eitaa logo
محجوبه
10.9هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
100 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. لینک پیام ناشناس به ادمین محجوبه : https://harfeto.timefriend.net/17124424784228 تبلیغات ارزان ما 👇 @tablighat_arzan3
مشاهده در ایتا
دانلود
زمان غسل جنابت ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ali Akbar Ghelichi - Rakate Hashtom.mp3
7.42M
💫🌺🍃 🌺 🎈 ❇️ نوآهنگ| رکعت هشتم عشق یعنی تپش این دل بارانی من ❣ لطف پیدایی تو و گریه پنهانی من 🎙 علی اکبر قلیچی 😍 ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
گویند مقام را در عالم به شما سپرده اند ای امام از ما رضا نمیشوید آقا که وساطتمان کنید؟ ضمانتمان کنید که یار باشیم برای مولایمان نه وبال! ای صاحب مقام رضا! شفاعتمان کنید و رضایشان فرمایید که باقیمانده غیبت را بر ما ببخشند. آقا جان عرصه بر ما تنگ آمده! شما را به جوادتان قسم رضایشان کنید از ما. ☀️ عید ولادت شمس الشموس، انیس النفوس، امام رئوف، آقاجانمان حضرت علی بن موسی الرضا "علیهماالسلام" بر همه محبین ایشان و شما بزرگواران مبارک و فرخنده باد. التماس دعا! ✍ مریم اشرفی گودرزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎حضرت زهرا سلام الله علیها : إنْ كُنتَ تَعمَلُ بِما أمَرناكَ و تَنتَهي عَمّا زَجَرناكَ عَنهُ فَأنتَ مِن شيعَتِنا و إلاّ فَلا؛ اگر به آنچه تو را به آن فرمان مى ‏دهيم عمل كنى و از آنچه برحذر مى ‏داريم دورى كنى، از شيعيان مايى و الاّ هرگز 📗[بحار الأنوار: ج 68 ، ص 155 ] ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
سوال ⁉️ 💢 آیا دیدن فیلم های شهوت انگیز برای فرد متأهل جایز است؟ ❇️پاسخ: دیدن این فیلم ها که همیشه بانگاه شهوت برانگیز همراه است، حرام است. 🔶برانگیختن شهوت توسط فیلم های ویدئویی جنسی حرام است. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
‼️ ازدواج باطل 📌خانمی که به‌خاطر اطمینان از مرگ شوهر با مرد دیگری ازدواج می کند و بعدا معلوم می شود شوهر اولش زنده است، ازدواج دومش باطل محسوب می شود. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
📥 سوال: در نماز مسافر آیا باید محلی که در شهر قرار است برویم را کیلومتر بگیریم یا ابتدای ورودی شهر را؟ 📤 پاسخ: ✍ آیات عظام امام خمینی(ره) و خامنه ای: اگر جای خاصی از شهر مقصد مورد نظر است باید مسافت را تا آن محل حساب کند (. مثلاً دوستی او را به منزل یا باغی که در داخل همان شهر است دعوت کرده، در محاسبه مسافت، همان نقطه باید در نظر گرفته شود.) و الا ابتدای شهر ملاک است. ✍ آیت الله بهجت: اگر مقصد خود شهر باشد ابتدای شهر را حساب کند ولی اگر مقصد مکان مشخصی در شهر باشد بطوری که بقیه به منزله جاده است تا همان نقطه حساب شود. ✍ آیت الله سیستانی: انتهای مسافت آخرین مقصد است. ✍ آیات عظام صافی، وحید خراسانی، زنجانی، فاضل، مکارم، نوری همدانی: اول شهر را انتهای مسافت حساب کند. 📚 منبع: امام استفتائات ج1 صلوه المسافر س:2402 صافی هدایه العباد ج1 م1109 بهجت استفتائات ج2 س 2985 خامنه ای اجوبه الاستفتائات س 667 وحید توضیح المسائل نماز مسافر شرط اول م1289 زنحانی همان م 1281 نوری : همان م 1316مکارم استفتائات ج1 س 209 سیستانی توضیح المسائل م1267 ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
📚 شروط قیام و ایستادن در نماز ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
هدایت شده از اخبار ۲۴ ⏰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ همه‌تون محاربید! 🎙 : 💬 نماد امام رضا (ع) شده گنبد طلا، کفتر‌ها و غذای حضرتی! خود حضرت رضا گاهی مثل اینکه گم می‌شود توی حرم. چنان که قرآن گم می شود در بین ما! 💬 آن تشکیلاتی که باب انتقاد و نهی از منکر را می‌بندد، آن تشکیلات نه تنها دینی نیست بلکه ضد دینی است. آن تشکیلات محارب با خداوند است. ‎✼═══┅💖💖┅═══✼ 💞@beheshte_hamsaran
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای سرود بابا رضا شیراز
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😍😍🇮🇷🇮🇷
‼️دریافت هدیه و کادو از نامحرم 🔴 : حکم هدیه گرفتن از نامحرم چیست؟ و اگر گرفته باشد وظیفه چیست؟ 🔵 :  📌 اگر این هدایا مقدمۀ ارتباط حرام باشد، دریافت و استفاده از آنها اشکال دارد و بايد برگرداند؛ اگر برگرداندن مفسده داشته باشد آن را صدقه دهد. ❌ برقراري ارتباط دوستي با نامحرم جايز نيست و بايد به صورت جدي از اين کار پرهيز نمود. اينها حدود و مرزهاي الهي است «تلک حدود الله» که عبور از آنها ممنوع است و آنها که از حريم آن بگذرند و تجاوز کنند، گناهکار و مجرم شناخته مي شوند. 👌تجربه هاي مکرّر در مکرّر نشان داده که رابطه هاي دختران و پسران دام‏ هاي شيطان است، و منجر به خلاف شرع مي ‏شود. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
💎امام رضا (ع) می فرماید: لا یَکُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّی تَکُونَ فیهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَکِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِیِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِیِّهِ فَالصَّبْرُ فِی الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ. مؤمن، مؤمن واقعی نیست، مگر آن که سه خصلت در او باشد:سنّتی از پروردگارش و سنّتی از پیامبرش و سنّتی از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. 📗(امالی صدوق، ج 1، ص 339 ) ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
📥 سوال: آیا بخاطر قطع نشدن رابطه خانوادگی و صله رحم می توان در مراسم عروسی همراه موسیقی و رقص، شرکت کرد؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: اگر شركت در اين مجلس مستلزم ارتكاب حرام ــ مانند گوش دادن به موسيقى و خوانندگى حرام یا اختلاط با نامحرم ــ باشد و يا حضور در آن تأييد گناه محسوب شود، جايز نيست و اگر نهي از منکر مستلزم خروج از مجلس باشد، باید از مجلس خارج شوید. (1) ✍ آیت الله سیستانی: حضور در مجالس عروسی مختلط و یا مشتمل بر گناه های دیگر در صورتی جایز است که به هیچ وجه تایید عملی حرام محسوب نشود؛ و شخص با حضورش به گناهی ـ مانند نظر حرام و گوش دادن به آواز ـ مبتلا نگردد و در اینصورت باید ـ طبق شرایط یاد شده در رساله عملیه ـ حاضرین را امر به معروف و نهی از منکر کند؛ بلکه اگر احتمال تاثیر را هم نمی دهد باید ـ بنابر احتیاط لازم ـ با ترش رویی در مقابل گناه کاران ناراحتی و تنفر خود را از کار آنان اظهار نماید.(2) ✍آیت الله شبیری زنجانی: گوش دادن به موسیقی مطرب حرام است، رقص غیر زن و شوهر هم جایز نیست حتی بنا بر احتیاط رقص زن برای زنان در مجلس عروسی.(3) ✍ آیت الله وحید: شرکت در چنین مجالسی حرام است و گناهِ کبیرة می باشد، اگر چه دیگران ناراحت شوند و باید وظیفه صله رحم را از راه هایِ دیگرِ حلال انجام داد. (4) ✍ آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در مجالس گناه حرام است؛ در صورت ضرورت، مراتب زیر باید رعایت شود: اول: اگر میتوانید بعد از جمع شدن بساط رقص و موسیقی حرام شرکت کنید. دوم: چنانچه ضرورت داشته باشد مى‌توانید به مقدار ضرورت شرکت کنید، یا در قسمت‌هایى بنشینید که گناهى صورت نمى‌گیرد و مجلس گناه صدق نمی کند (مثلا خود را مشغول پذیرایی، تدارکات و... بکنید). (5) 📚 منابع: (1) استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء:aYLgfOvLUxQ (2) استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی، کد استفتا: (3) 701371. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50008. (4) استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. (5) پایگاه اطلاع رسانی معظم له و استفتاء تلفنی از دفتر ایشان در قم. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
📥 سوال: حکم سفر فرزند بدون اجازۀ والدین چیست؟ 📤 پاسخ: ✍آیات بهجت و نوری: باعث نمی شود کامل خواندن نماز بر او واجب شود؛ اما اگر والدین او را از سفر نهی کرده باشند، باید نمازش را کامل بخواند. ✍ آیات فاضل، مکارم، گلپایگانی و صافی: اگر والدین او را نهی کرده باشند و این سفر موجب آزار و اذیت ایشان باشد، باید نماز را کامل بخواند. ✍ آیات امام، خوئی، زنجانی، تبریزی و سیستانی: حتی اگر او را از سفر نهی نکرده باشند، اما این سفر باعث اذیت و آزار (آیت الله سیستانی: ناشی از شفقت پدر و مادر بر او) ایشان باشد، باید نمازش را کامل بخواند. 📚 منابع: توضیح المسائل مراجع، نماز مسافر، شرط پنجم و مسئلۀ1295؛ العروه الوثقی، صلاه المسافر، الخامس من الشروط؛ سیستانی، حاشیه العروه الوثقی، ج2، ص515: (مع نهی الوالدین) بل مع تأذیهما بالخروج الناشئ من شفقتهما علیه (باعث اذیت ناشی از شفقت و مهربانی پدر و مادر به او باشد) ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
مسأله⤵️ ✍🏻شروط لازم برای شکسته شدن نماز مسافر شرط اول: سفر او به مقدار مسافت شرعی باشد. شرط دوم: از اول مسافرت قصد پیمودن هشت فرسخ را داشته باشد. شرط سوم: در بین راه از قصد خود مبنی بر پیمودن مسافت شرعی برنگردد. شرط چهارم: عبور نکردن از وطن یا تصمیم نداشتن بر ماندن ده روز در بین سفر. شرط پنجم: معصیت نبودن سفر. شرط ششم: خانه به دوش نبودن. شرط هفتم: مسافرت را شغل خود قرار نداده باشد.  شرط هشتم: به حد ترخص برسد. 🖥 پایگاه‌اطلاع‌رسانی‌دفترمقام‌معظم‌رهبری ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
📤 سوال: مالی را از من دزدیدند، بعد از چند وقت آن را پیش کسی دیدم که ادعا می کرد آن را از شخص دیگری خریده است، آیا من میتونم از آن خریدار پس بگیرم؟ 📤 پاسخ: ✍ آیت الله خامنه ای: در فرض سؤال کار شما اشکال ندارد ولی شخصی که خریده است می تواند از کسی که دزدیده است طلب نماید. [1] ✍ آیت الله مکارم: در فرض سوال این کار اشکالی ندارد و کسی که آن را از شخص غاصب خریده است می تواند پولی که بابت آن شیء غصبی پرداخت کرده است را از شخص غاصب مطالبه نماید. [2] ✍ آیت الله شبیری زنجانی: پس گرفتن شما اشکالی ندارد. [3] ✍ آیت الله وحید: خیر، اشکال ندارد. [4] ✍ آیت الله فاضل لنکرانی: اگر مال شما را دزد برده و فروخته و شما مال خود را شناخته اید و صد درصد یقین دارید که آن چیز همان چیزی است که از شما دزدیده شده، و آن را پس گرفته اید گناه نکرده اید، حق شما است و کسی که آن را خریده باید به فروشنده (دزد) مراجعه کند و پولش را پس بگیرد. [5] 📚 منابع: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: QHL71lXZXi4 (2). استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9510020020. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 34945. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید، شماره سوال: 25149 [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9502395. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
چند مرتبه شستن اعضا در وضو جایز است؟ 📤پاسخ: در وضو شستن مرتبه اول جایز و درمورد مرتبه دوم نظر مراجع مختلف است، برخی شستن بار دوم را جایز و برخی مستحب و برخی بنابر احتیاط واجب حرام می دانند و مرتبه سوم به بعد هم حرام است. توضیحات بیشتر: در بین مردم شایع است که شستن اعضای وضو بار اول را واجب و بار دوم را مستحب و بار سوم را حرام می دانند، در حالی که شستن بار دوم از نظر اکثریت مراجع عظام جایز است نه مستحب. نظر مراجع در مورد شستن مرتبه دوم به شرح زیر است: ✍آیات عظام: صافی، سیستانی، بهجت: شستن مرتبه دوم مستحب است. ✍آیه الله مکارم شیرازی: بنابر احتیاط واجب شستن مرتبه دوم حرام است. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈
📥 سوال: غیبت را تعریف کنید.؟ 📤 پاسخ: ✍ امام خمینی: اگر صفتی ناروا در شخص مؤمن باشد و یا کار خلافی انجام داده باشد که دیگران از آن بی‌اطلاعند و دوست ندارد کسی آن را برای دیگران بازگو کند، بازگو کردن آن در غیاب او پیش دیگران، به قصد تنقیص و عیب‌جویی غیبت است و چنین کاری برای گوینده و شنونده حرام است. ✍ آیت الله خامنه ای: غيبت آن است كه پشت سر مسلمان و مؤمن عيب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود که حقیقت دارد، لکن اگر او مطلع شود ناراحت می‌شود، مشروط به اينكه به قصد تنقيص باشد، يا در نزد عرف تنقيص به‌حساب آيد. ✍ آیت الله بهجت: هر چه از عیوب مخفی مؤمن باشد و او را ناراحت کند از موارد غیبت است. ✍ آیت الله مکارم: غیبت آن است که عیب پنهان کسی را پشت سر او بگویند. ✍ آیت الله سیستانی: غیبت حرام است و منظور از غیبت این است که انسان عیب پنهانی شیعه‌ی دوازده امامی را در غیاب و پشت سرش نزد دیگری یاد کند، چه به قصد اهانت و پایین آوردن شخصیت او باشد و چه بدون این قصد باشد و اگر به قصد اهانت و توهین عیب وی را اظهار نماید، دو گناه مرتکب شده است. فرقی ندارد در این که آن عیب در اندام فرد باشد یا در نسب و خاندانش یا در عملکرد و رفتار یا اخلاقش باشد یا در سخنان و گفتارش یا در امور دینی یا دنیوی باشد. همچنین فرقی ندارد آن عیب را به کنایه یا صراحت بگوید؛ نیز فرقی نمی‌کند یاد کردن عیب با گفتار باشد یا نوشتار یا با عملی باشد که آن عیب را بفهماند (مثل اشاره با سر، حرکات دست یا چشم یا ارائه‌ی آن به دیگری از طریق پخش از نوار، سی‌دی، فیلم ویدیویی، پیامک، بلوتوث و مانند آن ...). بنابراین غیبت تنها یک گناه زبانی نیست و دامنه‌ی وسیعی دارد. 📚 منابع: استفتائات، امام، ج 2، سال 1380، ص 618-619، س 9 و 13. سایت leader . ir ، قسمت مسائل فرهنگی و اجتماعی، م 429، بخش استفتائات جدید، قسمت غیبت. استفتائات، مکارم، ج 1، سال 1390، ص 137، م 552. استفتائات، بهجت، ج 4، ص 560، س 6467. ┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈