eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب استان اصفهان
251 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
191 ویدیو
50 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ (و) باید تقویت بشود. مقام معظم رهبری مدیر کانال: @admin_mnt_esfh روابط عمومی مجمع نمایندگان: @Ravabet_m
مشاهده در ایتا
دانلود
باسمه تعالی سلام علیکم احتراما بدینوسیله ضمن عرض تسلیت،به ساحت مقدس قطب عالم امکان، منجی عالم بشریت ، حضرت بقیه الله الاعظم حجه ابن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید ، از حضرتعالی دعوت می شود بمناسبت بیست و پنجم شوال سالروز شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ، رئیس مذهب حقه جعفری ، حضرت امام صادق علیه السلام ، و خاطره جانسوز واقعه مدرسه فیضیه و ضرب و جرح عده ای از علماء اعلام ،طلاب و فضلای ارجمند و مردم بی دفاع ، درمجلس بزرگداشتی که به همین مناسبت ،طبق سال های متمادی حسب الامر مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (قدس الله نفسه الزکیه) تشکیل می گردد شرکت فرمائید، زمان : عصر روز شنبه ۱۵ / ۲ / ۱۴۰۳، شروع مراسم: ساعت 17، مکان : مدرسه مبارکه فیضیه ، حضور حضرتعالی دراین مجلس موجب تعظیم شعائر دینی، و اظهار اخلاص و ارادت به پیشگاه مقدس ائمه اطهار (علیهم السلام) می باشد. ازطرف : بیت معظم له، (دفترمدرسه)
هدایت شده از مجمع نمایندگان طلاب
بسم الله الرحمن الرحیم قال الله الحکیم وَ لَكُمْ فِي اَلْقِصٰاصِ حَيٰاةٌ يٰا أُولِي اَلْأَلْبٰابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ محضر ریاست محترم قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، جناب حجت الاسلام والمسلمین اژه ای سلام علیکم ▫️ با صلوات بر محمد و آل محمد در پی انتشار خبر حرمت‌شکنی عده ای پزشک‌نما در جمع مختلط و اقدام وقیحانه به میگساری، انتظار می رود دستور فرمایید تا پیگرد قانونی با مسببان این حرکت ضدشرعی، خلاف اخلاق و دور از تعهد پزشکی صورت بگیرد. ▫️ امروز مماشات، تساهل و تسامح موجب شده که عده‌ای سرکش گردیده و با اشاعه ی فساد، جامعه اسلامی را به انحطاط بکشانند. ▫️ از وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز خواهان سلب مسئولیت‌های مرتکبین، عاملین و همدستان ایشان بوده و از جامعه پزشکی نیز انتظار می رود برائت خویش را از این جمع عصیانگر اعلام داشته و این لکه‌های ننگ را از جمع فرهیختگانی خود به دور سازند. ▫️ قطعا اقدام سریع دستگاه قضا باعث می شود اجرای حدود الهی به تعویق نیفتد. روابط عمومی مجمع نمایندگان طلاب @MNT_QOM | مجمع نمایندگان طلاب
💥قدرتمندترین سلاحی که انسان تا به حال اختراع کرده است چیست؟ ⭕️ تصور نکنید بمب اتم یا هیدروژن است. ⭕️ بلکه تلفن همراه است ⭕️ تلفن همراه شمشیر دو دمیست که نباید آن را دست کم گرفت. قدرت نرم این وسيله آنقدر است که: ۱- تلفن ثابت را قطع کرد ۲- تلویزیون را کنار زد ۳- کامپیوتر را حذف کرد ۴- ساعت را از تغییر داد و روز و شب را عوض کرد ۵- دوربین ها را کمرنگ کرد ۶- رادیو را مصادره کرد ۷- چراغ قوه ها را خاموش کرد ۸- آینه را شکست ۹- روزنامه ها، مجلات و کتاب ها را پاره کرد ۱۰- بازی ویدیویی رو از بین برد ۱۱- کیف پول جیبی را در کنار پول الکترونیکی و فجازی محو کرد ۱۲- تقویم رومیزی و یادداشت را از میان برداشت ۱۳- کارت اعتباری را ساقط کرد. ۱۴. انقلابات نرم و مخملی را برای فروپاشی نظام ها با تأثیرگذاری روی افکار مردم رقم زد ۱۵. فرهنگ و سبک زندگی ها را تغییر داد. ۱۶. عزل و نصب ها و گزينش های مختلف را تحت تأثیر قرار داد. ۱۷. در عین حال که مزایای رفاهی را در پس زندگی دیجیتالی با خود به همراه داشت. ۱۸. نحوه کسب‌ و کارهای واقعی و معیارهای آنرا تحت الشعاع قرار داد و انواع سرقفلی ها و برندهای بازاری را کمرنگ کرد . ۱۹. پول‌شویی و اقتصاد سیاه و زیرزمینی و فرارهای مالیاتی را پنهان نر نمود. ۲۰. هرج و مرج و آنارشیسم اجتماعی را وسعت بخشید. 🔴 و البته در ساحت های اجتماعی و خانوادگی بدترین لطمه ها و خسارات، این است که : ۱- زوج های زیادی را از هم جدا کرد ۲- بسیاری از خانواده ها و دوستی های خانوادگی را از هم پاشاند ۳- دانش آموزان را بی رمق و آنها را از مسیر موفقیت دور کرد و مانند پر در مسیر باد قرار داد. کم کم متوجه می شویم که چشم مان را هم کشته و ستون فقرات ما را شکسته و ذهن و فرهنگ ما را تغییر داده و خواهد کشت. او در راه از بین بردن نسل بعدی ماست. اگر مراقب خود نباشیم جان و روح مان را نیز در پیکسل های دیجیتالی خود مچاله کرده و دل هایمان را سخت و سنگین خواهد کرد و کاری می کند که نسل های آینده پشیمان شوند در حالیکه پشیمانی سودی نخواهد داشت. و قطعا در آینده نه چندان دور شاید به دنبال کنترل اذهان و افکار و اطلاعات بی اساس ما باشد. ✳️ پس لطفاً؛ بیائیم با استفاده صحیح از این سلاح فن‌آور مدار و مدرنِ ویرانگر کمتر دچار سوانح و خسارات جبران ناپذیر و در نهایت پشیمانی شویم.
🍁✨چهل دعای ضروی✨🍁👇👇👇 🌷1-دعای هنگام خوابیدن(اَللّهُمَّ بِاسْمِکَ اَمُوْتُ وَاَحْییٰ) ✨2-دعای هنگام بیدار شدن (اَلْحَمْدُلِلّهِ الَّذِیْ احْیَانَا بَعْدَ مَا اَمَاتَنَا وَاِلِیهِ النُّشُوْرْ) 🌷3-دعای آغازغذا(بِسْمِ اللهِ وَعَلَی بَرَکَهِ الله) ✨4-دعای پایان غذا(اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِیْ اَطْعَمَنَا وَسَقَانَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمُسْلِمِیْنْ) 🌷5-دعای پایان غذای دعوت(اَللَّهُمَّ اَطْعِمْ مَنْ اَطْعَمَنَا وَاسْقِ مَنْ سَقَانَا) ✨6-دعای دخول به مسجد(اَللَّهُمَّ افْتَحْ لِیْ اَبْوَاْبَ رَحْمَتِکْ) 🌷7-دعای خروج از مسجد(اَللَّهُمَّ اِنِّیْ اَسْاَلُکَ مِنْ فَضْلِکْ) ✨8-دعای قبل از ورود به تشناب(توالت)(اَللَّهُمَّ اِنِّیْ اَعُوْذُ بِکَ مِنَ الْخُبُثِ وَالْخَبَائِثْ) 🌷9-دعای خروج از تشناب (غُفْرَانَکَ،اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِیْ اَذْهَبَ عَنِ لْاَذَیْ وَعَاْفَاْنِیْ) ✨10-دعای ورود به منزل(اَللَّهُمَّ اِنِّیْ اَسْأَلُکَ خَیْرَ الْموُلِجِ وَخَیْرَ الْمَخْرِجِ) 🌷11-دعای خروج از منزل (بِسْمِ اللهِ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللهْ) ✨12-دعای هنگام پوشیدن لباس(اَلْحَمْدُلِلهِ الَّذِیْ کَسَاْنِیْ مَا اُوَارِیْ بِهِ عَوْرَتِیْ وَاَتَجَمَّلُ بِهِ فِی حَیَاتِیْ) 🌷13-دعای سوار شدن موتر (بِسْمِ اللهِ سُبْحَاْنَ الَّذِیْ سَخَّرَلَنَاْ هَذَا وَمَاْ کُنَّا لَهُ مُقْرِنِیْنَ وَاِنَّا اِلَیْ رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُوْنْ) ✨14-دعای هنگام گرفتار شدن مصیبت(اِنًّا لِله وَاِنَّا اِلَیْهِ رَاْجِعُوْنْ اَللَّهُمَّ آجِرْنِیْ فِیْ مُصِیْبَتِیْ َواََخْلُفْنِیْ خَیْراً مِنْهَا) 🌷15-دعای هنگام دیدن خواب بد(اَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطَاْنِ الَّرجِیْمِ وَمِنْ شَرِّ هَذِهِ الرُّوْیَا) ✨16-دعای آغاز وضو(بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم) 🌷17-دعای بعد از وضو(اَشْهَدُ اَن لَا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَحْدَه لَا شَریکَ لَه وَاَشْهَدُاَنَّ مُحَمَّداً عًبدُهُ وَرَسولُهُ اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنَ التَّوابِین وَجَعَلْنِی مِنَ الْمُتَطَهِّرِین) ✨18-دعای بعد از هر نماز(بِسْمِ اللهِ الَّذِی لَا اِلهَ اِلَّا هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمِ اَللَّهُمَّ اَذهِب عَنِّی اَلهَمَّ وَالحُزنَ) 🌷19-دعای هنگام اختتام مجلس(سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِکَ اَشْهَدُ اَن لَا اِلهَ اِلَّا اَنْتَ اَستَغفِرُکَ وَ اَتُوبُ اِلَیکَ) ✨20-دعای هنگام نگاه کردن به آینه(اَللَّهُمَّ اَنْتَ حَسَّنْتَ خُلْقِی فَحَسِّنْ خُلْقِی) 🌷21-دعای عیادت مریض(لَا بَاسَ طُهُورٌ اِنشاءَالله) ✨22-دعای تب(اعوذ بالله العظیم مِنْ شَرِّ کُلٌِ عِرقٍ نَّعَّار وَمِن شَرِّ حَرَّالنَّارِ) 🌷23-دعای هنگام عصبانیت(اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) ✨24-دعای تبریک داماد وعروس(بارک الله لک وبارک الله علیک وجمع خیرکما فی خیر) 🌷25-دعای ورود به قبرستان(السلام علیکم یا اهل القبور یغفر الله لنا ولکم انتم سلفنا ونحن باالاثر) ✨26-دعای هنگام خداحافظی(اَستَودِعُ اللهَ دِینَکَ وَاَمانَتَکَ وَخَواتِیمَ عَمَلِکَ) 🌷27-دعای اراده سفر(اللهم بِکَ اَصُولُ وَبِکَ اَحُولُ وَبِکَ اَسِیرُ) ✨28-دعای احساس خطر(حَسْبُنَااللهُ نِعمَ الْوَکیل علی الله توکلنا) 🌷29-دعای موافق میل(اَلْحَمْدُ لله الذی بِنِعْمَتِه تَتِمَّ الصَّالِحات) ✨30-دعای هر درد وبیماری(سه بار بسم الله وهفت بار اعوذ بعزة الله وقدرته من شر ما اجد واحاذر) 🌷31-دعای افطار(اَللَّهُمَّ لَکَ صُمْتُ وَبِکَ آمَنْتُ وَعَلیکَ توَکَّلّتُ وَعلی رِزْقِکَ َافْطَرْتُ) ✨32-دعای شب قدر(اَللَّهُمَّ اِنَّکَ عَفُوٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنَّی) 🌷33-دعای پایین آمدن از سواری(اَعُوْذُ بِکَلِماتِ اللهِ التَّاماتِ مِنْ شَرِّ ما خَلَق) ✨34-دعای شنیدن صدای خر یا سگ(اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) 🌷35-دعای بعد از خوردن شیر(اَللَّهُمَّ بارِکْ لنا فیه وَزِدنا فیه) ✨36-دعای در وسط غذا(بِسم اللهِ اَوَّلُه وَآخِرُهُ) 🌷37-دعای وظیفه بعد نماز فجر ومغرب(اَللَّهُمَّ اَجِرْنِی مِنَ النَّار) ✨38-دعای طلب صبر وانجام خیر(رَبَّنَا اَفْرِغ عَلینا صَبْرا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمین) 🌷39-دعای بر نظر شده(بِسْمِ الله اللهم اَذْهَبْ حَرَّهَا وَبَردَهَا وَصَبَهَا) ✨40-دعای به وقت افتادن آتش(الله اکبر)بگویید.
*مهدی*: ⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت اول / آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است! 👌طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تحصیل می کنند؛ در سه حوزه اصلی به آسیب هایی مبتلا هستند و برنامه ریزی برای تحول در حوزه علمیه نمی تواند نسبت به رفع این آسیب ها بی تفاوتی نشان دهد. به تدریج به شرح این آسیب ها می پردازم. 👌 آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است: غالب طلبه ها نسبت به آسیب های دولت مدرن و اثرات سوء آن بر زندگی و دین مردم بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و بالتبع ایده های مدرن معاصر را -ذیل بناء عقلاء- امضاء و تاييد می کنند. به عنوان مثال: الگوی مدیریت شهری مدرن (نوشهرگرایی) گمنامی را در شهرها گسترش می دهد و ضرورت تَعَرُّف میان افراد را نمی فهمد! الگوی معماری و ساخت مسکن مدرن، به قطع ارتباطات میان انسانها و تبدیل خانه به خوابگاه منتهی می شود. الگوی آموزش و پرورش مدرن، از آموزش مهارتهای زندگی به افراد عاجز است. الگوی سلامت و بهداشت مدرن، از تحقق مسئله پیشگیری از بیماری بسیار عاجز است. الگوی تولید و توزیع مدرن، به فاصله طبقاتی و تولید محصولات غیر سالم کمک کرده است. الگوی تغذیه مدرن، به عدم تعادل مزاجی و اختلال در طبایع اربعه ختم شده است. الگوی امنیت جامعه هم به سمت کنترل حداکثری و مانیتورینگ افراد حرکت کرده است و مفهوم مترقی خود کنترلی را درک نمی کند. اولین مصداق تحول در حوزه علمیه، پایان دادن به امضاء محصولات و مفاهیم فاسد است. 👌برای عبور از آسیب های امضاء در حوزه علمیه، تغییر در محتوای درسی حوزه علمیه ضرورت دارد. به طلبه ها و مدیران مدارس و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه توصیه می‌کنم: با تدریس ۱۰ نظریه فقهی ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- مقررات فقهی ساختمان، ۳- آموزش و پرورش آینده، ۴- پیشگیری ساختاری از بیماری، ۵- فقه المکاسب با تبویب جدید (۸ مسئله اقتصادی)، ۶- الگوی تقنین اسلامی، ۷- الگوی تنظیم و تحلیل خبر، ۸- نظریه امنیتی سِلْم، ۹- الگوی مدیریتی ساخت و ۱۰- الگوی جدید روایت میراث فرهنگی؛ زمینه نقد نظم اجتماعی مدرن و ارایه راه حل جایگزین برای تغییر نظم اجتماعی را فراهم آورند. 👌بدون تغییر در محتوای درسی حوزه‌های علمیه، با یک حوزه بی اطلاع از آسیب‌های مدرنیته و توسعه غربی روبرو خواهیم بود و بالتبع ناکارآمدی‌های نظریات غربی به پای حوزه علمیه نوشته می شود. در یادداشت بعدی آسیب دوم حوزه علمیه فعلی را تبیین خواهم نمود. (به فضل الهی) علی کشوری - جمعه انتظار - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم ⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت دوم/ آسیب دوم حوزه‌های علمیه؛ ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن است! 👌آسیب دوم حوزه‌های علمیه؛ ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن است. طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تدریس می کنند؛ علاوه بر بی اطلاعی یا کم اطلاعی از آسیب های دولت مدرن، نسبت به علم مدرن و آسیب های آن هم تصور ناقص و قابل خدشه ای دارند. بسیاری در حوزه علمیه تصور می کنند؛ مفهوم علم مدرن (Science) ذیل معرفت شناسی کشف تئوریزه می شود و آن را کشف واقع می پندارند! 👌فارغ از اشکالات مبنایی متصور درباره معرفت شناسی کشف (تعریف صدق به تطابق با واقع)؛ تطبیق علم مدرن به این معرفت شناسی؛ تطبیقی قابل خدشه است. در گزارش های معرفت شناسانه غربی از علم مدرن، طیف گسترده ای از نظریاتِ توصیفی درباره این نوع از علم - از خرافه دانستن گزاره های پوزیتویستی تا توصیف پارادایمی از آنها ارائه شده است و کمتر کسی آن را کشف واقع می پندارد! گزاره های علمی مدرن -که برخی آن را در حوزه کشف واقع می پندارند- تقریباً به صورت روزانه توسط گزاره های علمی دیگر نقض می شود و تصور کشف واقع درباره این گزاره ها یک توهم فلسفی و معرفتی محسوب می شود. با صراحت عرض می کنم: صورت معرفت شناسانه مدرن به دنبال توصیف و کشف واقع نیست؛ بلکه گزاره های مشخصی را برای تصرف در عالم و دستیابی به سود بیشتر تبیین می کند و این نوع از گزاره های علمی معیوب در همه حوزه ها از اقتصاد و پزشکی تا ریاضی و شیمی -با انگیزه های اقتصادی- ترویج می گردد. 👌برای عبور از آسیب یکسان پنداری علم مدرن و کشف واقع، تدریس و مطالعه نظریاتی مانند: روش تحقیق مبتنی بر اشراف، تفاوت علم شارع با علم دیگران (نظریه سلطان)، طبقه بندی جدید دانش، توصیف مفهوم شئ (فقه الخلق) و.. مفید است. بی توجهی به ارتقای ماهیت علم در ذهنیت حوزه، به معنای ادامه انفعال حوزه علمیه در مواجهه با گزارش های به اصطلاح کارشناسی و موضوع شناسانه است. علی کشوری - یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
⚡️آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت سوم/ آسیب سوم حوزه های علمیه؛ ارایه گزارش ناقص درباره ویژگی های بیان شارع است! 👌آسیب سوم حوزه های علمیه؛ امضائی دانستن زبان شارع است. طلاب و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تدریس می کنند؛ علاوه بر کم اطلاعی درباره آسیب های کارکردی دولت مدرن و ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن، گزارش کاملی از ویژگی های بیان شارع در اختیار ندارند و بالتبع بهره برداری این طلاب از بیان شارع بخشی و غیر جامع خواهد بود. 👌با توجه به طریقیت قواعد اصولی برای تفقه و ابتنای قواعد اصولی موجود بر مفهوم قابل خدشه "زبان امضايی شارع"، جنبه های عقلی، عاطفی، کمّی و دریک جمله جنبه های علمی بیان شارع برای طلبه واضح نمی شود و بالتبع طلبه برای پاسخ به نیازهای علمی خود، به دستگاه‌های دانشی دیگر متمایل می گردد. تصور زبان امضایی برای شارع به کشف نظام و هندسه بیان شارع ختم نمی شود و در یک جمله ریشه فقاهت حداقلی محسوب می گردد. 👌برای عبور از این آسیب در حوزه علمیه پیشنهاد داده ایم: چهار موضوع: ۱- تبیین ویژگی های بیان شارع در بیان شارع (ویژگی های بیان شارع را باید از شارع پرسید و این بیان بی بدیل را عرفی تلقی نکرد.)، ۲- تبیین تفصیلی نقطه آغاز بیان شارع (روش کشف بیان اجمالی شارع)، ۳- تبیین تفصیلی ساختار بیان تکمیلی شارع (روش کشف معاریض کلام شارع) و ۴- مقایسه روش بیان شارع با روش های عبور از خطای تفکر در منطق صوری و روش تحقیق های پوزیتویستی؛ از آیات و روایات استنطاق شود و درباره آن دقت فراوانی -به صورت جمعی و فردی- اعمال گردد. علی کشوری - سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ایران نمیشه حمله نظامی کرد مانگفتیم ها😄😄😄😄 ترامپ وپوتین وبایدن واردغان میگن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقته بزن در رو دیگه تموم شده. 🔵پایگاه رسانه ای اصفهان مدیا را دنبال کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1049232126C89b6a1563c