هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
32.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: علامه جعفری فیلسوف سیاسی اسلامی معاصر(۱)
🔸جلسه اول
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
سلام،صبح بخیر، عکس در حال سخنرانی برای بزرگداشت علامه جعفری در زادگاه علامه جعفری در شهرستان ورزقان تبریز
عکس یادگاری در پایان نشست بزرگداشت مرحوم علامه سید محمد حسین طباطبایی و رونمایی از کتاب فلسفه سیاسی علامه طباطبایی، نوشته احمد رضا یزدانی مقدم
با حضور اساتید علوم عقلی تبریز و اعضای گروه فلسفه سیاسی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
به همت مجمع عالی حکمت اسلامی شعبه تبریز
https://eitaa.com/shariflakzaei
20.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ تصویری
ستاد نکوداشت علما و نخبگان دزفول با همکاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان، دانشگاه جندی شاپور، دانشگاه آزاد دزفول، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی برگزار کرد:
❇️ مراسم نکوداشت مقام علمی فیلسوف سیاسی معاصر، استاد علیرضا صدرا
🔸 همراه با رونمایی از آثار استاد صدرا و حضور اساتید برجسته از تهران و قم
🔘 روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول
https://eitaa.com/iaudez
هدایت شده از محمد
دهمین ویژه برنامه های علامه طباطبائی(ره) جلسه گروه علمی فلسفه سیاسی با موضوع برداشت های فلسفه سیاسی از آیه۲۰۰ سوره آل عمران با تاکید برتفسیر المیزان "با ارائه اساتید محترم حجج اسلام دکتر نجف لک زایی، دکتر مهاجرنیا دکتر بهروزی لک، دکتر یزدانی مقدم، دکترسوادی و دکتر یوسفی راد سه شنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۹:۳٠ به صورت مجازی برگزار می شود.
لینک جلسه
https://b2n.ir/f.siasi
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
46.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: علامه جعفری، مسائل سلبی و ایجابی زمانه(۱)
🔸جلسه سوم
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
43.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: فلسفه سیاسی علامه جعفری و دین معقول(۱)
🔸جلسه ششم
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
38.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: فلسفه سیاسی علامه جعفری و دین معقول(۲)
🔸جلسه هفتم
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
39.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: علامه جعفری و سیاست حیات مطلوب و معقول(۱)
🔸جلسه هشتم
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
43.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: چیستی فلسفی سیاسی علامه جعفری در رویکرد انسان شناسانه
🔸جلسه پنجم
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
32.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: علامه جعفری فیلسوف سیاسی اسلامی معاصر(۱)
🔸جلسه اول
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
50.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | #علامه_جعفری
💠 ستارگان حکمت
🔰ویژهبرنامه بزرگداشت علامه محمدتقی جعفری(ره)
💢علامه جعفری؛ فیلسوف زمانه و زمینه
⬅️موضوع: علامه جعفری، مسائل سلبی و ایجابی زمانه(۲)
🔸جلسه چهارم
🎤استاد دکتر مرتضی یوسفیراد
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
عوامل ناکارآمدی دولت در فلسفه سیاسی اسلامی؛ حکمرانی بدون پشتوانه حکمت، تعقل، تدبیر و عدالت قسمت پنجم ، 10/9/1403
کارآمدی دولت در فلسفه سیاسی اسلامی به وجود حاکم و حکمرانی متصف به حکمت و به دوراندیشی و خردورزی و رویکرد سیستمی اعتدالی و عدالت و حق محوری بر جامعه و نظام سیاسی است تا با شناخت مواضع اعتدال و ایجاد و حفظ آن در جامعه و معالجه و طبابت آن ( در صورت خروج از اعتدال) سیاست های راهبردی را به سوی شناخت و کسب و ترویج فضائل تعیین و اجرایی سازی نموده تا خود را از دیگر جوامع که غیر مطلوب بوده و ماهیت جاهلی یا فاسقی یا ضاله داشته و از حرکت به سوی سعادت حقیقی بدورند متمایز کند بنابر این در صورت عدم وجود ویژگی های مذکور در وجود حاکم آسیب های جدی در هدایت جامعه به سوی دستیابی به اهداف و سعادات دنیوی و اخروی وارد می شود بطوری که مردم جامعه بجای دوری از رذائل و مفاسد و دوری از افراط و تفریط ها، به رذائل و انواع انحرافات و مفاسد روآورده و جامعه را در معرض هلاکت قرار می دهند.
فارابی وظیفه دولت را در ابتدا که جامعه به همگونگی و وحدت نرسیده و افراد آن دارای انگیزه های متفاوت و نیازهای متفاوت هستند آسیب شناسی از انواع رذائل و امراض نفسانی از قبیل حرص و طمع و منفعت طلبی و انواع آسیب زدایی ها و معالجه درون نفسانی و بیرونی می داند و در ادامه وظیفه دولت می داند که متناسب با آسیب شناسی خود به آسیب زدایی بپردازد تا در یک فرآیند و مراحل معین با وضع و اعمال قانون و اصلاح نفوسِ مریض به نفوس معتدل مدنی، افراد را در مناصب و مدیریت های مختلف از خود محوری و رفتارهای خارج از مدنیت و خارج از اقتضاءات منافع و مصالح عمومی به افراد مدنی و اقتضاءات آن تبدیل نماید و تا اینکه استقرار نظم مدنی و پذیرش آن درونی افراد گشته و تا از ابزارهای بیرونیِ نظم و نظام آور مثل اعمال قانون و مثل مجازات کمتر استفاده شود.
نزد فارابی اگر در مدیریت و سامان دهی جامعه از علم و تخصص و دوراندیشی و خردورزی و تعقل و هدف گذاری برای سعادت دنیا و اخرت مردم استفاده نشود یعنی «اگر زمانی پیش آید که حکمت از شرائط ریاست حکومت و نظام سیاسی خارج شود و رئیس از دیگر شرایط برخوردار باشد، نظام سیاسی فاضله (جامعه عادله و فاضله) بدون مَلِک و رهبر حکیم میماند و رئیس حاکم، حکیمِ حاکم نمیباشد. در این صورت جامعه و نظام سیاسی فاضله و دولت جملگی خود را در معرض هلاکت قرار میدهند». لذا دولت باید اخلاق شهروندان را به اعتدال سوق داده و در صورت انحراف به اعتدال در آورد. این در حالی است که دولت های غیر فاضله به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه حکمت، عقل و عقلانیت و عدالت مدنی، اهداف آنها در مدیریت سیاسی یا تحمیل جهل و جهالت مردم از حقایق است یا تبعیض و فاصله طبقاتی و ثروت اندوزی آنگونه که در نظامات و دولت های غیر فاضله جاهله و فاسقه و کرامیۀ شهرت طلب می گذرد.
نزد فارابی حاکم جامعه بازدارندگی و تبدیل شرور به خیرات و تبدیل افراد شریر به افراد فاضل را پایه حکمرانی خود قرار می دهد تا زمینه های کارآمدی در سطح حکمرانی مطلوب و بازدارنده از بدی ها و زمینه ساز خوبی فراهم گردد. حاکمی که فارابی معتقد است هر گاه جامعه در اعتدال بسر برده اما در ادامه انحرافی از اعتدال برایش حاصل شد رهبر حکیم و حاکم دانا و آگاه به علل و عوامل انحرافات و حاکم مدیر و مدبر این توانایی را دارد که جامعه را مجددا به اعتدال هدایت نماید. @MYousefiRA
عوامل ناکارآمدی دولت در فلسفه سیاسی اسلامی؛ حکمرانی بدون پشتوانه حکمت، تعقل، تدبیر و عدالت قسمت پنجم ، 10/9/1403
کارآمدی دولت در فلسفه سیاسی اسلامی به وجود حاکم و حکمرانی متصف به حکمت و به دوراندیشی و خردورزی و رویکرد سیستمی اعتدالی و عدالت و حق محوری بر جامعه و نظام سیاسی است تا با شناخت مواضع اعتدال و ایجاد و حفظ آن در جامعه و معالجه و طبابت آن ( در صورت خروج از اعتدال) سیاست های راهبردی را به سوی شناخت و کسب و ترویج فضائل تعیین و اجرایی سازی نموده تا خود را از دیگر جوامع که غیر مطلوب بوده و ماهیت جاهلی یا فاسقی یا ضاله داشته و از حرکت به سوی سعادت حقیقی بدورند متمایز کند بنابر این در صورت عدم وجود ویژگی های مذکور در وجود حاکم آسیب های جدی در هدایت جامعه به سوی دستیابی به اهداف و سعادات دنیوی و اخروی وارد می شود بطوری که مردم جامعه بجای دوری از رذائل و مفاسد و دوری از افراط و تفریط ها، به رذائل و انواع انحرافات و مفاسد روآورده و جامعه را در معرض هلاکت قرار می دهند.
فارابی وظیفه دولت را در ابتدا که جامعه به همگونگی و وحدت نرسیده و افراد آن دارای انگیزه های متفاوت و نیازهای متفاوت هستند آسیب شناسی از انواع رذائل و امراض نفسانی از قبیل حرص و طمع و منفعت طلبی و انواع آسیب زدایی ها و معالجه درون نفسانی و بیرونی می داند و در ادامه وظیفه دولت می داند که متناسب با آسیب شناسی خود به آسیب زدایی بپردازد تا در یک فرآیند و مراحل معین با وضع و اعمال قانون و اصلاح نفوسِ مریض به نفوس معتدل مدنی، افراد را در مناصب و مدیریت های مختلف از خود محوری و رفتارهای خارج از مدنیت و خارج از اقتضاءات منافع و مصالح عمومی به افراد مدنی و اقتضاءات آن تبدیل نماید و تا اینکه استقرار نظم مدنی و پذیرش آن درونی افراد گشته و تا از ابزارهای بیرونیِ نظم و نظام آور مثل اعمال قانون و مثل مجازات کمتر استفاده شود.
نزد فارابی اگر در مدیریت و سامان دهی جامعه از علم و تخصص و دوراندیشی و خردورزی و تعقل و هدف گذاری برای سعادت دنیا و اخرت مردم استفاده نشود یعنی «اگر زمانی پیش آید که حکمت از شرائط ریاست حکومت و نظام سیاسی خارج شود و رئیس از دیگر شرایط برخوردار باشد، نظام سیاسی فاضله (جامعه عادله و فاضله) بدون مَلِک و رهبر حکیم میماند و رئیس حاکم، حکیمِ حاکم نمیباشد. در این صورت جامعه و نظام سیاسی فاضله و دولت جملگی خود را در معرض هلاکت قرار میدهند». لذا دولت باید اخلاق شهروندان را به اعتدال سوق داده و در صورت انحراف به اعتدال در آورد. این در حالی است که دولت های غیر فاضله به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه حکمت، عقل و عقلانیت و عدالت مدنی، اهداف آنها در مدیریت سیاسی یا تحمیل جهل و جهالت مردم از حقایق است یا تبعیض و فاصله طبقاتی و ثروت اندوزی آنگونه که در نظامات و دولت های غیر فاضله جاهله و فاسقه و کرامیۀ شهرت طلب می گذرد.
نزد فارابی حاکم جامعه بازدارندگی و تبدیل شرور به خیرات و تبدیل افراد شریر به افراد فاضل را پایه حکمرانی خود قرار می دهد تا زمینه های کارآمدی در سطح حکمرانی مطلوب و بازدارنده از بدی ها و زمینه ساز خوبی فراهم گردد. حاکمی که فارابی معتقد است هر گاه جامعه در اعتدال بسر برده اما در ادامه انحرافی از اعتدال برایش حاصل شد رهبر حکیم و حاکم دانا و آگاه به علل و عوامل انحرافات و حاکم مدیر و مدبر این توانایی را دارد که جامعه را مجددا به اعتدال هدایت نماید. @MYousefiRA
هدایت شده از پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی
☑ کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» منتشر شد
کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» اثر مرتضی یوسفی راد، تهیه شده در پژوهشکده علوم اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به همت نشر این پژوهشگاه در 196 صفحه به چاپ رسید.
این کتاب در تلاش است تا با دریافت دیدگاههای صاحب نظران فلسفه سیاسی اسلامی به این پرسش پاسخ دهد که آیا تعدد مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی ناشی از اختلاف در مبانی این مکاتب بوده یا ناشی از تفاوت های رهیافتی و نگرشی به هستی و انسان و کمال آن در حیات سیاسی.
اثر حاضر برای بهرهمندی دانشجویان عزیز و طلاب محترم علوم دینی تهیه شده و امید است افزون بر جامعه دانشگاهی و حوزوی، علاقمندان دیگر نیز از آن بهرهمند شوند.
#مرتضی_یوسفی_راد #فلسفه_اسلامی #فلسفه_سیاسی_اسلامی
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca
🌍🇮🇷
عوامل ناکارآمدی دولت در فلسفه سیاسی اسلامی؛ قسمت ششم
1-عدم برخورداری از دین و آیین سعادت آور
نزد فلاسفه اسلامی جهت حفظ وحدت توحیدی جامعه و نظام سیاسی از سویی و نیاز مردم برای رسیدن به اعتدال و اقدام به کارهای خیر و تشویق به آنها و نيل به سعادت از سوی دیگر، امام و حاکم حکیم جامعه را بر آن وامی دارد که به وضع و ترسيم دين و آيين فاضله سعادتآور برآید اما اگر دولت فاضلۀ عدالت و وحق محور نباشد دین و آیینی برای مردم وضع می شود که مقوم و توجیه کننده افکار و رفتار و اعمال حاکمان باشد اعم از اینکه سیاست و هدف دولتِ غیر فاضله به جهالت کشاندن مردم باشد یا رذالت و گمراهی یا کسب قدرت و کسب ثروت و مال اندوزی خود و دیگران باشد.
2-عدم همبستگیِ مدنی مبتنی بر عدالت و محبت مدنی
با توجه به اینکه جوامع از افراد با منافع متضاد یا مخالف تشکیل شده اند نظام سیاسی شکل گرفته ناگزیر است برای ایجاد همبستگی و پیوستگی میان افراد جامعه در چارچوب عدالت مدنی عمل کند تا دوام آورد اما فارابی برای تحکیم تعاملات مدنی و تحکیم همبستگی مدنی از دو عنصر استفاده می شود. یکی عنصر عدالت مدنی است که وضعی و به تعبیر خواجه نصیرالدین طوسی صناعی است و دیگری عنصر محبت است که درونی بوده و به تعبیر خواجه نصیرالدین طوسی طبیعی است و مقدم بر عنصر عدالت می باشد.
نزد فارابی تعاملات مبتنی بر محبت مدنی دارای منشاء درونی است و به شکوفایی مراتب کمالی عالیتری از تربیت انسانی می انجامد و زمینه های تعاملات پایدار مدنی را فراهم می سازند. در حالی که در جامعه غیر فاضله یا در تعاملات مدنی محبت به یکدیگر وجود ندارد یا از محبت برای مقاصد غیر انسانی مثل مال اندوزی بهره گیری می شود. در جوامع با سیاست های غیر فاضله و سیاست های منحرف به علت کثرت اهداف و غایات و عدم حاکمیت اصول وحدتزا همچون اصل توحید مبنای دوستی و محبت کردن به یکدیگر صوری و غیر واقعی شده و در این صورت اثر چنین محبتی با دوام نبوده و جامعه و دولت آن در خطر تفرقه و تشتت و از هم گسیختگی قرار می گیرند. فارابی جامعه آزاد را برای چنین موردی مثال می آورد که در آن به علت رها بودن مردمش از هر قید و بندی و به علت برخورداری آن از تنوعات فرهنگی و سیاسی در خطر سقوط قرار دارد.
در نهایت و در جمع بندی مباحثی که ذیل عنوان عوامل ناکارآمدی دولت در فلسفه سیاسی اسلامی ارائه شد باید گفت پیدایش رویکردهای منفعت طلبی و ثروت اندوزی افراد، گروه ها، مدیران و حاکمان و خودخواهی طمع ورزانه آنها و رواج بی عدالتی ها و پیدایش تبعیض ها و اختلاف طبقاتی و وجود فاصله فقر و غنی و استضعاف و استکبار و سلطه گری فرد یا گروهی بر دیگران از نتایج ناکارآمدی دولت غیر فاضله می باشد. @MYousefiRA
💠
نادره هستی🔸 صدیقه كبری (سلام الله علیها) یك #عنصر_استثنایی است؛ در بین اولیای الهی چنین عظمتی كم است، چه رسد به زن های عادی یا مردهای عادی! 🔸 #فاطمه_زهرا (صلوات الله و سلامه علیها) حقیقتاً یك موجود استثنایی است! وجود مبارك خاتم انبیا (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) وقتی كه به معراج رفتند، این دختر، سوغات معراج است، زمینه پیدایش و پرورش این بانو (سلام الله علیها) از معراج پدید آمد و مانند آن. 🔸 این بانو شاگرد كسی بود كه آن نگار، به مكتب نرفته بود، قهراً خود این بانو هم نگاری است كه مكتب بشری را ندید؛ این چهارده معصوم همین طورند. وجود مبارك حضرت، هم #الگو بود برای زنان هم الگو بود برای مردان، هم الگو بود برای جوانان هم الگو بود برای میانسالان هم الگو بود برای كهنسالان. 🔸 ما جمال های علمی و معنوی در زیاد داریم؛ منتها وجود مبارك #صدیقه_كبری (سلام الله علیها) یک عنصر استثنایی است که نه رسیدن به مقام او ممكن است نه كسی این طمع را دارد. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/YSMvO ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/9LeJ1AhYWVw #میلاد_حضرت_زهرا_س_و_روز_زن #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #کلیپ #باز_نشر 📚 مصاحبه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) تاریخ: 1385/04/25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
#مناسبتی #ولادت
عن النبی صلی الله علیه و آله:
🌹انِّی سَمَّیْتُ اِبْنَتِی فاطِمَةَ، لِاَنَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ فَطَمَها وَ فَطَمَ مَنْ اَحَبَّها مِنَ النّارِ.
🌿 من از این رو دخترم را فاطمه نامیدم که خداوند فاطمه و هر کس که او را دوست دارد، از آتش دوزخ دور سازد.
📚 عیون اخبارالرّضا، ج ۲، ص ۴۶
◽️ ◽️ ◽️ ◽️ ◽️ ◽️
🌸🍃 میلاد با سعادت سرور زنان عالم، دخت رسول مکرّم، أمّ الأئمة النجباء حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» را محضر فرزندشان امام عصر «عجل الله فرجه الشریف» و عموم محبین و موالیان خاندان رسالت تبریک و تهنیت میگوییم.
#مجمع_عالی_حکمت_اسلامی
🆔@hekmateislami
💠
جان سلیم🔸 امیدواریم كه ذات اقدس الهی آن توفیق را به همه ما عطا كند تا حدّاكثر فیض را از میلاد #سیده_نساء_عالمیان ببریم و متوجه بشویم كه اگر آن بانو به این مقام بالا و والا راه یافتند، برای آن است كه #راه_ابراهیم_خلیل را طی كردند. 🔸 مردان بزرگ، هدایای بزرگ را به پیشگاه الهی می برند، افراد میانی و متوسط، هدایای ضعیف و متوسط را اهدا می كنند؛ بسیاری از مردانی كه سالك كوی حقّ هستند ره آورد آنها #عمل_صالح است و جزء ﴿عَمِلُوا الصَّالِحاتِ﴾ هستند؛ اما بزرگ مردانی هستند كه جزء صالحین هستند نه جزء ﴿عَمِلُوا الصَّالِحاتِ﴾ یعنی #گوهر_ذات اینها به صلاح و فلاح بار یافته است. 🔸 عدهای هستند كه مصداق ﴿جاءَ بِالْحَسَنَةِ﴾ هستند، اینها وقتی به حضور پروردگار بار می یابند، هدایایی كه دارند و ره توشه ای كه آوردند، #اعمال_صالح است: ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾؛ ولی وقتی از ابراهیم (سلام الله علیه) سخن به میان می آید خدا می فرماید: ﴿إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلیمٍ﴾؛ این ملكوت كجا آن مُلك كجا! عده ای ﴿جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثالِها﴾، فیض و فوز آنهاست و عده ای چون ابراهیم (سلام الله علیه)، ﴿إِذْ جاءَ رَبَّهُ بِقَلْبٍ سَلیمٍ﴾! 👈 اگر كسی عمل صالح بیاورد خدا ده برابر پاداش می دهد و اگر #قلب_صالح_و_سالم بیاورد، خدا چه كار خواهد كرد و چقدر #گوهر_هستی را بالا می برد روشن نیست! 🔸 صدیقه طاهره، #حجت_بالغه_الهی، صاحب عصمت كلیه و كبرا، حضرت فاطمه زهرا(صلوات الله علیها)، «جاءت ربّها بقلبٍ سلیم»! سخنان آن حضرت هم این است كه «مَنْ أَصْعَدَ إِلَی اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِه»؛ چون خود، اهل خلوص و سلامت دل بود، ما را به #اخلاص فرا خواند. ↙️ آپارات: https://www.aparat.com/v/YoRV5 #ولادت_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #کلیپ #باز_نشر 📚 پیام ولادت حضرت زهرا (س) تاریخ: 1393/01/25 🌐 http://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
شکوفایی جان🔹 ائمه و انبیاء (علیهم السلام) آمدند تا جوامع بشری را به اوج ترقی شان برسانند. 1️⃣ اینها که رهبران الهی اند، ذات اقدس الهی اینها را مأموریت داد که #درون_جامعه را بشناسند (یک)، 2️⃣ درون اینها را به خود اینها نشان بدهند (دو)، 3️⃣ کیفیت استحصال و استخراج این امور از درون به بیرون را به اینها یاد بدهند (سه)، 4️⃣ در بیرون آوردن همکاری بکنند (چهار) 5️⃣ و وقتی اینها راه افتادند، بهره برداری کنند (پنج). 🔹 لذا بیان نورانی حضرت امیر در همان خطبه اول #نهج_البلاغه این است که انبیا آمدند که «یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ»؛ آن دفینه ها و آن گنج هایی که خدا در درون انسان نهاده است را اثاره کنند. «یثیروا» یعنی زیر و رو می کنند، می شکافند، پایین را بالا می برند، بالا را پایین می آورند؛ «یثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ». 🔹 جامعه اگر بخواهد متحول بشود، باید امامی داشته باشد که همه از او #تبعیت کنند. بیان نورانی حضرت در خطبه صد و پنج این است که اهل بیتی که ذات اقدس الهی تربیت کرد، «مُسْتَثَارِ الْعِلْم» _ مستثار یعنی میدان انقلاب _ فرمود من و سایر ائمه، #میدان_داران_میدان_انقلاب هستیم. َ 👈 اگر بخواهید جامعه بشری، ـ از جهل به علم بیاید، ـ از فساد به صلاح بیاید، ـ از ظلم به عدل بیاید، مستثاری می خواهد که #ائمه_و_انبیاء_علیهم_السلام در آنجا حضور داشته باشند. ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/yrld2y5 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/H9m83zgWEQw #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #کلیپ 📚 درس خارج فقه قضا و شهادت ـ جلسه 138 تاریخ: 1403/09/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔰دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی اعتدال مدنی
🎙ارئه کننده:
👤 دکتر مرتضی یوسفی راد
🎙 کمیته منتقدان:
👤دکتر سیدمحمدرضا مرندی
👤دکتر شریف لک زایی
👤دکتر محمدعلی فتح الهی
👤دکتر احمد بستانی
👤حجت الاسلام دکتر محمدهادی مفتح
🎙شورای داوران:
👤دکتر سیدمهدی امامی جمعه
👤حجت الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی
👤حجت الاسلام دکتر محمدجواد نوروزی
👤 دبیر علمی: حجت الاسلام دکتر احمدرضا یزدانی مقدم
🗓 پنجشنبه 1403/10/13، ساعت 13 الی 16
🏢 قم، پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلاامی، طبقه دوم، تالار شهید سلیمانی
🌐 لینک ورود به جلسه
dte.bz/cptconf
🔗لینک ثبت نام جهت دریافت گواهی:
🌐events.isca.ac.ir/sama/1438
🔘 مهلت ثبت نام: پنجشنبه 13 آذر | ساعت 13
☎️ پیشتیبانی دریافت گواهی: 02531156868
🔘 کانال پشتیبانی و آموزش دریافت گواهی:
https://eitaa.com/events_isca
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
🌐 https://takl.ink/Isca.ac.ir
دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی اعتدال مدنی-دکتر یوسفیراد.mp3
30.02M
دومین پیش اجلاسیه کرسی تخصصی
☑ اعتدال مدنی
🎙 دکتر مرتضی یوسفی راد
کمیته منتقدان:
دکتر سیدمحمدرضا مرندی
دکتر شریف لک زایی
دکتر محمدعلی فتح الهی
دکتر احمد بستانی
حجت الاسلام دکتر محمدهادی مفتح
شورای داوران:
دکتر سیدمهدی امامی جمعه
حجت الاسلام دکتر سیدسجاد ایزدهی
حجت الاسلام دکتر محمدجواد نوروزی
🗓 پنجشنبه 1403/10/13
#مرتضی_یوسفی_راد
پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی @cpt_isca
🌍🇮🇷
🔷 پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار می کند
📚 نقد کتاب «با هم بیندیشیم» 🏷 با حضور: ◀️ دکتر حسین خنیفر،استاد تمام دانشگاه تهران
◀️ حجت الاسلام دکتر محمود رضا قاسمی،عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ✍️مولف:حجت الاسلام دکتر مسلم زمانیان،عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد
🔷دبیر:دکترمرتضی یوسفی راد،استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
💻 دانشجویان،پژوهشگران و اساتید جهت شرکت مجازی در برنامه ها می توانند از طریق لینک زیر اقدام کنند.
room.nahad.ir/ch/pajouheshgah
⏲زمان: سه شنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۲
📍مکان: تهران،خيابان انقلاب اسلامی،بین خیابان وصال و خيابان قدس، کوچه اسکو،پلاک ۱۵، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی،سالن اجتماعات
http://pfme.ac.ir وبسایت 🔍
📱پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/2117796090Ca36df74ac4