فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سفارش آیت الله فاطمی نیا برای #شب_قدر و سری که در آن نهفته است.
🌀 نشر حداکثری
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
هدایت شده از ♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
🌺 از خدا کم نخواه 🌺
🌿 #سلیمان_نبی ،اسطوره ی ثروت و قدرت در جهان است.
▫️ او هنگام #دعا به خداوند میگوید:
💠 خدایا به من ملکی عطا کن که
💠 تا به حال به کسی نداده ای
💠 و بعد از من هم به کسی عطا نخواهی کرد.
🌿 او همه چیز را با هم میخواهد
▫️ چون به قدرت نامحدود خداوند ایمان دارد.
▫️ او باور دارد و دریافت میکند .
👈 پس تو هم باور کن
👈 و هنگام دعا کردن زیاده خواه باش
💪 نترس
🎤 دکتر احمد لقمانے
JOiN👇
💖 @Kolbezendegi 💖
12.mp3
15.86M
🎤 حجت الاسلام #تراشیون
🗓 دوشنبه ١۴ فروردین ١۴٠٢
🔺 مسجد مقدس جمکران
🎤 #سخنرانی
💠 #سبک_زندگی_اسلامی
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلةالقدر، (قسمت هفتم) 🌸 حضرت بقیةاللهالاعظم(عجل الله) هم فرد ا
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلة_القدر،(قسمت هشتم)
✅ کمال و مراد انسان کامل، توجه تام به ذات حق متعال است. یَا مَنْ دَلَّ عَلَی ذَاتِهِ بِذَاتِهِ و تنزّه عَن مجانسة مخلوقاته. این در توجه تامّ ذات به ذات است که اگر این توجه تام ذات به ذات نباشد، فیض در نظام وجود پخش نمیشود. فیض حق متعال که عام بر تمام ما سوی الله است به واسطه این توجه ذات به ذات انسان کامل است که خدا در آیینه وجود امام [المؤمن مرآة المؤمن] خود و کمالاتش را میبیند و کمالات خودش را ظاهر میکند. لذا یکی از اساتید ما میفرمودند که مطلوب بالذات حضرت بقیةاللهالاعظم (عجل الله) این است که در این توجه باشد. لذا او ابدال و اوتادی دارد که بین انسان کامل و مردم واسطه و حجاب میشوند که حضرت را از این توجه خارج نکنند. هرچند او خود مظهر لایشغله شأن عن شأن است اما در بسیاری از موارد وقتی افراد به امام زمان توسل می کنند و اشخاصی میآیند و دستگیری میکنند امام زمان نیست بلکه ابدال و اوتاد امام زمان علیه السلام هستند. ما که نباید حشمتالله نظام وجود را از آن تخت و عرش توجه ذات به ذاتش برای اینکه میخواهیم ازدواج کنیم یا خانه بخریم و قرض داریم به پایین بکشیم! این اولیاء خدا حجاب نوری میشوند و نمیگذارند.
🔺لذا برای انسان کامل توجه به مادون استغفار دارد. میفرماید که: یا لَیتَنی لَم یَخلُق مُحَمَّداً أبداً! چرا؟! همین که توجه به همین مقام محمدیت خود دارد استغفار می کند. لذا او میفرماید الفَقرُ فَخری، مرادش از فقر، فقر بعد از فقر و فقر فوق فقر است. فقر فوق فقر چیست⁉️ همان است که حضرت اباعبداللهالحسین علیهالسلام در دعای عرفه میفرماید که: خدایا، من در غنای خود فقیرم، چگونه در فقرم فقیر نباشم؟! لذا پیغمبر میفرماید کادَ الفَقرُ اَن یَکُونَ کُفرا. نزدیک است که فقر به کفر منجر شود چون ممکن است در فقر، شما فقر خود را در مقابل خدا ببینی و این دوئیت است. پس چه باید کرد⁉️باید از این فقر هم فراتر بروی که از کفر خارج بشوی و بشود الفَقرُ فَخری. آنجا دیگر بین خدا و انسان کامل دوئیتی وجود ندارد. لاَ فَرْقَ بَيْنَكَ وَ بَيْنَهَا إِلاَّ أَنَّهُمْ عِبَادُكَ وَ خَلْقُكَ.
🔺اربعین انسان کامل چیست؟ انسان کامل برای چه اربعین گرفته است؟ ای پیغمبر، شما که نفس مطلق مکتفی نظام وجود هستی، صادر اول هستی، شما که عصمتت عصمت تامّه است، علمت علم مطلق است، شما برای چه اربعین گرفتی؟! چه امر مهمی میخواهد واقع بشود که به پیغمبر خدا آنهم به حضرت ختمی مرتبت، به خاتم الانبیاء و خاتم علیالاطلاق رسولان میفرماید که در اربعین باش! آیا شنیدهاید که امیرالمؤمنین علیهالسلام اربعین داشته باشد؟! امام حسن و امام حسین علیهماالسلام چطور؟ ایشان که اربعین ندارند! اهلبیت ما اربعین نمیگرفتند. حضرت زهرا اربعین میگرفته؟! موسی پیغمبر است که اربعین دارد، وَ واعَدْنا مُوسي ثَلاثينَ لَيْلَةً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَةً وَ قالَ مُوسي لِأَخيهِ هارُونَ اخْلُفْني في قَوْمي وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدينَ (اعراف/۱۴۲). او اربعین دارد چون موسی به مقام اطلاقی راه پیدا نکرده است. اگر به مقام اطلاق راه داشت که خطاب لن ترانی نمیشنید! موسی نمیتوانی! لذا او هم اقرار به توبه میکند و میگوید که من اولینِ مسلمانان به این مقام اطلاقی هستم. تو باید اربعین بگیری. شاید در اربعین جلوهای از جلوات مقام ختمی مرتبت به تو بخورد و تو رشد کنی. پیغمبر چرا باید اربعین بگیرد؟ این خانم چه حقیقتی است که خدا به حضرت ختمی مرتبت امر به اربعین میکند! و در این اربعین او توجه کن که جدا شدن و انقطاع از تمام ما سویالله و توجه مطلق به ذات حق متعال است، یعنی در توجه تام ذات به ذات قرار گرفته و حتی از خدیجه کبری که اول خانمی است که به اسلام ایمان آورده و صاحب مقام عصمت غیر استکفائیه است نیز باید جدا شود و در این ۴۰ روز جز خرمای بهشتی نخورَد، جز به مأکولات بهشتی تناول نکند. در توجه تام ذات به ذات حق متعال بود. چرا؟ چون ذات حق میخواهد در ذات حضرت ختمی مرتبت نزول اجلال فرماید نه اسماء و صفاتش! فاطمه اسمٌ مکنونٌ مخزون، صاحب مقام احدیت است. اللهُّم اسئلُک باسمِک الَّذی خَلَقتَه مِن ذاتِک و استَقَرَّ فیک فلا یَخرُج مِنکَ الی شَیئٍ أبَدا در این فلا یَخرُج مِنکَ الی شَیئٍ أبَدا. (زیارت آل یس، صحیفه مهدویه)
✔️ این حقیقت کنه فاطمی از ذات حضرت ختمی مرتبت و ذات حق متعال به جای دیگری تجلی نکرده است. همانجا مانده است و در کمون غیبی است. ذات احدی میخواهد نزول اجلال کند. در اینجا سخن بسیار است که؛
من گنـگ خواب دیده و عالـم تمام کر
من عاجزم ز گفتن و خلق از شنیدنش
🌀 ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
1_1079185491.mp3
1.16M
–┅═✧﷽✧═┅–
🎤 استاد #ماهر_المعیقلی
✅ (زیبا و دلنشین )
🌸 #سوره_واقعه
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلة_القدر،(قسمت هشتم) ✅ کمال و مراد انسان کامل، توجه تام به ذات حق
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلة_القدر، (قسمت نهم)
🔺 لذا حق متعال به پیغمبر میفرماید که ای پیغمبر! در اربعین بنشین و پیغمبر در این چهله اش کجا رفته است؟ میفرماید من به معراج رفتم. معراج پیغمبر در این چهلهی غار حرا اتفاق افتاده است. معراج کجاست؟ دَنَی فَتَدَلیَ فَکاَنَ قَابَ قَوْسَینِْ أَوْ أَدْنیَ یعنی از این مرتبه إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیهِ رَاجِعونَ و قوس نزول و صعود هم فراتر رفته و به مهمانخانه و خلوتخانه سراح مطلق احدی باریافته است. آنجا فقط خدا هست و خدا هست و خدا و جز خدا کسی آنجا نیست.
درعدم افکندم آخر خویش را
وارهـاندم جان پر تشویش را
🌸 پیغمبر را به معراج بردند و ایشان در این سفر خود، بـویـی استشمام میکند که شگفتا! متحیر میشود! رَبِّ زِدنِی فِيكَ تَحَيُّراً همین است، تحیر پیغمبر است! تحیر انسان کامل است! تحیر منِ انسان عادی نیست بلکه تحیر انسان کامل است که متحیرم این چه بویی است! منی که مبدأ روائح هستم، ای جبرئیل! من از یمنِ نظامِ هستی، از مقام نَفَس رحمانی، از مقام احدیت عالم وجود، یک بویی استشمام میکنم که این بو از تمام بوهای بهشتی برتر است!! یعنی چه بوهای بهشتی؟! یعنی بوی آدم، سلیمان، نوح، مریم، بوی حضرت موسی، عیسی، ابراهیم، همهی رایحه ها، بوی جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، بوی ملائکهی مهیمین و مقربین، از همهی این روائح بالاتر است! و نکته در این است که آنها از این رایحه متأثرند نه این رایحه از آنها! این تأثر نمیپذیرد. این در موطن انفعالی قرار نمیگیرد. این در موطن فاعلیت، قاهریت و غلبه است. این رایحه بر تمام روائح عالم غلبه دارد. وقتی میگوییم رایحه، منظور این بوهای دنیایی نیست بلکه رایحهی وجود و هستی است. در حدیث کساء میخوانیم که امام حسن و امام حسین میگویند، رآئِحَةً طَیِّبَةً، این شامّهی حسنی و حسینی میخواهد، هر شامّه ای مگر میتواند بوی وجود #حضرت_فاطمه_زهرا -سلامالله علیها- را ادراک کند؟! شامّهی علوی میخواهد، باید علی بشوی که بفهمی رآئِحَةً طَیِّبَةً کَاَنَّها رآئِحَةُ جَدّی رَسُولِ اللَّهِ. می خواهد بگوید که تو و رسول خدا رایحه یکسانی دارید. دو رایحه نیست. و همهی روائح و بوهای عالم و خود بهشت، اصلاً حقیقت بهشت رایحه است. نه اینکه بهشت چیزی باشد و رایحهای داشته باشد، خودِ بهشت رایحه است، ملائک رایحهاند. میخواهد بگوید که همهی مخلوقات عالمِ وجود از تو متأثرند. من که در این افق اعلای عالم وجود قرار گرفتهام، ای جبرائیل، میبینم که این رایحه بر تمام روائح عالم قهر و غلبه دارد و همهی رایحه ها زیر بال و پر این رایحهاند.
🔺سپس جناب جبرئیل میفرماید که بله، خدا این رایحه را سیصدهزار سال قبل خلق کرده است. و منِ جبرائیل که عقل کل هستم نمیدانم که ارادهی خدا از خلقت او چه بوده است! بله جناب جبرئیل، تو نمیدانی! در حدیث کساء هم وقتی این ذوات مقدس به زیر کساء رفتند از خدا سوال کردی وَمَنْ تَحْتَ الْکِساَّءِ؟ نمیدانی زیر کساء چیست!! تو عاجز از فهم انسان کاملی چون تو شأن امیرالمؤمنین هستی! امیرالمؤمنین فرمود جبرئیل و میکائیل شئون ما هستند. خدا اینها را خادم و مطیع ما قرار داده است. اینها باید از ما تبعیت کنند.
🔺این سیصد هزار سال قبل اشاره به چه چیز دارد؟ اشاره به عالم امر دارد که این بو و رایحه مربوط به عالم امر و ذات حق متعال است. عجب که وقتی پیغمبر جبرئیل را تمثل میکرد سیصدهزار بال میدید. این سیصدهزار، عدد کثرت و قوای عالم وجود است. این را در عالم امر خلق کرده و مبدأ این نور عالم امر است. لذا این نور همان قرآن است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ. این رایحه همان قرآن است. قرآن از عالم امر به عالم خلق آمده است. إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ... التماس دعا🤲
🌀 ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
13.mp3
15.4M
🎤 حجت الاسلام #تراشیون
🗓 سه شنبه ۱۵ فروردین ١۴٠٢
🔺 مسجد مقدس جمکران
🎤 #سخنرانی
💠 #سبک_زندگی_اسلامی
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمام دلخوشی زندگی من اینست
که وقت مرگ میآیی و مرگ شیرین است
کفن کنید مرا رو به قبلهی حرمش
نجف چه جای قشنگی برای تدفین است
#جانعالمبفداے_مولایمعلـے
#یاعلی
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 تا میتوانیم آنچه اطرافمان هست خوب ببینیم ، شاید که زود دیر شود💔
📌 زندگی آنقدرها هم طولانی نیست‼️
#پندانه
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
━━━💠🌸💠━━━ 👨👩👧👦 تربیت دینی فرزندان (ادامه توصیه ۲۵, تشویق کردن فرزندان) 🎉 #ویژگیهای_تشویق ♦️
━━━💠🌸💠━━━
👨👩👧👦 تربیت دینی فرزندان(ادامه توصیه ۲۵, تشویق کردن فرزندان)
🎉 #ویژگیهای_تشویق
♦️۴_متعادل بودن تشویق
🔹 تـشـویـق نبـایـد بیـش از انــدازه بـاشـد، زیرا سبب غرور و تباهی شخص میشود. هم چنین نباید کم تر از اندازه باشد، زیرا نتیجه ی مطلوب خود را از دست میدهد و انگیزه ی کافی برای تلاش و حرکت نمی آفریند.
🌸 حضرت علی علیه السلام میفرماید:
{اِذا مَدَحْتَ فَاختَصِرْ. [۱] ، هنگامی که کسی را مدح میکنی، #میانه_روی کن.}
💠 آیین مقدس اسلام در برنامه ی تربیتی خود برای کودکان و نوجوانان، پدر و مادر را از زیاده روی در تشویق برحذر داشته است. اسلام کار آنان را که در مهر و نوازش وستایش و تمجید فرزندان شان، راه افراط میپیمایند و با روش ناپسند خویش، آنان را به خودپسندی عادت میدهند، نمی پسندد.
🌸 امام باقر علیه السلام میفرماید:
{شَرُّ الآباءِ مَنْ دَعاهُ اَلْبِرُّ اْلافراطِ. [۲] ، بدترین پدران کسانی هستند که در نیکی و محبت نسبت به فرزندان خود از اندازه پا فراتر مینهند و به زیاده روی میگرایند.}
ادامه دارد...
---------------------
📘[۱]: میزان الحکمة، محمدی ری شهری، ج ۹، ص ۸۴.
📗[۲]: الحدیث، ج ۳، ص ۳۴۳.
✍ #جلال_نصر
🔅#تربیت_فرزند
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلة_القدر، (قسمت نهم) 🔺 لذا حق متعال به پیغمبر میفرماید که ای پی
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلةالقدر، (قسمت دهم)
🔺 لیلةالقدر تشکیکی است لذا از مرتبه اعلای وجود که حقیقت انسان کامل است شروع میشود تا مراتب پایینتر آن به عالم طبیعت رسیده و بین دو جلد به صورت کتبی و حرفی اعنی ۱۱۴ سوره قرآن قرار گرفته است. اصل این قرآن کجاست؟ این قرآن در عالم امر است. لذا میفرماید این قرآن هفت بلکه هفتاد بطن دارد. این هفتاد اشاره به همین عالمی است که سیصدهزار سال قبل از خلقت است. چون در ابجد عدد «کُن» هفتاد است لذا کُن اشاره به عالم امر دارد و عدد آن در ابجد ۷۰ است. یعنی چه که قرآن ۷۰ بطن دارد⁉️ یعنی ریشه قرآن به عالم امر بازمیگردد. إِنَّهُ فِي أُمِّ الْكِتَابِ لَدَيْنَا لَعَلِيٌّ حَكِيمٌ. (زخرف/۴) حقیقت قرآن در مرتبهی امالکتاب است. همان جایی که امالائمه است. همان جایی که پیغمبر این بوی خوش عالم وجود را استشمام کرده است. حال، چه هفتاد را عدد کثرت فرض کنیم یعنی قرآن بیشمار بطن دارد، زیرا قرآن از حقیقت لایتناهی حق متعال نازل شده پس کنه آن نیز لایتناهی است، قُلْ كُلٌّ يَعْمَلُ عَلَىٰ شَاكِلَتِهِ. (اسراء/۸۴) چه بفرمایید که اینجا اشاره به آن مقام امر دارد که خدا قرآن را از مقام امر نازل کرده است.
🔺 لذا میفرماید: يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ. ای فاطمه! ای حقیقتی که خدا قبل از اینکه تو را به عالم خلق بیاورد در عالم امر مورد امتحان قرار داده است. مگر عالم امر امتحان دارد؟ حال اینها چیستأند؟ ما نمیفهمیم.! میفرماید که این متعلق به سیصدهزارسال قبل است که همهی بوهای بهشتی را تحت تأثیر قرار داد و خدا و ذات حق متعال به دست قدرتاللهی خودش این بو را انشاء کرده است. مال خداست. قادر اسم ذات حق متعال است لذا به ید قدرت خودش، به دو دست جمال و جلال خودش یا به دست واحد قدرت خودش که بر جمال و جلال او قهر و غلبه دارد- جلال و جمال مرتبه پایین تری دارد و مربوط به مرتبه واحدیت است- به ید قدرت خودش این نور فاطمه زهرا را انشاء فرموده است. و من نمیدانم که از خلقت او چه چیزی را اراده کرد. ای جناب جبرائیل، از خلقت او اراده کرد که از آیینهی جمال او، خودش را ببیند و بساط هستی را از این مبدأ بگستراند و اهل بیت علیهم السلام را ظهور دهد و الله اعلم.
جبرئیل راست میگوید! ما هم نمیدانیم که آن کنه اراده حق متعال از تجلی این نور و این رایحه طیبه چه بوده است.
🔺 در ادامه میفرماید همین که مشغول گفتگو بودم، فرشتگانی که متعلق به همین نور بود با خود تحفه ای آوردند و گفتند که این از طرف حق متعال، همین ید قدرت حق متعال است و تمثل یافته همان رایحه است. پیغمبر در عالم مثال کلی، این رایحه خوش طیبه عالم وجود را به شکل یک تفاحی دید که صورت تمثلی آن بود. تفاح یعنی سیب. [متن روایت] خدا به تو سلام رساند و به تو تحفهای داد. پیغمبر این را به شکل تفاح دید. حال چرا به شکل تفاح دید؟! مراد از این تفاح چیست که حضرت ختمی مرتبت آن را بصورت سیب گرفت؟! فرق بین تحفه و تفاح چیست؟ فرق در الفِ احدیت است. خدا تحفهای به پیغمبر داد. الفِ احدیت خود را داخل این تحفه گذاشت و تفاح شد و آن را به پیغمبر تقدیم کرد. لذا حضرت فاطمه زهرا-سلامالله علیها- قیام را دوست داشت. الوَلَدُ سِرُّ أبیه. سرِّ مقام حضرت فاطمی که فُطِمَ الخَلق عَن کُنهِ مَعرِفَتِها مقام واحدیت و مقام احدیت عالم وجود است. همواره دوست میداشت که در #نـمــاز بایستد. حَتّی تَتَوَرَّمَ قَدَماها.💧روایاتی از حسن بصری و ابن شهرآشوب و دیگران داریم که هیچ شخصی در عالم زاهدتر از فاطمه زهرا-سلامالله علیها- نبوده است. از بس قیام میکرد پاهای مبارکش ورم میکرد.💧
🔺 لذا میفرماید: من عَرَفَ ظاهر الالف و باطنه وصل الى درجة الصديقين و مرتبة المقربين. هر کس ظاهر و باطن الف را بشناسد، به مقام صدیقین و مقربین میرسد. الف چیست؟ الف مقام غیبی عالم وجود است. مرتبهی احدیتی است که از ذات حق متعال ظاهر شده است. الف #فاطمه_زهرا -سلامالله علیها- است. در نوشتار، پس از این الف "ا" ، لف قرار گرفته. لف مرتبهی تجلی بعد از الف در عالم حروف است. عدد لف ۱۱۰ است و ۱۱۰ عدد امیرالمؤمنین علیبن ابیطالب است یعنی از فاطمه ائمه اطهار صادر شدند. ملفوظی الف هم ۱۱۰ است یعنی آن اولی که همزه[ء] است، ه+م+ز+ه نیز ۱۱۰ است. هم ظاهر الف و هم باطن آن #ولایت است. هم خود حضرت فاطمه زهرا صاحب ولایت است هم فرزندان او از این ولایت صادر شدند. سبحان الله❗️ لذا پیغمبر این را به شکل #سـیـب دید و عجب که در فارسی هم عدد سیب ۷۲ است! و قوای انسان کامل ۷۲ حرف است و با خودش ۷۳ حرف میشود که حروف اسم اعظم است.التماس دعا 🤲
🌀ادامه دارد...
✍صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مرور برخی نکات «جزء هفده ، هجده و نوزدهم» قرآن کریم.
کوتاه و جذاب 👌☺️
#ماه_رمضان
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بخشی از دعای جوشن کبیر
🎤 با صدای مصطفی راغب
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام، پیرامون فضائل حضرت علی علیه السلام 💔
#جانعالمبفداے_مولایمعلـے
#یاعلی
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
💥💥 از صد رکعت نماز پر فضیلت شب قدر غافل نشویم.📿
🌺 با سلام و وقت بخیر خدمت همراهان عزیز
🌺 طاعات و عبادات همگی مقبول درگاه احدیت ان شاءالله 🤲
✅ بین تمام اعمالی که به عنوان اعمال شب های قدر ذکر شده است هیچ کدام مانند #۱۰۰رکـعـتنـمـاز سفارش نشده است.
✅ حدود ۱۷ روایت از ائمه علیهم السلام درباره خواندن این نمازها در کتابهای معتبر بیان شده است.
✅ ان شاالله عزیزان خواندن این ۱۰۰ رکعت نماز را فراموش نکنند. بیشتر از یک ساعت و نیم وقت شریفتان را نمی گیرد.
#شب_قدر
#ماه_رمضان
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
💙 شيعيان ما كسانى اند كه در راه #ولايت ما بذل و بخشش مى كنند، در راه #دوستى ما به يكديگر محبت مى نمايند، در راه زنده نگه داشتن #امر و مكتب ما به ديدار هم مى روند. چون خشميگين شوند، ظلم نمى كنند و چون راضى شوند، زياده روى نمى كنند، براى همسايگانشان مايه بركت اند و نسبت به همنشينان خود در صلح و آرامش اند.
💔 (امام علی علیه السلام)
شيعَتُنَا الْمُتَباذِلونَ فى وِلايَتِنا، اَلْمُتَحابّونَ فى مَوَدَّتِنا اَلْمُتَزاوِرونَ فى اِحياءِ اَمْرِنا اَلَّذينَ اِنْ غَضِبوا لَمْ يَظْلِموا وَ اِنْ رَضوا لَمْ يُسْرِفوا، بَرَكَةٌ عَلى مَنْ جاوَروا سِلْمٌ لِمَنْ خالَطوا؛
📘 كافى، ج 2، ص 236، ح 24 .
#حدیث
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
14.mp3
16.27M
🎤 حجت الاسلام #تراشیون
🗓 چهارشنبه ۱۶ فروردین ١۴٠٢
🔺 مسجد مقدس جمکران
🎤 #سخنرانی
💠 #سبک_زندگی_اسلامی
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆
♡کُـلبـہ زِندِگــے♡
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄ 💠 شرح #لیلةالقدر، (قسمت دهم) 🔺 لیلةالقدر تشکیکی است لذا از مرتبه اعلای وج
┄✦۞✦✺﷽✺✦۞✦┄
💠 شرح #لیلةالقدر، (قسمت یازدهم)
🔺 قوای انسان کامل ۷۲ حرف است و با حقیقت خودش ۷۳ حرف میشود. خود امام اسم مستأثره حق متعال است. این آقا ۷۲ حرف را دارد. ۷۲ اسم اعظم دارد، ۷۲ لشکر دارد. جنود عقل و جهل را ببینید! این ۷۲ لشکر برای چیست⁉️ لِاِصْلاحِ أُمَّةِ جَدّی رسولالله صلی الله علیه و آله. با این ۷۲ حرف امت جدش را اصلاح میکند و امروز نیز حضرت بقیةالله الاعظم (عجل الله ) روحی فداه ۷۲ حرف و صفت دارد که با این ۷۲ حرف ، اصلاح عالم را میکند. شهدای کربلا، نمونهای از این حقیقت بودند. جناب حبیب، جناب مسلم، جناب زهیر، جناب حر، حضرت علی اکبر (ع)، خاندان بنی هاشم و حضرت اباالفضلالعباس(ع) -که اسم اعظم حضرت اباعبدالله(ع) بود- اینها همان ۷۲اسمی هستند که کارشان اصلاح امت بود. یا اباعبدالله(ع)، شما برای چه خروج کردید؟ لاِِِِْصْلاحِ أُمَّةِ جَدّی رسولالله(ص). امت جد تو چیست؟ کل ماسویالله امت من هستند. کان اُمّة واحِداً.
💙 مقام امامت، مصلح کل است که در عالم اصلاح امر میکند و اگر الآن امر ما اصلاح شده و ما هستیم، میبینیم، میشنویم، میخوریم، شب قدر داریم، روز داریم، اینها همه زیر سر این ۷۲ حرف است. عدد سیب در جمل ابجدی ۷۲است. باطن کربلا هم بوی سیب میدهد. اگر گفتید چرا؟ بخاطر اینکه حضرت فاطمه زهرا به کربلا آمده است. امام حسین مادری است. بوی مادرش را میدهد. خوش بحال آنهایی که موفق میشوند این رایحه طیبه را استشمام کنند.❤️ الآن در این شب قدر داریم استشمام میکنیم! خوب شامهات را باز کن، دارید استشمام میکنید. منتها بعضی اوقات پرده افکندند و کس آگاه نیست. استشمام میکند ولی فکر میکند که... این حجابهای ظاهری و این بوهای ظاهری، همین بوی عطر و گلها و همین عالم طبیعت رهزن ما میشود. میگوید که من بویی استشمام نمیکنم! شما خبر نداری که این معارف از همان معدن روائح است که نصیب تو شده است! تحفه به شکل تفاح درآمد که باطن تفاح الف است. یعنی تحفه حامل الف است که میشود تفاح. پیغمبر این را تمثل کرد. حال این تمثل که مربوط به مرتبهی نفسانی و عقلانی پیغمبر و باطن پیغمبر است، آیا این سیب عین پیغمبر نیست؟! بر اساس اتحاد عاقل و معقول، و مُدرِک و مُدرَک، این سیب جدای از پیغمبر است؟ آیا شبیه همین سیبهای بیرون است که خارج از گوهر ماست؟ حضرت علامه میفرماید که این #قرآن را در #شب_قدر به دل کنید که دل جوهر ذات شماست. قرآن به سر، خارج از گوهر وجودی شماست. قرآن به دل کنید. این سیب در دل پیغمبر است. در زیر بال جبرئیل است. زیر بال عقل اوست. لذا بنابر اتحاد عاقل و معقول، این سیب عین اوست. میفرمود: فاطمة بضعة منّی. فاطمه بضاعت من است. همهی دارایی من است. یا فاطمه پاره تن من است. یا میفرمود: او مخ و جگرپاره من و آن دل خالص من است. او وجود من است. من و فاطمه یکی هستیم. لذا میفرماید که فاطمه عنصر و اصل و باطن این شجره است. من و فاطمه دوچیز نیستیم. الحمدلله رب العالمین.. التماس دعا
🌀ادامه دارد...
✍ صادقزاده
JOiN👇
🍃🌸 @Kolbezendegi
کُـلبـہ زِندِگــے👆