eitaa logo
🕋💫ظهور نزدیک است💫🕋
3.6هزار دنبال‌کننده
69.6هزار عکس
77هزار ویدیو
424 فایل
🔥فتنه‌رابایدباروشنگری خاموشكرد. 💎 هرجاروشنگری بود،فتنه‌انگیزدستش كوتاه میشود ❤باخامنه ای کسی نگرددگمراه اودرشب فتنه میدرخشدچونماه @yazdanp_m @mahdyyonfatematazzahra https://eitaa.com/mahdyyon313 تلگرام @MAHDYOON313 @mahdyyon https://t.me/mahdyyon313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست ادب به سینه پس از هر نماز صبح گویم به شور و حال:سلام علی الحسین آغاز کار عشق مگر نیست یک سلام ؟ زیباترین مثال سلام علی الحسین 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️بهارم مـــیشوی؟؟؟؟ 🌷شبتون منور به نگاه حضرت حجت(علیه السلام) 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1753807343.mp3
7.16M
💔خبر آمد که حسین بن علی (علیه السلام)راهی شد 😭 آید🏴 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در داروخانه باغ فیض تهران و عکس العمل پزشکان آن پس از پلمپ های اخیر در کشور 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️وقتی تاثیر نداره،امر به معروف نکن!!!!! 🇮🇷کانال دختران انقلاب را دنبال کنید ✅https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
چگونگی برخورد با فرق انحرافی مَا رُوِيَ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ مُطَهَّرٍ قَالَ : كَتَبَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا إِلَى أَبِي مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مِنْ أَهْلِ اَلْجَبَلِ يَسْأَلُهُ عَمَّنْ وَقَفَ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَتَوَلاَّهُمْ أَمْ أَتَبَرَّأُ مِنْهُمْ فَكَتَبَ إِلَيْهِ لاَ تَتَرَحَّمْ عَلَى عَمِّكَ لاَ رَحِمَ اَللَّهُ عَمَّكَ وَ تَبَرَّأْ مِنْهُ أَنَا إِلَى اَللَّهِ مِنْهُمْ بَرِيءٌ فَلاَ تَتَوَلاَّهُمْ وَ لاَ تَعُدْ مَرْضَاهُمْ وَ لاَ تَشْهَدْ جَنَائِزَهُمْ وَ لاٰ تُصَلِّ عَلىٰ أَحَدٍ مِنْهُمْ مٰاتَ أَبَداً . سَوَاءٌ مَنْ جَحَدَ إِمَاماً مِنَ اَللَّهِ أَوْ زَادَ إِمَاماً لَيْسَتْ إِمَامَتُهُ مِنَ اَللَّهِ أَوْ جَحَدَ أَوْ قَالَ ثَالِثُ ثَلاَثَةٍ. إِنَّ جَاحِدَ أَمْرِ آخِرِنَا جَاحِدُ أَمْرِ أَوَّلِنَا وَ اَلزَّائِدَ فِينَا كَالنَّاقِصِ اَلْجَاحِدِ أَمْرَنَا. فَكَانَ هَذَا أَيِ اَلسَّائِلُ لَمْ يَعْلَمْ أَنَّ عَمَّهُ كَانَ مِنْهُمْ فَأَعْلَمَهُ ذَلِكَ . احمد بن محمّد مى‌گويد: يكى از شيعيان، نامه‌اى به امام-عليه السّلام- نوشته و سؤال كرد: با كسانى كه در امامت موسى كاظم-عليه السّلام-متوقف شده‌اند پس از آن به امامت هيچ يك از ائمه قائل نشده‌اند، چگونه رفتار كنيم‌؟ آنها را دوست بداريم يا از آنها بيزارى بجوييم‌؟ حضرت در پاسخ فرمود: به عمويت ترحم نكن كه خدا به او رحم نكند. از او بيزارى بجوى. من از آنها بيزار هستم و تو هم آنان را دوست مدار. به عيادت مريضانشان نرو و در تشييع جنازه آنها حاضر نشو و بر مردگانشان نماز نخوان. حال كسى كه امامى را انكار مى‌كند و كسى كه فردى را امام مى‌داند كه امام نيست، يكى مى‌باشد. چنانچه حال كسى كه خدا را سه تا مى‌داند، با كسى كه خدا را انكار مى‌كند، مساوى است. منكرين آخر ما، مانند منكرين اوّل ما هستند. و كسى كه بر ما اضافه مى‌كند، همانند كسى است كه از عدد ما كم مى‌كند.
فرقه شناسی | فرقه جارودیه(۱‌) طبق اعتقاد جارودیه امامت انحصار در فرزندان امام حسین علیه السلام ندارد و می تواند از جانب امام حسن علیه السلام نیز ادامه داشته باشد و بنابراین آل علی همگی می توانند به منصب امامت برسند. جارودیه بر این باور است که چون آل علی همگی صلاحیت امامت دارند بنابراین در علم نیز صغیر و کبیر آنها یکسان است، بدین معنا علم نوزادی که تازه متولد شده است با پیری که سنش از همه بیشتر است یکسان است و لازم نیست که از کسی درس بگیرند چون علم در سینه های آنها می روید همانگونه که باران موجب رویش می شود و اگر کسی معتقد باشد که علم آن نوزاد مانند پیامبر نیست کافر است. با وجود چنین اعتقادی عموم احادیث آنها از زید بن علی، امام باقر و امام صادق و عبدالله بن حسن نقل شده و مباحث و شریعت خود را از این طریق به دست می آورده اند. منشأ چنین اعتقادی به انکار نص بازمی گردد، با این توضیح که اگر می گفتند: علم آل علی متفاوت است، این اشکال مطرح می شد که کدام اعلم است؟ در اینجا باید به نص بازگشت و گفت: آن شخصی اعلم است که منصوص هم از سوی پیامبر و امام سابق باشد و آنها چون نص را انکار می کردند لاجرم به سوی این اعتقاد رفته اند. منتهی زمانی امامت در شخص مشخصی متعین می شود که قیام بکند و از این رو در قیام زید همراهی کردند و از شاخه های فرقه ی زیدیه شدند. و برخی از آنها می گفتند: علم فقط مخصوص اهل بیت پیغمبر و فرزندان فاطمه نیست و عموم مردم می توانند همان علم را داشته باشند و اگر کسی علم خویش را از اهل بیت پیغمبر یا از دیگری اخذ کند برای او اشکالی نیست و اگر که هیچ کدام از اهل بیت و دیگران این علم را نداشتند در این صورت باب اجتهاد باز می شود کما اینکه در فقه حنفی چنین است. در حالی که نص ارتباطی به وراثت ندارد . این باور شبیه باور فرقه ی رزامیه است که شیعیان عباسی بوده اند و این سخن را درباره ی خاندان عباس می گفتند، یعنی کسی که از ولد عباس قیام به امامت کند اطلاعت از او واجب و امامت او ثابت است و بر همه ی امت است که تسلیم این شخص باشند و اگر امت در علم دین اختلاف کردند باید سراغ فرزندان عباس بروند چون خداوند سخن صواب را به خاطر(ضمیر) امام می اندازد و اینجا است که امام عصمت پیدا می کند. از ابوالجارود(موسس فرقه جارودیه) نقل شده است که می گوید: اگر من برخی از ولد فاطمه را بر برخی دیگر برتری و تفصیل بدهم، در این صورت لازم می آید که برخی از علما نقص داشته باشند و تمام آل علی شایستگی امامت را نداشته باشند و در این صورت باید دنبال نص رفت. از دیگر اعتقادات این فرقه این بود که امامت باید در هر دوره ای در یک نفر متعین باشد و بعد مدتی گفتند: می شود دو نفر نیز در یک زمان امام باشد اگر که بین دو امام فاصله ی یک دریا باشد.
انصار المهدی(۱) ۱. مفهوم نصرت آیت الله جوادی آملی می گوید: «نصرت به معنای تقویت و یاری رساندن مقابل دشمنان است» (ادب فنای مقربان ج 4ص 110) بنابراین "نصرت" به مطلق کمک گفته نمی شود و بلکه به کمکی می گویند که مقابل دشمن باشد. ۲. مصادیق نصرت از معنای یاد شده روشن می شود که "نصرت" معنای مشابهی با "جهاد" دارد و هر دو تعبیر در روایات آمده است: «إنَّ المُؤمنَ مُجاهِدٌ بِسَيفِهِ و لِسانِهِ» - «مَنْ أَحَبَّنَا بِقَلْبِهِ وَ نَصَرَنَا بِيَدِهِ وَ لِسَانِهِ فَهُوَ مَعَنَا فِي اَلْغُرْفَةِ اَلَّتِي نَحْنُ فِيهَا...» بنابراین مصادیق نصرت: دست، شمشیر، لسان و قلب انسان ها است که جایگاه او را رفعت می بخشد. مثال آن هشام بن حکم است که نزد امام صادق علیه السلام جایگاه و احترام بالایی داشت بنحوی که میان پیران، حضرت او را کنار خود می نشاند و می فرمود: «هذا ناصِرُنا بِقّلبِهِ وَ لِسانِهِ وَ یَدِهِِ». ۳. آثار نصرت ۱- جلب رحمت الهی: «ناصرنا و محبتنا ینتظر الرحمة» آنکه ما را یاری دهد و دوست بدارد، سزاوار است که منتظر رحمت خداوندی باشد. ۲- گویا ساختن زبان به حجت و دلیل: «من أعاننا بلسانه علی عدونا أنطقه الله بحجته یوم موقفه بین یدیه عزوجل» هر کس با زبان خود ما را بر علیه دشمنان یاری دهد خداوند زبان او را در روزی که در پیشگاه عظمت خداوندیش برای حسابرسی بازداشت شود، به حجت و دلیل خود گویا سازد. ۳- رسیدن به قرب خدا و رسولش: «و إلى نصرته والمدافعة عنه منکفین و إلیک و إلی رسولک بذلک المقربین» ۴- توجه ی ویژه ی امام معصوم که توضیح آن در مورد هشام بن حکم گذشت ۵‌- یاری می شود: «منصور من نصره و مخذول من خزله» هر كه او(امیرالمومنین) را يارى كند، يارى مى شود و هر كه از يارى او دست شويد، بى يار مى ماند. ۶-پاداش یاری: «من أحبنا بقلبه و نصرنا بیده و لسانه فهو معنا فی الغرفة التی نحن فیها و من أحبنا بقلبه و نصرنا بلسانه فهو دون ذلک بدرجة و من أحبنا بقلبه و کف بیده و لسانه فهو فی الجنة» هر آن کس که ما را در دل دوست بدارد و با دست و زبانش یاری دهد، روز قيامت در جایگاهی که ما هستيم با ما خواهد بود. و هر آن کس که ما را در دل دوست بدارد ولی دست و زبان خود را از یاری ما باز دارد، نیز در بهشت خواهد بود.
انصار المهدی(۲) ۱. شرط نصرت آیت الله جوادی آملی می گوید: «بي‌ترديد نخستين شرط ياري دين خدا، باور داشتن و ايمان آوردن به آن است» ‌(ادب فنای مقربان ج ۴‌) قرآن کریم هر کجا از جهاد و نصرت می گوید، مومنین را خطاب قرار می دهد: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَىٰ تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ» - «تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَتُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنْفُسِكُمْ ۚ ذَٰلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» - «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصَارَ اللَّهِ». ۲. صفات مومن ناصر شرط نصرت ایمان است، ولی هر مومنی نیز نمی تواند یاری‌گر امام معصوم باشد و بلکه می‌بایست خصوصیاتی در او ظهور داشته باشد تا قابلیت جهاد در معیت امام را پیدا کند. در کتاب شریف کافی بابی تحت عنوان «الجهاد الواجب مع من یکون» وجود دارد که از زمان الزام جهاد می گوید و در این باب تنها سه روایت وجود دارد و یکی از آن روایات حکایت امام صادق علیه السلام از سفر امام سجاد علیه السلام از مدینه به مکه است که در این مسیر با عباد بصری که از بزرگان تصوف بود برخورد می کنند و عباد بصری می گوید: «ترکت الجهاد و صعوبته و أقبلت الحج» ای علی بن الحسین جهاد را رها کردید چون سخت است و به حج می روید چون آسان است؟ و بنگر که خدای متعال در فضیلت جهاد چه می گوید: «إِنَّ اَللّٰهَ اِشْتَرىٰ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوٰالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ اَلْجَنَّةَ يُقٰاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي اَلتَّوْرٰاةِ وَ اَلْإِنْجِيلِ وَ اَلْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفىٰ بِعَهْدِهِ مِنَ اَللّٰهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ اَلَّذِي بٰايَعْتُمْ بِهِ وَ ذٰلِكَ هُوَ اَلْفَوْزُ اَلْعَظِيمُ» امام سجاد علیه السلام می فرماید: «أَتِمَّ اَلْآيَةَ» آیه را کامل کن! عباد بصری آیه ی بعد را می خواند: «اَلتّٰائِبُونَ اَلْعٰابِدُونَ اَلْحٰامِدُونَ اَلسّٰائِحُونَ اَلرّٰاكِعُونَ اَلسّٰاجِدُونَ اَلْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنّٰاهُونَ عَنِ اَلْمُنْكَرِ وَ اَلْحٰافِظُونَ لِحُدُودِ اَللّٰهِ وَ بَشِّرِ اَلْمُؤْمِنِينَ» و حضرت می فرماید: «إِذَا رَأَيْنَا هَؤُلاَءِ اَلَّذِينَ هَذِهِ صِفَتُهُمْ فَالْجِهَادُ مَعَهُمْ أَفْضَلُ مِنَ اَلْحَجِّ» هرگاه من یارانی با این صفات یافتم، جهاد همراه این یاران از آن حج أفضل است اما أین؟ کجا هستند؟ در آیه ی فوق نُه ویژگی آمده است: ۱- توبه کنندگان ۲- عبادت کاران ۳- سپاس گویان ۴- سیاحت کنندگان ۵- رکوع کنندگان ۶- سجده آوران ۷- آمران به معروف ۸- نهی کنندگان از منکر ۹- حافظان حدود الهی