eitaa logo
مدرسه آزاد عالی عروج
1.1هزار دنبال‌کننده
142 عکس
4 ویدیو
10 فایل
‌▫️⁩مدرسه آزاد عالی عروج #فلسفه_برای_همه 📚 برگزاری دوره های آشنایی با اندیشه اسلامی. ❇️تحت اشراف استاد عبدالرسول عبودیت و نظارت حضرت استاد یدالله یزدان پناه 🆔https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742 ‌▫️⁩ادمین: @aliakbar_bayat
مشاهده در ایتا
دانلود
⁦▫️⁩سوال های متداول مخاطبین ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⁦▫️⁩سوال های متداول مخاطبین ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⁦▫️⁩سوال های متداول مخاطبین ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⁦▫️⁩سوال های متداول مخاطبین ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
🔹🔹نشست علمی🔹🔹 🔰 موضوع: لیبرالیسم و اقتصاد طراز انقلاب 📎باحضور: دکتر حمیدرضا مقصودی "اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم" ⏰ زمان: دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲، بعد از نماز ظهر و عصر 🏢 مکان: مدرسه آزاد عالی عروج 🆔 https://eitaa.com/joinchat/654966974C926312548f
📌نظر رهبر معظم انقلاب در رابطه با امتداد فلسفه اسلامی: ⭕ مسئله‌ی امتداد ... فلسفه‌های مضاف - مثل فلسفه‌ی علوم انسانی، فلسفه‌ی روان‌شناسی - خوب و لازم است؛ اینها همان چیزهائی است که امتداد حکمت ما محسوب میشود؛ منتها تکیه‌ی اساسی را باید بگذارید روی مسائل کلان جامعه‌ی اسلامی؛ مثل حکومت. ⭕ما وقتی به فلسفه‌های غرب نگاه میکنیم، می‌بینیم مسائلی مثل حکومت، اقتصاد، شأن مردم، شأن انسان، طبق نظرات آنها، حل میشود. ⭕اینها مسائل بنیادی شاخه‌های اصلی زندگی و جامعه است؛ اینها باید در فلسفه پاسخ پیدا کند. ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕ بر اساس فلسفه‌ی ما، شکل جامعه، بنیان سیاسی جامعه، حکومت در جامعه، به چه شکلی خواهد بود؛ یعنی ما برای مسئله‌ی حکومت، در فلسفه چه پاسخی داریم. ⭕ نمیشود بگوئیم آقا فلسفه ذهنیات محض است و به مسائل زندگی و جامعه ارتباطی ندارد؛ این معنی ندارد. به نظر من بخش عمده‌ای از جاذبه‌ی فلسفه‌ی غرب، مربوط به این است. ⭕همچنین مسئله‌ی اقتصاد، بنابراین به طور کلی جهان‌بینی اسلام تبیین شود. مواد اصلی جهان‌بینی اسلام (باید)مشخص (شود) مسئله‌ی انسان، مسئله‌ی خدا، مسئله‌ی ارتباط انسان و خدا، مسئله‌ی تکلیف - در فلسفه‌ی اسلامی روی اینها کار شود. ⭕(در) فلسفه‌ی ما خیلی از اینها مسائل مبهمی نیست؛ اما باید این پاسخها منعکس شود، گفته شود⁦. (دیدار با اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی (۲۳/۱۱/۱۳۹۱) ❞ مدرسه مجازی عروج❝ ༺https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
📌آیا حکمت عملی می‌تواند در اداره جامعه و رسیدن به تمدن دینی مؤثر باشد؟ ⭕در این باره رهبر معظم انقلاب میفرمایند که: آنچه زندگی را اداره می‌کند عملاً فقه ما است. علّت هم این است که فلسفۀ اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده. ⭕در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفس فلسفه بودن، خیلی کم‌محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفۀ اسلامی هستند امتداد عملیاتی دارند. ⭕یعنی اگر چنانکه شما مثلاً فرض کنید که فلسفۀ کانت یا هگل یا مارکس را معتقد باشید در مورد حکومت نظر دارید، در مورد فرد نظر دارید، در مورد ارتباطات اجتماعی نظر دارید. ⭕امّا اینکه اقتضای فلسفۀ ملاصدرا یا فلسفۀ ابن‌سینا یا دیگری در حکومت یا در فلان مسأله چیست، چیزی برای ما روشن نشده؛ نه اینکه ندارد، قطعاً دارد. ⭕ سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند، چون معتقدم اثر دارد. این امتداد وجود دارد امّا خوب روی آن کار نشده. بنابراین فعلاً آنچه می‌تواند جامعه را اداره کند فقه ما است. (دیدار با طلاب تاریخ ۱۳/۱۲/۱۳۹۷) ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
📌نظر رهبر انقلاب اسلامی در مورد فلسفه در حوزه های علمیه و آشنایی با افکار فلسفی دنیا : ⭕فلسفه هم اگرچه در حوزه‌ها رایج است، اما درحقیقت باید گفت که مهجور است. فلسفه باید در حوزه‌ها رواج پیدا کند.  ⭕فلسفه فقط این نیست که ما کتاب منظومه یا اسفار را بگیریم و از اول تا آخر بخوانیم؛ نه، تبحر در فلسفه به این معناست که ما بتوانیم از تمام افکار فلسفی موجود دنیا - که به شکل ساعت‌نگاری پیش میرود و ساعت‌به‌ساعت فکر فلسفی مطرح میشود - و از مادّه‌ی فلسفه‌ی موجود خودمان مطلع باشیم و در مقابل فلسفه‌های غلط و انحرافی، خودمان را در حال آماده‌باش نگهداریم و احیاناً اگر نقطه‌ی مثبتی در آنها هست، از آن نقطه‌ی مثبت استفاده بکنیم.  ⭕فلسفه‌ی ما این‌طوری پیشرفت میکند؛ والّا در حد شناخت افکار و کلامات بزرگان به این اندازه ارزشی ندارد. فلسفه باید ما را به معرفت کامل برساند. باید دید در وادی معرفت در سطح بشری، چه‌کار دارد میشود. بایستی پیدرپی کارهای جدید، افکار جدید، روشها و متدهای جدید در حوزه مطرح بشود. بیانات درس خارج ۳۱/۶/۱۳۷۰ ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ ༺https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
💢فلسفه‌ی اسلامی... فقه اکبر است؛ پایه‌ی دین است؛ مبنای همه‌ی معارف دینی در ذهن و عمل خارجی انسان است؛ لذا این باید گسترش و استحکام پیدا کند و برویَد و این به کار و تلاش احتیاج دارد.   ⭕مرکز فلسفه هم باید حوزه‌ی علمیه باشد. یکی از بزرگترین خسارتهایی که ما کردیم، این بوده که مرکز فلسفه‌ی اسلامی از حوزه‌ی علمیه به مناطق مختلف منتقل شده است. ⭕... باید کاری کنیم که قم از مرکزیّت و مرجعیّتِ فلسفه نیفتد و قطب اصلىِ فلسفه‌ی اسلامی همچنان باقی بماند. بنابراین در این زمینه هرچه شما تلاش کنید، بجا و بحق خواهد بود. همه باید تلاش کنند؛ مدیریّت حوزه و اساتید فلسفه هم باید تلاش کنند. طلّابِ فلسفه را باید تشویق کرد.نگذارید حوزه از مرکزیّت فلسفه بیفتد. در این زمینه هر کاری میشود کرد، باید انجام داد. دیدار جمعی از نخبگان حوزوی۱۳۸۲/۱۰/۲۹ ❞ مدرسه مجازی عروج❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
💢 ما به رنسانس فلسفی یا واژگون کردن اساس فلسفه‌مان احتیاج نداریم. ⭕نقص فلسفه‌ی ما این نیست که ذهنی است - فلسفه طبعاً با ذهن و عقل سروکار دارد - نقص فلسفه‌ی ما این است که این ذهنیّت امتداد سیاسی و اجتماعی ندارد. فلسفه‌های غربی برای همه‌ی مسائل زندگی مردم، کم و بیش تکلیفی معیّن میکند: سیستم اجتماعی را معیّن میکند، سیستم سیاسی را معیّن میکند، وضع حکومت را معیّن میکند، کیفیت تعامل مردم با همدیگر را معیّن میکند ⭕ اما فلسفه‌ی ما به‌طور کلّی در زمینه‌ی ذهنیّاتِ مجرّد باقی میماند و امتداد پیدا نمیکند. شما بیایید این امتداد را تأمین کنید، و این ممکن است؛ کمااین‌که خود توحید یک مبنای فلسفی و یک اندیشه است؛ اما شما ببینید این توحید یک امتداد اجتماعی و سیاسی دارد. ⭕«لااله‌الا ّاللَّه» فقط در تصوّرات و فروض فلسفی و عقلی منحصر و زندانی نمی‌ماند؛ وارد جامعه میشود و تکلیف حاکم را معیّن میکند، تکلیف محکوم را معیّن میکند، تکلیف مردم را معیّن میکند. ⭕میتوان در مبانی موجود فلسفىِ ما نقاط مهمّی را پیدا کرد که اگر گسترش داده شود و تعمیق گردد، جریانهای بسیار فیّاضی را در خارج از محیط ذهنیّت به‌وجود میآورد و تکلیف جامعه و حکومت و اقتصاد را معیّن میکند. ⭕ دنبال اینها بگردید، این نقاط را مشخّص و رویشان کار کنید؛ آن‌گاه یک دستگاه فلسفی درست کنید. از وحدت وجود، از «بسیط الحقیقة کلّ الاشیاء»، از مبانی ملاّ صدرا، اگر نگوییم از همه‌ی اینها، از بسیاری از اینها - میشود یک دستگاه فلسفىِ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی درست کرد. دیدار با جمعی از نخبگان حوزوی ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ ❞ مدرسه مجازی عروج❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
 📌نظر مقام معظم رهبری در باره رابطه فلسفه اسلامی با معنویت : ⭕فلسفه‌ی اسلامی، پایه و دستگاهی بوده که انسان را به دین، خدا و معرفت دینی نزدیک میکرده است. فلسفه برای نزدیک شدن به خدا و پیدا کردن یک معرفتِ درست از حقایق عالم وجود است؛ لذا بهترین فلاسفه‌ی ما - مثل ابن‌سینا و ملاّ صدرا - عارف هم بوده‌اند. ⭕اصلاً آمیزش عرفان با فلسفه در فلسفه‌ی جدید - یعنی فلسفه‌ی ملاّ صدرا - به‌خاطر این است که فلسفه وسیله و نردبانی است که انسان را به معرفت الهی و خدا میرساند؛ پالایش میکند و در انسان اخلاق به‌وجود میآورد. ⭕ما نباید بگذاریم فلسفه به یک سلسله ذهنیّات مجرّد از معنویت و خدا و عرفان تبدیل شود. راهش هم تقویت فلسفه‌ی ملاّ صدراست؛ ⭕یعنی راهی که ملاّ صدرا آمده، راه درستی است. آن فلسفه است که انسان را وادار میکند هفت سفر پیاده به حج برود و به همه‌ی زخارف دنیوی بیاعتنایی کند. البته نمیخواهیم بگوییم هرکس در این دستگاه فلسفی قرار نداشته باشد، اهل دنیاست؛ نه، اما این راه خوبی است. ⭕راه فلسفه باید راه تدیّن و افزایش ارتباط و اتّصال انسان به خدا باشد؛ این را باید در آموزش فلسفه، در تدوین کتاب فلسفی، در درس فلسفی و در انجمن فلسفه رعایت کرد. اهل فلسفه‌ای که ما قبلاً دیده بودیم، همه همین‌طور بودند؛ کسانی بودند که از لحاظ معنوی و الهی و ارتباطات قلبی و روحی با خداوند، از بقیه‌ی افرادی که در زمینه‌های علمىِ حوزه کار میکردند، بهتر و زبده‌تر و شفّافتر بودند. بیانات در دیدار جمعی از نخبگان حوزوی ۲۹/۱۰/۱۳۸۲ ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕ اهمیت فقه و عظمت فقه نباید ما را غافل کند از اهمیت درس فلسفه و رشته‌ی فلسفه و علم فلسفه؛ هر کدام از اینها مسئولیتی دارند. ⭕رشته‌ی فقه مسئولیاتی دارد، فلسفه هم مسئولیتهای بزرگی بر دوش دارد. پرچم فلسفه‌ی اسلامی دست حوزه‌های علمیه بوده است و باید باشد و بماند. ⭕اگر شما این پرچم را زمین بگذارید، دیگرانی که احیاناً صلاحیت لازم را ندارند، این پرچم را برمیدارندتدریس فلسفه ودانش فلسفه میافتد دست کسانی که شاید صلاحیتهای لازم را برایش نداشته باشند. ⭕امروز اگر نظام و جامعه‌ی ما از فلسفه محروم بماند، در مقابل این شبهات گوناگون، این فلسفه‌های وارداتی مختلف، لخت و بیدفاع خواهد ماند. ⭕ آن چیزی که میتواند جواب شماها را بدهد، غالباً فقه نیست؛ علوم عقلی است؛ فلسفه و کلام. اینها لازم است. در حوزه، اینها رشته‌های مهمی است. ⭕رشته‌ی مهم دیگر، تفسیر است؛ انس با قرآن، معرفت قرآنی. ما نباید از تفسیر محروم بمانیم. درس تفسیر مهم است، درس فلسفه مهم است؛ اینها رشته‌های بسیار باارزشی است. بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ‌۲۹/۲/۱۳۸۹ ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
📌محدود نبودن اجتهاد در فقه و اصول از نظر مقام معظم رهبری : ⭕اجتهاد باید در حوزه تقویت شود. اجتهاد مخصوص فقه هم نیست؛ در علوم عقلی، در فلسفه، در کلام، اجتهاد کسانی که فنان این فنون هستند، امر لازمی است. ⭕ اگر این اجتهاد نباشد، خواهیم شد آب راکد امروز حوزه نباید در صحنه‌های متعدد فلسفی و فقهی و کلامی در دنیا غائب باشد. این همه سؤال در دنیا و در مسائل گوناگون مطرح است؛ پاسخ حوزه چیست؟ نه باید غائب باشد، نه باید منفعل باشد؛ هر دو ضرر دارد. ⭕ فکر نو لازم است، پاسخ به نیازهای نوبه‌نو لازم است که دارد مثل سیل در دنیا مطرح میشود؛ باید شما برایش جواب فراهم کنید. بیانات در دیدار طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم ‌۲۹/۲/۱۳۸۹ ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
❖ تدریس آزاد فلسفه با تأکید بر اجتهاد در معارف 🎙 خبرگزاری رسا • به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدرسه عالی آزاد عروج دوره های آموزش فلسفه با رویکرد اجتهاد در معارف را آغاز کرد. • این دوره ها به صورت حضوری و غیرحضور در نظر گرفته شده که طلاب بالای پایه چهارم می توانند در آن شرکت کنند. • دوره های حضوری برای طلاب قم و دوره های غیر حضوری نیز برای طلاب شهرستان ها پیگیری می شود. • متن کامل: yun.ir/eswi57 ༺ مدرسه مجازی عروج ༻ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
💢خدمت شرکت کنندگان دوره های و می‌رسانیم: ⭕صوت ها در پنل شخصی افراد بصورت یک روز در میان بار گزاری میشود لذا دوستان محترم می‌توانند برای دانلود صوت ها به پنل شخصی خود در سایت رجوع کنند. ⭕فیلم آموزش نحو استفاده از سایت را مشاهده بفرمایید👇 https://b2n.ir/k25589 ⭕اگر مشکلی برای دریافت صوت ها و یا سوالی بود پیام دهید @aliakbar_bayat
💢 باتوجه به میزان ثبت نامی های دوستان در شهرستان ها زمان ثبت نام تا (۲۰تیر) تمدید شد. ⭕️این دوره بصورت بلند مدت و یکساله دنبال می‌شود که مخصوص آقایان طلبه(بالای پایه چهار) می‌باشد. ⭕️دوره بصورت آفلاین و با نظارت استاد گروه های مخصوص هر استان پیگیری میشود. 🔸(مارا به دوستان خود در شهرستان ها معرفی کنید). ❞ مدرسه مجازی عروج❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
💢پیام رهبری به کنگره بزرگداشت ملاصدرا: ⭕ اگر چه دانسته‌های دنیای غرب و حتی بخشهایی از دنیای اسلام از این شخصیت(ملاصدرا) کم‌نظیر چندان وسیع نیست، ولی حوزه‌های فلسفی ایران لااقل در سه قرن اخیر -یعنی تقریبا از صد سال پس از تألیف کتاب اسفار تا کنون- یکسره از آراء فلسفی صدرالمتالهین تغذیه شده و کتابها و آراء مهم او -که بسیاری از آنها حداقل در قالب استدلالی و عقلانیاش از ابتکارات اوست- محور درس و تحقیق و شرح و تنقیح بوده است. ⭕ از طرفه‌های زمانه این است که صدرالمتالهین، هم بیشترین پیروان و منتحلان فلسفی و هم بیشترین منتقدان و مخالفان را در مدت چهار قرن گذشته داشته است. در این مدت بیشترین مشعلداران فلسفه‌ی الهی در ایران، دنباله روان و شارحان فلسفه‌یی به شمار میروند که او با نبوغ و ابتکار خود همچون ناسخ شیوه‌های معروف مشایی و اشراقی، و مشتمل بر همه‌ی برجستگیهای آن، بنیان نهاد و مبانی آن را در هزاران صفحه با تقریر رسا و پرجاذبه‌ی خویش، تبیین کرد...  ⭕مکتب فلسفی صدرالمتالهین همچون شخصیت و زندگی خود او، مجموعه‌ی در هم تنیده و به وحدت رسیده‌ی چند عنصر گرانبها است. در فلسفه‌ی او از فاخرترین عناصر معرفت یعنی عقل منطقی، و شهود عرفانی، و وحی قرآنی، در کنار هم بهره گرفته شده، و در ترکیب شخصیت او تحقیق و تأمل برهانی، و ذوق و مکاشفه‌ی عرفانی، و تعبد و تدین و زهد و انس با کتاب و سنت، همه با هم دخیل گشته، و در عمر علمی پنجاه‌ساله‌ی او رحله‌های تحصیلی به مراکز علمی روزگار، با مهاجرت به کهک قم برای عزلت و انزوا، و با هفت نوبت پیاده احرامی حج شدن، همراه گردیده است.  ⭕همانگونه که فلسفه‌ی صدرایی -که خود او بحق آن را حکمت متعالیه نامیده- در هنگام پیدایش خود، نقطه‌ی اوج فلسفه اسلامی تا زمان او و ضربه‌یی قاطع بر حملات تخریبی مشککان و فلسفه‌ستیزان دورانهای میانه‌ی اسلامی بوده است، امروزه پس از بهره‌گیری چهارصدساله از تنقیح و تحقیق برجستگان علوم عقلی، و نقد و تبیین و تکمیل در حوزه‌های فلسفه، و ورز یافتن با دست توانای فلاسفه‌ی نامدار حوزه‌های علمی بویژه در اصفهان و تهران و خراسان، نه تنها استحکام بلکه شادابی و سرزندگی مضاعفی گرفته و میتواند در جایگاه شایسته‌ی خود در بنای فرهنگ و تمدن، بایستد و چون خورشیدی در ذهن انسانها بدرخشد و فضای ذهنی را تابناک سازد. ⭕ مکتب فلسفی صدرالمتالهین همچون همه فلسفه‌ها در محدوده‌ی ملیت و جغرافیا نمیگنجد و متعلق به همه‌ی انسانها و جامعه‌ها است. همواره همه بشریت به یک چهارچوب و استخوانبندی متقن عقلایی برای فهم و تفسیر هستی نیازمندند. ۱۳۷۸/۰۳/۰۱ ادامه دارد ... ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕ هیچ فرهنگ و تمدنی بدون چنین پایه‌ی مستحکم و قابل قبولی نمیتواند بشریت را به فلاح و استقامت و طمأنینه‌ی روحی برساند و زندگی او را از هدفی متعالی برخوردار سازد . و چنین است که به گمان ما فلسفه‌ی اسلامی بویژه در اسلوب و محتوای حکمت صدرایی ، جای خالی خویش را در اندیشه‌ی انسان این روزگار میجوید و سر انجام آن را خواهد یافت و در آن پابرجا خواهد گشت. ⭕ ما ایرانیان بیش از همه به این فلسفه الهی وامدار و بیش از همه در برابر آن مکلفیم. دوران ما با دمیدن خورشیدی چون امام خمینی که یگانه‌ی دین و فلسفه و سیاست و خود یکی از صاحبنظران برجسته در حکمت متعالیه بود. ⭕و نیز با حوزه‌ی درسی و تحقیقی پربرکت حکیم علامه‌ی طباطبایی که استاد یگانه مبانی ملاصدرا در طول سی سال در حوزه‌ی قم به شمار میرفت. و تلاش تلامذه و هم دوره‌های آنان، بیشک دوره‌ی با برکتی برای فلسفه الهی است. ⭕و اکنون برپایی این گردهمایی بزرگ از فرزانگان ایرانی و غیرایرانی مژده‌ی آگاهیهای ژرفتر و گسترده‌تری در باب فلسفه ملاصدرا میرساند. شاید این یکی از موجباتی شود که مسیر مستقیم و تکاملی و نامتناقض فلسفه که از ممیزات فلسفه‌ی اسلامی بویژه پس از روشن شدن مشعل حکمت صدرایی است، در ذهن اندیشوران و فیلسوفان غرب، با مسیر پرتقاطع و پرتناقض و پرنشیب و فراز فلسفه غربی در همین چهارصد سال مقایسه شود و فرصت تازه‌ای برای نقد و بحث در باشگاه جهانی معرفت و استدلال عقلانی، فراهم آید. ⭕ در پایان لازم میدانم سپاس عمیق و صمیمانه‌ی خود را از برگزار کنندگان عزیز این مجمع علمی و نیز از شرکت‌کنندگان آن ابراز دارم و انتظار خود را برای نشر مجموعه‌ی آراء صدرالمتالهین در کتابی جداگانه تکرار کنم. ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
‌⭕قابل توجه دوستانی که بصورت مجازی (دوره بلند مدت فلسفه اسلامی) شرکت کرده اند می‌رسانیم در اولین فرصت فرم تکمیلی خود را کامل و منتظر اعلام زمان مصاحبه باشید. 🔸فرم تکمیلی : https://formafzar.com/form/ihz17
❖ قرابت سنجی روش و موضوع حکمت عملی با علوم انسانی 🔷 با ارائه : • استاد دکتر حسام الدین شریفی 🔷 سر فصل : • موضوع حکمت عملی و حقیقت آن • روش کسب حکمت عملی از نظر حکمای اسلامی • نقش حکمت عملی در تکامل انسان و جوامع • روش به کار رفته در علوم انسانی مدرن از نظر حکمای اسلامی • موضوع علوم انسانی رایج از نظر حکمای اسلامی و کارکرد آن • مقایسه روش و موضوع علوم انسانی با حکمت عملی 🔷 هزینه شرکت در دوره ۳۰۰۰۰۰ ريال 🔷 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام https://b2n.ir/s48279 🔘 با مشارکت مدرسه علوم انسانی اسلامی «آیه» و مدرسه مجازی آزاد عالی «عروج» لینک مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه https://eitaa.com/AyeSchool ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
📌معرفی مدرسه مجازی عروج: ⭕مدرسه مجازی عروج با هدف نشر معارف اسلامی با رویکرد عقلانیت اسلامی در قالب فلسفه و حکمت متعالیه در میان تمامی اقشار جامعه شروع به فعالیت نموده است. ⭕برای تحقق عدالت و ارزش های اصیل انسانی وجود عقلانیت در لایه ها و ابعاد مختلف جامعه امری ضروری و حتمی است. ⭕رشد عقلانیت اسلامی در جامعه پایه و بنیان شکل گیری تمدن نوین اسلامی است، چرا که اگر ظهور و بروز تصمیمات افراد جامعه و کنش گری آنها در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی، بر مدار عقلانیت اسلامی نباشد اولا اهداف جامعه اسلامی را نمی‌توانند محقق سازند(زیرا اهداف اسلامی برپایه عقلانیت اسلامی است نه وهم و شهوت، و هدف از بعثت انبیاء رشد و تعالی عقلانیت است، و (یثیروا لهم دفائن العقول ) و ثانیاً جامعه را بسمت انحطاط سوق می‌دهند چراکه بدون عقلانیت اسلامی توهمات و حیوانیت است که حکم میکند که مبانی اسلامی آنها را به رسمیت نمیشناسد. ⭕با این بیان، معارف اسلامی با رویکرد عقلانیت اسلامی باید در میان تمامی اقشار جامعه نشر یابد که مدرسه مجازی عروج این هدف را به رسمیت میشناسد و برای تحقق آن سعی و کوشش خود را مبذول میدارد. ❞ مدرسه مجازی عروج ❝ https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
💢شروع مصاحبه های بلند مدت مجازی در شهرستان ها: ‌🔸از ابتدای هفته مصاحبه‌ های دوستان ثبت نامی برای دوره بلند مدت فلسفه اسلامی در شهرستان ها شروع شده است. 🔸 دوستان منتظر اعلام زمان مصاحبه خود از طریق پیامک باشند. 🔸لازم به ذکر است که مصاحبه ها بصورت تصویری و از طریق برنامه (قرار) انجام میگیرد لذا دوستان از قبل شرایط لازم را برای انجام مصاحبه مهیا کنند. https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕الامامُ الرِّضا علیه السلام : «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،»[قال الرّاوی:] فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا.»( میزان الحکمة، ج 8، ح 13797). ⭕فرا رسیدن ایام ماه محرم تسلیت باد. https://eitaa.com/joinchat/1943994703C1b249b0742
⭕تا جلسه دوازدهم دوره فلسفه فلسفه اسلامی در سایت (پنل شخصی افراد) بارگزاری صورت گرفت برای دانلود صوت ها به سایت رجوع کنید.