ممکنه خیلیاتون نماز غفیله رو بلد باشین و بخونین، میخوام برا کسایی که به هر دلیلی نمیخوندن بگم ؛
یه نماز دو رکعتی بین نماز مغرب وُ عشاء هست که برای آمرزش گناهان و برآورده شدن حاجاته. به این دلیل بهش میگن غفیله که بیشتر مردم تو این زمان از یاد و ذکر خداوند غافل هستن. خیلییی هم راحته.
رکعت اول، پس از قرائت سوره حمد، به جای خواندن سوره این آیه را باید خواند: «وَ ذَا النُّونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَّ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَیْهِ فَنادی فِی الظُّلُماتِ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُوْمِنِینَ»
سپس به رکوع و سجود رفته و در رکعت دوم نیز پس از خواندن سوره حمد به جای سوره این آیه خوانده میشود: «وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لا یَعْلَمُها إِلَّا هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ إِلَّا یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الْأَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ إِلَّا فِی کِتابٍ مُبِینٍ».
پس از خواندن آیه، در قنوت این دعا گفته میشود: «اللَّهُمَّ إِنِّی اسْأَلُکَ بِمَفاتِحِ الْغَیْبِ الَّتِی لا یَعْلَمُهَا الَّا انْتَ انْ تُصَلِّیَ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ انْ تَفْعَلَ بِی کَذا وَ کَذا» که جای کلمه «کذا و کذا» حاجات مد نظر خود را میگویید سپس در ادامه گفته شود: «اللَّهُمَّ انْتَ وَلِیُّ نِعْمَتِی وَ الْقادِرُ عَلَی طَلِبَتِی تَعْلَمُ حاجَتِی فَأسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمُ السَّلامُ لَمَّا قَضَیْتَهَا لِی»
سپس به رکوع و سجود رفته و تشهد و سلام خوانده شود.
همییین. اینو بخونی بُردی.
حالا که غفیله رو گفتم حیفم میاد وتیره رو نگم، ببخشید اگه پیاما زیاد شد دیگه 😂💆🏻♀.
نماز وتیره یا همون نافلهی عشاء ، دو رکعته که بعد از نماز عشاء به صورت نشسته خونده میشه، باید صد آیه قرآن خونده بشه و مستحبه که رکعت اول بعد از حمد سوره واقعه رو بخونن و رکعت دوم بعد از حمد ، توحید رو بخونن و بقیهش هم مثل نماز عادی دیگه.
بچها، ازتون خواهش میکنم دعا کنین برامون.
دعا کنین که هیچ آدمی جلوی عزیزانش شرمنده نشه.
گفت چرا زندگی مون اینجوری شد ؟
سرشو گذاشته بود رو فرمون و گریه میکرد و من درحالی که سعی میکردم خودم گریه نکنم بغلش کردم و گفتم : خدا هرکیو بیشتر دوس داشته باشه بیشتر بهش غم وُ غصه میده تا ببینه وسط اون مشکلات به خودش پناه میاره یا نه. باور کن هیچ کدوم از کارای خدا بیحکمت نیست، هرچقدر الان سختی میکشی بعدا خدا برات جبران میکنه اگه الان همون خدا رو دو دستی بچسبی. به جون حانیه که داره میبینه وُ میفهمه چی داری میکشی ولی باید از خودش بخوای. هر بدی وُ ظلمی که مردم دنیا بهت میکنن در حالی که جز لطف کاری براشون نکردی، خدا یه روز همشو چند برابر برات جبران میکنه. تا اون بالایی با تموم مهربونی وُ صبوریش نشسته تا تو بیای سمتش و ازش کمک بخوای ارزششُ نداره به خاطر خلق خدا اشک بریزی، گریه فقط باید برای خدا باشه هرچند از بندهی خدا دلگیر باشی. اینطوری میشه که کمکم خدا میشه بهترین رفیقت و وقتی خدا رو داشته باشی، خلق دنیا چه کاری از دستش برمیاد ؟
خدا اگه یه درو به روت میبنده، صد در برات باز میکنه. تو زندگیم خیلی وقتا از آدما دلخور شدم، ولی در طول روز دم نزدم گذاشتم همه شکایتامو شب بردم پیش خالق شون. من که بخشیدم شون، اما گذاشتم خدا خودش حسابمو باهاشون صاف کنه.
بعضیا فکر میکنن چون الان این اتفاق نیفتاده من خرم از مهربونی زیادم بخشیدم شون. ولی نه، من همه رو جمع کردم که همون روزی که حق هیچ کس ضایع نمیشه خدا خودش حقمو بگیره. بخاطر همین میگم وقتی بحثی مشکلی چیزی پیش میاد سکوت کنین، اگه الان حرف بزنین اون روز خدا میگه تو حرمت بنده منو شکستی توقع داری ازت دفاع کنم ؟
ولی اگه هیچی نگی وُ بگذری خدا جبران میکنه.
همه اینا رو گفتم که به اینجا برسم ؛ هروقت هر مشکلی پیش اومد نگران نباش، خدا جای حق نشسته و مطمئن باش چیزی جز صلاحتو نمیخواد. پس همیشهی همیشه به خودش توکل کن. میدونم که هیچ خوبی وُ هیچ بدیای بیجواب نمیمونه :)
فقط یه چیزُ از من یادتون باشه ؛
کسی که دل یه مؤمنُ بشکنه، از رحمت خدا محروم میشه.