eitaa logo
خبرگزاریMRC
18.7هزار دنبال‌کننده
13.4هزار عکس
7.8هزار ویدیو
30 فایل
ادمین تبلیغات: @mr_mjr313 🔹با ذکر نام کانال «خبرگزاریMRC» کپی کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️چفیه انداختن دانشجویان بر مجسمه جرج واشنگتن
♦️رقم هدیه روز معلم مشخص شد 🔹وزیر آموزش‌وپرورش: هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم، امشب به حساب معلمان واریز می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کشتی‌های چینی به سوی کشتی گارد ساحلی فیلیپین در دریای چین آب شلیک کردند 🔹این رویداد همزمان با ادامه تنش‌ها میان چین و فیلیپین در دریای چین اتفاق افتاد.
♦️ 🔹وزیر آموزش و پرورش: امشب مبلغی به عنوان تقدیر روز معلم به حساب معلمان واریز می‌شود. 🔹کنگره آمریکا دادگاه لاهه را تهدید کرد: به صدور حکم علیه "اسرائیل" پاسخی قاطعانه می‌دهیم. 🔹وزیر نفت از تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین خبر داد.
♦️ 🔹با ابلاغ جدید بیمه مرکزی، شرط پرداخت بدهی‌های عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث لغو شده است. 🔹سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده‌ای رسیده است/ نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت. 🔹کشاورز پارس‌آبادی ۳۰ میلیارد تومان را به صاحبش برگرداند. 🔹نتانیاهو: دستیابی به آتش‌بس بعید است.
♦️آسترازنکا سرانجام تایید کرد واکسن کووید این شرکت ممکن است خون را لخته کند 🔹آسترازنکا، غول صنعت داروسازی، تایید کرده است واکسن کووید این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌‌ خون ایجاد کند. 🔹کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. 🔹این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد./ رصد
♦️انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد ریالی در مازندران فرمانده انتظامی مازندران: 🔹در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه ای کلاهبرداری در برخی شهرستان های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. 🔹متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدودا ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدودا ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش های صنعتی و تولیدی با صدور چک های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می کردند. 🔹این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان های "تهران، البرز و مازندران" به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.
♦️ ♦️وزیر ارشاد: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد. 🔹دلار آزاد ۶۱٫۱۰۰ و دلار مبادله‌ای ۴۴٫۳۱۴ تومان است. 🔹سازمان ملل: روسیه با موشک کره شمالی به خارکیف اوکراین حمله کرده است. 🔹پلیس رژیم صهیونیستی گردشگر ترکیه‌ای را در قدس اشغالی به ادعای حمله با چاقو به یک پلیس، هدف گلوله قرار داد و به قتل رساند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گیاهان آپارتمانی که میتونن هوای خونه رو تصفیه کنن!
♦️ 🔹از روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه عرضه گسترده انواع سکه تمام، نیم و ربع بهار آزادی در مرکز مبادله ایران آغاز می‌شود. 🔹یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد. 🔹۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند. 🔹اطلاعیه جدید سامانه تجارت/تامین ارز ۲۰ روزه شد. 🔹ورود موقت وسایل نقلیه موتوری مسافران و گردشگران خارجی با پلاک بین‌المللی به ایران و تردد داخل مرزهای کشورمان، بلامانع اعلام و ابلاغ شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دستگیری خشن یکی دیگر از اساتید دانشگاه واشنگتن 🔹بسیاری از استادان دانشگاه های آمریکا به دلیل حمایت و همراهی با دانشجویان معترض به نسل کشی در غزه دستگیر می‌شوند.
♦️تلاش واشنگتن برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره مهدی‌ مطهرنیا، تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در با خبرفوری: 🔹اسرائیل یک قدرت بزرگ بین‌المللی برای آمریکا نیست بلکه یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است بنابراین نباید در جنگ‌هایی که قدرت‌های منطقه‌ای با هم درگیرند پیروز مطلق وجود داشته باشد. 🔹آمریکایی‌ها با تکیه بر سناریوی یک تیر و‌ دو نشان نمی‌خواهند اسرائیل کاملا بر تهران تسلط پیدا کند. 🔹آمریکایی‌ها به دنبال دولتی قابل‌کنترل در تل‌آویو هستند که ابزاری نیابتی برای رویارویی با تهران باشد و این کار را پس از ۷ اکتبر به نمایش گذاشتند. 🔹اینکه گفته می‌شد اسرائیل تلاش دارد آمریکا را در عمل انجام شده قرار دهد، حال توسط آمریکا‌یی‌ها با سناریوپردازی‌های جدی و بدیل تبدیل به این شده که آمریکا اسرائیل را به عنوان یک پروکسی و نیروی نیابتی در برابر تهران قرار می‌دهد و از درگیری مستقیم با تهران و هزینه‌تراشی برای نیویورک و‌ واشنگتن دوری می‌کند. 🔹آمریکا در سناریوی یک تیر و دو نشان زمینه‌هایی را بر می‌سازد که بتواند هزینه‌های موجود در درگیری با تهران را بر دوش اسرائیل بیاندازد و این هزینه‌ها صرفا مادی نیست بلکه سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی فرهنگی است. 🔹بازی که آمریکا در لایه‌های بیرونی این درگیری‌ها انجام می‌دهد به قدری پیچیده است که بسیاری را به خود مشغول کرده و باعث شده که از آمریکا تحت عنوان میانجی طرفین درگیری یاد کنند. نسخه کامل این گفتگو را اینجا بخوانید👇 https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-3069787
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مجری الجزیره در پخش زنده، استاندارد دوگانه آمریکایی‌ها را رو کرد مجری الجزیره: 🔹درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. مایکل مولروی، مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا: 🔹دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند. مجری الجزیره: 🔹استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.
♦️بدهی بابک زنجانی که به ایران بازگشت چقدر بود؟!
♦️حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند از قانون بودجه 🔹معافیت مشمولان دارای دو فرزند بالای ۳۵ سال که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود از قانون بودجه هفتم حذف شد. 🔹پیش تر این موضوع در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود که شورای نگهبان به آن ایراد گرفته و به مجلس عودت داده بود و اکنون این نوع از معافیت از قانون بودجه هفتم حذف شده است./تسنیم
روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آمارهای رفع نقاط پرحادثه راههای کشور شفاف است در پی انتشار خبری در برخی از رسانه ها با موضوع آمار نقاط پر حادثه به استحضار می‌رساند در سال ۱۴۰۲ مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه موجود در راههای کشور رفع شده است. توضیح این که در سال ۱۴۰۲، ۴۱۲ نقطه از مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه راههای کشور که در سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه توافق کرده بودند رفع و اصلاح شده است . ۳۱۳ نقطه دیگر نیز مربوط به توافق قبلی دو دستگاه در سال ۱۳۹۶ است که در سال ۱۴۰۲ اصلاح شده است. بنابراین در سال گذشته مجموعأ ۷۲۵ نقطه پرحادثه راههای کشور رفع و اصلاح شده است و هر دو آمار ارائه شده توسط وزیر راه و شهرسازی و معاون حمل و نقل این وزارت خانه صحیح و متقن می‌باشد.
کات‌بک بابک حکم اعدام بابک زنجانی پس از بازگرداندن اموال، بدهی ‌ها به خزانه بانک مرکزی مشمول تخفیف شد و مجازات وی از اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت. بنا بر کارشناسی‌های صورت گرفته، مبلغ برگشت داده شده از سوی وی بیش از کل رقم بدهی و خسارت است. مجازات زنجانی به دلیل همکاری در بازگرداندن اموال تخفیف داده شد. 🔹صد و شصتمین شماره جلد یک خبرفوری؛ نهم اردیبهشت ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ایران ۱۱ میلیارد دلار پول بلوکه شده در عراق دارد طارق الهاشم الفیهان، نایب رئیس اتاق بازرگانی عراق: 🔹عراق روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت را با گاز و برق ایران تهاتر می‌کند. 🔹تلاش داریم ۲۰ میلیارد دلار تبادلات تجاری با ایران داشته باشیم. 🔹مشکل بازگشت ارز داریم و سعی کردیم از طریق تهاتر مشکلمان را حل کنیم. 🔹با پول ملی دو کشور مبادله می‌کنیم تا تحریم‌ها را دور بزنیم.
♦️۱۰ بانکی که بیشترین تسهیلات را به اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با خود دادند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سردار زهرایی: بسیج، اَبَرحلقه میانی کشور است/ بدون بسیج، حلقه‌های میانی در بدنه انقلاب اسلامی، بی‌معنی خواهند بود
♦️هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش 🔹سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی از فعالیت سامانه بارشی قوی در برخی استان ها خبر داد که سبب بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر در حدود نیمی از مساحت کشور می شود. 🔹بر اساس این هشدار این سامانه بارشی فعالیتش را سه شنبه در استان های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان با رخداد «رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ» شروع می کند.
♦️زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند سازمان حج و زیارت: 🔹به‌دلیل مدیریت هزینه‌های مختلفِ حج، مبلغی از هزینه‌های دریافتی از زائران باقی‌مانده شناسایی شد و به‌همین‌دلیل از امروز تا ۱۰ روز آینده ۸.۵ میلون تومان به حساب زائران بازگردانده می‌شود.
♦️ 🔹وزیر صمت: تا زمانی که آیین‌نامۀ واردات خودروهای کارکرده در دولت تصویب و ابلاغ نشود نمی‌توانیم برای واردات این خودروها کاری کنیم. 🔹مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران: تمام اتوبوس‌های این شرکت کولر دارند و رانندگان موظف‌اند در صورت نیاز آنها را روشن کنند. 🔹رئیس سازمان نظام پرستاری:‌ درحال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار نفر نیروی پرستاری در کشور مواجه هستیم.