِک و استَقَرَّ فیک فلا یَخرُج مِنکَ الی شَیئٍ أبَدا در این فلا یَخرُج مِنکَ الی شَیئٍ أبَدا. (زیارت آل یس، صحیفه مهدویه) ✔️ این حقیقت کنه فاطمی از ذات حضرت ختمی مرتبت و ذات حق متعال به جای دیگری تجلی نکرده است. همانجا مانده است و در کمون غیبی است. ذات احدی می‌خواهد نزول اجلال کند. در اینجا سخن بسیار است که؛ من گنـگ خواب دیده و عالـم تمام کر من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش 🌀 ادامه دارد... ✍ صادقزاده JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
1_1079185491.mp3
1.16M
┅═✧﷽✧═┅– 🎤 استاد ✅ (زیبا و دلنشین ) 🌸 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ، (قسمت نهم) 🔺 لذا حق متعال به پیغمبر می‌فرماید که ای پیغمبر! در اربعین بنشین و پیغمبر در این چهله اش کجا رفته است؟ می‌فرماید من به معراج رفتم. معراج پیغمبر در این چهله‌ی غار حرا اتفاق افتاده است. معراج کجاست؟ دَنَی فَتَدَلیَ‌ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینْ‌ِ أَوْ أَدْنیَ‌ یعنی از این مرتبه إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعونَ و قوس نزول و صعود هم فراتر رفته و به مهمان‌خانه و خلوت‌خانه سراح مطلق احدی باریافته است. آنجا فقط خدا هست و خدا هست و خدا و جز خدا کسی آنجا نیست. درعدم افکندم آخر خویش را وارهـاندم جان پر تشویش را 🌸 پیغمبر را به معراج بردند و ایشان در این سفر خود، بـویـی استشمام می‌کند که شگفتا! متحیر می‌شود! رَبِّ زِدنِی فِيكَ تَحَيُّراً همین است، تحیر پیغمبر است! تحیر انسان کامل است! تحیر منِ انسان عادی نیست بلکه تحیر انسان کامل است که متحیرم این چه بویی است! منی که مبدأ روائح هستم، ای جبرئیل! من از یمنِ نظامِ هستی، از مقام نَفَس رحمانی، از مقام احدیت عالم وجود، یک بویی استشمام می‌کنم که این بو از تمام بوهای بهشتی برتر است!! یعنی چه بوهای بهشتی؟! یعنی بوی آدم، سلیمان، نوح، مریم، بوی حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، همه‌ی رایحه ها، بوی جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، بوی ملائکه‌ی مهیمین و مقربین، از همه‌ی این روائح بالاتر است! و نکته در این است که آنها از این رایحه متأثرند نه این رایحه از آنها! این تأثر نمی‌پذیرد. این در موطن انفعالی قرار نمی‌گیرد. این در موطن فاعلیت، قاهریت و غلبه است. این رایحه بر تمام روائح عالم غلبه دارد. وقتی می‌گوییم رایحه، منظور این بوهای دنیایی نیست بلکه رایحه‌ی وجود و هستی است. در حدیث کساء می‌خوانیم که امام حسن و امام حسین می‌گویند،  رآئِحَةً طَیِّبَةً، این شامّه‌ی حسنی و حسینی می‌خواهد، هر شامّه ای مگر می‌تواند بوی وجود -سلام‌الله علیها- را ادراک کند؟! شامّه‌ی علوی می‌خواهد، باید علی بشوی که بفهمی رآئِحَةً طَیِّبَةً کَاَنَّها رآئِحَةُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ. می خواهد بگوید که تو و رسول خدا رایحه یکسانی دارید. دو رایحه نیست. و همه‌ی روائح و بوهای عالم و خود بهشت، اصلاً حقیقت بهشت رایحه است. نه اینکه بهشت چیزی باشد و رایحه‌ای داشته باشد، خودِ بهشت رایحه است، ملائک رایحه‌اند. می‌خواهد بگوید که همه‌ی مخلوقات عالمِ وجود از تو متأثرند. من که در این افق اعلای عالم وجود قرار گرفته‌ام، ای جبرائیل، می‌بینم که این رایحه بر تمام روائح عالم قهر و غلبه دارد و همه‌ی رایحه ها زیر بال و پر این رایحه‌اند. 🔺سپس جناب جبرئیل می‌فرماید که بله، خدا این رایحه را سیصدهزار سال قبل خلق کرده است. و منِ جبرائیل که عقل کل هستم نمی‌دانم که اراده‌ی خدا از خلقت او چه بوده است! بله جناب جبرئیل، تو نمی‌دانی! در حدیث کساء هم وقتی این ذوات مقدس به زیر کساء رفتند از خدا سوال کردی وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ؟ نمی‌دانی زیر کساء چیست!! تو عاجز از فهم انسان کاملی چون تو شأن امیرالمؤمنین هستی! امیرالمؤمنین فرمود جبرئیل و میکائیل شئون ما هستند. خدا اینها را خادم و مطیع ما قرار داده است. اینها باید از ما تبعیت کنند. 🔺این سیصد هزار سال قبل اشاره به چه چیز دارد؟ اشاره به عالم امر دارد که این بو و رایحه مربوط به عالم امر و ذات حق متعال است. عجب که وقتی پیغمبر جبرئیل را تمثل می‌کرد سیصدهزار بال می‌دید. این سیصدهزار، عدد کثرت و قوای عالم وجود است. این را در عالم امر خلق کرده و مبدأ این نور عالم امر است. لذا این نور همان قرآن است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ. این رایحه همان قرآن است. قرآن از عالم امر به عالم خلق آمده است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ... التماس دعا🤲 🌀 ادامه دارد... ✍ صادقزاده JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
13.mp3
15.4M
🎤 حجت‌‌ الاسلام 🗓 سه شنبه ۱۵ فروردین ١۴٠٢ 🔺 مسجد مقدس جمکران 🎤 💠 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام دلخوشی زندگی من این‌ست که وقت مرگ می‌آیی و مرگ شیرین است کفن کنید مرا رو به قبله‌ی حرمش نجف چه جای قشنگی برای تدفین است JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 تا میتوانیم آنچه اطرافمان هست خوب ببینیم ، شاید که زود دیر شود💔 📌 زندگی آنقدرها هم طولانی نیست‼️ ‌ JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
━━━💠🌸💠━━━ 👨‍👩‍👧‍👦 تربیت دینی فرزندان(ادامه توصیه ۲۵, تشویق کردن فرزندان) 🎉 ♦️۴_متعادل بودن تشویق 🔹 تـشـویـق نبـایـد بیـش از انــدازه بـاشـد، زیرا سبب غرور و تباهی شخص می‌شود. هم چنین نباید کم تر از اندازه باشد، زیرا نتیجه ی مطلوب خود را از دست می‌دهد و انگیزه ی کافی برای تلاش و حرکت نمی آفریند. 🌸 حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: {اِذا مَدَحْتَ فَاختَصِرْ. [۱] ، هنگامی که کسی را مدح می‌کنی، کن.} 💠 آیین مقدس اسلام در برنامه ی تربیتی خود برای کودکان و نوجوانان، پدر و مادر را از زیاده روی در تشویق برحذر داشته است. اسلام کار آنان را که در مهر و نوازش وستایش و تمجید فرزندان شان، راه افراط می‌پیمایند و با روش ناپسند خویش، آنان را به خودپسندی عادت می‌دهند، نمی پسندد. 🌸 امام باقر علیه السلام می‌فرماید: {شَرُّ الآباءِ مَنْ دَعاهُ اَلْبِرُّ اْلافراطِ. [۲] ، بدترین پدران کسانی هستند که در نیکی و محبت نسبت به فرزندان خود از اندازه پا فراتر می‌نهند و به زیاده روی می‌گرایند.} ادامه دارد... --------------------- 📘[۱]: میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج ۹، ص ۸۴. 📗[۲]: الحدیث، ج ۳، ص ۳۴۳. ✍ 🔅 JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ 💠 شرح ، (قسمت دهم) 🔺 لیلةالقدر تشکیکی است لذا از مرتبه اعلای وجود که حقیقت انسان کامل است شروع می‌شود تا مراتب پایین‌تر آن به عالم طبیعت رسیده و بین دو جلد به صورت کتبی و حرفی اعنی ۱۱۴ سوره قرآن قرار گرفته است. اصل این قرآن کجاست؟ این قرآن در عالم امر است. لذا می‌فرماید این قرآن هفت بلکه هفتاد بطن دارد. این هفتاد اشاره به همین عالمی است که سیصدهزار سال قبل از خلقت است. چون در ابجد عدد «کُن» هفتاد است لذا کُن اشاره به عالم امر دارد و عدد آن در ابجد ۷۰ است. یعنی چه که قرآن ۷۰ بطن دارد⁉️ یعنی ریشه قرآن به عالم امر باز‌میگردد. إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ. (زخرف/۴) حقیقت قرآن در مرتبه‌ی ام‌الکتاب است. همان جایی که ام‌الائمه است. همان جایی که پیغمبر این بوی خوش عالم وجود را استشمام کرده است. حال، چه هفتاد را عدد کثرت فرض کنیم یعنی قرآن بی‌شمار بطن دارد، زیرا قرآن از حقیقت لایتناهی حق متعال نازل شده پس کنه آن نیز لایتناهی است، قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ. (اسراء/۸۴) چه بفرمایید که اینجا اشاره به آن مقام امر دارد که خدا قرآن را از مقام امر نازل کرده است. 🔺 لذا می‌فرماید: يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ. ای فاطمه! ای حقیقتی که خدا قبل از اینکه تو را به عالم خلق بیاورد در عالم امر مورد امتحان قرار داده است. مگر عالم امر امتحان دارد؟ حال اینها چیست‌أند؟ ما نمی‌فهمیم.! می‌فرماید که این متعلق به سیصدهزارسال قبل است که همه‌ی بوهای بهشتی را تحت تأثیر قرار داد و خدا و ذات حق متعال به دست قدرت‌اللهی خودش این بو را انشاء کرده است. مال خداست. قادر اسم ذات حق متعال است لذا به ید قدرت خودش، به دو دست جمال و جلال خودش یا به دست واحد قدرت خودش که بر جمال و جلال او قهر و غلبه دارد- جلال و جمال مرتبه پایین تری دارد و مربوط به مرتبه واحدیت است- به ید قدرت خودش این نور فاطمه زهرا را انشاء فرموده است. و من نمی‌دانم که از خلقت او چه چیزی را اراده کرد. ای جناب جبرائیل، از خلقت او اراده کرد که از آیینه‌ی جمال او، خودش را ببیند و بساط هستی را از این مبدأ بگستراند و اهل بیت علیهم السلام را ظهور دهد و الله اعلم. جبرئیل راست می‌گوید! ما هم نمی‌دانیم که آن کنه اراده حق متعال از تجلی این نور و این رایحه طیبه چه بوده است. 🔺 در ادامه می‌فرماید همین که مشغول گفتگو بودم، فرشتگانی که متعلق به همین نور بود با خود تحفه ای آوردند و گفتند که این از طرف حق متعال، همین ید قدرت حق متعال است و تمثل یافته همان رایحه است. پیغمبر در عالم مثال کلی، این رایحه خوش طیبه عالم وجود را به شکل یک تفاحی دید که صورت تمثلی آن بود. تفاح یعنی سیب. [متن روایت] خدا به تو سلام رساند و به تو تحفه‌ای داد. پیغمبر این را به شکل تفاح دید. حال چرا به شکل تفاح دید؟! مراد از این تفاح چیست که حضرت ختمی مرتبت آن را بصورت سیب گرفت؟! فرق بین تحفه و تفاح چیست؟ فرق در الفِ احدیت است. خدا تحفه‌ای به پیغمبر داد. الفِ احدیت خود را داخل این تحفه گذاشت و تفاح شد و آن را به پیغمبر تقدیم کرد. لذا حضرت فاطمه زهرا-سلام‌الله علیها- قیام را دوست داشت. الوَلَدُ سِرُّ أبیه. سرِّ مقام حضرت فاطمی که فُطِمَ الخَلق عَن کُنهِ مَعرِفَتِها مقام واحدیت و مقام احدیت عالم وجود است. همواره دوست می‌داشت که در بایستد. حَتّی تَتَوَرَّمَ قَدَماها.💧روایاتی از حسن بصری و ابن شهرآشوب و دیگران داریم که هیچ شخصی در عالم زاهدتر از فاطمه زهرا-سلام‌الله علیها- نبوده است. از بس قیام می‌کرد پاهای مبارکش ورم می‌کرد.💧 🔺 لذا می‌فرماید: من عَرَفَ ظاهر الالف و باطنه وصل الى درجة الصديقين و مرتبة المقربين. هر کس ظاهر و باطن الف را بشناسد، به مقام صدیقین و مقربین می‌رسد. الف چیست؟ الف مقام غیبی عالم وجود است. مرتبه‌ی احدیتی است که از ذات حق متعال ظاهر شده است. الف -سلام‌الله علیها- است. در نوشتار، پس از این الف "ا" ، لف قرار گرفته. لف مرتبه‌ی تجلی بعد از الف در عالم حروف است. عدد لف ۱۱۰ است و ۱۱۰ عدد امیرالمؤمنین علی‌بن ابیطالب است یعنی از فاطمه ائمه اطهار صادر شدند. ملفوظی الف هم ۱۱۰ است یعنی آن اولی که همزه[ء] است، ه+م+ز+ه نیز ۱۱۰ است. هم ظاهر الف و هم باطن آن است. هم خود حضرت فاطمه زهرا صاحب ولایت است هم فرزندان او از این ولایت صادر شدند. سبحان الله❗️ لذا پیغمبر این را به شکل دید و عجب که در فارسی هم عدد سیب ۷۲ است! و قوای انسان کامل ۷۲ حرف است و با خودش ۷۳ حرف می‌شود که حروف اسم اعظم است.التماس دعا 🤲 🌀ادامه دارد... ✍صادقزاده JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرور برخی نکات «جزء هفده ، هجده و نوزدهم» قرآن کریم. کوتاه و جذاب 👌☺️ JOiN👇 🍃🌸 @Kolbezendegi کُـلبـہ زِندِگــے👆