eitaa logo
خبرگزاریMRC
18.7هزار دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
7.7هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 آخرین قیمت پژو، تیبا، سمند، دنا، شاهین و کوییک 🔹️نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو ادامه دارد؛ به طوری که طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت انواع خودروهای داخلی شاهد رشد یک تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت‌ها بود. 🔹️ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۱۵ میلیون تومان رسیده است. ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به قیمت ۴۸۵ میلیون تومان به فروش رفته است. 🔹️در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ در طول ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، ۶۸۰ میلیون تومان قیمت خورده است. 🔹️شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۱۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان به فروش رفته است. ▫️خبرآنلاین
♦️منظور: تورم سال آینده مبنای افزایش مزد است!!! رئیس سازمان برنامه و بودجه: 🔹آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است. 🔹امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود. 🔹اگر بخواهیم رشد حقوق و دستمزد را نسبت به سایر اقشار متفاوت افزایش دهیم، این مطابق عدالت برای همه اقشار نخواهد بود.
♦️ 🔹نتایج «اعتراض» دانش‌آموزان به نمرات آزمون نهایی دی‌ماه ۱۴۰۲ اعلام شد. 🔹وزارت بهداشت: براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت درمان هرگونه تعطیلی بخش‌های بستری در تعطیلات نوروزی، ممنوع است 🔹معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه: تراز تجاری ایران و روسیه یک میلیارد دلار مثبت شد.
♦️اسامی ۸۰ نامزد اول انتخابات تهران+ تعداد رای 🔹در تهران بیش از ۳۸۰۰ کاندید برای کسب ۳۰ کرسی در خانه ملت به رقابت پرداختند که تعداد آرا و درصد مشارکت ۸۱ نفر آن در این گزارش درج شده است و از این تعداد سید محمود نبویان با اخذ ۴۲۶۹۸۰ بیشترین رای را کسب کرد و توانسته مشارکت ۳۵.۱۹ درصدی را به ثبت برساند، همچنین علی مطهری با کسب ۷۴۲۶۰ رای ، مشارکت ۶.۱۲ درصدی را رقم زده البته سید محمد بطحائی دیگر چهره اصلاح طلب از لیست صدای ملت نیز با کسب ۳۸۵۶۳ رای ۳.۱۸ درصد مشارکت را از آن خود کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️نمایندگان فارس، سیستان و بلوچستان، ایلام و اردبیل در مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 🔹سید حسن عاملی و یدالله صفری از استان اردبیل به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند. 🔹وعد مرادبیگی به عنوان منتخب مردم استان ایلام برای مجلس خبرگان رهبری معرفی شد. 🔹در استان سیستان و بلوچستان علی احمد سلامی و عبدالرحمان عارفی به مجلس خبرگان رهبری یافتند. 🔹۱۸ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شد. 🔹در استان فارس لطف الله دژکام، احمد بهشتی، علی اکبر کلانتری، سیدمحمدعلی مدرسی طباطبایی و سیدعلیرضا دانا راهی مجلس خبرگان رهبری شدند. 🔹نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در تهران امروز نهایی می شود.
کاربرد هر قرص برای بیماری
♦️چه‌کسانی قالیباف را تبدیل به بازنده انتخابات کردند؟ 🔹دکتر مصطفی انتظاری تحلیلگر سیاسی با اشاره به شکست لیست قالیباف در برابر لیست چهره‌هایی مانند رائفی پور و رسایی، تیم رسانه‌ای رئیس مجلس را عامل انزوا و در نتیجه شکست او در انتخابات مجلس دانست.
♦️تصویری از یک رای باطله در انتخابات اخیر مجلس که رأی‌دهنده بجای نام کاندیداهای منتخب، اسامی شهدای کربلا را نوشته‌ که در فضای مجازی وایرال شده است
♦️مدیرعامل یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در آمریکا: هوش مصنوعی می‌تواند تا ۵ سال دیگر تمام آزمایش‌های انسانی را پشت‌سر بگذارد 🔹«جنسن هوانگ»، مدیرعامل شرکت انویدیا به‌تازگی در مورد هوش مصنوعی عمومی (AGI) صحبت کرد و گفت که طبق برخی تعاریف، تا پنج سال آینده می‌توان به این فناوری دست پیدا کرد و آزمایش‌های انسانی را پشت‌سر گذاشت. 🔹براساس گزارش رویترز، هوانگ که رهبر شرکت انویدیا، پیشرو در زمینه تراشه‌های مورداستفاده در سیستم‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT است، در یک انجمن اقتصادی که در «دانشگاه استنفورد» برگزار شد، در مورد این موضوع صحبت کرد که چقدر طول می‌کشد تا یکی از اهداف دیرینه سیلیکون ولی، یعنی ساخت رایانه‌هایی که می‌توانند مانند انسان فکر کنند، محقق شود. 🔹هوانگ گفت که پاسخ به این سؤال تا حد زیادی به نحوه تعریف هدف بستگی دارد. او گفت اگر هدف تعریف‌شده توانایی هوش مصنوعی عمومی برای گذراندن آزمایشات انسانی باشد، به‌زودی و طی پنج سال آینده شاهد چنین فناوری خواهیم بود. 🔹در‌حال‌حاضر، هوش مصنوعی می‌تواند تست‌هایی مانند آزمون وکالت قانونی را پشت سر بگذارد، اما همچنان در آزمایش‌های تخصصی مانند تست‌های پزشکی مربوط به گوارش مشکل دارد. اما هوانگ گفت که در عرض پنج سال آینده، هوش مصنوعی همچنین باید بتواند تمام این آزمایش‌ها را با موفقیت انجام دهد. 🔹هوانگ همچنین گفت که طبق تعاریف دیگر، AGI ممکن است بسیار دیرتر به دست بیاید، زیرا دانشمندان هنوز در مورد نحوه توصیف عملکرد ذهن انسان اختلاف‌نظر دارند./دیجیاتو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ساکت‌ترین اتاق دنیا! 🔹ساکت ترین اتاق دنیا در آزمایشگاه‌ اورفیلد در مینه‌سوتای آمریکاست. 🔹گفته می‌شود که این اتاق ساکت‌ترین جا بر روی کره زمین است!
♦️انتخاباتی که ۶۰ درصد نمایندگان خراسان رضوی را تغییر داد 🔹استان خراسان رضوی با ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار رای و مشارکت ۴۷ درصدی واجدان شرایط، تاکنون ۱۶ نماینده را به بهارستان فرستاده و قرار است مردم در دور دوم انتخابات نیز تکلیف ۲ کرسی دیگر این استان در مجلس را روشن کنند. 🔹دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی برای تعیین تکلیف ۱۸ کرسی نمایندگی این استان برگزار شد که از آن میان پنج نماینده مربوط به حوزه انتخابیه مشهد و کلات است، حوزه های انتخابیه "سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد" و "نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه" دارای ۲ کرسی نمایندگی در خانه ملت هستند و ۹ حوزه انتخابیه دیگر استان هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.
🔻خودرو در حال شکستن رکوردهای قیمتی 🔸بازار خودرو این روزها به صورت پیاپی در حال شکستن رکوردهای قیمتی است، به‌طوری‌که قیمت‌ها در بازار خودرو به رغم وعده‌ووعیدهای سیاستگذار به شکل بی‌سابقه‌ای روند صعودی به خود گرفته است. 🔸۱۸ خودروی پرتقاضای داخلی و مونتاژی تحت تاثیر تصمیمات سیاستگذار، روند صعودی بی‌سابقه‌ای را در قیمت تجربه کردند، به طوری که خودروهای داخلی مورد بررسی طی ۱۰ روز گذشته، یعنی از ۲ اسفند تا روز گذشته، میانگین ۱۹.۲ میلیون تومان، معادل سه درصد، رشد را تجربه کرده‌اند. 🔸افزایش قیمت محقق‌شده در مورد خودروهای مونتاژی در همین بازه زمانی به طور میانگین ۳۴.۵میلیون تومان و ۲.۱۶درصد بوده است. 🔸به نظر می‌رسد سیاستگذار به جای اتخاذ تصمیماتی که در زمین واقعیت بتواند بازار خودرو را تنظیم کند، بیشتر مشغول ارائه وعده‌های پوپولیستی بوده و سعی کرده است که تنها فضای رسانه‌ای را به نفع خود برگرداند.
♦️اعلام نتایج منتخبین اقلیت های مذهبی در مجلس شورای اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور: 🔹آرا شاوردیان با کسب آرای ۵۰۵۸ منتخب اقلیت های دینمی مسیحی ارامنه شمال ایران معرفی شدند. 🔹بهشید برخوردار با کسب آرای ۱۰۲۱ به عنوان منتخب اقلیت زرتشتیان معرفی شدند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 حضور بازیکن تیم آرسنال در ایران به دعوت برنامه محفل ایوب عاصف بازیکن سابق تیم آرسنال به دعوت برنامه محفل (ویژه برنامه افطار شبکه سه تلویزیون) به ایران آمد.
🔻استفاده از تمام ظرفیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای برقراری ارتباط ایمن در محورهای درگیر سیلاب استان سیستان و بلوچستان 🔸اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در اثر بارندگی راه‌های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان شده است که ۵۰ اکیپ و ۳۴۰ نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده‌اند و میزان خسارت وارده به روستاهای شمال استان نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. 🔸وی افزود: حدود ۹۰ دستگاه ماشین آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود ۲۰ دستگاه از استان های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است، همچنین ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تامین شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کار زیبای یک دانش از سوره تکویر که به شکلی جالب آن را نقاشی کرده است
♦️ 🔹وزیر آموزش و پرورش: دولت ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیرۀ ارزی را به نوسازی مدارس اختصاص داد. 🔹یک مقام ارشد حماس: آتش‌بس غزه ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت ممکن است. 🔹مقاومت اسلامی عراق در یک حمله پهپادی، تاسیسات مواد شیمیایی در بندر حیفا واقع در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است. 🔹شورای عالی نظام پرستاری: سالانه ۶۰۰۰ پرستار بازنشسته می‌شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شب گذشته، مشاهده یک قلاده پلنگ در جاده شاهکوه گرگان
♦️ 🔹عضو هیئت عامل صندوق بیمۀ حوادث طبیعی: ظرف ۲ هفته تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان به خانه‌های خسارت‌دیدۀ سیستان‌وبلوچستان خسارت پرداخت می‌کنیم. 🔹وزیر صهیونیست خواستار نابودی ماه رمضان شد. 🔹نیویورک تایمز: اسرائیل در حال افتادن در ورطه سقوط است و در جنگ غزه پیروز نخواهد شد.
درخواست تجدید ارزیابی دارایی خودروسازان 🔹معاون دیوان محاسبات در نامه به وزیر اقتصاد خواستار تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های دو خودروساز بزرگ کشور به منظور حمایت از صنعت خودرو، بهبود ساختار مالی آنها شد.
🔺وام ۲۰۰ میلیونیِ ودیعه مسکن برای مستاجران تهرانی 🔹معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران: متقاضیان دریافت تسهیلات تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای تهران و ۱۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرهای این استان باید در سامانه saman.mrud.ir نام‌نویسی و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. 🔹متقاضی باید متأهل و دارای اجاره‌نامۀ رسمی یا اجاره‌نامۀ ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای رمز رهگیری باشد. 🔹متقاضی و همسرش متعهد هستند که در زمان نام‌نویسی، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی باشند و چنانچه هر زمان سابقۀ مالکیت او محرز شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف خواهند شد.