eitaa logo
مهدی عبداللهی
649 دنبال‌کننده
500 عکس
236 ویدیو
33 فایل
🌐 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 اندیشه‌ورزی در قلمرو علوم عقلی اسلامی و علوم انسانی مهدی عبداللهی دانشیار مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مدیر گروه فلسفه علوم انسانی دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه قم دکتری فلسفه اسلامی ارتباط با مدیر کانال: @mabd57
مشاهده در ایتا
دانلود
دو خاطره شنیدنی از روحانی برجسته اهل‌سنت! شریف زاهدی، روحانی برجسته اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد: 1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتاب‌های «مولوی محمد عمر سربازی» بودم. مطالعه‌ام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا می‌گویند؟ از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود: «مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما. به آنها گفتم: من تعجب می‌کنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر می‌دهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است! 2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان می‌گفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد. یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی. گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانواده‌ام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو. گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی. خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟ گفتم: می‌خواستم به تو بگویم: دوستت دارم. گفت: همین! گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم. دوستم ناراحت شد و گفت: خانواده‌ام منتظرم بودند و باید می‌رفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت می‌کنی؟ گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند می‌روی و شما را از راهتان بر می‌گردانم تا به شما بگویم «دوستت دارم»؛ ناراحت می‌شوی و در عقل من شک می‌کنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص ده‌ها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود می‌رفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه می‌دانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمی‌کردند؟! با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خنده‌داری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا- در جریان غدیرخم- می‌خواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند. 📚 باید شیعه می‌شدم- خاطرات شریف زاهدی- ص۱۳۸. ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
اگر می‌ترسی به امیرالمؤمنین بسپار...! 🎙خاطره نوه آیت الله مصباح یزدی(قدس سره): 🔸️تقریباً چهل‌وپنج دقیقه‌ای به اذان مغرب و عشا مانده بود. رفته بودم منزل حاج‌آقا به ایشان سری بزنم. تنها بودند؛ حتی حاج‌خانم هم نبودند. حاج‌آقا داشتند پاهایشان را چرب می‌کردند. سال‌ها بود زانودرد و پادرد همپایشان شده بود. دکترها روغن‌هایی را تجویز کرده بودند و باید هر روز پایشان را چرب می‌کردند. 🔸️احوال‌پرسی همیشگی و خوش‌و‌بشی کردیم. حاج‌آقا همچنان مشغول بودند که از من خواستند چیزی برایشان بیاورم. می‌خواستند بگویند متکا را بیاور که کلمه‌اش یادشان نیامد! چند ثانیه کشید. مقداری که گذشت متوجه شدم و متکا را برایشان آوردم. 🔸️سرشان را انداخته بودند پایین. غرق فکر شدند. چند دقیقه‌ای سکوت شد. رو کردند به من و بغض‌آلود و با صدای لرزان گفتند: «آدم گاهی اوقات کلمه به این سادگی که شاید هزاران بار در طول زندگی با آن سروکار داشته، یادش می‌رود، اگر روزی به ما گفتند که خدایت کیست و یادمان رفت آن موقع چه خاکی بر سر کنیم؟ اگر گفتند که امامت کیست و یادمان رفت، اگر گفتند کتابت چیست و یادمان رفت! آنجا باید چه کنیم؟» آن بغض سنگین اشک شد و کم‌کم از چشمانشان سرازیر شد. 🔸️ این سؤال را تکرار کردند. گفتند: «چه کار کنیم؟» فکر می‌کردم این پرسش مقدمه توضیحی است، اما دیدم ادامه دارد. باز هم مرتب از من پرسیدند.«به نتیجه ای رسیدی؟ فکر کردی؟» همزمان خودشان هم حال معنوی دیگری پیدا کرده بودند که لحظه‌به‌لحظه تشدید می‌شد. 🔸️نزدیک اذان شد. از وضو که برگشتند دوباره با بغض و اشک پرسیدند: «خب! به نتیجه ای رسیدی چه کار کنیم؟» مات و مبهوت مانده بودم. رفتند سمت چوب‌لباسی‌. عطرهای دم‌دستی‌شان را آنجا می‌گذاشتند. صدای اذانشان در خانه پیچید. وقتی نزدیک سجاده شدند، بغض صدایشان ترکید. به پهنای صورت اشک می‌ریختند. گفتند: «شما که جوابی به این سؤال ندادی! اگر پرسیدند اسم خدایت کیست اگر یادمان رفت چه کنیم. اما فکر می‌کنم این «علی علی» گفتن‌های ما در طول زندگی که هر جا توانستیم و از دستمان برآمد، مدام گفتیم «علی علی» این «علی علی» گفتن‌ها ما را رها نمی‌کند. ما را ول نمی‌کنند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) به جایش می‌آیند و جواب این «علی علی» گفتن‌ها را می‌دهند. اگر هم یادمان برود به ما یادآوری می‌کنند.» 🔸️بعد بلافاصله گفتند: «اگر در این دنیا ایمان‌مان را امانت بدهیم دست امیرالمؤمنین (علیه السلام) به شرطی که ایمان را خراب نکرده باشیم، بگوییم این امانت خدمت شما آن لحظه و جایی که من احتیاج دارم، این را به من برگردانید؛ بعید می‌دانم امیرالمؤمنین کسی باشد که بخواهد از امانت نگهداری نکند و حتماً آدم امینی است. مهم این است که ما ایمان‌مان را امانت دهیم. این علی علی گفتن‌ها آنجا کار خودش را می‌کند.» 🔸️مشغول نماز مغرب شدیم. نماز عجیبی شد. ادعا ندارم همیشه با ایشان بوده‌ام و حالاتشان را دیده‌ام، اما در سن‌وسال خودم و در موقعیت‌هایی که با حاج‌آقا ارتباط داشتم، کمتر چنین نمازی از ایشان دیده بودم. با حال و پر اشک. بین هر آیه سوره حمدشان گریه می‌کردند. 🔸️بین دو نماز بحث را ادامه دادند و تأکید کردند روی اینکه آدم ایمانش را بسپارد به دست آن‌ها، آن‌ها شب اول قبر بر‌گردانند. 💐به ارواح تمام شیعیان و مُحبّان بی وارث و بد وارث امیرالمومنین صلوات الله علیه صلواتی هدیه بفرمایيد. ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغان 🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید ✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست. این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد. در تبلیغ موضع تهاجم لازم است. این لازمه‌اش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبهه‌ای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیت‌زن توی فلان شبکه‌ی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که این‌جور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنه‌ای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱ ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
♦️آزادی و حجاب از منظر شهید بهشتی اگر به آن خانم مسلمان گفتند خانم شما آزادید، درست است که فریاد برآوردید برای آزادی، اما در کوچه و خیابان که می‌آیی لباس و پوششت لباسی ساده باشد، اندام‌های بدنت و موی سرت پوشیده باشد، آن هم با پوششی ساده نه دل فریب، و سخن گفتنت و طرز برخوردت با این و آن و طرز راه رفتنت هم، باوقار و سنگین و متین باشد، درخور پاکدامنی بانوی والا قدر مسلمان پیوسته به خدا باشد، باز هم آزادی‌اش حفظ شده، چون خودش آزادانه پیروی کرده است. اما اگر حالا نخواست آزادانه پیروی کند و گفت این‌ها را که شما می‌گویید خوب است ولی من فعلا دلم می‌خواهد نیمه برهنه از خانه بیایم بیرون، با آرایش تمام عیار بیایم بیرون. اینجا نظام اسلامی با او چه کند؟ آزادی او را حفظ کند و رعایت کند و به او بگوید آزادی، ما حرفمان را به تو زدیم، تو می‌خواهی گوش کن می‌خواهی گوش نکن؟ تو آزادی. گوش کردی خوشا به سعادتت، گوش نکردی عذابش خودت را می‌گیرد؟ یا ما نهی از منکر می‌کنیم؟ آنجا اگر خواستیم نهی از منکر کنیم خودبخود مقداری از آزادی این خواهر را از دستش می‌گیریم. نه به این خاطر که دشمن آزادی او و آزادی بشریت باشیم، بلکه به خاطر این که دوست و خواستار آزادی او و آزادی بشریت هستیم. تو ای خانم! بنشین با خودت بیندیش در درونت چه انگیزه‌ای است که تو را وامی‌دارد به‌جای پوشش با کرامتی که اسلام برایت در نظر گرفته می‌خواهی بدون این پوشش به کوچه و خیابان بیایی؟ آیا خودآگاه یا ناخودآگاه در اعماق روحت خودنمایی و میل به خودنمایی و نمایش دادن خویشتن در برابر دیدگان دیگران تو را به این گناه وانمی‌دارد؟ و اگر تو نتوانستی این تمایل با جهل یا هر چیز را در خودت مهار کنی و باز خواستی این گونه بیرون بیایی، باید به شما بگوییم که جامعه ما چنین وضعی را در محیط اجتماعی‌اش تحمل نمی‌کند. 📚موقعیت زن از نظر اسلام، ص۱۳۸-۱۳۹ ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
🔴 سپاس از پلیس امنیت اخلاقی در عمل به تکلیف قانونی ❇️طبق اصل سوم قانون اساسی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، یک نظام لیبرال عاری از تکلیف نیست، بلکه یک است. 📣بند اول اصل سوم قانون اساسی استراتژی توأمان ایجابی و سلبی نظام را در زمینه اخلاقی به عنوان مقرر داشته است: 💐ایجاد محیط مساعد برای رشد فضیلتها و 🔴 مبارزه با مظاهر فساد و تباهی 📣 اصل ۴۰ قانون اساسی: "هیچ کس نمی‌تواند خویش را وسیله یا قرار دهد." بر این اساس، برای ایجاد برای رشد فضیلتها (نه رذیلتها) و مقابله با و مظاهر فساد و تباهی ضروری است. ! ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
💢 هوشمندی علامه طباطبایی و شهید مطهری در شناسایی عقبه فکری دشمن ببینید، یک روز در این کشور ــ شماها البتّه آن روزها «لَم یَکُن شَیئاً مَذکورا» بودید؛ صحبتِ پنجاه شصت سال قبل است ــ توده‌ای‌ها فعّالیّت میکردند؛ فعّالیّت تبلیغی و غیره. ظاهر مطلب این بود که این یک جوانِ توده‌ای است، به منِ جوانِ آخوند یا غیرآخوند رسیده و مثلاً میخواهد حرف خودش را بر ذهن من غالب کند؛ این ظاهر قضیّه بود، امّا باطن قضیّه این نبود. باطن قضیّه این بود که حزب توده اساساً متّکی بود به یک دستگاه فکری و سیاسیِ گسترده‌ای به نام «شوروی»؛ توده‌ای‌ها اصلاً از آنجا تغذیه می شدند، ارتزاق مادّی و فکری میکردند؛ با منبع مارکسیسم مواجهید. لذا اینجا دانشمندان هوشمند آن روز ما، مثل مرحوم علّامه‌ نرفتند سراغ اینکه جواب این‌ها (جوان توده‌ای) را بدهند، جواب مارکسیسم [را دادند]؛ این [کتاب] «روش رئالیسم» جواب مبانی فکری مارکسیستی است؛ مبنای فکری نقطه مقابل را پیدا کنند، آن را هدف قرار بدهند. بسیاری از کارهای مرحوم شهید از این قبیل است؛ یعنی صحنه را بشناسیم، بدانیم چه کسی با ما طرف است. بیانات رهبری در دیدار طلاب؛ ۱۴۰۲/۴/۲۱ ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺🎥 تذکر امام خامنه‌ای به مداحان و عزاداران: آیا درست است عظمت امام حسین (علیه‎السلام) را در یک مجلسی تبدیل کنیم به کار سبک و لخت شدن و بالا و پایین پریدن‌ها؟! ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️میگن آقا عاشورا رو دیگه سیاسی نکنید! یک امام حسین رو برای ما بذارین، میخوایم باهاش حال کنیم! کربلا و عاشورا کلش سیاسیه! ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری: «اگر مبلغان در برابر نواقص دینی مردم ساکت باشند؛ مسئولند.» 💥بیانات حضرت ‌آیت‌الله بهجت در باب ضرورت اصلاح انحرافات دینی جامعه توسط اهل علم! 🔹 خدا توفیق بدهد که ایشان(مبلغان) بتوانند، خرابی‌های مردم را اصلاح کنند، آباد کنند به نحوی که محذوری نداشته باشد، اشکالی نداشته باشد. 🔸و اگر بخواهند اهل علم از نواقص دینیه مردم چشم پوشی بکنند، گرگ‌ها می‌آیند و به بهترین وجه رفع می‌کنند نقائص را، [و] با رشوه‌ها و با آن کارهایی که بلدند مردم را بالکلیه منحرف می‌کنند. ⚠️ آن وقت مسئولیتش برای ما می‌ماند!! 🔻 ما نباید ساکت باشیم؛ در جایی که می‌توانستیم ساکت نباشیم، می‌توانستیم راه احتیاط را به مردم القاء بکنیم و حال آنکه می‌دانیم صحبت احتیاط نیست؛ صحبت یقین است...🍂 🛑 و علی هذا اگر ما غافل شدیم و تغافل کردیم از میل مردم به دنیای دانیه فانیه‌ای که هیچ معلوم نیست، آن وقت مسئولیتش برای ما می‌ماند. 📌 ما نباید ساکت باشیم در جایی که می‌توانستیم ساکت نباشیم. ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
🔴 ترویج بی‌حجابی در دستور کار فرقه ضاله بهائیت 📑 سند ساواک | گزارش محرمانه | 📆 مورخ : ۱۸ / ۰۲ / ۱۳۵۰ [در جلسه محرمانه بهائیان در منزل آقای فرهنگ و زیرنظر ولی اله مطرح شد]: در زمان قدیم احبا نمی‌توانستند بگویند ما بهایی هستیم و نمی‌توانستند تبلیغ کنند. اگر هم مبارزه‌ای می‌نمودند فوراً آنها را می‌کشتند، لیکن اکنون آن تعصب‌ها کنار گذاشته شده است. اکنون از آمریکا و لندن صریحاً دستور داریم در این مملکت یا ساختمان‌ها و را رونق دهیم که مسلمان نقاب از صورت خود بردارند به طوری که من مطالبی در منزل آقای معتمد قرائت کردم و تمام دختران و پسران بهایی خوشحال شدند. در ایران و کشورهای مسلمان دیگر هرچه بتوانید با پیروی از و تبلیغات، ملت اسلام را رنج دهید! تا آنها نگویند فاتح دنیا و امام علی غالب دنیا بود. البته بهائیان هم تصدیق دارند ولی نه برای قرن اتم که به دست بهائیان درست می‌شود و اسلحه و مهمات به دست نوجوانان ما در اسرائیل ساخته می‌شود... ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
💢برگزاری سلسله‌نشست‌های مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی» 🔷به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سلسله‌نشست‌های مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی» به‌مناسبت ایام محرم و به همت گروه فلسفه اسلامی مؤسسه برگزار می‌شود. 🔹 این سخنرانی‌ها از تاریخ 2 مردادماه 1402 آغاز شده و، بغیر از روزهای تاسوعا و عاشورا، همه‌روزه از ساعت 12-11، تا تاریخ 15 مردادماه 1402، ادامه خواهد داشت. 🌏لینک حضور مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 📎اخبار تکمیلی: https://www.irip.ac.ir/fa/news/599 ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
💢برگزاری سلسله‌نشست‌های مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی» 🔷به گزارش روابط عمومی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، سلسله‌نشست‌های مجازی «حسینیه حکمت (2)؛ روایت حکمی از قیام حسینی» به‌مناسبت ایام محرم و به همت گروه فلسفه اسلامی مؤسسه برگزار می‌شود. 1- معارف حکمی قیام حسین (علیه السلام) دکتر عسکر دیرباز (رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران)؛ 2 مرداد 1402 2- جلوه‌های عرفانی قیام حسینی رضا الهی‌منش (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب)؛ 3 مرداد 1402 3- نقش معرفت شهودی در نبرد حق و باطل در حادثه کربلا حسن عبدی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم (ع))؛ 4 مرداد 1402 4- معارف حکمی دعای عرفه منوچهر صدوقی‌سها (استاد و مدرس فلسفه)؛ 7 مرداد 1402 5- جهان امام حسین(ع) و نسبت آن با کربلای 61 هجری عبدالله صلواتی (عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران) 8 مرداد 1402 6- جایگاه حب در کنش انسانی در صحنه عاشورا مهدی عبداللهی (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 9 مرداد 1402 7- حل پارادوکس معرفت به خدای وصف‌ناپذیر در کلام امام حسین(ع) حسین سوزنچی (عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)) 10 مرداد 1402 8- روایت عرفانی از امام حسین و عاشورا سیداحمد غفاری (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 11 مرداد 1402 9- تحلیل عقلی‌حکمی تقدس تربت کربلا سلیمان خاکبان (عضو هیئت علمی دانشگاه قم) 12 مرداد 1402 10- حسین‌بن‌علی(ع)، تأملی از افق نگاه اشراقی مجید احسن (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ) 14مرداد 1402 11- فراز و فرود انسان در مکتب عاشورا احمد شه‌گلی (عضو هیئت علمی موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) 15 مرداد 1402 🌏لینک حضور مجازی: http://irip.ac.ir/u/136 📎اخبار تکمیلی: https://www.irip.ac.ir/fa/news/599 ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
🚨بازخوانی مواضع رهبر انقلاب درباره «باغی انقلاب» 🔹مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه سال ۸۹ فرمودند: این کسانی که شما بهشان می‌گویید «سران فتنه»، کسانی بودند که دشمن این‌ها را هل داد وسط صحنه. البته گناه کردند. نبایستی انسان بازیچه‌ی دشمن شود؛ باید فوراً قضیه را بفهمد. اگر اول غفلتی کرده است، وسط کار وقتی فهمید، بلافاصله بایستی راه را عوض کند. خوب، نکردند. عامل اصلی دیگرانی بودند که طراحی کرده بودند، به خیال خودشان محاسبه کرده بودند. به گمان آنها بساط جمهوری اسلامی بنا بود جمع شود؛ نه فقط حقیقت دین، حتّی شعارهای دینی هم باقی نمانَد؛ برنامه این بود. 🔹رهبر انقلاب در تاریخ ۱۵ بهمن ۸۹ گفتند: آخرین نمایشنامه‌ی آنها که روی صحنه آمد، همین فتنه‌ی ۸۸ بود. در حقیقت، یک تلاشی بود. یک عده‌ای در داخل، به خاطر حب به نفس، حب به مقام- از این قبیل امراض خطرناک نفسانی- اسیر این توطئه شدند. من بارها گفته‌ام؛ طراح و نقشه‌کش و مدیر صحنه، در بیرون از این مرزها بود و هست. در داخل با آنها همکاری کردند؛ بعضی دانسته، بعضی ندانسته. 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ۶ آبان ۸۸ بیان کردند: من روز اول این را پیغام دادم به همین حضراتی که صحنه‌گردان این قضایا هستند؛ آن ساعات اول من به آنها پیغام خصوصی دادم. من اگر یک وقتی توی نماز جمعه یک حرفی می زنم، این ابتدا به ساکن نیست؛ حرف خصوصی، پیغام خصوصی، نصیحتِ لازم انجام می گیرد، وقتی انسان ناچار می شود، یک حرفی را می‌آورد در علن بیان می کند. من پیغام دادم، گفتم این را شما دارید شروع می‌کنید، اما نمی توانید تا آخر کنترل کنید؛ می‌آیند دیگران سوءاستفاده می کنند. حالا دیدید آمدند سوءاستفاده کردند. مرگ بر اسرائیل را خط زدند! مرگ بر آمریکا را خط زدند! معنای این کار چیست؟ 🔹ایشان در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۹۵، در پاسخی سخت و محکم به موضوع «آشتی ملی» که از سوی رئیس دولت اصلاحات مطرح شده بود، فرمودند: یک عده‌ای تعبیر «آشتی ملی» را می‌گویند؛ اینها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند. با آنها که به روز عاشورا اهانت کردند قهر هستند. 🔹رهبر انقلاب در ۱۹ بهمن ۹۶ گفتند: در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر می‌کردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه‌ با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمی‌دهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمی‌کنند؟ در جلسات خصوصی می‌گویند ما اعتراف می‌کنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمی‌کرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ ❌ به نظر می‌رسد جریان اصلاحات در آستانه انتخابات مجلس درصدد است با سوء استفاده از «سلام‌ها و هم‌نشینی‌های از پیش برنامه‌ریزی شده» و با اتکاء به ضعف حافظه تاریخی برخی از آحاد ملت، وجهه عمومی خود را بازسازی کنند! ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
✍️ درسنامه کربلا _ امام حسین علیه السلام هنگام عزیمت قاسم بن الحسن به میدان نبرد: مرگ نزد تو چگونه است؟ _ قاسم علیه السلام: 《شیرین تر از عسل》. پ.ن: مسئله قاسم بن الحسن "بودن یا نبودن" نیست؛ "حق یا باطل" مسئله اوست. مسئله زندگی ما چیست؟! ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
29.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 دهه محرم جای بی‌حجابی و خوردن حرام و ... نیست؛ بپا کجا داری گناه میکنی! این دهه مواظب خودت باش! 🎙استاد شیخ حسین انصاریان؛ محرم۱۴۰۲ پ.ن: 1. قابل توجه نظریه پردازان فاقد صلاحیت که این ایام فراوان شده اند و از پیش خود و بدون صلاحیت علمی در قلمرو معرفت دینی نظر میدهند؛ 2. قابل توجه مؤمنان انقلابی و مدافعان نهضت حسینی: مواظب باشیم فریب ترفندهای رسانه های مزدور را نخوریم و با مشاهده 1-2 دقیقه کلیپ تصویری یا چند جمله از یک عالم دینی، به قضاوت ننشینیم. ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi
⚠️اگر عاشورا تکرار شود.... حضرت آیت الله مصباح(ره): 🔹این موقعیتی که ما داریم در این شرایط اجتماعی سیاسی ای که هستیم، موقعیت بسیار ممتازی است. ما اگر در روز عاشورا در کربلا بودیم آیا این موقعیت ممتازی بود یا نبود؟ آن کسانی که موفق بودند در آنجا به سیدالشهدا خدمت کردند و به شهادت رسیدند، این با هیچ امتیاز دیگری قابل معامله است؟! شیعیان تا روز قیامت می‌گویند یا لَیتَنِی كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً! همه آرزو می‌کنیم که ای‌کاش ما در روز عاشورا در کربلا بودیم و امام حسین را یاری می‌کردیم! ⁉️مگر همه کسانی که در کربلا بودند افتخار آفریدند؟! فقط چند نفر، حدود هفتاد نفر بودند که افتخار آفریدند. سی هزار و حتی تا صد و بیست هزار هم گفتند، همه جهنمی بودند! بودن در روز عاشورا، خود آن روز یا آن زمین، سعادت‌آفرین نبود بلکه به آن ارتباط روحی بود که کسی با صاحب آن روز برقرار می‌کرد. 🔷این ارتباط امروز هم قابل برقرار کردن است. اگر امام حسین‌، مسلم را به کوفه فرستاد، مردم موظف بودند که با مسلم بیعت کنند، بیعت کردن با حضرت مسلم، با بیعت کردن با سید‌الشهدا فرقی داشت؟! مگر مسلم فرستاده سید‌الشهدا نبود؟! بیعت با او یعنی بیعت با امام حسین. غیر از این است؟! حالا اگر امام حسین از هزار و چهارصد سال پیش‌تر برای امروز ما یک نماینده فرستاده باشد، بیعت با او با بیعت با امام حسین فرقی نمی‌کند چون ایشان هم نماینده اوست. 🔶ما معتقدیم که در این عصر، ولی‌فقیه مثل حضرت مسلم است نسبت به سید‌الشهدا؛ بیعت با او مثل بیعت با سیدالشهداست، اطاعت از او مثل اطاعت از سیدالشهداست، کلُّ یومٍ عاشورا یعنی این. اگر در جبهه سیدالشهدا‌ باشید، اگر واقعاً اطاعت کنید شما امروز هم می‌توانید ثواب عاشورا را داشته باشید؛ اما متأسفانه ما در این جهت می‌لنگیم! در این‌که بگوییم جانم فدای رهبر، گفتنش خیلی آسان است، شعار هم می‌دهیم و خیلی هم مشکل نداریم اما در عمل چطور؟! ⁉️آیا هرچه ایشان می‌فرمایند انجام دهید ما انجام دادیم؟! ⁉️آیا آنجایی که فرمودند انجام ندهید و دخالت نکنید گوش کردیم؟! ✅ باید بدانیم ایشان نماینده امام است، ولی‌فقیه است، نایب الامام است، اطاعت از ایشان مثل اطاعت از امام زمان است. ما امروز باید سعی کنیم خط رهبر را درست بشناسیم، الهام بگیریم، تفسیر به رأی نکنیم، نص کلامی که از او صادر می‌شود را تحریف نکنیم. اطاعت از ایشان مثل اطاعت از امام زمان بر ما واجب است. باید این را خوب بفهمیم و خوب برای دیگران تبیین کنیم. متأسفانه در این زمینه هم خیلی‌ها ولو همان‌هایی که برای ولی‌فقیه یقه چاک می‌زنند در عمل ضعیف‌اند، به‌گونه‌ای که حکم ولی‌فقیه در جایی که مطابق دل‌خواهشان است بسیار خوب است، اما اگر خلاف دلخواهشان بود نه، اشتباه شده، معنی‌اش چیز دیگری است! این‌گونه نباشیم. 📆 1392-09-21 ✍️ مهدی عبدالهی 🆔 @MAbdullahi