eitaa logo
مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
333 دنبال‌کننده
166 عکس
91 ویدیو
1 فایل
ه. بالاپور اندیشه جوی اندیشکده یقین دانشجوی دکترای معماری محقق در حوزهٔ معماری و شهرسازی اسلامی کارشناس ارشد معماری اسلامی ۲۰ سال سابقهٔ فعالیت شغلی در زمینه معماری ✔️کانال مستقل است واینجا تحقیقات و نظراتم را با شما به اشتراک میگذارم ادمین: @Molkehoda
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 پیشنهاد: 👈🏻 اگر اهل کتاب خوندن هستید، 👈🏻 دنبال کتابی می‌گردید که یافت می‌نشود 👈🏻 یا قیمت اون خیلی بالا رفته و از توان خرید شما خارجه، 🔸حتما به «مرکز تبادل کتاب» سری بزنید. ✔️هم می‌تونید کتاب‌هایی که خودتون دیگه نمی‌خونید و سال‌ها گوشهٔ کتابخونه‌تون خاک می‌خوره ببرید اونجا و با کتاب‌هایی که لازم دارید مبادله کنید، ✔️ هم می‌تونید برید اونجا و کتاب‌های دست دوم رو به قیمت‌های خیلی پایین‌تر از نو بخرید. 👍 از محاسن مکانش اینه که محیط دنجی داره، کتاب‌ها طبقه‌بندی شده‌ست و شما ساعت‌ها می‌تونید لای کتاب‌هایی که دوست دارید بگردید، بنشینید و مطالعه کنید و اگر خواستید بخرید. خیلی از کتاب‌هاشون رو هم حراج استثنائی میزنند که شما با قیمت‌های زیر ۵۰ هزار تومن هم بتونید خرید رضایت بخشی داشته باشید. ♦️آدرس: تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان مظفر شمالی ♦️آدرس سایت: https://tabadolketab.com گویا تبادل اینترنتی هم دارند. اگه به دردتون خورد، ما رو هم دعا کنید. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
💠 معمار معاصر ایرانی، انگیزه‌ها و توسل‌ها معماری ایرانی امروز مملو از چالش‌های ریز و درشت و سنگین است. در واقع معماری اصلا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم بوده و در بناهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد. متاسفانه امروزه معماری به یک پدیدهٔ لاکچری مبدل شده که به قیمت گزاف خرید و فروش میشود و همهٔ افراد جامعه امکان استفاده از آن را ندارند. ✅ توجه شود که منظور از معماری کنار هم چیدن اجباری و بی هدف فضاهایی که مذبوح و معلول پارکینگ‌های فرمایشی شهرداری هستند؛ نیست. ✅ در بسیاری از مواقع که بنا برای طراحی به یک کارشناس معماری سپرده می‌شود، در واقع کارفرما علاوه بر پول، به معمار این فرصت را می‌دهد که انگیزه‌های بعضاً کم ارزش خودش را برطرف کند. 🔸 یکی از تاثیر گذارترین این انگیزه‌‌ها، در سیمای شهرها و در زندگی افراد جامعه تمجید شدن و بردن کاپ قهرمانی در یک یا چند مسابقهٔ معماری‌ست. برای این قهرمانی، کار معمار باید دیده شود تا وی بتواند توسط پروژه خود، حتی برای مدت کوتاهی در انظار ظاهر شده و به یک مبدل گردد. سپس او به عنوان مدیر طرح در قاموس یک کارگردان سینمایی ظاهر شود. لذا سعی می‌کند هر چند سال یکبار یک کار جایزه‌ای داشته باشد، تشویق‌ها را از آن خود کند و پروژه‌هایی را از این طریق جذب نماید. ❎ در جهان و البته ایران، اغلب معماران آرزومندند به این مرحله برسند. اما این در قاموس جهانی برای ایرانیان به ندرت ممکن میشود چرا که معماران معاصر ایرانی نه تنها خود نظریه پرداز نیستند، بلکه به نظریات و فلسفهٔ معماری مدرن و غربی حتی تسلط هم ندارند. و این به جز در برخی معماران شاخص، در بقیه عمومیت دارد. ❎ آن‌ها حتی اگر سیر معماری معماران مشهور و سلبریتی‌ها را مطالعه کنند، اغلب به فلسفهٔ پشت آن‌ها توجهی نداشته و تنها فیزیک ساختمان را میشناسند و نه راز پدیدار شدن آن را. ✔️ به همین دلیل است که وقتی سعی میکنند ساختمان خوب مدرن شبیه به همان ساختمانی که فلان سلبریتی معماری غربی در یک نقطهٔ جهان ساخته است طراحی کنند؛ 👈🏻 درست همانند یک کارگردان ایرانی که میخواهد یک فیلم غربی خوب بسازد اما از فلسفه سینما بی‌خبر است و زیست در این فلسفه را نه تجربه کرده و نه می‌فهمد و نهایتا میتواند یک فیلم بسیار ضعیف سیاسی برای گرفتن جایزهٔ "کن" بسازد، 👈🏻 و درست مانند کسی که زبان آلمانی نمیداند اما میخواهد یک مقاله یا کتاب به زبان آلمانی بنویسد، موفقیت چشم‌گیری نخواهد داشت چرا که هرآنچه میسازد یک کپی بی اصل و نصب است که آن را اساساً نفهمیده و اگر جایزهٔ داخلی هم بگیرد، به هر حال ساختمان تاثیر گذاری از نظر اجتماعی و فرهنگی نساخته است (که البته دغدغهٔ او هم نبوده است) و به زودی این ساختمان که صرفا در قاموس یک مدلِ عکاسی معماری ظاهر شده نیز همچون همقطاران خود فراموش میشود. ⚠️ کارفرما هم خیلی زود و پیش از یک سال متوجه میشود که معماری بنا، علی رغم هزینه گزافی که کرده، به سختی راحتی‌اش را تامین می‌کند. ♦️ نکته قابل توجه اینجاست که اگر بخواهی این معماران را متوجه فلسفه‌ای که پشت خطوط اندازه و ساختمان آنهاست بکنی، حاضر نیستند بدانند و به ندرت باور می‌کنند که در قعر چاه دانش دست و پا می‌زنند. مثلا اگر مسئلهٔ «پورن اتوپیا» یا همان «هوس‌شهر» را برایشان بگویی، اغلب قریب به اتفاقشان نمی‌پذیرند.‌ بلکه جهان را وامدار معمارانی می‌دانند که این هوس‌شهر را تجسم بخشیده‌اند. آنها حتی اگر بدانند نیز با بی‌تفاوتی خاصی نسبت به سرنوشت انسان‌هایی که فضای زیستشان توسط همین معماران طراحی گردیده است؛ انگیزه‌های کم ارزش خود را پیگیری می‌کنند. ✍🏻 ه.بالاپور 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
45.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 | اصلاح مسئله‌ی پوشش مردم بدون اصلاح معماری شهری امکان پذیر نیست! ‼️سند محرمانه‌ی ساواک درباره‌ی دستور آمریکا و انگلیس برای تغییر هم‌زمان مدل معماری و پوشش زنان در ایران 🎙 | استاد محمد‌ منان‌ رئیسی نماینده مردم استان قم در مجلس عضو هیات‌علمی دانشگاه قم و مدیر پژوهشکده شهرسازی اسلامی 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
👆🏼👆🏼 استوری پیج «دانشجویان معماری ایران» با بیش از ۱۲۰ هزار نفر دنبال کننده!! 💥این دست واکنش‌های نپخته و احمقانه را که میبینید تعجب نکنید زیرا دشمن آنقدر عرصهٔ جنگ را جدی گرفته و آن را علنی کرده که حتی از خودکشی ایادی خودش هم در این زمینه دریغ نمی‌کند. با آمدن ترامپ و سیاست فشار حداکثری‌اش از این به بعد این رویدادها در جامعه ردیف می‌شود و سربازان سایبری‌ دشمن نیز همچون این پیج که ادمینش خود را فرزند شهید!! معرفی می‌کند، برای ایجاد فتنه انجام وظیفه میکنند. ⁉️اصلا عربستان چه ارتباطی به ایران دارد؟ که این افراد آن را به انقلاب ایران منتصب می‌کنند؟ ⁉️ که سابقا خبرنگار VOA بود از کجا و با کدام ادله‌ای میدانست که اگر جمهوری اسلامی نبود ما الان خیلی پیشرفته بودیم؟؟ ⁉️ و چرا این صفحه توهمات این بدبخت را تکرار می‌کند تا وی را یک قهرمان!! جلوه دهد؟؟ ⁉️و چه کسی و از کجا خودش را پشت این اکانت پنهان کرده و نماینده دانشجویان معماری ایران می‌داند؟؟ 🌇 من یک زن معمار هستم! جمهوری اسلامی به من امکان تحصیل تا مقطع دکتری و امکان کار کردن بدون دغدغه در کنار مردان در جامعه را به صورت آزادانه داده است و من از آنها استقبال و استفاده کرده‌ام. 🏙 من هرگز از میزان آزادی خود ناراحت نبوده‌ام. امنیتی که ما زنان در کنار خانواده و دوستان خود، در دانشگاه و جامعه و محیط کار داریم را در کنار تدین و کرامتمان، مدیون زندگی در دوره‌ای میدانم که دو سید بزرگوار رهبر مملکتم و سیصد هزار مرد و زن غیرتمند، شهیدِ در راه عزت ایران بوده‌اند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 من ایران شیعه را دوست دارم. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
⚠️⚠️ معماری نعمتی که به نقمت مبدل شده! معماری ایران از دیرباز مورد توجه همگان بوده و رشک برانگیز است. اما اینکه صنعت توریسم حتما برای تبلیغاتش زنان را اوبژه کند، درست مثل این مرد هندی که دختران دانش‌آموز‌ را دور خودش جمع کرده و در کنار رنگ و لعاب معماری ایران، آنها را به عنوان زنان اوریجینال ایرانی تبلیغ می‌کند، بسیار قابل تأمل است. این دست ویدیوها در فضای مجازی بسیار پیدا میشود. به ویدیوی بعدی و متن آهنگ آن توجه نمایید. حبیبی کام تو ایران/ اینجا همه اورجینالن/ پارتی کنای اصلی همینجان.... وقتی در فضای سایبر علی الخصوص یوتیوب سرچی کنید خواهید دید که این‌ها پر بیراه هم نمی‌گویند! از سراسر جهان، میخواهد هند باشد یا پاکستان، امریکا یا ترکیه، نروژ یا استرالیا... به بهانه دیدن معماری غنی ایرانی و توریسم می‌آیند و دختران بسیار زیادی به آن‌ها سرویس رایگان! می‌دهند. این نرینه‌ها در ولاگهایشان و به اذعان خودشان، بدون ریالی هزینه کردن، در منزل دها و گاه صدها دختر سکونت می‌کنند و البته آن دختران نیز به آنها سرویس کافی می‌دهند.... لذا میبینید که معماری ایران هم برای جذب توریست با ناموس ایران یکجا تبلیغ میشود. این تقصیر به گردن ماست که نادانسته دختران خود را تحذیر نداده‌ایم که ارزشمندتر از آن هستند که عقده خارجه، باعث شود تن مرد اجنبی را آرام کنند! و مسئولین نیز فقط برای جذب ثروت از طریق توریسم این فحشا را نصیب ایران کرده‌اند... ما چه نیازی به صنعت توریسمی داریم که ناموس وطن‌ را بدبخت کند؟ و بلای جانمان شده است. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
لطفا در ثواب انتشار مطالب سهیم باشید
episode_07.mp3
41.99M
🎙 : 💠 بحران هویت در معماری معاصر 🌇1⃣ 5:50 ساخت مجتمع تجاری در تهران که شبیه به ارگ بم است. 🌇2⃣ 6:05 بنایی که شبیه به دامنی‌ست که زیر آن باد رفته و درون آن معماری فالیک دارد. 🌇3⃣ 6:40 بناهایی که یکباره ترند می‌شوند و در عرض یکی دو روز فضای سایبر را پر می‌کنند و می‌گویند جایزهٔ !! برده 🌇4⃣ 7:06 بناهایی توسط هوش مصنوعی ترسیم میشوند که فلسفه‌ای ندارند. 🔻لینک کانال🔻 @Maalekalmolk