eitaa logo
مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
349 دنبال‌کننده
172 عکس
93 ویدیو
1 فایل
ه. بالاپور اندیشه جوی اندیشکده یقین دانشجوی دکترای معماری محقق در حوزهٔ معماری و شهرسازی اسلامی کارشناس ارشد معماری اسلامی ۲۰ سال سابقهٔ فعالیت شغلی در زمینه معماری ✔️کانال مستقل است واینجا تحقیقات و نظراتم را با شما به اشتراک میگذارم ادمین: @Molkehoda
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ «نادره رضایی» از امضا کنندگان نامه به اوباما جهت تحریم ایران "معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" شد. او پیش از این منصب هم عضو "کمیته راهبری دولت وفاق" بود. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
مالِک المُلک 🇮🇷🇵🇸
♦️ «نادره رضایی» از امضا کنندگان نامه به اوباما جهت تحریم ایران "معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلا
حداقل تکلیف ما با امثال «خانم رضایی» روشن است. اینها خط فکری و عملکردشان معلوم است. لیبرالند، به اسلام امریکایی معتقدند، خائن به امتند. کاسه لیس غرب هستند. بدبخت اوباما و بایدن‌اند. درد ما آنجاست که آن زنان چادر مقنعه‌ای فمینیست یا آن مردان ریشوی لیبرال در دولت آقای رئیسی همچون «سکینه پاد» یا «ضرغامی» پشت فواحش، زیست شبانه، سلبریتی‌ها و انواع فساد اجتماعی درآمدند. و الا ما از اصلاحاتچی‌ها مطمئن بودیم که گدا و ذلیل غربند و می‌خواهند کشور را بفروشند تا قدرت بگیرند و در قدرت بمانند. غیرت و ناموس هم... چه عرض کنم؟ 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
🔰 ناگفته‌هایی دربارهٔ شهیاد: این برج امروزه به اسم برج آزادی شناخته می‌شود که روزگاری به عنوان برج شهیاد (بنای یادبود شاه)، ساخته و نامگذاری شده بود. یکی از شاگردان «هوشنگ سیحون» به اسم «حسین امانت» آن را در جوانی برای یک مسابقه برای یادبود شاه، طراحی کرد و به مزاق داوران خوش آمده و برای اجرا انتخاب شد. از قضا حسین امانت نیز همچون هوشنگ سیحون یک بهایی بود که البته نمیتوانست از نمادهای آئینی خویش چشم‌ بپوشد. به همین جهت از ایران باستان حسابی مایه گذاشت و از آیین بهایی نیز نمادسازی کرد تا پهلوی را سلسه‌ای کهن!! و ریشه‌دار!! اما مدرن معرفی کند. این برج در خلال انقلاب سفید و در زمانی که پولهای نفتی به واسطهٔ به رسمیت شناختن رژیم نامشروع و ستمگر اسرائیل، به ایران سرازیر شده بود ساخته شد. هنوز یک دهه از ساخت آن نگذشته بود که انقلاب پیروز شد و تصمیم خردمندان بر این قرار گرفت که این برج در تمام ظواهر هنری خود ایجاد نموده و یک مقبول عموم است. پس بهتر است نماد ایران باشد بجای اینکه نماد پهلوی بماند... لذا نام آن را برج آزادی گذاشتند. در وسط میدانی که دال مرکزی آن همین ساختمان است. ⚠️ و اما اشکال کار اینجاست که این یادمان هرگز اهداف انقلاب اسلامی را بازنمایی نکرد چرا که هرگز با این هدف هم طراحی نشده بود.... اما همگان آن را نماد ایران میدانند. و پهلوی هم همچنان از آن به نفع خود استفاده میکند... این برج دقیقا نقطهٔ افتراق ماست. اما به غلط متعلق به ایران اسلامی معرفی می‌شود. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
وقتی فواحش از برج شهیادشان کوتاه نمی‌آیند و همواره در هنرهای خود از آن استفاده می‌کنند.... 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
✍🏻 شهیاد توسط یک فعال معمار بهائی (حسین امانت) که زیر دست یک بهائی دیگر (هوشنگ سیحون) بخوبی تعلیم دیده بود طراحی شد و به تأیید داوران بهائی رسید و ساخته شد. هم اکنون نیز اپوزسیون و زنان فاحشه بهائی می‌باشد. لطفا برای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک یادوارهٔ در خور قهرمانان شهید آن بسازید... ه.بالاپور 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
📚 پیشنهاد: 👈🏻 اگر اهل کتاب خوندن هستید، 👈🏻 دنبال کتابی می‌گردید که یافت می‌نشود 👈🏻 یا قیمت اون خیلی بالا رفته و از توان خرید شما خارجه، 🔸حتما به «مرکز تبادل کتاب» سری بزنید. ✔️هم می‌تونید کتاب‌هایی که خودتون دیگه نمی‌خونید و سال‌ها گوشهٔ کتابخونه‌تون خاک می‌خوره ببرید اونجا و با کتاب‌هایی که لازم دارید مبادله کنید، ✔️ هم می‌تونید برید اونجا و کتاب‌های دست دوم رو به قیمت‌های خیلی پایین‌تر از نو بخرید. 👍 از محاسن مکانش اینه که محیط دنجی داره، کتاب‌ها طبقه‌بندی شده‌ست و شما ساعت‌ها می‌تونید لای کتاب‌هایی که دوست دارید بگردید، بنشینید و مطالعه کنید و اگر خواستید بخرید. خیلی از کتاب‌هاشون رو هم حراج استثنائی میزنند که شما با قیمت‌های زیر ۵۰ هزار تومن هم بتونید خرید رضایت بخشی داشته باشید. ♦️آدرس: تهران، چهارراه ولیعصر، خیابان مظفر شمالی ♦️آدرس سایت: https://tabadolketab.com گویا تبادل اینترنتی هم دارند. اگه به دردتون خورد، ما رو هم دعا کنید. 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk
💠 معمار معاصر ایرانی، انگیزه‌ها و توسل‌ها معماری ایرانی امروز مملو از چالش‌های ریز و درشت و سنگین است. در واقع معماری اصلا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم بوده و در بناهای خاص مورد استفاده قرار میگیرد. متاسفانه امروزه معماری به یک پدیدهٔ لاکچری مبدل شده که به قیمت گزاف خرید و فروش میشود و همهٔ افراد جامعه امکان استفاده از آن را ندارند. ✅ توجه شود که منظور از معماری کنار هم چیدن اجباری و بی هدف فضاهایی که مذبوح و معلول پارکینگ‌های فرمایشی شهرداری هستند؛ نیست. ✅ در بسیاری از مواقع که بنا برای طراحی به یک کارشناس معماری سپرده می‌شود، در واقع کارفرما علاوه بر پول، به معمار این فرصت را می‌دهد که انگیزه‌های بعضاً کم ارزش خودش را برطرف کند. 🔸 یکی از تاثیر گذارترین این انگیزه‌‌ها، در سیمای شهرها و در زندگی افراد جامعه تمجید شدن و بردن کاپ قهرمانی در یک یا چند مسابقهٔ معماری‌ست. برای این قهرمانی، کار معمار باید دیده شود تا وی بتواند توسط پروژه خود، حتی برای مدت کوتاهی در انظار ظاهر شده و به یک مبدل گردد. سپس او به عنوان مدیر طرح در قاموس یک کارگردان سینمایی ظاهر شود. لذا سعی می‌کند هر چند سال یکبار یک کار جایزه‌ای داشته باشد، تشویق‌ها را از آن خود کند و پروژه‌هایی را از این طریق جذب نماید. ❎ در جهان و البته ایران، اغلب معماران آرزومندند به این مرحله برسند. اما این در قاموس جهانی برای ایرانیان به ندرت ممکن میشود چرا که معماران معاصر ایرانی نه تنها خود نظریه پرداز نیستند، بلکه به نظریات و فلسفهٔ معماری مدرن و غربی حتی تسلط هم ندارند. و این به جز در برخی معماران شاخص، در بقیه عمومیت دارد. ❎ آن‌ها حتی اگر سیر معماری معماران مشهور و سلبریتی‌ها را مطالعه کنند، اغلب به فلسفهٔ پشت آن‌ها توجهی نداشته و تنها فیزیک ساختمان را میشناسند و نه راز پدیدار شدن آن را. ✔️ به همین دلیل است که وقتی سعی میکنند ساختمان خوب مدرن شبیه به همان ساختمانی که فلان سلبریتی معماری غربی در یک نقطهٔ جهان ساخته است طراحی کنند؛ 👈🏻 درست همانند یک کارگردان ایرانی که میخواهد یک فیلم غربی خوب بسازد اما از فلسفه سینما بی‌خبر است و زیست در این فلسفه را نه تجربه کرده و نه می‌فهمد و نهایتا میتواند یک فیلم بسیار ضعیف سیاسی برای گرفتن جایزهٔ "کن" بسازد، 👈🏻 و درست مانند کسی که زبان آلمانی نمیداند اما میخواهد یک مقاله یا کتاب به زبان آلمانی بنویسد، موفقیت چشم‌گیری نخواهد داشت چرا که هرآنچه میسازد یک کپی بی اصل و نصب است که آن را اساساً نفهمیده و اگر جایزهٔ داخلی هم بگیرد، به هر حال ساختمان تاثیر گذاری از نظر اجتماعی و فرهنگی نساخته است (که البته دغدغهٔ او هم نبوده است) و به زودی این ساختمان که صرفا در قاموس یک مدلِ عکاسی معماری ظاهر شده نیز همچون همقطاران خود فراموش میشود. ⚠️ کارفرما هم خیلی زود و پیش از یک سال متوجه میشود که معماری بنا، علی رغم هزینه گزافی که کرده، به سختی راحتی‌اش را تامین می‌کند. ♦️ نکته قابل توجه اینجاست که اگر بخواهی این معماران را متوجه فلسفه‌ای که پشت خطوط اندازه و ساختمان آنهاست بکنی، حاضر نیستند بدانند و به ندرت باور می‌کنند که در قعر چاه دانش دست و پا می‌زنند. مثلا اگر مسئلهٔ «پورن اتوپیا» یا همان «هوس‌شهر» را برایشان بگویی، اغلب قریب به اتفاقشان نمی‌پذیرند.‌ بلکه جهان را وامدار معمارانی می‌دانند که این هوس‌شهر را تجسم بخشیده‌اند. آنها حتی اگر بدانند نیز با بی‌تفاوتی خاصی نسبت به سرنوشت انسان‌هایی که فضای زیستشان توسط همین معماران طراحی گردیده است؛ انگیزه‌های کم ارزش خود را پیگیری می‌کنند. ✍🏻 ه.بالاپور 🔻ایتا و تلگرام🔻 @Maalekalmolk