eitaa logo
محجوبه
10.8هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
3.3هزار ویدیو
100 فایل
🗯️شهید مطهری (ره) : حجاب مانند اولین خاكریز جبهه است كه دشمن برای تصرف سرزمینی حتماً ‌باید اول آن را بگیرد. لینک پیام ناشناس به ادمین محجوبه : https://harfeto.timefriend.net/17124424784228 تبلیغات ارزان ما 👇 @tablighat_arzan3
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹امام على عليه السلام: هر كه عقل خود را كامل داند، بلغزد مَنِ استَغنى بِعَقلِهِ زَلَّ 📗ميزان الحكمه جلد7 صفحه 553 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
👚 👚 متن سوال: حکم پوشیدن لباس مختص چیست؟🧐 💠 آیت الله (دام ظله العالی)) پوشيدن لباس زنانه بر مردان و پوشيدن لباس مردانه بر زنانه حرام نيست ولي بنابر احتياط واجب جايز نيست مرد خود را به هيئت و زيّ زن درآورد و همچنين به عکس. توضيح‌المسائل، ص175، م833 المسائل‌المنتخبه، ص128، م251 💠 آیت الله (دام ظله العالی)) اگر مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه را لباس عادي خود قرار دهد، بنابر احتياط واجب* حرام است. *طبق نظر آقاي شبيری احتياط واجب در حد فتوی است و قابل رجوع نيست. توضيح المسائل، ص186، م854 💠 آیت الله (دام ظله العالی)) احتیاط واجب آن است كه مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد. توضیح المسائل، ص173، م854 هدایة العباد، ج1، ص115، م682 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 آیت الله لنکرانی (رحمة الله علیه)) احتياط واجب آن است كه  مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد يعني مردان به نحوي لباس نپوشند كه بگويند لباس زنانه پوشيده‌اند و برعكس. بنابراين پوشيدن دمپايي زنانه به تنهايي براي مردان اشكال ندارد و برعكس. توضيح‌المسائل، ص144، م857 العروة‌الوثقي مع تعليقات، ج1، ص405، م42 💠 آیت الله (رحمة الله علیه)) احتياط واجب آن است كه مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه نپوشد. توضيح المسائل، ص149، م854 هداية العباد، ج1، ص134، م682 _______ 💠 آیت الله شیرازی (دام ظله العالی)) احتياط آن است كه مرد لباس مخصوص زنان و زن لباس مخصوص مردان را نپوشد ولي پوشيدن لباس مختص زنان توسط مردان و بالعكس در منزل اگر مفسده‌ خاصي بر آن مترتب نمي‌شود اشكال ندارد. توضيح‌المسائل، ص150،م 772 استفتائات جديد، ج2، ص78، س159 ______ 💠 آیت الله همدانی (دام ظله العالی)) احتياط واجب آن است كه مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه جز در موردي كه مدت كم و داعي عقلايي و مصلحت مهم‌تري در بين باشد، نپوشد. توضيح‌المسائل، ص138، م 847 التعليقات علي‌كتاب العروه الوثقي، ص127، م42 _________ 💠 آیت الله خراسانی (دام ظله العالی)) اگر مرد لباس زنانه و زن لباس مردانه بپوشد، در صورتي‌كه زيّ ـ پوشش‌ـ خود قرار دهد، بنابراحتياط حرام است. توضيح‌المسائل، ص353، م852 💠 منبع: سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
📚 نماز در محل تحصیل 🔴سؤال: آیا دانشجویی که در می باشد، به صورتی که پنج روز در هفته در محل تحصیل زندگی می‌کند، حکم را دارد؟ ✅ جواب: محل تحصیل یا زندگی موقت، وطن نیست، البته اگر بنا دارد حداقل یک سال به طوری داشته باشد که عرفا محسوب نشود، بدون نیاز به قصد اقامت ده روزه، تمام است. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 پیامبر مظلوم اسلام.. همچنان مظلوم است 👇👇👇 هنوز به دنیا نیامده بود که پدرش عبدالله رحلت کرد و متولد شد. هنوز 5 ساله نشده بود که مادرش نیز رحلت نمود و او هجران مادر را هم در کودکی چشید. 8 ساله بود که پدربزرگش، آقای ، که همچون چشمانش مراقب او بود، وفات نمود. و تحت سرپرستی عمویش قرار گرفت. به پیامبری که مبعوث شد، قبیله خودش قریش اولین و بزرگترین دشمنان او شدند. هرگاه برای دعوت فردی به اسلام، تلاش میکرد، و ندا میداد: «بتها را نپرستید، زنا نکنید، دزدی نکنید، فرزندانتان را نکشید، تهمت نزنید، پاکیزه باشید، خود را بشویید، مال یکدیگر را نخورید، ظلم نکنید، به یکدیگر رحم کنید، به فقرا کمک کنید، به یاد خدا باشید و..» اشراف قریش و حتی عمویش ابولهب، با نیش و تمسخر، قلب پاکش را می آزردند. سالها و پیروان او را آزار دادند و بر سنگهای داغ مکه شکنجه نمودند تا «احد احد» نگویند. سه سال مسلمانان بی پناه را در شعب ابیطالب از آب و نان و همه نیازهای اولیه انسانی تحریم کردند. تا ابوطالب زنده بود کسی جرات تعرض به جانش را نداشت. سال دهم بعثت ابوطالب و همسرباوفای (ص) رحلت کردند. آزارهای قریش شدت گرفت. هر لحظه جانش در خطر بود. 🌺 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به طائف رفت بلکه از آنجا مامنی برای خود و دیگر مسلمانان بیابد. پیران لجوج طائف، کودکان و اوباش را اجیر کردند و با سنگ و چوب به جان شریف و پاک او افتادند و زخمی و مجروحش ساختند.😔 دست به دعا برداشت که خداوندا! تو شاهد باش.. و مرا در تبلیغ دینت یاری فرما.. ✍ چهل تن از چهل تیره قریش، جمع شدند تا شبانه او را بکشند. ✍ اما تقدیر خداوند چنین بود که مردانی از به او ایمان آوردند. آن دو قبیله اوس و خزرج، که دویست سال بر سر هیچ و پوچ با هم میجنگیدند، خسته و پژمرده از جنگهای دائم، تشنه بودند. ✍ تشنه مردی که برایشان صلح و آرامش بیاورد. کسیکه به جنگهایشان خاتمه دهد و در زیر سایه امنیتش زندگی کنند. خداوند چنین تقدیر کرد که زندگی این مردم را با پیامبر نجات دهد. ✍ با شوق و رغبت با بهترین لباسها و عطرها و دف و دهل به استقبال آمدند. پیامبری که با پاهای زخمی و روح رنجور از شهرش از وطنش مکه رانده شده بود. با سرود «طلع البدر علینا». و چه روز خوبی بود روز هجرت. چه روز تاریخ سازی. چه تاریخ مبارکی. یوم الله بود روز . اول ربیع الاول. 🔺 و چه بد قومی بودند قریشیان. حتی پس از هجرت راحتش نگذاشتند. 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ سال دوم با جنگ ، سال سوم با جنگ و سال پنجم با جنگ به مصافش آمدند. ✍ و . این قوم همیشه فتنه گر. آنها که در کتب خود ظهور پیامبری از نسل ابراهیم در سرزمین حجاز را خوانده بودند و به بوی او به حجاز آمده بودند، وقتی او را یافتند و دکانهای خود را در خطر دیدند، بجز اندکی ایمان نیاوردند. ✍ پیامبر(ص) با آنها پیمان صلح و دوستی بسته بود و آن «بدترین قوم» و «اشد العداوه» از پشت به مسلمانان خنجر زدند. ✍ یهودیان بنی قینقاع به شعارهای زننده علیه مسلمانان و تعرض به زنان مسلمان برخاستند. یهودیان بنی نضیر قصد جان پیامبر را کردند و یهودیان بنی قریظه و با بت پرستان! همدست شدند و جنگ را علیه او به راه انداختند. علیه پیامبری که برای صلح و دوستی آمده بود و برای هدایت این کفار و مشرکان، چنان خود را به زحمت مینداخت که خدا فرمود نزدیک است که جانت را بر سر هدایت آنها بدهی. (فَلَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَّفْسَکَ) جنگ پشت جنگ علیه او به راه انداختند و همگی یک به یک به مدد الهی و جانفشانی مسلمانانی چون علی بن ابیطالب (ع) نابود شدند. اما تقدیر الهی چنین بود که او فاتح به وطن و مولد خود برگردد. با ده هزار لشکر که با نمد پاهایشان را بسته بودند، به دروازه های مکه آمد. چنین آمد تا بدون اینکه خونی ریخته شود فتح شود و پس از پیروزی، مشرکان و حتی سردسته آنها را امان داد. فرمود هر کس در خانه اش بماند و علیه مسلمانان دست به شمشیر نبرد در امان است! این است رفتار پیامبر با بت پرستان جاهل و عنود و کینه توز. که بر سر او خاکستر و شکمبه گوسفند ریخته بودند و همه اموالشان را مصادره کرده بودند. این بود پیامبر صلح و مهربانی و عاطفه.😍 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💚مظلوم به دنیا آمد. مظلوم زندگی کرد. مظلوم پیامبری کرد. و مظلوم رحلت کرد. و همچنان مظلوم است. ✍ چنان مظلوم که پس از بعثتش، وقتی جهان در قرون وسطی و تاریکی به سر میبرد، وقتی امپراتوری ، خواندن و نوشتن را برای توده ها ممنوع کرده بود، و امپراتوری حمام را شیطانی میدانست، و دو امپراتوری 700 سال به جان یکدیگر افتاده بودند، برای جهان، ندای صلح و دانش و پاکی و اخلاق و برابری و ترحم بر فقرا و ضعیفان و عدالت را آورد. او همچنان است. برای جهانی که او را نمی شناسد.. عبداللهی 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
💥تدریس احکام ، ، و در زنان با نظارت جمعی از کارشناسان فقه در لینک زیر انجام شده 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2234384398C71cc07f805 🔴بانوان و عزیز بشتابید👆👆
⭕️عدم آشنایی با واژه‌های برخی تصور می‌کنند کلماتی چون همچون «اشکال دارد» و «جایز نیست» در کتب احکام ، به منزله حرام نیست در حالی که واژه های بسیاری در کتب احکام وجود دارد که به منزله حرام و معصیت و گناه است . 📘مردم و برداشت‌های احکام ص ۲۱ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
💠امام باقر علیه السلام 🔻و ما مِنْ عَبْدٍ يَبْخَلُ بِنَفَقَةٍ يُنْفِقُها فيما يُرْضِى اللّه َ اِلاَّ ابْتُلىَ بِاَنْ يُنْفِقَاَضْعافَها فيما اَسْخَطَ اللّه َ؛ 🔰هر كس از خرج كردن مالى در راه بخل ورزد، چند برابر آن را در راه غيرخداپسندانه هزينه خواهد كرد. . 📙بحارالأنوار، ج 78، ص 173 •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
📿 قرائت «دعای هفتم » 💕 @ahkame_banovan 💕 @ahkame_banovan
🔴بقا بر میت برخی فکر می‌کنند برای بقاء بر مرجع تقلید میت ، باید از مجتهد زنده اجازه حضوری بگیرند در حالی که داشتن فتوا از یک مجتهد جامع الشرایط کافی است. در مسئله بقاء بر تقلید میت باید از مجتهد زنده تقلید کند ، بنابراین اگر بدون رجوع به مجتهد زنده که فتوا به جواز بقاء می‌دهد بر تقلید میت باقی بماند مانند کسی است که بدون تقلید عمل کرده باشد . 📘مردم و برداشت‌های احکام صفحه ۲۲ •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از اخبار ۲۴ ⏰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک تحقیق علمی جالب درباره اثرات عجیب محبت ✼═══┅💖💖┅═══✼ 💞 @asheghanehaye_tollab
📚 ادرار بچه شیرخوار 🔴سؤال: آیا بچه است؟ ✅جواب: ادرار بچه شیر خوار نجس است و در این حکم بین دختر و پسر تفاوتی نیست. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از نقطه اوج
❣ چيزهايى كه بر است ❣ آیت الله 👇👇 🔰 پنج چيز بر جنب حرام است: : رساندن جايى از بدن به خط قرآن يا به اسم خدا و اسامى مباركه پيامبران و امامان عليهم‏ السلام، به احتياط واجب حكم اسم خدا را دارد. : رفتن در مسجدالحرام و مسجد پيغمبر صلى الله عليه و آله و سلم، اگر چه از يك در داخل و از در ديگر خارج شود. : توقف در مساجد ديگر، ولى اگر از يک در داخل و از در ديگر خارج شود، يا براى برداشتن چيزى برود مانعى ندارد. و احتياط واجب آن است كه در حرم امامان هم توقف نكند. : گذاشتن چيزى در مسجد. : خواندن آیاتی که سجده واجب دارند و در چهار سوره هستند، اول: سوره سى و دوم قرآن (الم تنزيل) دوم: سوره چهل و يكم (حم سجده) سوم: سوره پنجاه و سوم (و النجم) چهارم: سوره نود و ششم (اقرا) . 🔰 منبع: پایگاه اطلاع رسانی رهبری ❣ @demae_salase
💧 💧 اگر زنی قبل از پایان ده روز در ادامه حیض لکه هایی به رنگ‌های زیر ببیند آیا حیض محسوب می‌شود؟ 🤔 الف) 🔴 ب) 🔵 ➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله (دام ظله العالی)🔻🔻 الف و ب) اگر خون باشد و قبل از پایان ده روز قطع شود، حیض محسوب می شود و تشخیص موضوع بر عهده مکلف است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله (دام ظله العالی)🔻🔻 هرگاه پس از ایام عادت خون استمرار پیدا کند تا سرِ ده روز استظهار می‌کند یعنی جمع می‌کند بین احکام حیض و استحاضه و درصورتی که سر ده روز قطع شد حکم حیض را دارد و در غیر این صورت حکم استحاضه را دارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله (دام ظله العالی)🔻🔻 الف و ب) اگر خون است حیض محسوب می شود در صورتی که از ده روز تجاوز نکند والا فقط به مقدار عادت حیض و بقیه استحاضه است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله (دام ظله العالی)🔻🔻 الف وب) اگر لکه ها را بعد از تکمیل عدد عادتش دیده، لکه‌ها حیض نیست بلکه استحاضه است. سؤال: اگر مضطربه 9 روز خون ببیند که فقط 5 روز آن واجد صفات حیض باشد و 4 روز آخر فاقد صفات، آیا همه خونها حیض است یا فقط مقدار صفت دار؟ فقط خون نشانه‌دار حیض است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله (دام ظله العالی)🔻🔻 الف و ب) اگر مطمئن است که آنچه از رحم خارج شده خون است احکام آن مرتب است. (در صورتی که از ده روز تجاوز نکند، خونها حیض است) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله شیرازی (دام ظله العالی)🔻🔻 الف و ب) تنها در صورتی حکم خون دارد که عرفاً صدق خون بر آن بکند.(در صورتی که از 10 روز تجاوز نکند، خونها حیض است.) ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 آیت الله خراسانی (دام ظله العالی)🔻🔻 الف) اگر نه آب زرد رنگ و نه خون باشد، پاک است. ب) پاک است. استفتاء شفاهی از دفتر معظم له ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔰 منبع: سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها. ┅═┄⊰༻❤️༺⊱┄═┅ @ahkame_banovan
هدایت شده از محجوبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ دینی احکام مربوط به لطفاً جهت ترویج احکام منتشر کنید🌷 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan
هدایت شده از محجوبه
. 📝 سوال: آیا برداشتن ناخن مصنوعی، موجب عسر وحرج است؟ 📖 پاسخ: 🔶⬅️ با پاسخها و مطالبی که قبلا ذکر شد، به این نتیجه رسیدیم که برداشتِ ناخن مصنوعی با هزینه ای بسیار کم انجام می‌شود و برداشت، زخمی ایجاد نمی‌کند و برای مکلفی که مقید به نماز و طهارت صحیح است، خودِ برداشت سخت می باشد. چون کسی که از ناخن مصنوعی استفاده کرده، با چسبی سخت چسبانده که محکم بماند و علاوه بر اينکه هزینه هم کرده، زیبا هم هست. 🔶⬅️ لذا طبيعتاً شخصي که ناخن مصنوعي را به انگشت خود چسبانده، دوست ندارد پس از چند ساعت و یا پس از چند روز ایامی که در نماز خواندن معذور است، آن را بردارد. ❓ولی باید دید آیا این «دوست نداشتن» از مصادیق عسر وحرج است؟ ✳️ اگر مکلفي که ناخن مصنوعي دارد را با قیرکار ونقاش برابر کنيم که جرم و مانع قیر و رنگ روی دست وپای آنها باقی مانده و برداشت آن مستلزم زخم شدن وجراحت گوشت وپوست می‌شود، جای مقایسه نیست. چون: ✅ اولا: این چسب ناخن با استون قوی ، قابل برداشت است. ✅ دوما: برداشت موجب زخم و جراحت و کندن ناخن اصلی نمی‌شود. بلکه در هنگام «چسباندن» است که ناخن را خراش و یا شیار می‌دهند: تا روکش ناخن مصنوعی خوب بچسبد ، واطراف ناخن هم به جهت یکسان سازی ویا داخل کردن ناخن، زخم می‌شود. اما در هنگام «برداشت»، چون جنس روکش پلاستیک هست با مواد محلل اسیدی داخل استون، کاملا از روی ناخن جمع می‌شود، فقط چون جلوی تنفس ناخن را گرفته بود، وقبلا در وقت چسباندن ، چه بسا زخمی را ایجاد کرده بود، در وقت برداشت، با هوا خوردن آن کمی موجب حساس شدن آن موضع نسبت به هوا می‌شود . ✅ سوما: قیرکار ونقاش ناخودآگاه برای کار ومعاششان ،جرم قیر، رنگ و....، روی پوست آنها قرار گرفته که می‌گوئیم اگر حرجی است، اشکال ندارد. اما در موضوع ناخن آگاهانه و از روی اختیار وبا قصد زینت، این مانع را بر روی ناخن طبیعی وسالم، ایجاد می‌کند. البته دراین صورت اگر بخاطر غیر طبیعی بودن و سالم نبودن ناخن، اضطرار باشد، برداشت هم به دستور پزشک می‌تواند پس از مدتی باشد تا صرفا موجب قارچ نشود وگوشت و پوست هوا بخورد ومجددا روکش شود. •┈┈••✾❀✿❤️✿❀✾••┈┈• 🕊مرکز تخصصی احکام بانوان 🕊eitaa.com/ahkame_banovan