eitaa logo
مجمع نمایندگان طلاب استان اصفهان
248 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
196 ویدیو
50 فایل
مجمع (نمایندگان طلاب) پدیده‌ی بسیار خوبی است، پدیده‌ی لازمی است برای حوزه؛ باید بماند و ادامه پیدا کند؛ (و) باید تقویت بشود. مقام معظم رهبری مدیر کانال: @admin_mnt_esfh روابط عمومی مجمع نمایندگان: @Ravabet_m
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب -العین الحلوة- چشمه شیرین با قلم فارسی نوشته استاد سید باقر موسوی اصفهانی (درچه ای) از طبع خارج شد. معرفی محتوای کتاب: کتاب در مقدمه ای علمی پیرامون اعتبار خواب و مکاشفه و تجارب نزدیک به مرگ و استخاره و کرامت؛ حاوی 180حکایت بلاواسطه و با واسطه از مراجع عظام تقلید معاصر -حضرات آيات وحيد خراساني ،شبيري زنجاني، حاج اقا تقي قمي و حاج شیخ جواد تبریزی، و دیگر علما و بزرگان است. حکایات مستند و مصور بوده و بسیاری از آنها مربوط به کرامات صادره از معصومین علیهم السلام است. در انتهای کتاب بخشی به نام طرایف آورده شده که دربردارنده خاطرات و گزارش مفصل از تدریس حضرت آیت الله وحید خراسانی و گعده های علمی حضرت آیت الله شبیری زنجانی است. مخاطبین: مناسب برای تمام اقشار مخصوصا اهل وعظ و منبر. صفحات: 380 صفحه/رقعی، قیمت با تخفیف ۱۵۰ تومان مراکز توزیع: ۱_ قم : حرم ابتدای بلوار بهار (نور الزهرا) ۲_قم: چهار مردان پاساژ صاحب الزمان محلاتی تلفن۰۹۱۹۳۵۲۹۸۶۱ ۳_قم : مجتمع ناشران طبقه اول؛ واحد132نشر حبیب، 09197491718 ۴_ قم: خیابان صفائیه، کوچه 37 ، پلاک 21، طبقه سوم، انتشارات خاتم النبیین (صلی الله علیه و آله و سلم) 37121409-025. خرید مجازی کتاب: yun.ir/dyu4o5 کانال طلاب و فضلای استان اصفهان
مراسم ختم فردا عصر از ساعت۱۶ تا۱۷و۳۰ درمسجد سلماسی میدان روح الله میباشد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌍 تجربه تلخ ثوره العشرین ؛  راهنمای رهبران انتفاضه شعبانیه در تعامل با غربیها 🌍 بخش نهم ( تحریک تندروهای شیعی به جهاد ؛ بوسیله عوامل عثمانی ؛  و بر ضد آیه الله سید یزدی ؛  بجهت مخالفتش با ثوره العشرین و طرح  حاکم مسلم  و تشکیل اولین حکومت ملی عراق ) پس از آزادی عراق از خلافت ظالمانه عثمانی  در سال ۱۹۱۷ میلادی ؛   عوامل حکومت سابق به تحریک شیعیان به جنگ با انگلیس پرداختند  ؛ ولی   مرجعیت  مدبر  نجف،  آیه الله  سید کاظم یزدی  صاحب عروه با اینکه قبل از شکست عثمانی ( از ترس تکرار تجربه اندلس به اجبار مردم به مسیحیت ) فتوای جهاد بر ضد انگلیس داده بود ؛   ولی پس از روشن شدن  دروغ عثمانیها  در این باره  ؛ با جنگ و جهاد با غربی ها مخالفت کرد ؛  بلکه  عملا خواستار تعامل با آنان شد ؛ زیرا  غربیها چه جنایتی می خواستند با شیعیان و مردم عراق بکنند که  عثمانی ها در طول سه قرن حکومت خود  نکرده بودند ؟! لدا   عوامل عثمانی ازین سیاست مرجعیت نجف ؛  احساس  خطر کرده  و آن سیاست را  در نهایت  منتهی  به حکومت اکثریت شیعه در عراق دانستند. ازین رو  به وسیله  عوامل خود به تحریک انقلابیون  ساده لوح شیعی  بر ضد ایشان پرداخته و بر  لزوم جهاد و  جنگ  با انگلیس تشویق نمودند ؛  و  اولین جرقه آنرا  بوسیله حاج نجم بقال زدند  که پسرانش افسر ارتش عثمانی بودند ؛ به اینکه  اسلحه به او رسانیدند    و  حمله ای را  به فرمانداری انگلیس ترتیب دادند که منجر به  کشتن شصت نفر از عوامل آن  شد و همین حمله  باعث محاصره نجف و ورود شیعه به باتلاق جنگ  چریکی شد زیرا طراحان آن حمله را به دروع به حکم جهاد  مراجع نجف  نسبت دادند ؛ جنگ چریکی  که از سال ۱۹۱۷ تا سال ۱۹۲۰ میلادی  طول کشید و آنرا  ثوره العشرین نامیدند  و هزاران  شیعه  در آن شهید و خانه و کاشانه آنها ویران شد تاسف آور آنکه  عوامل  عثمانی، و نواصب  همزمان با تشویق شیعه به جنگ  با غرب   ؛  خود از آن پرهیز کرده و شهرهای آنان در امن و امان بود ؛  بلکه  مخفیانه به مذاکره و توافق با انگلیس می پرداختند     ولی  شیعیان تندرو  را که  بازیچه عوامل عثمانی  بودند به  مخالفت   با مرجع دور اندیش  آیه الله سید محمد کاظم یزدی  ؛  تحریک می کردند زیرا که او مخالف قیام نظامی  و معتقد به مذاکره و تعامل با غربیها  بود .  بلکه  او و مقلدانش را متهم به سازش غرب کرده وشیعه انگلیسی نامیدند ! مخصوصا  پس از طرح پادشاهی فیصل ( تحت عنوان حاکم مسلم )  و مخالفت آیه الله سید یزدی با آن ؛   تندروها  ضمن اعلامیه ای به امضای پانصد نفر از روحانیون شیعه او را از مرجعیت عزل نمودند  ! و همین اشتباه بزرگ   ؛  باعث شد پس از آن همه  تلفات  شیعیان  در ثوره العشرین  ؛ دو باره حکومت عراق را بدست اقلیت سنی و دستیاران سابق عثمانی بیفتد . زیرا    پس از آنکه  طرفین از جنگ و کشتار  خسته شدند ؛  بازیگران ثوره العشرین طرح اصلی خود را رو کردند  !   آنها طرحی بعنوان  حاکم مسلم بجای حاکم انگلیسی  کافر  پیشنهاد کردند که مصداق آن  فیصل پسر شریف حسین پادشاه سابق حجاز بود   و آنرا  به امضای بسیاری از  مردم شیعه و علمای ساده لوح  رسانیدند و بعد آنرا  به حکومت انگلیس عرضه  و موافقت آنان را جلب نمودند  ؛ که  نتیجه اش پادشاهی   ملک فیصل سنی و نخست وزیری عبد الرحمان نقیب با تمام وزرای  سنی (غیر از وزیر معارف) در  سال ۱۹۲۱ میلادی بود  و  اولین حکومت ملی عراق نام گرفت . ولی  همین حکومت ملی ؛  یک  سال بعد ؛  مراجع  وقت نجف ( آیات  سید ابو الحسن اصفهانی و  مرحوم نائینی )  را بخاطر یک اعتراض کوچک به  قانون انتخابات  به ایران تبعید نمودند. و سپس  ظلم وتبعیض فاحش ضد شیعی در تمام ابعاد حکومت تا سرنگونی صدام   به مدت هشتاد و دو  سال  تا سال ۲۰۰۳ میلاده  میلادی  ادامه یافت   حتی   با وجود کودتاهای متعدد ( عبد الکریم قاسم و عبد السلام  عارف و بعد  بعثیها بریاست حسن البکر و صدام ) حکومت عراق مانند توپ فوتبال بین سنی ها دست بدست  شد ؛  و   دمار از روزگار شیعه در آورد . و  آن وقت بود که نخبگان  حکمت و دقت آیه الله سید کاطم یزدی در مخالفت با  ثوره العشرین را دانستند   ؛ (بنگرید به کتاب السید محمد کاظم الطباالطبایی الیزدی ص۴۶۸  و کتاب  الشیخ محمد تقی الشیرازی   بقلم کامل سلمان جبوری نشر ذوی القربی قم ) به  این جهت مرجعیت  مدبر  نجف آیه الله سیستانی ؛   پس از سرنگونی صدام  ،  در سال ۲۰۰۳ م ضمن مخالفت با حکم جهاد  مقتدی صدر  بر ضد غربی ها ،  در پاسخ درخواست جهاد علمای سنی فلوجه و تکریت با زبان حال فرمودند :  من نخواهم گذاشت ثوره العشرین تکرار شود ! آری این چه جهادی بود که  بعثی ها و دختر صدام  خواهان آن بودند ! بلکه از خصومت غربیها با صدام بعثی روسگرا استفاده کردند ! چنانکه در حدیث آمده :  لایزال یوید هذا الدین باقوام لا خلاق لهم فی هذا الدین   !    !
🔴 آمار شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۹۶۰ نفر رسید 🔹وزارت بهداشت فلسطین در غزه:ارتش رژیم‌اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار و جنایت جدید علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه انجام‌داد. 🔹️در این جنایات ۸۲ فلسطینی شهید و ۱۲۲ نفر زخمی‌شدند. 🔹️۷۲ درصد قربانیان تجاوزات اسرائیل به نوار غزه کودکان و زنان هستند.
بسم الله الرحمن الرحیم فیلم هایی از اقدام برخی روحانیون فسادستیز که دغدغه انجام نهی از منکر (اوجب واجبات )دارند،در شبکه‌های داخلی و خارجی منتشر گردیده است،توجه به چند نکته در این زمینه لازم است: نکته اول: تعطیلی و ترک نهی از منکر و امر به معروف که اوجب واجبات است،مساوی با نابودی همه ارزش های دینی و انقلابی است و مفاسد و منکرات امروز جامعه در زمینه های مختلف از جمله بد حجابی و بی حجابی،نتیجه بی تفاوتی و ترک این وظیفه واجب است. نکته دوم: اینکه زشتی ها و منکرات با روش نادرست که خود یک منکر است،اصلاح و پاک نمی شوند،با دستمال کثیف(روش نادرست)نمی شود شیشه کثیف( جان و رفتار افردا آلوده به منکرات)را پاک کرد،بلکه رفتار نادرست و شیوه غلط نهی از منکر بخصوص توسط برخی روحانیون معمم که سبب لطمه بیشتر به دین، ایجاد تنفر«لَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» و هتک روحانیت می شود،قطعا حرام بیّن شرعی است،ما موظفیم با زبان نرم «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ ۖ »و رعایت ادب و احترام تذکر بدهیم ولی فیلم گرفتن و مشاجره، اقدام نادرستی است و باید با همین رفتار نادرست به عنوان یک منکر،مبارزه کرد تا جلوی هتک حرمت روحانیت گرفته شود به خصوص که این روش‌های نادرست تبلیغی، خلاف سیره رسول اکرم و ائمه علیهم السلام است. نکته سوم: از جمله شرایط امر به معروف و نهی از منکر احتمال تاثیر است گرچه نباید به بهانه و تصور اینکه نهی از منکر تاثیر ندارد آن را ترک کرد ولی وقتی تذکر داده شد و مخاطب ترتیب اثر نداد،ادامه تذکر و نصیحت و مشاجره و فیلم گرفتن،جایز نیست.دستورات نورانی اسلام که برای اهل ایمان هدایت و رحمت است«ونُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ» برای اهل گناه و معصیت که قابلیت و زمینه هدایت ندارند باعث می شود بر گناه خود لجاجت و سماجت کنند«وَ لایَزِیدُ الظّالِمِینَ إِلاّ خَساراً» و علاوه بر گناه بدحجابی، مرتکب گناه هتک روحانیت و ترویج این حرمت شکنی شوند. نکته چهارم:اینکه مبارزه با منکرات با زبان و قلم و جهاد فرهنگی و جهاد تبیین برای زدودن جهل و غفلت از جامعه و روشنگری و بیدار نمودن مردم از خواب غفلت،وظیفه همگانی است و رهبری معظم نیز بر اهمیت و ضرورت، احیای این وظیفه معطل مانده،به عنوان جهاد تبیین تأکید نموده است،ولی بخشی از مبارزه با منکرات که اقدام قانونی لازم دارد ،وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی است و حکومت باید با قانون شکنی ها از جمله بدحجابی قاطعانه برخورد کند،البته سستی و کوتاهی و بعضا مرعوب شدن،دستگاه‌های مسئول در مبارزه با مفاسد باید توسط دولت و مجلس انقلابی و دستگاه قضائی جبران شود که کوتاهی دستگاهها و تظاهر به گناه و بی بندوباری در جامعه،موجب آسیب به امنیت روانی واخلاقی مؤمنین و تضییع حقوق آنها و عصبی شدنشان نگردد. عبدالواحد الهی نژاد 22اسفند1402
سلام اي ربّناي غروب📖 سلام اي رزق و روزي ِ پاك📖 سلام اي جمع ِ افلاك و خاك📖 سلام اي لحظه هاي سحر📖 سلام اي ماه چشمان ِ تر📖 سلام اي بغض افطارها📖 سلام اي ماه ِ ديدار ها📖 سلام اي ختم ياسين و نور📖 سلام اي ماه ِ عشق و سرور📖 سلام ای ماه رو راستی📖 سلام ای بی کم و کاستی📖 سلام اي قدر زلفت دراز📖 سلام اي اشتياق ِ نماز📖 سلام اي لحظه هاي دعا📖 سلام اي ماه ِ ارض و سماء📖 سلام اي ماه ِ صبر و رضا📖 سلام ای ماه آرامش مرتضي📖 سلام ای گرمی آفتاب📖 سلام اي خوابهايت ثواب📖 سلام ای سیب بهترین سرنوشت📖 تو پای مرا می کشی تا بهشت📖 سلام ای ماه تقدیر من📖 سحرهای تو صبح تطهیر من📖 سلام اي بركت سفره ها📖 سلام اي ماه ِ خوب خدا📖 التماس دعا دوستان 🙏 پیشاپیش ماه رمضان مبارک 📖🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*یک پژوهش علمی بسیار مهم* *آیا متوجه شده‌ایم چقدر جامعه‌ی ایران زیر بمباران مفاهیم منفی و سیاه قرار دارد؟* 🖌️گروه علمی اقتدار *1️⃣آیا دقت کرده‌ایم دائم واژه‌های مرگ، بیماری، طلاق، سرطان، اعتیاد، خشونت، جنگ، ناامنی، آوارگی، دزدی، اختلاف، فقر، نفرت، تبعیض و کشمکش، زندان و ... در رسانه‌های فارسی زبان چه از داخل و چه از خارج با شدت تمام بر سر مخاطبان ایرانی می‌ریزد؟ و دریغ از یک موسیقی خوب، یک شعر دلنشین، یک رنگ شاد، یک رفتار محترمانه، یک گفتار فاخر... از سوی رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی.* *2️⃣از سوی دیگر آیا حسب اتفاق، برنامه‌های تلویزیون های اروپایی و آمریکایی و حتی ترکیه‌ای (البته آنچه برای خودشان پخش می‌شود) را دیده‌اید که چگونه با شادی، طراوت، امید به آینده، مهربانی، خانواده دوستی، رنگ، خنده، وطن پرستی، عشق، موسیقی، ازدواج، استعدادیابی، و .... آکنده شده است و مخاطبانشان را در بستری از اندیشه‌ها و رویاهای زیبا برای فردای روشن خود و وطنشان قرار می‌دهند؟* * 3️⃣هدف از این بمباران سیاه چیست؟ ➕ هدف از آوارِ اخبار ناامید کننده و فیلمها و سریالهایی که مغز مخاطب ایرانی را با بیماری و مرگ و بیهودگی و ناامیدی از آینده، هماهنگ و همنشین می‌کنند، چیست؟* *4️⃣در پاسخ به این پرسش، عباراتی از کتاب شکستن طلسمِ وحشت نوشته‌ی آریل دورفمن که کتابش می‌نویسد:"خبرهای فراوان از مرگ آدمها، دست آخر برای بسیاری از ما به نمادی از ناپدید شدن خود کشور تبدیل شد، تلاش برای نابودی ابدی کشور آزادی، که زمانی در آن زندگی می‌کردیم."* *درس بزرگی که دورفمن در این کتاب به ما می‌دهد این است که"ترویج افکار منفی در هر جامعه ای روح مردمان را فلج می‌کند. زندگی کردن با حسِ حضورِ پیوسته‌ی بدی و شر، روح یک ملت را فاسد می‌کند و باعث می‌شود یک سرزمین انرژی حیات خود را از دست بدهد. ناپدید شدن یک کشور در ذهن مردمش، به این معناست که آنان دیگر احساس تعلقی به آن سرزمین و مسائلش نخواهند داشت و خود را مردمانی بدون وطن و بی‌پناه احساس خواهند کرد و از اینرو در جستجوی هویتی جدید که بتوانند در پناه آن به آرامش و افتخار و امنیت و شکوفایی برسند برخواهند آمد.* *دشمنان این سرزمینِ کهن و مردمانش، با زمینه‌سازیهای اقتصادی،روانی، فرهنگیِ رذیلانه، گام به گام میلیونها ایرانی را به بیماریهایِ ناامیدی، بی‌اخلاقی، دلسردی به سرنوشت وطن و هموطن، بیخبری از تاریخ، خودویرانگری و خودزنی دچار کرده‌اند و بخشی از خپاص را هم متاثر و جاده صاف کن نموده اند بدون انکه خود بدانند) بخش روانی این حرکت رذیلانه را رسانه‌هایی که اگر چه از آنتن کشورهای مختلف پخش می‌شوند اما همگی از یک مرکز با اهداف مشخص و با روش علمی هدایت و راهبری می‌شوند و فقط قرار است بر یک هدف (ذهن و اندیشه ملت ایران) تاثیر مخرب بگذارند، عهده‌دار هستند. این بمباران فکری شبانه‌روزی، در پروژه‌ی دلسرد کردن و فروپاشی روانی ما ایرانیان برای دشمنان قسم خورده مان امری مهم و ضروریست. پس هرگز نباید شک کرد که پرداختن دائمی هر رسانه ای به جنبه های سیاه و تاریک زندگی چه در غالب اخبار و چه فیلم و سریال های آلوده به زهر یأس و فساد، بر خلاف ظاهر و شعارهایشان جهت روشنگری مردم ، هدفی جز گسترش ترس، نفرت و ناامیدی ندارد و هرگز باعث رشد و توسعه در هیچ کشوری در جهان نشده و نخواهد شد.* *پیشنهاد:* *برداشتن یک گام مهم برای رهایی از چاه سیاه سقوط و زنده کردن امید به رویش سلامتی و عزت نفس و زیبایی و همبستگی و عشق در وطن، فاصله گرفتن از رسانه‌های دیداری و شنیداری و نوشتاری سیاه و گزیده‌بینی و گزیده‌خوانی، با پرهیز حداکثری از شعاع مسمومِ اخبار، فیلمها و سریالهای تلویزیونهای برون مرزی و درون مرزی و به عبارتی فریب حرف ها و ظواهر را نخوردن روح را در آرامشی لطیف و انسانی قرار دادن است. 🟡 همنشینی با کتاب و نویسندگان بزرگ یکی دیگر از راهکارهاست. دیدن برنامه های شادی بخش و شنیدن موسیقی های شور انگیز و فاخر، و در یک کلام ایجاد شور و شادی در بین خانواده و دوستان و نزدیکان که یقینا چراغ عشق و امید را در دل  ملت ایران دوباره برمی افروزد. تلاش برای اینکه خویشتنِ مهربان ، سازنده و با اصالت و ارزش خویش را به یاد آوریم و ایجاد ارتباط سازنده دوباره با خویش و جلوه های زیبای هستی در همین دنیای پیرامون با یادآوری این جمله زیبا : چشم ها را باید شست جور دیگر« و البته چیز دیگر » باید دید، و فراموش نکنیم هنوز بسیاری از انسان ها و خانواده های مهربان و دلسوز در این پهنه زیبا زندگی میکنند که قلبشان برای هم و زادگاه مادریشان می تپد و میتوان با یافتن و برقراری ارتباط و آشتی دوباره با آنها چراغ عشق و امید را در دل زنده نگه داشت. 🔺 مطالعه کتاب و ورزش کردن فراموش نشود ! 📚 فراگیری نکات کلیدی و طلایی اثرگذار و کارآمد از یادداشت های گروه علمی اقتدار شعبه اروپا
❇️❇️❇️ برگزاری جلسات تفسیر سوره مبارکه المدثر توسط حضرت آیت الله هادوی تهرانی مدظله در ماه مبارک رمضان 1445 مکان: مسجد مدرسه حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) زمان: سه شنبه 22 اسفندماه 1402 (1 رمضان المبارک) یک ساعت به نماز ظهر لازم به ذکر است علاوه بر برگزاری جلسات به صورت حضوری از طریق: 1- لایو آپارات به آدرس (https://www.aparat.com/hadavi_tehrani/live) 2- لایو فیس بوک (https://www.facebook.com/Mahdi-Hadavi-Tehrani-1077667698962346/) در دسترس می باشد. در ضمن جلسات مزبور جمعه ها و ایام تعطیل رسمی، برگزار نمی گردد. روابط عمومی دفتر آیت الله هادوی تهرانی 🔗 www.hadavi.info آدرس کانال های تلگرام 🔗 @hadavi_info 🔗 @hadavi_droos 🔗 @hadavi_tafsir 🔗 @hadavi_estefta 🎞 https://www.aparat.com/hadavi_tehrani 💻 https://instagram.com/hadavitehrani 💻 https://instagram.com/hadavi_droos 🎥 https://www.aparat.com/hadavi_tehrani/live 💻https://www.facebook.com/Mahdi-Hadavi-Tehrani-1077667698962346/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا طلبگی؟! قسمت سوم 🔹️ تحصیل در حوزه چه آثار فردی و اجتماعی به همراه دارد؟ 🔹️ مهم ترین رسالت طلبه به عنوان شخصی خودساخته در جامعه چیست؟ 🔹️ آیا از طریق آموختن طلبگی می توان رضایت اهل بیت علیهم السلام را جلب نمود؟ 🔹️ چگونه می توان از طریق پیمودن راه علما، استعداد خود را پرورش دهیم و خود را بیمه عمر کنیم؟ 🔸️ دفتر فناوری و فضای مجازی مراکز و مدارس علمیه آیت الله اعتمادی تقدیم می کند 📌 کاشان : دارالعلم اسلامی ( سطح یک ، ورودی ) : eitaa.com/darolelmkashan باب العلم ( سطح عالی ) : eitaa.com/babolelmkashan موسسه آموزش عالی حوزوی ائمة اهل البیت علیهم السلام ( رشته های تخصصی ) : eitaa.com/M_Ahlebeit/ حوزه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها : @alzahrakashan 📌 قم : مَدْرَس و مسجدمقدس امام حسن عسکری علیه السلام ( سطح عالی و خارج ) : eitaa.com/MAskari_official 📌 نطنز : باب العلم ( سطح عالی ) : eitaa.com/babolelmkashan
*مراقب دزدان ماه رمضان باشید* *اولین دزد*: تلويزيون: دزد خطرناكي كه به واسطه سريال ها و برنامه هاي بيهوده و بي اخلاقي روزه مردم را تباه مي كند و ثواب آن را كم مي كند. . *دزد دوم*: بازارها: دزدی که متخصص در هدر دادن پول و زمان بدون حساب برای شکست دادن آن است. قبل از رفتن هدف خود را تعیین کنید. . *دزد سوم*: تا دیر وقت بیدار ماندن: این دزد گرانبهاترین اوقات شما را از نماز دعا و استغفار در ثلث آخر شب محروم می کند. . دزد چهارم: آشپزخانه: مخصوصا خانم ها مدت زیادی را صرف تهیه ظروف زیادی می کنند که به جز لحظه عبور از دهان، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و ممکن است بسیاری از آنها در سطل زباله انداخته شوند. . *دزد پنجم*: تلفن عبارت است از تماس ها و چت های طولانی و گناهان ناشی از آن: غیبت، غیبت، غیبت و افشای اسرار. . *دزد ششم*: بخل: شما را از ثواب صدقه دادن به فقرا و مساکین محروم می‌کند، که موجب حفظ از آتش، به ویژه صدقه ماه رمضان می‌شود. . *دزد هفتم*: کرسی های خالی از یاد خدا و حسرت صاحبانشان در روز قیامت یعنی رستاخیز. *دزد هشتم*: خوابیدن در روز در ماه رمضان و در نتیجه عدم حضور در برنامه های گروهی مخصوصا در نماز جماعت ظهر و عصر. *بالاخره دزد بزرگ* *شبکه های اجتماعی اگر برای رضای خدا استفاده نمی شوند* . پس خانه ی قبر کویر است و اگر تحت تاثیر این دزدها قرار بگیریم، در درون قبرمان چیزی نخواهیم داشت . پس فقط در این چند روز دنیا فرصت داریم. خداوند به من و شما کمک کند تا در آنچه پروردگارمان دوست دارد و از آن راضی است سرمایه گذاری کنیم.
🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت اول: 1️⃣ تقوا و متّقی بودن، نه زن می‌شناسد و نه مرد، نه عرب و نه عجم --> (الّذین). دلیل این که اسلام در برابر همه‌ی اختلافاتِ نژادی برنده بوده و هست، این است که ملاک آن تقواست --> (انّ اکرمکم عند الله اتقاکم). 2️⃣ اوّلین قدم در تقوا، ایمان است --> (... للمتّقین(2) الّذین یؤمنون ...). به عبارت دیگر، اوّلین شرط برای این‌که انسان به صف متّقین بپیوندد، این است که به وجود آن‌چه نمی‌بیند و حس نمی‌کند، ایمان داشته باشد و بپذیرد غیر از عالَم محسوسات، عالَمی دیگر هم هست. البتّه باید توجّه داشت که ایمان به غیب، با دانستن غیب فرق می‌کند --> (الّذین یؤمنون بالغيب...). 3️⃣ آرامش، فقط با ایمان ایجاد می‌شود، نه چیز دیگر --> (ایمان، از ریشه‌ی «اَمَنَ» به معنی «در امان قرار دادن خود»). 4️⃣ ایمان، باید تداوم داشته باشد؛ یکباره نیست --> (یؤمنون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد). 5️⃣ اوّلین قدم بعد از ایمان آوردن، برپایی فرهنگ نماز است --> (یقیمون الصّلاه). 6️⃣ انسان باید در برپایی نماز، استمرار و تداوم داشته باشد --> (یقیمون: فعل مضارع است و دلالت بر استمرار دارد).
🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 📔 گزیده پیام‌های آیه‌ی ۳ سوره‌ی بقره: 🔖 قسمت دوم: 7️⃣ ما موظّف نیستیم از همه‌ی آن‌چه به ما روزی داده شده، انفاق کنیم. باید در آن، حقّی معلوم قرار دهیم «للسّائل و المحروم»، امّا این حقِّ معلوم، می‌تواند تمام مال ما را نیز در بر بگیرد --> (ممَّا). 8️⃣ ما اجازه نداریم از آن‌چه روزیِ ما نیست، انفاق کنیم --> (ممّا رزقناهم). 9️⃣ قبل از آن که چیزی را انفاق کنیم، آن چیز به حساب ما واریز شده است --> (رزقناهم: فعل ماضی/ ینفقون: فعل مضارع؛ پس فعل «رزقناهم» قبل از فعل «ینفقون» اتفاق افتاده است). 🔟 مؤمن باید دست به جیب باشد --> (ممّا رزقناهم ینفقون). این طور نباشد که: 🔸به دیناری چو خر در گل بمانند 🔹و گر الحمد خواهی، صد بخوانند! 1️⃣1️⃣ فرهنگ، بر اقتصاد مقدّم است. می‌توان با فرهنگ، اقتصاد را مدیریّت کرد امّا نمی‌شود با اقتصاد، فرهنگ را اداره نمود --> (اوّل: «يقيمون الصَّلاه» بعد: «ممّا رزقناهم ینفقون»).
📔 روز سوم: گزیده پیام‌های آیه ۱۵۵ سوره‌ی بقره 🔮 یک آیه، یک دنیا معرفت 🔮 🔖 قسمت اوّل: 1⃣ در این‌که پیوسته توسط خداوند آزمایش می‌شویم، ذرّه‌ای نباید شک داشته باشیم(لَنَبْلُوَنَّكُمْ: «لَــ» حرف تأکید است در اوّل فعل و «نَ» حرف تأکید در آخر فعل، و‌ فعل مضارع هم دلالت بر استمرار و تداوم دارد). 2⃣ در این‌که آزمایش‌ها از هر گونه‌ای می‌تواند باشد، نباید تردید داشت. آزمایش‌ها هم مادّی است و هم معنوی، هم جسمی و هم روحانی، هم دنیوی و هم اخروی(وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ). 3⃣ آزمایش‌های خداوند، در قدم به قدم آینده‌ی زندگی ما هم بدون تردید انجام خواهد شد ( «نَبلُو»: فعل مضارع است و هم دلالت بر استمرار می‌‌کند و هم در آینده پیش می‌رود). 4⃣ یکی از چیزهایی که پیش از همه و بیش از همه، با آن آزمایش می‌شویم، ترس است که حوزه‌ی معنایی گسترده‌ای دارد و همه‌ی استرس‌ها و نگرانی‌ها را شامل می‌شود(وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ). 5⃣ این‌که بعد از سخنی که درباره‌ی شهدا (در آیه قبل) فرموده، این آیه با تأکید مضاعف بر آزمایش شدن ما شروع شده است، یک پیامش این است که شهدا، نمونه‌ی اعلایِ آزمایش شدگان هستند که سخت‌ترین آزمایش را که گذر از جان بوده، جانانه گذرانده‌اند(وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ...(۱۵۴) وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ...(۱۵۵).