eitaa logo
محجوبه
11.5هزار دنبال‌کننده
5.8هزار عکس
3.1هزار ویدیو
99 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. ارتباط با ادمین: @Enteghame_sakht تبلیغات ارزان ما 👇 @tablighat_arzan3
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃🍃🍃 🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 🙋‍♂مواردی که تکرار نماز واجب است: 1⃣. پیش از وقت خوانده شده باشد 2⃣.پشت به قبله یا به طرف راست یا به طرف چپ قبله به جا آورده است. 3⃣.مسافر درجایی که باید نمازش را شکسته بخواند ، کامل خوانده یا برعکس. 📚برگرفته از احکام دو دقیقه ای •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🙋‍♂آياميتوان با همسر در دوران نامزدي (عقد كرده) رابطه جنسي داشت؟ ✍همه مراجع: آري، با خواندن عقد هرگونه لذتي (هر چند رابطه جنسي) براي آنان حلال مي گردد. ولي بهتر است آن مقدار از روابط كه عرفا و طبق رسوم به بعد از عروسي موكول شده، رعايت شود. 📚العروة الوثقى، النكاح،فصل ۱۹ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
⁉️اگر زن در گرفتگى خورشيد و ماه، حائض باشد، آيا پس از پاك شدن، بايد نماز آيات را قضا كند؟ ✍همه مراجع (به جز فاضل و وحيد): قضاى آن واجب نيست. 🔹آيه اللّه  فاضل: بنابر احتياط واجب، بايد قضا كند. 🔹آيه اللّه  وحيد: اگر در هنگام گرفتگى خورشيد و ماه حائض بوده، قضاى آن واجب نيست؛ ولى اگر در هنگام زلزله بوده، بايد پس از پاك شدن آن را بدون نيت ادا و قضا به جا آورد. 💟 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی شورای مرکز تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد که در روز پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۸، خورشید گرفتگی جزئی رخ خواهد داد. خورشید گرفتگی در تهران، در ساعت ۸ و ۲۳ دقیقه پایان می‌یابد و پایان خورشید گرفتگی در سایر نقاط ایران با تهران متفاوت است. ✳️ یکی از اسباب شرعى وجوب نماز آيات، خورشید گرفتگی است. ✳️ وقت ادای نماز آیات از هنگام شروع گرفتگی خورشید و قابلیت رؤیت آن تا زمان شروع به باز شدن است؛ البته در مناطقی که طلوع خورشید پس از آغاز باز شدنِ خورشید گرفتگی است، پیش از پایان کامل خورشید گرفتگی، نماز آیات بدون نیت ادا و قضا خوانده شود. ✳️ چون خورشید گرفتگی به صورت کامل نیست کسانی که بعداً مطلع شوند، خواندن نماز آیات بر آن ها واجب نخواهد بود. ✳️ خواندن نماز آیات به جماعت، مستحب است. ✳️ حکم جماعت در نماز آیات مانند جماعت در نمازهای یومیه می‌باشد که قرائت امام از قرائت مأموم، کفایت می‌کند. ✳️ اگر کسی به رکوع اول از هر کدام از دو رکعت نماز آیات نرسد، داخل شدن در جماعت، اشکال دارد. ✅ برای مطلع شدن از کيفيت نماز آيات به اين آدرس مراجعه فرماييد:👇 https://www.leader.ir/fa/book/2/1?sn=4499 🆔 @leader_ahkam
📡📡📡📡📡 ❓سوال: اگر نماز آیات به واسطه (خسوف، کسوف، زلزله و...) بر عهده فردی بوده، ولی بجا نیاورده است، آیا با نیّت ادا بخواند یا قضا؟ 📗امام خمینی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، ص 199، م 1496و 1498 تحریرالوسیله، 1424هـ ق، ج1 ص 173- 174، با استفاده از م 3 و 7 ⚜⚜⚜⚜⚜⚜   آیت الله اراکی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1372، ص 273، م 1533 و 1535  ⚜⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 📕آیت الله بهجت (ره): در خسوف و کسوف، باید نیّت قضا نماید. در زلزله، هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1384، ص 241، 242،  1217و 1219 وسیلة النجاة، ج1، ص 230، با استفاده از س (7) 802 و (3) 798 ⚜⚜⚜⚜⚜   📙آیت الله تبریزی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: احوط (احتیاط واجب) آن است که به قصد ما فی الذمّه بیاورد و قصد ادا و قضا نکند. توضیح المسائل، 1383، ص 226، م 1504 و 1506  ⚜⚜⚜⚜⚜ 📘امام خامنه ای (مدظله العالی): در فرض سوال اگر سبب وجوب نماز آیات خسوف و یا کسوف بوده واجب است بعد از آن به نیّت قضاء بخواند و امّا در سایر آیات باید نماز آیات را به نیّت اداء بجا آورد. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات ⚜⚜⚜⚜⚜  📗آیت الله خویی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیت قضا نماید. در زلزله و رعد و برق و مانند اینها: اگر عصیاناً به تأخیر انداخت، بنابر احتیاط، وقت خواندن نیت ادا و قضا نکند. توضیح المسائل، ص 257 و 258، م 1505 و 1507، تعلیقه عروة الوثقی، 1421هـ ق، ج1، ص 542 فصل فی صلاة الآیات (الرابعه) ⚜⚜⚜⚜⚜⚜   📗آیت الله سیستانی (دام ظلّه): در خسوف و کسوف: نماز قضا می شود. در زلزله و رعد و برق و مانند اینها: نماز آیات واجب نیست ولی اگر خواست نماز بخواند، بنابر احتیاط مستحب بدون نیت ادا و قضا بخواند. توضیح المسائل، 1425هـ ق ، ص 294 و 295، م 1477و 1479، عروة الوثقی، 1424هـ ق، ج1، ص 213، فصل فی الصلاه الایات (الرابعه) ⚜⚜⚜⚜⚜⚜  📔آیت الله شبیری زنجانی (دام ظلّه): در خسوف و کسوف: نماز قضا می شود. در زلزله و رعد و برق و مانند اینها: بنابر احتیاط در وقت خواندن، نیت ادا و قضا نکند. توضیح المسائل، 1384، ج1، ص 348، م 1505 و 1507  ⚜⚜⚜⚜⚜⚜ 📓آیت الله صافی گلپایگانی (دام ظلّه): در خسوف و کسوف: باید نیت قضا نماید. در زلزله و رعد و برق و مانند این ها: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1382، ص 297م 1505 و 1507 هدایة العباد، ج1، ص 149، با استفاده از م 864 ⚜⚜⚜⚜⚜⚜  📙آیت الله گلپایگانی (ره): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1414هـ ق، ص 259، م 1505 و 1507 هدایة العباد، ج1، ص 176، با استفاده از م 864 ⚜⚜⚜⚜⚜⚜  📒آیت الله مکارم شیرازی (دام ظلّه): در زلزله و صاعقه و مانند آن: احتیاط مستحب آن است که تا آخر عمر هر وقت توانست بخواند. سوال: اگر نماز آیات به واسطه زلزله بر عهده فردی بوده ولی به جا نیاورده اکنون با نیت اداء بخواند یا قضا؟ به نیت ما فی الذمه و قصد احتیاط. عروة الوثقی، ج1، ص 570 م 9، تعلیقه بر عروی الوثقی، ص 221، فصل فی صلاة الآیات توضیح المسائل، ص 241، م 1292، استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات ⚜⚜⚜⚜⚜⚜  📕آیت الله نوری همدانی (دام ظلّه): در خسوف و کسوف: باید نیّت قضا نماید. در زلزله و رعد و برق و مانند آن: هر وقت بخواند ادا است. توضیح المسائل، 1384، ص 293، م 1493و 1495 ⚜⚜⚜⚜⚜ 📗آیت الله وحید خراسانی (دام ظلّه): در خسوف و کسوف: قضا است. در زلزله و رعد و برق و مانند این ها: بنابر احتیاط واجب نیّت ادا و قضا نکند. توضیح المسائل، 1383، ص 471، م 1504 و 1506 ⚜⚜⚜⚜⚜ 🔘بخش احکام اسلامی تبیان 🚺 @ahkame_banovan 🚺 @ahkame_banovan
➙➙➙➙➙ به خدا که وصل شوی آرامش وجودت را فرا میگيرد! نه به ‌راحتے میرنجے ونه به ‌آسانی میرنجانے آرامش،سهم دلهایست که نزدیک خداست. •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
براي غسل واجب است ک همه بدن با دست کشيده شود يا همين که آب برسد کافي است❓ ــــــــــــــــــــــــــــــــــ دست کشیدن🖐 بر بدن در هنگام🚿 غسل لازم نیست،❌❌ همین که آب 💦💦 به اعضا برسد کافی است.👌👌 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
✍پیامبر مهربانی ها (ص) ‌ ✅هرگاه خداوند عزوجل، بنده اى را دوست بدارد، بلا را سخت بر سر او سرازير مى كند و آن را سخت بر او مى بارد. پس چون بنده دعا كند، جبرئيل مى گويد : «پروردگارا! حاجتش را برآورم؟»امّا خداوند متعال مى گويد: «او را رها كن كه من دوست دارم صدايش را بشنوم» و چون دعا كند، خداوند عز و جل مى گويد: 💥«بنده ام، لبّيك! به عزّتم سوگند كه هرچه از من بخواهى، به تو عطا مى كنم و هرچه دعاء كنى، اجابت مى نمايم، [بدين معنا كه] يا آن را زود برايت برمى آورم و يا بهتر از آن را برايت ذخيره مى كنم». ‌ 📚الفردوس: ۱ ،۲۵۱ ،۹۷۲ •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
❓ آیا برای کردن واجب است که اول😟 سرو گردن بکنیم 👤 🗣بعد بگوییم طرف راست و بعد طرف چپ ؟ 🔰 ❌خیر ! همین که شما زیر دوش می روید🚿 ( توجه دارید که غسل می کنید وبه نیت غسل ) سرو گردن را می شویید 🚿 ✅کافی است. به زبان آوردن آن🗣 ضرورتی ندارد .❌ •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
💠💠💠💠💠 حکمتے داره ... 🔹وقتے کارے انجام نمے شه ، حتما خیرے توش هست ؛ 🔹وقتے کسے را از دست میدے ، حتما لیاقتت را نداشته ؛ 🔹وقتے تو زندگیت زمین بخورے حتماً چیزے است که باید یاد بگیرے 🔹وقتے بیمار میشے حتماً جلوے یک اتفاق بدتر گرفته شده 🔹وقتے دیگران بهت بدے مے کنند حتماً وقتشه که تو خوب بودن خودتو نشون بدے ؛ 🔹وقتے اتفاق بد یا مصیبتے برات پیش میاد ، حتماً دارے امتحان پس میدے ؛ 🔹وقتے همه ے درها به روت بسته میشه، حتماً خدا مے خواد پاداش بزرگے بابت صبر و شکیبایے بهت بده ؛ 🔹وقتے سختے پشت سختے میاد ، حتماً وقتشه روحت متعالے بشه ؛ ❤️وقتے دلت تنگ میشه ، حتماً وقتشه با خداے خودت تنها باشے ... •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
. آخرِ آیدےهامون یه" ³¹³" گذاشتیم..!😑 اسم اڪانت‌مونو |منتظر| ڪردیم..!😔 داخل بیومون ⊰⊹اَللهُمَ‌عَجِل‌لِوَلیِڪَ‌اَلفَرَج‌⊰⊹ نوشتیم..!🍂 انواع پروفایل‌هاے مهدوےرو براے پروفایل‌مون انتخاب ڪردیم..!🙂 دم اذان مغرب‌ِجمعه هم نوشتیم، غروب شد نیامدے...!😞 و این شد همه،سهمِ ما از انتظار...😭 ما فقط نشستیم... گناه ڪردیم...😓 و براے فرجِ دعا ڪردیم🤲🏼 💔 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
💬سوال: پاكى ترشّحات زنانه آيا ترشّحات و رطوبت هايى كه از بانوان خارج مى شود، پاك است⁉️ ✅پاسخ: 📝همه مراجع: ترشّحات مزبور پاك است و غسل ندارد ؛ مگر آنكه يقين كنند بول يا منى است •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
⁉️پرسش: اگر جایی از خانه یا فرش نجس باشد و میزبان ببیند بدن یا لباس یا وسایل میهمان به جای نجس رسیده در حالی که هر دو یا یکی از آنها مرطوب باشد آیا لازم است به آنان اطلاع دهد؟ ✍جواب: ✨ آیات عظام امام، رهبری، صافی، نوری و فاضل: لازم نیست به آنان بگوید. ✨ آیت الله سیستانی: لازم است که نجس بودن آن را به طرف بگوید، به دو شرط: اول آن که طرف در معرض مخالفت تکلیف شرعی واقع شود؛ مثل این که آن را در خوردن یا آشامیدن استعمال نماید. ولی اگر این چنین نباشد، لازم نیست به او بگوید؛ مثلا نجس بودن لباسی را که طرف با آن نماز می خواند، لازم نیست به او بگوید؛ زیرا پاک بودن لباس شرط واقعی نماز نیست؛ بلکه شرط علمی است. دوم: آن که احتمال بدهد که طرف به گفته او ترتیب اثر می دهد؛ اما اگر بداند که ترتیب اثر نمی دهد، گفتن لازم نیست. ✨ آیت الله وحید: لازم نیست به آنها بگوید؛ مگر آن که او سبب این امر شده باشد و بداند آن را در خوردن و آشامیدن استفاده می کند. ✨ آیت الله زنجانی: به چهار شرط لازم است به آنان بگوید: شرط اول، آن که صاحب خانه آنها را دعوت کرده باشد و یا در مجالسی چون مجلس روضه دعوت عمومی شده باشند؛ پس اگر کسی بدون دعوت صاحب خانه وارد شود، بر صاحب خانه لازم نیست نجس شدن لباس یا بدن او را بگوید. شرط دوم، آن که جا یا چیز نجس به گونه ای باشد که تماس بدن یا لباس مرطوب افراد با آن، متعارف است؛ مثلا اگر دستمالی که در کنار دستشویی گذاشته می شود نجس باشد، بر صاحب خانه لازم است نجس شدن بدن یا لباس دیگران را به آنها بگوید؛ ولی اگر قسمتی از دیوار اتاق که معمولا دست تر به آن زده نمی شود، نجس باشد و بدن یا لباس دیگران با رسیدن به آن نجس شود، لازم نیست به آنها بگوید. شرط سوم: نجاست در معرض سرایت به چیزهای خوردنی و آشامیدنی باشد. شرط چهارم: آن که احتمال بدهد میهمانها به گفته او ترتیب اثر می دهند. ✨ آیات عظام مکارم، اراکی و گلپایگانی: بنابر احتیاط واجب باید به آنان بگوید. 📚منبع: توضیح المسائل 16 مرجع، ج 1، م 144. >>> بر گرفته از کتاب «احکام کاربردی؛ نجاسات و مطهرات»، اسماعیل زارعی، ص 36-35 ========= 💟 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😯 .🙄 با وجود چهار شرط چیز پاک نجس شود: ۱. یقین به خود نجاست. ۲. یقین به برخورد چیز نجس با چیز پاک. ۳. یقین به داشتن رطوبت چیز نجس. ۴. یقین به سرایت رطوبت چیز نجس به چیز پاک. اگر یکی از این شرایط نبود چیز پاک همچنان پاک است.✅ با این فرمول که در بالا داده شد، می توانید، بسیاری از مسایلی که در مساله ی طهارت و نجاست برایتان ایجاد می شود، را حل کنید. بنابراین اگر شک دارید که رطوبت شئ نجس به شئ پاک رسیده ، یا رطوبت شئ نجس آنقدرکم است، که اگر به جایی برخوردکند به آن سرایت نمی کند، شئ دوم پاک است.✅ 📚منبع: توضیح المسائل مراجع، مساله ۱۲۵. تمامی مراجع معظم تقلید می فرمایند :👇👇 فرد باید 👌بی اعتنا به آنچه درآن دارد باشد . مثلا اگر شک دارد از یک 👕لباس به لباس 👚دیگر رسیده یانه 🤔 باید بگوید 👈نرسیده است .👉 صرف اتصال کافی نیست.❌ یقین به انتقال نجاست لازم است.✅ یعنی شما یقین کنید و بتونید قسم بخورید که نجاست سرایت کرده است. در مسئله پاکي و نجاست ما مکلف به ظاهر هستيم نه به واقع امر، یعنی اگر نجاست چیزی براي فرد مشخص نشود، آن چیز برای او پاک است و تکلیف های او درست است، حتی اگر در واقع هم آن چيز نجس باشد. برای ثابت شدن نجاست، اطمینان به نجاست لازم است، لذا اگر ظن و گمان هم داشتیم که چیزی نجس است، نجاست ثابت نمی شود و حتی با وجود گمان به نجاست چیزی، جست و جو و تفحص کردن از نجاست لازم نیست.❌ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
😭😭 خدایا چقدر تو مهربونی 😭😭 ✅یک حدیث قدسی هست که اصلا آدم را از خجالت آب میکند.... ✍خداوند تبارک و تعالی میفرماید: يا مُطْلَقاً فِي وِصٰالِنا، اِرْجِع؛ وَ يا مُحلفا عَلِيِّ هجرنا، كَفَر؛ أَنَّما ابعَدنا اِبْليس لِانَه لَمْ يَسْجُدُ لَكَ، فَواعَجَبا كَيْفَ صَالَحَتْه وَ هَجَرتَنا؛ ای كسی كه وصال ما را ترك كرده‌ای، برگرد،و ای كسی كه بر جدايی از ما سوگند خورده‌ای، سوگند خود را بشكن، ما ابليس را برای اين از خود رانديم كه بر تو سجده نكرد، پس چقدر عجیب است كه تو او را دوست خود گرفته‌ای و ما را ترك كرده‌ای... 📚بحرألمعارف، جلد ۲، فصل ۶۲ •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
.💦 .🙁 ‌بعد از غسل جنابت اگ یقین دارید ترشحاتی که خارج شده، همسرتون است نجس میباشد. بدن و لباستون رو اب بکشید. 👌 اما اگر یقین ندارید ترشحات خودتون است یا اسپرم همسرتونه پاک می باشد. در هر حال غسل تون باطل نمیشود و لازم نیست غسل مجدد انجام بدید. اگرنود و نه درصد هم یقین کنید اسپرم است باز هم نمیشود بنا را بر نجاست مایع خارج شده گذاشت.❌ و باید بنا را بر پاکی بگذارید.✅ اگر مایع خارج شده ، نجس بود، لباس تونو عوض کنید‌ و بدن تون را اب کشید اگ حین غسل بوده، همون قسمت را ب نیت غسل بشویید👌لازم نیست دوباره حمام بروید.❌ اگر ترشحات خودتون بود یا نمیدونید ترشحات خارج شده چیه، پاک میباشد و تکلیفی ندارید.❌ به هر حال غسل بر شما واجب نمیشود.❌ 😊😊😊 ترشحاتی که بعد از غسل جنابت از زنان خارج می شود، چند صورت دارد:👇 ۱. یقین دارید ترشح خارج شده، منی همسر است: غسل واجب نیست، اما باید خود را تطهیر کرد.✅ ۲. یقین دارید ترشح خارج شده،ترشحات عادی زنانه است: پاک است و غسل ندارد.✅ ۳. شک دارید که ترشحات، منی همسر است یا ترشحات عادی زنانه: پاک است و غسل هم ندارد.✅ 📚منبع: توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج1، ص211. •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 بشنوید | 🌹 استاد علیرضا 💡 جلسه 💯نشر با ذکر منبع •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
🧐 مطابق نظر آیت الله مکارم👇👇👇 پرسش :اگر شخصی وسواس در نجاست و پاکی داشته باشد اما در عین حال یقین به نجاست چیزی داشته باشد چه تکلیفی دارد؟ پاسخ :افراد وسواسى نبايد به علم و يقين خود در طهارت و نجاست توجّه كنند❌، بلكه بايد ببينند 👈افراد معمولى در چه مورد يقين به طهارت يا نجاست پيدا مى‏كنند و به ‏همان ترتيب عمل كنند 👉 و براى ‏ترك وسواس، بهترين‏ راه، بى‏اعتنايى است.✅ لینک مطلب👇 https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=44750&mid=255260 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😢 مسأله ۲۴۵۳ اگر زنی از زنا آبستن شود، جایز نیست بچه‌اش را سقط کند.❌ (خوئی)، (اراکی)، (گلپایگانی)، (صافی): مسأله اگر زنی از زنا آبستن شود در صورتی که خود آن زن یا مردی که با او زنا کرده، یا هر دوی آنان مسلمان باشند، برای آن زن جایز نیست بچه را سقط کند.👌 (مکارم): مسأله زنی که از راه نامشروع باردار شده جایز نیست بچه‌اش را سقط کند و فرزند او حساب می‌شود فقط ارث از او نمی‌برد.👌 (سیستانی): مسأله سقط کردن بچه جایز نیست، هر چند از زنا باشد، مگر اینکه باقی ماندن آن برای زن ضرر غیر قابل تحملی داشته باشد یا مشقّت زیاد داشته باشد که در این صورت قبل از جان یافتن بچه سقط کردن آن جایز است ولی دیه دارد، و امّا بعد از جان یافتن بچه به هیچ وجه اسقاط جایز نیست.👌 توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل، اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی. •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
😍 مطابق نظر ایت الله مکارم👇👇👇 پرسش :آیا در مسأله نجاست یقین لازم است یا ظنّ و گمان کافى است؟ پاسخ :در مسأله نجاست یقین قطعى و صد در صد لازم است ✅ و مادامى که چنین یقینى حاصل نشود تکلیفى ندارید❌ و اگر یقین صد در صد حاصل شد اجتناب لازم است 👌 مگر در موارد اضطرار. لینک مطلب👇 https://makarem.ir/main.aspx?typeinfo=21&lid=0&catid=44750&mid=255255 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈 💕 @ahkame_banovan👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🙁 ✅اگر بوده اول مانع را برطرف کند اگر مانع است آن قسمت را ب نیت غسل بشویید👌 و بعد و بنابراحتیاط سمت چپ را به نیت غسل بشوید 👌(چون احتیاط واجب است میتونید به مرجع اعلمی که رعایت ترتیب را‌واجب‌نمیدانند رجوع کنید. (مثل آیت الله سیستانی و آیت الله شبیری * با رعایت الاعلم فالاعلم*) 💠 و اگر رعایت ترتیب بین راست و‌چپ را واجب نمیدانند، بعد از برطرف کردن مانع، همان قسمت را زیر آب به نیت غسل بشویید لازم نیست دوباره حمام بروید❌ 💠 اگر در طرف چپ است بعد از برطرف کردن مانع 👌همان قسمت رو ب نیت غسل زیر آب بگیرید.👌 لازم نیست دوباره حمام بروید.❌ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan