وهابیت یکی از فرقه های منحرف اهل سنت است. آنها تحمل ذکر فضائل پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت آن حضرت را ندارند. اگر قدرت داشته باشند حتما ناقلین فضائل را تبعید و زندانی کرده و حتی آنها را به قتل می رسانند، هر چند که ناقلان فضائل بر مکتب خلفا باشند.
حاکم نیشابوری، یکی از علمای اهلسنت که «به دلیل نقل روایات و فضائل حضرت علی علیه السلام خصوصاً حدیث طیر و حدیث من کنت مولاه... و نوشتن کتابی در فضائل حضرت فاطمه(س) و دشمنی با معاویه، مورد خشم و نفرت عدهای قرار گرفت و در خانه زندانی شد» (1)
نسائی، یوسف گنجی شافعی و.... «به دلیل نقل فضائل اهلبیت مورد غضب و ضرب و شتم قرار گرفتند و بدترین برخورد ها با آنها شد». (2)
این تفکر سابقه دارد، سابقه به درازای تاریخ اهل سنت، آنجایی که سعید بن ابراهیم از پدرش نقل میکند: «عمر بن الخطاب به ابن مسعود و ابودرداء و ابوذر گفت: نقل حدیث از پیامبر برای چیست؟ و من گمان می کنم آنان را در مدینه حبس کرد تا از دنیا رفت!» (3)
حال اگر #عبدالحمید طعنه ای به مداحی وارد می کند، منظورش مشخص است، او با مداحی مشکلی ندارد، مشکلش با آنانی است که مدح میشوند؛ از مجلس مداحی امیرالمومنین و زهرای مرضیه سلام الله علیهما و حضرت اباعبدالله بیشتر ناراحت است تا جامعه مداحان و مداحی!
پینوشت:
1. سیر اعلام النبلاء، ذهبی، ج 17، ص 175، شرح حال حاکم، رقم 100.
2. البدایه و النهایه، ابن کثیر، ج 11، ص 132.
3. مُصنف ابن أبی شیبة، ابن أبی شیبة العبسی الکوفی، ج ۸، ص ۵۶۸، ح ۲۶۷۵۳.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گرم است به هم پشت رقیبان پی قتلم
ای عشق دل افروز دل من به تو گرم است
تحریم کفار دستور هوشمندانه رسول الله صلی الله علیه و آله
✍ محمد مهدی احسانی فر
بسم الله ذی العزّة الدائمة و القوّة المتینة
رسول الله صلی الله علیه و آله و یاران ایشان در مکّه با شدیدترین آزارها و تحریمهای قریش رو به رو بودند.
پس از هجرت به مدینه نیز مشکلات زیادی همچون گسستگی اجتماعی ناشی از صدها سال جنگ اوس و خزرج، مهاجرت مسلمانان به مدینه و نیاز آنها به مسکن و شغل و سرمایه، جدیدبودن جامعه مدینه برای مهاجران و ... در مسیر راه ایشان قرار داشت؛ اما حدود دو سال پس از هجرت، دستور به تحریم قریش دادند.
شاید منافقان، این دستور را مسخره کرده و با روحیه "ترس عمیق" و "خود کم بینی" آن را مؤثر نمی شمردند. ولی این فرمان هوشمندانه در بازه ای کوتاه، اثر گذاشت و فشارهای شدیدی بر قریش و مکّیان وارد کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از اجزای هویتی این انقلاب و بازوی مدافع اسلام زیر نظر مرجعیت عالی شیعه در دوران کنونی است.
هجمه اتحادیه اروپا به این نهاد پُرارزش آن هم به همراه توهین و تحقیر و تهمت، تهاجم به ارکان انقلاب اسلامی است.
به سیره رسول الله صلی الله علیه و آله مراجعه کنیم که "لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة"(سوره احزاب/آیه۲۲).
ایمان و اعتقاد راسخ ما این است که از آن حضرت، هیچ رفتار، گفتار و روشی از روی ندانستن، سهو، هوای نفس، هیجان و اموری از این دست صادر نشده بلکه "و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی علّمه شدید القوی"(سوره نجم/آیات ۳ تا ۵).
مسؤولان انقلابی عزیز به حرفهای منافقان و "خود کم بینان" و "المرجفون فی المدینة"(سوره احزاب/آیه۶۰) و "ترسویان" و "ترسایان" توجه نکنند بلکه به فرموده امام راحل بزرگوار، تنها خدا را در نظر بگیرند و بدانند که در صورت مقابله به مثل با اتحادیه کافران "قریش مسلک"، امّت انقلابی پشتیبان آنها خواهند بود.
نمی توان دست روی دست گذاشت و به شعارهای رسانه ای بسنده کرد؛ چراکه به طور مستمر شاهد حملات واقعی آنها به انقلاب اسلامی مظلوم و مقتدر همراه با شنیدن نعره های طلبکارانه شان هستیم.
امروز این تهدید، فرصتی بزرگ برای ماست تا تکلیف خود را در اقتصاد و سیاست و فرهنگ و رسانه و آموزش و ... با اتحادیه مدافع روسپیان و لواط کاران و پشتیبانان صدّام و داعش و صهیونیسم روشن کنیم.
امروز ما در شرایط "شعب ابی طالب" و "آتش بس امام حسن علیه السلام" نیستیم؛ بلکه به فضل الهی در موقعیت احزابیم و اگر جایگاه خویش را به درستی بیابیم، به زودی به موقعیت خیبر خواهیم رسید.
امروز زمان عمل به فقه اهل بیت علیهم السلام و بازتعریف "تجارت با کافران محارب" و "نفی سبیل کافران" در فرهنگ و رسانه و آموزش است.
فراموش نکنیم که مردم ما خاطرات بسیار تلخی از جنایات وحشیان اروپایی در حملات متعدّد به ایران و کشتار مردم و غارت سرمایه های آنان و حمایت از رژیمهای خودباخته قاجار و پهلوی دارند.
"ولله العزّة و لرسوله و للمؤمنین"
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#در_محضر_معصوم
وَ رُوِیَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَرَّ بِمَجْنُونٍ فَقَالَ مَا لَهُ فَقِیلَ إِنَّهُ مَجْنُونٌ فَقَالَ بَلْ هُوَ مُصَابٌ إِنَّمَا الْمَجْنُونُ مَنْ آثَرَ الدُّنْیَا عَلَی الْآخِرَةِ.
روایت است که پیامبر صلی الله علیه و آله از کنار دیوانه ای گذشت و پرسید: او را چه شده است؟ گفتند: او دیوانه است. فرمود: نه، مغز او بیمار است. دیوانه کسی است که دنیا را بر آخرت برگزیند.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
عن الامام الهادی علیهالسلام: اَلدُّنْيَا سُوقٌ رَبِحَ فِيهَا قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ.
امام هادی علیه السلام: دنيا بازاريست كه مردمى از آن سود برند و مردمى ديگر زيان كنند.
شهادت #امام_هادی_علیهالسلام تسلیت باد.🏴🏴
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
هدایت شده از علوم و معارف حدیث
بررسی و داوری ادله بیاعتباری روایت لیلةالرغائب.pdf
943.5K
#مقاله_بخوانیم
✅ بررسی و داوری ادله بیاعتباری روایت لیلةالرغائب
✍️ فاطمه ژیان
🔖در روایتی از پیامبر6 اولین شب جمعه ماه رجب، به لیلةالرغائب موسوم شده و برگزاری نمازی خاص در این شب سفارش شده است. بر پایه این روایت، از دیرباز اعمال خاص اولین شب جمعه ماه رجب مورد توجه بسیاری از متشرعان بوده و هست. از حدود قرن هفتم به بعد، در اصالت روایت، نامگذاری این شب به لیلةالرغائب و برگزاری نماز آن، تردیدها و انتقاداتی شکل گرفت و گسترش یافت. تعداد قابل توجهی از حدیثپژوهان اهلتسنن در اثبات بیاعتباری این روایت کوشیده و برگزاری نماز رغائب را بدعت خواندهاند، اما شیعیمذهبان کمتر به مناقشه در این روایت پرداخته و بسیاری از آنان بر اساس قاعده تسامح به استحباب یا جواز برگزاری نماز رغائب حکم کردهاند.
این مقاله به بررسی روایت لیله الرغائب در کتاب های شیعه و سنی پرداخته است .
برای مطالعه لینک مستقیم مقاله به 👈اینجا مراجعه کنید.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
هدایت شده از علوم و معارف حدیث
بررسی اعتبار روایت «لیله الرغائب» و تحقیق در معنای رغائب.pdf
413.6K
#مقاله_بخوانیم
✅ بررسی اعتبار روایت «لیله الرغائب» و تحقیق در معنای رغائب
✍️ سید محمود طیب حسینی
🔖در مقاله حاضر، بعد از بررسی سند حدیث و اثبات ضعف آن، مشروعیت انجام اعمال این شب به قصد رجاء تبیین، و در ادامه درباره معنای «رغائب»، تفسیر آن به شب آرزوها نقد شده است
اما بر اساس روایات و کتب لغت، معنای «رغائب» یعنی عطاهای صرفاً مادی و همچنین عطاهای بزرگ معنوی است
برای مطالعه لینک مستقیم مقاله به 👈اینجا مراجعه کنید.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
💠إنَّ حدیثَنا یُحیِی القُلوب💠
#کانالی_متفاوت_متنوع_جذاب_آموزنده
1️⃣ معرفی کتب، مقالات و نشریات در حوزه علوم ومعارف حدیث.
2️⃣ پاسخگویی به شبهات حدیثی.
3️⃣ شرح احادیث اهل بیت علیهم السلام.
4️⃣ انتشار یاداشت های علمی با نام نویسنده
لینک عضویت در پیامرسان ایتا👇
https://eitaa.com/MaarefHadith
پیامرسان تلگرام👇
https://t.me/MaarefHadith
پیامرسان روبیکا👇
https://rubika.ir/MaarefHadith
●▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬●
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث را به دوستان خود معرفی کنید.
@MaarefHadith
May 11
تحلیل اختلاف الحدیثی روایات مکان اعتکاف در منابع روایی شیعه.pdf
489.6K
✅ تحلیل اختلاف الحدیثی روایات مکان اعتکاف در منابع روایی شیعه
✍️ محمد جواد حسنی
📝 اعتکاف یکی از شاخصترین نمادهای عبودیت و دنیاگریزی در اسلام بهشمار میرود که اهتمام ویژۀ معصومان علیهم السلام در پاسداشت آن، کمنظیر است. در میان احکام و آداب اعتکاف، مکان آن، اهمیت ویژهای دارد. «مسجد» بهعنوان مکانی مشخص برای انجام این عبادت، تعیین شده اما در اینکه کدام مسجد مورد نظر شارع است، اختلافنظرهایی وجود دارد. در این مقاله به صورت مفصل به بررسی مکان برگزاری اعتکاف پرداخته شده است.
برای مطالعه مقاله در مجله دانش ها و آموزه های قرآن و حدیث اینجا👈 کلیک کنید.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#حدیث_انتظار
عن الامام الباقر علیه السلام: يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يَغِيبُ عَنْهُمْ إِمَامُهُمْ فَيَا طُوبَى لِلثَّابِتِينَ عَلَى أَمْرِنَا فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ.
زمانى بر مردم بيايد كه امامشان از آنها غايب گردد پس خوشا به حال كسانى كه بر امر ما در آن زمان ثابت قدم باشند.
📗کمال الدین، ج۱، ص۳۳۰
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
✅ کتاب سلونی قبل ان تفقدونی ( تحریر نهج البلاغه) دوره 3 جلدی
❇️ شرح و تفسیر نهج البلاغه
✍ مولف: آیت الله عبدالله جوادی آملی
ناشر: مرکز بین المللی نشر اسراء
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
عبارت "سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی؛ از من بپرسید، پیش از آنکه مرا از دست بدهید" سخنی است از امام علی(ع) که به گستردگی علم او اشاره دارد.
در طول تاریخ خیلی ها (از جمله ابن جوزی) چنین ادعایی کردند اما همه رسوا شدند.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
❇️ بیت عربی از امام (اهل سنت) شافعی در وصف امیرالمؤمنین امام علی علیهالسلام:
✅ "اَهلِ کَهفِ قَد نَجا قِطمیر هُم
✅ کَیف لا یَنجو غَدا کَلبِ علی"
⚫️ قطمیر (سگ) اصحاب کهف (به سبب انتساب به آنان) نجات یافت؛ چگونه سگ آستان علی در قیامت نجات نمی یابد!؟
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
21.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیامبرگرامی اسلام صلیالله علیه و آله فرمودند:
كُلُّ حسناتِ بنی آدَمَ تُحصِهَا الملإئِكةُ اِلاّ حسناتِ المُجاهدینَ فاِنَّهُم یَعجِزونَ عن عِلمِ ثِوابِها.
فرشتگان تعداد کل ثوابها و حسنات آدمیان را میدانند مگر ثواب مجاهدین که از شمار و میزان آنها ناتوان هستند.
📚 مستدرک، ج ١١، ص ١٣.
🎥 تصویری از بسیجیان مرزبان کهگیلویه و بویراحمد که روز گذشته در طوفان و کولاک شمال غرب گیر کردند
که بر اثر آن یک بسیجی نیز به شهادت رسید....
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
هدایت شده از علوم و معارف حدیث
🔸 وجه تسمیۀ حضرت زینب سلامالله علیها
✍ استاد محمدهادی یوسفی غروی
اینکه مشهور شده «زینب» را «زینت پدر» و «زینة أب» معنا میکنند، و نیز اینکه گفته میشود پیامبر(ص) به پیشنهاد جبرئیل(ع) اسم حضرت را زینب گذاشت، اینها ریشه و سندی ندارد.
و پیش از حضرت زينب(س) نیز اين نام در بین عرب رایج بود؛ بعنوان نمونه زینب خواهر بزرگتر حضرت فاطمه(س)، زینب بنت جحش دختر عمه و همسر پیامبر(ص)، و نیز زینب دختر حمزه سید الشهداء(س). و بالاخره اینطور نبود که از مصادیق ﴿لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾(۱) باشد.
زینب در اصل نام درختی [یا گلی] زیبا و خوش بو در بیابان بوده که عرب این نام را برای دختران برگزیده بود(۲). همچنانکه در میان غیرعرب نیز نامگذاری دختران بنام بعضی گلها و گیاهان معمول است.
🔹 زینب کبری
و اینکه برخی از توصیف حضرت زینب(س) به «زینب کبری» چنین برداشت میکنند که ایشان بزرگتر از خواهرش ام کلثوم بوده است اشتباه است زیرا در کتابهای تراجمِ صحابه -شرح حال و معرفی صحابۀ پیامبر(ص)- آمده است که زینب دومین دختر امیرالمؤمنین(ع) بوده است.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
۱) ﴿يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَىٰ لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾(مريم ٧).
۲) اسم این درخت «زَنَب» نیز نقل شده. و اولین کسی که بسیط نبودن کلمۀ «زینب» را مطرح کرده و گفته مرکب است از «زین» و «أب» فیروزآبادی در کتابش "القاموس المحیط" است که در قرن هشتم و نهم میزیسته و این ادعا را بدون هیچ نقل و استناد و شاهد مثالی و صرفاً بعنوان یک احتمال مطرح کرده و پیش از او در جایی ذکر نشده.
- لغتنامۀ دهخدا: [زَ نَ] .. درختی است خوش منظر و خوشبوی، ومنه سُميت المرأةُ زينب، أو من الأزنب للسمين..، در ذخیرۀ خوارزمشاهی بمعنی پاکیزگی بشرۀ (پوست) مردم آمده: «اندر بیان کردن پاکیزگی و آراستگی ظاهر بشرۀ مردم که آن را "زینب" گویند».
- لسان العرب (ابن منظور) 1: 453، عن ابن الأَعرابي: الزَّيْنَبُ شجرٌ حَسَنُ المَنْظَر طَيِّبُ الرائحة، وبه سُمِّيت المرأَة.
- لغتنامۀ لاروس: الزَّيْنَبُ: نبات عشبيٌّ بَصَليٌّ معمّر من فصيلة النرجسيات، أزهاره جميلة بيضاء اللون فوّاحة العرف، وبه سُمِّيت المرأة.
🆔@YusufiGharawi
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
▪️عن الامام السجاد عليه السلام: إنَّ عَمَّتي زَينَبَ مَعَ تِلكَ المَصائبَ و المِحَنِ النّازِلَةِ بِها في طَرِيقِنا إلَى الشّامِ ما تَرَكَتْ [تَهَجُّدَها] لِلَيلَةٍ.
▪️امام سجاد علیه السلام: عمّه ام ، #زينب ، با وجود همه مصيبت ها و رنج هايى كه در مسيرمان به سوى شام به او روى آورد ، حتّى يك شب اقامه نماز شب را ترک نکرد.
#وفات_حضرت_زینب علیهاالسلام تسلیت باد.🏴🏴🏴
📗وفيات الأئمه، ص ۴۴۱
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
✅پایینترین درجه ایمان
🔆عن رسول الله صلى الله عليه و آله: مَن رَأى مِنكُم مُنكَرا فَليُغَيِّرهُ بِيَدِهِ ، فَإن لَم يَستَطِع فَبِلِسانِهِ ، فَإن لَم يَستَطِع فَبِقَلبِهِ و َذلِكَ أضعَفُ الإيمانِ.
🔅هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن را تغيير دهد، كه #پایینترین_درجه_ايمان همين است.
📗نهج الفصاحه ص ۷۶۸ ، ح۳۰۱۰.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حسرت_در_روز_قیامت
عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع مَا مِنْ أَحَدٍ یَوْمَ الْقِیَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ یَتَمَنَّى أَنَّهُ زَارَ الْحُسَیْنَ بْنَ عَلِیٍّ ع لَمَّا یَرَى لِمَا یُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ مِنْ کَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ
از امام صادق علیه السلام روایت شده: هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو میکند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می بیند که با زوار امام حسین علیه السلام چه میکنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع میشوند.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
آیت الله جـوادی آملی:
زاهدان و عابدانی که پیوندی با جهاد و شهادت و مبارزه ندارند، خواسته یا ناخواسته دوستدار امام غائب اند نه امام قائم. مطلوب اینان غائب آل محمد است نه قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله)
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#الله_اکبر
#استقلال_آزادی_جمهوری_اسلامی
امام خمینی فرمود:
بروید ببینید امشب چه کسانی الله اکبر میگویند، من دست اینها را میبوسم.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
18.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چقدر زیبا بود کار این دختر خانم👏
مصداق این کلام رسول خدا صلی الله علیه و آله است که فرمودند:
«أَیُّمَا دَاع دَعَا إِلَى الْهُدَى فَاتُّبِعَ فَلَهُ مِثْلُ أُجُورِهِمْ مِنْ غَیْرِ أَنْ یَنْقُصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَیْءٌ.
یعنی هر کسى دعوت به هدایت کند و از او پیروى کنند، پاداشى همچون پاداش پیروانش خواهد داشت، بى آن که از پاداش آنها چیزى کاسته شود.
🔘گاهی حرکتهای اجتماعی که برای حق اقامه میشوند نیاز به یک پیشرو و شروع کننده دارد. اگر یک نفر جرأت و جسارت داشته باشد و آغاز کند، بقیه کم کم همراهی میکنند.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
قال امیر المومنین عليه السلام:
مَن کانَ مُتَکبِّرا لم یَعدِمِ التَّلَفَ
کسی که متکبر باشد از نابودی در امان نیست.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#توبه_بُشر_حافی
خطیب بغدادى نقل مى کند: «به واسطه امام کاظم(علیه السلام) بُشر حافى توبه نمود; زیرا امام از کنار خانه اش در بغداد عبور مى کرد، صداى آلات لهو و رقص از آن خانه به گوش مى رسید. کنیزى که به دستش خاک روبه منزل بود خارج شد و آن ها را کنار درب خانه ریخت. حضرت به او فرمود: «اى کنیز! صاحب این خانه آزاد است یا بنده؟ او عرض کرد: بلکه آزاد است. حضرت فرمود: راست گفتى، اگر او عبد بود از مولاى خود مى ترسید. کنیز کمى دیر به داخل خانه بازگشت، بشر از او سؤال کرد که چه چیز باعث شد که دیر برگشتى؟ او گفت: مردى به من چنین و چنان گفت. بشر پابرهنه از منزل بیرون آمد تا این که مولاى ما امام کاظم(علیه السلام) را ملاقات نمود و از این بابت عذرخواهى کرده و گریست و از کردار خود حیا کرده و به دست حضرت توبه نمود».
📚 تاریخ بغداد، ج 7، ص 67.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
مصاحبه ای درباره نقاط قوت تبلیغ سنتی تا مزایای حضور مبلغ در عرصه مجازی https://qom.iqna.ir/fa/news/4116545
این مصاحبه قبلا در قالب سر مقاله به همراه مستندات آن در شماره ۱۳ مجله «دانشها و آموزههای قرآن و حدیث» با عنوان «تبلیغ سنتی و مجازی؛ قوتها و ضعفها» منتشر شده است.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
#پیری_زودرس
قال الإمام الكاظم علیه السلام: كَثرَةُ الهَمِّ یورِثُ الهَرَمِ.
امام كاظم علیهالسلام فرمودند: فراوانی غصّه، موجب پیری است.
#شهادت_امام_کاظم_علیه_السلام تسلیت باد.
📚 تحف العقول، ص ۴۰۳.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
http://hadith.net/post/62763/%DA%86%D9%87%D9%84-%D8%AD%D8%AF%DB%8C%D8%AB-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D8%B8%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85/
چهل حدیث زیبا از امام کاظم علیه السلام را در این 👆 آدرس مطالعه کنید.
فایل پی دی اف را هم در پست بعدی می توانید مطالعه کنید.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith
چهل حدیث زیبا از امام کاظم علیه السلام.pdf
352.1K
✅ چهل حدیث زیبا از امام کاظم علیه السلام.
🔰 بفرستید برای دیگران استفاده کنند.
#کانال_علوم_ومعارف_حدیث
@MaarefHadith