eitaa logo
مهدیه
769 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
همه عمر برندارم سر از این خمار مستی که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی @khadememahdeea : ارتباط با ما
مشاهده در ایتا
دانلود
 کرامات معصومین : قسمت ۱۵ ترا بجان مادرت : در يزد مرد صالحی زندگى مى كرد که برادر بدنهادی داشت و چون هر روز رفتار بدى از او بروز مى كرد مردم آن مرد صالح را ملامت مى كردند. تا اينكه مرد صالح اراده زيارت حضرت رضا (ع) را نمود و با كاروانى به راه افتاد، مرد فاسق هم يابوى خود را سوار شد و با مشايعت كننده‌ها آمد و گفت: من فرد گنهكارى هستم، من هم مى خواهم به زيارت حضرت رضا (ع) بروم تا به شفاعت آن حضرت خداوند مرا عفو فرمايد. مرد صالح در برگردانيدن برادرش اصرار زيادى كرد، ليكن موفق نشد و مرد فاسق نیز همراهشان شد کمی که گذشت باز در بين مسافران بد رفتارى با برادر و ساير زوار را آغاز نمود و ديگران رااذيت و آزار مى نمود و مردم نزد آن برادر صالح مى آمدند و شكايت مى كردند و آن بيچاره را آسوده نمى گذاشتند، تا اينكه آن مرد فاسق در يكى از منازل مريض شد و مرضش شديد شد تا در نيشابور وفات كرد. مرد صالح بدن برادر را غسل داد، كفن كرد و نماز بر جسدش گزارد، آنگاه آن را به نمد پيچيد و بر يابوى خودش بار كرد و با خود به مشهد حمل نمود و پس از طواف دادن او به دور قبر مطهر رضوى (ع) دفن كرد. ليكن در فکر بود كه بر او چه خواهد گذشت و با آن اعمال چگونه با او رفتار خواهد شد؟! . تا آنكه دو سه روزى از دفن او گذشت، برادر خود را در خواب ديد كه حالش بسيار خوب است. گفت: برادر! تو كه در دنيا فلان بودى چطور به اين مقام رسيدى؟ گفت: اى برادر اگر شفاعت اين پسر زهرا (سلام اللّه عليها) نبود، من تا حال هلاك بودم بدان اى برادر كه چون مرا قبض روح نمودند، من خودم را يك پارچه آتش ديدم، بسترم آتش، فراشم آتش، فضاى منزل هم پر از آتش شد و من هرچه فرياد مى زدم سوختم شما مرا مى ديديد ولى اعتنايى نمى كرديد. تا آنكه تابوت آورده و مرا داخل آن گذاشتيد ديدم آن تابوت منقلب به آتش شد و من فرياد مى زدم و كسى ملتفت من نمى گرديد. تا آنكه مرا برديد و برهنه كرديد و بالاى تخته اى از براى غسل دادن گذاشتيد. ناگهان ديدم كه تخته هم منقلب به آتش شد هر قدر فرياد مى زدم كسى به من توجه نمى كرد، چون لباس از بدنم در آوردند ظرف آب را پر كردند بر بدنم ريختند ديدم كه آب هم آتش شد، من وقتى اين چنين مشاهده كردم صدا زدم كه بر من رحم كنيد و اين آتش سوزان را بر من نريزيد، كسى نشنيد تا آنكه مرا شسته و برداشتند و روى كفن گذاشتند، كرباس كفن هم آتش شد. سپس مرا در نمد پيچيدند آن هم آتش، تابوت هم آتش تا اينكه مرا بر يابو بار كردند. همينطور در آتش بودم و مى سوختم و در اثناى راه هر يك از زائرين به من بر مى خورد من به او استغاثه مى نمودم ولى اعتنايى از هيچ يك نمى ديدم، تا اينكه داخل مشهد رضوى شديم و تابوت مرا برداشتند و از براى طواف به جانب حرم حضرت بردند چون به در حرم مطهر رسيدند ناگهان آتش ناپديد شد و من خودم را آسوده و به حال اول ديدم و تابوت و كفن و ساير منضمات را بر حال اول ديدم. مرا داخل حرم مطهر كردند ديدم كه صاحب حرم، حضرت رضا (ع) بر بالاى قبر مطهر خود ايستاده و سر مبارك خود را به زير انداخته و ابدا اعتنايى به من ندارد. مرا يك دور طواف دادند. چون به بالاى سر ضريح مقدس رسيدم پير مردى را ايستاده ديدم متوجّه به سوى من گرديد و فرمود: به امام، پسر زهرا (سلام اللّه عليها) استغاثه كن تا تو را شفاعت نمايد و از اين عقوبت برهاند. چون اين سخن را شنيدم متوجه به آن حضرت گرديدم و عرض كردم فدايت شوم مرا درياب. باز آن حضرت به من اعتنايى نفرمود. بار ديگر مرا به طرف بالاى سر مطهر عبور دادند آن مرد اول، فرمود: استغاثه كن به پسر فاطمه (سلام اللّه عليها). گفتم: چه كنم كه جواب مرا نمى فرمايد؟ فرمود: اگر از حرم خارج شوى باز همان عذاب و آتش است و ديگر علاجى ندارى. گفتم: چه بايد كرد كه آن حضرت توجه نمايد و شفاعت كند؟ فرمود: به مادرش فاطمه زهرا (سلام اللّه عليها) آن حضرت را قسم بده و آن معصومه را شفيعه خود كن ؛ زيرا به مادرش زهرا خيلى علاقه دارد . چون اين سخن را شنيدم شروع به گريه كردم و عرض كردم فدايت شوم، تو را به حق مادرت فاطمه زهرا صديقه مظلومه (عليهاالسلام) قسم مى دهم كه به من رحم كن و منّت بگذار و مرا ماءيوس نفرما و بر من احسان كن و از در خانه خود مرا مران. تا حضرت اسم بى بى زهرا (سلام اللّه عليها) را شنيد يك نگاهى به من كرد و مانند كسى كه گريه راه گلويش را بسته باشد فرمود: اگرچه جاى شفاعت از براى ما نگذاشته اى ولى چه كنم كه ما را به حق مادرم زهرا قسم دادى. سپس دستهاى مبارك خود را به سوى آسمان برداشت و لبهاى خود را حركت داد. گويا زبان به شفاعت گشود. چون مرا بيرون آوردند ديگر آن آتش را نديدم و از عذاب آسوده شدم. در دنيا و آخرت اگر مى خواهيد امورتان اصلاح گردد اهل بيت را به مادرشان زهرا قسم بدهيد تا كارهايتان آسان شود. 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🔹دعای  فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
تفسیر قرآن کریم قسمت ۷۲ سوره بقره آیه ۶۲ إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ هر یک از مسلمانان و یهـود و نـصـاری و صـابـئـان (پیروان حضرت یحیی) که از روی حقیقت بـه خـدا و روز قیامت ایمان آورد و نیـکـوکـاری پـیـشـه کـنـد، الـبـتـه آنـهـا از خـدا پـاداش نـیـک یـابـنـد و هـیـچ گـاه بیمناک و اندوهگین نخواهند بود. نکته ها: در تفسیر نمونـه از جـامـع الـبـیـان، نـقـل شـده اسـت: سلمان فارسی به رسول اکرم صلی الله علیه وآله گفت: دوستان من که اهل ایمان و نماز بودند، ولـی شـمـا را ندیدند تا به شما ایمان بیاورند، وضع آنها در قیامـت چگونه اسـت؟ یـکـی از حـاضـریـــن جـــواب داد: اهـــل دوزخند. ولی این آیه نازل شد کـه هـر کـدام از پـیـروان ادیان که در عصر خود بر طبق وظایف و فرمان الهی عمل کرده اند مأجورند. البتّه این آیه نمیتواند بهانه و دستاویزی برای ماندن در یهودیّت و مسیحیّت باشد. زیرا اوّلاً: قرآن، اهل کتـاب را بـه اسـلـام دعـوت نـمـوده است و ثانیاً: تهدید کرده که اگر آگاهانه به سراغ دینی غیر از اسلام بروند، مورد قبول نیست 347 مراد از الّذین هادوا یهودیان هستند. این نامـگـذاری یا به سبب اظهار توبه ی آنان است که با تعبیر انّا هُدنا الیک 348 آمده است و یا به جهت آنکـه ایـن قـوم بـه یکی از فرزندان حضرت یعقوب که یـهـود نـام داشـت، منسوب بودند. مراد از نصـاری، مـسـیـحـیـان هـسـتـنـد کـه در جـواب حضرت عیسی که فرمود: مَن أنصاری گفـتـنـد: نـحـن انصار اللّه 349 . شاید هم این نامـگـذاری بـه جـهـت سکونت آنان در منطقه ناصریّه، زادگـاه عـیـسـی عـلـیـه السلام باشد. صابئین به کسانی گفتـه مـیشـود کـه خـود را پـیـروان حضرت یحیی میدانند و برای ستارگان، قدرت تدبیر قائلند. نام این گروه در سوره های بقره، مائـده و حـج، در کنار یهود، نصاری، مجوس و مشرکین آمده است 350 و از اینجا معلوم میشود که صابئین غیر از چهار دسته ی مذکورند. پیروان این آئین نیـز هـمـانـنـد سـایـر اهل کتاب، به اسلام دعوت شده اند. اینـهـا بـا تـوجّـه بـه اعتقادات خاصّ خود، پیروان اندکی دارند و اهل تبلیغ از دین خودشان نیستند. آنها بیشتر در کنار رودخانه ها و دریاها زندگی میکنند و گوشه گیر و منزوی هستند. این افراد، غسلهای متعدّدی دارند که در تابسـتـان و زمستان باید در رودخانه و آب جاری انجام دهند. هم اکنون تعداد نـزدیـک بـه پـنــج هـــزار نـــفـــر از آنـــان در خوزستان در کـنـار رود کـارون و شـهـرهـای دیـــگـــر آن استان زندگی میکنند و قریب به هشت هزار نفر نیز در عراق در کنار دجله و شهرهای دیگـر عـراق سـکـونـت دارند. 347) آل عمران، 85. 348) اعراف، 156. 349) صف، 14. 350) بقره، 62 ؛ مائده، 69 ؛ حج، 17. پیام ها: 1- تمام ادیان آسمانی، اصول مشترک دارند؛ توحید، معاد و انجام اعمال صالح آمن بالـلَّـه و الـیـوم الـاخـر و عمل صالحاً 2- مهمترین اصل اعتقادی بعد از توحید، معاد اسـت ءامن باللَّه و الیوم الاخر 3- صاحبان ادیـان دیـگـر در صـورت بــی اطلاعی از اسلام، چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام، اگر به دین آسمانی خود ایمان داشته باشند و عمل صالح انجـام دهند ودر بی اطلاعی خود مقصّر نباشند، اهل نجـات هستند. من آمن باللّه.. لاخوف علیهم.. 4- انسان، تنها در سایه ی ایمان به خداوند و امید به معاد و انجام عمل صالح، آرامش مـییـابـد. لـا خـوف علیهم 5 - سعادت وکرامت، مربوط بـه ایـمـان وعـمـل صـالـح است، نه عنوانِ مسلم، یهودی، مسیحی، صابئی من آمن باللّه.. لاخوف علیهم.. 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت مادر مظلوممان بر همه یتیمان عزیزش تسلیت باد از تیغه ی تیز باغ خزون میریزه گلبرگهای یاسمون 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
● خاطره شنیدنی سیاستمدار عرب از ملاقات با فرمانده سپاه در مشهد ● «رشید بن عیسی» سیاستمدار برجسته الجزایری و کارشناس یونسکو، در گفتگو با شبکه لندنی "الحوار" خاطره‌ای شنیدنی از ملاقات با فرمانده سپاه در حرم امام رضا علیه‌السلام بیان کرد. 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
مهدی منتظر آیت الله محمد جواد خراسانی قسمت ۱۵: عقيده هاي بي اصل عوامانه اول: اينکه مي گويند: هر کس شيعه پاک خالص باشد و مرد خدا و اهل ورع و تقوي باشد به خدمت آن حضرت مي رسد و اگر نرسيد پس در او چيزي است يا در ايمان و خلوص او شبهه اي است و در اين امر به قدري غلو دارند حتي اين که مي گويند: تو برو خود را صاف کن امام خودش به نزد تو مي آيد و حتي اينکه مي گويند: مرد خدا و بنده ي صالح وجود ندارد و الا بايد خدمت امام عليه السلام برسد. دوم: عده ديگر مي گويند: آن کس که نائب امام عليه السلام يعني مرجع تقليد است، بايد خدمت امام برسد و مسلم رابطه سري هم با امام دارد و اگر نباشد او مرجع حقيقي نيست. سوم: معتقدند که اعمالي هست از قبيل ختوم و چله ها و غيره که هر کس آنها را عمل کند به خدمت برسد و از اين رو در صدد و جستجو برمي آيند و به هر کس مي رسند مي پرسند چه عملي بايد کرد و يا چه عملي مجرب است يا مجرب تر است که اسباب توفيق تشرف مي شود؟ و بعضي حسن ظن مخصوص به اشخاص سر به تو دارند. پس به هر سوراخي سر مي کنند تا به قول خودشان اشخاص وارسته، درويش مسلک و صوفي مآب را پيدا مي کنند و با نهايت خشوع به ايشان مي گويند: حضرت آقا يکي از آن ختم هاي مجرب ياعمل که در نظر مبارک بسيار قوي و آزموده است تمنا مي کنم به چاکر مرحمت فرمائيد تا خدمت امام عليه السلام برسم. نوعا آن شخص هم يا مثل خودشان جاهل و از کسبه ي بازار است، ناچار به جهل خود يک چيزي مي گويد از آنهائي که شنيده يا در کتاب شخص بي تحقيقي ديده و يا اينکه مرد شيادي است از جهل اين بيچاره سوء استفاده مي نمايد و مدتها او را در سنگلاخ رياضت و چله نشيني مي افکند و عاقبت هم آن بدبخت به جائي نمي رسد. چهارم: معتقدند که بزرگترين فضل و رتبه همين است که انسان به خدمت امام عليه السلام برسد و هر کس به خدمت رسيد از همه کس برتر و بالاتر است، اگر چه جاهل باشد. پس اگر جاهل باشد که به خدمت امام عليه السلام رسيده باشد از هر عالمي باالتر و محترم تر است. از اين جهت اشخاصي را که در ايشان اين گمان ببرند فوق العاده احترام مي کنند و در حضور او تادب شديد به خرج مي دهند و فرمان او را با جان و دل مي برند و بااخلاص به او خدمت مي کنند و رسيدگي هاي بي دريغ به او دادند. اي کاش اين عمل ها مخصوص کسي بود که راستي و به طور يقين تشرف حاصل کرده بود تا الاقل هدر نرود، لکن متاسفانه در اصل موضوع هم بر يقين نيستند، بلکه چيزي از آن طرف نفهميده و تحقيقي نکرده به مظنه و گمان خود يا تقليد مانند خود اتکاء مي کنند بلکه نوعا دور و بر همان اشخاص تودار سر بتو مي چرخند و از بس که حسن ظن دارند مي گويند: اين شخص نبايد خدمت امام نرسيده باشد. و از اين رو شيادان بسيار شده اند و دکانشان داغ و زندگانيشان بسيار مرفه و اگر طرف، جاهل بيچاره اي باشد و بي غرض و بي نظر هم باشد در اثر اين احترامات زياده بر حد، خود را مي بازد، اگر در اول نظري نداشت و از خود ادعائي نداشت، بلکه مريدان درباره ي او خيال بيجا کرده بودند، بالاخره در آخر نظر پيدا مي کند و صاحب ادعا مي شود. بلکه اگر در واقع هم خبري بوده و تشرفي هم حاصل کرده، باز اين بالا بردن هاي مردم ايجاد کبر و نخوت و خودبيني و عجب در وي مي کند، عاقبت خود را شخصي مي گمارد و با اهل علم و علما مخالفت مي کند و دکاني در مقابل باز مي کند. نظير ابليس که واقعا به کشف رسيد و چيزها هم ديد و بي نظر هم بود، اما بالا بردن ملائکه او را سبب آن کبر و عجب شد که براي آدم سر فرود نياورد. اينها عقائد عوامانه ي خود ساخته ي بي اصل و بي مدرک است، عوام بيچاره را متحير و سرگردان مي کند، راه پا براي شيادان باز مي کند، و ساده لوح را به طمع خام مي افکند مدتي به جستجو وادار مي کند، سپس مديت اين اعمال را از چله و ختم مي کند بعد هم به مقصود نمي رسد، در ايمانش سست مي گردد و در تشکيک مي افتد، بلکه بسا مي شود که مرتد شده و منکر همه چيز مي شود و مي گويد: حرفهاي ديگرشان هم مثل اين است. او کي مي فهمد که عملي کرده بي اصل و بي مدرک پس به نتيجه نرسيده؟! ...ادامه دارد. 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🔹دعای  فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
امام زمان در کلام امیرالمومنین قسمت نهم  پيروزمندان دوران سخت غيبت: دوران غيبت كبري دوران سخت و امتحان طاقت فرسايي است كه مردودهاي فراواني خواهد داشت؛ هر چند قبول شدگان سخت كوشي نيز دارد. اما چه كساني در اين دوران سخت و دشوار پيروز از امتحان بيرون مي آيند؟ علي عليه السلام اوصاف آنها را اين گونه معرفي مي كند: 1. ثابت قدمان راه الهي مولا مي فرمايد: «أَلَا فَمَنْ ثَبَتَ مِنْهُمْ عَلَي دِينِهِ [وَ] لَمْ يَقْسُ قَلْبُهُ لِطُولِ أَمَدِ غَيْبَةِ إِمَامِهِ فَهُوَ مَعِي فِي دَرَجَتِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛ (24) هر كه در آن دوران در دينش استوار باشد و قلبش به واسطه طول غيبت امامش سخت و قسي نشود، او در روز قيامت هم درجه من است.» 2. مخلصان آن حضرت فرمود: «وَ لَكِنْ بَعْدَ غَيْبَةٍ وَ حَيْرَةٍ فَلا يثْبُتُ فِيهَا عَلَي دِينِهِ إِلَّا الْمُخْلِصُونَ الْمُبَاشِرُونَ لِرَوْحِ الْيَقِينِ الَّذِينَ أَخَذَ اللَّهُ عزّ و جلّ مِيثَاقَهُمْ بِوَلَايَتِنَا وَ كَتَبَ فِي قُلُوبِهِمُ الْإِيمانَ وَ أَيَّدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ؛ (25) [ظهور مهدي واقع مي شود] ولكن پس از غيبت و حيرتي كه جز مخلصين كسي در آن استوار نمي ماند؛ كساني كه داراي روح يقين هستند و خداوند پيمان ولايت ما را از آنها گرفته و ايمان را در قلوبشان نگاشته و آنان را به واسطه روحي از جانب خود مؤيد داشته است.» از زبان منتظرانش بايد گفت: تا فصل بهار منتظر خواهم ماند تا ديدن يار منتظر خواهم ماند در غيبت تو اگر مرا دار زنند بر چوبه دار منتظر خواهم ماند  ------------------ 24)- كمال الدين، ج 1، صص 563 - 564، ح 14. 25)- همان، ص 565، ح 16. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🔹دعای  فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🏴🏴🏴🏴🏴 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
صحیفه سجادیه با ترجمه فارسی قسمت ۱۶ ادامه دعای سوم: وَ رُسُلِکَ مِنَ الْمَلَائِکَةِ إِلَی أَهْلِ الْأَرْضِ بِمَکْرُوهِ مَا یَنْزِلُ مِنَ الْبَلَاءِ، وَ مَحْبُوبِ الرّخَاءِ، وَ السّفَرَةِ الْکِرَامِ الْبَرَرَةِ، وَ الْحَفَظَةِ الْکِرَامِ الْکَاتِبِینَ، وَ مَلَکِ الْمَوْتِ وَ أَعْوَانِهِ، وَ مُنْکَرٍ وَ نَکِیرٍ، وَ رُومَانَ فَتّانِ الْقُبُورِ، وَ الطّائِفِینَ بِالْبَیْتِ الْمَعْمُورِ، وَ مَالِکٍ، وَ الْخَزَنَةِ، وَ رِضْوَانَ، وَ سَدَنَةِ الْجِنَانِ، وَ الّذِینَ لَا یَعْصُونَ اللّهَ مَا أَمَرَهُمْ، وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ، وَ الّذِینَ یَقُولُونَ: «سَلَامٌ عَلَیْکُمْ بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَی الدّارِ». وَ الزّبَانِیَةِ الّذِینَ إِذَا قِیلَ لَهُمْ: «خُذُوهُ فَغُلّوهُ ثُمّ الْجَحِیمَ صَلّوهُ»، ابْتَدَرُوهُ سِرَاعاً، وَ لَمْ یُنْظِرُوهُ. وَ مَنْ أَوْهَمْنَا ذِکْرَهُ، وَ لَمْ نَعْلَمْ مَکَانَهُ مِنْکَ، و بِأَیّ أَمْرٍ وَکّلْتَهُ، وَ سُکّانِ الْهَوَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ الْمَاءِ وَ مَنْ مِنْهُمْ عَلَی الْخَلْقِ، فَصَلّ عَلَیْهِمْ یَومَ یَأْتِی کُلّ نَفْسٍ مَعَهَا سَائِقٌ وَ شَهِیدٌ، وَ صَلّ عَلَیْهِمْ صَلَاةً تَزِیدُهُمْ کَرَامَةً عَلَی کَرَامَتِهِمْ، وَ طَهَارَةً عَلَی طَهَارَتِهِمْ. اَللّهُمّ وَ إِذَا صَلّیْتَ عَلَی مَلَائِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ، وَ بَلّغْتَهُمْ صَلَاتَنَا عَلَیْهِمْ، فَصَلّ عَلَیْنَا بِمَا فَتَحْتَ لَنَا مِنْ حُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِمْ، إِنّکَ جَوَادٌ کَرِیمٌ. .....و سلام و درود بر فرشتگانی که برای اهل زمین رسولان بلا و یا رحمت تو هستند و بر سفیران صاحب کرم و نیکوکار و بر نگهبانان با کرامت که کارشان نوشتن اعمال است و درود بر فرشته مرگ و یارانش و بر منکر و نکیر و فرشته رومان که مأمور بازپرسی و آزمایش مردگان در قبرهاست و بر آنهایی که اطراف بیت المعمور مشغول طواف می‌باشند و سلام و درود بر مالک دوزخ و بر رضوان و کلیدداران بهشت. سلام بر آن ملائکه ای که دستورات حق تعالی را نافرمانی نمی کنند و آنچه بدان امر شده اند انجام می‌دهند. همان‌هایی که به انسان‌های سعادتمند خطاب می‌کنند که: درود بر شما به خاطر شکیبایی در دنیا و پایان کار شما چه نیکوست و آنهایی که به انتظار دستور نشسته اند تا بدانها فرمان داده شود که انسان بدبخت و مستحق آتش را بگیرید و وی را به زنجیر ببندید و سپس او را به سوی جهنم بکشید و در آتش اندازید و این فرشتگان کارشان را با شتاب انجام می‌دهند. و بر آن فرشته ای که نامش را نیاوردیم و مقام و منزلتش و مکان و کارش را ندانستیم نیز درود می‌فرستیم. و بر ساکنین در هوا و زمین و بر آب و هرکدام که بر خلق گماشته شده اند. پس بر جمیع ایشان درود فرست روزی که هرکس با دو فرشته یکی راننده به سوی معاد و دیگری شاهد بر اعمال حاضر می‌شود. پس درود فرست بر ایشان، درودی که سبب مزید کرامت و بزرگواری و طهارت و پاکیزگی آنها شود. پروردگارا هرگاه بر فرشتگان خویش درود فرستادی، درود و سلام ما را نیز به آنها ابلاغ فرما و سپس به خاطر گفتار نیکی که عبارت بود از درود بر ملائکه بر ما نیز درود فرست که به تحقیق تو صاحب جود و کرمی. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🔹دعای  فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🔹دعای  فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
بزرگان اسلام قسمت ۱۲ حمزه بن عبدالمطلب قسمت ۶ غزوه بدر:  هفده رمضان سال دوم هجرت روزی بود که غزوه بدر، میان دو لشکر کفر و اسلام، اتفاق افتاد. هنگامی که رسول خدا صفوف سپاهیان اسلام را مـرتب کـرد، بادی شدید وزیدن گـرفت کـه تا آن زمان بی سابقه بود. این باد شدید دو بار دیگر نیز تکرار شد: اول، جبرئیل بود با هزار فرشته در خدمت پیامبر. باد دوم میکائیل بود با هزار فرشته در پهلوی راست رسول خدا و بـاد سـوم اسرافیل بود با هزار فرشته در پهلوی چپ پیامبر. همه فرشتگان عمامه هایی از نور داشتند، به رنگ های سبز، زرد، سرخ و شکرآویز، عمامه ها را میان دوش خود آویخته بودند و در پیشانی ستوران ایشان طرّه های پشم و مو آویـخته بـود. پیامبر بـه یارانش فرمود:«فرشتگان بر خود نشان زده اند، شما هم نشان بزنید». مسلمانان نیز بر کلاه خود های خود نـشان هایی از پشم و پر زدند.[8] از مسلمانان، نخستین کسی که به جنگ آمد، مهجَع (غـلام آزاد شـدة عـمر بن خطاب) بود. مشرکان فریاد برآوردند که: ای محمد! کسانی را از خویشاوندان ما که همتای ما باشند، به جـنگ مـا بفرست. پیامبر صلی الله علیه و آله خطاب به بنی هاشم فرمود: «به پا خیزید و در پناه حقی که پیـامبر شـما را مـبعوث کرده، با باطلانی که برای خاموش کردن نور حق آمده اند، ستیز کنید». حمزة بن عـبدالمطلب، علی بن ابی طالب و عبیدة بن حارث بن مطّلب بیرون آمدند و به طرف آنـها رفتند. چون هر سـه تـن کلاه خود و مغفر داشتند، شناخته نشدند. عتبه گفت: سخن بگویید تا شما را بشناسیم. حمزه گفت: من حمزه پسر عبدالمطلب، شیر خدا و شیر رسول خدایم. عتبه گفت: همتایی بزرگواری! این دو تن که بـا تو هستند کیان اند؟ حمزه گفت: علی بن ابی طالب و عبیدة بن حارث. عتبه گفت: هماوردانی بزرگوارند! آن گاه علی علیه السلام در مقابل ولید بن عتبه قرار گرفت و با ردّ و بدل کردن دو ضربه، علی علیه السلام او را کشت. سپس عتبه پیـش آمـد که حمزه با او رو به رو شد. او نیز با دو ضربه، عتبه را کشت. عبیدة بن حارث که در آن زمان سالخورده ترین اصحاب پیامبر بود، در برابر شیبه ایستاد. شیبه ضربتی به پای عبیده زد و ماهیچه پای او را برید. حمزه، ایـن شـیر مرد خدا و رسولش، همراه حضرت علی به شیبه حمله برده، او را کشتند.[9] در این جنگ، عبدالرحمان بن عوفی(بلال حبشی)، «امیة بن خلف» و پسرش را اسیر کرده بود. بلال می گوید: در همین حـال کـه من در میان امیه و پسرش بودم و دست آن دو را گرفته بودم، از من پرسید: در میان شما که بود که با پر شترمرغی در سینه اش خود را نشاندار ساخته بود؟ گفتم: حمزة بن عبدالمطلب. گفت: هم او بود کـه ایـن بـلاها را به سر ما آورد. 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
شهابی در شب خلاصه کتاب شبهای پیشاور تالیف: سلطان الواعظین شیرازی تلخیص: دکتر توحیدی قسمت ۱۹ واعظ: همراه عده اي از ایرانیها بوسیله قطار از کاظمین به سامرا میرفتم. در کوپه ي ما دو نفر از علماي اهل تسنن بودند که پیوسته ما را به زبان عربی مسخره میکردند؛ غافل از اینکه من تسلط کامل به زبان عربی دارم. آنها میگفتند و ما سکوت میکردیم تا اینکه یکی از آنها گفت این رافضی ها اهل بدعت هستند. از جمله بدعت هاي اینان این است که بعد از سلام نماز سه مرتبه دستها را بلند میکنند و می گویند ;خان الأمین اطرافیانش از معناي این جمله پرسیدند. گفت: شیعه میگوید رسول خدا و جعفر و علی در کوه حرا بودند؛ جبرئیل از طرف خدا مأمور شد نبوت را به علی برساند ولی خیانت کرد و به پیامبر رساند. این دروغ شاخدار را که شنیدم دیگر طاقت نیاوردم و رو به او کرده گفتم: جناب شیخ! آیا تهمت و دروغ از گناهان کبیره است یا نه؟ گفت : ،چرا؟ گفتم: شما الآن هم دروغ گفتید و هم به شیعیان تهمت زدید؛ با کمال پررویی گفت: مطلب همین است که گفتم! من هم ده دوازده نفر از شیعیان که در قطار بودند و از مطلب بی خبر بودند را صدا زدم و از ایشان پرسیدم که شما بعد از نمازتان چه میگویید؛ همگی گفتند سه مرتبه تکبیر میگوییم. به جوانان سنی که در کوپه ي ما بودند گفتم شمابه کوپه هاي دیگر هم سري بزنید و از مردم روستایی و شهري شیعه بپرسید تا حقیقت فاش شود. آنها رفتند و پس از مدتی برگشتند و با ناراحتی رو به شیخ کرده و گفتند: چرا دروغ میگویی؟!! شیخ جواب داد: من این مطلب را در کتابها خوانده ام. شیخ: آیا در این حدیث نیز تردید دارید که رسول اکرم فرمود: «بدرستی که خدا براي همه به صورت عمومی جلوه می کند اما براي ابوبکر به صورت خصوصی تجلی می کند و همچنین فرمود: «ابوبکر و عمر دو سید پیران بهشت هستند». واعظ: این احادیث نه تنها از نظر ما بلکه از نظر علماي اهل سنت نیز ساختگی است علاوه بر اینکه از لحاظ عقلی مخالف با مسلمات دین مبین اسلام است. شیخ: کجاي این احادیث با دین مخالفت دارد؟ واعظ: در حدیث اول خداوند متعال جسم فرض شده است؛ که کفر محض است. حدیث دوم نیز واضح البطلان است زیرا بهشتیان تماماً جوان هستند و پیري وجود ندارد که سید پیران موضوعیت داشته باشد . محض اطلاع شما عرض کنم که دشمنان اهل بیت این حدیث را در مقابله با حدیث مشهوري که در مدح اهل بیت است جعل نموده اند. نواب: محبت بفرمایید و این حدیث مشهور را بیان نمایید. واعظ: رسول اکرم صلّی الله علیه و آله فرمود: «حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت هستند و پدر آنها افضل از آنهاست»1 این حدیث را تمام علماي شما معتبر می دانند. شیخ: دیگر فکر نمیکنم منکر این حدیث شوید که رسولخدا فرمود: «اگر ابوبکر در میان قوم باشد سزاوار نیست کسی بر او مقدم شود». واعظ: براي شما بسیار متأسفم که هر خبري را بدون فکر میپذیرید . اگر این حدیث جعلی نیست؛ پس چرا خود نبی بزرگوار صلّی الله علیه و آله با وجود ابوبکر حضرت علی علیه السلام را بر او مقدم شمرد؟ شیخ: در کجا رسول خدا صلّی الله علیه و آله علی کرم الله وجهه را بر ابوبکر مقدم داشته است؟ واعظ: در بسیاري از مواقع، به عنوان مثال در غزوه ي تبوك؛ در امر وصایت؛ در اعزام مبلغ براي تبلیغ سوره ي برائت و در شکستن بت هبل. شیخ: از قول عمروعاص نقل شده است که از رسول خدا سؤال شد محبوب ترین زنان نزد شما کیست؟ فرمود: عایشه؛ سؤال شد : از مردان؟ پاسخ داد: ابوبکر!! با توجه به این حدیث، ابوبکر محبوبترین افراد نزد پیامبر می باشد لذا در احراز مقام خلافت بر همه ي امت حق تقدم دارد. واعظ: این حدیث ساخته ي بکریون است و با احادیث قطعی سر ناسازگاري دارد. شیخ: با چه احادیثی ناسازگار است؟ واعظ: بسیاري از علماي خودتان نقل کرده اند که بارها و بارها خاتم الانبیاء صلّی الله علیه و آله میفرمود: «فاطمه بهترین زنان امت من است»2 همچنین از ابن عباس نقل شده است: «وقتی آیه ي شریفه ي (قل لا أسئلکم علیه إجرا الا الموده فی القربی) نازل شد؛ جمعی از اصحاب عرض کردند : یا رسول الله نزدیکان شما که مودتشان بر ما واجب است کیانند؟ فرمود: ،ایشان علی فاطمه، حسن و حسین و فرزندان او هستند . جالب اینجاست که شافعی در کتابش مینویسد : «اي اهل بیت رسول الله محبت شما را خداوند متعال بر ما واجب کرده است . در عظمت و قدر شما همین بس که اگر کسی در نمازش بر شما صلوات نفرستد نمازش پذیرفته نمی شود . ---------------- 1- تذکره الخواص، سبط ابن جوزي، ص 211 ،باب9؛ و احمد بن حنبل در مسند 2- کنزالعمال، متقی هندي،11 605 ، /ح3 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
🔹دعای  فـــــرج🔹 🕊بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🕊 ☀️اِلـهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُوَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْنا طاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ ؛يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيان وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ؛يا مَوْلاناياصاحِبَ الزَّمانِ ؛الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ،الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ☀️ 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea
تفسیر قرآن کریم قسمت ۷۳ سوره بقره آیه ۶۳: وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ و (ای بـنـی اسـرائـیـل یـاد آریـد) وقـتـی کـه از شــمـــا پـیـمـان گـرفـتـیـم و کـوه طـور را بــالـــای ســـر شـــمـــا برافراشتیم، (و دستور دادیم که) احکام تورات را بـا عقیده محکم پیروی کنید و پیوسـتـه آن را در نـظـر گیرید، باشد که پرهیزگار شوید. نکته ها: ماجرای کـنـده شـدن کـوه طـور از جــای خـــود و قـــرار گرفتن در بالای سـر یـهـود، در سـوره هـای بـقـره، 351 نساء 352 و اعراف 353 نیـز آمـده اسـت هـمـچـنـیـن شاید مراد از پـیـمـان مـطـرح شـده در ایـن آیـه، هـمـان پیمانی باشد که در سوره های بقره 354 و مائده آمده 355 است 351) بقره، 93. 352) نساء، 154. 353) اعراف، 171. 354) بقره، 40 و82. 355) مائده، 12. پیام ها: 1- میثاق گرفتن، یکی از عوامل و انگـیـزه هـای عـمـل است اخذنا میثاقکم 2- خداوند، هم از طریـق فـرسـتـادن پـیـامـبـر و هـم بـا نشان دادن کارهـای خـارق الـعـاده، حـجّـت را بـر مـردم تمام کرده است رفعنا فوقکم الطور 3- تهدید، برای سرکـوب کـردن روحـیّـه هـای مـغـرور و لجوج، یک وسیله ی تربیتی است رفعنا فوقکم الطور 4- حفظ دستـاوردهـای انـقـلـاب (نـجـات از سـلــطـــه ی فرعون وآزاد شـدن از اسـارت و...)، بـایـد بـا قــدرت و قوّت دنبال شود. رفعنا فوقکم الطور 5 - عمل به آیـات و احـکـام الـهـی، بـایـد هــمـــراه بـــا جدّیّت، عشق و تصمیم باشد نه شوخی، نه عادت، نه شکّ و نه تشریفات خذوا ما اتیناکم بقوة 6- معارف دینـی بـایـد بـا تـدریـس وتـبـلـیـغ، در اذهـان مردم زنده بماند. اذکروا ما فیه 7- یاد آیات الهی وتدبّر در آنها، زمـیـنـه سـاز تـقـواسـت اذکروا ما فیه لعلکم تتقون 🌸🌸🌸🌸🌸 به مهدیه بپیوندیم👇 https://eitaa.com/Mahdeea