eitaa logo
محجوبه
10.9هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
100 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. لینک پیام ناشناس به ادمین محجوبه : https://harfeto.timefriend.net/17124424784228 تبلیغات ارزان ما 👇 @tablighat_arzan3
مشاهده در ایتا
دانلود
یاد تو شفاست حضرت معصومه نام تو دواست حضرت معصومه درمانده‌ام و دوای دردم بانو در دست شماست حضرت معصومه ▪️وفات کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) تسلیت باد ♥️•°‌‌‌‌ 💟 @ahkame_banovan
مداحی آنلاین - وای دلم واسه دیدنت تنگه رضا - نریمانی.mp3
4.99M
🔳 #وفات_حضرت_فاطمه_معصومه 🌴وای دلم واسه دیدنت تنگه رضا 🌴به دل من افتاده بیام، دلو بزنم جاده بیام 🎤 #سید_رضا_نریمانی 👌فوق زیبا 💟 @ahkame_banovan
🍃🌼امیرالمؤمنین عليه السلام: كسانى كه خود عيب دارند، علاقه مند به شايع كردن عيبهاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيبهاى خودشان باز شود 📚غررالحكم حدیث 5198 💟 @ahkame_banovan
🙋‍♂ در كارهاى وضو بسيار شك مى كنم، وظيفه ام چيست؟ ✍همه مراجع (به جز تبريزى و وحيد): نبايد به شك خود اعتنا كنيد (و مطابق متعارف مردم انجام دهيد).[1] 👌آيات عظام تبريزى و وحيد: اگر به حد وسواس برسيد، نبايد به شك خود اعتنا كنيد (و مطابق متعارف مردم انجام دهيد).[2] 📖2]. توضيح المسائل مراجع، م 299؛ نورى، توضيح المسائل، م 300؛ دفتر: امام خامنه اى. [1]. وحيد، توضيح المسائل، م 305 و تبريزى، توضيح المسائل مراجع، م 299.(احكام وضو، غسل. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺〰🌺🌺〰🌺🌺〰🌺 ⁉️پرسش: اگر زن در گرفتگى خورشيد و ماه، حائض باشد، آيا پس از پاك شدن، بايد نماز آيات را قضا كند؟ ✍پاسخ: 🌺همه مراجع (به جز فاضل و وحيد): قضاى آن واجب نيست. 🌺آيت اللّه  فاضل: بنابر احتياط واجب، بايد قضا كند.[2] 🌺آيت اللّه  وحيد: اگر در هنگام گرفتگى خورشيد و ماه حائض بوده، قضاى آن واجب نيست؛ ولى اگر در هنگام زلزله بوده، بايد پس از پاك شدن آن را بدون نيت ادا و قضا به جا آورد.[3] 💻منبع: _سایت هدانا [1]. امام، صافى، مكارم و نورى، توضيح المسائل مراجع، م 1506 و تبريزى و سيستانى، منهاج الصالحين، احكام الحائض، م 232 و بهجت، وسيلة النجاة، ج 1، م 283 و دفتر: امام خامنه اى. [2]. تعليقات على العروه، ج 1، احكام الحائض، الحادى عشر. [3]. وحيد، منهاج الصالحين، احكام الحائض، م 232 و صلاة الآيات المبحث الثانى.احكام بانوان،پرسمان. •┈┈••✾❀✿🖤✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
☘🍃☘🍃 ⁉️آيا وضو گرفتن قبل از وقت براي نماز واجب جايز است ؟ 📚همه مراجع: ✏️ اگر به قصد باطهارت بودن باشد اشكال ندارد. 💟 @ahkame_banovan
🍃☘🍃☘ ⁉️یعنی اگر بریم دسشویی و لباس زیرمون خیس بشه و خونیم نباشه رطوبت لباسمون پاکه. 📚همه مراجع: ✏️بله پاکه تا یقین صددرصد به سرایت نجاست ندارید، اعتنا نکنید. 💟 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃☘🍃☘ ⁉️به تازگى فهميدم كه يكى از دوستانم دو جنسى مى‌باشد. حكم داشتن رابطه دوستى با اين فرد را از نظر شرعى و عرفى بگوييد. 📚 امام خامنه ای ✏️ اگر محرز باشد واقعاً دو جنسى است اصل ارتباط و معاشرت با وى اشكال ندارد ولكن بايد از آنچه كه در معاشرت مرد با زن و زن با مرد شرعاً حرام است از قبيل لمس و نظر حرام و مانند آن اجتناب نمايد. 💟 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 هیچوقت خواسته‌ای که مطمئنید شوهرتون توان برآوردنش رو نداره، ازش نخواهید! اینکار فایده‌ای نداره و فقط باعث دلزدگی و ناراحتی مرد از زندگیش میشه!!! ‌•┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
💠آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 💟✨اگر فامیلی دارید ڪه وضع مالی خوبی ندارد، شما هروقت به دیدارش مےروید یه گونی برنج و دو ڪیلو روغن و ... برایش ببرید 💟✨اینها صله رحِم است، نه اینڪه بروی تو خونش بنشینی و میوه‌ات را هم بخوری، اونو تو قرض بندازی! بعد بگی الحمدلله صله رحم بجا آوردم. 👌🏻این صله رحم ثواب ندارد، ڪباب دارد!‌ 💟 @ahkame_banovan
🙋‍♂دو نکته درباره ی حیاء در احکام 👌1. ارتکاب اعمالی که موجب از بین رفتن حیاء در میان برادران دینی نسبت به یکدیگر می شود مکروه است . 👌2. در انجام تکالیف شرعی حیاء معنا ندارد وحیاء عذر شرعی برای ترک واجب نیست .(مثلا شخصی درمهمانی جنب شده است وبه خاطر حیاء وخجالت غسل نکند .) 📖برگرفته از احکام دو دقیقه ای 💟 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍احکام تصویری 🌹برگرداندن نیت از نماز.‌‌... 💟 @ahkame_banovan
‏﷽ موضوع: خروج بعد از غسل مستحبی ‏ ⁉️سؤال : اگر بعد از غسل مستحبی از انسان حدث أصغری [1]خارج شود وظیفه چیست ؟ ✅جواب: معروف مراجع شیعه: غسل صحیح است ولى بعد از غسل براى نماز وضو بگيرد. ولی در اغسال فعلیه[2]، اگر در بعد آن حدث اصغر سر بزند،غسل باطل است. 💠آیت الله مكارم شیرازی : غسل صحیح است ولى بعد از غسل براى نماز وضو بگيرد. ولی در اغسال فعلیه، اگر بعد از آن حدث اصغر سر بزند، بنابراحتياط واجب غسل باطل است. 💠آیت الله بهجت: در صورتی که آن غسل جزء اغسال زمانیه(مثل غسل جمعه) یا جزء قسم دوم از اغسال فعلیه (قسم دوم یعنی غسل برای کاری که انجام داده ) باشد، باطل نمی شود اما اگر خروج حدث بعد از اغسال مکانیه باشد(مثل غسل ورود به حرم) و یا بعد از قسم اول از فعلیه (قسم اول یعنی غسل برای کاری که می خواهد انجام دهد) باشد، غسل باطل است. (برای توضیح اغسال فعلیه به پاورقی 2 مراجعه نمایید.) [3] مثلاً شخصی غسل زیارت کرده و بعد به خواب فرو میرود یا تخلی میکند یا کاری که باعث بطلان وضو است از وی سر میزند، در این حال غسل زیارتش باطل می شود. 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 پاورقی ها: [1]چیزهایی که وضو را باطل میکند، مثل خروج بول (ادرار)، غائط (مدفوع)، باد از معده، و... [2]مثل غسل احرام عمره یا حج، غسل زیارت، غسل طواف، غسل وقوف به عرفات، غسل سفر (مثلا برای زیارت اباعبدالله الحسین_علیه السلام_)، غسل برای خواندن نماز استسقاء، غسل برای دیدن کسی که به دار آویخته شده، غسل برای مسّ میّت پس از غسل دادن آن و... [3]العروة الوثقی، ج1، فصل فی مستحبات الغسل الجنابه، ص 239، م 10 و اغسال المندوبه، فصل فی الاغسال الزمانیه، ص 368 و 369 ، م 12 و 18 و اغسال المندوبه، فصل فی الاغسال الفعلیه، ص 376، م 3 - استفتائات آیت الله سیستانی، ویژه نمایندگان، دفتر قم، ص 69 - وسیلة النجاة، ج1، الاغسال المندوبه، ص69 و 70، انتقاض الاغسال المستحبه، م233 💟 @ahkame_banovan
🍁🍂🍁🍂 ⁉️با چند مرتبه تمکین نکردن، زن ناشزه می شود؟ 📚 آیت الله بهجت ✏️ هر وقتی که تمکین نکند، ناشزه است. 💟 @ahkame_banovan
💟 @ahkame_banovan 🔻 طبق نظر آيت الله مكارم شيرازي🔻  شرحي پيرامون آیه نشوز ◻️درباره «زنان ناشزه» نیز حکمى در قرآن مجید دیده مى شود که آن نیز یکى از مصداق هاى تعزیرات است; هر چند در اینجا به شوهران اجازه توصیه شده که با مراعات احتیاط این حکم را اجرا کنند; مى فرماید: (وَاللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلا): «و زنانى را که از سرکشى و مخالفتشان بیم دارید، پند و اندرز دهید; و (اگر مؤثر واقع نشد،) در بستر از آنها دورى نمایید; و (اگر راهى جز شدت عمل نبود) آنها را تنبیه کنید. اگر از شما پیروى کردند، راهى براى تعدّى بر آنها نجویید».(۱) منظور از زنان ناشزه آنهایى هستند که: از انجام وظایف زناشویى سرباز مى زنند و نشانه هاى مختلف ناسازگارى در آنها ظاهر مى شود.(۲) در آیه فوق سه نوع تعزیر براى چنین زنانى در نظر گرفته شده است: نخست پند و اندرز، ـ فراموش نکنیم که اندرز در همه جا یکى از مراحل تعزیرات است; زیرا اثر بازدارنده دارد ـ دوّم کناره گیرى از آنان، سوّم تنبیه بدنى و هر یک از این مراحل سه گانه در صورتى است که مرحله قبل مؤثّر واقع نشود. و اگر سؤال شود که اگر مردان راه نشوز و طغیان را پیش گرفتند، نیز مشمول چنین مجازات هایى هستند؟ در پاسخ خواهیم گفت: آرى! ولى چون انجام این گونه مجازات ها در مورد مردان از عهده زنان خارج است به عهده حاکم شرع گذارده شده، و او موظّف است مردان متخلّف را از طرق گوناگون و در صورت لزوم تنبیه بدنى به وظایف خود آشنا سازد. (دقّت کنید) در همین زمینه داستان مردى که به همسرش اجحاف کرده بود و به هیچ قیمت حاضر به تسلیم در برابر حق نبود و على(علیه السلام) او را با شدّت عمل و حتّى تهدید به شمشیر وادار به تسلیم کرد، معروف است. و از اینجا جواب سؤالى که هنگام طرح این آیه در اذهان بسیارى مطرح مى شود و آن اینکه: چگونه ممکن است اسلام به مردان اجازه دهد که در مورد زنان متوسّل به تنبیه بدنى شوند و آنان را بزنند، در حالى که این امر با کرامت انسان، مخصوصاً انسانى که شریک زندگى او است هماهنگ نیست؟ روشن مى شود زیرا: اوّلا: منظور از ضرب و تنبیه بدنى در اینجا این نیست که شلاّق بر دارد و گوشت و پوست او را با هم مخلوط کند و یا سیلى بر صورتش بنوازد و سیاه و کبود کند; چرا که هیچ یک از اینها در شرع اسلام جایز نیست و حتّى دیه دارد. منظور تنبیه ملایمى است که نه سبب جراحت گردد و نه سرخ و سیاه و کبود کند; تا آنجا که جمعى از مفسّران در توضیح آیه گفته اند: « چیزى مانند زدن روى دست ها با چوب مسواک!» و یا تنبیهى شبیه آن که او را کمى ناراحت سازد; ولى شدید نباشد و مجروح نکند. ثانیاً: نباید فراموش کرد که زنان بر چهار گونه اند: گروهى زنان مؤمن و صالح اند که بر اثر شایستگى ذاتى و تربیت هاى اکتسابى به مسئولیت هاى خود در محیط خانواده کاملا آشنا هستند; آنها باید کاملا مورد احترام همسرانشان باشند، و دستور (وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ): «با آنها به طور شایسته رفتار کنید»(۳)در مورد آنهااست. گروه دیگر آنهایى هستند که از وظایف خود در خانواده سر باز مى زنند و مایه آزار همسر خود مى شوند; ولى تخلف هاى آنها عمیق نیست و با پند و اندرز متوجّه اشتباه خود شده، و به خاطر خوف از خدا و داشتن تقوى به راه حق باز مى گردند، اینها مشمول جمله «فَعِظُوهُنَّ» در آیه فوق مى باشند. گروهى سومّى که نشوزشان عمیق تر است با بى اعتنایى و به اصطلاح قهر کردن متوجّه اشتباه خود مى شوند، و به خاطر لطافت روحى که دارند این واکنش خفیف در روحشان اثر مى گذارد و از در صلح و صفا و آشتى در مى آیند، و جمله (وَاهْجُرُوهُنَّ فِى الْمَضاجِعِ) در آیه فوق درباره آنهااست. تنها گروه چهارمى هستند که سرکشى و پشت پا زدن به وظایف و مسئولیت هاى خود در برابر همسرشان را از حد مى گذرانند; و در طریق قانون شکنى با لجاجت و سرسختى گام بر مى دارند; نه تقواى چندانى دارند که آنها را از این کار باز دارد، و نه اندرز و نصیحت در آنها سودى مى بخشد، و نه جدا شدن در بستر و کم اعتنایى در روحشان اثر مى گذارد، و راهى جز شدّت عمل در مورد آنها باقى نمى ماند، تنها در اینجااست که اسلام به همسر اجازه تنبیه بدنى و تعزیر به وسیله ضرب را داده است، و این کارى است که در جوامع شرقى و غربى وجود دارد و حتّى ایرادکنندگان نیز در چنین شرایطى از آن استفاده مى کنند، و با شرایطى که گفته شد مطلب عجیبى نیست و هرگز با کرامت انسانى ناسازگار نمى باشد. ثالثاً: این موضوع منحصر به زنان نیست اگر مردان نیز از وظایف خود سرباز زنند با همین مراحل چهارگانه روبرو خواهند شد، نخست باید آنها را پند و اندرز داد، سپس از طریق تعزیزات معنوى مانند: بى اعتنایى در اجتماع آنها را از کار خلاف بازداشت، و اگر اینها مفید واقع نشود باید.. ادامه👇
از طریق ضرب و امثال آنها مجازات شوند، منتهى چون این کار معمولا از دست زنان بر نمى آید و سلطه مردان مانع اجراى این امور است، حاکم شرع موظّف است که این مردان سرکش و متخلّف را به وظیفه خود آشنا سازد; و در جاى خود بنشاند. با توجّه به نکات سه گانه بالا گمان نمى کنیم هیچ فرد منصفى این دستور را زیر سؤال برد و آن را بر خلاف شئون انسانى بشمرد. قابل توجّه اینکه در ادامه این دستورات سه گانه بلافاصله مى فرماید: (فَاِنْ اَطَعْنَکُمْ فَلا تَبْغُوا عَلَیّهِنَّ سَبیلا): «و اگر از شما پیروى کردند، راهى براى تعدّى بر آن ها نجوئید».(۴)   ۱-سوره نساء، آیه ۳۴. ۲. «نشور» از مادّه «نشز» بر وزن (نذر) در اصل به معنى زمین مرتفع است، و هنگامى که در مورد یکى از دو همسر به کار مى رود به معنى طغیان و سرکشى از انجام وظایف زناشویى است.  ۳. سوره نساء، آیه ۱۹. ۴. سوره نساء، آیه۳۴.  پیام قرآن جلد ۱۰ > د ـ آیه نشوز، آيت الله مكارم شيرازي. 💟 @ahkame_banovan
💥🔴💥🔴💥🔴💥🔴💥🔴💥🔴💥 همیشه محرمند گرچه رفت و آمد نداشته باشند و همیشه نامحرمند اگرچه همواره رفت و آمد داشته باشند. در این رابطه بسیار می شود که محرمان با نامحرمان در عمل جابجا می شوند، به چند نمونه اشاره می شود: ⛔️محرم دانستن داماد برای عروس(قبل از عقد) ⛔️محرم دانستن شوهر خواهر، خواهر زن، زن برادر، برادر شوهر، عمو و دایی شوهر. ⛔️محرم دانستن ناپدری شوهر برای عروس ، برادر و پدرِ نامادری و ناپدری، شوهر خاله و شوهر عمه ، پسر عمه، پسر خاله، پسر دایی و پسر عمو. 📛 🎯eitaa.com/ahkame_banovan ❤️با تبلیغ کانال در ثوابش شریک باش😍👆
✨در بعضی طوفانهای زندگی ☘کم کم یاد میگیری که نباید توقعی داشته باشی مگر از خودت. ☘متوجه میشوی, بعضی را هرچند نزدیک، اما نباید باور کرد ☘متوجه میشوی روی بعضی هر چند صمیمی، اما نباید حساب کرد ☘میفهمی بعضی را هر چند آشنا، اما نمیتوان شناخت 💥و این اصلاً تلخ نیست، شکست نیست💥 ⚡️آگاه شدن نام دارد ممکن است در حین آگاه شدن درد بکشی. این آگاهی دردناک است اما تلخ هرگز. 💟 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙋‍♂جهـت قبلـه بـرای کسـی که بـه صـورت خوابیده نماز مـی خواند بـا توجـه بـه توانایی فرد، بـه بترتیب زیر اسـت: ✍ اگر توانایی داشت به پهلوی راست بخواند و جلوی بدن او رو به قبله باشد. ✍اگـر توانایـی خوابیـدن بـه پهلـوی راسـت را نداشـت، بـه پهلـوی چپ بخواند . و جلـوی بـدن او رو قبلـه باشـد. ✍اگـر توانایـی خوابیـدن بـه پهلـوی چـپ را هـم نداشـت، بـه پشـت بخوابـد و کـف پـای او رو بـه قبلـه باشـد. ✍اگـر توانایـی خوابیـدن بـه پشـت را هـم نداشـت بـه روی «شـکم» بخوابـد و بـه گونـهای بخوابـد کـه پاهایـش رو بـه قبلـه باشـد 📖توضیح المسائل مراجع- مسئله 779 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan