#خرید_کتاب
🚨به اطلاع مراجعین محترم کتابخانه می رساند؛
✅ در جهت کارآمد نمودن منابع کتابخانه، بیش از ۳۰ عنوان کتاب برای کتابخانه مدرسه علمیه سلیمانیه خریداری گردید.
ضمناً می توانید نام کتابی که به نظر شما مورد نیاز کتابخانه می باشد ولی در کتابخانه موجود نیست را به آیدی زیر بفرستید تا در صورت امکان خریداری شود.
🆔@ehm1662 (هاشمی منش)
#اطلاعیه
#خرید_کتاب
#کتابخانه_مدرسه_علمیه_سلیمانیه
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
🌷مژده ای دل که شب میلاد کاظم آمده
🥀فاطمه بر دیدن موسی بن جعفرآمده
🌷کاظمین امشب چراغان ازوجود کاظم است
🥀خانه ی صادق چراغان از حضور کاظم است
🌺 فرا رسیدن سالروز ولادت فرخندهی بابالحوائج، حضرت موسی بن جعفر، امام کاظم صلواتاللهعلیه را به محضر مقدّس حضرت صاحبالزّمان عجّلاللهفرجهالشریف و همهی شیعیان و منتظران تبریک و تهنیت عرض مینمائیم.
حضرت #امام_کاظم علیهالسلام فرمودند:
🌹«هر که دینش را از کتاب خدا و سنّت پیامبرش صلّیاللهعلیهوآله برگیرد، از کوهها استوارتر است؛ و کسی که دینش را از دهان مردمان برگیرد، (همان) مردم (روزی) او را از دین برگردانند.»
💠 «قال العالم عليهالسلام: من أخذ دينه من كتاب اللّه و سنّة نبيه صلوات اللّه عليه و آله زالت الجبال قبل أن يزول و من أخذ دينه من أفواه الرجال ردّته الرجال.»
📚 کافی (شیخ کلینی)، ج۱، ص۷
مرآة العقول (علامهمجلسی)، ج۱، ص۲۰
#حدیث_پژوهشی
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه
📚مجموعه كارگاههاي تابستان ١٤٠٠ مركز مشاوره دانشگاه تهران
با هدف ارتقا سواد سلامت روان
موضوع: تقویت تفکر نقاد
📆 یکشنبه ۱۰ مرداد
⏰ ساعت: ۱۶ الی ۱۸
👤 مدرس: دکتر محمد کاظم زاده
✍️ لینک ورود اسکای روم:
Counseling.ut.ac.ir/tv
✍️ لینک ورود آپارات:
https://www.aparat.com/moshaverehvasalamat/live
✍️ اینستاگرام مرکز مشاوره دانشگاه تهران
http://instagram.com/utcounseling
🔻لازم به توضیح است این لینک ساعت ۱۵:۵۰فعال می شود.
كانال اطلاع رسانى كارگاه ها
@UTworkshops
سیمای امام علی (ع) در صحاح سته.pdf
783.8K
#مقاله سیمای امام علی (ع) در صحاح سته
#مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد الهیات گرایش قرآن و حدیث، 1384، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.
لینک های دسترسی به کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
dl.islamicdoc.com
dl.islamicdoc.org
dl.isca.ac.ir
کانال کتابخانه دیجیتالی در ایتا
https://eitaa.com/dl_islamicdoc_com
#پژوهش_مدرسه_علمیه_سلیمانیه_مشهد_مقدس
يَاأَيَّتُهَا ٱلنَّفۡسُ ٱلۡمُطۡمَئِنَّةُ ٱرۡجِعِيٓ إِلَىٰ رَبِّكِ رَاضِيَةٗ مَّرۡضِيَّةٗ فَٱدۡخُلِي فِي عِبَٰدِي وَٱدۡخُلِي جَنَّتِي
با نهایت تاثر و تالم، ضایعه دردناک درگذشت همسر گرامی حضرت حجتالسلاموالمسلیمن حاج شیخ محمد وفایی زیدعزه را به ایشان و خاندان معظم ایشان تسلیت عرض میکنیم.
برای آن مرحومه از پیشگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت، و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت داریم.
طلاب محترم
با سلام و آرزوی توفیق روزافزون برای یکایک شما عزیزان
مهلت فرستادن مقاله به شانزدهمین فراخوان آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان باری دیگر تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.
گفتنی است سامانه فراخوان از روز جمعه تا اکنون در حال بهروزرسانی بود و امکان فرستادن مقاله فراهم نبود. الحمدلله این مشکل برطرف شده است و میتوانید آثار خود را در این سامانه بارگذاری کنید.
پژوهش مدرسه آماده ارائهٔ مشاوره و دیگر خدمات پژوهشی به شما طلاب محترم است.
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر مجید خاموشی
@mkh_57
حجتالاسلاموالمسلمین سیدابوالقاسم ظریف
@GhasemZarif
راههای ارتباط با پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه سطح ۱ و سطح ۲و ۳ تخصصی فقاهت
🏢حضوری: اتاق ۱۰۱ (شهید محمد معروفی) برای ارائه خدمات مطلوبتر، بهتر است از پیش، زمان تشریففرمایی خود را هماهنگ فرمایید.
☎️تلفن مستقیم: ۰۵۱۳۲۰۰۵۲۷۱
📱فضای مجازی:
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر خاموشی
📱09102043149
🔗@mkh_57
حجتالاسلاموالمسلمین ظریف
📱09390565052
🔗@GhasemZarif
پیوند عضویت در کانالهای پژوهش مدرسه
@MESRESEARCH
@FiqhMESResearch
دیروز ایمیل بسیار جالبی از فدراسیون جهانی خوجههای اثناعشری به دستم رسید، عنوان ایمیل "?Are you READY for KHUMS" و محتواش تشویق به محاسبه و پرداخت خمس بود. چند نکته بسیار قابل توجه در این ایمیل بود که به نظرم میرسه میتونه مورد توجه فعالان سنتی شیعی درون ایران هم قرار بگیره. من به سه نکته مهمتری که به نظرم رسیده اشاره میکنم.
ادامه در :https://vrgl.ir/EQZz1
📌یادگیری زبان انگلیسی در حوزه علمیه
🔹محیطی که ٢٠٠ معمم در کنار بقیه تربیت کند، مورد علاقه هیچیک از ماها نیست. اگر امکاناتی داریم، میگذاریم در اختیار آن عاشقها، نه در اختیار آن نِقنِقزنها! عاشق که اینقدر نق نمیزند. عاشق که اینقدر آفتاب و سایه نمیکند. عاشق که اینقدر پرتوقع نمیشود. گفته میشود چرا کتابهای درسی اصلاح نشده است؟ چه کسی باید این کار را بکند؟ میگویید ماها در حد توانمان نکردهایم یا میگویید نشده است؟ اگر نکردهایم، شما بکنید؛ این شمایید حامل بقیه کار.
🔸تفاوت امروز با ٣٠ سال پیش را شماها نمیتوانید بفهمید چیست. ماها میفهمیم که مال آن ٣٠ سال پیش هستیم. درست ٣١ سال از ورود من به قم میگذرد. آنوقت چه امکاناتی داشت، حالا چه دارد؟ بنده چهار کتاب Reader خوانده بودم، آمده بودم به قم، طلبههای علاقهمند در گوشهوکنار میآمدند روزهای جمعه، در وقت بیکاری من، انگلیسی پیش بنده میخواندند. حالا بهترین استاد انگلیسی ممکن را برای آقا آماده میکنید، میگویی بفرمایید، ناز میکند! همهاش عیبگیری، خردهگیری. تذکر، انتقاد سازنده، پیشنهاد قابل عمل، چشم! نقنق، بهانهگیری، تنبلی و تنآسایی باید از قاموس کار این مدرسه به کلی حذف شود. اگر چهار نفر هم اینجا بمانند، با آنها کار میکنیم. ٢٠٠ نفر میخواهیم چه کار کنیم؟!
📚سخنرانی شهید بهشتی در جمع طلاب مدرسه حقانی
📷 حکم دبیری زبان انگلیسی شهید بهشتی در دبیرستان حکیم نظامی قم . سال 1330ه.ش
📚کانال رسمی معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان:
http://eitaa.com/joinchat/1842216994C8e88b82cfe
پژوهش مدرسه علمیه سلیمانیه
🎙سلسله نشست های «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران» ✅نشست پنجم با حضور: *جناب آقای دکتر احد فر
[در پاسخ به پژوهش مدرسه تخصصی فقاهت سلیمانیه]
چکیدهای از سخنان استاد احد فرامرز قراملکی
در نشست پنجم سلسله نشستهای «تجربیات پژوهشی استادان و صاحب نظران»
برگزارکننده: پردیس فارابی دانشگاه تهران
🔖ضعف الهیات در کشور این است که بیش از اندازه نظری و دور از فضای زندگی است؛ داستان علم داستان هوس برای نظریه دادن نیست و باید بین کار علمی نظریهپردازانه و از روی هوس تفاوت قائل شویم.
🔖اگر توفیق خداوند نباشد، انسان نمیتواند به جایی برسد، بنابراین از این جهت که خدا توفیق دانشجویی به بنده داده، شکرگزار هستم؛ ما یک سنوات داریم و یک تجربه؛ کسانی هستند که ۱۵ یا ۲۰ سال سنوات دارند، ولی تجربه نیندوختهاند و برعکس کسانی هستند که با ۵ سال سنوات به اندازه ۱۰ سال ذخیره و تجربه دارند و تأکید بنده این است که تجارب حرفهای مهمتر از سنوات است.
🔖ماجرای تلخ این است که در سیستم اداری ما به کسی بیشتر بها و حقوق داده میشود که سنوات بیشتری دارد و این شیپور وارونه زدن پیامدهای خوبی نداشته است و باعث شده تا گرفتار سنواتزدگی شدهایم. مواجهه ما با حوادث و فعالیتهای پژوهشی دو گونه است؛ یا آگاهانه و تحلیلی یا بیخبرانه است؛ اگر آگاهی تحلیلی و سنجشگرایانه داشته باشیم، تجربه اندوختهایم.
🔖در حوزه و دانشگاه توسعه و تولید فراوانی رخ داده است، اما اینکه چقدر روشمند است، جای بحث دارد؛ بنده در این زمینه به اصلی رسیدم به نام «تقدم توسعه روششناختی بر توسعه معرفت»؛ یعنی اگر بر توسعه معرفت تأکید کنیم، اما توسعه روشمندی نداشته باشیم، همچنان شیپور وارونه نواختهایم و حاصلی نخواهد داشت؛ در غالب مراکزی که رشتههای الهیات را دارند یا اصلاً روششناسی وجود ندارد یا روششناسی تحقیق علوم رفتاری را برای دانشجویان الهیات بازگو میکنند.
🔖در سال ۱۳۷۶، نزد یک قاضی سختگیر یعنی وجدانم خودم را محاکمه کردم و به خودم تعهد دادم که اولاً در جایی پژوهش کنم که نیاز مبرم جامعه باشد؛ حوزه و دانشگاه پاسخگوی بالفعل نباشد و از عهده بنده برآید و اولین کار بعد از این تعهد، نوشتن کتاب روششناسی بود که به زبان عربی هم ترجمه شده است و خوشحالم که محققان تفسیر و فقه و ... بعد از این اثر، به روششناسی رو آوردند.
🔖 ما در حوزه الهیات بیش از اندازه نظری و معطوف به خود جلو میرویم، اما دانش پزشکی الگوی خوب برای ما هست، زیرا پزشکی بدون بیمارستان رشد نمیکند و در الهیات هم باید دنبال ایجاد بیمارستان الهیاتی باشیم؛ بنابراین دنبال این مقوله رفتم؛ یعنی به عنوان فردی الهیاتی سراغ صنعت رفتم، بدون اینکه آشنا و پارتی داشته باشم، زیرا ما از طریق اخلاق حرفهای و سازمانی میتوانیم بهرهوری صنعت را افزایش دهیم و افزایش بهرهوری یعنی درآمد بیشتر، لذا خوشبختانه صنعت این مسئله را پذیرفت و شاید تقریباً محالی ممکن شد.
🔖بنده گاهی احساس میکردم که تبدیل به کامیونی از اطلاعات شدهام که آن را بر ذهن و روح دانشجویان خالی میکنم، ولی بعد از مدتی به این رسیدم که کار معلمی تخلیه بار اطلاعات روی دانشجو نیست؛ بلکه تدریس، فرایند جمعی اکتشافی است؛ لذا مدتی است که وقتی در مقطع دکتری اسفار تدریس میکنم، ابتدا اسفار آیتالله مصباح و جوادی آملی را در دسترس دانشجویان قرار میدهم و میخواهم حتماً آن را بخوانند، بنابراین در جلسه آینده باید کار جدیدی ارائه شود که این مدل به طرح «از متنخوانی تا متنپژوهی» تبدیل شد. مدل این بود که ما در تدریس، دانشجو را وارد فرایند تاریخی میکنیم.
🔖هوس نظریهپردازی در کشور دو دلیل دارد، افزود: اولین دلیل سادهلوحی و دیگری کبر و نخوت است، زیرا فردی که این دو ویژگی را دارد، هر چه به ذهنش رسید آن را نظریه میداند؛ بنابراین ما نیاز به پختگی متواضعانه داریم؛ داستان علم داستان هوس برای نظریه دادن نیست و باید بین کار علمی نظریهپردازانه و از روی هوس تفاوت قائل شویم.