✍🏻 شهیاد توسط یک فعال معمار بهائی (حسین امانت) که زیر دست یک بهائی دیگر (هوشنگ سیحون) بخوبی تعلیم دیده بود طراحی شد و به تأیید داوران بهائی رسید و ساخته شد.
هم اکنون نیز #معبد اپوزسیون و زنان فاحشه بهائی میباشد.
لطفا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک یادوارهٔ در خور قهرمانان شهید آن بسازید...
ه.بالاپور
#ابنیه_شرک_و_نفاق
#معبد_فواحش
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
📚 پیشنهاد:
👈🏻 اگر اهل کتاب خوندن هستید،
👈🏻 دنبال کتابی میگردید که یافت مینشود
👈🏻 یا قیمت اون خیلی بالا رفته و از توان خرید شما خارجه،
🔸حتما به «مرکز تبادل کتاب» سری بزنید.
✔️هم میتونید کتابهایی که خودتون دیگه نمیخونید و سالها گوشهٔ کتابخونهتون خاک میخوره ببرید اونجا و با کتابهایی که لازم دارید مبادله کنید،
✔️ هم میتونید برید اونجا و کتابهای دست دوم رو به قیمتهای خیلی پایینتر از نو بخرید.
👍 از محاسن مکانش اینه که محیط دنجی داره، کتابها طبقهبندی شدهست و شما ساعتها میتونید لای کتابهایی که دوست دارید بگردید، بنشینید و مطالعه کنید و اگر خواستید بخرید.
خیلی از کتابهاشون رو هم حراج استثنائی میزنند که شما با قیمتهای زیر ۵۰ هزار تومن هم بتونید خرید رضایت بخشی داشته باشید.
♦️آدرس: تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان مظفر شمالی
♦️آدرس سایت:
https://tabadolketab.com
گویا تبادل اینترنتی هم دارند.
اگه به دردتون خورد، ما رو هم دعا کنید.
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
💠 معمار معاصر ایرانی، انگیزهها و توسلها
معماری ایرانی امروز مملو از چالشهای ریز و درشت و سنگین است. در واقع معماری اصلا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم بوده و در بناهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد.
متاسفانه امروزه معماری به یک پدیدهٔ لاکچری مبدل شده که به قیمت گزاف خرید و فروش میشود و همهٔ افراد جامعه امکان استفاده از آن را ندارند.
✅ توجه شود که منظور از معماری کنار هم چیدن اجباری و بی هدف فضاهایی که مذبوح و معلول پارکینگهای فرمایشی شهرداری هستند؛ نیست.
✅ در بسیاری از مواقع که بنا برای طراحی به یک کارشناس معماری سپرده میشود، در واقع کارفرما علاوه بر پول، به معمار این فرصت را میدهد که انگیزههای بعضاً کم ارزش خودش را برطرف کند.
🔸 یکی از تاثیر گذارترین این انگیزهها، در سیمای شهرها و در زندگی افراد جامعه تمجید شدن و بردن کاپ قهرمانی در یک یا چند مسابقهٔ معماریست. برای این قهرمانی، کار معمار باید دیده شود تا وی بتواند توسط پروژه خود، حتی برای مدت کوتاهی در انظار ظاهر شده و به یک #سلبریتی مبدل گردد.
سپس او به عنوان مدیر طرح در قاموس یک کارگردان سینمایی ظاهر شود. لذا سعی میکند هر چند سال یکبار یک کار جایزهای داشته باشد، تشویقها را از آن خود کند و پروژههایی را از این طریق جذب نماید.
❎ در جهان و البته ایران، اغلب معماران آرزومندند به این مرحله برسند. اما این در قاموس جهانی برای ایرانیان به ندرت ممکن میشود چرا که معماران معاصر ایرانی نه تنها خود نظریه پرداز نیستند، بلکه به نظریات و فلسفهٔ معماری مدرن و غربی حتی تسلط هم ندارند. و این به جز در برخی معماران شاخص، در بقیه عمومیت دارد.
❎ آنها حتی اگر سیر معماری معماران مشهور و سلبریتیها را مطالعه کنند، اغلب به فلسفهٔ پشت آنها توجهی نداشته و تنها فیزیک ساختمان را میشناسند و نه راز پدیدار شدن آن را.
✔️ به همین دلیل است که وقتی سعی میکنند ساختمان خوب مدرن شبیه به همان ساختمانی که فلان سلبریتی معماری غربی در یک نقطهٔ جهان ساخته است طراحی کنند؛
👈🏻 درست همانند یک کارگردان ایرانی که میخواهد یک فیلم غربی خوب بسازد اما از فلسفه سینما بیخبر است و زیست در این فلسفه را نه تجربه کرده و نه میفهمد و نهایتا میتواند یک فیلم بسیار ضعیف سیاسی برای گرفتن جایزهٔ "کن" بسازد،
👈🏻 و درست مانند کسی که زبان آلمانی نمیداند اما میخواهد یک مقاله یا کتاب به زبان آلمانی بنویسد،
موفقیت چشمگیری نخواهد داشت چرا که هرآنچه میسازد یک کپی بی اصل و نصب است که آن را اساساً نفهمیده و اگر جایزهٔ داخلی هم بگیرد، به هر حال ساختمان تاثیر گذاری از نظر اجتماعی و فرهنگی نساخته است (که البته دغدغهٔ او هم نبوده است) و به زودی این ساختمان که صرفا در قاموس یک مدلِ عکاسی معماری ظاهر شده نیز همچون همقطاران خود فراموش میشود.
⚠️ کارفرما هم خیلی زود و پیش از یک سال متوجه میشود که معماری بنا، علی رغم هزینه گزافی که کرده، به سختی راحتیاش را تامین میکند.
♦️ نکته قابل توجه اینجاست که اگر بخواهی این معماران را متوجه فلسفهای که پشت خطوط اندازه و ساختمان آنهاست بکنی، حاضر نیستند بدانند و به ندرت باور میکنند که در قعر چاه دانش دست و پا میزنند.
مثلا اگر مسئلهٔ «پورن اتوپیا» یا همان «هوسشهر» را برایشان بگویی، اغلب قریب به اتفاقشان نمیپذیرند. بلکه جهان را وامدار معمارانی میدانند که این هوسشهر را تجسم بخشیدهاند. آنها حتی اگر بدانند نیز با بیتفاوتی خاصی نسبت به سرنوشت انسانهایی که فضای زیستشان توسط همین معماران طراحی گردیده است؛ انگیزههای کم ارزش خود را پیگیری میکنند.
#مرکانتیلیسم
#معماری
✍🏻 ه.بالاپور
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
45.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨#ببینید | اصلاح مسئلهی پوشش مردم بدون اصلاح معماری شهری امکان پذیر نیست!
‼️سند محرمانهی ساواک دربارهی دستور آمریکا و انگلیس برای تغییر همزمان مدل معماری و پوشش زنان در ایران
🎙 | استاد محمد منان رئیسی
نماینده مردم استان قم در مجلس
عضو هیاتعلمی دانشگاه قم و مدیر پژوهشکده شهرسازی اسلامی
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
👆🏼👆🏼 استوری پیج «دانشجویان معماری ایران» با بیش از ۱۲۰ هزار نفر دنبال کننده!!
💥این دست واکنشهای نپخته و احمقانه را که میبینید تعجب نکنید زیرا دشمن آنقدر عرصهٔ جنگ را جدی گرفته و آن را علنی کرده که حتی از خودکشی ایادی خودش هم در این زمینه دریغ نمیکند.
با آمدن ترامپ و سیاست فشار حداکثریاش از این به بعد این رویدادها در جامعه ردیف میشود و سربازان سایبری دشمن نیز همچون این پیج که ادمینش خود را فرزند شهید!! معرفی میکند، برای ایجاد فتنه انجام وظیفه میکنند.
⁉️اصلا عربستان چه ارتباطی به ایران دارد؟ که این افراد آن را به انقلاب ایران منتصب میکنند؟
⁉️ #کیانوش_سنجری که سابقا خبرنگار VOA بود از کجا و با کدام ادلهای میدانست که اگر جمهوری اسلامی نبود ما الان خیلی پیشرفته بودیم؟؟
⁉️ و چرا این صفحه توهمات این بدبخت را تکرار میکند تا وی را یک قهرمان!! جلوه دهد؟؟
⁉️و چه کسی و از کجا خودش را پشت این اکانت پنهان کرده و نماینده دانشجویان معماری ایران میداند؟؟
🌇 من یک زن معمار هستم!
جمهوری اسلامی به من امکان تحصیل تا مقطع دکتری و امکان کار کردن بدون دغدغه در کنار مردان در جامعه را به صورت آزادانه داده است و من از آنها استقبال و استفاده کردهام.
🏙 من هرگز از میزان آزادی خود ناراحت نبودهام.
امنیتی که ما زنان در کنار خانواده و دوستان خود، در دانشگاه و جامعه و محیط کار داریم را در کنار تدین و کرامتمان، مدیون زندگی در دورهای میدانم که دو سید بزرگوار رهبر مملکتم و سیصد هزار مرد و زن غیرتمند، شهیدِ در راه عزت ایران بودهاند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 من ایران شیعه را دوست دارم.
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️⚠️ معماری نعمتی که به نقمت مبدل شده!
معماری ایران از دیرباز مورد توجه همگان بوده و رشک برانگیز است. اما اینکه صنعت توریسم حتما برای تبلیغاتش زنان را اوبژه کند، درست مثل این مرد هندی که دختران دانشآموز را دور خودش جمع کرده و در کنار رنگ و لعاب معماری ایران، آنها را به عنوان زنان اوریجینال ایرانی تبلیغ میکند، بسیار قابل تأمل است.
این دست ویدیوها در فضای مجازی بسیار پیدا میشود.
به ویدیوی بعدی و متن آهنگ آن توجه نمایید.
حبیبی کام تو ایران/ اینجا همه اورجینالن/ پارتی کنای اصلی همینجان....
وقتی در فضای سایبر علی الخصوص یوتیوب سرچی کنید خواهید دید که اینها پر بیراه هم نمیگویند!
از سراسر جهان، میخواهد هند باشد یا پاکستان، امریکا یا ترکیه، نروژ یا استرالیا... به بهانه دیدن معماری غنی ایرانی و توریسم میآیند و دختران بسیار زیادی به آنها سرویس رایگان! میدهند.
این نرینهها در ولاگهایشان و به اذعان خودشان، بدون ریالی هزینه کردن، در منزل دها و گاه صدها دختر سکونت میکنند و البته آن دختران نیز به آنها سرویس کافی میدهند....
لذا میبینید که معماری ایران هم برای جذب توریست با ناموس ایران یکجا تبلیغ میشود.
این تقصیر به گردن ماست که نادانسته دختران خود را تحذیر ندادهایم که ارزشمندتر از آن هستند که عقده خارجه، باعث شود تن مرد اجنبی را آرام کنند!
و مسئولین نیز فقط برای جذب ثروت از طریق توریسم این فحشا را نصیب ایران کردهاند...
ما چه نیازی به صنعت توریسمی داریم که ناموس وطن را بدبخت کند؟
#ببینید #صنعت_توریسم و #بلاگری بلای جانمان شده است.
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
episode_07.mp3
41.99M
🎙 #پادکست
#اپیزود_هفتم:
💠 بحران هویت در معماری معاصر
🌇1⃣ 5:50 ساخت مجتمع تجاری در تهران که شبیه به ارگ بم است.
🌇2⃣ 6:05 بنایی که شبیه به دامنیست که زیر آن باد رفته و درون آن معماری فالیک دارد.
🌇3⃣ 6:40 بناهایی که یکباره ترند میشوند و در عرض یکی دو روز فضای سایبر را پر میکنند و میگویند جایزهٔ #جهانی !! برده
🌇4⃣ 7:06 بناهایی توسط هوش مصنوعی ترسیم میشوند که فلسفهای ندارند.
🔻لینک کانال🔻
@Maalekalmolk
27.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌇1⃣ ساخت مجتمع تجاری در تهران که شبیه به #ارگ_بم است. و اما تاثیراتی که این مجتمع بر اجتماع میگذارد...
ظواهر یادآور فرهنگ و تاریخ هستند اما باطن خیر...
ببینید #تفرد_گرایی معمار را که جامعهای را بردهٔ فرمانبردار خواست خود مینماید.
لشگر کشی زنان و مردان در حال دویدن برای تبلیغ یک مال!!
▪️فیلمها در صفحه اینستاگرام «نیایش مال» انتشار پیدا کردهاند▪️
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌇2⃣ بنایی ساختار شکن و یونیک در یکی از شهرهای شمالی ایران.
ساخت چنین بنایی پیش از این در این منطقه سابقه نداشته است.
#تفرد_گرایی معمار و تغییر بافت فرهنگی منطقه، در این بنا نیز دیده میشود.
✔️ پس از اینکه چنین ابنیهای ساخته شدند، توریستها هجوم میآورند، بافت فرهنگی تغییر میکند و افراد محلی هم کمکم استقبال نموده و در مراسمات شرکت میجویند.
یک ساختمان با معماری خود تغییرات فرهنگی و اجتماعی ایجاد مینماید.
▪️فیلم در صفحه اینستاگرام «مجتمع سیمرغ» به صورت عمومی منتشر شده است▪️
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🌇3⃣ دو طرح با فاصلهٔ زمانی ۱۵ سال، از دو معمار متفاوت.
🔸 برجی در شهر بابلسر به نام «شوبه» که این روزها ترند شده و گفته میشود جایزهٔ جهانی برده! البته با توضیحاتی که در پادکست داده شده...
🔸 آپارتمان دیگر هم قبلا در آبادان ساخته شده که همانطور که از اطراف پروژه پیداست در وسط یک بیابان ساخته و سپس در مسابقه شرکت داده شد و جایزهٔ اول «مجلهٔ معمار» را از آن خود کرد.
این پروژه چه به لحاظ فرمیک و چه به لحاظ بررسیهای اقلیمی، بافت و شرایط منطقه را در نظر نگرفت. لذا تا مدتها خالی از سکنه باقی ماند.
✔️ مجلهٔ معمار جایزهٔ اول خود را بابت ساختار شکن بودن فرم، به این پروژه اختصاص داد.
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🌇4⃣ بناهایی که توسط هوش مصنوعی تحلیل و طراحی میشوند
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🌐 نشریه "فوربز" در سال ۲۰۱۵ یعنی ۹ سال قبل اینگونه نوشت:
۷۰% دانشجویان علوم فنی مهندسی در ایران زن هستند!!
قطعا از ۹ سال قبل تا کنون بر این رقم اضافه هم شده. اما ناراحت کننده اینجاست که تعداد زنانی که در این رشته مشغول به کار میشوند، تنها ۱۳% هستند.
✔️ در نظر بگیرید رشتههای فنی و مهندسی رشتههای سخت و دیر بازدهی هستند و متاسفانه دختران زیادی سالهای طلایی عمر خود برای داشتن زندگی خانوادگی روشن و فرزند آوری را به تحصیل در رشتههای طاقتفرسا و سخت علوم مهندسی اختصاص بدهند و به جای خرسندی از زندگی خانوادگی، هر شبانه روز در اضطراب و استرس تحویل پروژههایشان باشند...
⁉️ چه بلایی سر دختران جامعه میآید؟ در حالی که بسیاری از آنان امید و یا علاقهٔ ورود به بازار کار را ندارند.
یعنی در یک کلاس ۲۰ نفره علوم مهندسی، ۱۴ دختر و ۶ پسر درس میخوانند.
از این ۱۴ دختر تنها دو نفر در همان رشته کار خواهند کرد و مابقی فقط برای اخذ مدرک به دانشگاه میروند!!
⁉️ مدرک تحصیلی وقتی چیزی به کسی اضافه نمیکند، چرا باید داده و گرفته شود؟؟
⁉️ چرا باید بهترین سالهای عمر دختران و البته پسران هم، در این رشتهها تلف شود؟
⁉️ چه کسی پاسخگوی عمر از دست رفته، دلهای مضطرب و هزینههای گزافی که در راه مهندس شدن صرف میشود، میباشد؟؟
✳️ دختران عزیز، پسران عزیز! چرا عمرتان را از گذران بیهوده در علوم مهندسی نجات نمیدهید؟؟
⁉️ آیا ۴ الی ۷ سال از عمر شریف شما، ارزشمندتر از آن نیست که برای کاغذ پارههایی به اسم مدرک، که میگیرید ولی استفاده نمیکنید، هدر برود؟؟
✍🏻 زنی که ۲۰ سال معماری کرده
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این پست مخصوص زنانیست که فکر میکنند یک معمار در وجودشان نهفته است و باید کشفش کنند و آن را به منصهٔ ظهور برسانند!
✅معماری یه سبک زندگیه نه یه شغل عادی که وقتی از شرکت برگردی خونه دیگه ذهنت درگیرش نباشه.
▪️به علاوه این درگیری ذهنی
▪️درگیری جسمی و روحی ناشی از روزانه بین ۳-۴ ساعت در مسیر بودن تحت فشار در مترو یا ترافیک خیابان رو بگذارید.
▪️حقوقهایی که کفاف زندگی رو آنقدر که براش به زحمت میفتی و وجودت تحت فشار قرار بگیره رو نمیدن
▪️و خواستههای بیجای رئیس یا کارفرما رو، (از جمله فشار برای تحویل پروژه یا پول کم دادن و یا زحمت خیلی زیاد خواستن و حق الزحمه رو ندادن یا حقوق و مزایا را زنانه و مردانه کردن، در حالی که در موارد زیادی درصد بازدهی شغلی زن، بیشتر از مردهاست- مشاهدات میدانی نویسنده)
▪️جوّ تفرد گرای معماری رو هم در کنار این مدل کار کردن در حالی که مجبوری و باید تیم ورک داشته باشی در نظر بگیرید.
✅بله معماری کردن یک لایف استایله که وقتی توی اون هستی، شاید تا چند سال اول باحال بنظر برسه چون اغلب با تلاش زیاد در حال اثبات قوی بودن خودتی.
اما زنانه و طبیعی زندگی کردن، به دور از نظریات خشن فمینیستی که زن و مرد رو برابر میدونن، معمارانه نیست. برای معمار بودن، ساعات بسیار زیادی باید به معمار موندن یا نموندن فکر کنی و بر خلاف آنچه از ابتدا دربارهٔ نایس بودن معماری به ما گفته میشه، فرسایشهای زیادی رو پشت سر بگذاری.
#معماری
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
🕋🏙 ساختار شکنی با عامل معماری در سرزمین وحی، توسط بن سلمان شروع شد.
🔴 بن سلمان تلاش بسیاری برای به تمام معنا سکولار و لیبرال شدن عربستان انجام میدهد و فشن شوی ریاض آخرین ورژن آن است. اما باید دانست که این تغییرات سالهاست شروع شده و اکنون نمودهای بیشتری پیدا کرده.
آن زمانی که عربها کنار کعبه «ابراج البیت» را به طراحی «سر نورمن فاستر» فراماسونر ساختند، و هیچ اعتراض جدی و کارآمدی از سوی مسلمین برنخواست، بن سلمان در نقش گاو شیرده امریکا، نقشههای پیچیدهتری برای نابودی اسلام در سرزمین وحی کشید.
این یک اصل است که هرگاه تغییرات با معماری و شهرسازی شروع شده به همانجا ختم نمیشود.
از میان برداشتن «ابلیسک» های رمی جمرات به بهانه دسترسی آسان جمعیت برای رمی کردن، یکی دیگر از این تغییرات مهم بوده است.
جالب است که فوتبال همیشه پای ثابت تمام فسادهاست.
چه با آوردن بازیکنان پیر و گران و چه با ساختن استادیومهای مهاجم برای تغییر ذائقهٔ فرهنگی.
البته کلیددار کعبه که مشرک باشد، بتها (از هر نوع آن خواه سلبریتی، خواه ساختمان و خواه بتهای جاهلی) در آن سرزمین میرقصند و جلوهگر میشوند.
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
هدایت شده از اندیشکده تثبیت| حسینی
معماری مگالوپلیس بنسلمان! کعبه یا مکعب؟
🔹رقص فاحشهها بر فراز نماد کعبه در فشن شوی عربستان درحالیکه آوارگان فلسطینی در نزدیکی آنها تحت ظلم و ستم هستند، خبرساز شده و در این تحلیل به ابعادی از این قضیه میپردازیم.
🔹واژه کعبه، ازنظر ریشهشناسی به معنای زمین مرتفع و متعالی است. خود کعبه نیز تنزل تسبیحات اربعه در عالم عرش است که از زمان حضرت آدم بر روی زمین وجود داشته است. اما در قرنهای مختلف توسط شیاطین و بتها اشغال شده و ماهیت آن تخریب شده است. بن سلمان نیز بعنوان گاو شیرده آمریکا، در مسیر مگاپروژه خود تحتعنوان مکعب، فشن شوی فاحشهها را در ریاض برگزار کرد. سعودی سعی دارد با معماری و شهرسازی مدرن لیبرال و توسعه لیبرالی، به آرمانشهری تبدیل شود که آمال ایالاتمتحده باشد. فارغ از اینکه این نوع توسعه در غرب شکست خورده است.
🔹 آرمانشهر بنسلمان را میتوان در فیلم مگالوپلیس مشاهده کرد. امسال فرانسیس فورد کاپولا در فیلم جدید خود با نام مگالوپلیس، شکست عمیق آمریکا را با صدای بلند اعلام کرد اما طرح جایگزین وی تحت عنوان مگالوپلیس ماهیتا تفاوتی با وضع موجود ندارد. وی در این فیلم که پس از دهها سال و با کمک ابرشرکت مشروباتش آن را ساخته است، با اقتباس از وضعیت روم باستان و شکست آن امپراتوری، آمریکا را به دلیل بدهی کلان و فحشای بیحدوحصر و فساد مالی و سیاسی، کشوری ورشکسته میداند که هیچ راه نجاتی نخواهد داشت. اما راه نجات وی و آرمانشهری که متصور است، پورنوتوپیایی است که صرفاً ظاهر تکنولوژیک و معماریاش تغییر کرده و بنیانهای جامعهسازی آن دقیقاً همان بنیانهای کفرکیشانه آمریکای مدرن و روم باستان است. شهرسازی بنسلمان نیز کفرکیشانه و مگالومانیایی است تا مگالوپلیس خود را محقق کند.
🔹 سعودی بنسلمان پروژهای در دستور کار دارد که یک مکعب بزرگ بعنوان یک مرکز تفریحی تجاری با ویژگیهای خاص معماری لیبرال بسازد. مکعب یا همان cube در زبان انگلیسی، درواقع نماد یک تاس ششضلعی است که رژیم سعودی با ایجاد آن تاس، بر سر اسلام و مظاهر آن قمار میکند. مکعب بنسلمان همان بیت عنکبوت و مسجد ضراری است که در قرآن مذمت شده، و فحشاگری فاحشهها مصداق آیه ۳۵ أنفال است که فرمود:
وَمَا كَانَ صَلَاتُهُمْ عِندَ الْبَيْتِ إِلَّا مُكَاءً وَتَصْدِيَةً. ازنظر قرآن، کعبه بیت عتیق (آزاد) است و نماد قیام و آزادی است اما مکعب، بیت اسیر است و نماد اسارت و بردگی است.
🔹اما معماری قرآنی چگونه است؟ در حکمت معماری باید به این پرسش پاسخ دهیم که اولاً غایت خلقت انسان چیست؟ و ثانیاً ظرفیت شکل حیات این انسان چه مختصاتی دارد؟ معماری و شهرسازی مگالوپلیس در آمریکا و سعودی، معماری حیوانی و مبتنیبر لایه صدر و شغاف است و نه معماری قرآنی مبتنی بر قلب و فواد. مکعب و کعبه ظاهراً شبیهاند اما مکعب، معماری حیوانی است و کعبه، معماری فؤادی. در آرمانشهر قرآن، معماری و شهرسازی مبتنیبر نیات حسنه و انگیزههای صالحی است که منتج به معماری حیامدار، معماری حیاتبخش، معماری فؤادمحور، و مساکن طیبه و آرامشبخش میشود.
🔹 تکلیف ما را درباره بنسلمان امام خمینی در پیام قطعنامهاش مشخص کرده است: «اگر از صدام بگذريم، اگر مسأله قدس را فراموش کنيم، اگر از جنايت هاي امريکا بگذريم از ال سعود نخواهيم گذشت.مگر مسلمانان نمي بينند که امروز مرکز وهابيت در جهان به کانونهاي فتنه و جاسوسي مبدل شده اند که از يک طرف اسلام اشرافيت اسلام ابوسفياني، اسلام ملاهاي کثيف درباري، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فريب و سازش و اسارت و اسلام حاکميت سرمايه و سرمايه داران بر مظلومان و پابرهنه ها و در يک کلمه اسلام امريکايي را ترويج مي کنند و از طرف ديگر سر بر استان سرور خويش امريکاي جهانخوار مي گذارند.»
✍️ اندیشکده تثبیت| سید امیر حسینی
@tasbit1444