eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب استان اصفهان
251 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
187 ویدیو
49 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ (و) باید تقویت بشود. مقام معظم رهبری مدیر کانال: @admin_mnt_esfh روابط عمومی مجمع نمایندگان: @Ravabet_m
مشاهده در ایتا
دانلود
💥قدرتمندترین سلاحی که انسان تا به حال اختراع کرده است چیست؟ ⭕️ تصور نکنید بمب اتم یا هیدروژن است. ⭕️ بلکه تلفن همراه است ⭕️ تلفن همراه شمشیر دو دمیست که نباید آن را دست کم گرفت. قدرت نرم این وسيله آنقدر است که: ۱- تلفن ثابت را قطع کرد ۲- تلویزیون را کنار زد ۳- کامپیوتر را حذف کرد ۴- ساعت را از تغییر داد و روز و شب را عوض کرد ۵- دوربین ها را کمرنگ کرد ۶- رادیو را مصادره کرد ۷- چراغ قوه ها را خاموش کرد ۸- آینه را شکست ۹- روزنامه ها، مجلات و کتاب ها را پاره کرد ۱۰- بازی ویدیویی رو از بین برد ۱۱- کیف پول جیبی را در کنار پول الکترونیکی و فجازی محو کرد ۱۲- تقویم رومیزی و یادداشت را از میان برداشت ۱۳- کارت اعتباری را ساقط کرد. ۱۴. انقلابات نرم و مخملی را برای فروپاشی نظام ها با تأثیرگذاری روی افکار مردم رقم زد ۱۵. فرهنگ و سبک زندگی ها را تغییر داد. ۱۶. عزل و نصب ها و گزينش های مختلف را تحت تأثیر قرار داد. ۱۷. در عین حال که مزایای رفاهی را در پس زندگی دیجیتالی با خود به همراه داشت. ۱۸. نحوه کسب‌ و کارهای واقعی و معیارهای آنرا تحت الشعاع قرار داد و انواع سرقفلی ها و برندهای بازاری را کمرنگ کرد . ۱۹. پول‌شویی و اقتصاد سیاه و زیرزمینی و فرارهای مالیاتی را پنهان نر نمود. ۲۰. هرج و مرج و آنارشیسم اجتماعی را وسعت بخشید. 🔴 و البته در ساحت های اجتماعی و خانوادگی بدترین لطمه ها و خسارات، این است که : ۱- زوج های زیادی را از هم جدا کرد ۲- بسیاری از خانواده ها و دوستی های خانوادگی را از هم پاشاند ۳- دانش آموزان را بی رمق و آنها را از مسیر موفقیت دور کرد و مانند پر در مسیر باد قرار داد. کم کم متوجه می شویم که چشم مان را هم کشته و ستون فقرات ما را شکسته و ذهن و فرهنگ ما را تغییر داده و خواهد کشت. او در راه از بین بردن نسل بعدی ماست. اگر مراقب خود نباشیم جان و روح مان را نیز در پیکسل های دیجیتالی خود مچاله کرده و دل هایمان را سخت و سنگین خواهد کرد و کاری می کند که نسل های آینده پشیمان شوند در حالیکه پشیمانی سودی نخواهد داشت. و قطعا در آینده نه چندان دور شاید به دنبال کنترل اذهان و افکار و اطلاعات بی اساس ما باشد. ✳️ پس لطفاً؛ بیائیم با استفاده صحیح از این سلاح فن‌آور مدار و مدرنِ ویرانگر کمتر دچار سوانح و خسارات جبران ناپذیر و در نهایت پشیمانی شویم.
🍁✨چهل دعای ضروی✨🍁👇👇👇 🌷1-دعای هنگام خوابیدن(اَللّهُمَّ بِاسْمِکَ اَمُوْتُ وَاَحْییٰ) ✨2-دعای هنگام بیدار شدن (اَلْحَمْدُلِلّهِ الَّذِیْ احْیَانَا بَعْدَ مَا اَمَاتَنَا وَاِلِیهِ النُّشُوْرْ) 🌷3-دعای آغازغذا(بِسْمِ اللهِ وَعَلَی بَرَکَهِ الله) ✨4-دعای پایان غذا(اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِیْ اَطْعَمَنَا وَسَقَانَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمُسْلِمِیْنْ) 🌷5-دعای پایان غذای دعوت(اَللَّهُمَّ اَطْعِمْ مَنْ اَطْعَمَنَا وَاسْقِ مَنْ سَقَانَا) ✨6-دعای دخول به مسجد(اَللَّهُمَّ افْتَحْ لِیْ اَبْوَاْبَ رَحْمَتِکْ) 🌷7-دعای خروج از مسجد(اَللَّهُمَّ اِنِّیْ اَسْاَلُکَ مِنْ فَضْلِکْ) ✨8-دعای قبل از ورود به تشناب(توالت)(اَللَّهُمَّ اِنِّیْ اَعُوْذُ بِکَ مِنَ الْخُبُثِ وَالْخَبَائِثْ) 🌷9-دعای خروج از تشناب (غُفْرَانَکَ،اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِیْ اَذْهَبَ عَنِ لْاَذَیْ وَعَاْفَاْنِیْ) ✨10-دعای ورود به منزل(اَللَّهُمَّ اِنِّیْ اَسْأَلُکَ خَیْرَ الْموُلِجِ وَخَیْرَ الْمَخْرِجِ) 🌷11-دعای خروج از منزل (بِسْمِ اللهِ تَوَکَّلْتُ عَلَی اللهْ) ✨12-دعای هنگام پوشیدن لباس(اَلْحَمْدُلِلهِ الَّذِیْ کَسَاْنِیْ مَا اُوَارِیْ بِهِ عَوْرَتِیْ وَاَتَجَمَّلُ بِهِ فِی حَیَاتِیْ) 🌷13-دعای سوار شدن موتر (بِسْمِ اللهِ سُبْحَاْنَ الَّذِیْ سَخَّرَلَنَاْ هَذَا وَمَاْ کُنَّا لَهُ مُقْرِنِیْنَ وَاِنَّا اِلَیْ رَبِّنَا لَمُنْقَلِبُوْنْ) ✨14-دعای هنگام گرفتار شدن مصیبت(اِنًّا لِله وَاِنَّا اِلَیْهِ رَاْجِعُوْنْ اَللَّهُمَّ آجِرْنِیْ فِیْ مُصِیْبَتِیْ َواََخْلُفْنِیْ خَیْراً مِنْهَا) 🌷15-دعای هنگام دیدن خواب بد(اَعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیْطَاْنِ الَّرجِیْمِ وَمِنْ شَرِّ هَذِهِ الرُّوْیَا) ✨16-دعای آغاز وضو(بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم) 🌷17-دعای بعد از وضو(اَشْهَدُ اَن لَا اِلهَ اِلَّا اللهُ وَحْدَه لَا شَریکَ لَه وَاَشْهَدُاَنَّ مُحَمَّداً عًبدُهُ وَرَسولُهُ اَللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنَ التَّوابِین وَجَعَلْنِی مِنَ الْمُتَطَهِّرِین) ✨18-دعای بعد از هر نماز(بِسْمِ اللهِ الَّذِی لَا اِلهَ اِلَّا هُوَ الرَّحمنُ الرَّحیمِ اَللَّهُمَّ اَذهِب عَنِّی اَلهَمَّ وَالحُزنَ) 🌷19-دعای هنگام اختتام مجلس(سُبْحَانَکَ اللَّهُمَّ وَبِحَمْدِکَ اَشْهَدُ اَن لَا اِلهَ اِلَّا اَنْتَ اَستَغفِرُکَ وَ اَتُوبُ اِلَیکَ) ✨20-دعای هنگام نگاه کردن به آینه(اَللَّهُمَّ اَنْتَ حَسَّنْتَ خُلْقِی فَحَسِّنْ خُلْقِی) 🌷21-دعای عیادت مریض(لَا بَاسَ طُهُورٌ اِنشاءَالله) ✨22-دعای تب(اعوذ بالله العظیم مِنْ شَرِّ کُلٌِ عِرقٍ نَّعَّار وَمِن شَرِّ حَرَّالنَّارِ) 🌷23-دعای هنگام عصبانیت(اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) ✨24-دعای تبریک داماد وعروس(بارک الله لک وبارک الله علیک وجمع خیرکما فی خیر) 🌷25-دعای ورود به قبرستان(السلام علیکم یا اهل القبور یغفر الله لنا ولکم انتم سلفنا ونحن باالاثر) ✨26-دعای هنگام خداحافظی(اَستَودِعُ اللهَ دِینَکَ وَاَمانَتَکَ وَخَواتِیمَ عَمَلِکَ) 🌷27-دعای اراده سفر(اللهم بِکَ اَصُولُ وَبِکَ اَحُولُ وَبِکَ اَسِیرُ) ✨28-دعای احساس خطر(حَسْبُنَااللهُ نِعمَ الْوَکیل علی الله توکلنا) 🌷29-دعای موافق میل(اَلْحَمْدُ لله الذی بِنِعْمَتِه تَتِمَّ الصَّالِحات) ✨30-دعای هر درد وبیماری(سه بار بسم الله وهفت بار اعوذ بعزة الله وقدرته من شر ما اجد واحاذر) 🌷31-دعای افطار(اَللَّهُمَّ لَکَ صُمْتُ وَبِکَ آمَنْتُ وَعَلیکَ توَکَّلّتُ وَعلی رِزْقِکَ َافْطَرْتُ) ✨32-دعای شب قدر(اَللَّهُمَّ اِنَّکَ عَفُوٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنَّی) 🌷33-دعای پایین آمدن از سواری(اَعُوْذُ بِکَلِماتِ اللهِ التَّاماتِ مِنْ شَرِّ ما خَلَق) ✨34-دعای شنیدن صدای خر یا سگ(اعوذ بالله من الشیطان الرجیم) 🌷35-دعای بعد از خوردن شیر(اَللَّهُمَّ بارِکْ لنا فیه وَزِدنا فیه) ✨36-دعای در وسط غذا(بِسم اللهِ اَوَّلُه وَآخِرُهُ) 🌷37-دعای وظیفه بعد نماز فجر ومغرب(اَللَّهُمَّ اَجِرْنِی مِنَ النَّار) ✨38-دعای طلب صبر وانجام خیر(رَبَّنَا اَفْرِغ عَلینا صَبْرا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمین) 🌷39-دعای بر نظر شده(بِسْمِ الله اللهم اَذْهَبْ حَرَّهَا وَبَردَهَا وَصَبَهَا) ✨40-دعای به وقت افتادن آتش(الله اکبر)بگویید.
*مهدی*: ⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت اول / آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است! 👌طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تحصیل می کنند؛ در سه حوزه اصلی به آسیب هایی مبتلا هستند و برنامه ریزی برای تحول در حوزه علمیه نمی تواند نسبت به رفع این آسیب ها بی تفاوتی نشان دهد. به تدریج به شرح این آسیب ها می پردازم. 👌 آسیب اول حوزه های علمیه؛ بی اطلاعی از آسیب های دولت مدرن است: غالب طلبه ها نسبت به آسیب های دولت مدرن و اثرات سوء آن بر زندگی و دین مردم بی اطلاع یا کم اطلاع هستند و بالتبع ایده های مدرن معاصر را -ذیل بناء عقلاء- امضاء و تاييد می کنند. به عنوان مثال: الگوی مدیریت شهری مدرن (نوشهرگرایی) گمنامی را در شهرها گسترش می دهد و ضرورت تَعَرُّف میان افراد را نمی فهمد! الگوی معماری و ساخت مسکن مدرن، به قطع ارتباطات میان انسانها و تبدیل خانه به خوابگاه منتهی می شود. الگوی آموزش و پرورش مدرن، از آموزش مهارتهای زندگی به افراد عاجز است. الگوی سلامت و بهداشت مدرن، از تحقق مسئله پیشگیری از بیماری بسیار عاجز است. الگوی تولید و توزیع مدرن، به فاصله طبقاتی و تولید محصولات غیر سالم کمک کرده است. الگوی تغذیه مدرن، به عدم تعادل مزاجی و اختلال در طبایع اربعه ختم شده است. الگوی امنیت جامعه هم به سمت کنترل حداکثری و مانیتورینگ افراد حرکت کرده است و مفهوم مترقی خود کنترلی را درک نمی کند. اولین مصداق تحول در حوزه علمیه، پایان دادن به امضاء محصولات و مفاهیم فاسد است. 👌برای عبور از آسیب های امضاء در حوزه علمیه، تغییر در محتوای درسی حوزه علمیه ضرورت دارد. به طلبه ها و مدیران مدارس و مسئولین مرکز مدیریت حوزه علمیه توصیه می‌کنم: با تدریس ۱۰ نظریه فقهی ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- مقررات فقهی ساختمان، ۳- آموزش و پرورش آینده، ۴- پیشگیری ساختاری از بیماری، ۵- فقه المکاسب با تبویب جدید (۸ مسئله اقتصادی)، ۶- الگوی تقنین اسلامی، ۷- الگوی تنظیم و تحلیل خبر، ۸- نظریه امنیتی سِلْم، ۹- الگوی مدیریتی ساخت و ۱۰- الگوی جدید روایت میراث فرهنگی؛ زمینه نقد نظم اجتماعی مدرن و ارایه راه حل جایگزین برای تغییر نظم اجتماعی را فراهم آورند. 👌بدون تغییر در محتوای درسی حوزه‌های علمیه، با یک حوزه بی اطلاع از آسیب‌های مدرنیته و توسعه غربی روبرو خواهیم بود و بالتبع ناکارآمدی‌های نظریات غربی به پای حوزه علمیه نوشته می شود. در یادداشت بعدی آسیب دوم حوزه علمیه فعلی را تبیین خواهم نمود. (به فضل الهی) علی کشوری - جمعه انتظار - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم ⚡️ آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت دوم/ آسیب دوم حوزه‌های علمیه؛ ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن است! 👌آسیب دوم حوزه‌های علمیه؛ ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن است. طلبه ها و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تدریس می کنند؛ علاوه بر بی اطلاعی یا کم اطلاعی از آسیب های دولت مدرن، نسبت به علم مدرن و آسیب های آن هم تصور ناقص و قابل خدشه ای دارند. بسیاری در حوزه علمیه تصور می کنند؛ مفهوم علم مدرن (Science) ذیل معرفت شناسی کشف تئوریزه می شود و آن را کشف واقع می پندارند! 👌فارغ از اشکالات مبنایی متصور درباره معرفت شناسی کشف (تعریف صدق به تطابق با واقع)؛ تطبیق علم مدرن به این معرفت شناسی؛ تطبیقی قابل خدشه است. در گزارش های معرفت شناسانه غربی از علم مدرن، طیف گسترده ای از نظریاتِ توصیفی درباره این نوع از علم - از خرافه دانستن گزاره های پوزیتویستی تا توصیف پارادایمی از آنها ارائه شده است و کمتر کسی آن را کشف واقع می پندارد! گزاره های علمی مدرن -که برخی آن را در حوزه کشف واقع می پندارند- تقریباً به صورت روزانه توسط گزاره های علمی دیگر نقض می شود و تصور کشف واقع درباره این گزاره ها یک توهم فلسفی و معرفتی محسوب می شود. با صراحت عرض می کنم: صورت معرفت شناسانه مدرن به دنبال توصیف و کشف واقع نیست؛ بلکه گزاره های مشخصی را برای تصرف در عالم و دستیابی به سود بیشتر تبیین می کند و این نوع از گزاره های علمی معیوب در همه حوزه ها از اقتصاد و پزشکی تا ریاضی و شیمی -با انگیزه های اقتصادی- ترویج می گردد. 👌برای عبور از آسیب یکسان پنداری علم مدرن و کشف واقع، تدریس و مطالعه نظریاتی مانند: روش تحقیق مبتنی بر اشراف، تفاوت علم شارع با علم دیگران (نظریه سلطان)، طبقه بندی جدید دانش، توصیف مفهوم شئ (فقه الخلق) و.. مفید است. بی توجهی به ارتقای ماهیت علم در ذهنیت حوزه، به معنای ادامه انفعال حوزه علمیه در مواجهه با گزارش های به اصطلاح کارشناسی و موضوع شناسانه است. علی کشوری - یکشنبه - ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
⚡️آسیب شناسی کلان حوزه علمیه - قسمت سوم/ آسیب سوم حوزه های علمیه؛ ارایه گزارش ناقص درباره ویژگی های بیان شارع است! 👌آسیب سوم حوزه های علمیه؛ امضائی دانستن زبان شارع است. طلاب و فضلای محترمی که در دروس جاری حوزه علمیه تدریس می کنند؛ علاوه بر کم اطلاعی درباره آسیب های کارکردی دولت مدرن و ترویج یک تصور نادرست درباره ماهیت علم مدرن، گزارش کاملی از ویژگی های بیان شارع در اختیار ندارند و بالتبع بهره برداری این طلاب از بیان شارع بخشی و غیر جامع خواهد بود. 👌با توجه به طریقیت قواعد اصولی برای تفقه و ابتنای قواعد اصولی موجود بر مفهوم قابل خدشه "زبان امضايی شارع"، جنبه های عقلی، عاطفی، کمّی و دریک جمله جنبه های علمی بیان شارع برای طلبه واضح نمی شود و بالتبع طلبه برای پاسخ به نیازهای علمی خود، به دستگاه‌های دانشی دیگر متمایل می گردد. تصور زبان امضایی برای شارع به کشف نظام و هندسه بیان شارع ختم نمی شود و در یک جمله ریشه فقاهت حداقلی محسوب می گردد. 👌برای عبور از این آسیب در حوزه علمیه پیشنهاد داده ایم: چهار موضوع: ۱- تبیین ویژگی های بیان شارع در بیان شارع (ویژگی های بیان شارع را باید از شارع پرسید و این بیان بی بدیل را عرفی تلقی نکرد.)، ۲- تبیین تفصیلی نقطه آغاز بیان شارع (روش کشف بیان اجمالی شارع)، ۳- تبیین تفصیلی ساختار بیان تکمیلی شارع (روش کشف معاریض کلام شارع) و ۴- مقایسه روش بیان شارع با روش های عبور از خطای تفکر در منطق صوری و روش تحقیق های پوزیتویستی؛ از آیات و روایات استنطاق شود و درباره آن دقت فراوانی -به صورت جمعی و فردی- اعمال گردد. علی کشوری - سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ایران نمیشه حمله نظامی کرد مانگفتیم ها😄😄😄😄 ترامپ وپوتین وبایدن واردغان میگن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقته بزن در رو دیگه تموم شده. 🔵پایگاه رسانه ای اصفهان مدیا را دنبال کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1049232126C89b6a1563c
🔴 اطلاعیه‌‌ی تجمع اعتراضی 📢 "بسم الله قاصم الجبارین" «وَ تَأْتُونَ فِي نَادِيكُمُ الْمُنْكَرَ» | (سوره عنکبوت / آیه ۲۹) کارتان بجایی رسیده که در مجامع عمومی، اعمال زشت انجام می‌دهید و به یکدیگر حرف زشت می‌زنید؟ «حضور بانوان در ورزشگاه آقایان» «خلاف حکم رهبر و مراجع و بزرگان» از همه‌ دغدغه‌مندان می‌خواهیم که در تجمع اعتراضی روز چهارشنبه پاستور شرکت کرده و از رئیس جمهور محترم، عذرخواهی رسمی از امام و امت و همچنین لغو دائمی مجوز ورود زنان به ورزشگاه آقایان در سراسر کشور را مطالبه نمائیم. 🔖 وعده‌ ما: ▪️ زمان : چهاشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۶ ▪️ مکان : تهران، پاستور، بوستان پاستور، مقابل نهاد ریاست جمهوری 📎 https://nshn.ir/7e7bvgYg2xOJoJ ✅ 📜 جمعی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و تشکل‌های مختلف دینی و انقلابی سراسر کشور از جمله: 🔹 تشکل انقلابی ابوذرها 🔸 تشکل قدم صدق 🔸 کانال فریاد ابوذرها 🔹 تشکل حوزوی سعداء 🔹 کانال سعداء 🔸 کانال تحصن مردمی 🔹 مدیریت، کادر، اساتید و طلاب مدرسه‌ تخصصی خواهران کریمه‌ اهل بیت سلام الله علیها در قم 🔸 کانال هیئت‌های قزوین 🔹 کانال نورالقرآن 🔸 موسسه نجوا 🔹 گروه اجتماعی نور 🔸 تشکل خیر امة 🔹 گروه آرمان ما شهادت 🔸قرارگاه مردمی همت 🔹کانال کمیل 🔸کانال یازهرا 🔹اعضای کاروان حریم معصومه سلام‌الله‌علیها 🔸کانال حوزه‌ی انقلابی 🔹بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی ضمن تماس تلفنی یا پیامکی، اعلام حمایت کرده‌اند. 📌نکته : ان شاءالله مطالبه‌گری از رئیس‌جمهور محترم، روز پنجشنبه در قم هم انجام خواهد گرفت. ❌ یک قدم مخلصانه تا لغو مجوز حضور زنان در ورزشگاه آقایان مانده است پس 💯 📣 کانال فریاد ابوذرها ____ https://eitaa.com/aboozar72 ╰─┅─•🍃🌸🍃•─┅─
▫️ در جمع نمایندگان طلاب مطرح شد: 🔰 تشریح برنامه‌های دور دوم سفر رئیس جمهور به قم 🔻 حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا: 🔘 بررسی و پیگیری طرح های سفر اول رئیس جمهور به قم، تقارن این ایام با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، دیدار با مراجع عظام تقلید و ... از دلائل سفر رئیس محترم جمهور به قم است. 🔘 این سفر پس از عملیات شجاعانه وعده صادق انجام خواهد گرفت و باید به این نکته اشاره کنیم که شخص رئیس جمهور، حامی اصلی انجام این عملیات بوده و دولت سیزدهم همراهی بسیار مناسبی داشته است. 🔘 رئیس جمهور محترم در کنار حمایت قاطع از عملیات وعده صادق، حامی طرح نور (عفاف و حجاب) نیروی انتظامی نیز بوده و حمایت محکمی از سردار رادان دارند. 🔘 استان قم در طرح ملی مسکن پیشتاز کشوری بوده و ساخت 70 هزار ساختمان در این استان آغاز شده که آیت الله رئیسی در این سفر چند هزار مسکن را افتتاح خواهند کرد و کلید آن تحویل مردم خواهد شد. 🔘 پروژه فرودگاه قم نیز از دیگر برنامه های رئیس جمهور است که بحمدالله مشکلات این فرودگاه، تعیین تکلیف شده و کارگاه ساخت این فرودگاه در سفر رئیس جمهور راه اندازی شده و مطابق با وعده استاندار قم، این فرودگاه در یک و نیم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. 🔘 مسئله مونوریل قم نیز تعیین تکلیف شده و اعتبار آن نیز تأمین گردیده که اخبار آن در این سفر اعلام خواهد شد. 🔘 حضور در اجتماع 4 هزار نفری طلاب و فضلا در مدرسه فیضیه از برنامه های مهم این سفر است که این جلسه در ده سال گذشته سابقه نداشته است و ان شاءالله نکات راهبردی در این جلسه بیان خواهد شد و در این اجتماع، 📌حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب، 📌حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین 📌حجت الاسلام والمسلمین ساجدی، نماینده جامعه المصطفی سخنرانی خواهند داشت. 🕌مهمان داریم... دیدار مردم دیار جهاد و اجتهاد؛ قم با رییس جمهور مردمی آیت الله رئیسی 🕙پنجشنبه، ساعت ۱۰ صبح، حرم مطهر
💢 ترکیب نمایندگان راه یافته به مجلس دوازدهم چگونه است؟ ۱ - حامیان دولت (شریان، پایداری، مصاف و امناء): ۹۸ نفر ۲ - حامیان قالییاف فهرست شانا: ۷۴ نفر ۳ - اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا: ۶۳ نفر ۴ - مستقلین با گرایش سابق اصولگرایی: ۲۶ نفر ۵ - مستقلین غیر جناحی و اقلیت‌های دینی: ۱۹ نفر ۶ - مستقلین با گرایش سابق اصلاح‌طلبی و اعتدال‌گرایی: ۱۰ نفر 🔹 با بسته شدن پرونده انتخابات، ۱۶۶ نماینده مجلس یازدهم نتوانستند مجددا راهی بهارستان شوند و عملا ترکیب مجلس دوازدهم تغییر کرد.
تعطیلی شنبه و ایرادات بی جواب خبرها از مجلس شورای اسلامی حاکی است که برخی نمایندگان در تلاش هستند تا با تصویب مصوّبه ای، شنبه را به جای پنج شنبه تعطیل کنند! به نظر می رسد تصویب چنین مصوّبه ای، اشکالات عدیده ای به همراه دارد و نمی تواند مفید به حال کشور باشد که در این زمینه نکاتی به عرض می رسد: نکته۱: این که گفته می شود تعطیلی شنبه به جای تعطیلی پنج شنبه است، حرف نادرستی است و عملاً شنبه، جایگزین جمعه خواهد شد و طرّاحان محترم برای این که مورد هجمه متدیّنین قرار نگیرند، ادعای فوق را مطرح کردند، زیرا در شکل فعلی تعطیلات، پنج شنبه، مقدمه تعطیلی اصلی است و بیش از ۹۰ درصد جامعه به فعالیت مشغول اند، حال مصوّبه فوق می خواهد بار پنج شنبه را به دوش جمعه انداخته و جمعه را مقدمه تعطیلی اصلی و عمومی قرار دهد. در این صورت جمعه از خاصیت معنوی و نگاه دینی و نظائر آن خواهد افتاد که تبعات زیادی به همراه دارد. این که نماد اسلامی هفته به نماد یهودی تبدیل شود، یک حرکت ضد ارزشی و دینی است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. ادعای این که جمعه نیز تعطیل رسمی است، نمی تواند از قبح کار بکاهد، زیرا همین الآن نیز پنج شنبه در نگاه عموم مردم تعطیل نیست و بسیاری از دستگاهها نیز مشغول به کار هستند. نکته۲: طرّاحان محترم در دفاع از این ایده، ناهماهنگی تعطیلات در ایران با سایر ملل را دلیل اصلی ارائه آن می دانند و ادعا می کنند که هماهنگ سازی تعطیلات آخر هفته می تواند در توسعه مراودات اقتصادی و تجاری، مفید باشد و بخشی از مشکلات را مرتفع سازد. در پاسخ باید گفت نوع مراودات بین المللی که امروزه مبتنی بر سازوکارهای بستر مجازی و برخط سامان می گیرد، بسیاری از مسافرت های بین کشورها را منتفی کرده و از ضرورت انداخته است. همان کسانی که بن بست های اقتصادی را به چنین اموری وابسته می دانند، هرگز زیر بار پاسخ به این پرسش منطقی نمی روند که تا کجا باید از ارزش ها و داشته های ملی، دینی و اجتماعی خود عدول کرد، تا شمیم طراوت ادعایی اقتصاد سرمایه داری بر جان جامعه گرفتار در منجلاب اندیشه اقتصادی لیبرالی نشسته و آرامش به ارمغان آورد؟! اگر قرار بر هماهنگی کامل با دنیای بیرونی باشد، با شب ها چکار می کنید که روزهای ما همراه با شب های نیم کره دیگر زمین است؟ پس مصوّبه ای ارائه دهید تا برای هماهنگی با نیم کره دیگر زمین که اتفاقاً کشور آمریکا و کانادا نیز در آن قرار دارند، شب ها را به کار مشغول باشیم و روزها بخوابیم! مگر همین آقایان در دولت سازندگی ادعا نکردند که با تغییر ساعت در ۶ ماه اول سال، مشکلات انرژی کاهش می یاید؟ چرا نیافت و در مقابل با موجی از بحران های روحی و روانی مواجه شدیم و بعد از سال ها، به روال سابق برگشته ایم! نکته۳: مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، نگاه به وضعیت اقتصادی کشورهایی نظیر پاکستان است که با شعار هماهنگی با نظام بین الملل، در تعطیلات آخر هفته خود، جابجایی صورت داده اند؛ چه تحوّل خاصی در اقتصاد آنها دیده شده است؟! اگر روزی همین جریان لیبرال و وابستگان اندیشه های لیبرالی اعلام کنند که تاریخ اسلامی مزاحم کار ماست و ذهن ما را خراب می کند و برای آسودگی در انجام کارها، تاریخ اسلامی را به تاریخ میلادی برگردانید، چه جوابی خواهید داشت؟ اشتهای تمدن غرب در حذف و اضمحلال ارزش های ملل دیگر، سیری ناپذیر است و حوزه های علمیه و دانشگاهها و نخبگان متعهد باید به وظیفه خود در مواجهه با رویکردهای فرهنگ سوز، آگاهانه و منسجم برخورد نمایند. ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ حوزه علمیه قم؛ شکریان آملی https://eitaa.com/shukrian1