9.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بالن زدن قلب🫀
درطب اسلامی بایک دارودرمان میشه
مرکز سلامت حیات طیبه✅
حجم پیام ها در خصوص موضوع بالا که گفتیم خیلی زیاده
پی وی پُر شده از پیام دوستان
ان شاء الله مطالبی خدمت شما میگیم که خیلی از مشکلات حل بشه
امیدوارم با همراهی شما بتونیم کاری مفید انجام بدیم
🔴جن
اول باید قدری در مورد این موجود بدانیم 🔻🔻🔻
جنّ، موجودی پنهان و مستتر از آدمیان، مذکور در قرآن کریم و حدیث که آرا و مباحث مختلفی درباره آن مطرح شده و در فرهنگ عامه نیز طنینی گسترده داشته است.
❇️بیشتر مؤلفان لغتنامههای عربی، جنّ را واژهای عربی، مشتق از ریشه ج ن ن، میدانند که در اصل به معنای پوشش و استتار است
برخی معتقدند معنای اصلی پوشش و استتار در بیشتر مشتقات این ریشه وجود دارد.
مثلاً، به قلب از آنرو «جنان» میگویند که در قفسه سینه پنهان شده است؛
به سپر «جُنّه»، «مِجَنّ» یا «مَجَنّه» میگویند، زیرا به کارگیرندهاش را مخفی میکند و به جنین چون در رحم مادر پنهان است، جنین میگویند.
لغویان جنّ را فرزندان جان و بنابراین جانّ را ابوالجن و جمعِ جنّ را جِنَّه و جنان، و جنی را منسوب به جنّ یا جنّه دانستهاند.
برخی «الجانّ» را، که در قرآن به همراه انس به کار رفته است، اسمِ جمعِ جنّ دانستهاند.
❇️ابنقتیبه، شیاطین را جنّیان سرکش و جانّ را جنّهای ضعیف دانسته است.
نولدکه واژه جنّ را معرّب از اصل حبشی آن دانسته است، اما به نظر دیگر خاورشناسان، ریشه واژه جنّ در زبانهای اکدی، آرامی، عبری و سریانی، به معنای پوشش و استتار، وجود دارد.
🔶معادل واژه جنّ در فارسی، پری و دیو است
و در تفاسیر و ترجمههای کهن قرآن کریم به زبان فارسی، واژه پری را معادل جنّ گذاشتهاند
🔴واژه جنّ ۲۲ بار در قرآن کریم به کار رفته است
❇️ یکبار در سوره مدنی رحمن و بقیه در سورههای مکی.
❇️واژه جانّ نیز پنج بار به کار رفته که چهار بار آن در سوره رحمن است.
🔶واژه جِنّه نیز ده بار در قرآن به کار رفته، که پنج بار آن قطعاً به معنای جنّ است.
🔶واژههای دیگری نیز مرتبط یا گاهی مرادف با واژه یا معنای جنّ است، مانند شیطان و شیاطین و ابلیس و عفریت.
❇️علاوه بر این، هفتاد و دومین سوره قرآن کریم، جنّ نام دارد، زیرا موضوع اصلی آن، ایمان آوردن گروهی از جنّیان (نَفَرٌ مِنالجنّ) به اسلام است.
🔶بر اساس قرآن کریم، جنّ پیش از خلقت انسان و از «نارالسَّموم» و «مارِجٍ منْ نار» آفریده شده است.
🔹جنّیان، صالح و غیرصالح دارند و مانند آدمیان در روز قیامت از آنها بازخواست میشود.
🔹آنان جزای اعمالشان را بهطور کامل در آخرت دریافت میکنند و بدکاران آنها به دوزخ خواهند رفت.
🔴بنا بر قرآن، برخی از کافران در دوره جاهلیت، جنّ را شریک خداوند قرار میدادند یا میپرستیدند.
❇️جنّیان در میان سپاه سلیمان حضور داشتند و برای او کارهای خارقالعاده و پرمشقت انجام میدادند.
❇️در آیاتی گفته شده است که همه مخلوقات، از جمله جنّ، از علم غیب بیبهرهاند و در یک آیه نیز اختصاصاً به دور بودن جنّیان از علم غیب اشاره شده است.
❇️بنا بر قرآن، برای جنّیان هم، مانند انسانها، پیامبرانی از سوی خدا فرستاده شده است.
🔶برخی از جنّیان به خبرهای غیبی و سخنان ملائک گوش میدادند، اما پس از بعثت پیامبر اکرم صلیالله علیهوآلهوسلم آنان از گرفتن اخبار غیبی و استراق سمع منع شدند.
🔸در آیات ۲۹ تا ۳۲ سوره احقاف و چند آیه اول سوره جنّ اشاره شده است که گروهی از جنّیان نزد پیامبر اکرم رفتند و به آیات قرآن گوش دادند.
🔴در چند آیه قرآن به قدرت جنّ بر انجام دادن کارهایی که برای انسانها خارقالعاده یا ناممکن است، اشاره شده است.
❇️مثلاً، در آیه ۳۹ سوره نمل به توانایی سیر و حرکت عفریتی از جنّ، از مسافتی بسیار دور و آمدن به نزد سلیمان اشاره شده است.
❇️مفسران در تفسیر این آیه، عفریت را با سه صفت وصف کردهاند: «الخبیث المارِد» (بد طینت سرکش)، «قوی» (نیرومند) و «داهیة» (زیرک و باهوش
🔶از آیات قرآن چنین برداشت میشود که جنّیان توانایی بالا رفتن به آسمان و استراق سمع و دریافت اخبار غیبی از ملائک را داشتهاند، اما در دوره نبوت پیامبر اسلام این توانایی را از دست دادند.
❇️به گفته سعیدبن جبیر، جنّیان چون دیدند که شهابها از آسمان حراست میکنند، در طلب سبب آن به سوی زمین آمدند و با پیامبر و قرآن آشنا شدند و سبب را دریافتند.
با این همه، به نظر شماری از مفسران
🔶 توانایی صعود به آسمانها به گروهی از آنان اختصاص داشته که در روایت نبوی با تعبیر گروه پرندگان جنّ از آنها یاد شده است.
عزیزانی اجنه انواع و اقسام مختلفی که هر طائفه و گروه قدرتی دارند
🔸برخی قدرت صعود
🔸برخی قدرت شنا و قواصی
🔸برخی قدرت استراغ سمع و شنیدن صدا ها از صدها کیلومتر بیشتر (میکی موس نماد همین جن می باشد که شیطان پرستان با استفاده از رسانه قصد زیبا جلوه دادن این موجودات را دارند )
🔸برخی قدرت جابجایی اقسام
🔸و هرکدام یک توانایی خاص