eitaa logo
محجوبه
11.6هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3هزار ویدیو
97 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. ارتباط با ما : @Enteghame_sakht تبلیغات ارزان ما 👇 @tablighat_arzan3
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️در چه صورتی زن می تواند از شوهرش تمکین نکند و حاضر به نزدیکی با شوهر نشود؟ ✅پاسخ: ✍بر زن واجب است، که در هر زمان و مکانی که مرد خواستار نزدیکی باشد، از خواسته ی همسر خود اطاعت کند؛ مگر چند مورد که بر زن تمکین واجب نیست، که عبارتنداز: 🔹۱. جایی که اجابت خواست همسر، مستلزم ضرری بر زن یا وارد آمدن آسیبی به او باشد. 🔹۲. اگر زن در حالت احرام باشد. 🔹۳. زن روزه واجب باشد. 🔹۴. زن در حالت حيض یا نفاس باشد. 📥توضیحات بیشتر:👇 در مورد روابط زناشویی در روایت آمده است، که زنی خدمت پیامبر(ص) آمد و عرض کرد حق مرد بر زنش چیست؟ فرمود: به در خواست (جنسی) مرد پاسخ دهد و اگر چه بر روی شتر باشد. امام باقر(ع) نیز از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل می کند، که حضرت به زنان فرمود: برای این که مردانتان را از زناشویی منع کنید، نمازتان را طولانی نکنید.[1] البته باید گفته شود، که در روایات دیگری هم گفته شده است، که زن و شوهر در روابط زناشویی باید مراعات یکدیگر را بکنند.[2] و در روایات آمده است؛ که مستحب است مرد عمل زناشویی را با آرامش و مکث و به همراه ملاعبه، انجام دهد.[3]  📚منابع: ۱. کافی،ج 5،ص 507 و 508 . ۲. کلینی،کافی،ج5، ص 507 و 509. ۳. حر عاملی،محمد حسن ،وسائل الشیعه، ج20، ص 117و 118. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
🧕آمیزش و سلامتى زن🧕 ⁉️در جایى که روابط زناشویى (و افراط در آن) براى سلامتى زن ضرر داشته باشد، آیا زن مى تواند تمکین نکند؟ ✅پاسخ : ✍همه مراجع: اگر براى سلامتى زن ضرر داشته باشد، مى تواند تمکین نکند. 📚 فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۱۶۵۸ ؛ توضیح المسائل مراجع، م ۲۴۱۲ ؛ وحید، توضیح المسائل، م ۲۴۷۶ ؛ نورى، توضیح المسائل، م ۲۴۰۸ ؛ دفتر: خامنه اى. 🤚تبصره: هرگاه زن براى عدم تمکین و نزدیکى، عذر شرعى (مانند حیض، خطر سلامتى بدن و…) داشته باشد، مى تواند از نزدیکى ممانعت کند. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ ❓سؤال: مدت عده ازدواج موقت چقدر است و آیا این مسأله فتوا است یا احتیاط واجب؟ ❇️ پاسخ: ⬇️⬇️ 📝 امام خامنه ای: عده عقد موقت دو حیض کامل پس از اتمام محرمیت است و اگر در سن حیض دیدن است و حیض نمی بیند با تمام شدن 45 روز عده تمام می شود. [1] 📝 آیت الله مکارم: در عقد موقت در صورتي که دخول انجام نشده يا زن يائسه باشد عده ندارد و در صورت دخول بعد از تمام شدن مدت يا بخشش باقيمانده مدت توسط مرد عده آغاز مي شود، عده زني که عادت ماهانه مي بيند، به مقدار دوحيض کامل است و اگر عادت نمي بيند چهل وپنج روز تمام. حکم فوق فتواست. [2] 📝 آیت الله شبیری زنجانی: فتوای معظم له در مورد عده ازدواج موقت یک حیض کامل یا 45 روز از زمان پایان مدت یا بخشیدن مدت ازدواج است. [3] 📝 آیت الله سیستانی: دو حيض كامل بنا بر احتياط واجب. [4] ------------------------ پی نوشت: ⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 12Y6kroDSCo. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9712130002. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 62850. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله سیستانی؛ شماره سوال: 829530. 💟 @ahkame_banovan
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁 ⁉️عده چیست و زن چند جور عده دارد؟ ✍(عده) عبارت است از مدتی که به دستور شارع مقدس، زن حق ندارد در این مدت شوهر کند و باید صبر نماید تا مدت به سر آید. زن در موارد ذیل باید عده نگه بدارد: 1. بعد از طلاق و جدایی؛ 2. بعد از به هم خوردن عقد (فسخ یا انفساخ عقد)؛ 3. بعد از تمام شدن مدت یا بخشیده شدن آن در عقد موقت؛ 4. بعد از نزدیکی از روی اشتباه و ناآگاهی (وطی به شبهه)؛ 5. بعد از مرگ شوهر. تبصره. لزوم عده نگه‌داری برای بند یکم تا سوم در صورت نزدیکی است. 💟 @ahkame_banovan 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂
┄✦۞✦༻‌﷽‌༺‌‌‌✦۞✦┄ دائم سوره قل هو الله احد را بخوانید و ثوابش را هدیه کنید به امام زمان علیه السلام که این کار عمر شما را با برکت میکند و مورد توجه خاص حضرت قرار می گیرید. "" ♥️•°‌ @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍صیغه نذر چگونه ادا می‌شود؟ 💠 امام خامنه ای: در انعقاد نذر، صرف نیت کافی نیست و ذکر صیغه لازم است؛ گرچه لازم نیست صیغه به عربی باشد ⬅ صیغه نذر عبارت است از «لله علیّ أن افعل کذا...» و می‌تواند ترجمه آن را بگوید که عبارت است از « براى خدا بر من است كه فلان کار را انجام بدهم» یا "لله علیّ ان اصلّی صلاة اللیل"؛ "برای خدا بر من است که نماز شب بخوانم" یا "لله علیّ ان اترک الغیبة"؛ "برای خدا بر من است که غیبت نکنم". 🚫 و به صرف عبارت "نذر مى کنم"، نذر شرعي محقق نمى شود. ⛔ اگر بگوید در راه خدا و یا بگوید برای رضای خدا این عمل را انجام می دهم صیغه شرعی نذر محقق نمی شود. ✅ مسئله منعقد شدن نذر با جملات زیر محل اشکال است: "نذرت لله ان اصوم"؛ "نذر کردم برای خدا اینکه روزه بگیرم". "لله علی نذر صوم یوم"؛ "برای خداوند بر من است نذر یک روز روزه". ⬅ لذا بنابراحتیاط، باید به نذر عمل شود و با ترک آن، بنابر احتیاط، کفاره تعلق میگیرد 💠 آیت الله مکارم شیرازی: نذر در صورتي صحيح است که براي آن صيغه خوانده شود، خواه به عربي باشد يا زبانهاي ديگر، بنابراين اگر بگويد چنانچه فلان حاجت من روا شود براي خدا بر من است که فلان مقدار مال را به فقير بدهم، نذر او صحيح است، بلکه اگر بگويد نذر ميکنم براي خدا اگر فلان حاجت من رواشود فلان کار خير را انجام دهم، کافي است. ✋به نظر آیت الله مکارم كلمه «نذر» به خودى خود قيد «للّه‏» را در بر دارد و عرفا زمانى كه كسى می‏گويد من نذر میكنم فلان كار را بكنم خودش يك نوع نيت قربت را در ضمن دارد لذا حداقل اگر بگوید نذر می کند فلان کار را انجام دهم نذر او صحیح است. 💠 آیت الله سیستانی: در نذر بايد صيغه خوانده شود ، و لازم نيست آن را به عربى بخواند ، پس اگر بگويد چنانچه مريض من خوب شود براى خدا بر من است كه ده تومان به فقير بدهم ، نذر او صحيح است ◀ اگر بگويد براى خدا نذر كردم چنين كنم ، ـ بنابر احتياط واجب ـ بايد عمل كند 🚫 ولى اگر نام خدا را نبرد و فقط بگويد نذر كردم ، يا نام يكى از اولياى خدا را ببرد نذر صحيح نيست . ** 💻منبع: استفتاء‌از سایت مراجع عظام – رساله آموزشی امام خامنه ای •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
سوره مؤمنون آيه 61 کساني که در خيرات سرعت میگیرند و از ديگران پيشي مي‌گيرند مشمول عنايات ما هستند •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
حکم به طور کلی مراجعی که رساندن آب به موهای بلند👱‍♀ را واجب ندانند، در صورتی ک اکستنشن طوری باشه که مانع رسیدن آب به پوست نشه، اشکال نداره. ولی مراجعی ک احتیاط واجب دارن در رساندن آب به موهای بلند🤦‍♀، مقلدان این بزرگواران یا ⬅️باید طبق نظر مرجعشون عمل کنند و اکستنشن انجام ندهند، یا ⬅️ به مراجع بزرگوار دیگر رجوع کنند. 🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹 مراجعی که واجب نميدانند آب به موهای بلند برسد مثل آیت الله سیستانی طبق نظر ایشون اکستنشن اشکال نداره. مراجعی ک احتیاط واجب کرده اند مقلدان ایشان الاعلم فالاعلم باید به مرجعی که غسل موهای بلند را واجب نمیدانند رجوع کنند. مثلا اگر آیت الله .... احتیاط واجب داده اند من نمیتونم به آیت الله سیستانی چون واجب نمیدانند رجوع کنم. باید تحقیق کنم ببینم کدام مرجع بعد مرجع من اعلم هستند. مثلا اگر مرجع من احتیاط واجب داده اند با تحقیق متوجه شدم اعلم بعد مرجع من آیت الله الف هم احتیاط واجب داده اند به مرجع بعدی رجوع میکنم. خلاصه الاعلم فالاعلم به فتوای مرجعی عمل کنم که واجب نمیدانند آب به تمام موها برسد. نظر مراجع عظام در مورد شستن‌موهای بلند در غسل: ✅ امام خمینی ره : در غسل بايد موهاي كوتاهي را كه جزء بدن حساب مي شود، بشويد و بنابراحتیاط شستن موهاي بلند هم لازم مي باشد. ✅ آیت الله اراكي: شستن موهاي بلند واجب نيست. ✅ آیت الله گلپايگاني، خوئي، تبريزي، سيستاني، وحید، صافي: شستن موهاي بلند واجب نيست، بلكه اگر آب را طوري به پوست برساند كه آنها تر نشود، غسل صحيح است ولي اگر رساندن آب به پوست بدون شستن آنها ممكن نباشد، بايد آنها را بشويد كه آب به بدن برسد. ✅آیت الله مكارم و امام خامنه ای: بنابراحتياط واجب شستن موهاي بلند و زير آنها هر دو لازم است. ✅ آیت الله بهجت: مسأله – لزوم شستن موهاي كوتاه كه پوست از لاي آنها ديده مي شود و در موقع غسل كردن خالي از قوت نيست، ولي موهاي بلند لازم نيست. ✅ آیت الله زنجاني: مسأله -  در غسل شستن موهاي بلند لازم نيست بلكه اگرآب را طوري به پوست برساند كه موها تر نشود، غسل صحيح است، ولي اگر رساندن آب به پوست بدون شستن آنها ممكن نباشد ، بايد آنها را بشويد تا آب به بدن برسد. التماس دعا •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍁🍂🍁🍂🍁 👀 اگه روی مژه ها چسب زده بشه مانع است. اما اگر پلک چشم ، مژه رو‌ میکارند یعنی وقتی چشم رو میبندید،چسب ها داخل پلک باشه (باطن صورت)و در ظاهر چسب و مانع نباشه، غسل و وضو نیست و‌میتونید بکارید. یک خانم آرایشگر هم گفتن من برای کاشت مژه دو تا چشم ،مجموعا اندازه یک ریز چسب میزنم در این حالت مقلدین آیت الله مکارم میتونن مژه بکارند اما اگر بیشتر از یه عدس متوسط بشه، مقلدین آیت الله مکارم هم نمیتونن با این روش مژه بکارند چون ایشان قائلند با وجود مانع اندازه عدس متوسط(۲ میلی) ، برای وضو و غسل مشکلی پیش نمیاد. 🔴 : مقلدین بقیه مراجع نمیتونن برای در حالت دوم به آیت الله مکارم رجوع کنند. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#غسل_ترتیبی #حضرت_آیت_الله_خامنه‌ای •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
🔺بعضی از مردم فکر می کنن که شستن ظرفها و وضو گرفتن با آب سرد کن اشکالی نداره. ❌در حالی که این طور نیست.❌ ✍️آب آب سردکن برای خوردن وقف شده و شستن ظرف و وضو گرفتن و کارهای دیگه با اون و باطله مگر اینکه بدونیم وقف کننده اجازه هر نوع استفاده ای رو داده که بعیده. 🔺استفتائات آیت الله سیستانی و مکارم شیرازی. •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#احکام_تصویری 👕 طهارت ظاهری لباس نمازگزار •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
🌺🌺🌺🌺 *۱۰۰*۶۴# دوشنبه آخر هر ماه ۵ گیگ اینترنت رایگان😊🌹 یادتون نره😉
🍃🍃🍃🍃 🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 🙋‍♂خواب شیطانی چیه و چی باعث دیدنش میشه و حکمش چیه و غسل واجب میشه اگه واجب میشه تو چه شرایطی واجب میشه!؟ ✍خواب اگر منجر به جنابت انسان شود و منی خارج شود بصورتیکه در خواب به اوج لذت برسد و ارضا شود غسل واجب است. 📚برگرفته از استفتائات و رساله های توضیح المسائل مراجع تقلید _______________ 📜نشر با لینک کانال خیلی بهتره😊 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃🍃 🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 🙋‍♂آيا آبى كه كف صابون دارد، مى ‏تواند چيز نجس راپاك كند؟ ✍همه مراجع: آرى، آب با كف صابون مضاف محسوب نمى ‏شود. 📚برگرفته از احکام دو دقیقه ای ______________ 📜نشر با لینک کانال خیلی بهتره😊 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍃🍃🍃 🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 🙋‍♂خانمی که هنگام اقامه نماز ، چادر نازک می پوشد و وقتی با لباس آستین کوتاه میباشد تقریبا از زیر چادر بدنش پیداست ولی شخص نماز گزار تصور نمیکند که بانبود نامحرم اشکال داشته باشد.حال وظیفه اش در قبال نماز های قبل که خوانده است ، چیست؟ ✍آیت الله خامنه ای: اگر با اعتقاد به صحت نماز بوده است نمازهای گذشته صحیح هستند. ✍آیت الله مکارم: چنانچه حجاب زير چادر، کامل باشد (پوشيده بودن بدن به جز گردي صورت و دست ها تا مچ) و لباس تنگ و چسبان نباشد نماز با چادر نازک صحيح است وگرنه اشکال دارد و بنابر احتیاط باید آنها رااعاده نماید. ✍آیت الله وحید: اگر در یادگیری مسأله کوتاهی کرده است نمازی که به این کیفیّت خوانده است باطل است و باید قضاء نماید. ✍آیت الله شبیری: اگر پوشاندن بدن در نماز با آن چادر محقق نشده، باید نمازهایی که به این صورت خوانده است را قضا کند. ✍آیت الله فاضل: اگر چادر نازک و بدن نما باشد و زیر چادر لباس آستین کوتاه بپوشد و حجم دست از زیر چادر پیدا باشد نماز باطل است، لیکن اگر مسئله را نمی دانسته است، نمازهایی که تاحالا به این صورت خوانده است صحیح میباشد، از حالا به بعد با پوشش کامل نماز بخواند. 📚برگرفته از استفتائات و رساله های توضیح المسائل مراجع تقلید ____________ 📜نشر با لینک کانال خیلی بهتره😊 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠امیرالمؤمنین علیه السلام 🔺رَوِّ قَبلَ الفِعْلِ ، كَي لا تُعابَ بما تَفْعَلُ 🔰پيش از كار بينديش تا در كاری كه ميكنی نكوهش نشوی 📙غررالحکم،باب التفکر •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈
از دنیا که بگذریم... از همان... دلبستگی هایمان... همان خودِ خودمان..! از همه‌ی اینها که گذشتیم... تازه می شویم لایق ... لایق شهادت ... 🌷 •┈┈••✾❀💕✿💕❀✾••┈┈• 💕 @ahkame_banovan👈👈