eitaa logo
مَدرَس | رضا لک علی آبادی
1.3هزار دنبال‌کننده
75 عکس
113 ویدیو
255 فایل
﷽ - مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم - رشته‌تخصصی: علوم حدیث - کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی - سردبیر مجله پژوهشی عوائدالایام (فقهی‌اصولی) - کتب و مقالات (نقش اجتماعی طلبه انقلابی، مجموعه ۱۴ جلدی سفر آخرت، جلوه حق و...) 💻Lakaliabadi.ir 🆔 @Lakaliabadi_R
مشاهده در ایتا
دانلود
149 کفایه - أمارات.mp3
20.24M
🔰صوت درس کفایه2 جلسه 149 🗂 🔻ادله حجیت مطلق ظنون: - دلیل دوم دلیل سوم دلیل چهارم (انسداد) : مقدمه اول و دوم. 📕 کفایه چاپ کنگره ج2 ص 91 📖 شروع عبارت : لو لم یؤخذ بالظن لزم ترجیح المرجوح... 🎧 19.3 Mb ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
150 کفایه - أمارات.mp3
23.01M
🔰صوت درس کفایه2 جلسه 150 🗂 🔻ادله حجیت مطلق ظنون: دلیل چهارم (انسداد) : مقدمه سوم و چهارم. 📕 کفایه چاپ کنگره ج2 ص 94 📖 شروع عبارت : و اما الثالثة فهی قطعیة و لو لم نقل... 🎧 21.9 Mb ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
الفائق جلسه63.mp3
17.5M
🔵 صوت ‌درس ‌ جلسه 63 🗂 باب الخامس 🔺فصل دوم: ➖تنقیح مناط -طرق کشف مناط (عرف، سبر و تقسیم) -تفات با الغاء خصوصیة 📖 الفائق ، چاپ هفتم، صفحه 200 🎧 16.6 Mb ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
151 کفایه - أمارات.mp3
18.41M
🔰صوت درس کفایه2 جلسه 151 🗂 🔻ادله حجیت مطلق ظنون: دلیل چهارم (انسداد) : - ادعای دوم در مقدمه چهارم (بحث اصول عملیه) 📕 کفایه چاپ کنگره ج2 ص 95 📖 شروع عبارت : و اما الرجوع الی الاصول فبالنسبة ... 🎧 17.5 Mb ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
الفائق جلسه64.mp3
17.56M
🔵 صوت ‌درس ‌ جلسه 64 🗂 باب الخامس 🔺فصل دوم: ➖تنقیح مناط -تفاوت با استصلاح و قیاس و استحسان -مطلب چهارم: حجیت تنقیح مناط 📖 الفائق ، چاپ هفتم، صفحه 203 🎧 16.7 Mb ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
سوره حجرات 7.wma
8.39M
🔈 (7) 🔸سوره حجرات (7) 🎙 آیت الله جوادی آملی حفظه‌الله 📆 سال 95 - 96 📌 منبع: سایت مدرسه فقاهت ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
سوره حجرات 7.docx
41.6K
📝 (7) 🔸جلسه هفتم ، سوره حجرات ؛ آیت الله جوادی آملی حفظه‌الله؛ منبع: سایت مدرسه فقاهت. ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
⚙️ برنامه تابستانه 🔰علاوه بر برنامه تفسیر، انشاءالله برای بهره بردن از ایام تابستان ، هفته‌ای دو الی سه جلسه برنامه فقهی و اصولی خواهیم داشت: ♨️ اصول کاربردی با تطبیق بر متن جواهر الکلام. ♨️ خلاصه تمهیدیه خارج اصول، بحث برائت (جمع بندی اقوال اعاظم اصولی) ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
🔉 صوت کامل درس 🔉 🪐 درس‌گفتارهای ✅ درس تفسیر آیةالله جوادی آملی 🏷 صوت و متن؛ برنامه‌ ضروری تابستانها برای کسب معرفت و انس با قرآن کریم. 💯 مقدمات 🏷 نکاتی مهم از اساتید، بسیار اثرگذار در صرف‌جویی زمان و بهره‌بری در تحصیل. 🎞 با تطبیق بر متن جواهر الکلام. 🎞 🏷 خلاصه اقوال اصولیین در بحث برائت 🌺 مَدرَس را به دوستانتان معرفی فرمائید🌺 ┄┅┅❅l🔻 مدرَس، کلیک کنید 🔻l❅┅┅┄ eitaa.com/joinchat/2448097294C4d18fcf7af
14.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 دنیانا ظلام و الخدمة ضوة 🏴 🔹 عنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‌ لَيْسَ نَبِيٌّ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِلَّا يَسْأَلُونَ اللَّهَ تَعَالَى أَنْ يَأْذَنَ لَهُمْ فِي زِيَارَةِ الْحُسَيْنِ ع فَفَوْجٌ يَنْزِلُ وَ فَوْجٌ يَصْعَدُ [يَعْرُجُ‌]. 🔸 اسحاق بن عمار می‌گوید از امام صادق (ع) شنیدم که فرمود: هیچ پیامبری در زمین و آسمان نیست مگر آنکه از خداوند درخواست می‌کند تا به او اذن دهد برای زیارت امام حسین (ع)، پس گروهی فرود می‌آیند و گروهی بالا می‌روند. 📗کامل‌الزیارات(دارالمرتضویه)، ۱:۱۱۱ ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi
🔰 دو قاعده به نام قاعده اشتراک 1️⃣ قاعده فقهی اشتراک؛ یعنی اشتراک مکلفین در تکلیف. هر حکمی که برای فردی ثابت شود بر دیگران نیز ثابت است مگر در مواردی که استثنائش قطعی باشد مانند احکام مختص به حضرت رسول الله (ص). پس اگر فردی از امام معصوم (ع) بپرسد: من در رکعت سوم و چهارم شک کردم، و حضرت بفرمایند: بنا بر یقین بگذار؛ این تکلیف برای همه است. 2️⃣ اما معمولا در علم اصول وقتی می‌گویند قاعده اشتراک؛ منظور قاعده اشتراک احکام بین عالم و جاهل است. 🔸 قاعده فقهی اشتراک احکام بین مکلفین در مورد اینکه شرایط تکلیف چه هست و چه نیست، صحبتی نمی‌کند؛ می‌گوید: تکلیفی که متوجه این فرد شده است برای همه افرادی که شرایط او را دارند، وجود دارد؛ 🔹 ولی قاعده اشتراک در احکام بین عالم و جاهل ؛ موضوعش نفی دخالت علم و جهل مکلف در تکلیف است. ✅ قاعده اشتراک در احکام اجماعی است؛ ✳️ ولی قاعده اشتراک احکام بین عالم و جاهل مورد اختلاف است؛ ➖ اگر چه شیخ انصاری ره بر این قاعده ادعای تواتر روایات را کرده است و قائلین به این قاعده به دلیل عقل و اجماع تمسک می‌کنند؛ ➖ ولی تعدادی از فقهاء و مجتهدین معاصر منکر چنین قاعده‌ای هستند و انکار این قاعده مستلزم تغییرات مختلفی در علم اصول و تحلیل احکام است. ┄┅┅❅l مَدرَس l❅┅┅┄ 📲 @Lakaliabadi