14 Emame Jom`e (1402-10-08)Masjed Shahid Beheshti _Tehran.mp3
25.32M
🔉 #امام_جمعه
🔰 جلسه چهاردهم
📌 اهداف شیطان در ایجاد دشمنی و کینه
1⃣ هدف اول شیطان از ایجاد دشمنی و کینه بین مردم => فراموش شدن دشمن اصلی [01:59]
* ترفند شیطان؛ جلوگیری از دیدن نکات مثبت [03:26]
* شکرگذاری؛ عامل محبوبیت بنده نزد خداوند => اثبات صلاحیت انسان برای مسجود واقع شدن [05:35]
* امتحانات سخت الهی در داشتن تفکر درست نسبت به بزرگان [08:35]
📍ماجرای عجیبی از ظاهر شدن شیطان به شکل فرزند #امام_صادق (علیهالسلام) در مجلس شراب برای ایجاد شبهه نسبت به امام [13:44]
📍 ماجرایی از نفوذ #شیطان به خواب یکی از اصحاب امام صادق (علیهالسلام) برای ایجاد شبهه در برائت و لعن وی [20:37]
* قرائت آیه ۱۰ سوره مبارکه مجادله؛ توصیه امام صادق (علیهالسلام) برای در امان بودن از نفوذ شیطان در خواب [24:04]
* راهکار قرآن برای مقابله با پروژه شیطان => خودت را در معرض سوء ظن قرار نده [28:19]
* شریک قاتل شدن به قدر یک ظرف خون به خاطر سخنانی که نسبت به او سوءتفاهم ایجاد کرده بود! [35:58]
* توجه دین نسبت به رفتارهایی که ایجاد سوءتفاهم میکند؛ مقابل دیگران در گوشی صحبت نکنید! [38:44]
2⃣ هدف دوم شیطان از ایجاد دشمنی=> گرفتن توان مؤمنین برای مقابله با دشمن اصلی [45:17]
3⃣ هدف سوم شیطان از ایجاد دشمنی => ایجاد دلمشغولی و جدایی از ذکر خدا [47:57]
* محل زیست شیطان در فاصلههاست [48:57]
* ادب حضرت امالبنین (سلاماللهعلیها) نسبت به نامِ حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) [51:28]
⏰ مدت زمان: ۱:۰۱:۲۱
📆 ١۴٠٢/۱۰/۰۸
@Aminikhaah_Media
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰๛- - - - -
شرح دعای ندبه 02.mp3
9.96M
#شرح_دعای_ندبه ۲
✨چه نعمتی است که پایان ندارد،
و #امام_صادق علیهالسلام در ابتدای دعای ندبه، اعلام میکند آن را برای اولیائش کنار گذاشته است؟
آیا ما نیز میتوانیم به آن نعمت، دسترسی پیدا کنیم؟
آیا شرط و شروطی هم دارد؟
#استاد_شجاعی 🎤
@ostad_shojae
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰๛- - - - -
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۶۹ - ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ 📜
#نهج_البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه ۷۰ - نامه به سهل بن حنیف در بیان علل پیوستن بعضی از مردم مدینه به معاویه
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🗞️ و من كتاب له عليهالسلام إلى سهل بن حنيف الأنصاري و هو عامله على المدينة في معنى قوم من أهلها لحقوا بمعاوية
(نامه به سهل بن حنيف انصارى فرماندار مدينه، در سال 37 هجرى آنگاه كه گروهى از مدينه گريخته به معاويه پيوستند.
📜 أَمَّا بَعْدُ فَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ رِجَالاً مِمَّنْ قِبَلَكَ يَتَسَلَّلُونَ إِلَى مُعَاوِيَةَ فَلاَ تَأْسَفْ عَلَى مَا يَفُوتُكَ مِنْ عَدَدِهِمْ وَ يَذْهَبُ عَنْكَ مِنْ مَدَدِهِمْ فَكَفَى لَهُمْ غَيّاً وَ لَكَ مِنْهُمْ شَافِياً فِرَارُهُمْ مِنَ اَلْهُدَى وَ اَلْحَقِّ وَ إِيضَاعُهُمْ إِلَى اَلْعَمَى وَ اَلْجَهْلِ
پس از ياد خدا و درود!
به من خبر رسيده كه گروهى از مردم مدينه به سوى معاويه😈 گريختند🏃🏃♂، مبادا براى از دست دادن آنان، و قطع شدن كمك و ياريشان افسوس بخورى! كه اين فرار براى گمراهىشان، و نجات تو از رنج آنان كافى است، آنان از حق و هدايت گريختند، و به سوى كور دلى و جهالت شتافتند.
فَإِنَّمَا هُمْ أَهْلُ دُنْيَا مُقْبِلُونَ عَلَيْهَا وَ مُهْطِعُونَ إِلَيْهَا وَ قَدْ عَرَفُوا اَلْعَدْلَ وَ رَأَوْهُ وَ سَمِعُوهُ وَ وَعَوْهُ وَ عَلِمُوا أَنَّ اَلنَّاسَ عِنْدَنَا فِي اَلْحَقِّ أُسْوَةٌ فَهَرَبُوا إِلَى اَلْأَثَرَةِ فَبُعْداً لَهُمْ وَ سُحْقاً
آنان دنياپرستانى هستند كه به آن روى آوردند، و شتابان در پى آن روانند. عدالت را شناختند و ديدند و شنيدند و به خاطر سپردند، و دانستند كه همۀ مردم در نزد ما، در حق يكسانند؛ پس به سوى انحصار طلبى گريختند، دور باشند از رحمت حق، و لعنت بر آنان باد.
إِنَّهُمْ وَ اَللَّهِ لَمْ يَنْفِرُوا مِنْ جَوْرٍ وَ لَمْ يَلْحَقُوا بِعَدْلٍ وَ إِنَّا لَنَطْمَعُ فِي هَذَا اَلْأَمْرِ أَنْ يُذَلِّلَ اَللَّهُ لَنَا صَعْبَهُ وَ يُسَهِّلَ لَنَا حَزْنَهُ إِنْ شَاءَ اَللَّهُ وَ اَلسَّلاَمُ
سوگند به خدا! آنان از ستم نگريختند، و به عدالت نپيوستند، همانا آرزومنديم تا در اين جريان، خدا سختىها را بر ما آسان، و مشكلات را هموار فرمايد. إن شاء الله، با درود.
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام:
🪶 ۷۰ از نامههاى آن حضرت عليه السّلام است بسهل ابن حنيف انصارىّ كه (در شرح نامۀ چهل و پنجم نيكى او را ياد نموديم، و او) از جانب آن بزرگوار بر مدينه حكمفرما بود دربارۀ گروهى از اهل آن سامان كه به معاويه ملحق شده بودند (كه اين پيشآمد را بىاهميّت پنداشته افسرده نشود):
(۱) پس از حمد خداى تعالى و درود بر پيغمبر اكرم، بمن خبر رسيد مردمى كه نزد تو هستند در پنهانى به معاويه مىپيوندند؛ پس با از دست رفتن ايشان و كاستن كمك آنها از تو (كم شدن لشگر و رعيّتت) افسردگى بخود راه مده، بس است براى (كيفر) ايشان (بيمارى) گمراهى و براى تو از آنها شفا دهنده (كه از رنج آنان رهائى يافتى، چون وجود گمراهان خود بيمارى سختى مىباشد در بنيه جمعيّت كه بسا زيان آن، سرايت كرده جمعيّت را از هم مىپاشد؛ پس گريز آنها، در بهبودى جمعيّت از آن بيمارى مؤثّر است، و اينكه نسبت بهبودى را بحاكم داده براى آنست كه رئيس جمعيّت مانند همۀ جمعيّت است) گريز ايشان از هدايت و رستگارى است، و شتافتنشان به گمراهى و نادانى،
(۲) و آنان دوستداران دنيا هستند كه بآن با شتاب رو آوردهاند، و عدل و درستى را (از روش ما) شناخته ديدند و شنيدند و در گوش دارند، و دانستند مردمى كه نزد ما هستند در حقّ برابرند؛ پس (بين آنها چيزى تقسيم نمىكنيم مگر بالسّويّه) گريختند تا اينكه سودى را بخود اختصاص داده ديگران را بىبهره نمايند، خدا آنها را از رحمتش دور گرداند!!
(۳) سوگند بخدا ايشان از جور و ستم نگريختند و بعدل و داد نپيوستند، و ما اميدواريم در اين امر خلافت كه خدا دشوارى آنرا براى ما آسان و ناهمواريش هموار سازد، اگر بخواهد، و درود بر تو باد.
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────